صنعت خودروسازی کره جنوبی با وجود اینکه در ابتدای شکلگیری وضعیتی پایینتر از صنعت آن روزهای خودروی کشورمان داشت اما با پشتکار و مدیریتی مثالزدنی تبدیل به یکی از غولهای بزرگ دنیای خودرو شد. مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران از خودروسازان کرهای درخواست کرد که در ایران سرمایهگذاری کنند. مسعود کمالی اردکانی در نشست «فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی و همکاری مشترک در بخشهای مهم صنعتی ایران» گفت:
با توجه به موقعیت اقتصادی ایران، صنعت خودرو بهعنوان سومین صنعت اشتغالزا و دومین صنعت شتابدهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی شناخته میشود.
وی با تبیین رشد صددرصدی تولید خودرو پس از رفع تحریمها گفت:
طی سه سال گذشته تولید خودرو از حدود ۷۳۷ هزار در سال ۲۰۱۴ به حدود ۱۳۵۰ هزار دستگاه در سال گذشته رسیده است که طی چند سال آینده ایران مجدداً جایگاه خود را بهعنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه به دست خواهد آورد.
کمالی اردکانی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد تولید خودروهای سواری تجاری در اختیار دو شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود ۱۰ درصد است، گفت:
کره جنوبی بعد از چین بهعنوان دومین خودروساز خارجی در بازار ایران است که طی چند سال گذشته شرکتهای خودروساز بزرگ و صاحب برند خارجی ازجمله خودروسازهایی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایهگذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیدهاند.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی از شرکتهای خودروساز کرهای که همکاریهای کمرنگتری در این زمینه در بازار ایران دارند خواست تا با توجه به پتانسیل رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان کشور و اتصال ایران به بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایهگذاری مستقیم خارجی در بازار ایران توسعه دهند.
بر اساس شرایط جدید قراردادهای سرمایهگذاری، شرکتهای سرمایهگذار خارجی موظف به صادرات ۳۰ درصد از محصول خود هستند و حداقل ۴۰ درصد نیازهای مواد اولیه تولید خود را از تولیدکنندگان داخلی ایرانی تأمین کرده و اقدام به تأسیس مراکز تحقیق و توسعه با همکاری شرکتهای ایرانی کند؛ همچنین طبق سند افق ۱۴۰۴ باید حدود ۳ میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شود که یک میلیون دستگاه برای صادرات به بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است. این همایش با همکاری مشترک موسسه سیاستهای اقتصادی بینالمللی کره جنوبی و موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ایران و طی دو نشست تخصصی با عنوان «اقتصاد ایران پس از انتخابات ریاستجمهوری ۱۳۹۶» و «فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی و همکاری مشترک با بخشهای صنعتی (پتروشیمی و خودرو) ایران» برگزار شد.
منبع: دنیای اقتصاد
نت
۱۶ شهریور ۱۳۹۶عکس اول مربوط میشه به چراغ زیبای گرنجور نسل قبلی2017-هیوندای گرنجور نسل قبلی 2017 و هیوندای سانتافه اسپرت 2018 ابر و اعتبار کشور کره هست-تنها ماشینی که تو جهان کسی نتونسته از طراحی داخلی وبیرونی ازش ایراد بگیره هیوندای گرنجور نسل قبلی 2017 و هیوندای سانتافه اسپرت 2018 هست کاری به کیفیت رانندگی این دو ماشین زیبا نداریم.واقعا این دو ماشین زیباست و هیچ نقصی این دو ماشین از لحاظ طراحی داخلی وبیرونی نداره
علیرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۶اتفاقا اصلا طراحی موندگاری ندارن
اصلا پخته نیست و بعد از گذشت چند سال کاملا از پرفورمنس میوفته.
مثل طراحی آزرا گرنجور و سوناتا yfوlf و الانترا و…
این ماشینا فقط همون موقع که میان طراحیشون خوبه و نهایت تا 2 سال بعدش
کاردو
۱۶ شهریور ۱۳۹۶همون دوسال اولم خوب نیستن. من تو طراحی تویوتا موندم چند سال اول زشت به تمام معنا و بعد گذشت سالها همچنان زیبا وزیباتر میشه ! :-/
Amin
۱۶ شهریور ۱۳۹۶به نظر بنده سانتافه طراحی کاملا مزخرف و کلیشه ای داره
Vahid 956
۱۶ شهریور ۱۳۹۶این هزارمین باره که این نظر شخمیتو تکرار میکنی ساییدی مارو خود هیوندای داره میگه اقا ما غلط کردیم اون گرنجورو ساختیم ولمون کن دیگه .اگه حرفت درست بود که اینهمه دیسلایک نمیگرفتی.
اگه طراحیش خوب بود که هیوندای کلا نمیکوبیدش از نو بسازتش!
حالا بازم بگو تا بیشتر دیسلایک بگیری
اميرحسين رادفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۶انظر شما هم خیلى نا محترمانه و به دور از منطق گرنجور همون آزرا که هنوز که هنوز عاشق هاى خودش و داره تو اون زمانیم که با اسم گرنجور وارد ایران شد مشکلش این بود که براى اینکه از لحاظ قدرتى وارد قلمرو جنسیس نشه موتور مزخرف ۳ لیتریش و اوردن اما صحبتتون راجع به غلط کردم هیوندایى !! این قضیه فعلا براى بازار امریکاست اونم به خاطر تغییر سلیقه و سبک بازار امریکاست که دیگه یه سدان نیمه لوکس سایز متوسط و نمى پسندن و اکثریت دنبال کراس اورن ( یه چیزى مثل بازار کشور خودمون که همه فک میکنن از ۱۰۰ میلیون به بالا باید کراس اور ( به اصطلاح خودشون شاسى بلند!!) بخرن این تغییر خواسته بازار هم ربطى به ازرا و بد بودنش نداره یه اتفاق که داره براى همه خودروساز ها میوفته .
Vahid 956
۱۶ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز بنده راجع به کیفیت خود گرنجور حرف نزدم میگم از بس ایشون به اشتباه میگه طراحی این دو ماشین بی نقص ترینه هیوندایم دیگه ب غلط کردن افتاده جامه دریده و سر به بیابون گذاشته
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
بس کن دیگه
ahmad
۱۶ شهریور ۱۳۹۶این سیبو میبینی؟
دیگه راجع به هیوندای گرنجور نسل قبلی 2017 و هیوندای سانتافه اسپرت 2018 حرف نزن!
آفرین پسر خوب! :)
شاهين
۱۷ شهریور ۱۳۹۶به نظرم اوج قله های افتخار کره ای ها تو سال ۲۰۱۳ بود و از اون به بعد هم هرچی میگذره بهتر میشن.ولی تا قبلش زیاد تعریفی نداشتن.مثال واضحش هم سانتافه های ۲۷۰۰ سی سی لگن…آزرا ۲۰۱۰ پر اصطهلاک..کیا سراتو مدل ۲۰۱۰ واقعا مضخرف…اما همه اینا از مدل ۲۰۱۳ به بعد عالی شدن
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶بازار خودرو از تحریم های هسته ای سال ۸۸ به بعد تغیرات زیادی رو به خودش دیده که تقریبا میشه گفت به ضرر مردم بوده.
این دست و پا زدن ها کمی از درد زخم این صنعت کم میکنه ولی باید در دراز مدت نظاره گر تغییرات اساسی بازار باشیم.
به امید روزی که دلالی ها و تعرفه های گمرک بی منطق از بین بره.
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۶دست دوستی چرا به سمت کره ؟چرا با ژاپنی ها نباشیم چرا از ژاپنی کمک و بهره نگیریم تا همیجا هم که با کره ای ها بودیم بسیار متضرر شدیم اشتباه کردیم یه مقایسه عجیب میکنم بین نیسان زامیاد و پراید با وجودی که زامیاد نزدیک به دو دهه از پراید قدیمی تره به مراتب ماشین بهتریه .جلوتر که بیایم مزدا وانت رو ببینید یا تویوتا کارینا و کرولا های دهه 80 ای کاش به جای کیا پراید با یه کارخانه ارزان ژاپنی قرداد می بستیم الان وضعیت خیلی بهتر بود چراکه ماشینهای ژاپنی تکنولوژی بسیار خوبی دارن آلمانها رو نمیگم چون ماشینهاشون گرانه و طبقه متوسط نمیتونه بخره ولی ماشینهای ارزان قیمت خیلی خوبی از طرف ژاپنیها ارائه میشه .
Sina
۱۶ شهریور ۱۳۹۶چون ایران با ژاپن مثل کره ارتباط دوستانه سیاسی نداره، ارتباط ما با کره ای ها خیلی نزدیک تره، بعدشم الان تویوتا اصلا دوست نداره تو ایران سرمایه گذاری کنه یا حتی مزدا اصلا به گروه بهمن ماشینای جدیدشو برای مونتاژ نمیده، گروه بهمن دوسال پیش گفت داریم با مزدا مذاکره میکنیم ولی کو ماشین جدید!!؟
AK_007
۱۶ شهریور ۱۳۹۶متاسفانه افق دید شما بسیار سطحیه
برند های ژاپنی مهمترین بازارشون آمریکاست و به همین دلیل میترسن تو ایران سرمایه گذاری کنن
اونا نمیخوان بیان ن اینکه ما نمیزاریم
در ضمن نیسان جونیور هم ماشین جالبی نیست!
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۶منم نمیگم نیسان آبی الان ماشین خوبیه نسبت به مدلش که مربوط به دهه 70 میلادیه ماشین خوبی تولید کردن و دوم اینکه از دلایلی که ژاپنیها دوست ندارن با ما همکاری بکنن مربوط به این میشه که اقتصاد کشور ژاپن به مانند اقتصاد فرانسه یا روسیه مافیایی نیست و مبتنی بر ارزشها و اخلاقی است که برپایه مکتب فکری ژاپن پایه گذاری شده .متاسفانه برنامه ریزان ما به سمت اقتصادهای مافیایی گرایش دارن مثل اقتصاد فرانسه این عنوان اقتصاد مافیایی هم در روزنامه همشهری نگارش شده بود و بحث بر سر این بود که فرانسویهاز طریق حقوقی می خواستن آلمان رو دور بزنن و صاحب کمپانی زیمنس بشه که نتونستن .
نویدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶عکس دوم کدوم مدل کیاست؟قشنگه!
AK_007
۱۶ شهریور ۱۳۹۶کادنزا جدید
نویدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶تشکر دوست عزیز.
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
خودروسازان کره ای ماشین های خوب ، با کیفیت و زیبایی تولید میکنند.
حمیدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۶مشکل از کشور ما هست که هرروز با تحریم های جدید مواجه میشه کشورهای صاحب برند با ترس و لرز وارد کشور میشن کره هم برای این راحت تر اینجا سرمایه گذاری میکنه چون خیلی در بند قوانین امریکا قرار نمیده خودشو بعدشم الان ترکیه دقیقا داره نقش دروازه رو برای خودروسازا ایفا میکنه اونجا تولید میشه و در خاورمیانه فروش میره هم امنیتش بیشتره هم از نظر صنعت از ما جلو ترن ما فقط به میزان تولید اهمیت میدیم چیزی که دقیقا برعکس خواسته شرکت های بزرگ خودروسازی هست
sunmartin
۱۷ شهریور ۱۳۹۶تا بحال از برندهای کره ای بخصوص کیا هیچ بدی ندیدم جز زیبایی طراحی بی نقص و کیفیت و شتاب و کم استهلاک بودن خدارا شکر کسی مثل این جماعت حسود ایرانی در مورد کره ای ها فکر نمیکنه الان کره ای ها در اوج هستن و هر ساله جزو بهترین ها محسوب میشن یعنی تمام دنیا و موسسه ها اشتباه میکنن تو کاربر پشت کامپیوتر یا تبلت و موبایل نشین کارت درسته و ازهمه بیشتر میفهمی واقعا ایرانی ها در هر موردی نخبه سالار هستن و خود شاخ بین کره ای ها جزو غول های صنعت خودرو محسوب میشن و شراکت با اون ها برای هر کشوری یک پوان بزرگ است امیدوارم که هرچه زودتر کره بصورت جدی وارد صنعت خودروی ایران بشه
MehdiTurbo
۱۷ شهریور ۱۳۹۶امیدوارم توافقی صورت نگیره،قیمتا ک تغییری نمیکنه،تنها تغییرش اینه ک کیفیتش چون میوفته دست ایرانیا میاد پایین،و جیب اقازادها پر پول تر میشه تا کاخاشونو بیشتر کنند،تمام این حرف هاییم ک میزنند برا جیب خودشون ن مردم،نمونش هیوندا i20 و i10 ک کرمان موتور فک کنم میزنه ک قیمتاش هیچ تغییری نکرد حتی سانتافه هم همون قیمت موند ادم از اسان موتور میخره ک حداقل دست ایرانی توش نباشه،امیدوارم کره قبول نکنه.پژو زد زیرش ی جورایی دنبال یکی دیگند.همون ۲۰۰۸ ۷۰ تومنیو صد دادند بدون هیچ امکاناتی.
Pooriya_German_BMW
۱۸ شهریور ۱۳۹۶مونتاژ ماشین تو هیچ گونه مزیتی نداره و فقط برای مدیران و صاحبان شرکت های مونتاژ کننده سود سرشار داره
هیوندای اکسنت با بالاترین آپشن به صورت وارداتی به قیمت ۱۰۵ میلیون توسط آسان موتور عرضه میشد الان شرکت به اصطلاح تولید کننده کرمان موتور بدون پرداخت تعرفه ۴۰ درصدی گمرک و پرداخت حق اسقاط خودروی فرسوده و پرداخت دستمزد کارگر کره ای و هزینه بار و بیمه دریایی و با آپشن کمتر النترا مونتاژی خودشو ۹۷ میلیون میفروشه!!!!!!!!!!
تجربه نشان داده که به اصطلاح صنعت خودرو ایران به شیوه مدیریت فعلی هیچ گونه توجیحی ندارد و اگر مسئولان کشور ما واقعا به فکر اشتغال و صادرات خودرو در کشور هستند تنها با واگذاری مدیریت شرکتهای خودروساز ایرانی به شرکت های صاحب نام و صاحب تکنولوژی جهانی میتوان با نفع هر دو طرف این صنعت در کشور ما به تعالی رسانید
morteza
۲۱ شهریور ۱۳۹۶آریزو شبیه اینه یا اون شبیه آریزو