ایستگاه خبر

گرانترین و ارزانترین‌ وارداتی ها در آذرماه 1390

علی پاکزاد: رکورددار گرانترین خودروی وارداتی در آذرماه خودروی بی ام و  750LI است که با قیمتی معادل ۱۳۵ هزار دلار به کشور وارد شده است . . .

تعداد خودروهای وارداتی در آذرماه به بالغ بر ۵۳۰۴ دستگاه بوده که بیشترین حجم واردات طی ماه های گذشته است. به نظر می رسد به رغم رشد تعداد خودروهای وارداتی، فهرست خودورهای بالا ۱۰۰ هزار دلار در آذرماه نسبت به ماه های قبل کاهش پیدا کرده و به ۱۲ دستگاه رسیده است.

در فهرست گرانترین خودروهای وارداتی طی آذرماه به جز یک دستگاه لکسوس، مابقی خودروها تولید کارخانه های آلمانی بی ام و، بنز و پورشه بوده اند.

در جدول زیر بالاترین قیمت دلاری مربوط به خودروی بی ام و 750LI بوده است ولی به دلیل آنکه زمان واردات قیمت دلار در زمان واردات این خودرو ۱۰۵۸ تومان بوده است قیمت ریالی آن از خودروی پورشه پانورامایی که در رتبه دوم قرار دارد ارزان تر است زیرا این خودروی پورشه با دلار ۱۰۷۱ تومانی به کشور وارد شده است.

(متوسط قیمت دلار ثبت شده برای واردات خودرو در آذرماه معادل ۱۰۸۸ تومان بوده، قیمت دلار در بازار آزاد معادل ۱۳۷۴ تومان و قیمت دلار رسمی نیز معادل ۱۰۹۴ تومان بوده است)

اما فهرست خودروهای زیر ۱۵ میلیون تومان در آذرماه نیز شامل ۱۵۵۰ دستگاه است که نزدیک به ۳۰ درصد واردات این ماه را تشکیل می دهد.

تمامی خودروهای زیر ۱۵ میلیون تومانی واردات در آذرماه تولید کارخانه های هیوندا، کیا و تویوتا بوده است و مدل تمامی این خودروها ۲۰۱۱ و ۲۰۱۱ و تنها معدودی از آن‌ها در سال ۲۰۱۰ تولید شده اند.

درمیان فهرست مقدماتی گمرک ارزان ترین محموله ثبت شده مربوط به ۱۰۰ دستگاه لکسوس 350rx است که قیمت هر کدام از این خودروها با قیمت ۳.۳ میلیون تومان به ثبت رسیده است! البته با توجه به آنکه این آمارها مقدماتی بوده و احتمال اشکال در آنها وجود دارد نمی توان این ارقام را درست دانست؛ چرا که از یک طرف این مدل در بازار داخلی در حال حاضر با قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان عرضه می شود و از طرف دیگر نیز به دلیل تحریم ها این نوع خودرو که در امریکا تولید می شود به بازار وارد نمی شود.

به غیر از آن مورد، ارزان ترین خودروی وارداتی در آذرماه دو دستگاه خودروی رنو لتیتیود با قیمتی معادل ۸.۹ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

در مجموع می توان گفت در جمع خودروهای ارزان قیمت وارداتی طی آذرماه بیشترین تعداد، مربوط به محصولات کارخانه کیا بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خدایا چرا باید سراتوی فول 13.5 میلیونی رو بخاطر ضرر نکردن ایران خودرو و سایپا 47 میلیون بخریم؟

    تا کی باید سمند 7.5 میلیونی رو 16 میلیون بخریم؟

    و…..

    تا کی باید ملت ایران هم از اینور بخورن هم اونور؟ (منظور کتک)

    1. شهرام

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ای برادر کجایی که سال 92 هستیم و باید برای سراتو 110 میلین پول بدیم

      1. احمد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        و الان تو سال ۹۴ باید واسه ی سراتو ۱۳۵ میلیون بپردازید

        1. ممد

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          و الان سال ۱۴۰۰ باید برای پراید ۱۵۰ میلیون بدی سراتو برا خودت

          تو ۱۰ سال چه ب سر ارزش پول ملی اومد

    2. Nima

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      هر کی که نرمال زندگی میکرد و یک شهروند معمولی بود و از این کشور فرار کرد اون موقع ها برد کرد. تا موقعی که لیاقت این مردم همین وضعیت باشد همین است. قیمت های اون موقع الان در سال ۱۴۰۱ مثل اصحاب کهف میمونه برای مردم. آینه و چراغ های بنز هم و لندکروز هم با قیمت اون موقع خودشون نمیشه خرید.

  2. شهاب

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کشوری برای پیشرفتش نیاز به سختی کشیدن داره مطمئنم که تا 15سال دیگه ایران قطب خودروسازی دنیا میشه.
    15سال پیش کی فکر میکرد ما ماهواره بفرستیم فضا؟
    منتظر اون روز باشید…

    1. محمد

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یه ماشین دوروستو حسابی نمونونن تولید کنن اون موقع ماهواره فرستادن فضا برو بابا دلت خوشه

    2. ......

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فک کردی بقیه خوابن!!!!!!!!!!!.. اگه کشورهای اروپایی و امریکایی 50 سال هم هیچ کاری نکنن بازم ب گرد و پاشون نمیرسیم.. میتونی تو رویاهات تصورش کنی ..خیالاتی

    3. ممد

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فعلا ده سالش گذشت ب غیر اطمینان ب حماقت امثال شما فعلا هیچ دستاورد دیگه نداشتیم

    4. Nima

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      امثال شما دقیقا درست می فرمایند! یه ذره دیگه بکشی ناسا رو هم میگیریم و تا مریخ رفتیم.
      الان سال نود نیست این ها رو تو خیابون بگی میزننت.

  3. حمید

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تا n سال دیگه……..

  4. srooush

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا 15 سال دیگه ماشین رو میخوام بزارم سر قبرم من الان میخوام

  5. saeed

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    15سال دیگه خبری ازاین ماشینا نیست همه یا برقی شدن یاسوخت جایگزین

  6. جواد

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته برای پیشرفت نیاز به سختی داریم
    ولی ما داریم سختی میکشیم اون بالا دارن میخورن
    چی میگی واسه خودت کشور ما مونده همین ایران خودرو سایپای که پیشرفت کنه
    چشماتون رو باز کنید

  7. سامان

    ۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    اخه چه وضشه این ادامای (بوق)بوق(بوق)
    اخه این چه زندگی(بوق)بوق(بوق)
    شیطونه میگه(بوق)بوق(بوق)
    من حرفام تموم. خدا(بوق)بابا وردارین این بوق رو
    میخوام خدا (بوق)خدافظی(بوق)

  8. رضا منفرد

    ۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    “بدبخت ایرانیه ساده ” تعبیر درد ناکی ایست از اوضاع خودرو مملکت ما تا کی می خوایم برای یه خودرو 2 الی 3 برابر قیمت جهانی اون رو تو جیب خودرو سازهای داخلی بریزیم البته اگه تو دنیا بتونید صفرشو پیدا کنید تولید 405 یا پرشیا رو فرانسه کی گذاشته کنار چرا 20 میلیون حاضریم برای پرشیایی که مال 20 سال قبله بدیم و افتخارم کنیم که ماشین سال سوار شدیم می دونید با 20 میلیون در خارج از ایران میشه چی سوار شد پژو 407 22 میلیونه ( که ما میخریم پنجاه و خورده ای میلیون ) کمری 24 میلیونه سوناتا 23 میلیون سانتافه 27 میلیون ما این ماشینا رو تو ایران چند می خریم اگه کشور ما کشور بود کاری میکرد که مردم خودرو های غیر بومی رو با قیمت واقعیش بخرند و سوارشن او نوقت دیدن قیافه مدیر عاملان ایران خوردرو و سایپا قشنگ می شد که می دیدند تو سال فروششون تا ده برابر بلکه بیست برابر کم شده و به خودشون می اومدن و سرشونو از برف بیرون می اوردن و کمی دورو برشونو نگاه می کردند که الان سال 2012 هست نه 1985 که ماشین های اون زمان رو با قیمت مدل های 2012 به ملت قالب می کنند فکر نمیکنید اون زمان صنعت خودرو سازی ما به خودش می اومد و عوض کپی کردن و مونتاژ کارش ایجاد نو اوری و تولید نمونه های هم سطح جهانی می شد ایا ما نخبه نداریم یا علمشو نداریم یا کشورمون برای ایجاد بسترهای پژوهشی و یا ساخت کارخانه های خودرو سازی مدرن بودجه کافی نداره ؟ نه همه چی داریم فقط مردمن که خوابن و کاری نمی کنن که سردم داران مملکت مجبور بشن این تعرفه های بی حساب ورود خودرو به کشور رو اصلاخ کنن نمی خوام سیاسی بگم ولی تا منفعتی برای سردمداران کشور نداشته باشه فکر میکنید میگذاشتن ایران خودرو و سایپا چنین کلاه گشادی بر سر مردم بگذارن
    از ماست که بر ماست ملت بیدار شین تا کی تا کی تا کی

  9. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    داداش!
    این سختی رو باید ایران خودرو و سایپا بکشن (که نمی کشن) نه ملت ایران

    داداش!
    اگه تعرفه واردات خودرو بیاد زیر 50% اونوقت آقایون ایران خودرویی و سایپایی می فهمن سختی یعنی چی؟ اونوقت پیشرفت میکنن. چون اونا مسئولیت این بخش از صنعت رو به عهده دارن پس باید سختیش رو هم اونا بکشن نه من مشتری.

    داداش!
    می دونی مالیات بر ارزش افزوده یعنی چی؟ یعنی من مواد خام رو (که فی نفسه ارزانتر از محصول نهایی هست) با هم ترکیب میکنم، زحمت میکشم و محصولی تولید می کنم که قیمتش خیلی بیشتر از سرجمع مواد بکار رفته توی اونه. مثلا پارچه و آستری و لایی و … می خرم سر جمع 100 هزار تومان باهاش کت و شلوار می دوزم می میفروشم 400 هزار تومان. حالا بخاطر این سودی که کردم (سود ارزش افزوده) از من مالیات می گیرن. حالا فرض کن من بیام بگم آقا دولت از من 4% اینو مالیات میگیره پس من اینو به شما 400 هزار نمی دم میدم 440 هزار تومان.
    خوب یعنی چی؟ یعنی مالیات سود و ارزش افزوده خودم رو بازم از مشتری بدبدخت می گیرم. بحث ماشین نیست فقط همه چی همینه.
    اگه نه سمندی که توی همین سایت صادراتیش رو زده 7600000 رو تو ….مون نمیکردن 16000000 یا پراید رو… تا ایران خودرو سایپا احیانا ضرر نکنن.

    داداش!
    این فقط یه خورده از این افزایش قیمته. تا بخوای از این چیزا هست که قیمت وارداتیه میشه 4 برابر قیمت داخلیه هم میشه 2 برابر که از جیب من ایرانی بره و خوش بحال عراقیه بشه که پراید 9 میلیونی منو میخره 5.5 و بقیه خودروهای دنیا هم مثل همین.

    داداش!
    حالا اینهمه پول بهشون دادیم (مثل اون درصدی که برای جایگزینی خودروهای فرسوده از وارد کننده میگیرن میریزن تو جیب ایران خودرو و سایپا) چی تحویل دادن؟
    سمند؟ سریر؟ سورن؟ سایپا x1000000000 ؟ تیبا؟
    چی؟ پیشرفت صنایع خودرو سازی چند وقت به چند وقته؟ کی به کی یه مدل کاملا جدید میدن بیرون؟ ما کی به کی؟ خوب ما تا بخوایم به خودمون بجنبیم که اونا ده تا مدل کاملا متحول شده دادن تو بازار.

    داداش! از خواب بیدار شو، 15 سال دیگه فکر میکنی چی داریم؟ بگم بهت؟

    ماشین جدیدی به نام خوتپام10 (خوتپام= خوب تو پاچتون میکنیم – 10= تا حالا چهارتا خودرو بنام خودروی ملی کردن تو پاچمون اینم ادامشه)
    مشخصات:
    1- موتور: tu5
    2- 2.5 کیسه هوای تازه و طبیعی
    3- پلت فرمی بر اساس خوتپام1 (سمند) (یعنی ببخشید همون پژو 405 فقید)
    4- چهار چرخ دیسک فشرده (با جدیدترین موسیقی روز)
    5- ترمز: YAK (هم یا علی کمک و هم یا ابوالفضل هر کدومو بگی کار میکنه)
    6- صندلی ها: چرمی (تهیه شده از بهترین پوست ملت ایران)

  10. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلامت دُرّ و گوهر علی آقا. […] شهاب و امثال شهاب که فکر میکنن 15 سال دیگه ما قطب خودرو سازی دنیا شدیم. کاش مثل ترکیه لااقل قطعه ساز می شدیم، این خودرو سازی رو رها می کردیم.
    حتی اگه کره و ژاپن و اروپا و آمریکا و چین و خلاصه کل دنیا هیچی ماشین تولید نکنن و دست رو دست بزارن تا ببینن ایرانیا چی میسازن بازم جلوتر از همون خوتپام شما نخواهند رفت.

  11. مهدی

    ۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا مثل من پیاده اینو رواونور برید اینقده خوبه پول بنزین نمیدین تو ترافیک گیر نمیکنید تازه برای سلامتی هم خوبه.

  12. کیهان

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان الان آبان 91! این قیمتا که شما تو اون تاریخا اینقدر شاکی هستید الان تو این تاریخ یک رویای دست نیافتنیه! کاش الان همونقدر بود!!!!!
    الان 206 معمولی 30 تومنه!! 30 تومننننن!!!

    1. سام*

      ۱۰ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این دوستم راست میگه الان این قیمتهای پارسال نسبت به الان خیلی مناسب هست.حالا جالبش اینه که سال بعد چه نظری اینجا منتشر میشه البته اگر زنده باشیم.

  13. Ali k.h

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و الان اردیبهشت ماهِ سال ۱۴۰۳ پراید دیگه تولید نمیشه اما مدل بالاش ۳۵۰ میلیون تومن تو دیوار اگهی میشه.۲۰۶ حدود ۷۰۰ میلیون تومن، ماشین های درجه چندم چینی حدود ۲ تا ۴ میلیارد، پورشه 4s 2012 حدود ۱۳ میلیارد تومن و بقیه ی ماشین های خارجی خوب هم از ۱۰ تا ۵۰ میلیارد به فروش میرسه و این داستان ادامه دارد……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا