درست یک هفته پس از اعلام کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی خودروها با فرمول شورای رقابت، خودروسازان پس از جلسه ای با این شورا، قیمتهای خود را بروز کردند. برخلاف محاسبات اولیه طبق فرمول ارائه شده، ظاهراً شیوه محاسبه صنایع خودروسازی تفاوت زیادی با دیگران داشته است.
در حالی که خودروسازان از متابعت از فرمول شورا و اجرای دستورات این شورا و کاهش قیمتها خبر داده بودند، انتشار قیمت های جدید از سوی آنها نه تنها کاهشی را نشان نمی دهد، بلکه در بعضی موارد افزایش قیمت هم اعمال شده است. به این می گویند بازی گرفتن مصرف کنندگان خودروی ایرانی.- قیمت جدید خودروهای ایران خودرو
-
مدل خودرو
قیمت سابق
قیمت جدید
-
وانت باردو COP بنزینی
۱۰,۳۰۰,۰۰۰
۱۰,۸۷۰,۰۰۰
-
وانت باردو دوگانه
—
۱۲,۳۱۰,۰۰۰
-
وانت باردو COP دوگانه
۱۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۲,۸۲۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ SLX TU5
۲۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۳,۱۱۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ GLX
۲۲,۵۰۰,۰۰۰
۲۲,۸۰۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه
۲۴,۵۰۰,۰۰۰
۲۳,۶۶۰,۰۰۰
-
سمند EF7 بنزینی
۲۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۴,۲۸۰,۰۰۰
-
سمند EF7 پایه گازسوز
۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۵,۶۹۰,۰۰۰
-
سمند LX سال
۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳,۰۰۰,۰۰۰
-
سمند LX سال دوگانه
۲۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۴,۸۵۰,۰۰۰
-
سمند SE
۲۱,۳۰۰,۰۰۰
۲۰,۶۲۰,۰۰۰
-
پژو پارس سال
۲۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۶,۹۷۰,۰۰۰
-
پژو پارس دوگانه سوز
۳۰,۷۰۰,۰۰۰
۲۸,۲۸۰,۰۰۰
- قیمت جدید خودروهای سایپا
-
مدل خودرو
توضیح
قیمت جدید
-
سایپا ۱۳۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۴۷۴,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۴,۹۶۷,۰۰۰
-
سایپا ۱۱۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۷۷۶,۰۰۰
-
سایپا ۱۱۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۵,۲۶۸,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۲ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۵۹۱,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۲ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۵,۰۸۲,۰۰۰
-
سایپا ۱۴۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۳,۷۲۰,۰۰۰
-
سایپا ۱۴۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۴,۲۱۳,۰۰۰
-
تیبا SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۸,۷۹۰,۰۰۰
رئیس شورای رقابت درباره ارائه قیمت جدید خودروها به شورای رقابت توسط خودروسازان بزرگ کشور گفت: نکات جزئی در خصوص اجرایی شدن کامل قیمتهای تعیین شده در خصوص خودرو باقی مانده بود که مدیران عامل شرکت های خودروساز طی جلسات برگزار شده، مقرر شد مدارک مربوطه را به شورای رقابت ارائه کنند که این کار را انجام دادند و اجرای نهایی قیمتهای جدید خودرو از یکشنبه توسط شرکتهای خودروساز اجرا می شود. دو غول خودروسازان ایران ( ایران خودرو و سایپا) امروز شنبه قیمت جدید محصولات خود را براساس فرمول قیمتگذاری خودرو تعیین و برای تائید نهایی به شورای رقابت ارائه کرده اند. قرار است پس از تائید شورای رقابت، قیمت جدید خودروها توسط خودروسازان اجرا شود.
بدین ترتیب می توان در صورت تحقق این قیمتها و قیمتهایی نظیر آن، بازنده بزرگ بازی چند ماهه خودروسازان و شورای رقابت و سازمان حمایت و وزارت صنایع و … را طبق معمول خریداران خودرو دانست. آیا شورای رقابت این فهرست پیشنهادی را قبول خواهد کرد؟
بروزرسانی: قیمتهای پیشنهادی خودروسازان در حالی از سوی شورای رقابت قبول شده که با توجه به حذف مواردی نظیر رنگ متالیک، ایربگ و فرمان هیدرولیک و شاید موارد دیگر، کاهشی در قیمتها اتفاق نیافتاده است. بازی چند ماهه قیمت گذاری خودروها که ابتدا با وعده هایی نظیر کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت ها آغاز شد و سپس به ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعد به ۱۰ تا ۲۰ درصد تعدیل شد، سرانجام در حالی به رقم ۵ تا ۱۲ درصدی رسید که با توجه به حذف امکانات و محاسبه قیمت آنها بصورت جداگانه و دلخواه توسط خودروسازان، کاهشی محقق نشده است. آری دوستان، همه آن وعده ها هزار لاف گزاف بیش نبود…
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲این داستان فروش فوری بخدا فقط تو ایرانه که کل پول ماشین رو میگیرن و 1 ماه بعد تحویل میدن؟؟؟؟؟
همه جای دنیا پول رو میدی و بلافاصله ماشین رو میگیری اما تو ایران . . .
sunmartin
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲در جراید نوشتهشده که همچنان بازار راکده و …
این 3 تا دلیل داره
1:خیلی از خوش باوران و مثبت اندیشان در این توهم بودند که قیمت ها نصف میشه که بنده بار ها و بارها در کامنت های 1 سال قبل تا کنون گفتم تجربه نشون داده چیزی که قیمتش در این مملکت بالا رفت پایین نمیاد و اینها خیمه شب بازیه
2:نبود قطعات یدکی (حتی از کشور عزیز و دوست و یاور چین) کمبود و احتکار توسط افراد خاص باعث کاهش تولید و متعاقبا تک شیفتی شدن کارخانه ها شده در بازار تاثیر گذاشته
3:با این قیمت ها دیگر افراد کمی هستند که توانایی خرید را دارند و خرید یک خودروی متوسط مانند لوگان(L90) برای بسیاری به رویا غیر قابل تعبیری تبدیل شده و خودروهای متوسط با کیفیت متعادل از چرخه تولید بدلیل تحریم ها خارج شدند (ریو) که میتوانستند فاصله ها را تاحدی پر کنند پس مصرف کننده ای که سمت پراید نمیرود نمیتواند خودروی 35 ملیونی را هم خریداری کند یعنی قدرت مالی مردم کاهش پیدا کرده
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲السون آی ولسون خودرو دارم براتون
خودروی مونتاژیه کیفیتا ماست مالیه
السون آی ولسون دروغ دارم براتون
قیمتا مون عالیه سود ما اعشاریه
السون آی ولسون پول و بما برسون
سی ساله در جا زدیم پراید و پژو و رانا زدیم
السون آی ولسون رو قضیه رو بپوشون
ناظر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲خودروهایی که در کره جنوبی طالب ندارند اما در ایران…
عصر خودرو: مصرفکنندگان کرهای معتقدند: مدلهای لوکس شرکت خودروسازی هیوندای بیش از حد بزرگ، گران و پرمصرف هستند و برندهای خارجی نظیر ب. ام. و و مرسدس بنز را به آنها ترجیح میدهند.
http://www.asrekhodro.com/fa/news/85/bodyView/30159/خودروهایی.که.در.کره.جنوبی.طالب.ندارند.اما.در.ایران….html
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲خسته شده بودم از بس این دست اون دست کردین تا قیمت بذارین رو این ماشیناتون.رفتم انصراف دادم راحت شدم به خدا.دیگه در شبانه روز انقد تو سایتا دور میزدم که خبر جدید از خودرو ببینم خسته شده بودم.
انقد تولید کنین و انبار کنین که خسته شین.بای بای
احمد.ف
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲خوب شما باید زودتر دست به این اقدام میزدی که هم اعصابت آرامتر بود و هم پولت دست این …. ها نمیموند!
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۲کاش همه مثل شما بودند دوست عزیز…
اگه کسی نخره آیا بازم میتونن بهمون دهن کجی کنن و هر روز قیمت آشغالاشونو بالاتر ببرن؟؟؟؟؟
faghir
۱ خرداد ۱۳۹۲بازی جدید بزرگترین […] جهان
بابت این جمله از عزیزان که این مطلبو میخوانند پوزش میخواهم..
محمود
۲ خرداد ۱۳۹۲حیف که دوستم عزیزم اکبر خان تایید نشدند!!!!!!
وگرنه قیمت همه چی ارزون میشد به خاطر تغییر در سیاست بین المللی.
faghir
۲ خرداد ۱۳۹۲http://alef.ir/vdcbwwb89rhbwgp.uiur.html?188089
عزیزان تا میتوانید این دو شرکت را رسوا کنید
احمد.ف
۶ خرداد ۱۳۹۲دوستان عزیز بازی خودروسازان و شورای رقابت با نتیجه ۵ بر صفر به نفع خودروسازان تمام شد و حتی طرفداران خودروسازان نیز به این موضوع اعتراف کردند.
لینک روزنامه دنیای اقتصاد:
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/723892/
علی
۹ خرداد ۱۳۹۲تازه یه دونه هم خورد به تیرکشون (-:
sunmartin
۶ خرداد ۱۳۹۲موج گرانی در راه است هشیار باشید
احمد.ف
۹ خرداد ۱۳۹۲موج گرانی به راه افتاد. متأسفانههههههههههههههههه!!!!
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/724377/
sunmartin
۱۷ خرداد ۱۳۹۲متاسفانه ما با افراد خوب و مصلحی طرف نیستیم اکثرا با غرض ورزی به کامنت ها و پاسخ ها و برخی با سطحی نگری نظر میدن و این مشکل جامعه به ظاهر آگاه ماست اشخاصی که در این سایت ها سرک میکشن حداقل توانایی تحلیل قیمت ها و بازار رو باید داشته باشن که متاسفانه اینطور نیست در کامنت قبلی اشاره به افزایش قیمت ها کردم یعنی دو هفته قبل از اعلام تحریم خودرو اما متاسفانه بازهم عده ای با مسخره خواندن این پیش بینی ها بازهم حرف خودشون رو علی رقم تحقیق بیشتر در این زمینه و فی البداهه اعلام کردند البته توقع بیشتری از این افراد نمیشه داشت چون اگه به حقوق خود آگاه بودند الان خودرو اینچنین وضعیتی رو هرگز نداشت و ما هم مانند تمام جوامع از خودرو های روز و با قیمت منصفانه برخوردار بودیم نه با هزاران دستگاه آهن پاره مربوط به قرون گذشته و با قیمت سوپر اسپرت های روز …
Rezai
۲۷ خرداد ۱۳۹۲من تو یکی از صنایع خودرو سازی کار میکنم اونطوری که من متوجه شدم کمتر از ۳ ماه دیگه شاهد افت شدید قیمت خواهیم شد ( و به احتمال خیلی زیاد برداشته شدن کامل تعرفه واردات )………..
kayhan
۷ تیر ۱۳۹۲تنها راه مقابله با این کلاهبردارها نخریدنه. فکر کنید بخواید ارزونترین ماشین صفر کیلومتر رو بخرید. 16 میلیون تومان قیمتشه (پراید) با توجه به هزینه بنزین، بیمه و نگهداری ماشین سالیانه در حدود 1 میلیون هزینه داره. یعنی در یک سال 17 میلیون. اگر شما همین پول رو بابت آژانس بدید اگر به طور متوسط روزانه 25000 تومان هزینه آزانس باشه جمعا چیزی در حدود 680 روز می تونید با اون پول در شهر سفر کنید یعنی 1 سال و 11 ماه. اگر روزهای تعطیل رو هم در نظر بگیریم تقریبا دو سال! با توجه به اینکه هم اعصاب راحت تر خواهید داشت، زمان کمتری در ترافیک می گذرانید و تو صف بنزین معطل نمی شوید. حالا چرا باید این پول رو به این خودروسازها بدید تا فقط برای خودتون دردسر درست کنید. باور کنید اگر 6 ماه ماشین نخرید اینا ورشکست میشن.
milad
۲۳ مرداد ۱۳۹۲گران و…