درست یک هفته پس از اعلام کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی خودروها با فرمول شورای رقابت، خودروسازان پس از جلسه ای با این شورا، قیمتهای خود را بروز کردند. برخلاف محاسبات اولیه طبق فرمول ارائه شده، ظاهراً شیوه محاسبه صنایع خودروسازی تفاوت زیادی با دیگران داشته است.
در حالی که خودروسازان از متابعت از فرمول شورا و اجرای دستورات این شورا و کاهش قیمتها خبر داده بودند، انتشار قیمت های جدید از سوی آنها نه تنها کاهشی را نشان نمی دهد، بلکه در بعضی موارد افزایش قیمت هم اعمال شده است. به این می گویند بازی گرفتن مصرف کنندگان خودروی ایرانی.- قیمت جدید خودروهای ایران خودرو
-
مدل خودرو
قیمت سابق
قیمت جدید
-
وانت باردو COP بنزینی
۱۰,۳۰۰,۰۰۰
۱۰,۸۷۰,۰۰۰
-
وانت باردو دوگانه
—
۱۲,۳۱۰,۰۰۰
-
وانت باردو COP دوگانه
۱۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۲,۸۲۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ SLX TU5
۲۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۳,۱۱۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ GLX
۲۲,۵۰۰,۰۰۰
۲۲,۸۰۰,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه
۲۴,۵۰۰,۰۰۰
۲۳,۶۶۰,۰۰۰
-
سمند EF7 بنزینی
۲۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۴,۲۸۰,۰۰۰
-
سمند EF7 پایه گازسوز
۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۵,۶۹۰,۰۰۰
-
سمند LX سال
۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳,۰۰۰,۰۰۰
-
سمند LX سال دوگانه
۲۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۴,۸۵۰,۰۰۰
-
سمند SE
۲۱,۳۰۰,۰۰۰
۲۰,۶۲۰,۰۰۰
-
پژو پارس سال
۲۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۶,۹۷۰,۰۰۰
-
پژو پارس دوگانه سوز
۳۰,۷۰۰,۰۰۰
۲۸,۲۸۰,۰۰۰
- قیمت جدید خودروهای سایپا
-
مدل خودرو
توضیح
قیمت جدید
-
سایپا ۱۳۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۴۷۴,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۴,۹۶۷,۰۰۰
-
سایپا ۱۱۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۷۷۶,۰۰۰
-
سایپا ۱۱۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۵,۲۶۸,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۲ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۴,۵۹۱,۰۰۰
-
سایپا ۱۳۲ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۵,۰۸۲,۰۰۰
-
سایپا ۱۴۱ SL
بدون هیدرولیک و ایربگ
۱۳,۷۲۰,۰۰۰
-
سایپا ۱۴۱ SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۴,۲۱۳,۰۰۰
-
تیبا SX
فرمان هیدرولیک بدون ایربگ
۱۸,۷۹۰,۰۰۰
رئیس شورای رقابت درباره ارائه قیمت جدید خودروها به شورای رقابت توسط خودروسازان بزرگ کشور گفت: نکات جزئی در خصوص اجرایی شدن کامل قیمتهای تعیین شده در خصوص خودرو باقی مانده بود که مدیران عامل شرکت های خودروساز طی جلسات برگزار شده، مقرر شد مدارک مربوطه را به شورای رقابت ارائه کنند که این کار را انجام دادند و اجرای نهایی قیمتهای جدید خودرو از یکشنبه توسط شرکتهای خودروساز اجرا می شود. دو غول خودروسازان ایران ( ایران خودرو و سایپا) امروز شنبه قیمت جدید محصولات خود را براساس فرمول قیمتگذاری خودرو تعیین و برای تائید نهایی به شورای رقابت ارائه کرده اند. قرار است پس از تائید شورای رقابت، قیمت جدید خودروها توسط خودروسازان اجرا شود.
بدین ترتیب می توان در صورت تحقق این قیمتها و قیمتهایی نظیر آن، بازنده بزرگ بازی چند ماهه خودروسازان و شورای رقابت و سازمان حمایت و وزارت صنایع و … را طبق معمول خریداران خودرو دانست. آیا شورای رقابت این فهرست پیشنهادی را قبول خواهد کرد؟
بروزرسانی: قیمتهای پیشنهادی خودروسازان در حالی از سوی شورای رقابت قبول شده که با توجه به حذف مواردی نظیر رنگ متالیک، ایربگ و فرمان هیدرولیک و شاید موارد دیگر، کاهشی در قیمتها اتفاق نیافتاده است. بازی چند ماهه قیمت گذاری خودروها که ابتدا با وعده هایی نظیر کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت ها آغاز شد و سپس به ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعد به ۱۰ تا ۲۰ درصد تعدیل شد، سرانجام در حالی به رقم ۵ تا ۱۲ درصدی رسید که با توجه به حذف امکانات و محاسبه قیمت آنها بصورت جداگانه و دلخواه توسط خودروسازان، کاهشی محقق نشده است. آری دوستان، همه آن وعده ها هزار لاف گزاف بیش نبود…
محمد.............
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال آخرین امیدمون واسه گفتن حرفای دلمون بود
فکر کنم بهشون اخطار دادن یا…
تاسف
تاسف
تاسف
محمد.............
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲قضیه همون نامه محرمانه ایران آشغال حقیقت بود
خودشون میدونستن که هر کاری دلشون بخواد میکنن
اگه من رئیس شورای رقابت بودم با 500میلیون تومن به نفعشون رای میدادم
Vahid
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲نمیدونم گریه کنم یا بخندم
من جوان 15 میلیونم کجا بود که بخوام ماشین بخرم
خدایا یه مرگ راحت بده خلاصمون کن
بی نام
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲نخرین ارزوون می شه….. فقط تحریمممممممممممم
محسن آبادان
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲من دیگه اینجا نظر نمیدم چه وضعیه 3 تا از کامنتام حذف شده یعنی ما اینجا حق گفتن حققت رو نداریم یعنی حقیقت اینقدر تلخه
سردبیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲محسن عزیز و سایر دوستان، نوشتن واقعیات و انعکاس انتقادات حق شماست. اما بیاییم با زبانی فاخر و شایسته ایرانی این انتقادات را مطرح کنیم. از شما دوستان فرهیخته خواهش می کنیم که بحث های سیاسی و یا توهین آمیز را دنبال نفرمایید و تنها به بحث مربوطه و موارد تخصصی آن یا انتقادات و پیشنهادات سازنده مرتبط بپردازید. با سپاس بسیار
یاکان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲مارو نمودین با این فخرو فخورات ایرانی! ایرانی اگه فخری داشت که کارش به اینجا نمی کشید. به این نمیگن فاخر بودن، به نشستینو دم نزدن میگن قاطر بودن
sean
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲سردبیر عزیز، دوست خوبم.
ما با سیاست کاری نداریم، این سیاست کشورمون که تا کوچک ترین نیازهامون هم رسوخ کرده!
اگه به سیاست ربطی نداره میشه شما لطف کیند و توضیحی بدید که دلیل این هم گرانی چیست؟
کاش مشکل ما فقط خودرو بود
الان هم که باید منتظر بنزین 2000 تومانی باشیم!
جز این هستش که همیشه همه سختی هایی که آنهایی که باید خودشان تحمل می کردند ما تحمل کردیم؟
من و شما با هم فرقی نداریم و بدبختی مختص من نیست!
محمد.............
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲برای سایت پدال متاسفم
دقیقا اومده صفحه ش رو خراب کرده فکر کرده مردم خرن
حق داره پدال هم شاید این کارش سودی واسش داره
آلفارو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲خب پدال,مشخص شد این پدرام یا یکی از مدیراست یا یه نسبتی داره یا اینکه یه شخص خاصیه… .وگرنه اینو میذاشتی
میخوای بخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدددو برو بخر بچه ی خوب.هی نیا اینجا اعلام عمومی کن!!!!!.
اگه خودتم از دار و دسته ی این لگن سازا نبودی اینقدر تبلیغ نمیکردی!!!!!!!!!! ما ملت تو طول تاریخ هرچی ضربه خوردیم ریشه ی اصلیش از خودی و امثال شما بوده میفهمی!
پس چی؟؟؟؟ بدو برو تو صف وایسا بخر.تازه بهتون تعارفم میکنن.آفرین پسر خوب
محمد.............
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال چرا مقاله نمینویسی؟
چی شد چرا دهنت بسته شد؟
از اون مقاله های محکمت خبری نیست؟
alireza
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام به بروبچه ها.داداش قیمت کم نمیشه .مردم ایران هم مجبورن تاآخرعمرشون این آشغالاروبخرن وسوارشون بشن .بخدااین عراقیایابعضی کشورهای فقیردارن بهترین ماشیناروسوارمیشن .اون روز داشتم طواینترنت ایران خودرورومیدیدم طوآذربایجان افتتاح کردن سمنداوناباما180درجه فرق میکرد.اگه به ماهم اون سمندبفروشن حداقل 100میلیون تومن قیمتش میشه حیف صدهزارافسوس
محمد.............
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲عجب!!!!!!!!!!!!
ما هرچی کامنت میذاریم میفته پشت سر کامنتیه(پدرام)
عجب زرنگه این پدال
دست تو هم رو شد پدال
کماندار
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲خداییش تیبا تا 100 تومنم جا داره ها
خخخخخخخخخخخخخخ
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲یاد اون اس ام اس طنز افتادم که نوشته بود شمند با قیمت فوق العاده مناسب 140 میلیون
پراید 80 میلیون و …
دقیقا یادم نیست اما داره به واقعت میرسه…
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲با این وضع قیمت ها فکر کنم حتی اگه تعرفه رو آزاد کنن بازم ما قشر متوسط نتونیم چیزی بگیریم چون دلار همچنان بالاست.
Vahid
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال چند گرفتی از خودرو سازان که کامنت های مخالف رو حذف میکنی ؟
خجالت بکش از خدا بترس
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲پس تکلیف 206 چی میشه ؟این پیش فروش طلایی چی شد؟
saman
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام
آقا ما حقمونه.برید یه سر به سایت های خرید و فروش خودرو بزنید میفهمید
تمامش شده فروش “فوری” همه ماشینا،صفر اونم مدل “91”
خب این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
یعنی این آقایون که شاید از همین مردم عادی باشن شایدم از عوامل فرغون سازا ماشینارو انبار کردن حالا میخوان بفروشن،اونم به سرعت…..
واقعا که ……
علیرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲پس خودرو سازی به چی مربوط می شه به غیر سیاسی خودرو سازا زیرنظر دولتن بعد سیاسیش نکنیم؟؟شما نظر منو چاپ نکردین شما قرار اینجا صادق باشینو حرف دل مردومو چاپ کنین من به ازادیه بیانه این سایت اعتقاد داشتم اما الان نظرم فرق کرد اینکه 3ماه مردومو بچرخونن تهش مثل قبل باشه سیاسی نیست؟؟پس چیه؟؟؟شما جواب منو بدین
سردبیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲علیرضای عزیز، همه شش نظری که تاکنون نوشته اید تایید شده و هیچ کدام حذف نشده است. در مورد حذف و ویرایش نظرات نیز تا جای ممکن تنها به حذف عبارتهای رکیک و یا مورد دار می پردازیم و تنها در مواردی که امکان ویرایش اینچنینی نظر نباشد، ناچار به حذف آن خواهیم شد. ما هم هم عقیده با شما و منتقد جریان مدیریت خودروسازی ایران هستیم. در عین حال باید سعی کنیم با ادب ایرانی و اسلامی و بدور از سطحی نگری و حرفهای کوچه بازاری و احیانا رکیک، به ریشه یابی و راه حل های این مشکل بزرگ بپردازیم. از شما و همه دوستانی که با رعایت این موارد در بحث ها مشارکت می کنند سپاسگذاریم و امیدوارم این نظرات و انتقادات، راهی به سوی مسئولان تصمیم ساز ایران ما پیدا کند و در بهبود مشکلات صنعت و تجارت خودرو در ایران موثر واقع گردد.
!!!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲” به نام خــــــــــدا ”
برادر گرامی، سردبیر محترم سایت پدال
شما رو به تمام اعتقاداتتان قسم، سعی نکنید که با بازی با کلمات و فرافکنی واقعیت رو وارونه جلوه دهید .
شما در مورده حذف و ویرایش نظرات، نه تنها به حذف واژه ی رکیک و مورددار بسنده نمی کنید
بلکه دو صغحه کامل از نظرات این ملّت سینه سوخته رو که با سادگیه تمام و اعتماد به سایت شما و امید به این که از این راه بتوانند حرف دل خود را به گوش برادران و همچنین مسؤلین مربوط برسونند رو حذف می کنید.
یعنی دو صفحه ی تمام مردم فحاشی کردند ؟!!! یعنی دو صفحه ی تمام از عبارات مورد دار و کوچه بازاری که به قول خودتون قابل ویرایش نبوده استفاده کردند.
منظورتان این است که یک ( حتی یک ) کامنت سالم داخل این دو صفحه وجود نداشت، به غیر از کامنتهای اقای پدرام که هر صفحه که حذف شد تنها کامنت ایشون، اون هم پایین تر از نظر دیگران به صفحه ی جدید منتقل شد ؟ اون هم با اون مضامین، تو این شرایط که مردم به اوج عصبانیت و جنون خود رسیدند ؟؟؟
ایا این به غیر از این است که نظرات تحریک آمیز اقای پدرام در راستای نظرات شما قرار دارد
که تنها اونها مهر تایید از سوی شما می گیرند ؟
بعده تمام این تفاسیر چطور انتظار دارید تا مطالبی که در جواب اقای علیرضا نوشید را باور و به شما اعتماد داشته باشیم ؟!!!؟
چطور باور کنیم که شما هم با ما هم عقیده اید و معترض و منتقد جریانات تنش زای فعلی در مورد خودرو در ایران هستید.
در ابتدای این کامنت از نام خدا استفاده کردم تا خودش راه هر گونه نفوذ شیطان را در هنگام نوشتن مطالب بر من ببندد .
به هر حال هر کسی درون خود چیزی به اسم وجدان دارد که گاهی اوقات مانع از سنگین شدن چشمانش به هنگام خواب می شود.
موفّق باشید .
سردبیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست گرامی و بی نام، احتمالاً سوء تفاهمی ایجاد شده است. هیچ کدام از صفحات کامنت که فرمودید حذف نشده و با کلیک روی شماره صفحات قابل دسترسی است. ممکن است مشکل نمایش این نظرات در کامپیوتر شما مربوط به کش شدن در مرورگر یا مشکل مرورگر شما باشد. لطفاً از یک مرور گر دیگر هم تست بفرمایید.
ممنون.
صالح
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای سر دبیر من از شما عذر میخواهم
بچه ها از دست خودرو سازها نمیدونند به کجا پناه ببرند و ناچار اینجا مینویسند و درد دل میکنند .
البته نباید کلمات نا مناسب استفاده بشه.
اما من در سایتهای ایرانی وب سایتی مثل سایت شما آزاد و واقع بین و مردمی حقیقتا ندیدم و بابت این موضوع تشکر میکنم.
سام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲من موندم به کدوم حرف اینا میشه اعتنا کرد 10 ساله داران میگن خودروی ملی 100% ایرانی حالا چی میشه که این ماشین 100% ایرانی ارز بری داره و قیمتش با دلار 3500 حساب میشه هنوز …….
میثم
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲نه تنها حروم خور هستن بلکه دستشون به خون مردم ایران آلودست
پدرام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای سردبیر اینا چرا به من گیر دادن.
به خدا من هیچ ارتباطی با سایت خوب پدال ندارم.
به من ربطی نداره اگی میخواین ماشین بخرین اگی هم نمیخواین نخرین قیمت همینه.
مجید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920216000314
لطفا این رو بخونید .
فارس گزارش میدهد
پایان 3ماه کشمکش خودروسازان و شورای رقابت/کاهش ۳۲۰ هزار تا ۲.۵ میلیونی قیمتها
قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا روز گذشته پس از جلسه خودروسازان با شورای رقابت در حالی نهایی و اعلام شد که قیمت خودروهای پرتیراژ نسبت به نرخهای قبلی خودروسازان تنها ۳۲۰ هزار تا ۲.۵ میلیون تومان کاهش نشان میدهد.
هرچند که انگار سایت پدال بسته دیدگاه رو؟؟؟؟؟؟
سجاد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲با این جمله پدال حال کردم: آری دوستان، همه آن وعده ها هزار لاف گزاف بیش نبود…
!!!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲قابل توجه شما برادر محترم ( جناب سردبیر)
بنده یه عادت بدی که دارم اینه که تا چیزی برام سندیتش به اثبات نرسه روش نظر نمیدم
قبل از فرمایش شما رو 3 دستگاه مختلف با 3 اینترنت مختلف و با چهار مرورگر متفاوت تست کردم و همچنین از دوستان و اشنایان در این مورد سؤال کردم و همگی این موضوع رو تایید کردند .
!!!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲الان که دوباره چک کردم ( ساعت یه ربع به پنج عصره ) و درست شد .
اما جناب آقای سردبیر، لطفا بیایید و بگید که خراب بود و الان درستش کردین تا همه متوجه شن.
وگرنه، اگه از قصدتان از اینکار، دروغگو جلوه دادن من و زیر سوأل بردن کامنتهای من است که حاشا به شما
به خدا که تا ارسال کامنت قبلیم قادر به رفتن به پیجهای 1 و 2 نبودم و تمامه مطالبی که این بالا نوشتم تا اون زمان عین حقیقه .
با سه دستگاه ( لپ تاپ، موبایل و پی سی ) و با سه اینترنت و با چهار مرورگر( اکسپلورر، گوگل کورم، فایر فاکس و سافاری (Safari) ) تست کردم و پیج یک و دویه کامنتها برایم قابل مشاهده نبود .
خداوند شاهد و آگاه است ( حالا بیاید و نظره مخالف بدید و آخرت خود را به این ارزونی بفروشید .)
پنتر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲راست میگه خیلی ناقلایی پدال!!!یا شایدم مجبوری ناقلا باشی!
یا نظر ملتو بذار یا کلا نظراتو غیرفعال کن و خیال خودت و مارو راحت!
اگه نظرمو نمیذاری پس نظراتو غیرفعال کن
AliRN
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲چرا همیشه جوگیرانه موضع میگیرین و چشماتونو رو واقعیات میبندین و عقدتونو رو اولین کسی که گیرتون اومد خالی میکنید؟!
توی همه ی دنیا برای دو قشر اعتبار و اهمیت خاصی قائلند: 1) کشاورزا 2) صنعتگرا
کشاورزا چون غذای مردم رو تامین میکنن و صنعتگرا چون اشتغالزایی میکنن و برای مردم و کشورشون درآمد تولید میکنن
تو کشور ما چی؟!
اون از کشاورزای اصفهانی که آب مصرفیشون رو قطع کردن و بعدم که اعتراض کردن […]
اینم از صنعت گرا…
همه ی تولیدیای کفش و لباسمون که چندین ساله تعطیل ان…
صنایع دستیمون که به فنا رفته…
یه صنعت خودرو داشتیم که اونم به این روز انداختن و آخرش کردنش آدم بده تا مردم انگشت اتهامو روبه اونا بگیرن…
نزدیک 10% از مردم کشور درامدشون از صنعت خودرو هست!
من از بدو تولد از نزدیک شاهد مشکلات چندین کارخونه ی قطعه سازیم. از اون موقع که یاد داریم هرچی درآمد داشتن دادن به بانکا…
همه ی زندگیشون رهن بانکا بوده و هست. 3-4 سال اخیر نه تنها هیچ سودی نکردن، هرچیم داشتن گذاشتن تا ضرراشون و جبران کنن و جولوی بیکار شدن یه جمعیت و بگبرن…
خیلی از صنعتگرا هرچی داشتن برداشتن و رفتن اونور راحت زندگیشونو بکنن. ولی یه تعدادیم موندن تا به میهنشون خدمت کنن. موندن چون به خدا ایمان دارن و معتقدن این امکانات و موقعیت رو خدا بشون داده تا چندین نفرو سر سفره بشونن. اونایی که موندن و دارن مقاومت میکنن رو باید مجسمه ی طلاشونو ساخت. واقعا شیر مرد و شیر زنن
از کیفیت و عقب موندگی و به روز نبودن خودرو ها همه داریم مینالیم. اون شرکتای جهانی که به روزن به خاطر اینه که مجبور نیستن یه چیزی بزارن رو درآمدشون و تقدیم بانکا کنن. اونا نصف درامدشون که میلیونها دلاره رو صرف تحقیق و توسعشون میکنن. دغدغه ی اونا رقابت و کیفیته. مثل صنعتگرای بدبخت ایرانی نیستن که دغدغشون این باشه که فردا قسط وامشون و از یجا جور کنن بدن که خونشون ضبط نشه…
کجای دنیا سود بانکی 24% هس؟!
ژاپن و آمریکا که حسرت ماشیناشونو میخوریم زیر 1% سود بانکیه.
بیاید یکم انصاف داشته باشید و معدود اشخاصی که واقعا دارن دل می سوزونن و خدمت میکنن و اینجوری جواب زخماتشونو ندین و انقدر نمکدون نشکنین
پاتایا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲همین لگن سازا مگه نمیتونستن ماشین باکیفیت با قیمت مناسب بزنن؟؟؟؟؟؟؟شما چه نسبتی با اونا داری؟
جاوید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام.
دوست عزیز
AliRN
من تو تلویزیون دیدم که می گفتن هر دو این خودرو سازهای با پول هایی که باید صرف به روز کردن و بهسازی و پیشرفت صنعت خودرو بشه…
غیر از حیف و میل های فراوان با باقیش رفته اند چیزهای دیگر… و همچنین دو عدد بانک خریده اند.
این دو شرکت غیر از ضرر سودی به حال صنعت و مصرف کنندگان ندارند.
قطعه سازان و کارگران عزیز هم همینطور که تا کنون قطعات چینی را وارد کرده اند و در داخل بسته های ایرانی تقدیم مصرف کنندگان کرده اند می توانند به کار ود ادامه داده و قطعات خودروهای موجود و خودروهای چینی و غیر چینی آینده را مونتاژ کنند.
خود رییس قطعه سازی در تلویزیون گفت که 85 درصد قطعات ارز بر و وارداتی هستند.
آن 15 درصد هم به گمان من مقوا و چسب و غیره… می باشند.
با تشکر.
یاکان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲پسر خوب کسی با صنعتگرا کاری نداره که! مگه قیمتارو اونا وضع میکنن؟ اونا خودشونم تو این قضایا متضرر هستن. زحمت مال اوناس، پولش مال کسای دیگه. خودت به نظر جوگیرتر میایا!
صنعتگر بیچاره هیچ دخالتی تو اوضاع ماشین نداره و اتفاقا اگه روند همینجوری ادامه داشته باشه صنعت خودرو ورشکست و اوناهم بیکار میشن
!!!!!!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام اقا چرا من که یه جوونم نباید بتونم یه 206 سوار شم؟
تو رو خدا یکی جواب منو بده خدا وکیلی همون 206 که سال 90 تابستون
بود 17 میلیون الان ارزش 29-34 میلیونو داره؟
همشهري
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲مردم اگه نخرن قیمت میاد پایین یا حداقل کیفیت وامکاناتش رو بهتر میکنن
اما متاسفانه همیشه برعکس بوده تا مردم میبینن یه چیز گرون شده فکر میکنن زرنگیه زود میرن چند تا چندتا میخرن
افسوس وصد افسوس
از ماست که برماست
صالح
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲من سه بار از ایران خودرو ماشین خریده بودم اما دیگه اصلا نه از ایران خودرو و نه از سایپا ونه هیچ شرکت ایرانی ماشین نمیخرم.
ماشین چپی خارجی شرف داره به ایرانی
Down with iran khodro & saipa
iran
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲داستان غم انگیز ما – وقتی روشنفکری ، سرگرمی میشود
روزی مردی داخل چاله ای افتاد و بسیار دردش آمد …
یک روحانی او را دید و گفت :حتما گناهی انجام داده ای!
یک دانشمند عمق چاله و رطوبت خاک آن را اندازه گرفت!
یک روزنامه نگار در مورد دردهایش با او مصاحبه کرد!
یک یوگیست به او گفت : این چاله و همچنین دردت فقط در ذهن تو هستند در واقعیت
وجود ندارند!!!
یک پزشک برای او دو قرص آسپرین پایین انداخت!
یک پرستار کنار چاله ایستاد و با او گریه کرد!
یک روانشناس او را تحریک کرد تا دلایلی را که پدر و مادرش او را آماده افتادن
به داخل چاله کرده بودند پیدا کند!
یک تقویت کننده فکر او را نصیحت کرد که : خواستن توانستن است!
یک فرد خوشبین به او گفت : ممکن بود یکی از پاهایت رو بشکنی!!!
سپس فرد بی سوادی گذشت و دست او را گرفت و او را از چاله بیرون آورد
saeid
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲با عرض سلام خدمت همه دوستان
نظرات همه به نظر جالب بود و منتقدانه ، هیچکس از کیفیت و قیمت خودروها راضی نیست
من وکیل دادگستری هستم و درامدم در سطح متوسط جامعست و این قیمتها امثال من و بالاتر از من رو داره نابود میکنه و از حداقلهای ممکن هم به زیر میکشه ، اما گلایه های من هم مثل شما با اینکه در کمال نارضایتی هستم تحت نامهای مستعار یا علامت !!! در همین فضاها یا داخل تاکسی یا واگن مترو دفن میشوند و شاید مردم از ترس گرفتار شدن به عناوین مختلف دچار خودسانسوری شده اند ، مدیر این سایت هم فردیست شبیه ما ، مسدود کردن یه سایت معتبر بایه دستور ساده اداری یه آدمی که عمرش نیم ساعت تو فضای اینترنت سیر نکرده میسر میشه ، همونطور که سایتها و وبلاگهای گروههای وکلا رو به سادگی فیلتر کردند و هرگز رفع نشد ، شک ندارم که همه دوستان درگیر کار اقتصادی هستند و یه جوری امرار معاش میکنند اما توی روز برای کسب همین درامد چقدر به هم دورغ میگیم ؟ و انتظار داریم مسئولین که روزی از خود ما بودند دروغ نگن ! هممون درگیر دروغ و دورنگی شدیم و الا این آدمهای بی مقدار و بی تخصص برای ما تصمیم نمیگرفتند و فراموش نکنیم تا وقتی لباس و ریش کسی معیار احترام و انتخاب ماست اوضاع به همین منوال خواهد بود ، و چقدر مناسب قیمت خودروست این بیت : خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است !
ارادتمند همه شما
سعید دهقان
اشكان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام به همه دلسوختگان مثل خودم _ اینا خودشون پولشون میلیاردیه و واسشون فرق نداره پراید 6 یا 60میلیون باشه
اینا خر پولان که اصلا نگاه به قیمت ماشینای داخلی هم نمیندازن این خودروسازا هم که جز خر پولان پس چرا بیان به فکر مردم باشن
کافیه تا ابد پراید و پزو رو مونتاز کنن بدن مردم پول حروم بخورن.خاک تو سرشون که حاظر نیستن کمتر بخورن و بیشتر به کیفیت توجه کنن
به خدا قسم نونشون حرومه
آخ که چقد ما جوونا بد بختیم بخدا چقد حسرت
دلم به حال خودم و جوونای مث خودم میسوزه
خیلیا هم بدن پول واسه پراید لگن جمع کردن که(خدایا)پول اونم حالا ندارن. آخه مگه ما همونایی نبودیم که میگفتیم پراید 6 تومن نمی ارزه حالا کارمون به جایی رسیده میگیم کاش برگرده به قیمت 10 تومنی قبلیش
افسوووووووووووووس
محمد.............
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز(اشکان) احیانا این رو کپی پیست نکردی؟
خوبه که هنوز غلت املایی هایی که داشتمو درست نکردی حتی حاظر نشدی غلت املایی ها رو درست کنی و کپیش کنی اینجا
اونوقت انتظار داریم بیایم واسه کم شدن قیمت ماشین کاری بکنیم
خدایا با کیا شدیم 70 میلیون نفر
احسان 16v
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲تو خوت هم که کم غلط املایی نداری