همایش سوم صنعت خودرو ایران دیروز در حالی به پایان رسید که طی آن، رئیسجمهور نیز بهعنوان میهمان ویژه پشت تریبون رفت و علاوه بر ابلاغ سیاستهای خودرویی دولت، رسماً از خودروسازان دنیا برای حضور در ایران دعوت نمود.
دکتر روحانی با بیان اینکه مسیر برای حرکت و رشد صنعت خودرو در کشور باز شده است، گفت:
اینکه دروازهها را ببندیم و خودرویی تولید و به ملت تحمیل کنیم و بگوییم همین است که هست، چنین منطقی را دولت ابداً نمیپذیرد.
رئیسجمهوری با اشاره به اینکه همه باید رضایت مردم را جلب کنیم و باید در این مسیر قدمهای جدی در بخش خودرو برداریم، تأکید کرد:
خودروسازی در ایران باید بهطور کامل خصوصیسازی و رقابتی شود. دولت در این سالها، با ممنوعیت واردات برخی خودروها و اعمال تعرفههای سنگین از خودروسازی حمایت کرده، اما این حمایت دولت نمیتواند دائمی باشد.
رئیسجمهوری با بیان اینکه دولت خود را در نهایت ملزم به رضایت مردم میداند و ما باید در این راستا گامهای بعدی خود را در صنعت خودرو برداریم، گفت:
آنچه برای دولت اهمیت دارد این است که صنعت خودرو کشور باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت برخوردار باشد، حالآنکه حمایت بیحدوحصر به معنای خروج از رقابت جهانی و پایین آمدن کیفیت در خودروسازی خواهد بود.
روحانی اما در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله آلودگی هوا پرداخت و گفت:
کاهش آلودگی، ضرورتی است که موجب تأمین سلامت مردم میشود و ما نمیتوانیم هر خودرویی را با هر کیفیتی در مصرف انرژی قبول کنیم و از همین رو محیطزیست باید بهعنوان اولویت در صنعت و بخشهای مختلف بنگاههای اقتصادی باشد. البته ما نمیتوانیم به خاطر محیطزیست، خودروسازی را تعطیل کنیم و با این حساب باید صنعتی با کیفیت بالا و آلودگی کمتر داشته باشیم که مصرف انرژی در آن به حداقل برسد.
رئیسجمهوری با بیان اینکه برای رسیدن به صنعتی قابلقبول و با کیفیت، دو راه وجود دارد، گفت:
راه اول این است که منتظر بمانیم تا تحقیقات داخلی به نتیجه رسیده و از پس آن، خودروهایی در مقیاس استاندارد جهانی تولید کنیم و راه دوم مشارکت با خارجیها است و این راه، سریعتر ما را به هدف میرساند.
امنیت جان و سلامت مردم و سلامت محیطزیست، میزان مصرف انرژی و حضور ایران در صحنههای جهانی از مواردی است که باید در صنعت خودرو مدنظر قرار گیرد.
رئیسجمهوری با تأکید بر اینکه خودروی داخلی خوب و قابل رقابت، وسیله افتخار و زینت ایرانیها خواهد بود، تأکید کرد:
خودروی ایرانی این توانمندی را دارد که با حرکتی صحیح، به تیراژ سالانه ۲ تا ۳ میلیون دستگاه رسیده و بخشی از آن نیز به خارج از کشور صادر شود.
روحانی اما در ادامه با بیان سه اصل دولت در صنعت خودرو، گفت:
خصوصیسازی، رقابتی کردن و صادرات، اصول دولت در بخش خودرو است و تا این اصول محقق نشود به اهداف خود در این صنعت نخواهیم رسید.
رئیسجمهوری همچنین به صنعت قطعه کشور هم گریزی زد و تأکید کرد که قطعهسازان نیز باید در سطح بینالمللی و کیفیت قطعات جهانی باشد. روحانی با بیان اینکه از حضور شرکتهای خودروساز در ایران برای مشارکت با خودروسازان داخل کشور بهمنظور کسب بخشی از بازار داخلی و خارجی استقبال میکنیم، گفت:
شرکتهای خارجی توجه داشته باشند که ایران کشوری دارای امنیت و ثبات مثالزدنی در منطقه و جهان است، منتها آنها نباید نگاهشان به بازار خودروی ایران صرفاً مصرفی باشد.
پیام
۱۲ اسفند ۱۳۹۴آقای روحانی قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس!!!
شما اگه فکر ملتی تعرفه را برای سال دیگه بر می داشتید، طبق قانون الان پنج سال هم گذشته است.
اما متاسفانه دولتمردان ما زبانی اند تا عملی/
خودرو داخلی=عذاب??
moein
۱۲ اسفند ۱۳۹۴امروز مورخ 94/12/12 که روز آخر نمایشگاه بود اونجا بودم
غرفه سایپا چی زی برا رونمایی نداشت فقط یه سیتروئن اونجا بود (به عنوان خودروی جدید)
ایران خودرو هم طبق معمول انواع سمند و مشتقاتش اونجا بود ولی چیزی که برای من و سایر بازدید کنندگان جالب بود انواع پژو 301.308.208.2008.508 بودن که خودروهای خوبی بودن کیفیت ساخت خوبی داشتن و صندلی ها راحت بودن از بین اونها یکی از 508 خوشم اومد و یکی 308 این دوتا رو در کاپوت رو باز نمی کردن ولی چون ما آشنا داشتیم برام باز کردن (کسانی که رفتن می دونن ) متور 308 متور خودروی rczبود که از متور های 1.6 thpبود که 270 تا قدرت داشت و کویک شیفتر پشت فرمان هم بود و واقعا راحت ولی نمونه اتومات بود
خودرو سازی هاول هم بود که برای جلب توجه تایر های آفرودی انداخته بودن بارینگ
مابقی شرکت ها چیز خاصی برا نمایش نداشتن
ارادت
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۴البته بهتر بود اسم این نمایشگاه رو به نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو چین تغییر میدادن.
امین
۱۳ اسفند ۱۳۹۴دوستان
نظرتون راجبه خودروی جک جی 5 اتوماتیک چی هستش. راست و حسینی جواب بدید خواهشا.
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴هی بدک نیست ولی کیفیتش و..اشغاله.نگاه به ظاهر و…نکن
میتونی با80تومن سانگ یانگ تیوولی بگیری که برندی خیلی معتبرترهست توسطح جهانی که ازهمه نظربهتره تاجک چینی
یا رنو سیمبل بگیری ماشین اروپایی..یا گزینهای بهتری دیگه که میوتونی پیداکنی
درهرصورت قبل ازخرید ماشین یه سری به سایتها یانمایندگی های شرکتای دیگه بزن شایدموردخیلی بهتری پیداکردی
ازطرفیم ماشین چینی افت قیمت زیادی داره مخصوصاتوی سالهای اینده
moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴یه مقدار تنبله اونم به خاطر گیربوکس اتوماتشه اگه متور 1.8 رو میزاشتن با گیربکس دستی چیز خوبی میشد
اطاق بی سر و صدایی داره البته بعضی هاش!!!
من ایراد خاصی رو ندیدم ازش ولی خوب برند آن چنان دهان پر کنی نیست و به نظرم اصلا به این قیمت نمی ارزه ولی خوبه
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۳۹۴من دو روز اتوماتش دستم بود که بیس هزار کیلومتر راه رفته بود و به دلیل محل کار صاحبش یک سوم این مسافت مربوط به جاده خاکی بود ولی ماشین خیلی خوب مونده بود قطعات دکوراتیو داخل صدا نداشت صندلیاش راحت بودن جای پای عقب و فرم صندلیاش خوب و راحت بودن فقط یه مقدار صدای موتور داخل میاد که من باهاش مشکلی نداشتم ولی هندلینگ خوبی داشت و شتاب و مصرفش هم نسبت به وزن و قدرت معقول بود ولی من چون دنده ایشو هم سوار شدم با توجه به اختلاف قیمت دنده ایش با موتور 1.5 رو ترجیح میدم چون اقتصادی تره … ببخشید طولانی شد حرفم ولی نسبت به قیمتش عالیه … توجه کنید نسبت به قیمت
البته کارکرده اش رو بگیرید بهتره چون صفرش افت قیمت نا معقولی داره ولی اگه میخواید چن سال استفاده کنید با توجه به گارانتیش صفرش میارزه…
Hitler
۱۴ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز واجبه دروغ بگی؟
جک اتومات یه ماه هم نمیشه که وارد بازار شده حالا چطور بیس هزار تا را رفته؟
یک و نیم لیتریش؟
حالت خوبه؟
moein
۱۴ اسفند ۱۳۹۴Hitler جان دوستمون در مورد j5 نظر دادن نه s5
گرچه شما مثل همیشه همه چیز رو می دونید و الکی نظر نمی دید
فک کنم حال شما بهتره
M.H
۱۹ اسفند ۱۳۹۴به نظر من به درد نمیخوره فقط ظاهر داره مصرفش هم 13 لیتره آپشنم که نداره
pagani
۱۶ اسفند ۱۳۹۴تا زمانی که چندتا جوان متخصص تو رشته طراحی ومکانیک و… با کمک یه حامی مالی خودشون به صورت مستقل شرکت خودروسازی احداث نکنن همین آشه و همین کاسه.
حالا بنز میخاد بیاد یا شورولت یا هر شرکت دیگه ای .هیچ تاثیری نداره.
بعدشم هیچ حامی مالی که نمیاد پولشو حروم ماها کنه میبره خودش باهاش حال میکنه.
دولت هم که به فکر بخور بخوره البته من که حق بهشون میدم<سفره پهنه نخوری.میخورن .سرت بی کلاه میمونه.
نتیجه کلی:الکی حرص نخورین.
راه حل:خودتو بزن به کوچه علی چپ.
حرف آخر:بهشت =ایران O-o
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۴منم با شما موافقم
صنعت خودرو سازی ما همین طوری میماند و درست نمیشود
اگه عوارض گمرکی برداشته بشه امار تصادفات خیلی خیلی پایین میاد و چهره شهر هامون از خودروهای تکراری و قدیمی پاک میشه و………
مگه ما ایرانی ها چه گناهی کردیم؟؟؟؟؟؟
بعضی مواقع از ایرانی بودنم تاسف میخورم
اما کامنت های ما فقط اعتراضمون رو نشون میده و هیچ کس به حرفمون توجه نمیکنه
اگه یکم از حرفامو قبول دارید لطفا ++++ بدید
نوید جهرمی
۲۳ اسفند ۱۳۹۴دکتر که قربونش برم فقط میاد ی حرفی میزنه براش دست و جیغ و هورا بکشن.
همه شون همینطورن .
سیاست و سیستم دولت چیز دیگه ایه.
reza
۱۲ اسفند ۱۳۹۴خدا رحمت کنه پدر و مادرشو که قال قضیرو کند
حسام
۱۲ اسفند ۱۳۹۴چند سال پیش هم احمدی نژاد گفت اگه همینطور پیش بره تعرفه واردات رو بر میداریم ،اما لابی خودرو سازها قویتر از این حرفها بود
volvo fh
۱۲ اسفند ۱۳۹۴پشت تریبون اینجوری میگه.بعد میره میشینه پشت ساینا رانندگی میکنه و به به وچه چه میکنه.
창세기
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اما من نمیفهمم مگه صنعت خودروسازی ما چه ایرادی داره خودروهایی که الان توبازار هستن از استاندارد و بهای نسبتا خوبی برخوردارن، نیاز به همکاری با شرکتای خارجی برای بروز رسانی نیست.
احسان(احسان سابق)
۱۲ اسفند ۱۳۹۴بهت حسودیم میشه که انقدر دلشادی. از کدوم زاویه به قضیه نگاه کردی؟بگو ما هم از همون زاویه به قضیه نگاه کنیم دلشاد بشیم
Nima
۱۲ اسفند ۱۳۹۴دوستان کاملا مشخصه ایشون واسه شوخی اینو گفتن، منفی ندین
محمد20
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ما هم واسه شوخی به ایشون منفی میدیم :) خخخ
خسته شده
۱۴ اسفند ۱۳۹۴موندم این همه منفی برای چیه ایشون دارن به سخره میگیرن صنعت اتومبیل سازی! کشورو
احمد.ف
۱۲ اسفند ۱۳۹۴همین که مثل بعضی دیگر با دیدن چهار تا موتور با تکنولوژی چند دهه پیش و لگن های ایران خودرو و سایپا ذوق زده نشده (به عکسها دقت بفرمایید) خودش مایه امیدواریه که یک چیزهایی سرش میشه، هر چند در عمل معلوم نیست که چی بشه و من هم قصد طرفداری صد در صدی ندارم ولی به هر حال جای امیدواری است.
خسته شده
۱۲ اسفند ۱۳۹۴شما تمام عکس هارو دیدی که ذوق نکرده؟ پدال عکس های دیگشو نذاشته اگر بذاره میبینید که پشت فرمان همراه وزیر محترم صنعت!!! دارن میخندن و لذت میبرن از این اتومبیل لوکس
احمد.ف
۱۲ اسفند ۱۳۹۴من از روی فیلم و گزارشی که نشون دادن دارم می گم نه فقط از روی این عکسها. بعد هم نمی گم که اوضاع خوب شده می گم امید دارم که بهتر بشه . هر چند به این وزیر صنعت امیدی نیست. حالا شما امیدوار نشدی یه بحث دیگه است. در مقایسه با ریاست جمهور قبلی عرض کردم.
خسته شده
۱۲ اسفند ۱۳۹۴شما بگو من به چی باید امیدوار بشم؟ مثلا در مقایسه با قبلی یا قبلی ها چه فرقی کرده مگه صحبت کردن با سران بقیه کشورها هم میشه اسمشو گذاشت تغییر هیچ فرقی نکرده نمیکنه و نخواهد کرد امروز دارم بهت میگم خوب یادت باشه شاید همین الان به حرفم برسی شاید چند روز دیگه شایدم چند ماه دیگه شایدم چند سال دیگه شاید اصلا نرسی(امیدوارم به این آخریه فقط!)
edris
۱۲ اسفند ۱۳۹۴آقا کی باید بفهمیم نمیتونیم تو هر زمینه ای حرف اول رو بزنیم؟ خودرو ساز خوب نمیشیم ولی میتونیم قطعه ساز خوب بشیم! برین تو یه کار سبک تر متخصص شیم. خودرو سازی کار هر کشوری نیست!
Vahid
۱۲ اسفند ۱۳۹۴چشم بنده آب نمیخوره . ما از این شانس ها نداریم که ماشین عالی با قیمت مناسب سوار شیم :(
احسان(احسان سابق)
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اقای روحانی.کمتر چنین فرصتی برای دولت بوجود میاد که مجلس و دولت دیدگاهشون در یک راستا قرار بگیره و این نعمت بزرگی برای دولته که توسط مردم به دولت اهدا شده.دونالد ترامپ مثل استیو جابز اعتقاد داره برای اینکه میراث خوبی (چه در تجارت یا سیاست و یا هر جای دیگه) به جا بذاری باید چیزای بد و غیر مفید رو کنار بذاری و با اینکار میتونی به بزرگی برسی.قصدم دفاع از این نامزد جنجال برانگیز نیست اما کاملا درست میگه.اگر اقای روحانی می خواد اسمش در این مملکت جاودانه بشه باید از شر چیزای بد و غیر مفید خلاص بشه که حتما یکی از این چیزای فاسد خودروسازی هست.
وقتش رسیده اقای روحانی کلیدش رو برای قفل کردن درهای خودروسازی بکار بگیره یا قفل در گمرک رو به روی ملت باز کنه.ببینیم واقعا میتونه از کلیدش استفادهکنه یا باز هم وعده سر خرمن بوده
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴اصلا معلوم نیست برای رونمایی از این ماشین بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار عالی، چرا تشویق می کنن.
mehran jj
۱۳ اسفند ۱۳۹۴همین که از اینا تعریف نکرد جای شکرش باقیه که دنبال بهتر شدن هستن.یادتونه که احمدی نژاد گفت تیبا ماشین خوبیه مناسب خانواده های ما???
Pooya_SK
۱۳ اسفند ۱۳۹۴حرف رئیس جمهور ( راه اول این است که منتظر بمانیم تا تحقیقات داخلی به نتیجه رسیده و از پس آن، خودروهایی در مقیاس استاندارد جهانی تولید کنیم. )
خوب الان جوانان ایرانی به تکنولوژی هایی رسیدن که اگه بهشون بها بدید و کمک کنید خیلی راحت به تکنولوژی هایی فراتر از مقیاس استاندارد جهانی میرسند.
فقط الان نمی تونن جایی بیانش کنن و اگه هم کنن توجه ایی بهشون نمیشه.
اگه دولت بیاد بجای اینکه هی بگه برای تولید ملی فلان کردیم بلان کردیم بیان یک سری جوان و خلاق در زمینه ی خودرو که نمونش در پدال و دانشگاها کم نیست زیاد هم هست رو بیارن جای این مدیر و رئیس و… شرکت هایی مثل سایپا و… مطمعن باشید صنعت خودروی ایران روزی بجایی می رسه که با آلمانی ها و انگلیسی ها و آمریکایی ها و ژاپنی ها و … قابل رقابت میشه.
مثل کشور کره با کیا و هیوندای که با کمک دولت و تلاش مسئولان شرکت الان به اینجا رسیدن.
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴…جناب محترم رئیس جمهور…لطفا ی نگاهی هم به اماربالای تصادفات وکشتها وتلفات هم بندازین بدنیست
واقعامتاسفم…
گاهی وقتا ازایرانی بودنم متاسفم!!!! بااین همه ادعا بعداز نیم قرن صنعت خودروسازی هنونتونستین یه ماشیم کاملا کاملا ایرانی بسازید…
رضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۴به نظر من باید تولید پراید 131رو یا متوقف کنن یا امنیت اون رو ببرن بالا
خدایی اگر محصولات جدید سایپا محکم باشند نه مثل 131 که جون مردم رو به خطر انداخته .خوب پیشرفت کرده
javanmard
۱۴ اسفند ۱۳۹۴آقای رییس جمهور زیاد جوش نزن خودروسازیمونم مثه چیزایه دیگهمون کشکی دوغییه مملکت یکپارچه اداره میشه و باید درست کار کنه. مثه یه سیستم. وقتی نشد دیگه نمیشه.
(*مهرداد*)
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ایران در جهان از نظر صنعت اتومبیل سازی عددی محسوب نمیشه ،،،فقط مافیا
حالا یکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۴آفا جان واقعیت اینه که در ایران تمام افرادی که به مقام و منصبی میرسن تمام هم و غمشون اینه که این پست رو نگهداره و در دوران تصدی اونا همه چی آروم و بی سروصدا باشه. اتفاق بدی نیافته که همه از چشم اونا ببینن و لازمم نیست که اتفاق خوبی بیافته
صنعت خودرو و در حقیقت تمامی صنایع ایران فرسوده و از رده خارج هستش. بیشتر کارخانجات ما متکی به نیروی انسانی هست تا تکنولوژی. و بروز کردن این صنایع تعدیل و بیکاری تعداد زیادی از افراد رو در پی داره. یعنی دقیقاً مثل استخوانی میمونه که تو گلو گیر کرده. نه میتونن درش بیارن و نه میتونن پایینش بدن.
این حکایت کار رؤسای جمهور ماست که دنبال درد سر نیستند. زبون هم که جای گرم نشسته. کنتور هم که نمیندازه. یه حرفی برا دلخوشی مردم میزنن بعدشم نه خانی اومده نه خانی رفته
حالا یکی دیگه
۱۸ اسفند ۱۳۹۴کاملا” موافقم درود بر شما کاش از این حالا یکی ها زیاد داشتیم مملکت گلستان میشد
امیر.عارف
۱۸ اسفند ۱۳۹۴با کمال تاسف باید عرض کنم که مسئولین ما فقط خوب حرف میزنند و در عمل هیچ. ما تو مستندهای تلوزیون دیدیم که اولین خودرو برقی کاربردی را ایرانی ساخت ولی چون بقول سازنده مسئولین وقت گفتند فعلا اولویت ما نیست رفت آلمان و در اونجا ماشین ساخت و ما الان باید بریم با التماس و خیلی گران از آنها بخریم
خسته شده
۱۹ اسفند ۱۳۹۴چرا حرف الکی میزنی کدوم مستند؟!!! خودروی برقی ربطی به ایرانی ها نداره تاریخشم مشخصه هیچ کجا هم گفته نشده کار ایرانی هاست ضمنا اون شخص اسمش چیه که رفت اونجا و اینو ساخت حرف زدن راحته گرچه من بعید میدونم مستندی ساخته شده باشه ولی با این حال اسمه مستند و بگو ما هم ببینیم
ایرانی جماعت جوگیر بشه میگه اولین شخصی که به فضا رفت هم یک ایرانی بود یا ایرانی تبار
امیر.عارف
۱۹ اسفند ۱۳۹۴برنامه های ثریا را ببین که اون آقا که اسمش یادم رفته بعد 10 یا15 سال اومده بود و همون ماشین تولیدی اون زمان را سوار شدن و باهاش رفتند قم . شما که مثل من اطلاعات کاملی نداری بهتره بجای توهین کمی مطالعه و تحقیق کنی و بعد به تمسخر و توهین دیگران بپردازی . ممنون از توجهی که به نظر اینجانب کردی
alireza
۲۱ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز خودروی برقی از قرن نوزدهم ساخته شده و فقط به دلیل مشکل ذخیره انرژی (باتری) قابل استفاده نبوده هنوزم میشه گفت این مشکل حل نشده. توجه بفرمایید هیچ ربطی به ما ایرانی ها نداره. نمی دونم چه مستندی را تماشا کردید ولی هر چی بوده هدفش عوام فریبی بوده مثل سایر مستند هایی که تو این مملکت دیده میشه.
خسته شده
۲۲ اسفند ۱۳۹۴چیزی نمیگم فقط تاسف برای شما و یه خونه خشت و گلی اجاره ای و پراید دست دو برای من
خسته شده
۲۳ اسفند ۱۳۹۴تسنیم به نقل از رییس شورای رقابت نوشت: خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند، اما شورای رقابت در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.
http://www.khabaronline.ir/detail/518601/Economy/industry
پدال خواهشا گزارشی از این بی شرمی تهیه کنید
مهدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۴دولت ازمن میشنوه خط تولیدریوبجای پرایدراه بندازه ماشین ازپرایدبهتر