پس از چند ماه عدم انتشار جدول کیفی ماهانه توسط سازمان استاندارد، با تغییرات صورت گرفته در پارامترهای ارزیابی و شاخصها، روند امتیازدهی کیفی نیز دستخوش تغییرات بسیار شده و اکنون بهجای محاسبه نمرات منفی، ستارههای کیفی به خودروها اعطا میگردد. بهگونهای که یک ستاره داشتن پایینترین سطح کیفی را و ۵ ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان میدهد.
در دستورالعمل جدید ارزیابی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجهبندی یک تا ۵ ستاره، صورت گرفته است. نکته قابلتوجه این است که در ارزیابی خودروهای تولیدی در آذرماه، حدود ۶۶ درصد خودروهای داخلی تنها یک ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند.
در این زمینه مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت میگوید: در روش جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، تمرکز بیشتری بر عیوب عملکردی خودرو نسبت به عیوب ظاهری و همچنین استفاده از شاخصهای کاهنده سطح کیفی خودرو برای خودروهای دارای عیب ایمنی، صورت گرفته است.
امیرحسین قناتی با بیان اینکه در این روش تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجهبندی کیفی یک تا ۵ ستاره صورت گرفته است، خاطرنشان میکند: اصلاح و بهبود وضع کیفی خودروها، تحویل خودروی فاقد عیب به مشتریان و شفافسازی وضع کیفی خودروها برای مصرفکنندگان، ازجمله اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها است.
وی تصریح میکند: با توجه به تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها، نتایج ارزیابی به دست آمده در روش جدید قابلمقایسه با نتایج ارزیابیها با روش قبلی نیست. اما طبق این گزارش، در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی سوزوکی گراند ویتارا سهستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی کیا سراتو سه ستاره و خودروی آسا، یک ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، خودروهای جک S5، جک J5، برلیانس H320 و برلیانس H330 دو ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند. همچنین خودروهای وولیکس C30، NEW MVM X33، MVM550 و لیفان X60 معادل یک ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند. براساس گزارش ردهبندی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت خودروی جک S5 تولیدی در آذرماه کاهش یافته و این خودرو از سطح کیفی سه ستاره، به سطح کیفی دو ستاره نزول کرده است. کیفیت خودروی وولیکس C30 نیز کاهش یافته و سطح کیفی این خودرو از دو ستاره به یک ستاره، تنزل یافته است.
اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، خودروهای پارستندر، تندر-۹۰ اتومات، تندر-۹۰ پارسخودرو و تندر-۹۰ ایرانخودرو سه ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند. خودروهای NEW MVM 315 و پژو ۲۰۶ نیز دارای دو ستاره از ۵ ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این سطح قیمتی شامل پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۴۰۵ ایرانخودرو خراسان، رانا، پژو پارس مازندران، پژو پارس خراسان، دنا، پژو ۴۰۵، سمند ایرانخودرو مرکزی، سمند ایرانخودرو تبریز، پژو پارس ایرانخودرو فارس، پژو پارس ایرانخودرو مرکزی و تیباهاچبک، یک ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند. کیفیت خودروی رانا نسبت به ماه گذشته کاهش و این خودرو از سطح کیفی دو ستاره به سطح کیفی یک ستاره، تنزل یافته است.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی پایینتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل خودروهای MVM 110، سایپا ۱۳۱ تولیدی سایپا، تیبا، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ تولیدی پارس خودرو، یک ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کردهاند.
دانیال
۱۹ دی ۱۳۹۴یه مشت ماشین آشغال ..خدا لعنت کنه دزد و مال مردم خور های این مملکتو
ژاپنی اصیل
۲۰ دی ۱۳۹۴الهی آمین
ناشناس
۱۹ دی ۱۳۹۴چه مسخره پراید یک ستاره داره پژو پارس هم یک ستاره
Lord Cezar
۱۹ دی ۱۳۹۴ستاره ای که به پراید دادن منفی یک بوده احتمالا یادشون رفته منفیشو بذارن کنارش :D
احسان(احسان)
۱۹ دی ۱۳۹۴رنگی بالاتر از سیاهی نیست.وقتی پارس پایینترین ایمنی رو داره دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه
HamidGh
۲۳ دی ۱۳۹۴اخه حداقل ستارش یکه وگرنه که پراید منفیه صد در صد ولی خب ادم میره امتحان میده کمتر از 0 که نمیتونه استاد بهت بده اینم اینجوریه
علی
۸ بهمن ۱۳۹۴یه ستاره براشون زیاده
SS
۲۰ دی ۱۳۹۴همین طرز نگاه شما باعث شده که بعد از 30 سال همچنان با افتخار 405 و پارس و نوادگانش تولید بشه
اتفاقا شاید پراید به عنوان یه “ماشین شهری” کم خرج هنوز حرفی برای گفتن داشته باشه اما پارسی که در نگاه شما خیلی لوکسه با اون شاسی و موتور از رده خارج ، مصرف سوخت فضایی و ایمنی پایین و با قیمت دوبرابر پراید هیچ حرفی برای گفتن نداره
میلاد
۲۱ دی ۱۳۹۴نسبت ب قیمت یک ستاره گرفته.پارس نسبت ب قیمت چهل میلیونی یک ستاره گرفته
سعید
۱۹ دی ۱۳۹۴پارس تندر و تندر کیفیت خوبی دارند.
امیدوارم کیفیت اینا رو دیگه خراب نکنن.
ابتین
۱۹ دی ۱۳۹۴خیلی جالبه! به ماشین های تولید داخل که حداقل 20 یا30 سال پیش در کشورهای خودشون خط تولید این ماشین ها بسته شده . اقایون میان یک ستاره میدن! اخه یکی نیست بگه این ماشین ها که دیگه قابلیت تولید مجدد رو ندارن! اونوقت چطور شما میاید از نظر کیفی بررسی میکنید و ستاره هم میدید!؟؟؟!!!! و صد حیف و تاسف که ماشین هایی برچسب قیمتی 20 و 30 و 40 و 50 و 60 و 70 و 80 و 90 و 100 و بالاتر رو به پیشونیشون زدن که به دید انصاف و جانب حق ارزش 5میلیون تومن هم ندارن که خریدار بابت اون پرداخت کند.
ahmad
۱۹ دی ۱۳۹۴قابل توجه وزیر صنعت (آقای نعمت زاده) که حاظرن کل بیت المال رو خرج کنن تا یه موقع خار توی پای فرقون ساز های وطنی نره!
بس کنید این ظلم چند ده ساله در حق مردم رو (هر چند که مردم خودشون رو با هر خفتی تطبیق میدن!)
-Ali-
۱۹ دی ۱۳۹۴بهترین راه همینه. به جای صرف وقت و هزینه برای بالا بردن کیفیت و استاندارد کردن خودروها تعریف استاندارد و کیفیت رو عوض میکنیم. دقیقا این روش در مورد اشتغال هم جواب داده . قبلا تعریف شاغل اینطور بود : شاغل کسیه که حداقل هفته ای مثلا 30 ساعت کار کنه و با این تعریف ما 60 -70 درصد بیکار داشتیم به جای اینکه سرمایه گذاری بیهوده انجام بشه و افراد مشغول بشن. تو دولت قبل یه اقدام انقلابی انجام شد و تو تعریف شاغل میزان ساعت کار در هفته رو از 30 ساعت به( یک) ساعت در هفته کاهش دادن و یک شبه درصد افراد بیکار رو از 60-70 درصد به زیر 10 درصد رسوندن. خدا رو شکر مشکل همه هم حل شد. انشالله مشکل خودرو سازی و خودرو هم با این طرح بجا و علمی حل میشه.
سعید
۱۹ دی ۱۳۹۴فقط در جوابشون میشه گفت: خخخخخخخ…
sina
۱۹ دی ۱۳۹۴یه تنه تعریف استاندارد رو تو جهان نابود کردن(پراید=ستاره کیفیت!!!!!!)
Sosha
۱۹ دی ۱۳۹۴اوه پراید یه ستاره گرفت، احتمالا فردا 10 میلیون میاد رو قیمت پراید
امیر.عارف
۱۹ دی ۱۳۹۴اولین ماشینهای تولید شده در صنعت خودرو هم الان میتونند یک ستاره را بگیرند. اگه منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم بجز فرق ظاهری که ماشینهای ایرانی با اونها دارن هیچ مزیتی دیگر تو این ماشینها یافت نمیشه. یاد یه ضرب المثل افتادم در مقابل صحبتهای آقا نعمت که میگفت ماشینهای ایران با کیفیت هستند فقط قیافه ندارند.(سیر خبر از غم گشنه نداره) آدمی که تا امروز سوار ماشینهای ایرانی نشده چه میدونه که مردم چه میکشند
خسته شده
۲۰ دی ۱۳۹۴جناب عارف اینا نشون دادن وقاحت حد نداره طی این همه سال پس میان حمله میکنن و با وقاحت میگن اینا ماشین های خوبی هستن دقت کن ماشینهای خوبی ما هم چون آدم های همیشه احساسی و قاطی هستیم موضع گیری سریع میکنیم که آی اینا ماشین های خوبی نیستن مشکل درن فلان و فلین پس قبول داریم حداقل ماشینن اوناهم به نتیجه دلخواهشون میرسن یعنی حداقل قبول کردن ما این آشغالهای زنگ زده و به عنوان ماشین الانم بعد از چند ماه میان ستاره میدن که حداقل اینا واستون راه میرن امیدوارم منظورمو گرفته باشید
moein
۱۹ دی ۱۳۹۴خب خدا را شکر راهی دیگر یافتتند جهت تلکه کردن مردم بصیرو همیشه در صحنه
SS
۲۰ دی ۱۳۹۴چرا نگاهتون به این رده بندی انقدر منفی هست؟
این رده بندی از یک ستاره تا 5 ستاره هست
یعنی عملا ماشینی که یک ستاره میگیره فقط میتونه با فرقون در بحث کیفیت رقابت کنه و اتفاقا این رده بندی بسیار منصفانه به نظر میرسه و نشون میده که 50 سال انحصار کار رو به کجا میکشونه و از رده بندی قبلی که از پراید تا ویتارا توش خوب و خیلی خوب ارزیابی میشدن بسیار بهتره
تنها ماشین هایی که الان 3 ستاره گرفتن، که اون هم تازه میشه کیفیت متوسط ،سراتو و ویتارا و تندر هستن که نمایندگان دلسوز ملت در زمان وارد شدن این اخری فقط مونده بود کفن بپوشن که جلوی استعمار فرانسه رو بگیرن… انگار پژو رو جیبوتی میزنه
وحید
۲۱ دی ۱۳۹۴با نظر شما موافقم
این رتبه بندی کمترین امتیاز ممکن رو به اکثر خودروهای داخلی داده که منطقی به نظر میاد
دوستان احتمالا دنبال صفر ستاره هستن که نمیشه طبیعتا… شما اینو در نظر بگیرید که ویتارا هم بیشتر از 3 ستاره نتونسته بگیره و نشان دهنده اینه که شاخص های درست و سختگیرانه ای رو تنظیم کردن
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۴—–خخخخخححححححح—-
saeid
۲۰ دی ۱۳۹۴از آشغال های وطنی که بگذریم ، چینی ها رو ببین آفرین به این همه کیفیت 70 80 میلیون پول بدی ، کیفیت فقط یک یا نهایت دو ستاره! دوستان لطفا این همه پول به ماشین چینی ندین
یک ستاره : یعنی آشغال
2 ستاره : میشه بهش گفت ماشین ولی اطمینانی بهش نیست ممکنه هر لحظه خراب شه
3 ستاره : کیفیت قابل قبول
4 ستاره : کیفیت خوب
5 ستاره : کیفیت عالی ( مثل ماشینهای آلمانی )
MjM
۲۰ دی ۱۳۹۴ستاره؟؟؟!!! ببخشیدا باید تعداد توف رو در نظر میگرفتن…دوتا توف سه تا توف!!
amir
۲۰ دی ۱۳۹۴من متوجه نشدم همه جای دنیا ستاره رو به تست تصادف میدن، من شنیدم این ها آپشن و نمای ضاهری و حتی کیفیت داخل رو هم حساب میکنن.همه چیمون با دنیا برعکسه.
HoSeIn
۲۰ دی ۱۳۹۴از سایت پدال خواهش می کنم در کنار کادر متن یه باکس شکلک بذاره آخه می خواستم عکس اون شکلک *** را بذارم که بجای ستاره برای خودروهای داخلی ازش استفاده بشه
سامان
۲۰ دی ۱۳۹۴خخخخخخخخخ
سروش شیرازی
۲۰ دی ۱۳۹۴اینا که یه ستاره دادن روشون.نشده کمتر بدن،یعنی کمتری وجود نداشته،مثلا نمیشد که بگن بی ستاره!!!!ملته ایرانو دوس دارم نگاه کنین،پارس صفر الان 36 تومنه بعد توی باما مدل 91 رو گذاشته 30-33 تومن دلیلشونم اینه که این ماشینا کیفیتشون خوبه و قطعاتشون فرانسویه(به قول در حاشیه رته ته) من به اینا میگم لاشخور با ادبشو بلد نیستم دیگه
fara2001
۲۰ دی ۱۳۹۴خدمت رییس جمهور محترم چین
سلام علیکم احتراما به استحضار میرساند اگر مایل به کاهش پر شتاب جمعیت کشور خود با کمترین هزینه و نگرانی هستید خواهش میکنم ورود تمام خودروهای خارجی و همچنین تولید خودرو های داخلی را متوقف نموده و با بستن یک قرارداد کوتاه مدت با خودرو سازان ایرانی با کمترین هزینه تنها با یک برنامه هفت ساله جمعیت کشور خود را به 3 میلیون (بله درست مشاهده نموده اید 3 میلیون) کاهش داده اید.
با سپاس
سیاوش
۲۰ دی ۱۳۹۴این دو مونتاژ کار دارن چی درست میکنن و به مردم غالب میکنن!خدایا خودت حافظ جان ما باش !!! چون این دو لگن ساز مدت هاست که قصد جان مردم رو کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنده خدا
۲۰ دی ۱۳۹۴سلام.زیر25mvm110می ارزه.25تا50تندر90.50تا75جک و آساجدید.75تا100سراتومی ارزه….این نظر منه…
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۴با توجه به قیمت سایر خودرو ها در ایران و به طور نسبی با شما موافقم ولی به طور مطلق و قیمت های روز دنیا و نرخ دلار حساب کنیم هیچکدومشون نمی ارزه
احمد باقری
۲۱ دی ۱۳۹۴مثلا چیکار کردن، ستاره ای کردن که بگن به هر حال، بدترین ماشینها هم یک ستاره دارند و جزو ستاره دارها هستند. آخه این شد حرف؟
سیاوش
۲۱ دی ۱۳۹۴باید یک چهارم ستاره رو به این دو شرکت خودخواه و انحصار طلب داد البته یک چهارم ستاره هم زیاده!
ابي
۲۲ دی ۱۳۹۴جالب میدونید چیه؟جالب اینه از حالا به بعد یه کاسبی جدید ایجاد میشه واسه مسئولین این امر ،مثلا در اینده خواهید دید که این ستاره ها مدام بالا پایین میشن،چون اگه شارژ ماهانه رو پرداخت نکن یکدفعه میبینی یه ستاره سر برج پرید ،منتظر ناگهانی بالا رفتن یا پایین اومدن ستاره ها باشید،معلومه کارخونه جک اس فایو این ماه شارژشون نکرده که ستارش پریده ،اقا بدو بدو ستاره دارم ،ارزونش کردم،بدو که تموم شد،اقا نخری دادمش به یه شرکت دیگه ها ،بدو بدو تموم شد????
ابي
۲۲ دی ۱۳۹۴راستی میدونید چرا ۲۰۶ دوستاره شده ولی سمند و پژو و پرشیا و امثال این خودروها تک ستاره شدن؟علتش فقط بخاطر اینه که تنها خودرویی که هنگام تصادفات سنگین موتورش به سمت داخل خودرو نمیاد پژو ۲۰۶ هست و الباقی خودروهای تک ستاره همشون موتورشون میاد داخل و همین خودش یک ستاره ارزش داره،یک ستاره هم خودروهای چهار ستاره میگیرن اونم اینه که تصادف از عقب اونا رو تکون نمیده که هیچ خودروی زیر دویست میلیونی این خاصیت رو نداره و همشون بعد تصادف از عقب دچار مشکلات وحشتناکی میشن
edris
۲۳ دی ۱۳۹۴فقط سکوت میکنم
https://kish.divar.ir/browse/%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C/vehicles/cars/light/?v01=0,1
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۴از اون موقعی که تحریم شدم واین خودرو سازها رفتن طرف قطعات چینی و ماشینهای چینی مزه پول رفته زیر دندون شون دیگه نمی خواهند دست ازاین قطعات بی کیفیت وارزون دشت بردارند حتی بعد لغو تحریمها این دوشرکت مار خوردن افعی شدن وتنها راه پایان دادن به این وضعیت ازاد سازی قیمت خودرو ست یا صادقانه کار می کنند ویا حذف میشوند
Mohammad
۲۵ دی ۱۳۹۴فقط تندر90
Mohammad
۲۵ دی ۱۳۹۴یک ستاره یعنی هر کی سوار اون ماشین بشه از هر دو عضو بدنش یکی براش میمونه
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۴روش بسیار مسخره ای است و نشون میده که نمیخوان مردم از وضعیت واقعی مطلع بشن.در روش قبلی نمرات منفی به تفکیک زمینه مشخص می شدن مثلا شما میتونستی بفهمی که فلان خودرو در مونتاژ و رنگ چند نمره منفی در عملکرد چند نمره منفی و در ایمنی و غیره چه وضعیتی داره ولی الان همه تو یه سطح شدن و معیار مناسبی برای شناخت از مشکلات خودرو ها دیگه نیست.خب این چه کمکی به مشتری می کنه؟
هیچ وقت نشد اینها قدمی در جهت منافع مردم بردارند.
شرکتهای داخلی به اشغال سازی ادامه دهند. چینی ها از بازار فقیر ما نهایت استفاده را بکنند و مردم حق انتخاب نداشته باشند.
و تمام این مشکلات از سوء مدیریت و فساد گسترده سرچشمه میگیرد.
shz
۵ بهمن ۱۳۹۴من شکایت دارم .چرا پراید5 ستاره نداره