ایرنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تعداد شکایتهای خودرویی در سراسر کشور طی سال ۹۶، دو هزار و ۶۷ مورد بود اما در ۹ ماه امسال با رشد سه برابری به ۶هزار و ۳۶۶ مورد رسیده است.
یدالله صادقی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایتهای خودرویی شهروندان در کل کشور است، افزود: همه افراد شاکی از شرکتها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی میتوانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند. به گفته وی اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت دیگر استانها نیز ارائه کنند، به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.
صادقی اظهار کرد: سال گذشته باوجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار همراه بودیم و این در حالی است که امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که از مجموع هشت هزار و ۴۳۳ شکایت خودرویی سالهای ۹۶ و ۹۷، چهار هزار و ۷۰۰ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است. وی اضافه کرد: تبدیل شکایتها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکتهای خودروساز یا عرضهکننده، احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. به گفته صادقی یک هزار پرونده شکایتهای خودرویی نیز اینک در دست بررسی است که طی هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: موضوع ۲ هزار و ۷۳۳ پرونده شکایت، خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی و به دلیل وارد نبودن شکایت، این پروندهها مختومه و کنار گذاشته شدهاند. صادقی عنوان عمده تخلفهای خودرویی را ایفا نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکتهای خودرویی برشمرد. وی با اشاره به مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایتهای خودرویی اظهار کرد: از زمان ارسال شکایت، پیگیریهای لازم از سوی مسوولان مربوطه صورت میگیرد و طی نامهای به شرکت متعهد، ۱۰ روز فرصت داده میشود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته گزارش کند.
وی ادامه داد: پس از مهلت ۱۰ روز اگر شاکی رضایت داد، پرونده مختومه اعلام میشود و در غیر این صورت شکایت موردنظر در کمیته مربوطه و از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری، مورد رسیدگی قرار میگیرد. صادقی افزود: در ادامه رسیدگی و به دنبال صدور رای در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال میشود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مدت زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایتهای خودرویی نیز گفت: زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پروندههای ارسالشده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفتهای یک بار تشکیل جلسه میدهیم.
پویا
۶ دی ۱۳۹۷نتیجه ای اصلا نداره اصلا!!!!
ولی خب آدم باید سعیشو بکنه خلاصه
دادستانی هم ک فقط در زمینه عدم حجاب در اجراهای تئاتر و شکایت های مختلف مذهبیون از تلگرام و اینستا بلده ورود کنه!!!
نداشتن ایمنی درست و حسابی و گران فروشی و کم فروشی و هزارتا کوفت دیگه چیز خاص و مهمی نیست ک ورود کنن!!!
amin
۶ دی ۱۳۹۷اتفاقا نتیجه داد
اعتراض های پی در پی ما خریداران C3 باعث شد در نهایت وزارت صنعت معدن و سازمان حمایت در نامه های جداگانه به سایپا سیتروین دستور توقف تکمیل وجه و توقف صدور دعوتنامه را بدهند
پویا
۸ دی ۱۳۹۷خدا رو شکر
Mad.z.Max
۶ دی ۱۳۹۷از اونجایی که در کشور ما، حق و حقوق پایه و بسیار عادیه فردی و اجتماعی به شدت گرفتنیه نه دادنی، باید جنگید متاسفانه تا بلکه بشه از این مونتاژ کارانی که در طی سالیان اخیر به شدت وقیح و نامرد شدن، حق طبیعی خودمون رو مطالبه کنیم.
البته من همیشه تشویق میمردم دوستان و آشنایان رو به نخریدن خودروی صفر کیلومتر دست کم برای مدت یک سال، و رفع نیاز با خودروی دست دوم. ولی خب چه کنم که دوستان همیشه برای خرید خودروی صفر صف میبندن و هرکدوم هم دلیلی میارن. طبیعی هست که خودروساز هم سو استفاده میکنه.
به امید روزی که همگی متحد باشیم و درس بگیریم از این اتفاقات تلخ
optima
۷ دی ۱۳۹۷با هات موافقم. اگه کمپین نه به خودروی ملی دوباره راه میوفتاد خیلی عالی میشد.
metti
۶ دی ۱۳۹۷وجود این نهادها فقط یه بار اضافی به دوش بیت الماله چون تجربه نشون داده هیچ کارایی ندارن و فساد از دروپیکر خودروسازی بالا میره