رئیس پلیس راهور از درخواست ایران خودرو برای شمارهگذاری وانت ال ۹۰ به جای وانت پیکان خبر داد. سردار اسکندر مومنی گفت: پس از توقف شمارهگذاری خودروی وانتپیکان بهدلیل نداشتن استانداردهای لازم و سیستم ایمنی، مسئولان ایران خودرو درخواست تایید و شمارهگذاری وانت ال ۹۰ را بهعنوان جایگزین این خودرو به پلیس ارائه کردهاند.مومنی در حالی به مهر گفت «پلیس تنها درصورت نصب کیسه هوا و ترمز ضدقفل وانت پیکان را شمارهگذاری میکند» که دو خودروی غیرایمن وانتپیکان و وانت نیسان اساسا امکان نصب کیسه هوا را ندارند و علاوه بر این تنها مشکل این دو خودرو نداشتن کیسه هوا نیست.
براساس اخبار رسمی پلیس، شمارهگذاری این دو خودرو برابر اعلام مؤسسه استاندارد بهدلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم از ابتدای مهرماه متوقف شده است.رئیس پلیس راهور تاکید کرد: پلیس در برابر خودروسازان کوتاه نمیآید چرا که باید بهعنوان مجری قانون اجراکننده قانون مصوب باشد.مومنی پیش از این نیز اعلام کرده بود که همه خودروسازان داخلی موظف هستند تا پایان سال خودروهای تولیدیشان را به کیسه هوا مجهز یا خط تولید آنها را متوقف کنند.
این سخنان رئیس پلیس راهور ناجا این بار پس از ۴ سال دوباره تولید و شمارهگذاری وانت ال ۹۰ را به خبرها بازگرداند.نخست قرار بود وانت ال ۹۰ سال ۸۶ روانه بازار خودرو شود.ایران خودرو تولید وانت ال ۹۰ را با همکاری شرکت رنو در دستور کار خود قرار داد.اما از ابتدای تولید و فروش ال ۹۰ تنها یکی از سه مدل آن با نام ال ۹۰ به فروش رسید. ایران خودرو پیش از این خبر داده بود که تولید آزمایشی وانت ال۹۰ از سالجاری و احتمالا در بهمن ماه آغاز خواهد شد و طبق برنامهریزی این کارخانه خودروساز، تولید انبوه این خودرو از ابتدای سال ۹۱ آغاز میشود.
گفته میشود که این خودرو مجهز به کیسه ایمنی هوا و سیستم ترمز ضدقفل تولید خواهد بود. موتور وانت ال ۹۰ نیز موتور ال۹۰ سواری بوده و گیربکس آن تقویت شده است. استاندارد آلایندگی وانت ال۹۰ یورو ۴ خواهد بود. وانت تندر۹۰ گنجایش۸۰۰ کیلوگرم بار را دارد و در دو نوع بنزینی و دوگانهسوز تولید خواهد شد. تولید مدل دیزلی آن نیز در دستور کار آینده ایران خودرو قرار دارد. چالش عمده تندر پیک آپ عدم همخوانی قیمت آن با خودرویی است که جانشینش می شود. قیمت تندر وانت حدود دو برابر وانت پیکان خواهد بود.
منبع: روزنامه همشهری
حمید فرجامی قاین
۲۷ مهر ۱۳۹۰علاوه بر اختلاف قیمتی دو برابری با وانت پیکان مشکل دیگر ان این است که ظرفیت بار ان 800کیلو گرم است که به نظر میرسد برای یک وانت توی ایران کم باشد وقتی در روستا ها یا در شهر ها دیده میشود یک وانت تویوتا را 3 تا 4 تن بار میکنند 800کیلو گرم خیلی کم است
حمید از نگین سرخ جهان قاینات پایتخت طلا و یاقوت سرخ جهان (زعفران و زرشک و عناب)
جلیل
۱۴ آبان ۱۳۹۰حکایت رنگ گنجشکه
عليرضا
۱۷ آبان ۱۳۹۰من که خداییش یه پیچ تویوتا وانت 83 یا 85 رو با اینا عوض نمی کنم.
masoud
۱۸ آبان ۱۳۹۰واقعا در مقایسه با وانت های تولید داخلی ، زیباتره. ولی برای مصرف کننده برای جایگزین
وانت (بارکشی) گزینه خوبی نیست.
AR@SH
۳۰ بهمن ۱۳۹۲ماشینهای دیف جلو برای وانت خیلی ضعیف هستن یعنی جواب گو نیستن ولی برای وانت ماشینهای دیف عقب یا دیف عقب با کمکی جلو بهتر جواب میدیهد ولی پراید باری یا پژو باری یا همین ال90 باری برای خرید های بازاری به جای سبد از این وانت ها استفاده میکنند
احمد
۱۰ آذر ۱۳۹۰اصلا به درد ایران نمی خوره چرا چونکه وقتی یک وانت پیکان رو 1.5 تن بار می کنند یا جای دور نریم در همین استان خراسان شمالی یک نیسان را تا 8 تن بار می زننده این خودرو باید بره جلو بوق بزنه
جواد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳چرا چرت و پرت میگی کی میتونه وانت پیکان رو 1.5 تن بار کنه اطاقش ازهم وا میشه یا نیسان رو 8 تن بار کنه خیلی لاف میزنی
هادی
۲ بهمن ۱۳۹۳من وانت پیکان رو 1230 کیلو بار زدم( به اضافه اتاق بالایی که روش نسب کردم و حدود 80 کیلو وزن اتاق بالاشه!
یعنی 1300 کیلو بار پیکان وانت کردم و حدود 130 کیلومتر هم باهاش طی کردم.
اما در مورد نیسان حداکثر ظرفیت حدود 4تن میشه زد. البته من شنیدم تا 4.5 هم بار زدن. ولی 8 تن دیگه غیر ممکنه!
عاشق جاده
۲۴ آذر ۱۳۹۰قیمت خیلی بالاست زیر10میلیون می ارزه با800کیلو توی جاده اون هم جاده های پرپیچ وخم مثل مشهد-سرخس بدنیست.
رضا
۱۳ دی ۱۳۹۰با پول این ماشین میشه یه نیسان دیزل خرید-تا وانت باردو با قیمت ارزون مونده کی میاد اینو بخره.مردم وانت رو برای کار میخوان نه برای زیبایی.
مجید
۲۱ دی ۱۳۹۰اگر اقساطش کم بهره و پیش پرداختش 3 میلیون باشه همه همین کسانی که میگن به درد نمیخوره تو هوا میزننش
اتابک
۱ فروردین ۱۳۹۱ازپیکان وانت که خیلی خوبه ولی قیمتش اصلا خوب نیست
احمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۱اطاقشو کجا بزاریم
hisssein012
۱۸ آذر ۱۳۹۳واسه زیباییه دیگه
ولی خدایش شیکه
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۱ببخشید نظر دوستان محترمه ولی جا داره ضرب المثل قدیمی رو یاداوری کنم که میگه
(گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف)
دوستان از لحاظ ظرفیت درسته کمه ولی مگه ظرفیت نیسان یا پیکان بار چقدره که مردم 1 تا 2 تن بارش میکنند
به هر حال هر چی باشه از نیسان و پیکان بار یک قرن پیش بهتره
به نظر من مردم به جای انتقاد حمایت کنند همین کارارو کردین که هنوز نیسان و پیکان بار برامون سلطان جادهاست!!!!!!!!
اما..
میریم سر بحث قیمت
اگر مردم شریفمون جنبه داشته باشن و به محض تولید شروع نکنن به خرید و تن به قیمت های نازل!!!ندن قیمتشم درست میشه ولی افسوس که باز هم…
فرشاد
۱ فروردین ۱۳۹۳بابا دمت گرم زدی وسط خال
علی حسین نژاد
۱۲ تیر ۱۳۹۱وانت روآ1700بهترین جایگزین باردو بروند تولیدش کنند وانت تندر=هزینه ی بالای نگهداری
pooyan
۲۶ تیر ۱۳۹۱dustan harki puldare bere 1000000 ta peykan vanet bekhare.vaghti ina bian tu bazar peykan vanet atish migire gheymatesh.
pooyan
۲۶ تیر ۱۳۹۱vali khodaish ghabul konid vanet mazda ham dar hade vaneto.dar hade khodesh vaghan salare.man khodam ba tak kabinesh ba pejo rah miram nega be ampere 140taish nandazin.
pooyan
۲۶ تیر ۱۳۹۱be joz nissan vanet ba tavajo be bari ke mizane va ghodrati ke dare.age vanet nissano faktor begirim.beyne in vanetayi ke tu bazar hast man shakhsan mazdaro pishnehad mikonam.va ghabul daram.dustane vanet baz midunan man chi migam.pishenahadam be sayte pedal ine ke mazdaro ba baghiye vanetha az jomle l90.peykan vanet.vanet samand moghayese beshe.
pooyan
۲۶ تیر ۱۳۹۱faghat be darde mashinbazaye vanetbaz mikhore.ye ring bendaz yekam bekhabun mashino bia ghurub ye dor bezan badesham bezar parking
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۱ماشین بار کشی نیست
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۱سگ پیکان وانت شرف دارد، به این نازک نارنجی ها.
حامد
۷ اسفند ۱۳۹۱مسعود جون؛قربون شکلت،خر رو واسه بارکشیش میخرن نه خوشگلیش…کسی که وانت میخره میخواد بار ببره …دختر بازی که نمیره غصه شکلو قیافشو بخوره که…
احمد
۵ خرداد ۱۳۹۲به درد بارکشی نمی خوره . نمیتونه صدسال جایگزین وانت پیکان بشه حتی اگه قیمتش هم هم طرازه وانت پیکان بشه . چون خیلی فانتزیه به درد کار نمی خوره.
amir
۱۲ مرداد ۱۳۹۲بهتر بود بصورت دوکابین ساخته می شدو از دیفرانسیل عقب هم استفاده می کردند. اون موقع گزینه خوبی می شد.
یاسر
۲۴ آبان ۱۳۹۳آخه تندر طولش به اندازه دو کابینه؟
ramin
۱۲ مهر ۱۳۹۲دیفرانسیل جلو به درد وانت بودن نمیخوره چون وقتی پشتش باربذاری جلوش بلند میشه و لاستیسک ها با جاده درگیری کمی دارند مخصوصا تو سربالایی ها
MSI123
۲۸ آبان ۱۳۹۲فراتسه با ایران مشکل داره
بعدن میفهمید خرید هرگونه ماشین فرانسوی به ضرر شماست
سعید
۹ دی ۱۳۹۲سلام من ی پیکان وانت 84 دارم صبح یخ میبرم کارگر جابجا میکنم بشکه 200 میزارم پشتتش اونم 2 تا تازه واسه اسبابکشی هم عالیه .ضمنا جلوشم 3 نفر جا میشهواسش قلاب گذاشتم تانکر دوچرخ را هم جابجا میکنه حالا به نظرتون این وانت جدید ال 90 میتونه کارمو انجام بده بعدشم پیکانم هرجا خراب بشه خودم راش میندازم چون پیچیده نیست
asadi
۱۰ خرداد ۱۳۹۳منتظر آمدن وانت 206 و وانت پژو پارس و وانت … می مانیم.
شاید تا 50 سال دیگه وانت بوگاتی ویرون هم اضافه بشه.
البته منتاژ.
هههههههههههههههههههههههه
ابراهیم
۹ اسفند ۱۳۹۳همینای که میگن بدرد نمیخوره اولین مشتریای این ماشین مسخره هستن تو دنیا وانتهای شرکتهای خودرو ساز با سواریهاشون صد درصد فرق میکنه ولی اینجا عشقی هر جوری خواستی سنبل کن بره جیب خودروساز مهمه پلیس هم که از خودشونه شماره میکنه
ابراهیم
۹ اسفند ۱۳۹۳تو هرموضوعی طنز لازمه طنزخودروسازای دنیاهم ایران خودروه با نوآوریهامون کلی حال میکنن
رضا شير أري
۱۱ دی ۱۳۹۴أینا موتور شون عالیه ولی بقیه چیزا نه موتور رنو حرف نداره ررررررررررننننننننننننننننوووووووووووووووو. فرانسوی