وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع پرداخت غرامت در قرارداد جدید پژو دیده شده اما این قرارداد محرمانه است!
وی درباره تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو هم گفت: شورای اقتصاد هنوز نظر خود را درباره خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری اعلام نکرده است البته هنوز تصمیمی درباره قیمتگذاری بر اساس عرضه و تقاضا صورت نگرفته است.وی خاطرنشان کرد: اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو که هفته گذشته نهایی شده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
او همچنین در مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ اظهار کرد: از روزی که کار را در وزارتخانه شروع کردم گفتم باید چهره صنعت خودرو را از این وضعی که علیه آن جوک درست میکنند تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه تولید خودرو مرغوب و قابل رقابت بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب گفتند عدهای در ایرانخودرو حقوق میگیرند، راه میروند و از ما ایراد میگیرند. آنها مسئولان کنترل کیفی بودند که البته من نیز به معترضان گفتم آنها حقوق میگیرند که از شما ایراد بگیرند.
وی ادامه داد: باید روزی هزار نفر از ایرانخودرو بازدید کنند ازجمله دانشجویان و مشتریان در آن صورت دید جامعه به صنعت خودرو تغییر خواهد کرد.
وی افزود: چهره اجتماعی صنعت خودرو باید تغییر کند. ابتدا باید کیفیت محصول افزایش یافته و سپس اطلاع درستی به جامعه منتقل شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش خدمات پس از فروش جای کار زیادی وجود دارد، اگرچه بخش خصوصی در این حوزه فعال است اما تحت مدیریت شرکتهای خودروساز هستند و باید به کیفیت کار آنها توجه شود.
پدال: کاش وزیر محترم صنعت این موارد را روشنتر بیان کنند که غرامت پیشبینیشده مربوط به سوءرفتار پژو در گذشته است یا آینده! و اینکه دلیل محرمانه بودن چنین قراردادی چیست؟ در مورد آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکننده نیز باید امیدوار باشیم بیش از این مصرفکننده عزیز زیر فشار تصمیم سازان شما قرار نگیرد. کار مصرفکننده بهجایی رسیده که به هزار زبان به سازمان حمایت از مصرفکننده میگوید: ما را به خیر تو امید نیست، شر مَرسان.
نکته دیگر اینکه برایند کارکرد شما در دورهای که در این سمت تشریف دارید را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا صنعت ایران از وضعیتی که برایش جوک میساختند به در آمده است؟ به نظر شما بازدید روزانه هزار نفری از ایرانخودرو و تأسیسات و تشکیلات عریض و طویل آن باعث رفع مشکلات و ابهامات و اعتراضات به کیفیت محصول نهایی میشود و اصلاً بازدید باعث ارتقای محصول یا خدمات میشود یا تنها جنبه پوپولیستی و تبلیغی آن مدنظر قرار دارد؟ صنعت خودروسازی کره از زمانی که رو به مدیران توانمند آورد، رشدی خیرهکننده را تجربه نمود و حالا نوبت ماست که مدیرانمان را تعویض کنیم آن هم با مدیران باتجربه صنعت خودروی جهان. آیا هنوز وقت آن نرسیده؟
احسان(احسان)
۱۷ بهمن ۱۳۹۴همش حرف حرف حرف.اگر ایرانیا زبون نداشتن چکاری می خواستن انجام بدن؟
دو صد گفتار چو نیم کردار نیست.کلا صدامون تو دنیا بالاست اما چون عمل نمی کنیم هیچکس ما رو جدی نمیگیره
Elring-aventador
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ای خدا
نکنه میخوایی دستای کوچیکمونو به سمتت بلند کنیم تا این مسئولا یکم بهبودپیدا کنن ؟
دوباره میخوان قیمت گذاری کنن ؟؟؟؟ بذار بکنن بذار مالیاتشون رو لحاظ کنن بذار خرج عاقا پسرشون رو که مازراتی سواره لحاظ کنن بذار خرج سفراشون رو لحاظ کنن بذار….
اصن مهمون ما مردم ……… چه مشکلی هست ؟
امین
۱۷ بهمن ۱۳۹۴زرشک
amir
۱۷ بهمن ۱۳۹۴تنها کار اینکه مدیر وارد کنیم چون کشور ما آنقدر رشته های علوم انسانی رو ضعیف کرده عملا چیزی به نام مدیر لایق در ایران نداریم.
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴همه چیز این دولت محرمانه است
از کرسنت و قرارداد های نفتی بگیر تا غرامت پژو
این دولت دولت محرمانه است!
دولتی که از آمار چک های برگشتی در سایت بانک مرکزی تا نرخ رشد اقتصادی، تا قراردادهای جدید نفتی، تا متن قرارداهای اخیر پژو و ایرباس، تا جریمه ایران در شکایت گازی با ترکیه و تا روند بررسی پرونده کرسنت را محرمانه اعلام می کند، می توان دولتی غیر از دولت محرمانه نامید؟
بد نیست مروری داشته باشیم به تیتر برخی اخبار محرمانه دولت یازدهم که در این مدت خبرساز شده بودند؛
“محکومیت ایران در پرونده شکایت گازی ترکیه تایید شد/زنگنه: رقم جریمه محرمانه است”،
“آمار فروش مرکز مبادلات ارزی باز هم “محرمانه” شد”،
“دستور زنگنه برای تحویل قراردادهای جدید نفتی به مجلس/قراردادِ “محرمانه” سیاست دولت بود”،
”جزئیات محرمانه توافق وزارت نفت با بی.پی؛ ۲ میدان سهم انگلیس شد”،
“نشست ویژه شورای پول و اعتبار “محرمانه” شد”،
“چرا گزارش کیفیت بنزین وارداتی محرمانه شد؟”،
“کیفیت بنزین داخلی و وارداتی مشکلدار و گزارش آن محرمانه است”،
”مصوبه برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ربطی به امنیت ملی ندارد که محرمانه باشد”،
“اولین گزارش رسمی رکود در ۹۴ منتشر شد/نرخ رشد اقتصادی بهار محرمانه ماند”،
“۷ کشته صنعت نفت در سال ۹۴/نتایج گزارش مقصران حوادث محرمانه است”،
“نوبخت: انتشار نامه ۴ وزیر باعث تعجب همگان شد/بهتر بود نامه مُهر محرمانه میداشت”،
“مذاکرات نفتی ایران و اروپا محرمانه شد” و … .
این ها تنها تعدادی از اخبار محرمانه این دولت بود
اشکان
۱۹ بهمن ۱۳۹۴بسیار زیبا بود دوست من لایییییییییییییک داره واقعا متشکرم
محمدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۴پدال عزیز از اون حرفها زدی !!
صنعت ما بیماره ، خودروسازی هم بخاطر سودزایی بالا و ایجاد پول کثیف از این مقوله خارج نیست ، تا وقتی نعمت زاده وزیر صنعت و امثال ایشون در هیات مدیره خودروسازی ها هستن راه بجایی نمی بریم مدیر خارجی هم بیاد زیر دست اینها راه به جایی نمیبره ! با پول و رشوه خفه میشه .. ! مثلا رنو اینکه قصد خرید پارس خودرو داشت و در نهایت به اجاره رسید باز هم خوب کاری کرده چون میدونه این ها چه موجوداتی هستن و نمیشه باهاشون به سادگی کار کرد !
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اجاره که نه میگن می فروشن
سعید
۱۷ بهمن ۱۳۹۴فقط می تونم بگم حالم از ***
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴همه چیز این دولت محرمانه است
از کرسنت و قرارداد های نفتی بگیر تا غرامت پژو
این دولت دولت محرمانه است!
دولتی که از آمار چک های برگشتی در سایت بانک مرکزی تا نرخ رشد اقتصادی، تا قراردادهای جدید نفتی، تا متن قرارداهای اخیر پژو و ایرباس، تا جریمه ایران در شکایت گازی با ترکیه و تا روند بررسی پرونده کرسنت را محرمانه اعلام می کند، می توان دولتی غیر از دولت محرمانه نامید؟
بد نیست مروری داشته باشیم به تیتر برخی اخبار محرمانه دولت یازدهم که در این مدت خبرساز شده بودند؛
“محکومیت ایران در پرونده شکایت گازی ترکیه تایید شد/زنگنه: رقم جریمه محرمانه است”،
“آمار فروش مرکز مبادلات ارزی باز هم “محرمانه” شد”،
“دستور زنگنه برای تحویل قراردادهای جدید نفتی به مجلس/قراردادِ “محرمانه” سیاست دولت بود”،
”جزئیات محرمانه توافق وزارت نفت با بی.پی؛ ۲ میدان سهم انگلیس شد”،
“نشست ویژه شورای پول و اعتبار “محرمانه” شد”،
“چرا گزارش کیفیت بنزین وارداتی محرمانه شد؟”،
“کیفیت بنزین داخلی و وارداتی مشکلدار و گزارش آن محرمانه است”،
”مصوبه برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ربطی به امنیت ملی ندارد که محرمانه باشد”،
“اولین گزارش رسمی رکود در ۹۴ منتشر شد/نرخ رشد اقتصادی بهار محرمانه ماند”،
“۷ کشته صنعت نفت در سال ۹۴/نتایج گزارش مقصران حوادث محرمانه است”،
“نوبخت: انتشار نامه ۴ وزیر باعث تعجب همگان شد/بهتر بود نامه مُهر محرمانه میداشت”،
“مذاکرات نفتی ایران و اروپا محرمانه شد” و … .
این ها تنها تعدادی از اخبار محرمانه این دولت بود
HoSeIn
۱۷ بهمن ۱۳۹۴*** . پدر من صنعت خودرو سازی تو این ممکلت خودش یه جوک بزرگه که البته خنده دار نیست بلکه باید براش زار زار گریه کرد .
احمد باقری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴حرف و حرف و حرف. همین که جمله اول بیاد، هزار تا جمله دیگه هم پشت سرش میاد.
بابا جون
۱۷ بهمن ۱۳۹۴حتی چین بهتر از فرانسه ست واون ماشینهای اشغالش رنو پنج صفر داشتم خود به خود تو پارکینک اتیش گرفت 206 اتیش میکیره 405 همینتور ماشینهای فرانسه قابل اعتماد نیستن
کامران
۱۸ بهمن ۱۳۹۴غرامت باید به مصرف کننده داده بشه ، وگرنه ایران خودور چه ضرری کرد؟؟؟ ، BSI و یونیت ترمز با نمونه آسیایی عوض کرد ، کیفت قالب و اجزای پلاستیکی پایین آورد، قیمیتو چند برابر کرد ؟؟ اواخر که بهانه تحریم از ملت پول میگرفت بهشون ماشینم نمیداد.زشت ترین قسمت داستان اینه که حتی زمانی که دید قطعه نداره کیفت تولیداتش اومده پایین جاهایی که می تونست بهتر عمل کنه نکرد که جبران کنه ؟
آیا واحد کنترل کیفت کارخانه هم تحریم بود ؟ ؟؟؟؟
آیا خدمات پس از فروش هم تحریم بود ؟؟؟؟؟
سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده ، خیلی اسم جوکی داره ، فکر کنم انتخاب اعضاش توسط ایران خودرو و سایپا انحام میشه :D
امین آریامن
۱۸ بهمن ۱۳۹۴آقای نعمت زاده تاریخ شمارو بخاطر حمایت کورکورانه از صنعت بیمار خودروسازی(بخونیدلگن سازی) و خیانت به حقوق مصرف کننده نخواهد بخشید..
باوجود دیوارتعرفه ، خروج خودرو از لیست کالای انحصاری؟
این چیزیه ک شما میخواین؟
***
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دوباره شر گفتن ما فلان کردیم ما اینم ما اونم
کاشکش هیچی نبودیم فقط راست گو بودیم
ماشین نخواستیم مومن دروغ نگو
وحید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اینا کجای دلمون بزارم ،
از روزی که کار را در وزارتخانه شروع کردم گفتم باید چهره صنعت خودرو را از این وضعی که علیه آن جوک درست میکنند تغییر دهیم
نه الان دارن چی می گن
Archi KHAN
۱۸ بهمن ۱۳۹۴به عکس اول مقاله دقت کنین
ماشاله این جناب نعمت زاده اصلا چهره شون نورانیِ و یه معصومیت خاصی داره !
اصلا چشماشون یه زیبایی دارن که انسان با دیدنش لب به تحسین باز میکنه …