ایران خودرو با حذف فروش اعتباری محصولات خود و سایپا با حذف فروش فوری، مشتریان خودرو این دو شرکت را در تنگنا قرار داده اند. تا همین چند وقت پیش یکی از مشوقهای خرید خودروهای قدیمی و پر مصرف و نا امن این خودروسازان، تحویل فوری یا امکان خرید لیزینگی بود. در حالیکه این روزها به بهانه تحریم و البته بدلیل واقعی تحت فشار گذاردن دولت برای دریافت وام ۲ هزار میلیارد تومانی، تولید و فروش این شرکتها ساز مخالف می زند.
این بازی ما را بیاد دهه ۶۰ و ۷۰ می اندازد که برای خرید یک پیکان باید مدتها در صف انتظار می ماندیم. مخصوصا اینکه ایران خودرو هم طرح پیش فروش محصولات خود را با زمان تحویل سال ۹۴ کلید زده است.
با این حال برای خریدارانی که توان پرداخت یکجای قیمت خودرو را ندارند، انتخابهای محدودی مثل سایپا ۱۳۱، ۱۱۱ و ۱۳۲ و محصولات مدیران خودرو (ام وی ام) هنوز وجود دارد. البته در مورد ام وی ام با توجه به تعداد محدود اقساط و مبلغ چند میلیونی اقساط نمی توان چندان لفظ لیزینگ یا فروش اقساطی را در مورد آن بکار برد!
sunmartin
۳۱ مرداد ۱۳۹۱زین پس بجای واژه بی گانه و غرب گرای “ایران خودرو” از ویران خودرو و بجای وازه نامانوس و نا آشنای “سای پا” از سایه بان و بجای سازمان محترم حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تنها از سازمان حمایت از دلالان یا د کنید پاینده و پایدار باشید …ضمنا امروز 2 باره این خبر در سرار جراید خودرویی منتشر شد: در خواست مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت(یه موقع سال به سال در خواست میدادن برای این آهم پاره هاشون حالا هر هفته..)
حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۱تنها راهش اینه که یه ماه از این دزدا ماشین نخرید بعد 1 ما نصف قیمت میفروشن
داود
۲۸ مهر ۱۳۹۱سلام.درسته که به انتخاب تو قیمتهای پایین و متوسط زیاد نیست ولی تنها راهش تحریم ایران خودرو و سایپا از طرف مردمه.البته حداقل 6 ماه نه یک ماه.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴کو گوش شنوا
روح
۵ شهریور ۱۳۹۱واقعا وضعیت جیب بری در ایران خیلی افتضاحه هر کسی هر طوری که میتونه جیب بری میکنه تازه مدیر نمونه هم میشه
شبه
۶ شهریور ۱۳۹۱جای تعجب داره محصولی با پایین ترین کیفیت ممکن اینگونه داره مانور میده.کمپانی های ماشین سازی با ماشین های با ایمنی 3.5 و 4 ستاره از 5 ستاره همواره در پی این هستن که بتونن با ایجاد شرایط لیزینگ اثبات مشتری مداری کنند.دیگه بحث رو به خدمات پس از فروش و … نمیکشم که فکر نکنم کسی از خدمات خودرو سازان داخلی راضی بوده باشه،شرکت ها و خدمات و … بماند که واقعا آدم دلش نمیاد اسمشونو در کنار شرکت هایی چون ایران خودرو یا سایپا با این وضعیت افتضاح تولید بیاره…
واقعا جای بسی تاسف داره…
بردیا
۸ شهریور ۱۳۹۱به نظر من محصولات ویران خودرو و سای پا خیلی ضعیف بوده و گران ترین محصول آن مثلا 207 باید 4 میلیون تومان بیشتر نباشه چون بیشتر هم ارزش ندارند، حالا تا کی باید از مردم ساده ایران پول دزدی کنند. افسوس
arash
۸ شهریور ۱۳۹۱دولت بجای کمک در این دزد بازارارو ببنده که 2 زار محصولاتشون و جدیدو ارزان نمیکنند
اگه وجود دارن واردات خودرو رو الان که دلار گران شده باز کنن ببینن با این حال هم کسی میره ویران خودرو بخره ….
امیر محمد
۹ شهریور ۱۳۹۱یک سئوال از سایپا
چرا خودروهای تولیدی (پراید 131sl) سال 1391 فاقد سیستم صوتی است با اینکه در پرداخت پول آن محاسبه گردیده است ؟
من
۲۸ اسفند ۱۳۹۲چون گردنش کلفته هرکاری بخواد میکنه خواست موتور پرایدو میزنه رو مگان کسی هم چیزی نمیگه
احمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۱کسانی که خودرو بی کیفیت تولید می کنند و با قیمت پول خون باباشون به مردم ناچار و مظلوم میفروشن اون دنیا باید جواب پس بدن. هم جواب کشته شدن مردم و هم جواب پول نا حقی که گرفتن. مرگ بر ظالم. در هر لباس و هر جایگاهی. چه کسی که ظلم می کنه و چه کسی که به اسم […] میاد طرف این جانی ها رو میگیره
محمد رضا
۱۸ شهریور ۱۳۹۱حیف که دولت از خود همیناست و طرف مردم نیست.
چی میشد اگه تو جواب این کارشون واردات خودرو یکم سبک تر میشد قیمت ها به قیمت های واقعی برمیگشت اونوقت نه تنها لیزینگ میدادند بلکه قیمت خودروشونوم کاهش میدادند.
واقعا زوره وقتی مجبورمون کردم چون قشر متوسط جامعه ایم از محصولات ایران خودرو یا سایپا بخریم.
SUNMARTIN
۱۸ شهریور ۱۳۹۱دیگه بحث اعتراض به کیفیت تولیدی “ویران خودرو” و “سایه بان” به کنار چون وضعیت در 6 ماه دوم سال خیلی بدتر از الان میشه چه در مورد خودرو و چه کالاهای دیگه شرکت های بزرگ با سابقه دارن یکی بعد از دیگری به خاطر گران بودن موت=اد اولیه و نداشتن توجیه اقتصادی بسته میشن (رز گاز ،نخ و پنبه ، پتروشیمی ..)* و در دنیای مونتاژخودرو که به چند هزار قطعه وابسطه هست تولید یک خودرو خودش رو بیشتر نشون میده از طرفی نصف شدن در آمد های “ارزی” به -50% مزید برعلت میشه لطفا خبر های اقتصادی جراید رو در این هفته بخونید تا کمی بیشتر به عمق مسئله پی ببرید.
علی رضا جعفری
۱۹ آبان ۱۳۹۱با سلام باید فکری به حال مابکند این دولت خدمت گزار اون مسکن مهر که اول 53000000 بود شد 11 میلیون بعد با ام دی اف بکیج وکولر وموکت حالا میگن 20 میلیون بدون لوازم من از اقا مقام معظم رهبری میخوام سرو سامان بدن وجلو دزدی ها رو بگیرن خدا حفظشون کنه که همیشه تو تنگنا بداد میرسن یا علی ممنون وقیمتها برگرده
ایمان
۱ آذر ۱۳۹۱بابا خسته شدیم از این مسخره بازیا هی میگن در خواست مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت خبر مرگتون نمیتونید تولید کنید همه اخراج کنید ماشینم وارد کنید تا اقایون پولدارتر شن
پيمان
۱۵ آذر ۱۳۹۱واقعا اگر قطعات خودروی پزاید از بازار جمع آوری و به صورت شخصی مونتاژ شود حتی با احتساب هزینه ی حق الزحمه ی مونتاژ، قیمت خودرو کم تر از 7 میلیون تومان خواهد شد.
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۳بخدا ظلم واقعی را خودمون به خودمون میکنیم چون گرون میخریم . آقا بیایید نخریم مطمئن باشین ایندفعه با قیمت مناسب و شرایط و کیفیت خوب نازمون هم میکشن . اگه نخریم که دیگه مسوبه دولت و شورای رقابت و … هم کاری از پیش نمیبره…
masoud
۲۸ تیر ۱۳۹۳توروخدا ما ایرانی ها چیمون از اعراب کمتره.واسه یه ماشین بیخود وفاقد استاندارد درس حسابی .باید این همه منت بکشیم.بخدا این رسمش نیس.