ایران خودرو با حذف فروش اعتباری محصولات خود و سایپا با حذف فروش فوری، مشتریان خودرو این دو شرکت را در تنگنا قرار داده اند. تا همین چند وقت پیش یکی از مشوقهای خرید خودروهای قدیمی و پر مصرف و نا امن این خودروسازان، تحویل فوری یا امکان خرید لیزینگی بود. در حالیکه این روزها به بهانه تحریم و البته بدلیل واقعی تحت فشار گذاردن دولت برای دریافت وام ۲ هزار میلیارد تومانی، تولید و فروش این شرکتها ساز مخالف می زند.
این بازی ما را بیاد دهه ۶۰ و ۷۰ می اندازد که برای خرید یک پیکان باید مدتها در صف انتظار می ماندیم. مخصوصا اینکه ایران خودرو هم طرح پیش فروش محصولات خود را با زمان تحویل سال ۹۴ کلید زده است.
با این حال برای خریدارانی که توان پرداخت یکجای قیمت خودرو را ندارند، انتخابهای محدودی مثل سایپا ۱۳۱، ۱۱۱ و ۱۳۲ و محصولات مدیران خودرو (ام وی ام) هنوز وجود دارد. البته در مورد ام وی ام با توجه به تعداد محدود اقساط و مبلغ چند میلیونی اقساط نمی توان چندان لفظ لیزینگ یا فروش اقساطی را در مورد آن بکار برد!
محمد رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۱خیلی کمه هنوز خیلی بیشتر از اینا باید تو سر مردم ظلم پذیر ایران زد،،،، نوش جان… می کِشیم می کِشیم بازم کمه می کِشیم
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۱من خیلی دوست دارم یکروز بتوانم مقامات عالیه […] رو ببینم و ازشون بپرسم شما چرا از بعد از […] دوست نداشتین مردم مظلوم این مملکت یه ماشین خوب سوار شن یعنی اتوموبیل خوب سوار شدن مردم اینقدر بهتون زور میاورد یا برای […] کردن جیب مردم از این هم نتونستید بگذرید
amir
۱۴ مرداد ۱۳۹۱مسله خودروسازی داخلی پیچیده تر از چیزی هست که شما تصور میکنید افرادی که داخل […] و […] کار میکنند افراد معمولی نیستند و پارتی های گردن کلفتی دارند اگر افرادی که داخل این 2 شرکت کار میکردند افراد معمولی بودند و این خودروسازها خصوصی بودند تا الان 1 میلیون بار این 2 شرکت تعطیل شده بودند و همه کارمند و … بیکار دلیل حمایت بدون چون و چرای دولت و بازار انحصاری خودرو و تعرفه 110 درصد واردات و …. هم همین افراد پارتی دار که از افراد و فامیل خانواده خودشون هستند در این 2 شرکت هست
Matin
۱۲ مرداد ۱۳۹۱سلام …درست مثل این ممیونه بری بانک وام بگیری پولتو میذاری ازش استفادشو میکنن بعد 3 سال میری چیزی تحویل میگیری که هیچ وقت دوست نداشتی تحویل بگیری.
.
.
.
.
خودمونیم تا به حال شده تیتر خبری خبر از افزایش کیفیت یا کاهش قیمت بده ؟
خودمونیم این خودروسازی داخل دنبال چیه واقعا !؟
ناصر
۱۳ مرداد ۱۳۹۱با این حال بازم تو تی وی هی میگن پژو بخاطر تحریم خودش متضرر شده و چند هزار کارگرش رو بیرون کرده
علی قضایی
۱۳ مرداد ۱۳۹۱وقتی این خبر رو شنیدم باورم نشد تو کشور همچین چیزی شده یه خرده جستجو کردم دیدم صحت داره.واسه دوستام که ایرانی نیستن خبرو تعریف کردم اول یه خورده جاخوردن بعد یهو زدن زیر خنده.
علی
۱۳ مرداد ۱۳۹۱با سلام آقایون این تازه اولشه خدا میدونه قراره چی سرمون بیاد…!وام 2هزار میلیاردی تو خواب با این اوضاع دولت خودش تو هزینه هاش مونده.
خسته
۲۱ مرداد ۱۳۹۱وامو میگیرنو میخورن یه آبم روش.بازم قیمتارو میبرن بالا و به ریش ملت می خندن
البته اینم حقمونه ها
بد بخترین جوون
۱۳ مرداد ۱۳۹۱چرا اینجوری شده؟
چی داره به سرمون میاد..
چرا منه جوون باید حتی ارزویی خریدن ماشینو با خودم به گور ببرم..فقر چیه؟ گشنه نخوابیدن فقره.؟؟؟.الان سال 2012 نداشتن خیلی چیزا یعنی فقر..یعنی بد بختی…
.بیییییییییییییییییییییییییییییییییییییب به دلیل
. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند.
بدون آینده
۱۳ مرداد ۱۳۹۱مملکت گل و بلبل که میگن همینجاست , یکی ایقدر پول داره که نمیدونه چجوری خرجش کنه اونوقت میره ماشین میخره 500 میلیون تومن اکثریت هم ندارن یه ماشین معمولی رو قسطی بخرن. با این همه نفت و ثروت ملی !!
جای تاسف داره واقعاً
parham 15
۱۳ مرداد ۱۳۹۱چه باحال!!!!.حتی خودرو ساز تو جزایر سلیمان اگه باشه هر 3سال یه فیس لیفت میده بیرون .اونوقت اینا بعد 3سال خودرو 30سال پیش رو میدن !!
تیگو..
۱۳ مرداد ۱۳۹۱خودرو فقط پرایت بزن بمال برو یه ریال ازش نمیفته
کیهان
۱۳ مرداد ۱۳۹۱هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد…………
“د” بده!!!
parham 15
۱۳ مرداد ۱۳۹۱دی پیر می فروش که ذکرش به خیر باد گفتاشراب نوش و غم دل ببر ز یاد
siavash
۱۳ مرداد ۱۳۹۱واقعا متاسفم که چنین کشوری داریم که هیچ وقت به فکر مردم نیستن و فقط حرفش رو میزنن و فقط بهانه میارن برای چیزهاس دیگه آقان می گویند زمین کج است نمی توان را رفت
عرفان
۱۳ مرداد ۱۳۹۱باور کنین هرچه سرمون بیاد حقمونه اینقدرواسه خودم متاسفم…
حسین
۱۴ مرداد ۱۳۹۱طرح پس انداز 24 ماهه.ینی میبخشیدا اگه جوونی کنه آدم میتونه تو این مدت 2تا بچه بیاره.انتظار بچمونو بکشیم یا منظر این طرح پس انداز باشیم؟؟؟؟؟بابا جان خر بیار باقالی ببر.ازین بدتراش باید سرمون بیاد .حقمونه.از ماست که بر ماست.حیف اون جونایه نازی که رفتنو خونشونو دادن […] چه فرقی داره اونا خودشون سواری میدن با ماشینای بالای100میلیون.آقا جان ظهور کنو مارو […] نجات بده.آمین…
فردین
۱۴ مرداد ۱۳۹۱خود کرده را تدبیر نیست خودمون خواستیم اوردیمشون حقمونه.سر پیش فروش رانا تویکی از شهرادعوا بوده به این جماعت بنز بدن که……………………..
کیوان
۱۴ مرداد ۱۳۹۱این ماه داشتیم خودمونو جمع و جور میکردیم یه ماشین لیزینگ کنیم ! با این تفاسیر باید بریم بمیریم دیگه !
واقعن نمیدونم چرا من که جوون این مملکتم واسه همچین چیزی باید غصه بخورم ! در صورتی که بقول بضیا استکبار جهانی و فلان الان صحبت مسکن و خودرو و … براش مثه جوک میمونه
کیان
۱۴ مرداد ۱۳۹۱تجربه نشون داده وقتی شرایطو بدتر میکنن تو مملکت ما فروششون بیشتر میشه خوب اینجا ایرانه فرق میکنه با اونی که فکر میکنی حالا ببین فردا تو نمایندگی ایرانخودرو سی چهل تا کشته سره خرید ماشینا اتفاق میفته!!!!!!!!
اصلا تعجب نکنید کی فکرشو میکرد که تیبا با اون طرح زیباش ایقد پره خیابونا بشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Yashar
۱۴ مرداد ۱۳۹۱یاد یه رجزی که تو دوره آموزش سربازی وقتی 200 کیلومتر! مارو الکی مجبور به دویدن می کردن افتادم، کلمه هاش دقیق یادم نیست “… گفتم دشمن! اینجا ایرانه! خانه شیرانه! گوشت دشمن واسه من کبابه! خون دشمن واسه من شرابه… ” آره اینجا ایرانه…!!
حمید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱با سلام اگر دنبال یک شاسی بلند پرقدرت شیک کم مصرف و با کلاس هستید یک گزینه فقط سوزوکی گراند ویتارا
محسن
۱۴ مرداد ۱۳۹۱با سلام به نظر من بهترین ماشین حتی در جهان سوزوکی گراند ویتارا است
احمد موسوی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱پس تکلیف سمند چی میشه؟! نه دیگه حق سمندو پایمال نکن!!!
رضا
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ندید بدید ها خوبه بنز و بی ام و سوار نشدی
هول نشو
این سیاست انگلیسیه […] که میگه مردم را گرسنه نگه دار و براشون […]
اینقدر ماشین خوب ندیدیم که سوزوکی را میگیم بهترین
اونم بیش از 2برابر قیمت تو ایران
شاهین
۱۴ مرداد ۱۳۹۱اون قیمت 2 برابر رو :-D لولو … خورد :-D
الان با عوارض 110% و ارز با نرخ آزاد میشه 4 برابر :-D
:-D همه چی آرومه من چقد خوشحالم :-D
مسعود
۱۵ مرداد ۱۳۹۱دیگه کارمون به جایی رسیده انقدر بدبخت شدیم که باید 20500000 تومن به 206 تیپ 2 اشغالی پول بدیم. (البته تا ساعت 2:30) . نرخشم ساعتی میره بالا. ولی انصافا ایران خودرو خوب با تولید نکردنش داره حروم خوری میکنه.
محمد علی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱من تا به حال با فرزندان چند قطعه ساز بزرگ خودرو صحبت کردم از همه ضد […] تر بودند واز همه بیشتر به دولت […] می دادن ماشین های آخرین سیستم هم زیر پاشونه و دائما تو اروپا در حال گردش اند خونه هاشون هم کاخهای مجللیه
اگه روزی دولت متوجه شد که اگه زود جلوی فساد نگیره توی خودرو سازها دردسرش از اخراج کارگر های این شرکت های پر رو بیشتره که هرروز به لطف قطعات چینی دارن کارگرشون را اخراج می کنند وفقط قطعات را بسته بندی به اسم ایرانی می کنند(این حرف یک فرمانده راهنمایی رانندگی توی شبکه خبره)تا به سرنوشت اختلاس بانکی دچار نشه اون موقع است که مشکل برطرف می شه
sunmartin
۱۵ مرداد ۱۳۹۱متاسفانه با سیاست های نا کارآمد و بسته شدن هرچه بیشتر اقتصاد جهانی در مملکت و نبود یک سازمان یا ارگان مشخص جهت تبیین و راهبرد برنامه های روز اقتصادی (وزارتی که حذف شد…) ،همچنین اقتصاد بسته و مبنی بر برنامه های قدیمی و به بن بست رسیده و ترس از جهانی شدن بستن مبانی واردات و تعرفه های سنگین تحریم ، همه و همه دست به دست هم دادند و امروز میبینیم که کشورهای نوپای صنعت خودرو مانند اسپانیا ،ترکیه ،کره جنوبی و در مورد آخر چین آنقدر رشد اقتصادی داشته اند که برای تحویل خودرو زمانی بیشتر از چند دقیقه در مسیر و انتقا ل تحویل خودرو به مشتری در کشورهای مذکور طی نمیشود و به درجه ای رسیده اند که اکنون ترکیه اکثر قطعات “پژو” “بی ام دبلیو” “فیات” را تولید و صادر میکند مقصد صادرات ترکیه کشورهای هدف یعنی :آلمان ،کره جنوبی، ایتالیا،فرانسه و… کره جنوبی هم با تولیدات کیا -هیوندا جهانیان را شگفت زده کرده و حتی به عقیده برخی ارز کارشناسان که در حوزه آینده علم خودرو فعالیت دارند به بهترین برند جهان در سال 2014 کیا نائل میشود ، سایر کشورها مانند اسپانیا با تولید خودروی زیبای “سئات” که ظاهری به روز و موتوری شایان توجه دارد و صادرات این خودرو به اروپای شرقی و ترکیه و مصر و قزاقستان و آذربایجان و ارمنستان رشد درآمد ناخالص خود را افزایش میدهد ،چین هم که از “سوزن” تا محصولات غذایی و ماشین آلات را حتی به ایالات متحده صادر میکند و لقب بزرگترین صادر کننده جها ن را دارد .حال انکه ما به دهه 70 بازگشتیم البته با تولید خودرو ها و به عبارت دیگر آهن پاره های بسیار بی کیفیت و از رده خارج و باید سالها صبر کرد تا آن ها را تحویل گرفت
فردین
۱۵ مرداد ۱۳۹۱خود دولت نمیخواد برخورد کنه با خودروسازها میگن 206 نیست کارخونه نمیده بیرون دروغ خود کارخونه با واسطه خودروی 206 رو میده تو بازار سیاه خودرویی که 16 میلیون بود فروش خوبی نداشت چرا الان شده نزدیک 20 میلیون هیچکدام از مسئولان تا حالا نیومدن بگن چرا گرون شده چرا چون کار کار خودشون ملت بیچاره و ساده تازه دلمون به عراق و فلسطین میسوزه کسی نیست بحال خودمون گریه کنه.
dream_love_ir
۱۶ مرداد ۱۳۹۱مردم ایران خیلی جالب هستن
الان بگو فرغون لیزینگی میدن…زود میرن تو صف وای میستن.
میدونین چرا؟
چون توصف هم تبادل نظر میکنن(فک میزنن) و هم به نظرشون سود میکنن.
محسن
۱۶ مرداد ۱۳۹۱با سلام بابا بچسپید به همینا که دوروز دیگه ارزو به دل همینا میمونیم کفش کهنه در بیابان نعمتیست
siavash
۱۸ مرداد ۱۳۹۱چه قدر هم خودشون رو تحویل میگیرن آقا ماشین ایرانی نخرین اگه میخواین سوارشین همون تاکسی تلفنی سوارشین
یا ماشین دسته دوم خارجی سوارشین
متفکر
۱۸ مرداد ۱۳۹۱عیبی ندارد مگر خر والاغ و گاو چه عیبی دارند برمیگردیم (ارتجاع) به همون زمونها یادش بخیر بوی فضولاتشان هم همه جارو میگیره
مرتضی از قم 3تیر91
۱۸ مرداد ۱۳۹۱باید شرکتهای ماشین سازی خصوصی بشن وواردات خودرو هم آزاد بشه. اینطوری شاید به فکر ارتقاء محصولاتشون بیفتندولاغیر.
محمود
۲۰ مرداد ۱۳۹۱اااااااااااااایییییییییییییییییی خدااااااااااااااا
sunmartin
۲۱ مرداد ۱۳۹۱شاید اینجا نباید کامنت میزدم ام: یایت پدال یه نظر خواهی گذاشته که همه اون رو دیدین و شاید هم رلی دادین و کار خوبی هم هست اما یه نکته داره : بیشتر آمارها مربوط به آورشکستگی خودروسازان داخلی هست و من نمیدونم چرا؟ باینکه کمک های ملیاردی سالانه به اون ها میشه و قیمت خودروهاشون حداقل 3 برابر مواد و هزینه های ساخت هست (یعنی با فروش هر خودرو 300 درصد سود میکنند در داخل) چرا بیشتر کاربران به ورشکستگی این باج گیران و سازندگان آهن پاره رای دادن؟ باید بیشتر رای هارو اشغال شدن تمام محصولات خودرویی از اجناس چینی در بر میگرفت و این رو مطمئن باشید در طول 3 الی 4 سال آینده تمام محصولات سبد خودرویی کشور انواع و اقسام برند های چینی میشن