ایستگاه خبر

صادرات خودروها با قیمت‌های باورنکردنی

صادرات خودروهای داخلی با قیمت‌هایی پایین به کشورهای دیگر همچنان باعث تعجب است. هرچند مسئولان خودروسازی با عنوان هزینه‌های اضافه فروش خودرو در داخل خاک ایران این موضوع را توجیه می‌کنند اما همچنان نمی‌توان چنین شکاف عمیق قیمتی را باور نمود.

peugeot-pars
در بین آمار خودروهایی که ایران عمدتاً به عراق می‌فروشد، پژو پارس و پراید بیشترین میزان صادرات را دارد؛ به‌طوری‌که در پنج ماه ابتدای امسال از مجموع ۶۰۰۰ دستگاه خودروی صادرشده بیش از ۵,۸۰۰ دستگاه پراید و پژو به قیمت ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ دلار به عراق بوده است.
حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودروی سواری در مردادماه به دیگر کشوها از جمله عراق، مصر، سودان، ترکمنستان و … صادر شد و درنهایت مجموع صادرات خودروی سواری به بیش از ۶۰۰۰ دستگاه رسید.
بیشترین صادرات خودرو همچون ماه‌های قبل، مربوط به پژو پارس بوده است؛ به‌طوری‌که مجموعاً طی پنج ماه نخست سال حدود ۴۷۰۰ دستگاه CKD خودروی پژو پارس به ارزش حدود ۵۶۰۰ دلار به عراق صادر شد.
بعد از آن بیشترین صادرات مربوط به پراید و همچنان بزرگ‌ترین خریدار کشور عراق بوده است. به‌این‌ترتیب در این پنج‌ماهه حدود ۱۱۰۰ دستگاه پراید به ارزش حدود ۵۵۰۰ دلار به عراق فروخته شد.

سایپا 111
همچنین در پنج‌ماهه نخست امسال ۱۸۷ دستگاه خودروی تیبا به کشورهای مصر، عراق، سودان، ویتنام، اسپانیا و آلمان صادرشده است که ارزش آن در گمرک ۶۳۰۰ تا ۷۴۰۰ دلار ثبت شده است.

تیبا
فهرست صادرات خودرو و لوازم یدکی خودرو طی پنج‌ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که ۲۳ دستگاه خودروی سواری دیگر نیز در این مدت به کشورهای مختلف صادرشده است.

منبع: ایسنا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. صدرا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تیبا به آلمان؟ فکر کنم بردن برای صحنه های اکشن فیلم ها منفجر کنن ! کاربرد دیگه ای به ذهنم نمیرسه

    1. مهمان

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      فولکس واگن در عجب مونده بوده
      چطوری میشه از سه مدل ماشین، یه ماشین جدید درآورد
      چندتا تیبا وارد کرده از تکنیک های سایپا مطلع بشه

      1. AHMADREZA

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        میبرن میبینن با کی میخوان همکاری کنن بعد میگن وایسید تا بیایم

    2. ارش

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      کشورهای دیگر زمان و زمین رو به هم میریزن تا اسایش و ارامش ملتشون رو تامین کنن مسوولان ما هم خون ما رو تو شیشه میکنن جیبمونو خالی میکنن میرن واسه کشورهای دیگه خودشیرینی میکنن.خودرو به کنار میدونید چقد پروژه عمرانی و کمک مالی ایران به کشورهای عراق و افغانستان و لبنان و …اجرا کرده با بهترین کیفیت!! در حالی که همون پول تو کشور صرف میشد کلا محروم زدای به طور کامل اتفاق می افتاد

    3. دنده هفت

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سلام
      حتما چندتا ایرانی مقیم آلمان خواستن با ایرانی های داخل کشور همدردی کنند . رفتن تیبا سفارش دادن :ی دلیل دیگه ای نمیبینم.

    4. مهدی ج

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دقیقا
      احتمالا میخوان سری جدید هشدار برای کبری ۱۱ رو بسازن و میخوان از خاصیت خوب له شوندگی تیبا برای صحنه های تصادف استفاده کنند!!!

    5. رضا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اون صادرات نیست اون ماشینا رو برای تست تصادفات وفنی به آلمان میبرن چون یه موسسه تست فنی درایران نداریم

    6. ایرانی

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (640 ديدگاه)

      آلمان قبول کرده…
      تا خودروی ایرانی را به باد مسخره بکشه…!!!
      با اون طراحی هند قدیم تیبا…

  2. محمد رحیمی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    باور بفرمایید که خودروهای صادراتی به اجبار از کیفیت بهتری برخوردار هستند تا آنچه بدست ما ملت شریف میرسه…به مراتب دیدم که خودروی صفر)پرشیا و پراید( با یک باران معمولی چند سانتیمتر آب توی صندوق عقبش جمع شده! و یا پرشیای صفر دربش را باید حتما محکم میبستید تا چفت بشه؟! از لحاظ فنی که دیگه بگذارید وارد بحث نشیم…

  3. :)

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه سلامی هم می کنم به اون دوست آلمانی که تیبا خریده

    آلمانی سلام :)

  4. سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا خیانت به مردم معنای غیر از این دارد.؟ ای خدا این مردم کی به خودشون میان؟؟؟؟؟؟به نظر من مدیران خودرو ساز کشور ضد انقلاب هستند .تو این تحریم ها خون این مردم بدبخت توی شیشه کردن.انشالله به فضل خداوند بزرگ کمپین خودرو صفر را ادامه میدن.تا به زانو در بیارن.

  5. میلاد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پارس 5600 دلار اونوقت پراید 5500 دلار؟؟؟!!! اختلاف قیمت 100 دلار؟؟؟!!!!
    پدال جان اشتباه نمیکنی؟

    1. AHMADREZA

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      بعد تیبا 6300 یعنی از پارس گرون تر تازه یجوری نوشته از فلان تا فلان قیمت انگار چقدر آپشن دارند

    2. محمد

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      متاسفانه مطلب خوب نوشته نشده
      قیمت پژو پارسی که نوشته شده قیمت قطعات منفصله است یعنی هزینه مونتاژ رو باید ازش کم کنیم

  6. محسن

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این کار دقیقا مثل کاریه که قبلا آمریکا با محصولات کشاورزی مازاد خودش میکرد. اونها رو تو دریا میریخت اما دست مردم نمی داد تا ارزون شه.
    این خودرو ساز های انحصار طلب ورشکست هم بشن واسشون کمه

  7. شایان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تیبای ایرانی زیبای ایرانی دنیای ایرانی حالا هی بگید ایران خودرو سایپا بدن بابا به روز ترین فناوری ها در زیبای ایرانی وجود داره مثل چرخ فرمون ترمز(در این مورد کارشناسا به توافق نرسیدن در داشتن و نداشتنش) دنده وامکانات دیگه که بعدا بتون میگم این چیه و واقعا چرا ایرانی ها قدرشو نمیدونن

  8. محسن آبادان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صد درصد کیفیت صادراتی ها بیشتره چند وقت پیش رفته بودم واسه ماشینم دیسکو صفحه عوض کنم ( سر 30 هزارتا خراب شد) نمایندگی گفت اگه مثل چیزی که روی ماشینه که فابریکش هست بخوای 130 تومن اگه جنس اصلی بخوای 200 تومن اینا آدم بشو نیستن فقط باید نابود شن

  9. احمد باقری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست چه خبره. کی به کیه، چی به چیه.

  10. amir

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    خواهشا قیمت را به تومان تبدیل نکنید و به دنبال نسبت ارز برید ببینید که به ما چقدر ظلم شده من سایت های نسبت ارز خارجی رو نگاه میکنم از واحد کشور زامبیا است ولی از ریال ایران نیست چون بی ارزش ترین پول جهان است

  11. یه توهم زده

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این یعنی مدیران صنعت خودرو سازی دروغ گویانی بیش نیستند که با پر رویی تمام خودروهای مونتاژ شده و بی کیفیت ساخت داخل را به سه برابر قیمت واقعی به مردم مظلوم ایران می فروشند ونمایندگان مردم در مجلس هم آنان را حمایت می کنند!

  12. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بایدم صادراتیا با کیفیت تر باشن
    چون وقتی یه قطعه وارد میشه و بعد به صورت خودرو صادر میشه هزینه گمرکی که واسه اون قطعه داده شده به خودروساز برگشت داده میشه پس خودروساز! میتونه قطعه باکیفیت تری رو استفاده کنه
    اما این قانون تعرفه قطعات پدر مشتری داخلی رو درمیاره این تعرفه واسه ماشینای با درصد ساخت بالای 60٪ حدود 14 درصده

  13. هادی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (458 ديدگاه)

    آقا اصلا خودرو ساز بد این ***مجوز بده مردم با دلار برن عراق خودرو خارجی هم آخ نمیخاییم ایرانی میخریم میریم یه پرشیا میخریم 15 میلیون آگه دولت مردمیه باید اجازه ابن کار بده آگه مردمی نیست***

  14. Un4given

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (235 ديدگاه)

    من آمار موثق دارم که فقط 1 عدد به آلمان برده شده. متاسفانه الان لینکشو ندارم ولی 100% مطمئن باشید فقط و فقط یک نمونه بوده .

    1. شایان

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حالا واسه چی برده شده من شنیدم گمرکی برده شده یا زدن در گمرک برای اونجا یه همچین چیزی حتما اون شخص هم ایرانی بوده خواسته در سال همدلی با دولت یکی بخره یا شایدم اصلا نرفته الکی گفتن خواستن قپی بیان که احتمالش زیاده

  15. رافال

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ای کاش ما هم عراقی بودیم!
    ابن ملت همه جوره پای همه مشکلات وایسادن و این جوابشونه؟!
    که جنس درجه یک با قیمت یک سوم بره برا همسایگان و خارجی هایی که دلشون به حال اینا می سوزه؟!
    پارس 5600 دلار و پراید 5500 دلار…خیلی … اگه پراید بخرن!

  16. مظلوم

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه وقتشه ملت به خودشون بیان و جلوی این همه پررویی و وقاهت و بی احترامی که بهشون میشه بایستن. وقتی داخل ایران خودروی بی کیفیت مونتاژ میکنن و آن را به مردم که که با تورم بالا دست و پنجه نرم میکنند تحمیل میکنن اما همین ماشینو به پایینترین قیمت به خارج صادر میکنن بعد یک کشور بیگانه بیاید خودرویی تولید کند که از نطر ایمنی و کیفیت و آلایندگی در حد بسیار ایده آل و مطلوبی قرار داره و حاضره به قیمت جهانی برای ما بفروشه اما قوانین داخلی خرید آن را برای ما به یک رویا تبدیل میکنه چرا باید مردم از این صنعت دروغین داخلی حمایت کنند ؟؟؟!!! در اینجا چه کسی به نفع مردم کار میکند؟؟؟؟ به زور نمیتوان هیچ چیز را بر هیچ کسی تحمیل کرد چون گندش در میاد مثل الان

  17. فرهاد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقای لگن فروش لطف کنن به جای ریال از مردم دلار بگیرن
    5500 دلار برای پژو
    30 میلیون برای مردم خودت
    مطمئن باشید این مردم تمام این پول های حروم رو ازتون پس می گیرن
    از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره

  18. پولاد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبق چیزایی که شنیدم قیمت خودرو نصف قیمتی که دارن میفروشن در میاد بقیش مالیات و عوارض و ‌‌… هستن که بخشیش به دولت میرسه بقیه هم به امورات خاص *** تعلق میگیره !
    یعنی شما موقعی که یه سمند میخرید پنج میلیون تقدیم میکنید به دولت ده میلیون هم به کشورای دیگه کمک میکنید!
    تو ثواب آخرتتون کلی از این حسنات مخفی هست پس هممون میریم بهشت

  19. interceptor

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    این لینک رو ببینید:
    https://iq.opensooq.com/c/%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%A8%D8%A7%D8%AA/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%B9/%D8%A8%D9%8A%D8%AC%D9%88?page=3
    قیمت خودروهای ایرانی در عراق چندان هم ارزون نیست، من نه حرف رسانه ها رو باور می کنم نه گمرک و نه خودروسازا رو. به عقل تون رجوع کنید.
    پارس 115 دینار…سمند 110 دینار.. 405 هشتاد دینار …پراید 55 دینار…روا55 دینار.. اینا قیمتای دسته دومش هست
    ب ام وه 2003 زده 110 دینار …آزرا 160 دینار…پژو406 مدل 2001 80 دینار

    1. interceptor

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      کرولا 2008 زده 125 دینار
      سوناتا 135
      لنسر 2008 زده 130 دینار
      اکسنت وی6 2400 سی سی زده 86 دینار!
      توسان 2010 زده 153

  20. mehdi.s

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حرفم نمیاد… فقط چند دقیقه سکوت….

  21. رضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان باید بگم صادرات به آلمان نیست اونا برای تست تصادفات وتست های فنی با هزینه گزاف به خارج میرن چون بدبختانه این امکانات در داخل وجود نداره

  22. AMIR

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    تیبا به آلمان صادر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. ایمان

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر می کنم ورود یک خودرو به کشورهای اتحادیه اروپا کاری سخت و دشوار می باشد و لازم است که از آزمون های سختی مثل euroncap سربلند بیرون بیاید این حرف یک دروغ است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا