در حالی که پس از روی کار آمدن دولت جدید، سه بار تحریمهای یک جانبه و غیر انسانی در بخشهای پزشکی و دارویی لغو شده و دادگاه اروپا نیز تحریمهای تعدادی از بانکها و شرکتهای کشتیرانی ایرانی را لغو نموده، زمزمه های لغو تحریمهای صنعت خودروی ایران نیز شنیده میشود.
دولت آمریکا در ابتدای تابستان امسال و با هدف تشدید فشارهای اقتصادی به ایران و در حالی که صنعت خودرو هیچ ارتباطی با غنی سازی اتمی ندارد، دست به تحریم یک جانبه این صنعت زد و باعث خروج کلیه شرکای خارجی از بازار ایران شد. بزرگترین زیان این خروج را ایران خودرو با از دست دادن شریک دیرینه و استعمارگرش یعنی پژو داد! پس از آن رنو نیز که تا آخرین روزها مقاومت کرده بود تا از سرمایهاش در ایران محافظت کند، ناچار به دست کشیدن از این بازار بزرگ شد. ارزش سهام شرکتهای خودرویی در بورس اوراق بهادار با همین امید افزایش یافته و دارای صف خرید سنگینی است که برخی فعالان بورسی دلیل آنرا افزایش احتمال لغو تحریمهای صنعت خودرو میدانند.محمدرضا نجفیمنش، عضو هیاتمدیره انجمن قطعهسازان ایران در این زمینه میگوید: «صنعت خودرو ارتباطی با برنامههای هستهای صلحآمیز کشور نداشته و رییسجمهوری آمریکا با استفاده از اختیارات ویژه خود آنرا تحریم کرده است.»
وی با بیان اینکه رییسجمهوری آمریکا میتواند به همان سرعتی که این تحریم را وضع کرد آنرا لغو کند، خاطرنشان میکند: «بنابراین از دولت میخواهیم لغو سریع تحریمهای اقتصادی از جمله تحریم صنعت خودرو را به عنوان یکی از رئوس مطالبات خود در مذاکرات پیگیری کند. البته با توجه به فضای شکل گرفته در هفتههای اخیر این امیدواری وجود دارد که در آینده نزدیک تمام مشکلات و تحریمها در حوزههای مختلف حل و فصل شود.»
به موازات رفع تحریمهای خارجی، دولت باید برخی از قوانین و بخشنامهها مانند عدم ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق، اخذ ۱۳۵ درصد مبلغ بابت حواله ارز و قوانین گشایش LC را که به نوعی تحریم داخلی است، اصلاح کند.
حالا و در آستانه سفر ریس جمهور به نیویورک، گفته میشود که لغو این تحریمها از جمله خواستهها در مذاکرات احتمالی خواهد بود. در کنار این موضوع باز شدن امکان مبادلات مالی از طریق سوئیفت نیز که دیروز اعلام شد، امکان پرداختهای بدون مشکل برای خریدهای خارجی را میسر خواهد کرد و واردات قطعات تسهیل خواهد شد.
اما آیا با رفع تحریمها و مشکلات واردات قطعات، قیمتها نیز به زمان قبل باز خواهند گشت؟ یا تحریم تنها بهانه خودروسازان برای افزایش بی رویه و شدید قیمتها بود؟
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲حالا که مردم اذیت شدن بعد از 8 سال تازه می خوان صلح کنن…
واقعا که …
km
۳۱ شهریور ۱۳۹۲مشکل صنعت خودرو سازی ربطی به تحریم نداره قبلشم تعریفی نداشت مشکل از خودشونه
سارا
۳۱ شهریور ۱۳۹۲“دولت باید برخی از قوانین و بخشنامهها مانند عدم ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق را که به نوعی تحریم داخلی است، اصلاح کند.” ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
یعنی بیان به یه واحد تولیدی زیان ده و بدهکار پول پرداخت کنن ؟ که 40 سال دیگه هم زیان ده و بدهکار باشه ؟
رو که نیست …
مهیار
۱ مهر ۱۳۹۲پدال با خودت چند چندی نظر ها رو حذف میکنی قبول!!!! چرا مطلبی که خودت گذاشته بودی که خاندان های وارد کننده خودرو رو معرفی کرده بودی رو حذف کردی چرا مطلبی رو که خودت نوشته بودی رو سانسور میکنی؟
HASSANBMW
۳۱ شهریور ۱۳۹۲ماشااله روحانی!!!!
slr722
۳۱ شهریور ۱۳۹۲دلار 2930…
جان عزیزت بیا پایین تر…
یه پسل باهوش
۳۱ شهریور ۱۳۹۲وحید جوون داداشی دلیل میشه چون هش سال اشتباه می کردیم بازم اشتباه کنیم.
اقا جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته
زنده باد روحانی
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲پدال دوباره نظر من رو پاک کردی ….
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا….
سام*
۱ مهر ۱۳۹۲ایا امکان اینکه دوباره روی مزدا 3 برچسب قیمت 40 میلیونی رو ببینیم هست.نظر شما چیه.
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲مثلا قبلا که تحریم نبود صنعت خودروسازی گل و بلبل بود ؟ کلا دنبال بهانه میگردن واسه اینکه روز به روز کیفیت پایین تر و قیمت بالاتر بره بیشتر سود کنن
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اون کلیدی که دست اقای روحانی بود مردم بودند ولی کلید اصلی دست اقای باراک اوباما است.
حالا بگویید تحریم ها اثر ندارد……
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲چرا اثر داره ولی اگه تحریم تموم شه مشکل صنعت خودروسازی حل میشه ؟ یعنی قیمت میادپایین ؟ چقد ؟برمیگرده سر جای اول ؟ کیفیت میره بالا ؟ یعنی اگه تحریم نباشه چینی ها دست از غالب کردن ماشیناشون به ایرانی ها برمیدارند ؟ تحریم مشکل هست ولی مشکل اصلی جای دیگست .کسی که فقط به جیبش فکر کنه با تحریم و بی تحریم مصرف کننده رو له می کنه
غمگین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اقا حمید خیلی اقایی حرف دل خیلی از مردم رو زدی .
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲کیفیت میره بالا…
هنوز هیچ چیز نشده خودرو ساز ها می خوان قیمت رو ببرن بالا…
این خودروساز ها این قدر خوردن که هر چی بگن همون میشه …
تنها راهش ازاد شدن واردات است….
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲غمگین عزیز شما لطف داری . حقیقته آخه . 50 سال ادامه تولید پیکان (یه ماشین شکست خورده که کرایسلر داد به هیلمن ، هیلمن هم ورشکست شد دادن به ایرانی ها) به تحریم مربوطه ؟ 20 سال ادامه تولید پراید (فورد فستیوا شکست خورد دادن به مزدا،مزدا 121 شکست خورد دادن به کیا،کیا پراید هم خیلی موفق نبود دادن به ایران) به تحریم ربط داره ؟ الان اگه تحریم نبودیم خودروسازها دست از قطعات چینی برمیداشتن ؟ حاضرن قطعات اصلی بیارن واسه مونتاژ گرونتر تموم شه و کمتر سود کنن ؟50 میلیون پول 207 میدی میری تحویل میگیری با چراغ بنزین روشن!!!یه باک بنزین به مشتری روا ندارن اینا همه درده.
نخود آش
۳۱ شهریور ۱۳۹۲حمید جان باهات موافقم فقط اونجا که فرمودی قیمتهای به جای اول برمی گرده…
جای اولش هم درست نبود یا بهتر بگم همون موقع هم دو یا سه برابر بود
آرمان
۱ مهر ۱۳۹۲تا وقتی که یه عده زالو سفت از محدود نگه داشتن حق انتخاب مردم سود می برند همین آشه و همین کاسه.
هر آشغالی تولید یا وارد می کنند به هر قیمتی. مردم هم مجبورند! می فهمی!
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲نخود آش درست میگی ، انقد وضع خرابه که جای اولش اصلا یادم نیست کجا بود قیمتا!!!! همون غلط بود درسته ، فراموش کردم.
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خوب نظر من رو پاک کردی پدال…..
VAHID JINPACHI
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خودرو ساز ها هیچ وقت از قطعات اصلی استفاده نمی کنن حتی اگر هم دلار ارزون بشه…
خودرو ساز ها از قطعات چینی درجه ی 3 استفاده می کنن…
این خودرو ساز ها ادم بشو نیستن…
می خوای ادمشون کنی باید واردات رو ازاد کنی….
همین…
Ali.N
۳۱ شهریور ۱۳۹۲الان دیگه بعد تحریم ایران میخواد رقبای (451,599) انارو بذنه دیگه اره؟
navid
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خدا کنههههههههههههههه انشا الله مردم ماشین مدل بالا
سوار بشن
حسین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲الان برداشتن تحریم ها ضرر داره!!
تا وقتی تحریم نبودیم شرکت ها (مخصوصا دولتی ها)میرفتن از خارج قطعه و… وارد میکردند که کارمنده مثلا از یک سفر 2000یورویی 700 یوروش واسه حق ماموریت اونه!!! و الان با کلی اه و اوه و…. از شرکت های داخلی استفاده میکنند!!!ولی به محض لغو تحریم دوباره از خارج می ارند و کلی بیکار داریم به علاوه از بین رفتن دانش و پیشرفت تدریجی داخلی به علاوه کلی ارز که دوباره از جیب مردم میره و…!!!الان دیگه تحریم هارو وردارن بدرد خودشون میخوره چون هر صدمه ای که با تحریم ها میشد رو زدن و الان میخوان بازار ایران رو ازدست ندهند!!!
حسین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲البته بعضی شرکت ها دولتی و یا نیمه دولتی(خصولتی)این کار رو میکردند!!نه همشون!!و بعضیشون ناراحت بودند که دیگه نمیرن کشور های خارجی رو ببینن و پولی هم بگیرند!!!
مهیار
۳۱ شهریور ۱۳۹۲حسین جان کدوم جنس بعد از تحریم ها تو ایران تولید شد؟ اونایی رو که قبلا تولید میکردیم الان بی کیفیت ترشو تولید میکنیم اونایی رو هم که از فرانسه وارد میکردیم الان از چین وارد میشه که بازم خیلی بی کیفیته در ضمن قبلا ارز از کشور خارج میشد ولی حداقل جنس درجه 2 میگرفتیم الان ارز میره ولی جنس درجه 4 و 5 میگیریم
احمد.ف
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خروج پژو ربطی به تحریم ندارد چون حدود ۱ سال پیش از تحریم خودرو از ایران رفت. دلیل خروج پژو این بود که با جنرال موتورز قرارداد بست و جنرال موتورز قسمتی از سهام پژو را خرید و اگر پژو می خواست وارد بازار امریکا شود (و در واقع جنرال موتورز وارد بازار ایران شود) باید هزینه سنگینی می پرداخت و از بسیاری تخفیفات و امتیازات محروم می شد (به واسطه قانون ضد ایرانی که در مجلس امریکا تصویب شده بود) به همین علت سود ورود به امریکا را به ضرر حاصل از خروج از ایران ترجیح داد و از ایران رفت. پس با لغو تحریم هم بر نخواهد گشت. (البته بهترررررررررر!)
نخود آش
۳۱ شهریور ۱۳۹۲چرا بهتر؟؟؟؟؟ اگه بهتر از پژو برای مردم کم در آمد سراغ داری بگو. رنو که افتضاح محضه. میمونه پراید و سمند و ماشینای چینی. حالا شما باشی پژو را انتخاب نمی کنی؟؟؟؟
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲نخود آش ببخشید اون سمند هم به پژوها اضافه کن جدا در نظر نگیر ، تشکر
احمد.ف
۲ مهر ۱۳۹۲نه من پژو رو انتخاب نمی کنم. آخه این همه ماشین خوب در جهان هست، خودروسازی جهان که همش فرانسه نیست عزیز! اگر قراره تحریم نباشیم که چه نیازیه بریم دنبال پژو که بیست ساله داره از قبل مردم ما نون می خوره و هیچ پیشرفتی هم در کارش نمیده؟ مگه تویوتا چشه؟ مگه نیسان چشه؟ مگه فولکس چشه؟ مگه اشکودا چشه؟ تازه چطور می گی رنو افتضاحه و پژو نیست؟ در سطح هم هستن تازه به نظرم یک مزایایی هم رنو داره.
کرمانشاه
۳۱ شهریور ۱۳۹۲دوستان یخورده خنده دار نیست اگه فکر کنیم با لغو تحریم ها شرکت با عظمت سایپا قیمت پراید رو بیاره زیر 10 تومن .آیا این کار عملیه؟
مسعود
۳۱ شهریور ۱۳۹۲عملی هست. اما شدنی نیست به خاطر جیب مبارک بعضی ها…
محمد
۳۱ شهریور ۱۳۹۲به نظر من خودروسازهای داخلی کلا باید تعطیل بشن چون لیاقت حمایت رو ندارن .ای کاش همه تحریمها برداشته بشه الا خودرو .قیمت خودروهای ارس رو ببینید و کیفیتشون رو بعد میبینید که اینا چه ظلمی به مردم میکنند .اصلا درستش اینه که اگه تحریم هم برداشته شه مردم خودرو داخلی نخرن.
نخود آش
۳۱ شهریور ۱۳۹۲محمد جان درست میفرمایید. ولی مگه نمی بینی که مردم با جهالت هر چه تمام تر این آشغالو می خرن.
تازه بهشون می گی چرا سمند خریدی؟ میگه بهترین ماشین تو دنیاست.
این مردم ما هستن. فقط باید از این جهل خارج بشن. هیچ راه دیگه ای نیست….
عرفان
۳۱ شهریور ۱۳۹۲erfan-s
مشکل صنعت خودرو سازی ایران تحریم و دلار نیست.مشکل زیادی خواهی و بی خیالی مدیران هست.
اگه یه مدیر دل سوز بیاد رو کار همه چی خوب میشه.
من میگم دیگه بحث ایران خودرو وسایپا رو نکنیم آخه این همه حرص خوردیم و بد گفتیم چه فرقی کرد؟؟؟؟ ول کنید برادران من.با حرف من و شما این گره باز نخواهد شد.
erfan-s
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲چه تحریم باشه چه نباشه اشغالاشون همون اشغالن …
ASHKAN
۳۱ شهریور ۱۳۹۲کرمانشاه و
مسعود چرا عملی نباشه چرا شدنی نباشه اگه یه عده دزدی نکنن و حق مردم را نخورند خیلی عملی و شدنی هست
milad
۳۱ شهریور ۱۳۹۲از کاهش قیمت هاتوی بازار هم بگو دیگه پدال….قیمتارو دیر به دیر اپدیت میکنی
حسین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اعتماد کردن به دولتی که هیچ بویی از صداقت و انسانیت نبرده و تا جایی که ما دیدیم عامل اصلی اختلاصات میلیون دلاری و هزار تا گندکاری دیگه بوده اشتباهه . عامل تحریمم بهانه ای واسه خودروسازا بوده که از مردم سواستفاده کنن . چطوره وقتی پای منافع بعضی ها در میونه وارد کردن هزارتا هزارتا پورشه بدون تخصیص ارز مرجع و هزارتا بهونه دیگه تحریم مطرح نیست . انتخاب با شماست
بهرام
۳۱ شهریور ۱۳۹۲کاش تحریم لغو نشه ، تا این دو تا خودروساز جانی ورشکست بشن ، تا مجبور بشن ماشین خوب وارد کنن و مردم ماشین خوب سوار بشن ، اگر هم ماشین وارد نمیکنن بودجه صرف حمل و نقل عمومی مثل مترو و قطارهای سریع السیر بین شهری بشه ، من راضی نیستم تحریم خودرو لغو بشه ! ، اگه لغو بشه باز مکیدن خون مردم شروع میشه
sorena330
۱ مهر ۱۳۹۲واقعا موافقم مردم ایران با لغو تحریم خودرو موافق نیستند…
مجید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲بعد از رفع تحریم قراره پراید با ابشنهای جدید از قبیل فرمان پژویی و لاستیکهای دور سیاه مخملی و انتن سفید و از همه مهم تر صفحه کیلومتر رنو 21 به بازار بیاد البته بابت این ابشنها یه ده میلیون ناقابل به قیمتها اضافه خواهد شد . خوب محصول ملی دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲ما که از خدامونه
مردم ما که با وجود این سیاست های غلط دولت ، به این سادگی ها دستشون به ماشینای درست و حسابی نمیرسه
ای کاش که لااقل همین آشغالارو با یه غیمت مناسب بخرن ( ان شاالله )
حسین (جاسم)
۳۱ شهریور ۱۳۹۲واقعا
این مردمن که این وسط میسوزن
برین جعمش کنین
رامتین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲از استاد دانشگامون (دانشگاه تهران) از جمله دکتر منطقی (که MBA تدریس میکنند) شنیدیم تحریمهای خودرو در آینده نزدیک 100% برداشته میشه و قیمتها تا حدودی کاهش پیدا میکنه. حدس من اینه مثلا قیمت سمند ال ایکس که پارسال 15 بوده و الان 27 هست، بعد لغو تحریمها و برگشتن اوضاع به قیمت حدود 20-22 میرسه، یعنی میانگین این 2 قیمت. برای سایر اتومبیلها هم همین موضوع صادقه که در کل خبر خیلی خوبیه.
نخود آش
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اره خوب خبر خیلی خوبیه. البته فقط یه ایرانی بلده به این خبر بگه خوب. همیشه برای ما همین طور بوده. همیشه برای ما به مرگ میگرفتن تا به تب راضی بشیم.
همیشه قیمتا رو 4 تا 5 برابر میکردن بعد یه دفعه به 2 یا 3 برابر کاهش میدادن ما هم کلی ذوق میکردیم که فقط ارزون شده.
قیمت اصلی مهم نیست فقط و فقط ارزون شده…
سرنوشت قوم اریایی.
این داستان ادامه دارد….
مجید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲زمان انقلاب یادمه یه شعار مد شد که میگفت ما میگیم شاه نمیخایم نخست وزیر عوض میشه………….
دوست گلم حرف سر نا مطلوب بودن کیفیت خودرو هست این خودرو سازان داخلی دارن الت قتاله به مردم میدن . باید در روند تولید (منتاژ تمام) سیاست جدیدتری اعمال بشه که هم مردم به حقشون برسن هم اونا سود عقلانی رو داشته باشن . فعلا که فقط به جیب مبارک میاندیشن.
altima3600
۱ مهر ۱۳۹۲کجاش خیلی خوبه’ شما دلت به چی خوشه قمیت سمندی که از تحریم 15تا بوده والان 27 هست که اگه تحریمها برداشته بشه میاد بین 20تا22 واسه واسه چی شما خوشحال هستی ما راضی به این قیمتا نیستیم ماشینای ما اون امتیازاتی رو نداره که بخوای بهش قیمت نجومی داد یعنی ما لیاقتمون کمتر از کشورهای خلیجی هست که ماشین سفارشی واسشون ساخته میشه نسبت به شرایط آب هوایی نسبت به دیگر مشتریهاشون احترام قائل هستند لعنت به خودرو سازامون که فقط آه و نفرین مردم دنبالشون هست
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲همون 15 میلیون هم که قبل از تحریم بود غلط بود ، حاضرم قسم بخورم بیشتر از 8-6میلیون تموم نمیشد . موتور 405 بیست سال پیش با شاسی 405 بیست سال پیش و همون گیربکس نهایتا یه اتاق نه چندان تحفه (کاری به سمند ندارما اکثر تولیدات داخل افتضاحه این جا چون دوستان صحبت کردن دربارش منم سمندو گفتم) به نظر شما چقد تموم میشه ؟ پیچ و مهرهاشو بدین آپاراتی سر کوچه همچین موتورو جمع میکنه از ایران خودرو بهتره . چی داشت که 15 میلیون ؟ همونم غلط بود واسه همین میگم مشکل تحریم نیست یه جا دیگه خرابه!!!
سعید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲عجــــــــب حالا گیریم که تحریم هم برداشته شد! اصلا دلار هم شد 900 تومن!
به ولله اگر اینا قیمتو بیارن پایین و کیفیتو ببرن بالا. اون موقع کی دزدی کنه؟ چجوری برای آقا زاده هاشون فراری و لامبورگینی بخرن؟ چجوری خونه های ویلایی تو بالاترین نقطه تهران با 3000 متر زیربنا بخرن؟ اصلا امکان نداره
تازه اگر تحریمها برداشته بشه دلار هم بیاد پایین به نفع خودرو سازاست میدونین چرا برای اینکه خودروی تولیدی خودشونو دولا پهنا با همین قیمتی که الان هست میندازن به مصرف کننده ولی از اون طرف برای خودشون ارزونتر تموم میشه یعنی سودشون 3 برابر میشه
بابا همین الان بانک مرکزی و شورای رقابت با حساب گرونی دلار و تحریمو تمام این چیزا قیمت نهایی خودرو اعلام کردن که از جمله اونا 206 تیپ 2 که به قیمت 25 میلیون رسیده یعنی این ماشین زیر 25 میلیون همین الانشم داره برای ایران خودروسازها تموم میشه ولی به مردم بی فکر ما دارن به قیمت 36 میلیون میفروشن یعنی 11 میلیون سود رو هر یک از خودرو ها حالا اگر قیمت دلار بیاد پایین تحریمها هم برداشته بشه هر کدوم از خودروها برای شرکت خودروسازی ایران 15 الی 20 میلیون تموم میشه ولی بازم به منو شما همون 36 میلیون میفروشن اینا دروست بشو نیستم به قرآن اگر نظر منو میخوای کلا باید حمله کنیم بزنیم ایران خودرو و سایپارو نابود کنیم با خاک یکسان بشن آقا ما نخوایم خودرو ملی داشته باشیم کیو باید ببینیم :دی
نتها راهشم اینه که واردات خودرو آزاد بشه اون موقع یا در شرکتشونو گل میگیرن یا اینکه دروست میشن مثلا الان کاغد و مقوا کره ای وارد ایرن شده و به شدت قیمت کاغذ رو تو ایران شکسته خودرو هم به همین صورت وقتی ماشینای خارجی بیاد تو ایران با قیمت مناسب چه بسا زیر قیمت همین ماشینای آشغال ایران خودرو و سایپا دیگه هیچکس از اونا خرید نمیکنه همین باعث میشه که از پایه این شرکتا خودشونو درست کنن.
عرفان
۳۱ شهریور ۱۳۹۲لا اقل اگه تحریمارو ور دارن قیمتا صابت میشه و هر چیزی میخوای بخری قیمت دستته. چون بعضی جنسا قیمتاش لحظه ای عوض میشه.
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲دوستان از شما بعیده!!!
بابا چرا انقدر جوش کیفیت ماشینای ایران رو میخورین؟؟؟!!!!!
خو وقتی تحریم برداشتع بشه که دیگه ما اینارو نمیخریم…..
میریم تویوتا کیا و از اینا میخریم
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲تازه اشکودا ,اپل سیتروِین فورد هوندا نیسان لکسوس مزدا سوزوکی پژو ولوو
و……………..
برند هایی خواهد بود که بیشتر مردم بعد از تحریم میتونن بخرن…
شما هام خیلی بد بینین بابا….
همین الانشم تو مشهد کلی ماشین گرون هست چه برسه به موقعی که این تحریما برداشته بشه….
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲ببخشید ولی شما یکم سطحی میبینی و قدرت خرید همه رو بالا میدونی . درسته که ماشین خارجی زیاده ولی شما وقتی میتونی این حرف و بزنی که بری تو خیابون بشماری ببینی تعداد کیا و تویوتا از محصولات ایران خودرو و سایپا بیشتره . ولی این طور نیست. ایران خودرو و سابپا پیش کش فقط اگه تعداد ماشین خارجیا از پراید بیشتر بود اونوقت حرف شما درسته . همون قبل از تحریم اکثر مردم داشتن 40 میلیون کمری سوار شن ؟ نه ولی اکثرا 7 میلیون داشتن RD سوار میشدن
vahid
۳۱ شهریور ۱۳۹۲داداش حمید کرایسلر پیکان رو داد به تالبوت انگلستان نه به هیلمن…! بعد تالبوت ورشکسته شد ومدل تالبوت 1700 رو که همون پیکانو دادن به ایران ناسیونال ایران
بعدش هم پراید فورد فیستا بوده نه فستیوا داداش…!
احمد.ف
۱ مهر ۱۳۹۲دو نکته: اولا تالبوت و هیلمن و یک شرکت دیگر انگلیسی با هم همکاری داشتن و در واقع یکی محسوب می شدن. ثانیا پراید فورد فستیوا بوده نه فیستا، فیستا مدل جدیدتر از فستیوا است کلا. شما یک سرچی با عنوان Ford Festiva 1986 داشته باش کاملا مشخصه. این ماشین هم به علت نتایج بد در تست تصادف خیلی تولید نشد. راستی یک فیلمی بود یادم نیست اسمش چی بود، توش جیم کری ورشکست میشد وقتی بدبخت شد رفت یکی از همین فستیوا ها (همون پراید) خرید.
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲وحید جان احمد.ف درست میگه . پیکان مال دوران بدبختی انگلیسی هاست . اون موقع بحرانی بود اوضاعشون (همون موقع که به ایران التماس میکردن قیمت نفت و بیاره پایین به دست و پای ایران افتادن) واسه همین تالبوت و هیلمن ادغام شدن که از ورشکستگی نجات پیدا کنن ، نشد. انگلیسی ها واگذار کردن به کرایسلر که شاید با پول کرایسلر این شرکتا نجات پیدا کنن بازم نشد . تالبوت و هیلمن که درست نشدن هیچی ، خود کرایسلر هم ریخت به هم از اوج فاصله گرفت . پراید هم فستیوا بود!! فیستا کلا یه هاچ بک دیگه بود که از دهه هفتاد تولیدش شروع شد
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲توجه ………………………………….توجه=اسم جدید پراید=الاغ چلاغ
petrus
۱ مهر ۱۳۹۲تا زمانی که مالیات بر خودروهای وارداتی را کم نکنن هیچ اتفاق معقولانه ای نخواهد افتاد
sorena330
۱ مهر ۱۳۹۲واقعا آرزو دارم تحریم صنعت شبه خودرو سازی ایران لغو نشه تازه داریم به ورشکستگی این دو فرغونساز که آرزمون بود میرسیم به خدا نزدیک به ورشکستگی اند به خاطر حفظ سلامتی هموطنانم و معقول شدن تعرفه واردات خواهش می کنیم تحریم ها را برندارید تا موفقیت کم مونده….
altima3600
۱ مهر ۱۳۹۲دوستان چرا منتظر لغو تحریم خارجی هستیم چرا خودمون این آشغال سازامون رو تحریم نکنیم از داخل کشور اونا که لیاقت فروش وصادر به خارج رو ندارند پس ما هم نمی خریم تا دروازه این دو خودروساز گل گرفته بشه پس تحریم داخلی برابر با واردات خارجی
یه نکته : خودرو سازای دیگه ای در کشور هم هستند که کیفت مطلوبی دارند ولی این دو آشغال سازا باعث ورشکستگی اونها شده باید از اونها حمایت بشه
sorena330
۱ مهر ۱۳۹۲خودرو ساز های دیگه عملا فقط برند چینی تولید میکنن اون مدیران خودزو که آشغالاش حتی اجازه تردد در اروپا رو ندارن بعدشم دوست گلم ایرانی ها با گرونتر شدن هرچیزی حریص تر میشن و بیشتر میخرن تیبا هاچبک رو ندیدی چجوری فروش رفت؟
altima3600
۱ مهر ۱۳۹۲خودمون بادست خودمون (دولت )بهشون راه دادیم که بیان توی بازار ایران من که نخواستم چری (تیبا)که بعنوان خودروی ملی معرفی شده کپی کردن زیاد دلخوش نباش چرا پروتون ورشکسته شد کرمان خودرو (دوو) بدلیل نبود تبلیغات نابود شد
ASHKAN
۱ مهر ۱۳۹۲دوستان توجه کنید که خودرو ساز به کسی میگن که حداقل هر 2 سال یک طراحی جدید روی پلت فرم خود بگذارد ولی ما چه کردیم پس از نظر علمی ما خودرسازی نداریم