ایستگاه خبر

مخارج اتومبیل در آمریکا [اینفوگرافی]

داشتن تویوتا پریوس C یک سوم رانندگی با جی‌ام‌سی یوکون هزینه دارد؛ می‌توانید با چک کردن مرتب تایرها و وضعیت کلی خودرو هزینه زیادی را در طول سال صرفه‌جویی کنید؛ ۱۰ درصد درآمد شما صرف هزینه رانندگی و خودرویتان می‌شود.

american-car-spend
در ادامه تمام آمار هزینه‌ای را که رانندگی و داشتن اتومبیل در امریکا به دنبال خواهد داشت، در یک اینفوگرافیک زیبا مرور می‌کنیم. این آمار احتمالاً وضعیت بهتری را نسبت به اروپا نشان می‌دهد؛ البته تا زمانی که یک ب‌ام‌و 750i نداشته باشید…

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    زیبا و دوست داشتنی مثل همه ی اینفوگرافی هاتون

    1. mory

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      اینو از ته دل میگم پدال
      خدا خیرت بده و ایشالا موفق باشی
      لذت بردم چه موضوع خوبی

    2. محمد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      چرا کرولا و یاریس نبود تو اینفوگرافیتون

  2. احسان آرسنالی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    دقت کردین هزینه سوخت بی ام و سری 3 فقط از هوندا سوسیک بیشتر بود بعد اندازه سری 3 کجا هوندا سیویک کجا اینه آلمان

  3. غمگین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    دستت درد نکنه پدال خیلی مفید بود.

    1. غمگین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دوستان صرفا جهت اطلاع خواستم عرض کنم که اطلس خودرو نسل سوم ریو رو پیش فروش می کنه این هم سایت خود اطلس خودرو
      http://www.atlaskhodro.com/SitePages/sales/pricelist/pricelist.aspx

  4. میلاد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عالی بود. به خدا اگر درامد خانوار ما در طول سال اینقدر بود میرفتم پرادو میخریدم خرجشم هرچقد میخواد باشه!

  5. ahmad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    متوسط در آمد در طول عمر در ایران 100 میلیون خرید یک خودرو در حد متوسط ایمنی و نیمه لوکس ( به استثنای آشغالهای ساخت داخل)150 میلیون .

  6. مرتضی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    با اینکه از بچه های پدال دل چرکین شدم!!! اما یه چیزی یه دروغ گنده دیگه اینجا رو شد!!!! طبق تخیلات تویوتا و هوندا و …کلا ژاپنی دوستا و حتی ژاپن پرستها خریدار بی ام و یه پاش تعمیر گاهه!! یه پای دیگش برای دراوردن پول خرج بی ام وش چی شد؟؟؟ اینجا که هزینه تعمیر رو سه سال اول صفر زده که!!!!!!!!!! این ماشینی که حتی المان دوستا هم تحت القای شماها همش به اشتباه میگفتند بی ام و خیلی استهلاک؟؟ و خرج داره
    راستی اوزیل درود به شرفت!!!

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      مرتضی داداشم دلگیریت بی مورده . اصلا ولش کن . هرکسی برای خودش نظری داره .

      […]

      بگذریم . این اینفوگرافی ای که برای ب ام و نوشته شده ، در حالی است که

      ب ام و یذره استهلاکش بیشتر از بنز است . اما خب این اینفوگرافی همه چیز

      را روشن کرد . امیدوارم که کسانیکه به پرخرج بودن و بی کیفیت بودن

      ماشین های المانی اعتراض میکردند ، یک تجدید نظری در فکرشان بکنند .

      از پدال و نویسنده ی خوبشان هم تقاظا دارم که ازین نمونه اینفوگرافی ها

      باز هم بگذارند .

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      مرتضی من نوشتم که این پست برای کی باید باشه ، اما پدال لطف فرمودند و

      جمله ی منو پاک کرد . من و تو خوب میدانیم که این پست ، جواب خوبی برای

      چه کسی است !!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. ahmad

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        میلاد جان شفاف سازی کن برادر الان همه تو شکن

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . احمد جان ولش کن . جو متشنج میشه .

        1. مرتضی

          ۲۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          عجیبه اول اسمشو هم اوردم پاکش کردند چه پسر خاله شدن باهاش!!

  7. کوشا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    استهلاک بیشتر این ماشینا تا چند سال صفره ولی متاسفانه خودروهای داخلی کارشون به چند ماه و بعضا تا چند روز هم نمیکشه

  8. VAHID JINPACHI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ما ایرانی ها چقدر پول در می اریم که بخواهیم خرج پرایدمون کنیم….?
    صفر…تومان..

    واقعا جای تاسف داره…برای ما ایرانی ها…

  9. mahdi

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    آقای انیس حسینی مطلبتون خوب بود
    میتونه مبنای خوبی برای انتخاب خودرو باشه (هرچند توی ایران چندان جامعیتی نداره)
    اما خودش یه معیار هست
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    1. فاميل دور

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      منم سباسکظارم خخخخخ

      1. mahdi

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        باش

  10. زیگما

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    این مطلب خیلی چیزا رو برای بعضی ها مشخص کرد!

  11. qiasi206

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    من یه 206 تیپ 2 مدل89 دارم با وضعیت فعلی قیمت ها فقط هزینه بنزین و تعویض روغنش(سرویس)17/5 درصد درآمد سالیانه منو شامل میشه.(معلم هستم)یعنی تقربا برابر با هزینه نگهداری فورد f-150 بقیه هزینه هاشم بماند

  12. Z4 is my world

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اینکه تو ایران توهم این هست که ماشین های کره جاپنی 6 میلیون سال جلوتر از ماشینهای آلمانی هستن چندتا دلیل داره یکی اینکه فروش ماشینهای کره جاپنی سود بیشتری داره و سرمایه کمتری از فروشنده رو هم به کارمیگیره همچنین مردم ایران وسعشون به آلمانی نمیرسه پس خوبیت نداره که چیزیرو تعریف کنن که کمتر کسی توان خریدش رو داره.
    و اما خریدارهای محترم چون پول خرید ماشون لوکس آلمانی رو ندارن دست به خود فریبی میزنن که این ماشینها هم بهترن هم ارزونتر.

  13. سعید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عالی بود ….. عمرا اگر آماری رو بتونید در مورد خودروهای ایرانی بتونید پیدا کنید …!!!!

  14. Gheysar

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام

    جالب بود با این که خودم تو امریکا زندگی می کنم ولی نمی دونستم هزینه تعمیر و نگهداری از ماشین اینقدر ارزونه. البته شاید بگید ارزون نیست ولی نسبت به حقوقی که آمریکایی ها می گیرن مناسب. راستی درآمد متوسط در سه ماه در ایران الان چقدره؟ در آمد من در آمریکا در سه ماه به طور متوسط حدود 130 هزار دلاره.

    1. P.G

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      داداش میشه بگى شغل شما تو آمریکا چیه که ماهى ۴۳۰۰۰ دلار درآمد دارى؟؟؟!!!مهندس هاى عالى رتبه هم تو آمریکا همچین درآمدى ندارن!تو آمریکا سرانه درآمد دوروبر۴۵۰۰ دلار و حقوق ماهانه ۱۰۰۰۰ دلار واقعاً حقوق عالى به حساب میاد.
      بعد شما قبلاً گفته بودى تو لندن زندگى میکنى!!!نکنه بتمنى،هر لحظه یه جا میرى؟؟؟
      خودمونیم، شمام ایستگاه بچه هاى پدال رو بدجور گرفتى=)

    2. P.G

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      به نظرم وقتى این کامنتو گذاشتى آب قطع بوده

      1. hamid z4

        ۲۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        خدا رو شکر از کما هم درومد!!
        :))))

  15. فقیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    یکی از اشناها که 2سالی میشه اقامت امریکارو گرفته تعریف میکرد که تو این 2سالی که اونجاست انقد به ارامش رسیده از هر نظر که حتی باعث شده رو به نماز و شکرگذاری بیاره…میگفت اینجا از همه چی بریده بودمو به همه چی بدبین بودم ولی..

  16. hero

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    فقط ژاپن

  17. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    جالبه هزینه بیمه فقط 2.2 درصد کل درامد خانوار رو مصرف میکنه.تو ایران هزینه بیمه بدجور بالاس.تقریبا 8 تا 10 درصد درامد خانوار رو بیمه بتنهایی میبره

  18. مجتبی (ساروی)

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    بچه ها درحالی که از هوندا ما فقطموتور هوندا 125رو دیدیم دو تااز کلاس هاش پرفروش ترین تو امریکا؟؟؟؟؟؟ای خدا مردیم از عقب موندگی

  19. بهزاد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    هزینه ی تعمیر و نگهداری و گارانتی اون برای خودروهای لوکس و میان رده متفاوته بدین صورت که لوکس سازان به غیر از گارانتی اصلی یک گارانتی کوتاه(یا بلند) مدت بدون محدودیت هم برای خودروهاشون قائل میشن و دوستان عالم بدون یک تحقیق کوچک سریعا به دنبال مچ گیری از نوع شرلوک هلمزی هستند.
    مثلا برای bmw در آمریکا یک گارانتی 50000 هزار مایل یا 4ساله بدون محدودیت با در نظر گرفتن تمام هزینه های تعمیر و تعویض قطعات وجود داره و از این رو در محاسبه ی هزینه ها این قسمت از چارت برای محصولات bmw صفر در نظر گرفته میشه و سایر لوکس سازان هم به همین ترتیب عمل میکنند و یک گارانتی بدون محدودیت برای ساخته هاشون در نظر میگیرند.
    اما خودروسازان میان رده اکثرا هزینه ی تعمیر و تعویض قطعات مصرفی رو از مشتری دریافت میکنند مثل روغن و فیلتر و شمع و باطری و لنت و…
    همه ی اینها به کنار چون بحث ماشین آلمانی,کره ای,ژاپنی,آمریکایی تمومی نداره! درآمد مردم آمریکا رو ببینید و شرایط رفاه عمومی در اون کشور!

    1. مرتضی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      دقیقا این چیزیه که اینجا بر عکسش گفته میشه اونم اینو القا میکنند که آلمانی ها کلا گارانتی ندارند یا یک سومه و برای همین خراب میشن!!! حالا شما یه نگاه به لیست ماشین های دهه نود که تو ایران هنوز رو پا هستند کن تو ایران که اصلا رسیدگی برای ماشین برای خیلی از صاحباش تعریف نشده اصلا!! میگه بنزه سگ جونه پس باید بتازونم ولی پیکان راحت خراب میشه رسیدگی میخواد!!

  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    بهزاد جان منظور شما ازینکه نوشتی بحث بین خودروهای المانی و ژاپنی و

    امریکایی و کره ای و …. تمامی نداره چی هست ؟؟؟؟؟

    میشه نظرت رو درباره ی هر کدام بگی ؟؟؟

    دوست دارم بدونم .

  21. بهزاد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    میلاد عزیز:
    پر واضح هست که منظور طرفداران برند ها می باشد!
    هر خودروسازی محصولات متفاوت با بودجه های متفاوت ارائه میکنه و ما انسانها دارای درآمد متفاوت و شرایط زندگی متفاوتی هستیم.
    مثلا اگر بنده یک کشاورز و دامدار اهل آمریکا بودم شاید یک فورد f150 میخریدم.
    اگر یک محصل متوسط دانشگاه انگلیس بودم احتمالا نیسان نوت میگرفتم.
    اگر یک کارگر آلمانی بودم یک گلف کارکرده سوار میشدم.
    اگر تو رم ایتالیا رستوران کوچکی داشتم حتما فیات 500 میخریدم.
    اگر در جنوب شرق آسیا بودم و کشاورز یک تویوتا هایلوکس کارمو راه مینداخت.
    اگر خونمون نزدیک نوربرگ رینگ بود و درآمد متوسطی داشتم یک نیسان z370 میگرفتم و اگر درآمدم خوب بود حتما 911 سوار میشدم.
    اگر تاجری در شانگهای بودم 100٪ بنز s کلاس سوار میشدم و هر سال هم عوضش میکردم چون اونجا به این مسائل خیلی اهمیت میدن.
    اگر در دبی مسافر کش بودم تویوتا کمری میگرفتم.
    اگر تو ژاپن بودم و درآمدم کم بود دایهاتسو میگرفتم.
    اگر یک کارمند معمولی هندی بودم و 4 تا بچه داشتم با هزار بدبختی میتونستم یک سوزوکی ماروتی سوار بشم.
    اگر هم در کارخونه ی هیوندای در کره کارگر بودم i20 نیازم رو مرتفع میکرد.
    اگر هم یک تاجر جد تو جد انگلیسی بودم و در بالا نشین لندن بودم برای حفظ پرستیژ آستون مارتین سوار میشدم.
    اگر هم یک رپر معروف تو لس آنجلس بودم لامبورگینی دوای دردم بود.
    اگر هم یک مهندس IT در سیلیکون ولی بودم تویوتا پریوس مناسبم بود.
    اگر هم جزو چند صد میلیاردر آمریکایی بودم برای رفتن میهمانی ها و ملاقات دوستام مثل دونالد ترامپ و خانواده ی هیلتون و ماریا کری و… یک بوگاتی 2 رنگ شیک 1000 اسبی میگرفتم.
    و اگر در ایران همونی باشم که هستم 206 تیپ 5 می داشتم.
    اگر هم بنا بر تقدیر الهی یک فقیر آفریقایی در زئیر بودم سعی میکردم در کمپ های سازمان ملل باشم تا حداقل از نعمت بوی نون و آب سالم بهره مند باشم.
    در کل سعی میکردم هرجا باشم خودمو وقف بدم و اگر هم چیزی نمیدونم سعی کنم یاد بگیرم و دلیل صفر بودن بعضی اعداد در چارت هارو بدونم و هیچوقت هم کینه ای به دل نداشته باشم و اگر میلاد و شاهین و صادق و… هست به عنوان یک دوست بهش احترام بذارم و هیچوقت میلاد رو به عنوان آلمانی پرست یاد نکنم بلکه به عنوان دوستی که عاشقانه بنز رو دوست داره قلمداد کنم و مطمئن باش که دست یافتن به آرزوتون آرزوی قلبی بنده هم هست و همان حس خوشنودی که در شما ایجاد میشه در بنده هم ایجاد خواهد شد.

  22. کیان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    چرا در سال چهارم نگهداری اینقدر میره بالا؟

  23. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    بهزاد داداش دوستت دارم . اگر هم تیکه بندازی ……

    حرفت درست است و کاملا منطقی .

    حالا ازت میخوام که خبر زیر رو برام تحلیل کنی . زیاد چیزی ازش نفهمیدم :

    ((( 12 برند با 310 مدل زیر یک سقف )))

    فولکس واگن کاهش هزینه 6.8 میلیارد دلار در سال را هدفگذاری کرده تا فاصله خود را با رقبا از لحاظ سوددهی کاهش دهد.

    به نقل از بلومبرگ، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن می خواهد با افزایش بهره وری و کاهش هزینه تا سال 2017 به کاهش هزینه سالانه 5 میلیارد یورو (معادل 6.8 میلیارد دلار) دست پیدا کند.
    در کشورهای اروپایی سرعت افزایش دستمزد بالاتر از سرعت افزایش بهره وری است، مارتین وینتکورن مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس می گوید برای فائق آمدن بر این مشکل، خودروسازان ناچارند از راه های دیگر جبران کنند. برای مثال یکی از راه های کاهش هزینه، کاهش هزینه های خرید، کاهش پیچیدگی در خطوط تولید، کاهش هزینه های کارخانه است.
    با این حال شاید بهترین راه حل برای کاهش هزینه در خودروسازانی مثل فولکس واگن، توقف مدل هایی است که سودآفرین نیستند. مثال آن خودروهای سقف تاشویی است که یک سوم گردش مالی 47.8 میلیارد یورویی فولکس در فصل اول سال 2014 را به خود اختصاص داده اند اما فقط در ایجاد 15 درصد از سود عملیاتی مؤثرند. به عبارت واضح تر 33 درصد منابع را مصرف می کنند اما در 15 درصد سود نقش دارند.
    وینترکورن مدیر عامل فولکس می گوید از سال 2010 تا به حال هزینه های تحقیق و توسعه در گروه خودروسازی فولکس که 12 برند معروف را در زیر یک سقف جمع کرده، نزدیک به 80 درصد رشد کرده است. سبد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن شامل 310 مدل خودرو است.

    گروه خودروسازی فولکس بیش از 575 هزار نفر را در استخدام خود دارد که از این حیث بالاترین میزان افراد استخدام شده را در بین خودروسازان دارا است.
    بازار خودروی اروپا به قدری سخت شده که حاشیه سود فولکس در فصل اول سال 2014 به 1.8 درصد از فروش کاهش یافت در حالی که این رقم در سال 2013 حدود 2.8 درصد فروش بود.
    حاشیه سود فولکس در سال 2013 به طور کلی 2.9 درصد از فروش بوده در حالی که تویوتا 8.8 و هیوندایی 9 درصد از فروش را سود برده اند. دلیل این کاهش سود گروه فولکس، بسط و گسترش بسیار سریع آن است طوری که پیش بینی ها نشان می دهد گروه فولکس در سال 2014 بیش از 10 میلیون خودرو به فروش برساند.
    فولکس برای آن که تاج پرفروش ترین خودروساز دنیا را از چنگ تویوتا بیرون بکشد در سال آینده 100 مدل جدید یا نسل جدید خودروهای قدیمی را عرضه خواهد کرد و این بخشی از استراتژی فولکس تا سال 2018 است.
    این در حالی است که کارگران گروه خودروسازی فولکس بالاترین دستمزد را در دنیا کسب می کنند. هزینه هر کارگر در فولکس واگن ساعتی 48.40 یورو است. در آمریکا دستمزد کارگر 25.63 یورو و در ژاپن 29.96 یورو است.

    در ضمن اگر عروس هم باشی ، باید اینبار بیایی به جیمیل من و جواب بدهی .

    زشته که اینقدر بگم . دفعه ی سومه .

    ((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL. COM )))

    منتظرتم !!!!!!

    فاصله ی بعد از نقطه را بردار .

  24. امید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    این امریکایی های کافر نامسلمون
    اینجا هزینه اصلا در حد صفر
    هزینه ای نداره تازه یه چیزی هم به صاحبان ماشین میدن

  25. مهدی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هزینه مالکیت یعنی چی؟ قطعا قیمتش نیست درست میگم؟ چون تویوتا کمری هیبرید اگه قیمتش 6500 دلار باشه که من با گمرک دویست در صد هم میرم دو تا می خرم.
    اگه اشتباه نکنم تو سایت خود تویوتا حدود بیست هزار دلار باید باشه. (الان سایتش باز نمیشه نگاه کنم)

  26. بهزاد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    درود میلاد جان چشم حتما میام.
    گروه صنعتی vw طبق پیش بینی ها در 2 بازار اروپا و آمریکای شمالی دچار کاهش سود شد و دلیل اصلی هم خودروهای خود برند vw بوده و مدلهایی از قبیل ccوفیتون و انواع کابریولت و کانورتیبل و…
    با وجودی که کارشناسان در این چند ساله عنوان میکردند بازار خودروهای بدون سقف و تاشونده دچار کاهش چشمگیری هست و اکثر خریداران قبلی تمایلی برای خرید مجدد اینگونه خودروها ندارند اما در کمال تعجب vw با صرف هزینه های زیاد در r&d و تبلیغات سعی در زنده نگه داشتن کاربری اون داشت ولی نتیجه معکوس بود و همینطور ورود به بازار لوکس با مدلهای فیتون و cc و عدم استقبال طبق برآورد هم دلیل بر علت شد.
    طبق قاعده های اقتصادی روند رو به رشد در صنعت خودرو باید با روند رشد بازارهای هدف همخوانی داشته باشه و هر شرکتی بخواد ریسک بدست آوردن سهم بیشتر با هزینه های هنگفت رو مد نظر قرار بده و جلوتر از صعود بازار حرکت کنه یک نوع خودزنی محسوب میشه و ممکنه پیش بینی ها درست از آب در نیاد و اون کارخونه های تولید و مراکز تحقیق و نمایندگی ها به جای سودآوری یک هزینه ی اضافی رو برای شرکت تحمیل کنند.
    یکی از اهداف مد نظر vw دست یابی به تولید کنندگان قطعه هست تا هزینه ی نهایی تولید کاهش پیدا کنه مثل شرکت مگنتی مارلی ایتالیا تا بتونه با قطعه سازان آسیایی رقابت پایاپایی داشته باشه و همینطور راه حلی برای دستمزد در اروپا.
    در حال حاضر vw مشغول راه اندازی خطوط تولید در آمریکاست و افزایش تولید در اون منطقه اما با مشکل توزیع و نمایندگی روبرو هست و مدیر vw هم به شدت عجله داره تا به وعده هاش عمل کنه و نزدیکترین راه حل رو هم انتخاب کرده و خرید یا مشارکت با گروه فیات!
    شاید این مشارکت به نفع 2 گروه تمام بشه شاید هم بزرگ شدن بیش از اندازه و پراکندگی باعث دچار شدن به اتفاق GM.
    به هر حال امیدوارم نتنها VW سایر خودروسازان هم بتونند بدون دردسر به کارشون ادامه بدن چون اگر اتفاق ناگواری برای این شرکت ها بیوفته یک منطقه دچار بحران میشه و تاثیرش بر سایرین هم خواهد بود.
    نکات ریز و درشت دیگری هم هست که از حوصله ی دوستان خارج و در روزهای دیگه میتونیم این پیچیدگی هارو بیشتر بررسی کنیم.

  27. محمد*****

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ای کاش مخارج خودرو در ایران میگذاشتن اما هر چند هم بر عکس امریکاست درست
    ماشین رو از ایران خودرو یا سایپا گرفتی اولین عیب هاش شروع میکنه مثلا گیربکس صدا میده یا مثل فامیلمون از ایرانخودرو 206 گرفته بعد 2 ماه موتورش خراب میشه میره باز میکنه مکانیک میگه دو بار سر سلندر تراشکاری شده؟؟؟؟؟؟؟؟

  28. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    بهزاد جان ببخشیدا .

    اما اگر میشه ، یذره بیشتر در مورد این جملتون توضیح بدهید .

    رقیبا اسیاییه مگنت مارلی چه شرکت هایی هستند ؟؟؟

    مگه تویوتا وضعیتش شبیه به فولکس نیست ؟؟؟

    ایا تویوتا به قطعه سازی ها دست پیدا کرده ؟؟؟

    فولکس از طریق فیات چه کاری میخواد بکنه در امریکا .

    ممنونتم داداش .

  29. reza7

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این آمارو ارقامی که میبینید واقعا دقیقه
    هیچ وقت تو ایران چنین آمار و ارقامی رو نمیتونید در بیارید..
    تو آمریکا هر خودرویی که مشکل داشته باشه صاحبش میره شکایت میکنه از خودرو ساز و این شکایت در کل ایالات ثبت میشه
    یکی از ملاک های رتبه بندی خودرو در آمریکا تعداد مراجعه و شکایت از هر خودرو در سال هست
    الان کسی از ماشینه تولید داخلی ناراضی باشه کجا میره شکایت میکنه؟؟
    احتمالا یا میان تو ی همچین سایتی یا میبرن شکایتشونو تو 20:30!!!

  30. فرنود

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا عالی بود..مخصوصا اینکه 100 درصد این ماشینا در 2 سال اول احتیاج به تامیر نداشتن…اما ماشینای صفر کیلو متر ما قبل از استارت باید یه تامیر اساس بشن اون هم به دست کارشناسان تجربی سر کوچه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا