استارت گرانی ها در دولت سابق زده شد . ماجرا از اواسط زمستان سال گذشته آغاز شد؛ آنجاکه ناگهان صحبت از ورود شورایی به نام شورای رقابت به قیمتگذاری خودرو به میان آمد و قرار شد این شورا مسوول تعیین قیمت خودروهای داخلی باشد. تا پیش از آن و در بازه زمانی کمتر از یک ماه، خودروسازان حال بسیار خوشی داشتند، زیرا دولت (دولت سابق) رای به آزادسازی قیمت خودروهای داخلی داده بود و آنها حالا اختیار پیدا کرده بودند که خود قیمت محصولاتشان را تعیین کنند. این «اختیار»، سبب شد قیمت خودروهای تولید داخل رشدی شدید را تجربه کرده و مردم شوکه و بهتزده شوند و خودروسازان اگرچه بهت مشتریان را لمس کردند، اما سرخوش از آزادی قیمتگذاری که دولت به آنها داده بود، پا پس نکشیده و مصرانه پای قیمتهای جدید خود ایستاده و کوتاه نیامدند. با روی کار آمدن دولت یازدهم، مشتریان بازار خودرو در حالی همچنان در انتظار کاهش احتمالی قیمتها به سر میبردند که وزیر صنعت در آخرین اظهارنظر خود صراحتا اعلام کرد قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.
خودروسازان پیش از این بارها اعلام کرده بودند بخش زیادی از ارز مورد نیاز صنعت خودرو را از بازار آزاد تهیه میکنند وسهم این صنعت از ارز مبادلهای بسیار ناچیز است؛ بنابراین قیمتگذاری نیز باید بر اساس ارز آزاد انجام شود. حالا هم این اتفاق در حال رخ دادن است و آنطور که در آخرین جلسه مشترک وزیر و خودروسازان تصویب شد، از این پس محصولات خودروسازان تماما با ارز آزاد به تولید خواهد رسید و همان اندک ارز مبادلهای نیز از این صنعت حذف خواهد شد. با توجه به این تصمیم وزیر و استقبال خودروسازان از آن، از این پس قیمت محصولات خودروسازان بر اساس ارز آزاد تعیین خواهد شد.با توجه به تصمیم اخیر وزارت صنعت چیزی که واضح است این است که انتظار هر گونه کاهش قیمت خودرو، انتظاری بیهوده است مگر اینکه شاهد بازاری رقابتی باشیم.
اتفاق اخیر هرچند برای مشتریان بازار خودرو ناخوشایند است؛ اما دقیقا عکس رفتاری است که از جانب مسوولان صنعتی در دولت دهم در رابطه با قیمتگذاری خودرو جریان داشت. آنها همواره این امیدواری را به مشتریان بازار میدادند که قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد در حالی که عملا این اتفاق رخ نداد.
ادامه ی رکود و گرانی مجدد محصولات
هر چند با اظهارات وزیر این انتظار وجود داشت که مشتریان بازار خودرو از نگرانی گران شدن خودرو دست به خرید بزنند، اما آن طور که از بازار خودرو خبر میرسد تغییری در رفتار مشتریان برای خرید خودرو رخ نداده است و حتی رکود بیشتری بر بازار حاکم شده است. علاوه براین رفتار بازار در عین رکودی که در آن جریان دارد ، کاملا برعکس بوده و آن طور که از بازار خبر میرسد قیمت برخی محصولات با افزایش همراه بوده است .
قیمت های خودروهای های تولید داخل
اما سری به قیمتهای بازار خودرو بزنیم. به گفته فعالان بازار قیمت محصولات پژو با تغییر چندانی همراه نبوده است، بر همین اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار این هفته ۳۶ میلیون تومان بوده و ۲۰۷ اتومات نیز با قیمت ۵۶ میلیون تومان معامله میشده است.
صندوقدارهای این خانواده نیز در مدلهای V8 و V9 به ترتیب ۳۷ و ۵۰ میلیون تومان معامله میشوند. مدل V20 این خانواده نیز به عنوان ساده ترین تیپ قیمتی برابر با ۳۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.
اما پژو پارس سال طی هفته گذشته ۳۴ میلیون تومان قیمت داشته و مدل دوگانه سوز آن نیز ۳۵ میلیون تومان بوده است.
دیگر فرانسوی بازار؛ یعنی تندر E1 در بازار هفته گذشته ۳۲ میلیون تومان معامله شده و تندر۹۰ پارس خودرو نیز قیمتی برابر با ۳۵ میلیون تومان داشته؛ این در حالی است که مدل ایران خودرویی این محصول ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
رانا، دومین خودروی ملی ایران خودرو نیز ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته در حالی که سمند، اولین خودروی ملی این خودروساز با قیمتی پایینتر از رانا در بازار به فروش میرسد. در حال حاضر سمند ال.ایکس در بازار با قیمت ۲۷ میلیون تومان معامله میشود.
اما بعد از پراید ۱۱۱ که هماکنون در مدل فول خود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله میشود، گران ترین مدل این خانواده؛ پراید ۱۳۱ با قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. مدل ۱۳۲ این خانواده نیز ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تیبا نیز به عنوان اولین خودروی ملی سایپا همچنان روی ۲۰ میلیون تومان ثابت مانده و از اظهارنظرهای گوناگون تاثیری نگرفته است.
قیمت مونتاژیهای پارس خودرو نیز از این قرار است که ماکسیما همچنان روی ۱۱۵ میلیون تومان باقی مانده و تیانا نیز ۱۴۲ میلیون تومان معامله میشود. قیمت مگان نیز روی ۸۷ میلیون تومان است.
گراند ویتارا نیز به عنوان مونتاژی شاسیبلند ایران خودرو در مدل دندهای خود ۱۲۶ میلیون تومان قیمت دارد و در مدل اتومات نیز ۱۳۰ میلیون تومان معامله میشود.
منبع – روزنامه ی دنیای اقتصاد
اسی 2160
۱۰ آبان ۱۳۹۲ماشین هم مثل سن انسان میمونه همش میره بالا تاییدیه یادت نره ؟
فرید
۱۱ آبان ۱۳۹۲اصلا بزار پژو بشه 80 میلیون به درک اصلا چه بهتر میدونی چرا ؟
موقعی که قیمتهای داخلی به قیمتهای رقبای وارداتی نزدیک بشه خود به خود سمت و سوی خریدارها به سمت وارداتی ها سوق میگیره اونی که میخواد مگان و تیانا بخره میره اپتیما و امثالهم و رو میخره اونیم که میخواست پراید و پژو بخره دیگه خدا بهش صبر جلیل بده یه مدت .
این شدنیه مگر اینکه برای حفظ خودرو سازها بیان تعرفه رو بکنن 200درصد…. که از این ….ها بعید نیست
Fox
۱۱ آبان ۱۳۹۲سناریوی جدید اشغال سازها افزایش قیمت هاست تا به وسیله آن مردم را به صف خرید بکشنند!!!! این سناریوی پارسال که جواب داد اما اگر مردم صبور باشند و ماشین صفر نخرند اطمینان داشته باشند که هیچ جای دنیا با این قیمتها این آشغالها رو ازشون نمی خرند.
مهرداد
۱۱ آبان ۱۳۹۲جوجه رو اخر پاییز میشمرن . همه جا وقتی رکود پیش میاد قیمت ها رو پایین میارن تا فروش افزایش پیدا کنه . اینجا از برکت قوانین احمقانه انحصار قیمت ها افزایش پیدا میکنه . ولی آخر این گرونی خوبه به امید روزی که پراید بشه یک میلیارد
ارش
۱۱ آبان ۱۳۹۲وای بر ما که هر قسمتی که میگن میخریم …….
راست گفتن از ماست که بر ماست .
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲بر عامل و بانی اش لعنت!!!!!!
رضا 2272
۱۱ آبان ۱۳۹۲یک ساله میخوام اولین ماشین خودمو بخرم، اما واقعا نمیتونم..
کی حاضره پراید بخره؟ این همه پول بدی جای یه آشغال..
می خواستم 206 بخرم، ولی واقعا در توانم نیست، لعنت به کسی که این بلا رو سر این مملکت آورد.
دیگه هیچ موقع قیمتا مثه قبل نمیشه،
امیدوارم روزی برسه که مردم هوشیار شن..
معین
۲۰ آبان ۱۳۹۲دقیقا الان باید پول همون اس دی رو بدی و یه پراید بگیری اونم با کلی تاخیر در تحویلو کیفیت پایینتر من خودم از بهمن ماشینمو فروختم مگان تحویل مرداد نوشتم الان 3 ماه از موعد مقررشون میگذره هنوز مگانهای تحویل فروردینو هم ندادن خدا خیرشون نده
امیدوارم هر چه زودتر ورشکست شن تا مردم از دست اینا راحت شن
yashiroo
۱۱ آبان ۱۳۹۲از ماست که بر ماست
zondar
۱۲ آبان ۱۳۹۲من امید دارم به نابودی کامل خودرو سازها البته شاید به عمر من قد نده اما هر وقت اتفاق بیفته شیرینه
yenafar
۲۷ آبان ۱۳۹۲آقا درسته که خودروسازها ماشین با قیمت مناسب تحویل نمیدن ولی اونها بخش بزرگی از اقتصاد ما هستند. آدمهای زیادی در این صنعت شاغل هستند. چطور راضی میشین بخش بزرگی از اقتصاد و بازار کار کشور نابود بشه؟
سید
۱۲ آذر ۱۳۹۲اگر رفتارشان اقتصادی بود کسی راضی به نابودیشان نبود ولی به اسم تولید دلالی و رفتار غیر اقتصادی و غیر منطقی دارند.دولت لطف بفرماید انحصار را بشکند(البته اگر راضی شود سهم دلالی خودش صفر شود) بعد خودروسازهای داخلی هر قیمتی خواستند بگذارند.اگر ما خریدیم اسممونو عوض می کنیم.
شهاب
۲۵ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز نگهداشتن صنعت خودرو به قیمت خون مردم و حتی خود شما ؟؟؟کشته شدن مردم توی جاده ها به خاظر کیفیت افتضاح خودرو داخلی ؟
با گرانی خودرو داخلی هزینه اش را باید مردم پرداخت کنند تا صنعت خودرو زمین نخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
می خواهم که صد سال صنعت خودرو نداشته باشیم.
سیروان
۱۲ آبان ۱۳۹۲چرا ملت نمیرن بیرون داد بزنن خودروساز متشکریم؟
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۲متاسفانه دولت تدبیر و امید تو این چند ماهه اصلا عملکرد خوبی از خودش نشون نداده. اولش از پایین آومدن قیمت ارز جلوگیری کرد، بعدش جلوی کاهش قیمت خودرو رو گرفت، حالا هم که صحبت از بنزین 1000 تومانی و حذف یارانه های ثروتمندان (در عمل کارمندان و طبقه متوسط مردم) هست!
آقای روحانی!! اون همه وعده ای که دادی برای کنترل تورم در 100 روز چی شد پس؟ وقتی رای رو از مردم گرفتی همه چی فراموش شد؟ دوستان قدیم نشستید دور هم و خندیدید و گفتید گور بابای ملت؟!
اگر واقعا مشکل داری باید بشینی و صادقانه با مردم صحبت کنی نه اینکه روال دولت گذشته رو در سر کار گذاشتن و ابله فرض کردن مردم ادامه بدی. صداقت و رو راستی بهترین روشه و مطمئنا بهتر جواب خواهد داد مثل قبل از انتخابات. ظاهرا کلید داره آروم آروم تبدیل به قفل میشه!!
javad
۱۲ آبان ۱۳۹۲ای کاش در این کارخانه های فرغون سازی را می بستند و شخم می زدند وزمین آنرا برای کشاورزی استفاده می کردند و حمایت هارا از بخش کشاورزی می کردند. مردم هم مثل بقیه کشورهای همسایه و همه جای دنیا هر ماشینی دلشان می خواست سوار می شدند
altima3600
۱۳ آبان ۱۳۹۲ای کاش نه باید گل گرفته بشه این کارخانه های فرغون سازی بعدش شخم میزدن وزمین را برای کشاورزی استفاده میکردند ودر اینجا از تورم ارز نبود وسرمایه گذاری در بخش صنعت کشاورزی میشد و آسمان ایران نه سیاه بود نه قرمز .همه چیز آروم بود در زیر این آسمان آبی همه دقدقه از گرانی وتورم و ناراحتی جسمی و روحی نداشتن
سینا
۱۲ آبان ۱۳۹۲تنها راه نجات:
این ماشین هارو نخرید!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید
۱۹ آبان ۱۳۹۲سزای گران فروش نخریدن است و نخوردن و در نهایت…مردن!
احمد
۶ آذر ۱۳۹۲ای ول آقا سعید،هم غم داره هم طنز
omid
۱۲ آبان ۱۳۹۲عاجزانه خواهشمندم خرید خودرو را چه در توان باشد چه نه ،تحریم کنید و به اطلاع همه و دوستان و آشنایان برسانید،شاید دریچه امید وا شه…
از ماست که بر ماست…
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۲در پی بیاعتنایی مردم؛
خودروسازان از افزایش قیمت عقب نشینی کردند
پرشین خودرو: پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل سایپا از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد که قیمت محصولات سایپا فعلاً افزایش نمییابد.
به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
به گزارش فارس، اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت: با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
در این شرایط باید منتظر اظهارنظر جدید مدیرعامل ایران خودرو باشیم تا مشخص شود که بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از افزایش قیمت تولیداتش عقبنشینی خواهد کرد یا خیر.
محصولات ایرانخودرو فعلاً گران نمیشود
پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قیمت محصولات این شرکت تا پایان سال افزایش نخواهد داشت.
به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و تاکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با افزایش تیراژ تولید و بهره وری کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
مثل اینکه مردم کم کم دارن میفهمن که که چیکار باید بکنن. به امید نابودی کامل صنعت لگن سازی ایران.
altima3600
۱۳ آبان ۱۳۹۲اگه همین طوری پیش بره این دو خودرو ساز فلج بعدش برای فروش سهام اقدام میکنند میگید نه بعدا می بینید
mehrdad
۲۲ آبان ۱۳۹۲عالی بود پسر
ایشالله نابود میشن
شهاب
۲۵ آذر ۱۳۹۲فکر کردی قیمت را افزایش نمیدن چیکار میکنن؟؟
امکانات ماشین را کم می کنند دیگه دوست عزیز
چرخ زاپاس را بر میدارن. لاستیک آشغال میذارن
آچار را حذف میکنن
آنتن برقی را حذف میکنن
رینگ ماشین را عوض میکنن
فکر کردی با همون قیمت قبلی امکانات قبلی را میذارن بمونه؟؟
یا با افزایش قیمت سه میلیونی آپشن هایی را به ماشین اضافه میکنن که خودت میتونی با ششصد هزار تومن نصب کنی
jalal
۱۲ آبان ۱۳۹۲بهتون قبلا گفتم که قیمت خودرو های ما علاجی ندارد الآن هم حرفم ثابت شد . آقای روحانی اگر می خواهد با این وضع پیش رود خودش ضرر میکند برای دوره ی بعدی انتخابات رای نخواهد آورد .
نوید
۱۴ آبان ۱۳۹۲قیمت بازار فقط با عرضه و تقاضا مشخص میشه
درسته بازار خودرو در ایران باید گفت انحصاریه و رقابتی کاملا محصور بین دو آشغال ساز وجود داره.
ولی تنها راه ایستادگی,جلوگیری از افزایش تقاضاست.
مطمئن باشید بدون این خودرو ها هم میشه زندگی کرد.
لطفا متقاضیه جنس بی کیفیت و فوق العاده گران نباشید.
تا به زانو در بیان.
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲انشا ال… تا اون موقع همه چی سرنگون می شه!!!!
جلال
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام
خدایا مثل اینکه وضع ما درست بشو نیست………
ما رو از روی زمین بردار…..
هادی
۱۲ آبان ۱۳۹۲من یک اقتصاددانم. ببینید چطور خودروسازان سرشون به سنگ میخوره!!!!!
رضا از حسن آباد
۱۲ آبان ۱۳۹۲خودرو ساز ها می گویند ما ضرز کردیم پرایدی که 5 ملیون هم نمیرزه دارن میدن 19 ملیون بازم میگن ضرر کردیم پژو 405 احد بوق که طراحیش برای 1985 هست میفروشنش 30 ملیون به خدا 405 10 ملیون هم نمیرزه
رضا از حسن آباد
۱۲ آبان ۱۳۹۲تو خارج با 50 ملیون میشه بهترین ماشین هارو سوار شد ولی تو ایران 206 وی 9 ال نود اتومات
نیما
۱۳ آبان ۱۳۹۲تو آمریکا با1000$دلار میشه ماشین خرید با 5000$ذلارمزدا میوتای کروک میشه خرید تو TOP GEAR دیدم فقط این ماشینها صفر نیستن ولی تمیز ند از ایران که خیلی خیلی بهتره!
پویا
۱۴ آبان ۱۳۹۲همه اینها رو اون 76 میلایونم میدونند وقت عمله خودروسازها خیلی حساب شده و یکدست عمل میکنند بایستی راهکاری برای سازماندهی و حرکت یکدست مردمم پیدا شه آقا سیستم ایمیل چطوره به صورت viral ایمیال انبوه بزنیم به هم و تحریم کنیم همه گرون فروشها رو
پویا
۱۴ آبان ۱۳۹۲ملت زودی هول برشون میداره که اگه نخریم دیگه نمیشه خرید اینها که میگن نخرید خودشون دو سه تا ثبت نامی دارند میرن صف میکشند برا خرید یک مدت دیگه باز یک تنش و استرس دیگه میخوان مردم مدام تو استرس و وحشت باشند
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۲شده خوردرو کارکرده بخرم…هرگز..هرگز حاضر نیستم یکی از اون آشغالای صفر “ایرن خودرو و اون سایپای خراب شده” رو بگیرم
هومن
۱۵ آبان ۱۳۹۲دولت به اصطلاح تدبیر و امید یکبار با حرف پرانی رییس بانک مرکزی و دفعه دوم وزیر صنعت گند زدن به وضعیت اقتصادی مردم … خدا سومی رو به خیر کنه
saeed
۱۹ آبان ۱۳۹۲سومیش هم اظهارنظر ناپخته وزیر محترم مسکن در خصوص افزایش وام مسکن هست که داره قیمتها رو بالا میکشه
اقای روحانی ما نخوایم این پیرمردهای باصطلاح مجربتون حرف بزنن دم کیو باید ببینیم
خسته شدیم به خدا….
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۶ آبان ۱۳۹۲درود.
تورو خدا مارو باش.
این ها که نمیتونن قیمت یک ماشین رو کنترل کنند میخوان یک ملت و مملکت و اداره کنند.
خنده داره.
((( ایران و المان )))
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲کجای کاری از قصد این کارو می کنند!!!!!
وحید
۱۸ آبان ۱۳۹۲سلام ، من از 84تا86 پژو405 داشتم! آشغال بود همیشه نمایندگی بودم.. تعمیراتش خسته ات میکنه، از لذت و تازگی هم هیچ خبری نیست! تکنولوژی 30 سال پیشه! از سال 87 که اولین سورن معمولی رو خریدیم نسبت به 405 محشر بود…بازم قدیمی بود! بعدش 206 SD سوار شدم واقعا بدون خرج و بی سروصدا کارمیکنه… خبری از عیب نیست! بعد از اون… سال 91 سورن ELX خریدم خلاصه اش اینکه واقعا زود به خرج می افتد فنربندی در حد داغون! گیربکس پر سر و صدا … همیشه میگم 206 TU3 خیلی محشر بود… کاش نمیفروختمش! چند روزی هست رانا LX گرفتم واقعا عالیه… همه چیز 206 هست حتی کیفیت بهتر! من کاری به رانا معمولی ندارم دارم در مورد LX میگم… با اطمینان میگم از 206 بهتره! حتی عقب SD که داشتم سر پیچ ها میرفت..(لیز میخورد) توی رانا هندلینگ 100 درصد افزایش پیدا کرده! ترمز هاش از سورن ELX بهتره! جنس داشبورد و درب ها کیفیت بالایی پیدا کرده … همه دارید از گرونی میگید اما الان مگر مجبورید 207 بخرید 60 میلیون؟ مجبورید 206 بخرید 40 میلیون؟ خب برید رانا LX بخرید 30 میلیون که هم کیفیتش بالاتره هم تنوع رنگ بالایی داره. الان ایران خودرو به رنگهای زیر میفروشه: آبی کاسپین خاکستری متالیک قرمز آتشین قرمز دو پوششه گیلاسی متالیک مشکی متالیک
نقره ای متالیک و سفید!
وحید
۱۸ آبان ۱۳۹۲میتوانید خوشبخت و راحت زندگی کنید به شرطی که 206 رو برای همیشه بزارید کنار و مدل 2013 فیس لیفتش یعنی رانا LX رو بخرید.
saeed
۱۹ آبان ۱۳۹۲جان دولت تدبیر و امید سالم باشه….
لااقل دولت قبلی کاری هم نمیکرد دغدغه کاهش رو داشت
وزیر محترم که با نظرهای برنامه ریزی شده غیر کارشناسانه فاتحه بازار رو خوند.
همون جمله معروف: خودم کردم که…..
یوسف
۲۲ آبان ۱۳۹۲دوستان قضاوت کنند.
چه توقعی باید از خودمون داشته باشیم. (شامل همه ما میشه هرکسی در صنف خودش)
جدول وضعیت ساعات کار مفید در 11 کشور جهان
کشور ساعت کار مفید (سالیانه)
ایران 800 ساعت
ژاپن 2420 ساعت
کره جنوبی 1900 ساعت
چین 1420 ساعت
آمریکا 1360 ساعت
ترکیه 1330 ساعت
پاکستان 1100 ساعت
افغانستان 950 ساعت
آلمان 1700 ساعت
کویت 600 ساعت
عربستان 720 ساعت
البته باید اضافه کرد که ما شدیداً ادعا هم داریم. خودمون رو پیشرفته میدونیم که الحمداله بواسطه تحریم ها این دروغ بزرگ مدیران ارشد کشور هم رو شد. یه پیچ صددرصد بومی نمیتونیم بسازیم
بنیامین
۱ آذر ۱۳۹۲عزیز حقوق و دستمزداشونم بزن بیزحمت و همچنین قیمت خودروهاشون
محمد
۵ آذر ۱۳۹۲به نظره من هر چی به سرمون بیاد حقمونه تازه هر چقدر هم گرون کنن مردم بیشتر میخرن توسط شرکتهای لیزینگی ایران بعده این همه سالها نتونسته یه پژو تولید کنه نمیدونم چی بگم به این خودرو سازها روز به روز هم کیفیته فرغونها میاد پایین ای کاش ما هم مثله بقیه کشورهای همسایه خوردهای وادراتی سوار میشدیم با قیمت خیلی کم
ُSpeedHunter
۶ آذر ۱۳۹۲به نظر من بیاین همه بریم دبی زندگی کنیم اونجا قیمت ی جنسیس کوپه ارزون تراز ال90.
مرتضی
۱۸ آذر ۱۳۹۲یه ضرب المثلی هست که میگه
جاییکه نان گران باشد، جان ارزان خواهد شد
نمونه اش تلفات جاده ای ایران
روزانه پنجاه نفر!!! بخاطر نداشتن ابتداییترین امکانات یه ماشین که داشتن ترمز مناسب و کیسه هواس دارن تو جادهای این مملکت خراب شده کشته میشن
آمریکا تو جنگ 10 سالش تو عراق 9000 تا کشته داد
جاده ها و ماشینای ما سالانه متوسط 28000 نفر کشته میگرن
باز هم بگو: غرور ملی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۲مشکل از ریشه است دوستان!!!!!