مقایسه قدرت موتور ماشین های ایرانی، قوی ترین ماشین داخلی چیست؟
رپورتاژ: موتور خودرو بهعنوان مهمترین اجزای یک ماشین شناخته میشود و عملکردی شبیه به قلب یک انسان دارد. به بیان دیگر نحوه عملکرد خودرو ارتباط کامل با حجم، قدرت و سرعت موتور دارد. با گسترش صنعت خودروسازی در ایران، طراحان و متخصصین تصمیم به ساخت موتورهای ایرانی گرفتند تا در ماشینهای تولید داخل استفاده شوند. تا کنون موتورهای متعددی در ایران با همکاری شرکتهای خارجی ساخته شده است و برخی دیگر از موتورها مونتاژ و بهینه شدهاند. در ادامه این مقاله قصد داریم یک مقایسه جامع و کاربردی بین موتور ماشینهای ایرانی داشته باشیم. از علاقهمندان به دنیای خودروها نیز دعوت میکنیم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنند.
موتور TU5 پژو ۲۰۶، پرسرعت ترین ماشین ساخت ایران
پژو ۲۰۶ تیپ پنج یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایران به دلیل سرعت و سایر مشخصات فنی و بدنه است. علاوهبر ۲۰۶، که بهعنوان پرسرعتترین ماشین ساخت ایران شناخته می شود، موتور TU5 روی ماشینهای ایرانی دیگری از جمله پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷، پژو پارس xl، رانا و دانگ فنگ اچ سی کراس نصب شده و آنها را به پر شتاب ترین ماشین های موجود در ایران تبدیل کرده است. به همین دلیل این ماشینها در زمان شروع جشنوارههای خرید اقساطی خودرو طرفداران بیشتری دارند و این ماشینها معمولا مورد پسند کاربران بیشتری قرار گرفتهاند.
موتور TU5 16 سوپاپ، ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتر حجم دارد. این موتور که روی ۲۰۶ قرار دارد عملکرد مناسبی در سرعت و مصرف سوخت از خود نشان داده است. قدرت موتور یا پیشرانه TU5، ۱۰۵ اسببخار و ۵۸۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده و بیشینه گشتاورد این Engine 142 نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. یکی از مهمترین امتیازهای این موتور ایرانی کارکردی نرم، با صدای کم و کاهش مصرف سوخت است. میزان سوخت تی یو ۵ به اندازه ۶.۶ در هر صد کیلومتر است و به همین دلیل بهعنوان یکی از محبوبترین موتورهای ماشین ایرانی شناخته میشود. یکی دیگر از نقاط قوت موتور ایرانی TU5 استهلاک کم است.
موتور XU7 مخصوص پژو ۴۰۵، پرقدرت ترین ماشین ساخت ایران
پژو ۴۰۵ جزو اولین و پرقدرتترین ماشینهای ساخت ایران شناخته میشود. سالها پیش پژو جی ال ایکس جزو اولین خودروهایی بود که باید با ماشین های خارجی و وارداتی رقابت میکرد. یکی از مهمترین نکاتی که در استفاده از موتورهای ایرانی وجود دارد، آشنایی کامل مکانیکها با ساختار و نحوه تعمیر این موتورها است. همچنین قیمت لوازم یدکی موتور UX7 نسبت به سایر موتورهای ایرانی قیمت مناسبتری دارد و همیشه در دسترس است. وجود موتور ایرانی یو ایکس ۷ باعث شده است تا شرایط فروش ایرانی خودرو اقساطی تحویل فوری برای ماشینهای سمند و پژو پارس نسبت به سایر شرکتهای سازنده خودرو ایدهآلتر باشد و متقاضیان بیشتری داشته باشد.
موتور نصب شده روی ۴۰۵ نیز یکی از بهترین موتورهای ایرانی به نام UX7 است. البته بعد از ۴۰۵ این موتور ایرانی روی خودروهای دیگری از جمله سمند و پژو پارس مورد استفاده قرار گرفت. ENGINE XU7 هشت سوپاپ، ۱۰۰ اسب بخار در دقیقه، ۱۵۳ نیوتن در ۳۰۰۰ متر دارد و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختش است. سوپاپهای این موتور ایرانی قابل تنظیم به شکل غیرهیدورلیک است و به همین دلیل صدای بیشتری نسبت به موتورهای دیگر تولید میکند. البته سرعت شتاب یو ایکس ۷ نسبت به تی یو ۵ بیشتر است.
موتور M15 تیبا، یکی از پر شتاب ترین ماشین های موجود در ایران
یکی دیگر از موتورهای پرقدرت ایرانی متعلق به خودروهای جدید شرکت خودروسازی سایپاست. خودروی تیبا در سالهای اخیر به یکی از پرفروشترین ماشینهای داخلی به دلیل داشتن موتور و شتاب قوی تبدیل شده است. موتور تیبا همان موتور پراید بوده که حجیمتر و بهروزتر شده است. M15 موتوری با ۸۷ اسب بخار، ۲۸ نیوتنمتر و شتابی ۱۳ ثانیهای است که در خودروهایی مانند ساینا و کوییک هم عملکرد قابل قبولی دارد. مصرف سوخت ENGINE M15 به طور متوسط ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.
موتور M15 با توجه به ویژگیهایی که دارد در خودروهایی با وزن سبک عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. خودروهایی مانند کوئیک، ساینا و تیبا که جایگزینهایی برای پراید در لیست شرایط اقساطی سایپا شدهاند به دلیل داشتن مشخصات فنی و بدنه بهعنوان خودروهای پرفروش کشور نیز شناخته میشوند.
موتورP4 /۴XU7JPL، قوی ترین موتور ماشین در ایران
پژو پارس یکی از محبوبترین خودروهای داخلی بوده که مجهز به موتوری قدرتمند به نام XU7JPL4/P4 است. شتاب و قدرت این موتور باعث شده است تا بهعنوان قویترین موتور ماشین در ایران شناخته شود. ENGINE XU7JPL4/P4 چهار سیلندر با حجم موتور ۱۷۶۱ و سیستم انژکتوری بوش دارد. تعداد سوپاپهای این موتور ایرانی ۱۶ عدد بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در مدت ۹ ثانیه است. همچنین حداکثر گشتاورد XU7JPL4/P4 را ۱۵۵ نیوتنمتر در ۵۵۰۰ rpm اعلام کردهاند.
البته مدتی است در پژوهای پارس از 3XU7JPL بهعنوان جایگزین این موتور استفاده میشود که نسبتا از شتاب و قدرت کمتری برخوردار است. قابل ذکر است موتور 3XU7JPL در خودروهایی مانند پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده. دلیل این موضوع هم عدم توانایی تامین قطعات یدکی در تولید موتور XU7JPL4/P4 عنوان شده است.
موتور ملی یا EF7، یکی از بهترین انواع موتورهای ایران خودرو
موتور ملی که به نام EF7 نیز شناخته میشود توانسته در فهرست بهترین انواع موتورهای ایران خودرو نیز جایگاه مناسبی به دست آورد. شرکت ایپکو در سال ۱۳۸۳ با همکاری شرکت آلمانی اف.ای.وی اقدام به طراحی یک موتور ملی کرده و در سال ۱۳۸۵ از این پیشرانه ایرانی رونمایی و بهرهبرداری کرد. ENGINE EF7 با ۱۱۳ اسب بخار و قدرت ۶۰۰۰ دور، ۴ سیلندر، حجم ۱.۷ لیتری و ۱۶ سوپاپ روی خودروهایی از جمله سمند، دنا و دنا پلاس نصب شده است. حداکثر گشتاورد موتور ملی شرکت ایپکو ۱۵۵ نیوتنمتر در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور معرفی شده است.
بیشترین حجم موتور ماشین در ایران متعلق به کدام ماشین است؟
در این مقاله درباره مقایسه بین موتورهای ماشین ایرانی صحبت کردیم. موتورهای خودرو ساخت ایران این روزها عملکرد مناسبی دارند و به همین دلیل ماشینهای ساخت داخل به یکی از گزینههای خرید تبدیل شدهاند. شما نیز میتوانید در سایت سپند خودرو به آدرس اینترنتی sepandkhodro.com انواع ماشینهای پرقدرت و پرفروش ایرانی را با شرایط نقد و اقساط خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید ماشین قسطی با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۲۲۹۱۹۴ تماس بگیرید. همکاران ما آماده راهنمایی شما عزیزان و پاسخگویی به سوالاتتان هستند.
Kf
۱۴ شهریور ۱۴۰۰به نظرم Tu5 از همه بهتره البته تیبا نداشتم ببینم چطوریه
Mohammad
۱۴ شهریور ۱۴۰۰با سلام
نظرات همه دوستان قابل احترامه ولی چرا هیچ فردی نمی گه ما می توانیم خودرو صرفا برقی که بدنه ان از صفحات خورشیدی باشه تولید کنیم کشور ما در منطقه خشک و بیابانیه بیش از سه چهارم کشور تقریبا در تمامی طول سال بجز چند روزی در حد کمتر از یکماه ایمان صاف و کاملا افتابیه اگر شرکتی با سرمایه قابل قبولی تاسیس بشه و بتونه صفحات خورشیدی تولید کن و البته در با سرمایه گذاری بیشتر در کنارش خودرو برقی بدون موتور بنزینی هم طراحی و اقدام به ساختش بکنه البته جمع و جور و بتونه ارزون تولید کنه ودر تعداد زیاد و بشه جایگزین تمامی خودرو های موجود بنزینی در کشور بشه در واقع یه انقلاب در زمینه خودرو بوجود میاد و عقب ماندگی ما از کشور هایی مثل کره جنوبی و ژاپن و سایر کشور جبران خواهد شد فواید اینکار بسیار زیاده هم برای محیط زیست وهم برای جلوگیری از گرم شدن حداقل ایران خودمان الودگی هوا تقریبا در حد طبیعی قرار می گیره از سرو صدای و ناهنجار بودن موتور خودرو در حد ناچیز و صفر می رسه وهمه دنیا از کار انقلابی ما در این زمینه استقبال و تقدیر می کنند و اعتقادم بر اینه که این کار شدنیه در طی پنج یا هفت سال می توان اینکار را انجام داد و نتایج ان دنیا را شگفت زده خواهد کرد
porsche
۱۴ شهریور ۱۴۰۰لعنت به ماشین برقی
جونم دود
جونم آلودگی
مرگ بر سرسبزی
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین نوستالوژی ایرانیها ،،،فقط پژو۴۰۵ glx ،،موتور قدیمی و پر مصرف، البته از ۸۶ به بعد slx با موتور tu5 و بهینه هم بهش اضافه شد ولی در کل ایرو دینامیک جالب بدنه محکم شتاب خوب می ارزه به ماشینهای اسباب بازی مثل پراید تیبا ساینا و غورباقه ای مثل کوییک!!!!!!!!!
مانی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰صفحه خورشیدی به اندازه مساحت ماشین حتی ۱۰% برق ماشین رو تامین نمیکنه
بعد میخوای ماشین رو مثل سایبر تراک بسازی یا صفحه خورشیدی رو مثل ماشین؟
ایوب
۱۶ شهریور ۱۴۰۰عزیز شما حالتون خوبه؟ ردبولی چیزی نزدی؟
بگذریم از این که انگار یادت رفته کجا زندگی میکنیم و تو تولید قالپاق موندیم اصلا چیزی که میگی با تکنولوژی امروز غیر ممکنه چون شما کل هیکل ماشینم صفحه خورشیدی کنی نهایت بتونی 4 تا لامپ 100 وات روشن کنی باهاش
از این چیزا هم که بگذریم ما هنوز نوار آسان باز کن ساقه طلایی رو درست نمیتونیم بزنیم
دوستان کمی ژانر فیلمایی رو که میبینین رو عوض کنین
Hm
۲۲ آبان ۱۴۰۱سلام
ما قبلا نمی تونستیم سیم خاردار تولید کنیم ولی الان موشک پاناسونیک تولید می کنیم که هیچ چیزی نمیتونه جلوی اصابتش رو بگیره و خیلی چیز های دیگه هم تولید میکنیم
به نظرم اگه واسطه ها بره ایران خودرو و سایپا تا چند سال دیگه با تویوتا و … رقابت می کنند
صنعت خودروی چین ۲۰ سال پیش اوضاعش از الان ایران هم بدتر بود ولی الان داره بازار جهات رو فتح میکنه.
میکائیل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱داداش چی میگی برا خودت میبری و میدوزی؟
ماشینی که با صفحات خورشیدی کار کنه باید یه ماه زیر آفتاب پارک کنی تا بتونی صد کیلومتر باهاش را بری.
اول حدود مصرف برق یه ماشین و قدرت و حجم تولید برق یه صفحه خورشیدی که رو ماشین نصب بشه رو حداقل حدودشو بدون بعد نظرات کارشناسی بده.
طی هفتاد سالم این توهم شما شدنی نیست دورت بگردم
بیرانوند
۱۷ آبان ۱۴۰۱درود بر ذات پاک و انسانیت.
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰به هیچ عنوان tu5 رو برای پارس و 405 مناسب نمیدونم ولی روی 206 خوبه
ef7 فقط برای مالک اولش خوبه به شرط بنزین سوپر و روغن sn
xu7 میانگین دو سالی یک بار یه دست واشر نیاز داره ولی هزینه مقرون به صرفهای داره
محمد امین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰موتور پیکان از همه بهتره ، روی روا منظورم هست
کمترین هزینه ی تعمیر که نسبت به بقیه تقریبا مجانی هست
کمترین خراب شدن
و ماشین هایی که این موتور رو دارن مثل روا، قیمتشون نسبت به ۴۰۵ هم سال خودشون خیلی کمتر است ، خیلی
و سازگاری بیشتری با گاز cngداره
البته منظورم نسخه ی بهبود یافته ۱.۷ لیتر انزکتور هست، البته نسخه ی کاربرانش هم بد نبود
نمیگم از نظر قدرت خوبه ، اما واقعا هزینه هاش در حد یه نوشابه کیک ا هفته هست ، من بابام داشته در جریانش بودم خیلی کم هزینه هست
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰زمان خدمت یه روآ زیر پام بود ازش خوشم اومد
ژیان
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ما هم تو ی روستا بودیم ی روباه هر روز مرغ های روستا رو شکار میکرد تا که به لطف ایرانخودرو یبار ی ماشین اومد اونجا خراب شد و از اون به بعد مرغ ها رو داخل ماشین نگهداری کردن و از دست روباه نجات پیدا کردن
Amard
۱۴ شهریور ۱۴۰۰مطلب طنز گذاشته پدال همه موتورهایی که ایران تولید میکنه خوب ظاهرا با این تفاسیر همه پرشتابن یه ماشین زیر نه ثانیه نداره ایران آنوقت شتاب چی آخه
MR.JD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰دنیا به جایی داره میره که ماشین های خیلی ساده ای مثل تویوتا کرولا هم که صرفا برای پیرمرد ها مناسب هستند هم میتوانند دیگر با موتور چهار سیلندر و خیلی کم حجم به راحتی شتابی حدود 7 ثانیه بزنند
آنوقت ما هنوز روی اینکه پارس سلطانه یا سمند مثل احمق ها بحث میکنیم آن هم تازه با شتاب بالای 13 ثانیه :/
برای ما جهان سومی ها همین پژو های ایرانی / چینی هم زیاده
چون ما باید اول فرهنگ رانندگی کامل را بیاموزیم که وقتی پشت فرمان مینشینیم احساس نکنیم خلبان F14 هستیم
بخدا قسم به دلیل همین سلطان بازیهای بعضی ها در اینستاگرام یا فضای مجازی طوری شده که وقتی اسم ماشین باز را میشنوم نا خود آگاه به ذهنم یک پارس حلبی میآید که پشتش را داده بالا و در داخل شهر 120 تا میرود یا کورس میگذارد
محمد
۳۰ دی ۱۴۰۱چی میگی تو حالت خوبه هرچی بیشتر به ماشین های ایرانی بپردازیم بهتره تو برو یک ماشین خارجی بگیر قطعاتش تو ایران تولید نمیشه وارد میشه گرون تر ازای در نیاد ولی ایرانی باشه ماشین قطعات ایرانی بگیری ارزون تر در میاد الان سمند مال ایران هست قطعات موتورش نصبت به بقیه ماشین ها ارزون تره و بهتره کیفیتش دایی من یک ماشین خارجی اسمش رو نمیدونم داره تصادف کرد چراغ های جلوش و سپر جلوش خورد شدن برای تعمیر بیست سی ملیون گرفتن ازش اون وقت سمند موتورش سر سیلندر به گاه میره تنها ده ملیون بیشتر نمیشه بگو کدومی ارزون تره سمند خودمون واشر زد موتور به کلی باز شد تمام قطعاتش تعویض شد جوری که موتور تازه ساخته شده بود تنها پنج ملیون بیشتر نشد هزینه همین هفته پیش تعمیر کردیم
محمد امین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا بخت بخت موتور د ایران که نسبت به بقیه بهتر باشه ، موتور K4m هست که در خوانواده ی رنو استفاده میشه ، کم ترین اصتحلاک و بیشترین راندمان سوختی رو داره ر بین خودرو های داخلی و نسبت به بقیه خراب شدتش واقعا کم پیش میاد و شتاب خیلی خوبی ارائه میده
البته منظورم از این تعریف ها در بین خودرو های داخلی بود و گر نه که نسبت به موتور های خارجی همزمان و حتی قدیمی تر از خودشون اصلا حرفی برای گفتن ندارن
مثلا موتور ۱.۶ لیتر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی که روی الفارومیو tz2 افسانه ای نصب شده بود ، در سال ۱۹۶۵ اوسط تیم اسکودریا فراری ساخته شده بود و ۱۷۲ اسب قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکرد ، تازه این موضوع رو هم باید در نظر بگیریم که کاربران هست نه انژکتور
حالا در نظر بگیرید سال ۱۹۶۵ کجا و ۲۰۲۱ کجا ، حتی هیچ برند دیگه ای تاحالا موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپه جاده ای نساخته که بتونه این مقدار قدرت تولید ، کنه با اینکه خیلی وقته از زمان ساختش میگزره اما هنوز هم یه اسطوره هست
محمد امین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰منظورم این هست اگر انژکتور بود با سیتم پاشش سوخت مستقیم باز میشد گفت که خیلی مشقت نداشته ساخت این موتور هرچند با انژکتور هم باز نسبت قدرت به حجم عالی داره
اما با سیستم دوکاربرات فورمول یک دهه ۶۰ واقعا اوج مهندسی محسوب میشه
یانکی
۱۴ شهریور ۱۴۰۰انصافا مقاومترین انجین b3 پرایده.مال خودم به رکورد 450000 کیلومتر بدون تعمیر رسید تو این کیلومتر پیستونها رینگها واشر سر سیلندر تعویض شد
رضا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳من هم ماشینم پارس سال هست از سال ۸۵ دستم بوده و نزدیک ۳۸۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم و باهاش بیشتر ایران رو گشتم و اینکه خداروشکر هنوز دست به موتور نزدم و پلمپه فقط چند بار دیسک و صفحه و کاسه نمد و اورینگی هارو عوض کردم که این خرجا رو همه ماشین ها دارن انصافا از موتور ایکس یو سون پژو راضی هستم شاید ماله من مدل۸۵ هست کیفیتش خوبه آخه یه سریا میگن زود واشر میزنه ولی من تجربه نکردم
Ninja
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا ایران یع موتور ۴ سیلندر کار درست خیلی کم داره
مثلا یاریس رو نگاه چقدر قدرت میگیره ما نمیتونیم با این همه نخبع یع موتور ۲.۵ لیتری ۲۵۰ اسبی درست کنن
hssn
۱۴ شهریور ۱۴۰۰مشکل اینجاست که مسئولین این دو تا شرکت به عمد اینکارو نمیکنن بخاطر منافع شخصیشون
ملت هم که میرن واسه پراید صد میلیونی صف میکشن ، دیگ چرا آقایون خودشونو به زحمت بندازن؟
وگرنه که کلی نخبه و کار درست هست که چه ماشینایی جمع میکنن…
🔥A.H MOTORS🔥
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میتونن کردن ولی کیه که قبول کنه طرحشو ؟
مسئوولین ایرانخودرو؟
مسئوولین سایپا مطمئن؟
حیدر حسن پور
۱۴ شهریور ۱۴۰۰موتور M15 تیبا واقعاً شتاب بالایی داره و تقریبا همه ماشین ها از شتاب نسبت به تیبا و ساینا و کوییک و تیبا ۲ کم میارن و فقط تنها چیزی که تیبا نسبت به ماشین های ایران خودرو کم میاره تو سر بالایی هستش اونم به خاطر گشتاور کمتر و گرنه تو مسیر صاف کم نمیاره
hssn
۱۴ شهریور ۱۴۰۰فقط روی تیبا ها جوابگوعه و روی ساینا و کوییک افتضاحه
هر چهار تا رو به چشم دیدم ، فقط تیبا هاچبک بود که میشد ازش راضی باشی
روی ساینا توی سربالایی ها به معنای واقعی کلمه جون میکند تا را بره
R
۱۴ شهریور ۱۴۰۰همه ماشینا کدوم ماشینا؟ از این چهارتا مدل پایینتر چیز دیگه ای هم هس؟
امیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰پدال اشتباهات توی متن کم نبود ( اشتباهات نوشتاری )
بعد اینکه لطفا درباره موتور های معتبر ساخت شرکت های دیگه هم مقاله بنویسید.
ولی دیگه هر کدوم از این ها از نظر دوام و استحکام و کیفیت هیچ پخی نیستن.
من مالک ماشین ایرانی نبودم ولی به چشم خودم دیدم از صاحب هاشون
شنیدم.
ارشیاSVJ
۱۴ شهریور ۱۴۰۰چرا من باید اینجا به دنیا بیام واقعا😓😓😓😓
سردبیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰درود.
این متن توسط آگهی دهنده نوشته شده و ما دخالتی در محتوی و متن اون نداشتیم. ممنون از دقت نظر شما
امیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بله ممنون از پاسخ شما 👏
Mad.z.Max
۱۶ شهریور ۱۴۰۰بله درسته، متن بصورت فاحشی پر از اشتباهات بچگانه هست. مخصوصا قسمت هایی که مشخصات موتور ها گفته شده اصلا خنده دار هستن انقدر که غلط های نوشتاری و فنی داره. که کاملا از کمبود دانش پایه نویسنده متن خبر میده.
Karl Benz
۱۴ شهریور ۱۴۰۰من نخونده میگم موتور هایی پرمصرف و بی کیفیت هستن و اون فرانسوی ها هم دیگه چینی هستن نه فرانسوی .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰″موتورهای خودرو ساخت ایران این روزها عملکرد مناسبی دارند و به همین دلیل ماشینهای ساخت داخل به یکی از گزینههای خرید تبدیل شدهاند″
والا کسی از خریدش راضی نیست همه شاکین ما مجبوریم وگرنه هیچی سمت این لگنا نمیره،ماشالا بزنم به تخته هرچی موتور هست قدرتش از ۱۱۰تا بیشتر نمیشه!😐
امیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تا وقتی اسم پرشیا سلطان باشه به زانتیا بگیم موشک حتی به شاهین هم میگیم سلطان ،
صنعت خودروسازی ما درست نمی شه که نمی شه.شدیم سطل زباله فرانسه ماشین های تاریخ مصرف گذشته اون هارو هنوز تولید می کنیم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰دقیقا،ایران شده زباله دونی خودروسازا😓
hssn
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تازه سر چرخ هم به زور به 90 اسب میرسن
دیگ حساب کن چه افتضاحیه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بله متاسفانه الان تمام قطعاتشون چینی شده دیگه ۱۰۰اسب هم نیست!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰نگگگگگگگووووووو!!!! به لگن بر میخوره با این ماشینا مقایسش میکنی
porsche
۱۴ شهریور ۱۴۰۰چرا شاه 1.7tc ۱۵۰ اسب داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰لعنت به موتور توربو، اونم نصب توربویی روی تکنولوژی ۲۰سال پیش! اونوقت ببین دست خریداران بفرسته همه ازش ناراضی میشن چون صداشون به شدت زیاده…
Sina10
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تیبا خودش شاید موتورش بد نباشه ولی بدرد کوئیک نمیخوره
عملکردش برای کوئیک افتضاحه، هم قدرتش کمه و مصرف بالاست
برای تشخیص خودروی بهتر ، تجربه همه این ماشینای بدردنخور مهمه ، از اونجا که برای خیلیا مقدور نیست همه ماشینا رو تست کنن ، میتونین از نمودار قدرت و گشتاور استفاده کنید که میشه گفت معتبره
بر اساس نمودار XU7 گشتاور بیشترش رو در دور پایین تری ارائه میده (۳۰۰۰ دور موتور)، TU3 دور موتور بیشتری میخواد ( ۳۶۰۰ ) و کمتر هم گشتاور داره ، TU5 باز هم تا ۴۰۰۰ هزار دور موتور باید بره تا ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور رو تولید کنه ،
خب مشخصه که TU5 بدرد پارس یا 405 نمیخوره اما رو ۲۰۶ خیلی جواب میده ، بین سه تا ، TU5 بهترینه ، هم عملکرد قابل قبولی داره و هم کم مصرفه و کم استهلاک ، XU7 هم قدیمی و پرمصرفه ، میگن ۹ لیتر مصرفشه که زیاده ، ولی در واقعیت خیلی بدتره
در کل همه این موتورا منسوخ و آشغالن ولی باید انتخاب کنید کدوم از بقیه کمتر بدردنخوره!!
جواد خطر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یادمه یه بار نوید ۰۰۹۸ گفت تو ایران به پژو پارس و زانتیا میگن سلطان !!!! و چه کارایی که با این دوتا ماشین تو خیابونا و جاده ها انجام نمیدن و سالی چقدر کشته میدیم!!! وای به حال روزی که ماشینای شیش سیلندر و هشت سیلندر با حجم متور بالا و شتاب زیر ۳ ثانیه بیان ایران!!! اونوقت سالی چند میلیون کشته میدیم!!! ….. نوید دَمت گرم حرفت درست بود👏👏👏👌👌👌
Mad.z.Max
۱۶ شهریور ۱۴۰۰شما همونی که لاتی حرف میزد دیگه :)) لحجتو عمل کردی؟
نمردیم و از احادیث نوید هم برامون بازگو کردن دوستان! اون بابا صب تا شب ***میگفت، تو چرا باور میکنی!
الانم هستش سایت با اکانت mr. jd
رامتین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بنظرم بهترین موتوری که میتونست برای سالیان مورد استفاده در اکثر خودروهای داخل کشور قرار بگیره و حتی همتراز محصولات مشابه مانند هیوندا و شرکتهای دیگه هست، موتور پژو 2008 با نام thp165 بود که البته این موتور با بهینه سازی که دو سال پیش صورت گرفت به 180 اسب بخار رسید. این موتور را ایران خودرو تلاش کرد داخلی سازی کنه، بدون اینکه مجوز این کار را داشته باشه. اما بدلیل خروج پژو از ایکاپ، مدیران وقت ایران خودرو گفتند این کار را خواهیم کرد و پژو هم نمیتونه شکایت کنه. چون هم شکایت از یک کشور تحریمی فایده نداره هم اینکه ما دلایلی برای این کار داشتیم. اما هر چقدر تلاش کردند مهندسین ایرانی، نتونستند! به همین سادگی….
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۴ شهریور ۱۴۰۰M15 تیبا از پر شتاب ترین خودرو های داخل :))))
جناب آگهی دهنده این تیتر ها برای کانال های تلگرام هم زیادی زرده!
England
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بهترین موتور که منو اصلا اذیت نمیکرد Tu5 206 بود درسته 206 پر خرج بود ولی موتوری اصلا خرجی جز تعویض روغن نداشت برعکس tu3 که مدام واشر رد میکنه
فریبرز
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تیبا واقعاً شتاب خوبی داره وکم مصرف عالیه عالی
Mad.z.Max
۱۶ شهریور ۱۴۰۰اصلا هواپیماس، نگو ماشین..
خدایا تا وقتی امثال این بشر وجود دارن، لگن سازی داخل از بین نمیره
مسلم
۱۴ شهریور ۱۴۰۰من همه ماشینای ایرانی رو داشتم
شتاب هیچکدومشون به tu5 نمیرسه
tu5نفس داره هرچقد گاز بدی راه میره
موتور تیبا نفس نداره خفست
Ebi
۱۴ شهریور ۱۴۰۰من چند ساله سمند ef7 پایه گازسوز دارم،باور کنید اگه یه سری نکات ساده و پیش پا افتاده رو در موردش رعایت کنید واقعا هم بهترین و کم استهلاک ترین موتوره.نرم،کم صدا،کم لرزش ، کم مصرف ، پرشتاب و تنها موتوری هم هست که گاز طبیعی نابودش نمیکنه
.......
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اینا همش الکیه که دیر به خرج میفته یا نه استلاکش کمه یا نه . ماشین داری باید خرجش کنی رسیدگی میخواد . این ماشینا که تولید داخله نمیتونن توقع مارو برآورده از یه ماشین .
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰جالب همه مورتورهای تولید داخل بهترین شدن پس معمولی ندارن مورتور بد هم ندارن همشون عالی هستن ؟ البته یکی رو از قلم انداختن موتور پراید ۱۱۱ که ۶۹ اسب بخار هست وزن ماشین هم ۷۶۰ کیلو اینم عالی هست استهلاک کم و هزینه نگهداری مثل موتور هوندا
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰از لحاظ راندمان و پیشرفته بودن tu5 از همه عالی تر هست
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰کاش یه موتور ۶ سیلندر بود حتی با حجم پایین ۲۲۰۰
مجتبی شجاعی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰به نظرم ES9 از همه بهتره بعدشم XU10
ES9 موتور زانتیا 3000 هست و XU10 موتور زانتیا 2000 موتور 3000 زانتیا v6 و 2000 زانتیا v4 هست
زانتیا 3000 350 اسب بخار قدرت و زانتیا 2000 135 اسب بخار قدرت دارد
امیرمحمد
۲۱ شهریور ۱۴۰۱زانتیا 3000 فقط 190 اسب قدرت داره
سجاد
۱۵ شهریور ۱۴۰۰متاسفانه با درآمدی که مامردم بدبخت ایران داریم ،همین ۴۰۵دوگانه که دارم اگه قطعات فرانسوی بتونم واسش جور کنم که موجود نیست ونمیتونم واستهلاک ماشین بیاد پایین ،واسم بهترینه.بیشتر با گاز میرونم.وگرنه کی دوست نداره حداقل ماشین ژاپن یا کرهای سوارشه؟
سید مجتبی حسینی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰سلام دوستان بهترین موتور ایران EF7هست
این موتور عالیه اویل ماژول داره که ماشین های خارجی دارن
tu5شتاب خوبی داره ولی سربالایی بخاطر گشتاور پایینش کم میاره
Ef7از دنده3قدرت میگیره و دهن خیلیارو بسته سربالایی ها عالی در میاد
بعدشم مشکل شاتون زدن تو EF7مثل واشر زدن 405زاتی نیست
ماخودمون efدوگانه داریم
تا وقتی که پشت یک ماشین نشستین نظر ندین
من پشت همه ی این ماشین هانشستم موتور تیبا اصلا قابل رقابت با EF7وtu5نیست
شهاب
۱۶ شهریور ۱۴۰۰اصلانم قصد نویسنده تبلیغ برای خودرو سازا نیستاااا چون مدیر سایت آدم خیرخاهی هست از همه ماشینای داخلی تعریف کرد ک کسی ناراحت نشه اینکه آخر این تعریفا شماره مرکز فروش قسطی خودرو رو نوشته فقط بخاطر اینکه خیییلی دلش برای هزیزانی که ماشین نداره میسوزه یوقت خدای نکرده فکر نکنید پولی چیزی گرفته برای تبلیغ خودرو داخلی فقط برای رضای خدا تبلیع میکنه قصدشم فقط ماشیندار کردن ما هست این بزرگوار😁
akrh78
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به طرز قابل پیشبینی خیل عظیمی از تک کامنتی ها زیر این پست ظاهر شدن 🤣🤣
یادمه چند سال پیش یه شرکت اجاره خودرو تبلیغ داده بود هزار جور ضامن و چک و سند ازت میخواست (فقط نمیگفت یه دونه کلیه هم گرو بزار پیش ما) بعد زیرش دو هزارتا تک کامنتی اومده بود از تجربیاتش میگفت. یکیشون بود میگفت یه اس کلاس اجاره کردم رفتم یه معامله x میلیونی (اون زمان میلیون پول خورد نبود هنوز) رو 10 برابر قرارداد بستم 😌😂
shg
۲۱ مهر ۱۴۰۰سلام
از نظر من EF7 از همه بهتره چون گشتاور خوبی میده
صدای خوبی هم داره
دوام زیادی هم داره
MoosA
۱۱ آبان ۱۴۰۰بین موتورهای خودروهای داخلی درحال حاضر موتورEF7 ازهمه راندمان بهتری داره
علی
۱۸ شهریور ۱۴۰۱بهترین موتور داخل از لحاظ طراحی موتور تندر نود بهترین از لحاظ استهلاک و هزینه موتور پراید و پیکانه بهترین از لحاظ مصرف تیو فایو بهترین از لحاظ قدرت و گاز سوزی ای اف سون و از لحاظ قدرت ایکس یو سون بروز موتور های زانتیا علیرقم قدرت بالا اما مصرف و استهلاک زیاد دارد.
از لحاظ بدنه آیرودینامیک بدنه خانواده پژو هست از لحاظ زیبایی سلیقه ایه اما دنا و برخی چینی ها خوبن بدترین بدنه ال نود ضعیف ترین بدنه پراید بنظر ترکیب موتور تندر نود با بدنه به روزترآیرودینامیک شبیه دنا و عایق بندی بهتر و کیفیت تولید بهتر و قیمت پایین تر شاید با پایین های دنیا بتونه رقابت کنه
عرفان
۲۶ دی ۱۴۰۱سلام ما الان تیبا داریم شتاب خوبی داره tu5 یه حس خستگی کننده داره کیلومتر شمار آروم آروم میری بالا ولی تیبا اینجوری نیست ما دوبار بدون آب رادیاتور با ماشین سفرکردیم هیچی نشده کم خرج هست نسبت به تموم پژو ها ولی توی پرکردن سرعت تا آخر tu5 بهتر تیبا ما 180 بیشتر نتونستیم بریم ولی tu5 پر میکنم