ایستگاه خبر

ممنوعیت تـردد خودروهـای فرسوده

به گزارش «دنیای اقتصاد» نیروی انتظامی از ابتدای تیرماه سال ۹۱ از تردد خودروهای فرسوده بالای ۲۰سال در ۸ استان تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و البرز جلوگیری می‌کند.

اعلام این خبر درحالی است که از سال ۸۸ ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده مطرح شده، اما به خاطر کمبود امکانات نیروی انتظامی و همچنین عدم تامین خودروی جایگزین، تاکنون به مرحله اجرا در نیامده بود. اسفندماه سال ۸۹ نیز اعلام شد که از رفت و آمد خودروهای سواری فرسوده بیش از ۳۵ سال از اول بهمن ۹۰ جلوگیری خواهد شد که بازهم خبری از اجرای آن نشد.

همچنین طبق اظهارات محمدی زاده -رییس سازمان حفاظت محیط زیست- هم‌اکنون سن فرسودگی خودروهای شخصی، کامیون‌ها و کشنده‌ها ۲۰سال، وانت بارها ۱۵سال، مینی‌بوس‌ها ۱۰سال، میدل باس و اتوبوس‌های برون شهری ۱۲سال، اتوبوس‌های شهری و موتورسیکلت‌ها ۸سال و تاکسی‌ها نیز ۱۰ سال است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. اردوان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هنوز تکلیف خودروهای کلاسیک و کلکسیونی مشخص نشده؟

    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      ماشینای داخلی بعد از 5 سال فرسوده میشن

      1. ممد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خخخ ایول

  2. ایمان امیر کاوئی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام اینجانب دارای یک خودروی فرسوده می باشم که تا به حال بارها برای از رده خارج کردن خودروی خودبه مراکز اسقاط مراجعه نموده ام و حال آنکه وقتی شرایط بی ربط و نا منصفانه اسقاط خودرو را مشاهده نموده ام نسبت به این امر بی میل گشته ام. اگر نسبت به تحویل نقدی خودرو اقدام کنم با توجه به نا چیز بودن مبلغ نقدی خودرو و زمان دو تا سه ماه ی پرداخت پول خودرو(طبق گفته مرکز اسقاط) این کار را دور از عقل ونامصفانه می بینم و اگر برای طرح تعویض اقدام کنم با توجه به سود 14 درصدی (که باز هم هر چقدر حساب میکنی می بینیی بیش از 14 درصد است) و قیمت بالای خودرو های داخلی وقتی حساب می کنی یک ماشین ساده 15 میلیونی ، پس از پایان اقساط وام 19.5 میلیون تمام می شود و با توجه به استهلاک و افت قیمت ماشین در طی 5 سال چیزی در حدود 9 تا 10 میلیون ضرر برای شما داشته است.
    شما در طرح تعویض از پژو 206 ، تندر 90 اثری نمیبینی فقط ماشینهای پر سود، کم مشتری تر
    ( به نسبت انواع دیگر) و شرمنده اینو میگم کم کیفیت…
    خودمونی بگم به خدا ماهم از ماشین مدل بالا سوار شدن بدمون نیماد، دوست نداریم دائم با ماشین اوراق یا به قول مسئولان فرسوده کلنجار بریم، باکش رو پر از بنزین کنیم و دائم چشممون به آمپر بنزینش باشه همش در تعمیرگاه حسرت سواری بی درده سر و راحت رو داشته باشیم ولی به خدا این طرح تعویض خودرو های فرسوده فقط یک سری طرح دهن پر کن برای دولته یک فرصت خوب برای فروش محصولات خاص خودرو سازهاست و یک منبع درآمد خوب برای بانکها،
    بیچاره صاحبان خودرو های فرسوده که فکر نمی کنم هیچ مسئولی به فکرشون باشه به خدا من فکر نمی کنم هیچ کس براشون تره هم خرد بکنه
    تجارت پر سوده خودرو های فرسوده
    باتشکر

    1. ممد

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دولت بیار بدون قرعه کشی بما ماشین قسطی بده ما هم خودرو فرسوده مون رو اسقاط میکنیم

  3. حمید رضا قزل

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من حمید رضا هستم از کرج ……… به گفته بچه های مردی در ارزوی داشتن ماشین البته ماشین دارم ولی از نوع فرسوده البته ر روز پیگیری می کنم اخبار و پیشنهادات مسئولان را در مورد خودرو فرسوده ولی خودتون هم میدونید که بی نتیجه است تازه اینو بگم که بعد از گذشت چند ما طرح فرسوده جایگزین هم برداشته شده است و معلوم نیست چه اتفاقی قراره بیفته البته اینو هم بگم که همه میدونن قرار چی بشه لابد قراره قیمت خودرو افزایش پیدا کنه و باز هم مثل گذشته من و اونایی که مثل من هستن باید با اون خودرو از رده خارج خود سر کنیم تا یه روز بخت بهون رو کنه و اونو از رده خارج کنیم به امید اون روز و سپاس

  4. رامین مهزاد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه بنز قدیمی مدل 1971 دارم خیلی هم دوستش دارم
    حاضر نیستم به هیچ وجه از دستش بدم

    اینو به مه اونایی که ماشیناشون رو دوست دارن و نمی خواهند از این ماشین های بی خود امروزی سوار بشند می گم
    از ماشین ها تون حفاضت کنید اگه با هم باشیم کسی نمی تونه ماشینامون رو اسقاط کنه

    1. Mohammad

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      والا منم بی ام و 320 دارم خیلیهم دوستش دارم پیچ رینگش میرزه به ماشین های امروزی که همشون از حلب روغن نباتی درست شده دولت با جمع اوری این ماشین ها به نفعشه چون میتونه ماشین های ماشین های درپیتشو به ما بفروشه

  5. محمد

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی چی شاید یکی بخواد یک خودرو رو نگه داره و براش ارزشمند باشه دولت این اجازه رو نداره به مردم تعیین تکلیف کنه چه بسا با این وضع بازار خودرو شاید کسی بودجه تامسن خودرو جایگزین نداره باید پیاده باشه !؟!؟ دولت 10 15 ملیون میده در راه خدا که بره بخره !؟

  6. قوام

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و هنوز هم خبری دقیق از تعویض پلاک خودروهای کلاسیک و قدیمی نداریم
    معاینه فنی . بیمه . تردد . پلاک . تعویض پلاک و … از مشکلات خودروهای قدیمیه. از مسئولان تقاضای جواب ((((((((((((((((((((( روشن و دقیق )))))))))))))))))))))) داریم

  7. شروین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی فرسوده خودرویی هست که نتونه معاینه فنی مرتبط با سال ساختشو بگیره نه ماشینی که مثلا بالای 30 سالشه ، خود من یه امریکایی کلاسیک دارم پیچ چرخشم به پژو(سرطان)،پراید و … نمیدم

  8. محمدزاده

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده یه پژو504 مدل 1979 رو دارم خیلی ازش راضی ام و به هیچ قیمتی هم حاضر نیستم با ماشین های حلبی آباد تولید داخل عوضش بکنم حتی اگه بگن سربه سر واست عوض می کنیم.برده بودم معاینی بگیرم براش طرف تعجب می کرد می گفت این ماشین شما درصد الایندگی آیتم هاش از ماشین های جدید یه کمی کمتر.
    روی چه حساب وکتابی اسم اینها رو گذاشتن خودروهای فرسوده؟

  9. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک ماشین قدیمی دارم که برا سال 1977 میلادیه هنوز پیچ دیفرانسیلش باز نشده الان ماشین میسازن 2 ماه کار نکرده 3 بار دیفرانسیلش عوض میشه خلاصه اگر میخان ماشین از رده خارج کنن و نذارن سوارشیم باید ماشین جاش بدن بشه بهش بگن ماشین هم قیمت مناسب هم کیفیت.
    یک ذره انسانیت باشه حله.

  10. مهدی

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام احترام.من نمیدانم که با رده خارج کردن خودروهای قدیمی چه نوع ماشین میخواهند بدهند که مثلا به جای تویوتا کریسیدا ؛کرونا؛بیوک؛ ..بنز 230 دانشجویی…کار بکنه.ضمنا طوری تسهیلات بانگی مدهند کمرشن که اقساط زمانی تمام میشود که خود ماشین هم تمام کرده… تو را به خدا کاری انجام دهید که به کار شباهت داشته باشد و10%به نفع مردم و مصرف کننده باشد….باسپاس

  11. مسعود

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سن خودرو دلیل آلایندگی نیست. بسیاری از خودروهای وارداتی دهه هفتاد به ایران انژکتوری هستند و یا از آلایندگی پایینی برخوردارند اما بسیاری از خودروهای ساخت کشور که در اواخر دهه هشتاد تولید شده اند آلاینده هستند. باید معاینه فنی ملاک خودروی فرسوده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا