ایستگاه خبر

ممنوعیت واردات با بهانه مصرف سوخت

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در سال آینده نیز همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و تصمیم دولت در مورد ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان پابرجاست و در این زمینه تجدید نظر نخواهد شد.

2014-Maserati-Ghibli
اظهارات افخمی‌راد در شرایطی است که سال گذشته دولت واردات کالاهای اولویت ۱۰ را با شروطی آزاد اعلام کرد که بر این اساس واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز که در این گروه قرار می‌گرفتند در مقطعی با تعرفه ۱۴۰ درصد امکان‌پذیر شد.

2014-Maserati-Ghibli
۲۰۱۴-Maserati-Ghibli
نکته مهم‌تر، اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بیش از ۲.۵ لیتر به بهانه مصرف سوخت بالای آن‌هاست. در حالی که بهتر بود دلیلی محکم‌تر یا فرمولی بهتر برای این موضوع اعلام می‌شد. در حال حاضر پیشرانه‌های مدرن خودروها حتی با حجم‌های بالاتر از این هم مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نسبت به تولیدات داخلی با تکنولوژی قدیمی دارند. پیشنهاد می‌شود، لااقل عنوان این قانون به ممنوعیت واردات خودروهای گران قیمت، تغییر کند.
به نظر شما، بهترین فرمول و روش برای ساماندهی واردات خودرو چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (227 ديدگاه)

    مصرف سوخت بالا؟
    یعنی از هزار تا فحش بدتره

    1. سام

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      جالبه بدونید که وانت گاوی تولید داخلی موتورش 2700 سی سی ما مصرف صدی 16-17 هستش!

      1. سام

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        یعنی مصرف بنتلی کانتیننتال =وانت زامیاد

        1. M5

          ۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (294 ديدگاه)

          این نگن چی بگن!

  2. محمود

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    به نظر من باید تعرفه ها رو با توجه حجم موتور به صورت پله کانی اعمال کنن. مثلا از کسی که یه الانترا با موتور 1800 میخره 30درصد تعرفه بگیرن ولی کسی که یه پانامرا با موتور 4800 میخره 150 درصد تعرفه بگیرند. یهنی هر کس بامش بیشتر برفش بیشتر…..

    1. احسان(احسان سابق)

      ۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2877 ديدگاه)

      حرفیه میزنه برادر.3 ساله پانامرا رو با گمرک 1500 درصدی حساب میکنن و میفروشن
      در ضمن قصه بافیشون برای گرون فروشیه.اگر قبلا 5 تا ماشین با موتور 3 هزار وارد میکردن و 200 میلیون میفروختن الان 3 تا وارد میکنن و 400 میلیون میفروشن.اینطوریه عزیز من

    2. آرمان

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هر که بامش بیش پول بیشتری برای اصل ماشین میده، عوارض گمرکی فرق می کنه، هزینه سند فرق می کنه، عوارض سالانه متفاوته، بیمه شخص ثالث فرق می کنه بنزین آزاده، تعداد بیشتری ماشین از رده خارج می کنه، اون موضوع تعرفه دیگه زور داره به مولا.
      ماشینی مثل پراید با سیستم ترمز ضعیف و احتمال مرگ بالاتر شخص ثالث ریسک بالاتری برای بیمه داره و S500 و C70 که سیستم های گوناگونی برای حفاظت جان راننده و شخص ثالث و کنترل ماشین دارند ریسک پایین تری برای بیمه دارند و اصل بیمه میزان ریسکه بنابر این بیمه شخص ثالث پراید متناسب با ریسکش باید بالاتر از ماشین های دیگه باشد.
      اما چون مالک s500 پولداره باید پول یه پرایدو بابت بیمه شخص ثالث بده!!!
      ماشینی مثل الانترا آسیب کمتری به جاده و راه و هوا و .. می زنه و ترددش هم کمتره ولی عوارض سالیانه اش از نیسان گاوی بیشتره!!
      ثبت املاک برای ثبت سند هر نوع ماشینی یک عملیات روتین و یکسانی انجام میدن اما اگه ماشینت گرونتر باشه پول بیشتری می گیرن.!!
      عینک رابینهودی رو از چشممون برداریم. همه جا داره حقمون پایمال میشه اونوقت اگه از یکی پول بیشتری بگیرن ما دلمون خنک میشه!!!
      ضمن اینکه این تعرفه ها و مالیات ها باید برای رفاه مردم و توسعه خدمات هزینه بشه نه پر کردن چاه آقازاده ها..

  3. حسین . ش

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا واسه مردم عزیزمون متاسفم که محکوم به استفاده از تولیدات بی کیفیت داخلی به هر بهانه ای هستن. من یک bmw 125 i مدل 2009 با حجم 3000ccدارم که مصرفش از یک پژو 405 کمتره.

  4. علی آقا

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    شما باید مثل من کارمند باشید تا بفهمید اکثر مدیران دولتی چقدر ضعیف و بی اطلاع و مسئولیت گریز هستن. از چنان مدیرانی وضع چنین قوانینی چندان عجیب نیست.

  5. MPS

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اینو از دوستانی که سنگ خودروسازهای داخل رو به سینه میزنن بپرسین!!! اکثر مردم چوب نادانی همین عده رو میخورن که میان سایپا رو با وولکس آلمان مقایسه میکنن!

  6. hero

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    با وجود این قانون پس این همه ماشین 6و8 سیلندر 2015 توی نمایشگاههای خیابون شریعتی تهرون از کجا اومده؟!

  7. مرتضی

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من “مصرف سوخت ویژه “که یک پارامتر مهم در طراحی های مدرن موتورها هستند باید ملاک قرار بگیرند نه حجم موتور چون الزاما موتورهای با حجم بالاتر مصرف سوخت بالاتر ندارند

    1. نوید

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      مساله اصلا مصرف سوخت نیست
      این بهانه ایست برای بستن دهن عوام
      داداش مشکل تحریمه
      الان به کشور ما پول نمیرسه
      یعنی هر چیزی هم که صادر کنیم الان پولش رو به ما نمیدن میان بعد از تحریم میدی
      حالا با این چیزها میتوان جلوی خارج شدن ارز از مملکت رو بگیرن

  8. AMIMAN

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ببینید چقدر سواد موج میزنه در قانون ممنوعیت واردات !!!
    چون ماشین 2500 سی سی هست پس پر مصرفه ! و نباید وارد بشه !!!
    اون وقت خودشون آشغال هایی مثل پراید ( طابوت مرگ ) و پژو 405 سال 1988 با موتور چینی و پژو پارس ( فیس لیفت آشغال قبلی ) رو با افتخار و کلی منت و چند برابر قیمت تموم شده دست مشتری میدن !!! استاندارد آلایندگی در مورد خودرو های ببخشید گاری ها و لگن های داخلی کجا رفته ؟؟؟؟

  9. سامی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چرا ؟؟؟؟؟؟

  10. سعید

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    من می خوام بپرسم این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟ تا کی باید پراید و پزو تولید بشه؟ تا کی باید خیابونا پر از ماشین چینی باشه؟ آخه تا کی !!!!؟؟؟

  11. احسان(احسان سابق)

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2877 ديدگاه)

    بوگاتی با اون موتور 8 هزارش مصرفش فقط 20% بیشتر از سمند عمومه.اینا دیگه کین

  12. اریک

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    مرسدس c200 کمپرسور با موتور 2 لیتیری توی شهر 7 الی 8 میزونه! تا زه اگه اسپرت بری حالت اکونومیک هم داره که وقت نشد تستش کنم
    ماشین های داخلی که مثل لوله آفتابه بنزین رو قورت میدن مخصوصا 405 و پرشیا صدی 15 تا 17 مخصوصا تو ترافیک حالا شما حساب کن مثلا توی 500 کیلومتر رانندگی بهایی که واسه بنزین میدی مشخص میشه، حالا بها به کنار ماشینی که خام میسوزونه خوب عمر موتورش پایینه، سرمایه رو هدر میده و…
    خدایا خودت کمک کن

    1. منبع آگاه

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جناب آقای اریک ، پرشیا یا 405 با موتور 1.8 لیتری سالم، توی سیکل شهری ماکزیمم صدی 11 میسوزونه. اعدادی که شما ذکر کردی خیلی از واقعیت به دوره . بنز C200 کمپرسور هم با موتور 1800 توی سیکل شهری مصرف سوختی حدود 12 لیتر داره که از پرشیا بیشتر. در کل ماشین های سواری ساخت داخل از مصرف بالایی برخوردار نیستند. تفاوت عمده ماشین های داخلی و وارداتی توی راندمان استفاده از سوخت می باشد. برای مقایسه دو موتور هم حجم، شما باید راندمان مصرف سوخت را در نظر بگیرید ، مقایسه مصرف سوخت به خودی خود نشان دهنده برتری نیست .

      1. اریک

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        اولا شما 405 رو با پرشیا یکی دونستی که از نظر وزن، تعلیق و خیلی چیز های دیگه تفاوت دارند! پس مصرف این دو تا هم با هم فرق می کنه!!!

        دوما: من تو حالت ترافیک گفتم 15 تا 17 مگه اینکه شما حرکت در اتوبان های داخلی رو حرکت داخل شهر بدونی!
        سوما : شما که c200 سوار شدی میگی 12 لیتر میسوزونه ! خود کمپانی تو کاتالوگش و هر سایتی بری زده 6.7 الی 7.8 شما حتما باتکنولوژی جدید اندازه گرفتی!
        برادر یکم مطالعه کن اگر این موتور با این حجم کم قرار بود 12 لیتر بسوزونه که اصلا استاندارد یورو2 رو هم نمی گرفت!
        من فکر کنم شما مغز هستی و باید فرار کنی چون من اصلا متوجه شما نشدم.

      2. اریک

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        او اسمت منو کشته ،

      3. بابک

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اخوی! جایی داری حرف میزنی,که جاش نیست.
        به لطف دولت عزیزمون,تک تک ما ها تا الان حد اقل یک بار پشت سمند و پژو و پراید نشستیم و مصرف سوخت و کیفیت سواریش رو تجربه کردیم.
        شما میای میگی (در کل ماشینهای سواری ساخت داخل از مصرف زیادی برخوردار نیستند),فکر کنم داری به شعور بقیه توهین میکنی یا اهل طنزی!
        تو همین سایت,یه چرخی بزن,یه مطالعه نقلی بکن.مثلأ برو ببین اسکای اکتیو چیه! سایز و حجم موتور و کلاس مزدا 6 رو به طور مثال ببین,یه نگاهی هم به مصرف سوختش بنداز

  13. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    و همچنان اینا میخوان از بالا چانه بزنن و از پایین فشار بیارن و در اخر هم مردم رو کباب کنن

  14. آبين

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    همین سمند ما که خودروی ملی ماست اندازه یه ماشین 8 سیلندر به روزه اروپایی که اسب بخارش 4 برابرع سمنده مصرف میکنه تازه اونهم با آلایندگی کمتر این
    خودروسازها ی وطنی تا حالا بیشترین خیانت رو در حق این ملت و مملکت کردن کردن
    کسی هم کاری به کارشون نداره !!!

  15. دل سوز

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر بنده کلاً واردارت خودرو رو ازاد و فقط 4 درصد و 10 ارزش افزوده بگیرن تا کی محصولات ملی سوار بشیم که با جان مردم بازی میکنه اون با قیمت …. اقایان مسئول شما خانواده شما سوار ماشین ها …. میشن ما رو درک نمیکنید . محصولات ما سال به سال کیفیتش بدتر میشه اقایان مسئول لطفاً جان مادرتون با این شیوه برید جلو. ما هم مثل شما خانواده داریم. امار تلافات جاده ای ما از امار جنگ دفاعی مقدس بیشتر . بحث سوخت که بهانه شماست خیلی خیلی کمتر از ماشین های که ایران تولید میکنه بزارصنعت خودرو سازی ما رقابت کنید با صنعت نام دار جهان لطفاً

  16. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت تمامی زحمت کشان صنعت خودروی ایران
    صنعت خودروی ما چرا پیشرفت نمیکنه تا کی ماباید سوار خودروههای رده خارج و بی امنیت بشیم صنعت خودروساری ما سابقه 40ساله داره اما هنوز نتوانسته کار به جای پیش ببره .یک نگاهی به صنعت خودرو در برزیل بکنیم که نزدیک 30سال بازارخودرو داخلی رابا تولیدات داخلی انحصار کرده بودند که بعد 20سال واردات خودرو را برای رقابت با تولیدات داخلی باز کردند اما آنچنان با رکود وعدم تقاضا برای خودروهای تولید داخل متوجه شدند که آن موقع فهمیدند ای کاش 20سال پیش واردات خودرو را آزاد میکردیم تا در این چنین روزی می توانستیم رقابت کنیم پس ما به جای 20سال پیشرفت 20سال عقب رفتیم .وصنعت خودروی ایران هم کاش خیلی زود ازاین خواب سنگین چهل سالی بیدار بشود وتازه بفهمد که چقدر عقب مانده است و کره اخه کدومو مثال بزنم فقط تو دنیا ایران واردات خودرو رو ممنوع کرده و صنعت خودرو ایران (کمونسیت خودرو ) بابا یکمی به فکر باشید ماهم حقی داریم چرا ما مردم ایران سوار نشیم چیمون کمتر از …. هستش

    1. آبين

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      الان ماشینهایی رو که کردهای کردستان عراق سوار میشن و میان به کشور نگاه کنین افسوستون چند برابر میشه

  17. RETOLEX

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    دلم میخواد هرچی […] هست به اینا بدم
    یه نفر بیاد مارو نجات بده
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  18. آبين

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    همین پژو 405 – سمند و پارس که ایران خودرو میلیونها دستگاه از آنها را به مردم فروخته
    بیشتر از یک خودروی 6 و 8 سیلند به روز در دنیا که قدرت موتورشون سه تا چهار برابر این ماشینهاست سوخت مصرف میکنه و هوارو آلوده میکنه واقعا که قانون مسخره اییه

  19. بابک

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    آخه اونی که قانون میزاره که خودش ماشین دولت رو سواره و به عمرش هم نرفته تو پمپ بنزین که بخواد بفهمه !
    اگر رو این حسابه,اول از همه تویوتا های 3f و 4.5f خودشونو باید جمع کنن.

  20. پسر بد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر بخاطر اینه که ماشین پلیساشون حجم موتور پایینی دارن نتیجه این که نمی تونن به گرد پاشونم برسن

  21. Zonda R

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    مثله کبک سرشون تو برفه
    نمیدونن مردم فهیم ما
    بیشتر از اینا که مدیرن میفهمند

  22. محمدرضا ♥BMW♥

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    دیگه نمیدونن از خودرو ساز های داخلی چجور حمایت کنن بی *** ها

  23. حسین

    ۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هیچ دلیل منطقی برای ممنوعیت واردات خودروهای لوکس یا خارجی وجود نداره چون هم خیلی با کیفیت تر هستن هم خیلی مصرف بهینه تری دارن و خیلی هم ایمن ترن
    اینا همش بهانه های یه گروه مافیایی هست که فقط به فکر جیب خودشونن

  24. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر من تعرفه رو از روی خودروهای خارجی بردارن ماشینای خارجی رو به قیمت جهانی بفروشن همه ماشین خارجی سوار بشن ماشینای تولید داخل و چینی که به دردنخوره جمع بشه . اینجوری درعوض سیمای شهرای ایران قشنگ میشه کلاس ایران جهانی میشه . درعوض عوارض ماشین و قیمت بنزین رو گرون کنن مثلا لیتری ۲۰۰۰ تومن بفروشن یا به قیمت جهانی بفروشن. برای کارگرایی هم که تو شرکتایی مثل ایران خودرو یا سایپا کارمی کنن هم میشه فکری کرد . نمایندگی از شرکتایی مثل هیوندای ، کیا ، شورولت و …. بگیرند با نظارت اونا ماشینای روز دنیا رو تولید کنن. ماشینای تولید حال حاضر ایران آشغال و بی کیفیت و ماشینای چینی از اینا هم بدترن.

  25. مصطفی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سلام
    من تو منطقه آزاد هستم و یه ماکسیما 3.5 دارم…. جالبه بدونید مصرف این ماشین با بنزین معمولی 12.3 لیتر در صد کیلومتره یعنی … به قول دوستمون یه حرف دیگه بزنن یه ایراد دیگه بگیرن بهتره

  26. حمید رضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا 20 سال تولید میکنن 40 سال میفروشن اگه خودروهای روز دنیا با قیمت واقعی عرضه بشه که نون اینا اجر میشه به عنوان مثال هیوندا النترا که 16 هزار دلاره چیزی حدود 57 میلیون باید عرضه بشه نه 122 میلیون . 20 میلیون بده مابقی قسطی ماهی 500 هزار تومان. ولی عزیزان اینا: یه ترمز دستی با یه بوق میزارن روی چهار تا چرخ 20 میلیون میدن دست مردم.

  27. arash

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما خوزستانیا که با تلاشهای استاندار محبوبمون از دست این گودزیلاها(ایران خودرو و سایپا) نجات پیدا کردیم، حالا میتونیم هر ماشینی رو بخریم و سوار شیم

  28. @l!rez@

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همش بهونس. اینا چشم ندارن پیشرفت خودروسازای خارجی رو ببینن بعد اینطوری عقدشون رو خالی میکنن
    آخه اینم شد دلیل؟ تست گرفتم همین 206 با موتور 1.6 صدی 8 لیتر میسوزونه ولی یه ماشین وارداتی مثل مازراتی گیبلی توی همین عکس با موتور 3 لیتری صدی 13.5 لیتر میسوزونه.
    بعد توقع داریم پیشرفت هم بکنیم…

  29. ALiHidden

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    هعی زندگی:|

    ب امید اون روزی ک کل ایران منطقه آزاد بشه:D

    الان من تو بندرعباس زندگی میکنم فقط تنها سوالی ک هس چرا اینجا منطقه آزاد نمیشه:||||

    قرار بود بشه ولی نشد خیلی زورم میاد:|||

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا