ایستگاه خبر

جمعه اولین مناظره با موضوع خودروسازی و قیمت خودرو

اولین برنامه مناظره با نگاهی به صنعت خودروسازی ایران و قیمت اتومبیل‌های تولید داخلی جمعه پخش می‌شود.

url

سعید نبی تهیه کننده برنامه مناظره با اعلام این خبر اضافه کرد: این هفته آقایان داوود میرخانی رشتی مدیر عامل سابق ایران خودرو، حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر جمشید پژویان استاد دانشگاه، دکتر محمدحسین ادیب استاد دانشگاه و مهندس رضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با حضور در برنامه مناظره این هفته به بررسی قیمت تولیدات داخلی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: هدف اصلی در تولید برنامه مناظره بررسی ریزبینانه و دقیق مسائل و موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مان است و امیدواریم در پایان هر برنامه و در کنار بیان مشکلات و مسائل به راهکارهای عملی نیز دست یابیم.

برنامه مناظره کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که در استودیوی ۱۱ و با همان دکور مناظره هشت نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هر جمعه ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۳۰ با اجرای مرتضی حیدری و تهیه‌کنندگی سعید نبی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

از این فرصت استفاده کرده و در قسمت نظرات سوال های خود را مطرح کنید شاید مورد توجه مسئولین و تیم برنامه مناظره  قرار گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. یه آقایی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    مهندسین خودرو ساز ما استعداد طراحی خودرو را ندارند. اونها باید در بخش های دیگری به کار گمارده شوند برای مثال: لنت ترمز پارس تولید کنن، آب حوض بکشن، حالا اگه این وسط پیرزنی هم بود خفه کنن

    1. محمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      پیرزن هاشون همین ملتن که تقریبا 35 ساله خفشون کردن . . .

    2. ارمین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      سئوال 1-آقای پژویان در مصاحبه هفته پیش گفتند شورای رقابت تعداد کارشناساش کمتر از 6نفره,با این شمار کارشناس چگونه 5ماه پیش بدون یک ارزیابی درست و محاسبه قیمت تمام شده به خودشون اجازه دادند مثل یک آدم عامی بگویند قیمت خودرو خیلی بالاست و بعدا 3بار قیمت اعلامی خودشون را تکذیب کردند و آخر سر اونقدر افزایشش دادند که تقریبا به همون قیمت اسفند رسیدند ولی نتیجه اون اعلام نظرهای بی اساس رکود مطلق بازار خودرو شد؟
      2-چه عاملی موجب ناکارآمدی صنعت خودروئی است که 40 سال پیش به روزترین خودروهای دنیا را مونتاژ میکرد مانند کادیلاک و بیوک و شورولت و پیکان و جیپ را میساخت اونم در مدلهای مختلف مثل کار,جوانان,اتوماتیک و ضمنا واردات نیز کاملا آزاد بود اما اکنون با اینهمه پیشرفت صنعت خودرو و ارتباطات در دنیا هنوز همون ماشینهای 40 سال پیش هم قادر نیستند تولید کنند؟

    3. M3 E92

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      بدترین قسمت بدبختی این است که هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد..

    4. اشكان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      سلام آقایون شما رو به خدا واردات خودرو را آزاد کنید وتعرفه واردات را حذف کنید چقدر دیگه مردم با این به اصطلاح خودرو داخل که در واقع ارابه مرگ هست جانهایشان را از دست بدهند تا به کی این به اصطلاح خودرو داخل که در واقع ارابه مرگ هست هوای کشور را آلوده کند ؟؟؟ تا به کی هزاران انسان جان عزیزشان را از دست بدهند

    5. محمد

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      اشتباه نکن ما توان طراحی و تولید داریم اما سرمایه گذاری کافی نیست

    6. احسان -ب

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      اگر ما با کشور های اروپای و امریکااااا دوست بشیم به غیر از فرانسه . ای کشورهای اروپای و امریکا میتوانند در صنعت خودرو سازی به ما کمک کنن الان تمام صنعت خودرو سازی جهان با همدیگر کمک میکنن چرا ما نباید با اینجور کشور ها همکاری کنیم .ایا صنعت خودرو سازی خوبی داریم .ما میتوانیم با همکاری با این کشورها صنعت خودرو سازی بهتری در خاور میانه داشته باشیم ما از لحاظ طراحی کاملا مشکال داریم .به خدا بهتریت را این است که با کشور های دنیا دوست شویممممممممممممممم

      1. هومن

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مشکل کشور ما همین اتکا به کشور های دیگست باید مثل ژاپن بگویم ما می توانیم نه مثل عربستان فقط مصرف کننده باشیم یا همین حالای کشور خودمون با ید بها داده بشه به همین جوون های کشورمون چقدر مصرف کننده باشم

    7. محمدرضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      البته هر کی هم که طرحی داره یا رفته خارج یا توی سینش چالش کرده…..

      هر کی دستی داشته و پارتی رفته توی ایران خودرو و سایپا با برادران چین نقشه خالی کردن جیب ملت را کشیدند به جای نقشه ی خودرو….!!

    8. علیرضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دم پژویان گرم که […] به قیافه آشغال سازای داخلی … شما که همه چیز رو از چین وارد میکنید خب یه اقتصاد دان هم از چین وارد میکردید :))

      1. آرش

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        معلومه که پژویان هم در عوامفریبی استاده و خوب بلده رگ خواب مردم کجاست و چیه؟

    9. یه پسل باهوش

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      متاسفانه چون به مهندسین ما به جز معادلات و مسائل از قبل حساب شده هیچ چی دیگه یاد نمی دن

      از همون دبستان تا خود صنعتی شریف تو مخشون اعداد ارقام اراجیف می ریزن

      نه نو آوری نه هنر نه شکستن هنجار های علمی

      1. آرش

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        نه معادلات ریاضی و مهندسی اراجیفه,و نه مهندس ایرانی بی هنر است بلکه جامعه و مدیران بدلیل عقب ماندگی و عدم تحمل و درک مسائل علمی اجازه ابراز وجود به عالمان را نمیدهند.روزی که گفتبم زمین مال کسیست که بیل میزنه و کارخونه مال کسیست که کار بدنی انجام میده نه کسی که کار را مدیریت میکنه پدر مدیریت و صنعت و کشاورزی و علم رو درآوردیم و به این سادگیها هم درست شدنی نیست.تا وقتی که به سرمایه گذار و مدیر به چشم مفت خور نگاه کنیم بساط همین است.

    10. hesan

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (484 ديدگاه)

      الهم عحل ولییک الفرج.
      فقظ اینطوریه که قیمت خودرو ها درست میشه.

  2. احمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    برای تعرفه ی خودرو چه برنامه ای دارید؟
    برای، حمایت از استعداد های داخلی چه برنامه ای دارد.
    برای توسه پیشرفت خودسازی چه برنامه ای دارید.

    1. xsajad

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      من که امیدی ندارم باور کنید اگر تعرفه های گمرک رو ازاد کنن این شرکت ها ور شکست میشن و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد دوستان این سوالات که بپرسن تعرفه ازاد میشه یا نه طرحش مسخره هست چون هرگز ایران رضایت به ورشکستی این صنعت نخواهد داد .
      سوال من اینه که چرا تعرفه ماشین ها در عراق و کشورهای حاشیه با داخل کشور اختلاف زیادی دارد

  3. aryamehr

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یعنی اگه سوال بپرسیم اونا سریع ککشون میگزه پاسخ میدن چه خوش خیالن ملت

  4. ناصر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    حیدری؟
    :-)
    من کلا از این آقا دل خوشی ندارم 8 سال تنها کسی که از احمدی نژاد مصاحبه تلویزیونی میگرفت همین آقا بود و جالب اینکه فقط میگفت سلام و باقیشو میداد دست رئیس جمهور و اصلا از رئیس جمهور سوال چالشی نمیپرسید
    حالا در هر صورت کاش این سوال پرسیده بشه : 34 سال از انقلاب اسلامی میگذره و توی این 34 سال به بهانه حمایت از تولید ملی تعرفه واردات خودرو رو بی نهایت بالا بردیم و وام های کلان در اختیار خودرو سازهامون قرار دادیم ولی دیدیم که خودرو سازان هیچ تحرکی از خودشون نشون ندادند،بله توی تغییر چراغ و سپر حرف اول رو میزنیم ولی ببینید شرکتهایی مثل هیوندا یا کیا که 34 سال پیش از ما خیلی عقب بودن حالا کجان؟ اونا واردات خودرو رو آزاد کردند از این رو شرکتها برای بقای خودشون تلاش کردن و امروزه حاصلش اینه که دارن خودرو به قلب اروپا و آمریکا صادر میکنن، آیا بهتر نیست تعرفه واردات خودرو رو کاهش بدیم تا خودرو ساز اینقدر احساس امنیت و یکه تاز بودن در بازار بهش دست نده و برای بقای خودش به دنبال ساخت خودرو های “متنوع ” و “مرغوب” بره؟

    1. مخ خودرو

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جالبه که گاهی وقت ها به خودشون افتخار میکنند که مقام اول مثلا در خدمت پس از فروش یا مقام اول در تعداد فروش و … رو بدست آورده اند .

  5. احمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    برای توسعه وپیشرفت صنعت خودروسازی ایران چه برنامه ای دارید؟
    برای تعرفه ی خودرو های خارجی چه برنامه ای داری؟

  6. VAHID JINPACHI

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    جای اقای نعمت بخش هم سبزه که بگه ما داریم با ژاپن رقابت می کنیم !!!!
    این دیگه به مناظره احتیاج نداره این اقایان باید واردات رو ازاد کنن ، رقابت ایجاد کنن…
    این قدر اقای نعمت بخش پارتی و پول داره که همه رو می خره .
    برای اقای پژویان هم ارزوی موفقیت و تندرستی می کنم .
    انشاء الله که واردات آزاد می شه .

  7. sean

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    چه عجب! ما حتی نمی تونیم رانا رو گسترده تولید کنیم! 40 سال صنعت خودرو داریم از چین 10 ساله خیلی عقب تریم! کل صنعت خودرو سازی ما مشکل داره و مشکل هم از بالا شروع میشه و در سطح مدیران نیست! سوال من اینه… قیمت پراید بر روی چه اساسی تعیین میشه؟ تا موقعی که تحریم ها هستند خدا هم کاری نمی تونه بکنه

    1. مهیار

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      sean بیشتر از 40 سال سابقه ی تولید خودرو داریم پارس خودرو اولین خودروساز ایران در سال 1335 تاسیس شد و از سال 1337 فعالیت خودشو شروع کرد اگه خواستی میتونی فیلمش رو اینجا ببینیhttp://www.aparat.com/v/N27q0

  8. AMIR1992

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    پس با این مناظره معلوم میشه این چهار سال قراره چه به سرمون بیاد.

  9. N.I.M.A

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام من چند سوال دارم :
    1 – چرا ایران خودرو نباید به اندازه هیوندای که در یک سال بنا شده اند پشیرفت کند؟
    2 – چرا خودروی چینی وارد میکنید و با این کار ضرر به تولیدات داخلی میزنید؟
    3 – ایا از دیدن خیابانهای تهران و یا شهرهای دیگر لذت میبرید که همه ی ماشینها یک شکل هستند؟(فقط پراید و پژو میبینیم)
    باتشکر

    1. fleetwood

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (125 ديدگاه)

      داش نیما ایران خودرو تازه یک سال زودتر از هیوندا شروع کرد،
      زمانی که بچه های ما همسن و سال ما بشن این حرف بینشون رواج داره : هند هم دیگه به ایران ماشین نمیده ولی فلان ماشین به صورت CKD از افغانستان وارد میشه ، اون لااقل بهتر از ماشینای تولید داخله

  10. رضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    عاقا ما اصلا نخواستیم ماشینای خوب بیارین تو کشور به همون پراید هم راضی هستیم!فقط این خودرو سازها به سمت هیبریدی و الکتریکی شدن برن به خدا دیگه نمیشه تو تهران نفس کشید!!!!
    (I Love Ford Mustan Shelby GT500)

  11. نيما

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی توی پارکینگ خونه ی ما از یازده تا ماشین نه تاشون پراید هست و فقط ما و یه همسایه دیگه پژو داریم (خدارو شکر ماشین ما فرانسوی هست و گر نه خیلی سال قبل دخلمون اومده بود ) واقعا خجالت آوره ،آخه پراید چیه ؟؟؟؟!؟!

    1. ارمین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      نیمای عزیز مثل اینکه شما مقاله کدام خودروها بیشتر تصادف کرده اند ؟ در همین پدال را نخوندید.البته الان هر چه گشتم پیداش نکردم.بر اساس آمار پلیس راهور ناجا تا پایان سال 91 اینگونه گفته شده 1-سمند با 3/4 درصد 2-خانواده پژو با 3/3 درصد 3-پیکان با 2/8درصد 4-پراید با 2/4 درصد در صدر هستند.

      1. نيما

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (121 ديدگاه)

        بله خوندم به نظر من تصادفات مهم هست ولی آمار مرگ و میر پراید داره از عزراییل جلو میزنه مهم کیفیت هست و متاسفانه پراید ……

  12. نيما

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    البته میدونم دیگه بعضیا چاره ای ندارن اما آخه پراید خیلی ….

  13. mahsa-faghat alman

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اینا همه سیاه بازیه میخوان سر مردمو گرو کنن و کار خودشونو بکنن.206 تیپ 2 شده 40 میلیون

  14. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    الودگی هوا ، تصادفات منجر به مرگ ،کاهش زیبایی شهرها ( به ویژه شهر های توریستی) ، افزایش مراجعه به تعمیر گاه ، کمبود بازده موتور ها (مصرف سوخت بیشتر) وترافیک و… عواقب تولید خودرو های رده خارج

  15. دادگر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ممکنه از مسوولین فقط پرسیده بشه آیا به روح اعتقاد دارند؟

  16. e_m

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بهشون بگید:

    آخه پدر سوخته ها پراید و پژو و سمند هم شد ماشین…………………!!!

  17. Cobain

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من نمی خوام به صنعت خودرو کمک کنم ! من می خوام با خیال راحت ، سوار ماشین 14-15 ملیونی ( فرضا انواع مدلهای هیوندای یا کیا یا تویوتا ) نو یا دست دومم بشم ، و بدونم پولی که بابت ماشین دادم ، ارزشش رو داشته . بدونم قرار نیست با اولین تصادف ماشین من مچاله بشه و اگر خودم از حادثه جون سالم بدر بردم مجبور باشم ماشین رو یک دهم قیمت بفروشم . بتونم از حداقل امکانات موجود استفاده کنم و مجبور نباشم صدای آزار دهنده ی قطعات ماشینم رو مرتب بشنوم ! سوال من اینه ! چرا من مجبورم به صنعتی کمک کنم که آرزوی نابود شدنش را دارم ؟

  18. اشكان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    با سلام از همه مسولان خواهش میکنیم تعرفه واردات خودرو را حذف کنند و واردات خودرو را ازاد بگذارند تا مشکل گرانی خودرو حل شود . با تشکر

  19. parsa

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همینطور که یک تیم فوتبال برای پیشرفت باشگاه تیمش بازیکن خارجی میاره چرا شرکتهای خودرو ساز ما از طراح خارجی رو نمیارن مانند هیوندای کره که طراح شرکت آئیودی رو با مبلغ بیشتر بکار گرفت توی این دو سه سال گذشته واقعا بزگترین کمپانی های خودروساز جهان به وحشت و فکر چاره انداخته وبا اوردن یک طراح خوب هم صنعت مان رونق میگیره وهم تعداد زیادی طراح داخلی تربیت میشه..در ضمن لیلقت ما ایرانی ها لادا نیست…

  20. parsa

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دلار برای خودروهای سواری کچک هر دلار7 هزارتومان مانند تویوتا کمری .سوناتا هردلار14هزار تومان suvها هردلار 22هزار تا 38 هزار تومان چرا …..کی این رانت ها رو میخوره چرا ملتو اینقدر ساده و بی سواد حساب می کنند . نه این ملت مظلوم و متین وباوقار وباوفا هستن واز همه مهمتر اصالت بسیار عالی و نجابت و البته خیلی محسنات دیگه ای هم دارن که هیچ ملتی ندارن که متاسف انه بعضی اشخاص دارن سوء استفاده میکنند واین خود یک خیانت است…

    1. فقیر

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      دوست عزیزم اقا پارسا هیچ جای دنیا به سواری دادن به زورگو وراحت طلبی و بی تفاوتی به ظلم و سوء استفاده نجابت و متانت و وقار و…نمیگن..
      این توجیه غیر معمول ما ایرانیهاست

  21. توبی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    1- چرا حودرو به عراقی ها ارزانتر از مردم خودمان داده می شود؟ اگر سمند با کیفیت را آنجا می دهند 7000 دلار اینجا هم همینقدر بدهند.

    2- ادعای نداشتن منابع مالی توسط خودروسازها با خرید سهام بانکها و زمین توسط انان چگونه قابل توجیه است؟

    3- این آقایان مدافع خودروسازان حاضرند برای دختر و پسر دانشجویشان پراید بخرند و آنها را به جوانمرگ کنند؟

    4- نرخ دلار سه برابر شده ئتعرفه نصف شده یعنی در کل تعرفه افزایش داشته. چرا تعرفه را 20 درصد نمی کنند و واردات خودرو را برای همه آزاد تا وضعیت روشن شود؟

    5- چرا واردات خودرو دست عده ای نورچشمی باشد؟

    6- شما که ادعای تولید خودرو داشتید چه شد یه یک دفعه با تحریم به این روز افتادید؟

  22. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    1-ایران خودرو همزمان با هیوندای شروع کردن آنها چه کرده اند که به این نقطه از صنعت خودرو رسیدن ولی ایران خودرو کجاست
    2-خودرو ساز به کسی میگن که حداقل هر 2 سال یک طراحی جدید روی پلت فرم خود بگذارد ولی ما چه کردیم پس از نظر علمی ما خودرسازی نداریم

  23. شروین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مگر آقای نعمت بخش و اون آقای دبیر انجمن خودروسازان نگفتند که از بس پیشرفته هستند می تونند به چین خودرو صادر کنند؟
    خب آقایان وزارت صنعت و بازرگانی تعرفه رو بردارید ، خودروسازان هم به هر قیمتی که خواستند بفروشند ،مردم هم خودشان انتخاب کنند که خودروهای باکیفیت و به روز داخلی را بخرند یا خودروهای آشغال آلمانی و …..!

  24. محسن آبادان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    میخوام بدونم واقعا کسایی این همه ادعای حمایت از تولید ملی میکنن خودشون هم سوار این زباله ها میشن؟ خودروی خوتون چی هست آقایون؟ چرا فرماندهان سپاه نیروی انتظامی و وزارت خونه ها و ادارات گردن گلفت سوار لندکزوز میشن؟ آیا حمایت از تولید داخلی فقط برای قشر ضعیف جامعست تا خود مسؤلین به هر نان و نوایی که خواستن برسن؟

  25. دادگر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آیا مسوولین به روح اعتقاد دارند؟

  26. صدای حق

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اینا که واسه مناظره دعوت کردن که همشون با هم رفیقن !!!!! ما دلمون به پژوهان خوش بود که نمیدونم ترسوندنش ..نمیدونم بهش رشوه دادن یا … …الان اومدن یعنی مناظره بذارن که مردم بدبخت رو خر کنن بازم بیان این خودروهای اشغال رو که قیمت خون هفت جده آبادشون رو کشیدن روش ثبت نام کنن …مـــــــــــــــــــــردم شما رو به دین به مذهب به هر چی بهش اعتقاد دارین گـــــــــــــــــــــوال این از خدا بیخبرهارو نخورید ……خدا لعنتشون کنه…

  27. نخود آش

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (294 ديدگاه)

    عزیزانی که سوال کردن. من جواب همتونو دارم. فقطتو چند کلمه خلاصه شده.
    به شما چه؟؟؟؟
    اینجا هر کاری که سودش زیاده انجام میدن. به مشتری کاری ندارن که راضیه یا نه…

  28. مصی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلیل اینکه اونا پیشرفت میکنن و ما مثل … تو گل موندیم واسه اینه که اونا کافررررررررررررررررند و ما مسلمان.

  29. amir

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خودروسازی و بازار خودرو در ایران دولتی و انحصار دولت و نهادهای دولتی و نظامی و قدرت هست و دولت سود و درآمد سرشاری از تولید فروش خودروهای از رده خارج و از بازار انحصاری خودرو و تعرفه 110 درصد واردات و … دارد و مردم ایران هم که هیچ حق انتخابی ندارند و اعتراضی نمیکنند و مجبورند خودرو از رده خارج رو به چند برابر قیمتی که به عراق و سوریه و ونزوئلا فروخته میشه و یا مجانی داده میشه خریداری کنند و افراد زیادی در خودروسازی دولتی ایران مشغول به کار هستند که اگر بیکار بشند و خودروساز دولتی ورشکسته بشه و بازار انحصاری خودرو در ایران شکسته بشه این افراد شاغل در خودروسازی دولتی و داخلی بیکاری میشند و امار بیکاری دولت بالا میره و اعتراض و …. اجتماعی شکل میگره و تبدیل به یک خطر برای دولت و …. میشه در نتیجه دولت و نهاد های دولتی و نظامی با وجود منافع مالی و … که از خودروسازی و بازار انحصاری خودرو دارد بازار انحصاری خودرو و خودروسازی دولتی رو آزاد و رقابتی نمیکنه و این برنامه تلویزیونی هم مثل هزاران برنامه تلویزیونی و مناظره تلویزیونی و … دیگه با یک سری حرف های دروغ و …. درمورد پیشرفت صنعت خودروسازی و کیفیت خودروساز داخلی و رقابتی شدن بازار خودرو نمایش داده میشه و تمام میشه

  30. رامین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    رقابت در خودروسازی وقتی معنی پیدا میکنه که واردات خودرو آزاد بشه .شرکتهای مختلف خودرو ساز وارد ایران شوند .اون وقت خودرو ساز داخلی باآنها رقابت کنه .کیفیت و خدمات پس از فروشش رو ارتقا بده و نرخ ماشینش رو به قیمت واقعی عرضه کنه.آنوقت میبینید کسی حاضره خودرو داخلی با ایرادات موجود از شرکت بخره یا یک ماشین خارجی با کیفیت و گرانتی کیلومتر بالا .با شرایط موجود لااقل تا 30 سال آینده بعید بنظر میرسه!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا