خودروهای مینیبوس و کامیونت شیلر از سوی شرکت بهمن دیزل رونمایی و معرفی شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» مراسم رونمایی و معرفی محصولات تجاری جدید بهمن دیزل با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت صنعت و دیگر فعالان صنعت خودرو و قطعه برگزار شد.
وی گفت: به غیر از موتور و گیربکس، بقیه مجموعههای این دو محصول از جمله قوای محرکه، مجموعه بدنه، مجموعه دسته سیم و سیستم تعلیق داخلی است که بنا داریم این میزان داخلیسازی را افزایش دهیم.
کامیونت و مینی بوس شیلر درتمامی مجموعههای اصلی شامل بدنه و تریم خودرو، سیستم تعلیق، رینگ، تایر، دسته سیم، سیستم تهویه مطبوع، ساخت پلتفرم و… داخلی شده است.
مینی بوس و کامیونت شیلر بهمن دیزل به ترتیب با قیمت ۳۹۰ و ۲۷۳ میلیون تومان به بازارعرضه شوند؛ هر دو محصول بهمن دیزل براساس استانداردهای یورو۴ و ۵ تولید شدهاند.
نکته جالب توجه اینکه؛ مینی بوس شیلر مجهز به ۱۸ صندلی بوده و میتوان چیدمان آنها را تغییر داد و از دیگر امکانات آن میتوان به ترمز تمام بادی، ترمز ABS و بخاری سالنی و مستقل اشاره کرد.
گفتنی است کامیونت بهمن دیزل از ظرفیت بار ۳۲۰۰ کیلوگرم برخوردار بوده و از موتور ۳۷۶۰ سی سی به لطف توربوشارژ با قدرت ۱۴۱ اسب بخار بهره میبرد. امکان تجهیز این محصول تازه وارد بهمن دیزل به کاربری های یخچال، آتش نشانی، کمپرسی، خودروبر، حمل نوشابه، مسقف فلزی، و باری فلزی و چوبی وجود دارد.
محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران، اسلامشهر و شمیرانات نیز در این مراسم گفت: در حالی که باید هم اکنون در خودروسازی به اقتدار میرسیدیم منابع خودروسازی ما در سایتهای خودرویی خارج از کشور به هدر میرود که اگر خودروسازی ما واقعا خصوصی بود چنین اتفاقی نمیافتاد. مصطفی کواکبیان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نشان داده خیلی بهتر از دولتیها میتواند خودروسازی را اداره کند، بنابراین باید هر چه زودتر دو خودروساز بزرگ دولتی را به بخش خصوصی سپرد. وی با اشاره به فسادها و تخلفات صورت گرفته افزود: ما باید تعارف را کنار بگذاریم و به این امر اعتراف کنیم که بخش خصوصی ما خیلی سالمتر از بخش دولتی است و این نشان میدهد ما مجلسیها نیز بهصورت مناسب نظارت نکردیم و نباید همه چیز را گردن تحریمها بیندازیم.
- خودروسازان به دنبال دریافت «کمک زیان»
ایرنا: دبیر انجمن خودروسازان از سیاست سرکوب قیمتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروهای تولیدی انتقاد کرد و خواستار پرداخت کمک زیان به خودروسازان داخلی شد. احمد نعمت بخش افزود: مشکلات سرکوب قیمتی خودروها و فروش نرفتن خودروها به قیمتهای واقعی در سالهای گذشته از سوی شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار، منجر به زیان دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا شد، بهطوری که در مجامع عمومی برگزار شده تیر ماه امسال، اعلام زیان کردند.
وی بیان کرد: هرچند این سیاست با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و توانایی آنان برای خرید برخی خودروها اعمال شد، اما مطابق قانون، در این شرایط دولت باید به پرداخت کمک زیان اقدام کند. دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، صراحت دارند که «اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از ارزش واقعی آن تکلیف کند، باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند.» وی ادامه داد: این در حالی است که تاکنون نه تنها چنین پرداختی به خودروسازان انجام نشده، حتی وامها و تسهیلات وعده داده شده به آنها نیز عملیاتی و اجرایی نشده است. نعمت بخش در عین حال یادآور شد: فراموش نکنیم ایران خودرو و سایپا شرکتهای سهامی عام هستند و بسیاری از سهامداران خرد آنها امور خود را از طریق سود سهام این شرکتها میگذرانند.
سروش
۱ مهر ۱۳۹۸با ۱۴۱ اسب دیگه نهایتش ۴۰۰نیوتون گشتاور داشته باشه! با ۳تن بار چی میشه؟ ۴تن هم وزن خودش! یعنی کامیون و خاور های دهه ۵۰ و ۶۰ ازین بهترن
پیکان جوانان گوجه ای
۱ مهر ۱۳۹۸کامیونت که همون نسل اول ایسوزو هستش که بهمن موتور تولید میکرد فقط کمی تغییر دادن میتونین این مدل ایسوزو هنوز ببینید البته زیاد نیست موتورم شک نکنید چینی هستش البته به صرف چینی بودن بد نیست ولی تجربه ثابت کرده بهمن موتور گرون فروشترین تولیدکننده ایران هستش
Abbas
۱ مهر ۱۳۹۸ینی اشک شوووق از چشام سرازیر شد از این دو دستاورد شگفففففت انگیزززز،این دو ساخته ی ماورایی چنان مشت محکمی تو دهن استکبار جهانی زدن که تا عمر دارن نمیتونن بلند شن،فقط اینجا رو داشته باشین((گفتنی است کامیونت بهمن دیزل از ظرفیت بار 3200 کیلوگرم برخوردار بوده و از موتور -3760 سی سی به لطف توربوشارژ با قدرت 141 اسب بخار -بهره میبرد.))میدونم تو موتور دیزلی گشتاور مهمه ولی خدایی این دیگه چیه؟یه نیسان آبیم بخری کار همینو برات میکنه
خودروسازان به دنبال دریافت «کمک زیان»
شما خودتون منشا زیانین به جان و مال مردم بعد طلبکارم هستین؟؟؟ینی میخواین بگین پراید ۵ تومنی رو ۴۰ تومن میندازین هنوزم زیر قیمته؟؟یا پژو ۱۰ تومنی رو بیش از ۱۰۰ تومن؟؟؟
اصن اقتدار میباره از سر و روی این مرز و بوم
علیx76
۱ مهر ۱۳۹۸ظرفیت حمل رو شاسیش با فورد F350 تقریبا یکیه و تقریبا ۲۵ هزار دلار هم قیمت داره
قیمت پایه f350 طبق سایت فورد حدود ۳۴ هزار دلار
۳۸۰ اسب و حدود ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور
https://www.ford.com/trucks/super-duty/models/f350-xl/
من دیگه چیزی نمیگم
د
۱ مهر ۱۳۹۸همین الان میاد تو بازار 600 700 میلیون
F-23
۱ مهر ۱۳۹۸همین حالا با دیدن این تصویر ارواح نازی ها در قبر به خود لرزیدند .
احسنت به این ناسیونالیسم !
احسنت به این جسارت !
احسنت به این خود باوری !
واقعا که قلب هر ایرانی رو شاد کردید شما قهرمانان وطن .
———-
من فقط یک بیت شعر در وصف ایران فعلی میتونم بگم :
بخت که برگردد — اسب در طویله خر گردد
بی نام
۱ مهر ۱۳۹۸همون عکس اول رو دیدم فهمیدم قضیه از چه قراره…
حسین دهمرد
۱ مهر ۱۳۹۸نماینده مجلس اونجا چه میکنه؟ برو رو صندلیت بخواب داداژ
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۸انقدر فکر بد نکنید در باره اقدامات این عژیژان همینکه از پشت میز تشریف اوردن بیرون خودش کلی منت بر سر ما گذاشتن
حسین 2
۱ مهر ۱۳۹۸همیشه پدال با وجودی که سایت تخصصی حوزه خودرو هست .آخرین پایگاه نشر اطلاعات خودرویی هست واین خیلی خیلی جای عجب داره.4 روره از رونمایی گذشته کجایی پدال که آبرومون رفت
محید
۱۷ آبان ۱۳۹۸یا خدا اینا خو میگن داخلی سازی این کامیونت ۲۷۵ مینی بوس ۳۹۰جمع کنید بابا مسخرشو در اوردید با ۳۹۰چکارش کنی هر وقت تونستید بسازید که اختلاف قیمت شامل گرونی دلار نشه بیایید چشن بگیرید با ۳۹۰ اف کشنده ۴۶۰میوردیم قبل این بدبختیا سر ملت اوردین.بدبختیاش برا مردم بخور بخور برا خودتون