علی پاکزاد: به نظر می رسد تولید کنندگان خودروی کشور در آذرماه برای صادرات خودرو از موقعیت بهتری برخوردار بوده اند . . .
بر اساس آمار گمرک ایران کل صادرات خودروهای کشور تا پایان آذرماه به ۱۱ هزار ۶۴۶ دستگاه رسید است. در این ماه بالغ بر ۲۰۹۸ دستگاه خودروی از ایران صادر شده که در مقابل حدود ۷۰۰ دستگاه صادرات صورت گرفته است.
# متوسط قیمت هر خودرو صادراتی از کشور در ماه آبان حدود ۵ میلون تومان است.
# از میان ۱۱۶۴۶ خودروی صادر شده ، ۱۰۱۶۳ دستگاه آن – معادل ۸۷ درصد کل صادرات – پراید بوده است.
# طی سال جاری و تاکنون ۱۳۷ دستگاه خودروی ال۹۰ صادر شده که با قیمت هر دستگاه ۹۵۰۰ دلار ، با قیمتی بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان از ایران به عراق صادر شده است. از میان این تعداد ۱۱۷ دستگاه طی خردادماه صادر شده و حدودا بعد از ۶ ماه توقف ، در آذرماه ۲۰ دستگاه دیگر از این خودرو به مقصد عراق از ایران خارج شده است.
علی
۲۹ دی ۱۳۹۰خوش بحال دیگران.
دیگر پرستان خود ستم
کیان
۲۹ دی ۱۳۹۰واقعا وضع ماشین های داخلی بسیار ناامید کننده است.به واسطه ی همین هم مسئولین میدانند که اگر ماشین از خارج کشور وارد شود و به قیمت اصلی آن عرضه شود دیگر کسی سوار پراید بی امنیت نمیشود..یا حتی دیگر خدروها…الان مسئولین جان مردم را فدای صنعت فلج خودرو سازی کردن.همه به فکر جیب خودشان و سود بیشتر هستند.تا وقتی تفکر ما مردم و مسئولین این باشد مطمئنم وضع همین خواهد بود.تاریخچه ی خودرو سازان ژاپن را بخوانید که چگونه مردم و مسئولین بعد از با خاک یکسان شدن ژاپن بدون فکر کردن به پول دست به دست هم دادند و شرکت های امروزی را ساختند…باتشکر از شما
saeid
۳۰ دی ۱۳۹۰این تعرفه های خودروهای وارداتی فکر نکنم فقط مال ایران باشه
اما در کشورهای دیگه بنظرم کمتره
درسته که سیاست های دولتی ایجاب میکنه که یکسری تعرفه های گمرگکی برای اشین های خارجی وضع شه
تا به اقتصاد کشور و کارخانه های داخلی لطمه وارد نشه
این کار در ابتدای امر امیدوار کننده بود چون در حدود 10 سال پیش سمند تولید شد و این امیدواری در بین مردم بوجود اومد که از این پس شاهد ورود خودروهای وطنی با کلیه خدمات پس از فروش ان هستیم
نزدیک 10 سال گذشت
تعرفه ها ثابته
10سال پیش کره چی تولید میکرد الان چی تولید میکنه
10سال پیش ایران چی تولید میکرد؟
10سال دیگه ایران جی تولید میکنه؟(راهنمایی :سمند)
و همچنان تعرفه ها ثابت است !!! …
رفیق
۳۰ دی ۱۳۹۰نکته جالب آمار صادرات پرایده که به قیمت پنج میلیون و دویست هزار تومان به عراق صادر شده و با وجود تعرفه حدود 20 درصددر عراق قیمت آن از بازار داخلی کمتر میباشد واین سندی است مبنی بر اجحاف به خریداران داخل کشور انشاا.. که همشون بزودی ورشکست بشن
ث
۱ بهمن ۱۳۹۰مشخصات مدل صادراتی با داخلی فرق می کند مالیات و بیمه عوارض و مواردی مثل abs نداره به همین راحتی نمی توان گفت ارزانتره
علی phoenix44
۳۰ دی ۱۳۹۰آقا وانت پراید؟ اونم به آلمان؟ چه معنی میتونه داشته باشه؟ نکنه واسه تست فرستادن؟
کریم
۳۰ دی ۱۳۹۰تا زمانی که شرکت های خودروسازی کشور در انحصار دولت باشد ،هیچ رقابتی در کار نیست .ما همیشه بهانه میگیریم که اگر خودروهای خارجی با آن قیمت های رویائی وارد شود جوانان ما بیکار میشوند وجماعت عظیمی از قطعه ساز وحمل ونقل و … از نان خوردن می افتند .همیشه می گفتند در خارج از کشور خودرو ارزان است ولی سوخت آن گران . اما قیمت سوختمان هم که دارد جهانی می شود .حداقل قیمت خودرو های دهه 80 تان را پائین بیاوریدتا هر کس دوست داشت پول بنزین بدهد.این طوری هم ماشینهایتان در پارکینگ نمی ماند تا رنگ سپرش بریزد.ما با این کار نه به مردم خود ظلم میکنیم بلکه به ساکنان کره زمین نیز ظلم می کنیم.در این فضای بسته رقابت معنا ندارد.
hossein
۹ فروردین ۱۳۹۱سلام
دوست عزیز چرا راه دور میرید.
من رفته بودم کیش
گمرکی ماشین 3%درصد بود.
سعید از بوشهر
۱۷ مرداد ۱۳۹۲انشاا.. که همشون بزودی ورشکست بشن
فرامرز
۲۱ شهریور ۱۳۹۲یعنی چی ۱ سمند فرستادن چین؟ واسه آزمایش بوده. به آلمان نیسان (با این قیمت ۱۴۰۰ دلاری چی میتونه باشه وقتی سمند رو ۷۰۰۰ دلار زدن) و سمند و وانت پراید دادن!!! شاید واسه تست باشه البته. یعنی کسی تو عراق پیدا میشه حالا بدون هیچ گمرکی ۵۰۰۰ دلار پول پراید بده؟ احتمالاْ واسه حملات انتحاری و ناشناس موندن مهاجم از پراید استفاده میکنن!!!