اولین نظر سنجی سایت با موضوع انتخاب روشی برای قیمت گذاری خودروها در ایران در ماه اردیبهشت انجام شد. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که کاربران بیشتر مایل به آزاد سازی قیمت ها و قیمت گذاری توسط خود شرکتها و یا نمایندگیهای آنها می باشند.
از ۳۰۸۵ رای دهنده تا پایان اردیبهشت، تنها ۱۹ درصد از آنها روش حاشیه بازار را انتخاب کرده اند. این در حالیست که این روش بعنوان شیوه قیمت گذاری مد نظر وزارت صنایع و همچنین سازمان حمایت از تولید کننده اکنون مورد استفاده است. بیش از ۳۶ درصد از کاربران هم قیمت گذاری توسط دولت یا یک کمیته ویژه را انتخاب کرده اند.
بنظر می رسد مصرف کنندگان نسبت به قیمت گذاری بر اساس نرخهای متغیر بازار تمایلی ندارند و بیشتر آرزو می کنند که خود سازنده قیمت معقولی را روی محصولات خود گذاشته و از آن نیز تبعیت کند. دخالتهای بازار و دلالی و نوسانات مختلف و اجبارهای دولت هم از نظر بیشتر کاربران باعث آشفتگی بیشتر در قیمت ها می شود. همانگونه که اکنون با افزایش کاذب بسیاری از قیمت خودروها روبروییم بدون اینکه تاثیری در کیفیت آنها دیده شود.
لازم به ذکر است که در این نظر سنجی ها با کنترل کوکی ها هر فرد و رایانه تنها قادر به یک بار رای دادن می باشد. این نظر سنجی همچنان گشوده بوده و از طریق همین صفحه ادامه می یابد.
مرتضی از قم 26خرداد91
۲۶ خرداد ۱۳۹۱نزدیک به 60درصد مردم ما درآمدپائینی دارندوقیمت یه ماشین نرمال بالای 17-18 تومن است چه کار باید کرد؟بنده خودم یه پراید دارم وهمیشه فکرم مشغول است به اینکه اگر تصادف کنم چه بلایی سرم میاد.
نینا
۹ مرداد ۱۳۹۱قیمت خودرو نسبت به کیفیتش خیلی بالاست مردم توان خرید ندارند
ali
۱۱ شهریور ۱۳۹۱اخه تا کی می خوان کمری 20 دلاری رو 70 تومن بفروشن اخه تا کی می خوان ویتارای 18 دلاری رو 68 تومن بفروشن اخه تا کی می خوان سوناتای (2011) رو که 20 دلار هستش 80 تومن بفروشن … حالا قبلا قیمت ماشین بالا بود ولی دیگه اینقد!!! مثلا همین سوناتای (2011) 52 میلیون بود الان اینقد بالا رفته اصلا ما که نمی گیم قیمتشون نبرین بالا ولی اخه نه دیگه اینقد … ماااااااااا 206 10 سال پیش رو 31 تومن می خرییییییییم…..
سپهر
۲ مهر ۱۳۹۱به نظر من 206 تیپ5 نسبت به قیمتش بی خود ترین ماشینه و به درد لای جرز هم نمی خوره
mojtaba
۳ مهر ۱۳۹۱امام حسین واسه چی قیام کرد؟ واسه این بود که جلوی ظلم بایستد حالا ایرانخودرو که به ما ظلم کرده سکوت تا کی؟
سجاد
۴ آبان ۱۳۹۱امیدواریم قیمت خودرو ها تعدیل شوند و مردم خوب ایران برای تهیه ی خودرو کمتر اذیت شوند.
از خودروسازان تقاضا می کنیم، هم وطنانش را بیش از این دچار مشکل نکنند و از طریق تجارت صحیح و حرفه ای کسب درآمد بیشتر کند.
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۱درود به همگی،دوستان عزیز تا زمانی که دولتمون تاجر باشه و به جای دولتمداری به فکر تجارت و سوددهی بیشتر باشه اوضاعمون بهتر از این نمیشه،فکر کردین چرا جزو تجارت جهانی نیستیم!!!!اگه بودیم کی میومد آشغالای تولید داخلو میخرید؟!!!!!!!
عباس جیگر
۲۰ بهمن ۱۳۹۱از روز شنبه بیست و یکم بهمن دیگر باید با قیمت های پیشین خودرو خداحافظی کرد و باید با قیمت های جدید هر خودرویی را که خودروسازان تولید کردند بدون توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش خریداری کرد! اما نگران نباشید بین دو خودروساز اصلی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا قدرت انتخاب دارید!
reza
۲۱ شهریور ۱۳۹۲نخرین آقا .. نخرین ..
یکم به خودتون زحمت بدین با مترو و اتوبوس و تاکسی اینور اونور برین
فقط 10 درصد از خریداران محصولات ایران خودرو مصرف کننده واقعی هستند .
یعنی 90٪ دلالن … بازار سیاه کنن
نخرین تا ریشه ی این دلال ها خشک بشه
فرامرز
۱۹ دی ۱۳۹۲گفتنش آسونه که با مترو برید و … اما من ۳ سال هر روز ساعت ۷ صبح از کرج میرفتم تهران غروب بر میگشتم. رفت و اومدم جهنم بود. روزی ۳ تا ۴ ساعت تو راه بودم و معمولاْ سر پا بودم و جا انقدر تنگ بود که گاهی نمیشد دستم رو از جیبم دربیارم و همه جور بی فرهنگی میدیدم از دزدی، مزاحمت، هل دادن و دعوا و فحش و …