خانه ملت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون هزینه سربار خودروسازیها ارائه کرد. سعید باستانی با اشاره به هزینههای سربار خودروسازان گفت: هزینههای سربار خودروسازان در چند حوزه بوده که یکی از این هزینهها پرسنل مازاد آنها است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سایپا اعلام کرده که ۱۱ هزار نفر نیروی مازاد دارد، افزود: ایرانخودرو اعلام نکرده که چه میزان نیروی مازاد دارد، اما قطعاً تعداد نیروهای آن بیش از سایپا است.
وی با بیان اینکه شرکتهای تابعه خودروسازی از جمله دیگر موارد هزینههای سربار خودروسازان است، ادامه داد: هر خودروسازی چند شرکت تابعه دارد و گاهی تا حدود ۱۴۰ شرکت میرسند، البته مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده است. وی با بیان اینکه بخش دیگری از هزینههای سربار خودرو هزینههای پولی و مالی آنها است، افزود: خودروسازان باید سود بانکها را سالانه پرداخت کنند. سال گذشته خودروسازان حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کردند که سرجمع آن هزینههای سربار خودروسازی میشود. وی با بیان اینکه زمانی که نرخ مواد اولیه و حقوق و دستمزد افزایش یافته قیمت خودرو نیز باید افزایش مییابد، تأکید کرد: چه زمانی باید هزینههای سربار کاهش یابد؟ چرا برای کاهش هزینههای سربار مانع وجود دارد؟ تا زمانی که نتوان نرخ هزینههای سربار را کاهش داد به حدی که بخش خصوصی واقعی فعالیت کند، از آنسو افزایش نرخ خودرو رخ میدهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه انحصار تولید در خودروسازی کشور وجود دارد، افزود: واردات خودرو به کشور ممنوع است و زمانی که ممنوع نبود تعرفههای واردات به کشور بالا بود و عملا ورود خودرو به کشور سخت بود.
Cadillac
۲۶ شهریور ۱۳۹۷من اینو خوب می دونم که هر هزینه ای خودرو ساز متحمل بشه تهش مصرف کننده س که باس جور این هزینه ها رو بکشه
مردم باس عاقل باشند اینا همه بهونه س
مزدا
۲۶ شهریور ۱۳۹۷خودروسازان تا وقتی در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نکنن هیچ تغییری تو این صنعت شکل نمیگیره.
تحقیق و توسعه یکی از پایه های اساسی پیشرفت خودروسازان به روز دنیاست
Lmbx
۲۶ شهریور ۱۳۹۷تا اخر امسال وضع ایران فاجعه میشه هرچند اگه به هرکسی پارسال میگفتی دلار میشه 14تومن میگفت حاجی اینجوری که مملکت از هم میپاشه
Genius
۲۶ شهریور ۱۳۹۷من منطقم اینه؛اصلا همین امروز پراید دوباره شد 7 میلیون و 206 بشه 12.5 میلیون (فرض محال که محال نیست!!) آیا باز هم اینکه ایرانیان بخاطر سوء تدبیر مسئولین مجبور هستند خودروهای از رده خارج و تاریخ گذشته ای را که هیچکدام دیگر در کمپانی اصلی تولید نمیشوند خریداری و استفاده کنند قابل پذیرش میشه؟!؟!؟مشکل امروز ما با صنایع ناکارآمد و ضعیف مونتاژکاری خودرو در ایران صرفا قیمت نیست که بتوانند آنرا گردن نوسانات نرخ ارز بیندازند بلکه مشکل اصلی عدم نوآوری و افزایش کیفیت و تنوع محصولات و رها نکردن مونتاژ خودروهای متعلق به دو سه دهه قبل است که کاملا ریشه مدیریتی و دانشی دارد نه اقتصادی
Lmbx
۲۶ شهریور ۱۳۹۷اخ حرف حساب زدی، ولی انقدر وضع خرابه که اصلا یادمون رفته که بابا پراید اشغاله. شده قصه مرد کفن فروش! قدیما یکی به مردم کفن میفروخته بعد شب که میشد قبر رو میکند کفن رو از تن مرده درمیاورد دوباره صبح به یکی دیگه میفروخت موقع مرگش به پسرش وصیت کرد که یه کاری بکن بگن خدا پدرشو بیامرزه پسره گفت باشه و باز هم همون کار پدر رو میکرد ولی دیگه مرده رو دوباره خاک نمیکرد صبح که مردم دیدند گفتند خدا پدرشو بیامرزه حداقل مرده رو دوباره خاک میکرد.
amin
۲۶ شهریور ۱۳۹۷امسال سال فروپاشی ایران است
این حرف رو از یک متخصص حوزه نفت قبول کنید
حسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷تاوقتی با عوض شدن رییس جمهور همه مدیران اتوبوسی عوض میشن ،
تا وقتی رییس جمهور جدید همه گزینه های مدیریتی اش هم حزبی هایش هستند و مدیران لایق از سایر احزاب بخاطر مسائل سیاسی کنار گذاشته میشوند ،
تا وقتی مدیری از خودرویی به کشاورزی و از کشاورزی به دریایی میرود با دستور رییس جمهور و نزدیکانش ( مثل معاون اول ) ،
تا وقتی با همین سبک (که بالا گفتم) استاندار انتخاب میشود ،
تا وقتی معاونان جایگزین مدیران نمیشوند و هدف معاونان ارتقا مدیران نیست ( بلکه زیر اب زنی هدف همه هست ) ،
تا وقتی منافع حزبی غلبه بر منافع ملی دارد ،
تا وقتی سرمایه داران تکنوکرات ، دولت در سایه دارند و مجلس و دولت عروسک خیمه شب بازیشان هستند ،
و از همه مهمتر ، تا وقتی ما به این عروسک های سرمایهداران در انتخابات مجلس و دولت رای میدهیم ، وضع همین است!
همه دولت ها کم و بیش اینجوری بودن! فرقی نیست .
مهدی
۲۶ شهریور ۱۳۹۷اینایی که گفتی درست ولی اینا فقط جزی کوچک از مشکلات سیستم هستش مساله اصلی اینه در ایران چند دسته مدیر و مسیول داریم یه گروه شکم چران باند باز و ملوک الطوایفی یه گروه در تخیلیات اعتقادی یه گروه دنبال قدرت و کسب ثروت هستن نکته جالب اینکه اینا برای خودشون سهم خواهی کردن و کشور برای خودشون تقسیم کردن و هیچ گروهی جرات نداره گروع دیگه حمله کنه چون خودش دستش الوده
حسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷نه اتفاقا ، علت اصلی همون هاست که گفتم! اگر ما دست تکنوکرات ها و لیبرال ها رو قطع کنیم و به نمایندگانشون در مجلس و دولت رای ندیم ، مشکلات یک دهم میشود!
اما متاسفانه مردم اکثرا نمیدونن این جریان پشت پرده هست و در همه احزاب نفوذی داره!
و ما به اصلاح طلبی رای میدیم که دم برای صاحبان ثروت تکان میده و نه اصلاح طلب مسقل!
سال بعد هم به اصولگرایی رای میدیم که باز به این صاحبان قدرت باج میده!
اگر رییس جمهور هم مستقل باشه این گروه اینقدر ثروت دارند که سنگ های بزرگ جلو پای رییس جمهور بندازن!
گروهی که از دهه ۷۰ شروع به قدرت گرفتن کردن و سی سال هست مدیر هستند!
مهدی
۲۶ شهریور ۱۳۹۷کار از بالا دست ایراد داره هر سازمانی یا نهادی یا کشوری اولین و مهمترین کارش استراتژی های ان هستش تا وقتی استراتژی اینجا در بعد خارجی تهاجم باشه طبیعی هستش که مجبوره برای رسیدن به استراتژی تن به هر چیزی بده و این تن دادن منجر به بی انظباطی در اقتصاد و سیاست داخلی میشه نمونش همین خودرو سازی یا پوشک . طبیعتا در این بی انظباطی دانه درشت ها مثل غدد سرطانی رشد کرده و بعد از مدتی دیگه با هیچ مدلی درمان نمیشه البته وجود نفت باعث میشه این سریع تر رشد کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ شهریور ۱۳۹۷امیر کبیر سخن زیبایی فرمودن :
که اگر من دزدی میکردم ، تا آخر دزدی میکردند و کشور میشد دزدخانه ،همه هم دنبال دزد میگشتیم و چون همه ما دزد بودیم ، هیچ دزدی را هم محکوم نمیکردند .
حال و روز این روزهای ایران ، همین سخن از امیر کبیره که مردم رو قشنگ اوشکول فرض میکنن و نمیدونن که مردم دیگه اعصاب و اُمیدی براشون نمونده و همرو دیگه دزد میبینن.
به خدا ما از تحریم داخلی بیشتر رنج میبریم تا تحریم ترامپ و اَمثال ترامپ .
لاستیک فروشه میگه لاستیک بخر که میخواد کُپُنی بشه . ، نوار بهداشتی و پوشاک حکم طلا پیدا کردن . ، قطعه فروشه یا نمیفروشه یا به قیمتی میفروشه که تو اصلاً قِیدشو میزنی چون بصرفه نیست و تو با ریال درآمد کسب میکنی و ………
، بابا بسته دیگه ، بخدا خسته شدیم از این همه استرس و دروغی که تو گوش ما میکنین .
نااُمیدی بدترین احساسِ که یه انسان بهش دچار میشه ، حالا شما فکر کن یه جامعه ۸۰ میلیون نفری ، نااُمیدن و این یعنی فاجعه ای که هر آن ، اِمکان انفجارش هست و تا وقتی تِلِنگش در نرفته ، باید کاری کرد ، نه وقتی که مردم دیگه بالاتر از سیاهی براشون رنگی وجود نداشته باشه .
قیمت و ارزش وزنی آلیاژ سکه ریالی از خوده ریال بالاتر رفته و بفروشیش به ضایعاتیه ، گرونتر در میاد تا اینکه خودشو خرج کنی (( یعنی باید خون گریه کرد به حال کشوری که گذشتش از آیندش بهتره )) .
دلار ۱۴ هزاری یعنی چی ، طلا گرمی ۴۰۰ هزاری یعنی چی ، بنزین هم گرون کنید تا دیگه هم خیال خودتون و هم مردم راحت بشه بره پِیِ کارش .
هرکسی رو میبینم ، انگاری تو برزخه ، نمیدونه میخواد چیکار کنه ، بره یا نره ، بفروشه یا نفروشه ، بخره یا نخره ، جنس هست یا نیست ، بسازه یا نسازه ، تولید کنه یا نکنه ، میصرفه یا نمیصرفه.
بخدا زندگی کوتاه تر از اون چیزیه که ما را درگیر باهاش کردن .
دیروز اخبار رادیو میگه از وقتی طلا گرون شده ، آمار طلاق هم بالاتر رفته و این یعنی فرهنگِ مرده مردم که افتادن به جون هم دیگه .
خاک تو سر هممون که اصل زندگیرو وِل کردیم و شدیم یه مُشت مردم کینه ای و منتظر معجزه .
مهدی
۲۶ شهریور ۱۳۹۷حرفت درست ولی معمولا اشتباه نظام های دیکتاتوری زمانی به اوج خودش میرسه که رهبرانش دست به ماجراجویی خارجی میزنن مثل ملعون صدام و داداشش شوروی البته قمار سیاست خارجی یعنی باید ببازی یا ببری که فعلا پاکباخته شدیم
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷عکس آخر خیلی خوب بود
محمود
۸ مهر ۱۳۹۷مملکت نفتی.اینم اخرش.حالا که نفت نمیفروشن همه چی به هم خورد.این معنی استقلاله.یعنی استقلال باید فقط سیاسی باشه.ما بیش از صد ساله که به نفت وابسته ایم.پس برای صنعت و کشاورزی و خدمات چکار کردیم تو این سالها.کو صادرات و اقتصاد غیر نفتی.شاید این فرصتی باشه برای خوداتکایی.ولی به قیمت تباهی نسل امثال ما