مدیرعامل انجمن حمایت از مصرفکنندگان گفت:
مردم از خرید خودروهای بیکیفیتی چون پژو ۴۰۵ و پراید خودداری کنند زیرا این خودروهای بیکیفیت، منفعتی برای آنها ندارند.
مسیح انصاری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد:
وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آییننامه ابلاغی این وزارتخانه در سال ۱۳۸۹ را اجرا و از ادامه تولید پژو ۴۰۵ و پراید جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته هیچگونه تغییرات اساسی در کیفیت پژو ۴۰۵ و پراید صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد:
این خودروها ازنظر کیفیت در سطح پایینی قرار دارند و اقدامات اساسی نیز برای حل معایب آنها انجام نشده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از مصرفکنندگان ادامه داد:
دانش فنی و کیفیت خودروهای پژو ۴۰۵ و پراید بههیچوجه قابلمقایسه با خودروهای جدید و باکیفیت امروزی نیست بهگونهای که فنآوری تولید این خودروها مربوط به بیش از ۲۰ سال پیش است.
وی افزود: در این شرایط مشخص نیست چرا برخلاف آییننامه ابلاغی وزارت صنایع و معادن وقت، تولید این خودروهای از رده خارج متوقف نشده است بنابراین مصرانه از مسئولان وزارت صنعت میخواهیم به وظایف خود در این رابطه عمل کنند.
انصاری با بیان اینکه اگر مردم از خرید پژو ۴۰۵ و پراید خودداری کنند ایرانخودرو و سایپا نیز چارهای جز توقف تولید این خودروها نخواهند داشت، تصریح کرد:
این دو خودروساز باید بهسرعت خودروهای جدید باکیفیت و قیمت مناسب را جایگزین این خودروهای قدیمی و بیکیفیت کنند.
بر اساس آییننامه مصوب شورای سیاستگذاری خودرو در سال ۱۳۸۹ که در همان سال از سوی وزارت صنایع و معادن وقت به خودروسازان داخلی ابلاغ شده است، از ابتدای سال ۱۳۹۵ ادامه تولید خودروهای سواری داخلی که از زمان آغاز تولید آنها بیش از ۱۰ سال گذشته است، ممنوع است.
Elemento
۳ شهریور ۱۳۹۵در افتضاح بودن کیفیت 405 و پراید اصلا شکی نیست.
ولی مشکل خیلی بزرگتره.
الان 206 ها و تیبا هایی که توسط ایرانخودرو و سایپا تولید میشن از لحاظ کیفیت ساخت اصلا بهتر از 405 و پراید نیستن.
پراید هایی که آرم KIA داشتن و همچنین پژو 2000 هایی که تولید میشدن از لحاظ کیفیت خیلی بهتر از خودروهای تولیدی امروز این 2 شرکت بودن.
مشکل کیفیت ایرانخودرو و سایپا باید از ریشه حل بشه. باید احترام به مشتری رو یاد بگیرن.
سعید
۵ شهریور ۱۳۹۵از حرف های تکراری خسته شدم…
هیچ انکیزه ای برا جر و بحث در مورد خودروهای داخل ندارم
سعید
۶ شهریور ۱۳۹۵نکه بقیه شون ته کیفیت هستن
خدا شاهده پارس سال یه دونه دایی من داره به جرات میگم از پراید بدتره
amir
۸ شهریور ۱۳۹۵نوشته تکنولوژی 405 مال بیست سال پیشه!!!واقعا؟!
یکی نیست بگه 405 اولین بار در سال 1986 معرفی شده یعنی دقیقا 30 سال پیش!!!!
ناشناس
۳ شهریور ۱۳۹۵اگر پراید و پژو دیگر تولید نشود امار بیکاری بالا میره
ساسان.م
۳ شهریور ۱۳۹۵مهندس به جاش مجبور میشن یه ماشین امروزی مونتاژ کنن اون کارگر هم که تو خط تولید پراید بود بیکار نمیشه
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۵یه جور میگه پراید و ۴۰۵ انگار پارس و سمند و دنا با ۴۰۵ فرق میکنه …
تیبا هم که همون پرایده
Radison
۳ شهریور ۱۳۹۵جناب ناشناس و ali.. بهتره قبل از اینکه به فکر اشتغال و اینا بودین کمی به این فکر میکردین چند برابر این اشتغال زایی ها تو این ماشینا (اصلاح میکنم آشغال گاریا) کشته شدن.
Mehdi TuRbO
۶ شهریور ۱۳۹۵ی عده بیکار شند بهتر از اینه ک ادمای زیادی کشته شند
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۵اونی که اینقد بی وژدانه که حاظره خاطر دو ریال این آشغال ها رو تولید کنه و n نفرو به کشتن بده همون بهتر که بیکار شه
(ali (CHEVY NOVA
۳ شهریور ۱۳۹۵جناب ناشناس درست میگن
ما خودمون بصورت غیر مستقیم با ایران خودرو کار میکنیم و میله تعادلهای وانت پیکان و اریسان و روا که همه گیشون یکی هست رو سخت کاری میکنیم
زمانی که روا از رده خارج شد 30 درصد از کارهای که برا ما میاوردن کم شد و زمانی که وانت پیکان از رده خارج شد 90 در صد کارهایی که میاوردن کم شد و ما هم مجبور شدیم کارگرامون رو اخراج کنیم
واقعا چه خوب چه بد خودروسازان برای اقتصاد ما خیلی مهم هستن و اگر اتفاقی براشون بیوفته تبعاتش سنگینه برا کل کشور عزیزمون
amin
۳ شهریور ۱۳۹۵دوستان عزیز(ناشناس و ali) یا من بد متوجه منظور شما شدم یا اینکه واقعا نظرتون اینه که ما باید به تولید این ماشین های بی کیفیت ادامه بدیم صرفا جهت اشتغال زایی بدون اهمیت به موضوع امنیت و سلامت مصرف کننده!!!
یعنی کار و اشتغال از جون هموتنامون مهم تره؟!!
(ali (CHEVY NOVA
۳ شهریور ۱۳۹۵من اینو نمیگم میگم خیلی مشاغل به این خودروساران وابستن
همین و بس
جون ادمی از هر چیزی مهم تره تو دنیا و هیچ زمان نمیشه اونرو با چیزهای دیگه عوض کرد
من منظورم رو بد رسوندم
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۵خب شما باید خط تولیدتون رو برایدماشین های جدید به روز میکردین
قبول دارم که خودروسازها هم پول قطعه سازها رو پرداخت نمیکنن
اما این توجیه ادامه تولید ماشین 50 ساله نیست
h-paya
۴ شهریور ۱۳۹۵نونتو میخوای از خون مردم در بیاری؟؟؟ ای حروم باشه اون نونی ک میبری سر سفره زنو بچت…جز خودت تاحالا ب چیز دیگه ای فک کردی؟؟؟؟؟
محسن
۳ شهریور ۱۳۹۵چشم بسته غیب گفتی!!!!ولی حرفتو زمین نمیندازیم….ب جای هردوتاش ی امپول هوا میزنم….اینجوری حداقل دردش کمتره!!!!
آرش
۳ شهریور ۱۳۹۵چه فرقی هست بین ۴۰۵ با پارس،سمند،دنا،وانت آریسان؟!!!۴۰۵ اخلاقش بده اینا خوبن؟
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۵اریسان موتورش پیکانه ?
رامین
۴ شهریور ۱۳۹۵اغا راس میگه. اون یکی تولیدات مگه اندازه فرقون ارزش دارن که حالا پژو شد خار تو چشم
دانیال
۳ شهریور ۱۳۹۵راست میگه بابا بجا این دوتا ماشین سوار بنز و بی ام و ، لکسوس بشین ! چیه همش پراید پراید … شما یبار سوار لکسوس شو اگر بد بود دیگه سوار نشو پرایدم شد ماشین -_-
من شخصا یبار سوار مازراتی شدم دیدم خداییش از عیباش بگذریم از پراید بهتره از اون به بعد متحول شدم دیگه سوار پراید نشدم !
شما هم پرایدتون رو بفروشین نصفشو بذارید تو حسابتون بقیشم بدید یه بنزی لکسوسی چیزی بخرین حالشو ببرین .
Muhamat
۵ شهریور ۱۳۹۵حاجی شما پولشو بده بخدا ما سوار میشیم
د مرد مومن وقتی نیست از کجا بیاریم سوار شیم
اگه پول بود من ک مریض نبودم پراید سوار شم
خسته
۳ شهریور ۱۳۹۵من که چشمم اب نمی خوره اتفاقی تو صنعت خودرو بیفته
خسته شده
۳ شهریور ۱۳۹۵اسم قشنگی داری فقط خواستم برای انتخابت بهت تبریک بگم
احسان(احسان سابق)
۳ شهریور ۱۳۹۵حرف این اقا درسته که پراید و 405 کیفیت ندارن اما 206 و سمند و تیبا هم بی کیفیت هستن.
من واسه 1 ماهی ماشین نداشتم و فهمیدم زندگی بدون داشتن خودروی شخصی لنگ میزنه. واسه همین به کسی که پول زیادی نداره و ماشین نداره نمیتونم بگم خودروی ایرانی نخر. کلا این مسئله خودروسازی تو ایران به قدری پیچیده شده که حل اون یکی از سخت ترین مشکلات معاصر ایرانه
سعيد
۳ شهریور ۱۳۹۵واسه مردمی که فرهنگ رانندگی ندارن پرایدهم زیاده
امیر
۳ شهریور ۱۳۹۵دوست من برادر ، اجی من .
ببین داری با جونت بازی میکنی من پول پراید رو دارم خب ولی با جونم بازی نمیکنم و صبر میکنم و گزینه بهتری میگیرم . اصلا کلا چرا همه باید خودرو داشته باشند ؟
بجز امنیت جانی ، اینا اصلا امنیت واسه سرقت ندارن ، دیدم با پیچ گوشتی روشن شده هر دو خودرو میشه فیلماش رو دید .
قسمت میدم به جدت با جون خودت و ما بازی نکن و خرید نکن حتی با تخفیف دادن
مهدی
۳ شهریور ۱۳۹۵آقا این خط و نشون حداقل تا 10 الی 15 سال دیگه بازم پراید و 405 تولید خواهند شد. بازار انحصاری همینه. دلیلی نداره خودروساز داخلی خودروی بهتری تولید کنه وقتی مشتریش تضمین شده است و مجبوره بخره.
از طرفی پراید و 405 از بین نمیره فوقش قیافه و اتاقش عوض میشه و با نام جدیدی عرضه میشه. و همگی بی کیفیت.
از اون ور هم ماشین خارجی با قیمت های بالا و گرون میفروشن تا در عمل مردم قدرت خریدش رو نداشته باشن.
سمند و دنا مشتقات 405 و تیبا و ساینا مشتقات پراید و رانا و 207 مشتقات 206 و بقیه ترکیبی از موتور و گیربکس های همدیگه هست.
مهدی
۳ شهریور ۱۳۹۵آقا این خط و نشون حداقل تا 10 الی 15 سال دیگه بازم پراید و 405 تولید خواهند شد. بازار انحصاری همینه. دلیلی نداره خودروساز داخلی خودروی بهتری تولید کنه وقتی مشتریش تضمین شده است و مجبوره بخره.
از طرفی پراید و 405 از بین نمیره فوقش قیافه و اتاقش عوض میشه و با نام جدیدی عرضه میشه.
سمند و دنا مشتقات 405 و تیبا و ساینا مشتقات پراید و رانا و 207 مشتقات 206 و بقیه ترکیبی از موتور و گیربکس های همدیگه هست.
ali
۳ شهریور ۱۳۹۵هر ماشینیو درست برونیش خرج رودستت نمیزاره وقتی ام ایمنی ندارم باهاش سرعت بالا نرو خودم شخصاً۴۰۵مدل ۹۳صفر خریدم تاحالا فقط مخارج بیمه و روغن و….دادم
آرش
۳ شهریور ۱۳۹۵مگه میشه سایپا از این سودی که پراید داره صرف نظر کنه با 3 ملیون جمعش میکنه 20 تومن میاندازه به مردم…
وحید
۳ شهریور ۱۳۹۵من 8 ساله یه پراید مدل 80 دارم و چندین بار خواستم عوضش کنم ولی دلم نیومده چون کیفیت اینا اصلا با پرایدهای جدید قابل قیاس نیست.
(البته در مقایسه با پراید صفر عرض کردم و در مقایسه با ماشین های روز حتی کشوری مثل ترکیه و برزیل درشکه هم نیست! )
مسعود
۳ شهریور ۱۳۹۵“”انصاری با بیان اینکه اگر مردم از خرید پژو ۴۰۵ و پراید خودداری کنند ایرانخودرو و سایپا نیز چارهای جز توقف تولید این خودروها نخواهند داشت””
ینی 80 میلیون جمعیت رو میتونن بگن که از اینا ماشین نخرین، ولی زورشون به این دو تا شرکت نمیرسه که قاونو رو رعایت کنین، نگاه به سابقه مونتاژتون کنین لااقل، چیزی در خور شان خودتون تولید که نه، مونتاژ کنین. دیگه ساینا و رانا نشه خودروی ملی و مایه افتخار و غرورتون
lmbx
۴ شهریور ۱۳۹۵یعنی جوک سال این حرف .اخه مرد حسابی مثلا پژو پارس و سمند ماشین های به روزی هستند!یا مثلا تیبا که توش بشینی صدای تراکتور میکنه دارای تکنولوژی جهانی اند.شاید هم اریسان دارای موتور اکو بوست فورده من نمیدونم. ای خدا دردمونو به کی بگیم!وقتی یه از خدا بی خبر میگه که ماشین های امریکایی گران و سنگین هستند خود مردم امریکا هم نمیخرند ما چرا بریم از کارخانه ای که داره ورشکست میشه ماشین بخریم!و یه سری ها عین گوسفند بدون تفکر مطیع اند وضعیت از این بهتر نمیشه.
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی خوب گفتی دقیقا همینطوره…ریشه این مشکل از ایرانخودرو و سایپا هم نیست…مساله پیچیده تر و دستهای پشت پرده زیادتر و تعداد آقازاده ها بیشتر از این حرفهاست…
محمد زمانلو
۴ شهریور ۱۳۹۵از این ها که بگذریم الان که هفته دولته سایپا و ایران خودرو هی آگهی می دن. سایپا که داره به رشد فروش 143 درصدی نسبت به مرداد سال 94 با تمام گستاخیش افتخار می کنه !!! آخه تو قرن 21 تو کدوم کشور دنیا رشد فروش یه خودرو در عرض یک سال این قدر میشه؟؟؟ یا باید محصولش خیلی با کیفیت باشه و یا باید بازار انحصاری و جیب مشتری خالی و کارد به استخوانش رسیده باشه! که البته هر از گاهی آقایون لگن ساز نسبت به مورد اول خیلی پا فشاری می کنن! بابا عجب رویی دارین شما! ایول!
ahmad
۴ شهریور ۱۳۹۵زرررررررششششششک
سال 89 ابلاغ شده که تولید پراید و 405 متوقف بشه
الان بعد از گذشت 6 سال از اون ابلاغ هنوز تولیدشون متوقف نشده
آخر سر هم زورشون به فرقونساز ها نرسیده که متوقف کنن و دارن از مرد تقاضا میکنن که نخرن!!!
قبلا هم سر توقف تولید پیکان وانت چه مکافاتی بود
پلیس هر سال میگفت شماره گذاری نمیکنیم بعد دوباره زیر فشار خودروساز ها مجبور به شماره گذاری میشد و عقب نشینی میکرد!
یعنی گند بزنن به این مافیای کثیف خودرو که روز به روز داره جیب آقازاده ها رو پر تر میکنه و جان و سلامت مردم رو به گروگان خودش گرفته!
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۵سلام.ما نخریم.حالا گیرم ما هم نخریدیم.بعدش چی،وظیفه دولته که اوضاع رو سر و سامان بده و مشکلات رو برطرف کنه،ولی وقتی خود دولت باشونه و براشون وام جور میکنه،حالا ما هم نخریم،هیچ اتفاقی نمیافته،میخوام بگم مشکل از جای دیگست دوستان.وزیری که نفسش از جای گرم بلند میشه و حقوق چند ده میلیون میگیره و عضو هیئت مدیره چندین و چند شرکته،امکان نداره دلش برا ما بسوزه.
ARAZ
۵ شهریور ۱۳۹۵یادتون میاد وزیر صنعت گفت هر کی خودرو ایرانی نخره ضد انقلاب محسوب میشه /// پس درست بشو نیست واقعا متاسفم
مهدی drift
۵ شهریور ۱۳۹۵اقا بیاید یه کمپین بزنید بگید دیگه کسی ماشین نخره اینطور مجبور میشن قیمت هارو بیارن پایین یا اصلا دیگه از این اشغالا نسازن ما چیمون از کشورای دیگه مثل امریکا و المان کمتره ؟ چرا اونا باید هشت سیلندر سوارشن ولی ما ده برابر پول میدیم گاری بخریم ؟؟؟!!!!
احمد باقری
۶ شهریور ۱۳۹۵دیگه واقعا اصلا واژه کیفیت، وجود خارجی نداره.
حمیدرضا
۶ شهریور ۱۳۹۵این شرکتا این همه سال وقت داشتن خودور جایگزین کنن اما بنابه دلایلی که خود آقای سخن ران میدونن نکردن امروزم با گفتن این حرف نشون دادن که این موسسات به اصطلاح حمایتی هیچ اقدامی برای حمایت از مردم نمی خواهن بکنن یا صرفه براشون نداره خوب وقتی ما میایم یه استاندارد تهیه میکنیم که با بازار کشور همخانی نداره و عوارض دولتی رو خودروها میکشیم که ماشین به سه یا چهار برابر فروش بره حمایت از مصرف کننده توهین به شعور عمومی جامعست
بهترین کار اینه که به جای این خودروها از خودرهای به روز شرکتای استفاده کنن که خودروی اقتصادی تولید می کنن مثل داتسون دایهاتسو /داچیا /سوزوکی /لادا و فولکس به همراه هیوندایی
پرسپولیس
۸ شهریور ۱۳۹۵خودرو اقتصادی یعنی چی مگر اینجا چی فرض کردن چرا نباید همه خودروهای حداقلی مردم ایران مثلا کمری نباشه ومتوسط هم بی ام دبلیو528″مگر مردم ایران از عربا کمترندخواهشن چه مدیر سایت چه نظر دهندگان از این جور واژه ها حتی واژه پژو 405هم استفاده نکنند مگر ازبقیه دنیا چی کم داریم مدام بحث خودرو اقتصادی میشودخودتان با این حرف ها به جایگاه واقعی یک ایرانی ضربه نزنیداینجا بورکینا فاسونیست منظور از کشور ففیر هست توهینی به ان کشور نکرده باشم
Mercede kaviani
۱۲ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوستان
کاملا حق با دوست عزیز حسین عزیز است کسانی که می توانند اتوموبیل های وارداتی دست دوم به جای این اتوموبیل های بی کیقیت خریداری کنند 405 سال 1988 وارد بازار شد و پریدا سال 1983 با نام فورد فیستا که فورا در اوپا خط تولید انر جمع وبه کره جنوبی فرستاده شد و درانجا مثل ایران که 206 را صندوق دار وسدان کردن پراید را هم صندوق دار کردن
با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
سعید
۱۷ شهریور ۱۳۹۵آقا برای اینکه ماشین جدید و با کیفیت تولید شه باید خط تولید ماشینای صفر قدیمی متوقف بشه و این اتفاق زمانی می افته که میزان تقاضای ماشینای صفر قدیمی مثل پراید، پژو، سمند و …. به صفر برسه ولی نمی دونم چرا مردم ما دست از خرید خودروهای صفر قدیمی بر نمیدارن؟!
بابا یه مدت ماشین صفر نخرید و به جاش ماشین دست دوم سالم بخرید تا ماشین های جدید و با کیفیت به خط تولید اضافه شه.
والا ماشینای جدید هم اقساطی یا وام دار میشه خرید و جای هیچ نگرانی نیست.
آرمان
۱۵ آبان ۱۳۹۵چه حرف مزخرفی که به بهانه چند تا کارگر یک کشور باید تاوان پس بدند! این از اون توجیه های حماقت آمیز هست! مگر تویوتا و هیوندای و بنز و همین چینی ها خط تولید ندارند؟ ماشینای اونا رو آدم فضایی ها درست می کنند!؟؟ نکنه دعا و ورد می خونن ماشین خودش درست میشه؟؟؟!! جمع کنید این حرفهای مهربانانه رو. با دل سوزوندن برای کارگر که اقتصاد درست نمیشه! غلط کردن ماشین قدیمی تولید می کنند و توی این سی سال فناوری جدید استفاده نکردند. مگه چینی ها چکار دارن می کنند که هر سال نه هر ماه خودروهاشون داره بهتر میشه؟!
آرمان
۱۵ آبان ۱۳۹۵تا وقتی توی اینستاگرام انوع و اقسام فن پیج های ۴۰۵ بازا و سمند بازا و تیبا سواران هست چه انتظاری از مردم ایران دارید؟ بذارین با ضبط فلش خور و دوربین دنده عقب دنا خوش باشند! بذارین روابط عمومیشون با مکانیک و تعمیرکار و تراشکار و باتری ساز پیشرفت کنه آقا! ما متاسفانه در هیچ تصمیم ملی باهم متحد نیستیم چون اصلا نمی فهمیم کمپین اجتماعی یعنی چی.
ehsan
۱۲ دی ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان
اولا مقایسه 405 با پراید کاملا خنده دار و کار مزخرفیه ثانیا همین 405 از خیلی از خودرو های تولید داخل و خودروهای مزخرف چینی بهتره و به قول یکی از دوستان پژو 405 هایی که اول تولید میشد مثلا موتور 2000 تا تا مدل سال 81 و موتور 1800 های تا سال 85 خیلی با کیفیت و با قطعات اصلی فرانسوی وارد میشد ولی متاسفانه از 85 به بعد تمام تولید خودروهای داخل چینی و بی کیفیت تولید میشه …