رپورتاژ آگهی: ال نود شاید کیفیت و بازار خوبی داشته باشد اما هنگام خرید ال نود دست دوم و یا صفر و معرفی آن به جمع خانواده یا دوستان امکان ندارد که با اظهارنظرهای منفی درباره ظاهر این خودرو مواجه نشوید. برای حل این مشکل و افزایش خرید و فروش ال نود دست دوم و یا نو شرکت پارسخودرو راهحلی اندیشیده است. چراغهای عقب این خودرو تا حدودی طراحی صندوق عقب ماشین را تغییر داده است.
یک نقطه ضعف بزرگ ال نود، سیستم پخش این خودرو است. با وجود اینکه در این رنج قیمتی، ماشین ۲۰۶ پیشرفتی در پخش صوت خود داشته است اما این موضوع در مورد ال نود منجر به ایجاد رقابت در پارسخودرو و یا ایران خودرو نشده است. ضبط اصلی ال نود قابلیت اتصال یو اس بی یا بلوتوث ندارد. امکان حرف زدن با موبایل با بلوتوث هم قاعدتاً میسر نیست. اگر گوش دادن به موسیقی برایتان اهمیت دارد باید پخش را عوض کنید و دستی به باندهای آن بکشید. مدل e0 پایینترین نسخه ال ۹۰ است که شاید امکانات آن هیچ کسی را به وجد نیاورد. داشبورد آن چراغ ندارد و شیشهها دستی بالا و پایین میشوند.
هنگام خرید ال نود دست دوم میتوانید با یک نگاه به سپر مدل آن را تشخیص بدهید. اگر سپر مشکی بود ماشین روبروی شما مدل e0 است. اگر سپر به رنگ خودرو بود و نوارهایی به رنگ استیل روی جلوپنجره بود یک مدل e2 مقابل شماست اما اگر رنگ آن مشکی بود یک مدل از آن پایینتر است. در وبسایت ایران خودرو آمده است که: «ازنظر جادار بودن همین بس که سه نفر با قد ۱۸۰ سانتیمتر میتوانند بهراحتی در صندلی عقب تندر ۹۰ بنشینند.» اما این وبسایت ننوشته که صندلیهای سفت و ناراحت ال نود ممکن است باعث ناراحتی مسافران عقب شود.
ایران خودرو نیز برای رفع عیب و ایرادات تندرهای قدیمی در مدل پلاس اتومات سعی کرده که مشکلات ظاهری زیادی را از طریق طرح جدید سپر جلو و عقب، تریم داخلی مشکی، طرح جدید کنسول وسط و داشبورد، طرح جدید رودریها و دستگیره جدید دربها همرنگ با بدنه تغییر دهد.
پارس تندر از لحاظ کیفیت و امکانات بسیار مشابه تندر ۹۰ است. البته ظاهر این دو اندکی با هم فرق دارد و انتخاب میان آنها سلیقه خود شماست. اگر به سختی و با هزار قسط و وام پول خرید ال نود دست دوم و یا صفر را فراهم کرده اید پایینترین مدل ال نود در شرکت ایران خودرو ارزانتر از همه است. مدل e2 ایران خودرو ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نمایندگی قیمت دارد اما همان مدل در پارسخودرو یک میلیون تومان گرانتر است. پیشرفتهترین مدل ال نود که همان پلاس یا اتومات بوده در ایران خودرو حدود ۶۰۰ هزار تومان از پارسخودرو گرانتر است. مدل اتومات تندر نود ۴۷ میلیون ۵۰۰ تومان در پارسخودرو و در ایران خودرو ۴۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد. البته یک مدل دیگر از تندر اتومات در ایرانخودرو نیز با قیمت پارسخودرو تولید میشود.
منبع: ویرلن
حامد
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اشغااااااال
Arash
۱ اسفند ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)
کیخسرو
۲ اسفند ۱۳۹۶سلام آقای آرش عزیز.
ممنونم از حسّ نوعدوستی و ابراز همدردیتون…
اما شما معنی “ظلم” رو با زندگی مرفهی که دارید، هنوز تجربه نکردید، و امیدوارم هیچ وقت تجربه نکنید…
جای شما بودم ، بجای نق زدن و زیاده خواهی، بخاطر همهء نعمتها ، از ولی نعمتم، از خدای خودم تشکر و سپاسگزاری میکردم…
وگرنه عذاب وجدانی که داری، بخاطر نفرین و لعنت امثال منه! ننه من غریبم بازی چرا در میاری داداش گلم؟
وسیله که داری، انگیزه هم که داری، دستشو بگیر، برید با هم مسافرت، از زندگیتون لذت ببرید. مدیریت مالیِ اون بنگاه فساد هم شد کار آخه؟! چه هنری به خرج میدی آخه دادا؟!
پائین تر ، Ali chevy nova جوابی داده که به درد طرز فکر اشتباه شما میخوره، آقای آرش خان…
کیخسرو
۲ اسفند ۱۳۹۶امیدوارم از لحن پیامم ناراحت نشی…
متلک و کنایه نداشت صحبتم، منظورم دقیقاً همونی بود که نوشتم…
من تو رو برادر خودم دونستم که این پیامو دادم بهت…
بخاطر ابراز همدردیت…
کیخسرو
۲ اسفند ۱۳۹۶تاکسی ، تاکسیه دیگه !
چرا اینقدر از نظر فنی و ظاهری و کیفیتی مقایسه و پایین و بالاش میکنید؟ دوستان عزیز چرا اینقدر حرص میخورید…؟
کسی که میره لوگان میخره، آخرش راننده تاکسیه دیگه!! نه دیزاینر پینین فارینا!
مسافرکشی هم نخواد بکنه، دست کم اینه که میخواد به بچه هاش سرویس بده و ببردشون مدرسه و برشون گردونه و خونوادشو ببره گردش…
معلومه که هر کدوم تسهیلاتش بیشتر باشه و خدمات پس از فروشش بیشتر باشه، بیشتر به دردش میخوره.
من یکبار با (L90 e0 ) نو رانندگی کردم، حدود ۸۰۰ کیلومتر و مدت زمان ۱۲ ساعت. شش ساعت ابتدای مسیر ، نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر توی صحرا بودم تا رسیدم به جاده (مراه تپه، استان گلستان)… بسیار بسیار از عملکرد این ماشین خوشم اومد. فکرشو نمیکردم که یه ماشین سواری ۹ تومنی ، اینقدر خوب بتونه به راننده-ش حال بده، خیلی بهتر از نیسان رونیز اون مسیر رو طی کرد…
ده سال پیش دوستم رو بخاطر انتخاب این ماشین ارزشمند، تحسین کردم. حقیقت اینه که الآن قاعدتاً باید مدل های دست دوم این ماشین رو بشه با ۳ میلیون تومن خریداری کرد…
اما واقعیت چیزی دگرست. پس رانندگی تاکسی ها بخرند، ما کرایه-شو میدیم و سوار میشیم. فرقی نمیکنه رنو ۲۱ باشه، یا لوگان، یا کمری یا حتی پیکان دولوکس!
کلاهی که زیبنده و مناسبِ سر باشه، خوبه! اما نه که هر کسی هر کلاهی رو سرمون بذاره…
در اینصورت بایستی گفت:
در سر عقل میباید، بی کلاهی عار نیست.
دانیال
۵ اسفند ۱۳۹۶سالی هشتاد تونستی,بزاری کنار اووففف من حقوقم سالی دوازده ملیون نمیشه اگه لازم داشهتی بگو بت بدم کسی که فقط سالی هشتاد تا پس انداز,داره درد من و امثال من نمیفهمه پس سرو کله زدن باتو بیی فایدست
King 918
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هر دو رو بخرید ….
کابین این ماشین مرز های ماشین های بالای 40 میلیون رو جابه جا کرده اصلا یکی از ایراد هایی که از این ماشین گرفتن این بود که وقتی سوار این مشین بشی دیگه دوست ندارین هیچ ماشین دیگه ایی رو سوار شین …. ظاهرش هم که قیامته برای خریدش هم وام و تسهیلات میدن دیگه چی میخواین
(Ali (Chevy nova
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اوه اوه اوه
از انتخابهاى سخته روزگاره
ىه لاستىک فروش هست سمت مىدون تسلىحات تو منطقه 8
همىشه ماشىنهاى مدل پاىىن خارجى روپا و سالم مىخره و سوار مىشه بعد ىه مدت مىفروشه ىکى دىگه مىخره
2 سال پىش ىه شورولت نوا درجه 1 داشت روپا بعد مدتى فروخت ىه هىوندا اکسل خرىد و الان ىه بى ام و 518 دهه 70 داره
مىخوام اىنو بگم طرف پول برا ماشىن تولىد داخل چه صفر و چه دست دوم نمىده و همىشه ماشىن مدل پاىىن خارجى روپا سوار مىشه
حالا نمىگم شماها برىد 518 ىا نوا بخرىد اما برىد ىه ماشىن سالم خارجى خوب بسته به بودجه خودتون بخرىد و راحت بشىد
پژو پرشىا ىکى از دوستان پدرم که صفر بود بعد مدت کوتاهى الکى الکى موتورش خراب شد و الان مىگن اب و روغن قاطى کرده
الان تعمىىر موتور کاملش حداقل 4/5 خرجش هست
M
۲۹ بهمن ۱۳۹۶دزد رو از هر طرف بخونی دزده
naghi
۲۹ بهمن ۱۳۹۶دوست من پارس خریده بود سوپاپ اطمینان یا یه قطعه ایی که اسمشو الان یادم نیست خراب بود از همون اول و بعد دوماه مجبور شد موتور ماشینو کامل عوض کنه
برادرم 206 داشت چند سال پیش مجبور شد تمام سیمکشی رو عوض کنه
بهراد
۲۹ بهمن ۱۳۹۶خوب مگه تخم مرغ شانسی نخریده بود؟
اینم از شانسش بوده دیگه
خداشو شکر کنه ماشینش قابل حرکت بوده،دنده عقب ناقصی نداشته صدی۱۶ لیتر مصرف نمی کرده،تو هر ۲۰۰۰ کیلومتر روغن نصف نمیکرده، بعد دو ماه داشبوردش صدا صندوق صدقه پلاستیکی نمیداده
بعد یه هفته صفحه کلاجش به فنا نرفته، بدنه ورق رانی ماشین جلو باد قر نشده
محمد رضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ضبط صوت؟!!!
حالا بازاریا بی سوادن، یه جا تابلو مغازه ش نوشته بود ظبط صوت!
آقای «سایت تخصصی پدال»! شما رعایت کن اصلاحش کن به پخش صوت.
King 918
۲۹ بهمن ۱۳۹۶چه فرقی میکنه …
اصلا ربطی هم به سواد نداره این ادبیات خنده دار شتر گاو پلنگ ایرانی که از هر کشوری قسمتی توش دخیل شده. اصلا علمی هم نیست خود کلمه فارسی هم اشتباهه باید بگن پارسی دیگه شما حساب کن باقیش چه مسخره اییه 3 نوع س 3 مدل ز 10 مدل ت داریم که بخدا هیچکدوم نه علمین نه منطقی خیلی ریز نشین روی این قضیه فقط بدونید ربطی به علم و سواد نداره
ستار
۲۹ بهمن ۱۳۹۶یک سوالی برای من هست و اینکه الان وقتی ساندرو استپ وی قیمتشو ۶۹میلیون نوشتن تو سایت ها
ایا کسی این ماشین از بازار میخره؟که مثلا با پول بنگاهی بالای هفتاد میلیون دراد؟
حالا به این کار ندارم که ارزش داره در در مقابل پولی که میدی ولی ایا واقعا با قیمت ۱۵میلیون بالای فیکارخونه داره خرید و فروش میشه!!؟با این وضع مملکت که خوابیده
واقعا قضیه سرمایه های سرگردانه میره یکهو سمت یک چیزی
naghi
۲۹ بهمن ۱۳۹۶الان ساندرو مدل جدیدش همین قیمته تو کشورای اروپایی
اینجا ساندرو مدل قدیم 69 میلیونه
پرسپولیس
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اگر به سهتی پول فراهم کرده ایداینجا کجاست معلوم نیست اینجور باید پرایدخوشگل هم آرزوبشه
Arash
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)
M
۲۹ بهمن ۱۳۹۶شما مگه مجبورید ماشینای ایرانی نو با اون کیفیت اشغالو رو بخرید؟!
همین شماکه 4سال تو ویران خودرو بااشامیدن خون مردم پول جمع کردید رفتی یه ماشین خارجی به سه برابر قیمت واقعیش خریدی،انتظار داری واست دل بسوزونیم؟!شماکه سروکارتون با ماشینه چطوری عقلتون قبول کرده این همه پول زبون بسته رو بریزید تو حلق گمرک…
مامردم بیچاره ایرانیم، بااون همه ذخایر بازم با بهانه تولید ملی گاری،دست توجیبمون میکنن که ازیه طرفی وادارمون کنن که گاری های خودشون رو بخریم یا سه برابر قیمت خودرو خارجی باید جریمه مون کنن چون از بلاد…. ماشین میخریم.
(ازتون خواهش میکنم اتومبیل صفر چه خارجی چه ایرانی نخرید)
بهراد
۲۹ بهمن ۱۳۹۶کپی همین نظرو یه سال قبل تو gsm.ir تو قسمت خبر ماشینای ایرانی دیده بودم،خیلیم لایک خورده بوده ظاهرا عدد هاش هم بروز شده، سالی ۵۰ میلیون شده ۸۰ میلیون که با تفاوت قیمت ۲۵۰ میلیون و ۳۳۰ میلیون هم همخوانی داشته باشه،به امید لایک اومده اینجا یا هرچی وللش، تو مملکت یه عده تو بلندین خبر از پایینیا ندارن، یه عده هم این وسط تو تامین نیاز های اولیه موندن از هیچی خبر ندارن،عجب تقسیم ثروت یکسانی،سیاسیش نکنیم
مملکت همینی که هست ، دوس نداری برو سوئیس
الان دیگه نمیشه کاریش کرد بهتره بسوزیمو و بسازیم شاید یکی که قراره بیاد، بیاد و از این زندگی مارو راحت کنه
علی کریمی هم خوب گفت،تا وقتی که … .
خب چیه مگه خودمون مقصریم تاوان هم باید بدیم ماشین هم بخوایم برامون از قبل تصمیم گرفتن و ارابه های مرگ رو برامون مهیا کردن،سفر بخیر
ali a
۲۹ بهمن ۱۳۹۶من پیشنهاد نمیکنم …ولی اگه میخواید بخرید حداقل همون تندر رو بخرید که ارزونتره و قیافش قابل تحمل تره…از لجاظ فنی و غیره هیچ فرقی ندارن…
الف.ی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶نخریم هیچ کدوم رو
ما این همه داد میزنیم این آشغالا رو نخرید بعد تیتر میشه اینو بخریم یا اونو؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Mohammadreza
۳۰ بهمن ۱۳۹۶پس چی بخریم؟
تویوتا پرویوس 205 میلیونی بخریم
یا هیوندا النترا 195 میلیونی؟
tanha
۲۰ اسفند ۱۳۹۶شما ها دلتون خوشه واقعا فکر کردید مدیر مالی ایران خودرو میاد اینجا از غصه هاش واستون تعریف میکنه؟یه عده بیکار میان اینجا نقش بازی می کنن.این آقا یعنی برای ماشین سیصد میلیونی هیچ تحقیقی نکرده؟ و وقتی خریده تازه یادش افتاده که ای دل غافل به دوبرابر قیمت جهانیش پول داده.برادر مدیر مالی خیالی شما که پول مفت در میارین دیگه چرا تاسف خرج کردنش رو میخورید؟