رپورتاژ: پژو راه ورود خود به ایران را با مدل ۴۰۵ باز کرد. راهی که سال ۱۳۶۷ گشوده شد اما هنوز به شکل الگوهای دیگر نیز تولید و خرید و فروش میشود. روآ یکی از خودروهای رایج برای استفاده شهری و به خصوص ناوگان تاکسیرانی طرح اولیه خود را از پژو ۴۰۵ الهام گرفت اما هیچگاه نتوانست جایی را که ۴۰۵ در قلبها باز کرده بود پر کند. به خاطر همین علاقه هنوز هم خرید پژو ۴۰۵ دست دوم در بازار رواج دارد. از قدیمیترین مدلهای پژو ۴۰۵ در وبسایت دیوار چند مدل موجود است. اینها تولید قبل از سال ۱۳۷۲ هستند و با ۲۳ سال سن هنوز قابل استفادهاند. یکی از این پژوها که رنگ سفیدی دارد و بسیار تمیز است ۹ میلیون تومان در بازار دیوار به فروش میرسد اما خرید پژو ۴۰۵ دست دوم دیگری که به اندازه این یکی نو به نظر نمیآید چهار میلیون تومان میارزد.
با وجود اینکه بعد از ۴۰۵ پژو آر دی، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ تولید شد وقتی کسی اسم پژو را به زبان بیاورد همه ذهنها به سمت خرید پژو ۴۰۵ دست دوم و یا نو تغییر جهت پیدا میکند. با اینکه تحریمها باعث شد این شرکت فرانسوی کار خود را نیمهتمام در ایران رها کند اما با برداشته شدن تحریمها هم اولین خودروسازی که به انتظار آغاز فعالیت در تهران نشسته بود پژو بود. این شرکت حتی اخیراً از ایران برای شعبه الجزایر خود درخواست همکاری فرستاده است.
اما هر خاطره خوب تاریخ انقضایی دارد. تاریخ انقضا پژو ۴۰۵ هم دی ماه سال آِینده است. اگر سال دیگر ساخت این خودرو تمام شود خرید پژو ۴۰۵ دست دوم افزایش خواهد یافت. معمولاً افراد اعتقاد دارند خرید خودرویی قدیمیتر از ۱۰ سال سن صرفه اقتصادی ندارد. یکی از فروشندگان اصفهانی قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای پژو تولید سال ۹۳ و ۱۲ هزار کارکرد انتخاب کرده است. پژو صفر در بازار ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در حال حاضر خرید پژو ۴۰۵ بهصرفهترین خودرو از خانواده پژو است. در جدول زیر قیمت پژوهای متفاوت در بازار را بررسی کردهایم.
پژو ۴۰۵ | ۳۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان |
پژو پارس سال | ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان |
پژو پارس الایکس | ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان |
پژو ۲۰۷ جدید | ۴۴ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ اتومات | ۵۳ میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک ای zf | ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
با افزایش چند درصدی قیمتها از اول تابستان تا امروز این اصلاً اتفاق عجیبی نیست که گاهی نداشتن دو یا سه میلیون تومان باعث نرسیدن مشتریها به مدل مورد علاقهشان بشود. از این رو خرید دست دوم خودرو کمک میکند که فاصله محدود بودجه مشتری با قیمتهای رو به افزایش خودروها مانعی بر سر راهمان برای داشتن ماشین مورد علاقه ایجاد نکند. مثلاً پژو تولید سال ۹۶ که دو هزار کیلومتر کارکرد دارد سه میلیون تومان ارزانتر از قیمت بازار است. حتی یک نمونه ارزانتر از آن به خاطر ضربه صافکاری شده در سمت راننده ۲۴ میلیون تومان فروخته میشود.
منبع : ویرلن
پایان رپورتاژ آگهی
حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۷مرسی از پیشنهادت پدال جان
کافر مقدس
۱۰ خرداد ۱۳۹۷عاشق فاصله بین کابین و لاستیک محصولات داخلی م
** افزایش چند درصدی قیمتها از اول تابستان تا امروز این اصلاً اتفاق عجیبی نیست که گاهی نداشتن دو یا سه میلیون تومان باعث نرسیدن مشتریها به مدل مورد علاقهشان بشود**
مشتری ای که ماشین مورد علاقه ش 405ـه ایران خودروـه چه بهتر که با نداشتن دو سه میلیون سر به بیابان بگذارد
Amir
۱۱ خرداد ۱۳۹۷جای تاسف داره
momo
۱۳ خرداد ۱۳۹۷من سال 89 یه پراید 86 خریدم 6 تومن، 8 سال سوارش شدم دیگه خیلی داغون شده بود و افتاده بود تو خرج، لذا هفته پیش فروختمش 11 تومن!! یعنی تقریبا 2 برابر چیزی که وقتی سالم بود خریدم!! اینو تو سفارت هر کشوری تعریف کنی بهت پناهندگی میدن!
کورش
۳۱ خرداد ۱۳۹۷پول بی ارزش شده وگرنه با اون یازده تومان چیزی به غیر ماشین به قول شما داغون شده شما ( البته ببخشیدا) به شما نخواهند داد.