از زمانی که اعلام شد پژو ۲۰۶ ایرانی جانشین ۲۰۶ فرانسوی می شود، بیشترین نگرانی در بین طرفداران این خودرو، بحث کیفیت نمونه ایرانی آن بوده است. سوالی که در همان ابتدای امر به ذهن خطور می کند، این است که ۲۰۶ در نهایت ایرانی یا چینی خواهد شد؟ از سوی دیگر، واکنش پژو به از سر گیری تولید ۲۰۶ ایرانی بدون مجوز این شرکت هم هست و این نگرانی وجود دارد که طرف فرانسوی در مقابل تولید بدون مجوز ۲۰۶ توسط ایران خودرو حتی دست به شکایت بزند. با این حال، اما ایران خودروییها میگویند نه کیفیت ۲۰۶ افت خواهد کرد و نه پژو مشکل حادی برایشان به وجود خواهد آورد. اگر خبر تولید دوباره ۲۰۶ در ایران را خبری نسبتا خوش بدانیم، شنیدن قیمت پایه ۳۰ میلیونی آن را باید قسمت بد ماجرا بنامیم. ظاهرا ایران خودرو قیمتهای فعلی بازار آزاد ۲۰۶ را معقول می داند و قرار است این خودرو غیر فرانسوی را اینک با همین قیمتها عرضه کند!
روزنامه دنیای اقتصاد با یکی از دست اندرکاران این پروژه مصاحبه کرده اما جالب اینجاست که نامی هم از این مسئول برده نمی شود! همچنین درباره این پروژه با سایر دست اندرکاران خودرویی نیز بحث شده است.
واقعاً میخواهید پژو ۲۰۶ را دوباره تولید کنید؟ فکر پژو را نکردهاید؟ به هر حال این شرکت با ما قطع رابطه کرده و قطعات ۲۰۶ را ماهها است که تأمین نمیکند، بنابراین ممکن است در مقابل از سرگیری تولید ۲۰۶ موضعی منفی بگیرد.
خب بگیرد! وقتی پژو اینگونه با ما رفتار کرده و وسط کار ول میکند و میرود، ما هم چارهای نداریم جز اینکه به توان داخلی خودمان تکیه کنیم.
توان داخل درست، اما ممکن است پژو بابت تولید بدون اجازه ۲۰۶ از شما شکایت کند.
نگران نباش، یک طوری با هم کنار میآییم.
حالا تولید ۲۰۶ از کی شروع میشود؟
قرار بود از دیروز شروع کنیم، اما به یک مشکل کوچک برخورد کردیم که اگر حل شود، مشکلی بابت تولید نخواهیم داشت.
چه مشکلی؟
مربوط به تأمین قطعات است.
پس تأمین قطعات انجام نشده هنوز؟
حل میشود، نگران نباش. پژو ۲۰۶ ایرانی بدون تردید امسال به بازار میآید.
داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان:
خبر دارید که ایران خودرو میخواهد مدل ایرانی پژو ۲۰۶ را تولید کند؟ فکر نمیکنید با توجه به قطع روابط پژو و ایران خودرو، این کار غیر قانونی است؟
باشد، بالاخره وقتی ایران خودرو تصمیم گرفته ۲۰۶ را خودش تولید کند، حتماً فکر حواشی آن و واکنش پژو را هم کرده است. شاید اصلاً توافقاتی با هم داشته اند. از طرفی، ۲۰۶ از رده تولید پژو خارج شده و این شرکت هم آنقدر اوضاع و احوالش به هم ریخته که به این مسائل فکر نمیکند.
حالا از اینها گذشته، به نظرتان با تولید مدل ایرانی ۲۰۶، کیفیت آن افت نخواهد کرد؟
قطعه سازان داخلی از همان اول هم قطعات پژو را با مهندسی معکوس تولید کرده و میکنند. پژو اصلاً نقشه طراحی قطعاتش را به ما نداده و هرچه ساختهایم کپی کاری یا همان مهندسی معکوس بوده. یکی از ایرادهای بزرگ مهندسی معکوس، افزایش ضایعات است که هزینه تولید را بالا میبرد. کلاً در خودروسازی ایران وقتی تیراژ بالا میرود، کیفیت با اما و اگرهایی مواجه میشود و دلیلش هم کپی کاری است. الان خودرویی مثل تندر-۹۰ به این دلیل با کیفیت مانده که تیراژش بالا نیست و اگر بالا برود، خودروسازان نمیتوانند کیفیت آن را کنترل کنند.
البته ژاپنیها هم قطعات آمریکایی را مهندسی معکوس کردند منتها با کیفیتی بهتر به تولید رساندند، اما ما با کیفیت پایینتری تولید میکنیم. حالا اینها خیلی مهم نیست، بگذار ایران خودرو پژو ۲۰۶ را تولید کند و به بازار بدهد و قیمتها را پایین بیاورد، تا بعد.
محمدرضا نجفی منش، عضو هیاتمدیره انجمن قطعه سازان:
مردم نگران کیفیت ۲۰۶ ایرانی هستند و اینکه نکند سطح کیفی آن افت کند.
اینکه میگویی، شائبه دشمنان است. مردم نگران نباشند، چون تجربه رانا نشان داده ما میتوانیم خودرو را با کیفیت بالا تولید کنیم. رانا و ۲۰۶ حدود ۷۰ درصد قطعات مشترک دارند، پس وقتی رانا با کیفیت خوبی از آب درآمده، ۲۰۶ هم سطح کیفی خوبی خواهد داشت.
اما رانا هنوز حضور پررنگی در بازار پیدا نکرده است.
مطمئن باشید رانا در بازار بسیار موفق خواهد بود و کیفیت پژو ۲۰۶ ایرانی هم بالا خواهد ماند.
ایران خودرو قرار بوده دیروز تولید ۲۰۶ ایرانی را شروع کند، اما نکرده، شما نمیدانید چرا؟
نه باور کن.
به هر حال شما به عنوان قطعه ساز باید در جریان برنامه ریزی تولید ۲۰۶ باشید.
بله، اما خبر ندارم چرا تولید ۲۰۶ دیروز شروع نشده.
خودشان میگویند یک مشکل کوچک در تأمین قطعات دارند.
اتفاقاً ما قرار بود دیروز به آنها قطعه بدهیم که نشد.
پس مشکل از ناحیه تأمین قطعات داخلی بوده؟
مشکل را پیدا کردی بالاخره!
با این اوضاع در مورد تولید ۲۰۶ ایرانی چه فکر میکنید؟
ما قبلاً هم بخشی از قطعات ۲۰۶ را تولید میکردیم و الان هم محدودیتی نداریم.
ساسان قربانی دبیر انجمن قطعهسازان:
با توجه به شرایط مالی و توان تکنولوژیکی صنعت قطعه کشور، آیا توان تامین تمام قطعات پژو ۲۰۶ را داریم؟
توانش که هست، اما مشکل ما به افزایش قیمت مواد اولیه برمیگردد. ما الان توانایی کامل در تولید بدنه و قطعات داخل اتاق و… پژو ۲۰۶ را داریم، اما چون قیمت مواد اولیه رشد کرده، باید یک اصلاح قیمت در این مورد انجام شود. اگر ایران خودرو این موضوع را حل کند، مشکلی بابت تامین قطعات وجود نخواهد داشت.
انتظار دارید چقدر به قیمت قطعات ۲۰۶ اضافه شود؟
همان قدری که هست. الان هزینههای تولید ما با توجه به افزایش قیمت شدید ورق و آلومینیوم و پلیمر و … و ارز، سه برابر شده و ۷۰ درصد قیمت یک خودرو هم به قطعات آن وابسته است. به نظر من با توجه به رشد هزینهها، قیمت پژو ۲۰۶ ایرانی باید به ۳۰ میلیون تومان برسد.
۳۰ میلیون؟
عجیب است؟
شاید چندان قابل هضم نباشد.
ما اگر همین ۲۰۶ یا خودرو مشابه آن را بخواهیم وارد کنیم، باید دو برابر پول بدهیم. الان هزینه واردات یک خودرو با قیمت پایه ۱۰ هزار دلار، چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد، خب با این شرایط تولید ۲۰۶ سی میلیونی داخلی عاقلانهتر است تا واردات مثلا یاریس ۶۰ میلیونی.
حمیدرضا تقوینژاد، معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو:
خبر تولید پژو ۲۰۶ ایرانی برای مردم هم خوشایند بود و هم نگرانکننده.
نگرانکننده چرا؟
آنها نگرانند که نکند کیفیت ۲۰۶ پایین بیاید.
از قول من بنویس کیفیت ۲۰۶ خودکفا شده ایرانی در مقایسه با مدل قبلی (فرانسوی) آن افت نخواهد کرد.
چه تضمینی برای این اظهارنظرتان به مردم میدهید؟
تا سال گذشته ۸۰ درصد قطعات پژو ۲۰۶ را داخلیسازی کرده بودیم و پس از اینکه پژو با ما قطع ارتباط کرد، مجبور شدیم شتاب بیشتری به این کار بدهیم. مشکل اصلی ما قطعات الکتریکی پژو ۲۰۶ بود که پژو اجازه نمیداد آنها را داخلی کنیم و طی دو سه سال گذشته همواره بر سر این موضوع با هم درگیر بودیم. پس از قطع ارتباط پژو، تیمهایی ویژه را برای خودکفا شدن در ۲۰ درصد قطعات باقیمانده تشکیل دادیم و توانستیم کل سیستم الکتریکی ۲۰۶ را که ایربگ و ترمز ضدقفل نیز به آن مربوط میشود، داخلیسازی کنیم.
خودتان به تنهایی؟
نه با یک کشور شرق آسیایی.
کدام کشور؟
بماند.
اگر نگویید همه فکر میکنند منظورتان چین است.
حق با شماست، اما چین نیست، ما با کمک یک شرکت کرهای و همچنین یک شرکت اروپایی توانستیم تجهیزات الکتریکی ۲۰۶ را داخلیسازی کنیم. البته این کار در فاز اول که به حوزه نرمافزاری مربوط میشود انجام شد و همزمان کار را با شرکتهای داخلی نیز پیش بردهایم و ظرف چند ماه آینده از توان کاملا داخلی خود در ساخت تجهیزات الکتریکی استفاده خواهیم کرد.
حالا نتیجه کارتان به کجا رسیده؟ ۲۰۶ ایرانی از کی تولید خواهد شد؟
تولید که شروع شده، ما همین الان روزی ۵۰ دستگاه ۲۰۶ تولید میکنیم.
اما یکی از همکارانتان میگوید به مشکل کوچکی در تامین برخوردهاید.
منظور وی حتما آن مسائل و مشکلات کلی تولید بوده است. ما از ابتدای امسال همواره با کمبود قطعه روبهرو بودهایم و حالا ۲۰۶ هم از این قائده مستثنی نیست. در این چند ماه گذشته زیاد پیش آمده که مونتاژ و تولید خودرویی به دلیل نرسیدن برخی قطعات ناقص مانده، اما در نهایت تولید انجام شده است. ایران خودرو در حال حاضر تولید آزمایشی ۲۰۶ را آغاز کرده و تا پایان سال تیراژ روزانهاش را به ۳۰۰ دستگاه میرساند.
پارسال همین موقع تیراژ روزانه ۲۰۶ چقدر بود؟
بالای ۱۰۰۰ دستگاه.
پس خیلی فاصله دارید تا به آن رکورد برسید.
سعی میکنیم طی سال آینده تیراژ روزانه را به ۵۰۰ و حتی ۸۰۰ دستگاه برسانیم. هدف اولمان این است که چهار پنج هزار دستگاه پژو ۲۰۶ پیش فروش شده را تحویل مردم بدهیم و…
مگر تعهد ۲۰۶ دارید هنوز؟
بله، واقعا شرمنده مردم هستیم و من همین جا بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی میکنم. تعهدات باقیمانده را که انجام بدهیم، احتمالا پیش فروشی دوباره را برای ۲۰۶ در نظر خواهیم گرفت.
کی؟
سعی میکنیم همین امسال هر دو کار را انجام بدهیم.
پژو ۲۰۶ ایرانی را با چه قیمتی عرضه خواهید کرد؟
قیمتها که دو برابر شدهاند و یک حساب و کتاب ساده نشان میدهد هزینههای تولید ما چقدر افزایش پیدا کرده است. قیمت مواد اولیه و ارز سه برابر شده و اینها بر قیمت همه خودروهای داخلی از جمله پژو ۲۰۶ اثر گذاشته است.
حالا آخرش چند؟
۳۰ میلیون تومان.
زیاد نیست؟
اگر ایران خودرو پژو ۴۰۵ را با قیمت ۳۰ میلیون تومان عرضه کند، کسی نمیخرد، اما مطمئن باشید ۲۰۶ سی میلیونی خریدار دارد. البته افت تقاضا خواهیم داشت، اما به هر حال ۲۰۶ را با این قیمت هم میخرند.
می گویند در ۲۰۶ ایرانی از قطعات چینی استفاده شده، درست است؟
ممکن است چهار تا قطعه از چین آورده باشیم، اما مطمئن باشید قطعات چینی خریداری شده، مورد تایید پژو هستند. در واقع ما از همان قطعهسازان چینی که با پژو در ارتباط هستند، قطعه خریدهایم.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
milad
۶ دی ۱۳۹۱این افرادمیگن تاوقتی این مردم ساده لوح هستند که30ملیون به206از رده خارج پول میدن چرا نسازیم؟؟؟؟کسی که یاریس رو با206ایرانی چینی مقایسه کنه باید به عقلش شک کرد.
هادی
۹ دی ۱۳۹۱دقیقا. واقعا ادم نمیدونه به این پرروها چی بگه!!
من داداشم 7ماهه رفته امریکا همون اوایل کمری مدل 2013 رو 20 ملیون خریده با قسط ماهی 250 دلار با بهره 1درصد!!!!!!! معلومه مارو … حساب کردن دوستان که میگن 30 ادیه
Yashar
۱۰ دی ۱۳۹۱هفته پیش جلفا بودم (منطقه آزاد ارس)هر چی ماشین که تو ایران فقط میشد پوستراشو تو مجلات و روزنامه ها دید رو از نزدیک زیارت کردم ماشینای آمریکایی مثل فورد تاوروس و شورولت کامارو کرئکی دوج چارجر کادیلاک اس ار ایکس و… ماشینا ژاپنی مثل نیسان جوک ماکسیما جدید و… خلاصه جاتون خالی
reza
۱۰ دی ۱۳۹۱شما روبخدا به خاطر خودمون هم که شده بیایید نخریم هر چی بدبختی می کشیم به خاطر خودمونه من خودم با اینکه می تونم همین الان یه خودروی خوب بخرم اما حاضرم پیاده وبا تاکسی برم وبیام تا از خودم هم که شده شروع کنم باور کنیم ظلم پایدار نیست اگه همه دست به دست هم بدیم
بابك
۶ دی ۱۳۹۱مردم رو مجبور کردید از ماشیناتون بخرن. ذوق می کنید ؟ بد بختا چیزی دیگه نیست بخرن.اخه شما خدا رو نمیشناسید به قیامت اعتقاد ندارید؟ این همه تصادف 300000نفری رو تک تک باید جواب پس بدین از بزرگ تا کوچیکتون.مردم رو چشم و گوش بسته کردین هر کاری میخوایید می کنین.خوب ها گل چین شدن رفتن بد ها موندن .اونم که خوبه ساکت مونده اونم باید جواب پس بده
am582
۶ دی ۱۳۹۱شما نظرتون چیه؟ میگید چیکار کنیم؟دیگه الان زیر 50میلیون ماشین بدرد بخور نیست…تازه ماشینای بالای 50میلیون هم به قیمتشون نمیارزن
من خودم با 25 میلیونی که دارم نمیدونم چه ماشینی بخرم ..فعلا یه پرشیا سال نوشتم..یه 206sdهم دارم که برای خرید این باید بفروشمش..به نظزشما کار خوبیه؟
لطفا راهنمایی کنین
ممنون
BABAK JAFARI
۸ دی ۱۳۹۱اگه عقل داری برو 405 بخر چون همون پارسه ولی با قیمت کمتر.شتاب بیشتر.وزن کمتر.هچی پول رو برای پارس اشغال نده بعد دو سال لش میشه.من بابام بنگاه داره وخودمم 405 دارم.مدل 87 ان بهترین است .خدا رو شکر تاحالا خرجی هم براش نکردم.امیدوارم بهترین کار را کنی.موفق باشی
sasan
۶ دی ۱۳۹۱ایول اقا بابک خوشم اومد
احمد.ف
۶ دی ۱۳۹۱پژو ۲۰۶ ایرانی ؟؟؟؟!!!!! خود این حرف یه جور تناقضه!
.
.
حالا خدا وکیلی شد که یه ماشین رو خودتون طراحی کنین؟؟؟ که ادعاتون گوش فلک رو پر کرده؟؟؟؟
SUNMARTIN
۶ دی ۱۳۹۱بالاخره داره سایت پدال تکونی به خودش میده و مطالبی که مربوط به ایرانه رو ارائه میده (نه خودروهای اون ور آب که ما باید تو یوتوب نگاشون کنیم یا پوسترش رو بخریم) این مطلب رو صبه امروز 4 شنبه خوندم به گفته آهن پاره سازان ویران خودرو 50 دستگاه هم ازش به کمک دوست و یاور همیشگی چین کمونیست ساختن که شرمنده ثبت نام کننده گان دوره قبل نباشن همونطور که انتظار میرفت 30 ملیون این خودرو آب میخوره که با توجه به وعده های پوشالی و دروغین مفت خوران ویران خودرو فراتر از این قیمت ها معامله میشه و این امر تاثیر منفی بر سایرخودرو ها میزاره و این تاثیر چیزی نیست جز افزایش قیمت و رقابت برای گرانتر فروشی و بی چاره تر کردن مشتری، در هر صورت این مصرف کننده ناچار هست که ضرر این لج بازی ها رو باید تقبل کنه
ابی
۶ دی ۱۳۹۱مردم ما هم مقصرن
اخه این 206 از رده خارج چی داره که 30 میلیون پول بدی براش
مردم نباید بخرن
این دلیل نمیشه که چون یکم از بقیه ماشین ها کیفیتش بهتره اینقد قیمت داشته باشه
علی
۷ دی ۱۳۹۱چی پیشنهاد داری با 25 میلیون یا 35؟
saeed
۶ دی ۱۳۹۱آقاجان
برادر من!
خواهر من!
نخر!!!
ببین چه بلایی سرشون اومده؟
نخر تا ورشکسته بشن تموم بشه بره پی کارش این دکانی که برای مکیدن خون مردم باز کردن…
از یه طرف میگن تحریمها هیچ تاثیری روی ما نذاشته
از این طرف میگن بخاطر تحریم هزینه تولید 3 برابر شده!
البته راست میگن! تحریمها روی اونا هیچ تاثیری نذاشته. این مردم بیچاره هستن که دارن له میشن.
آدم نمیدونه دم خروس رو باور کنه یا قسم حضرت عباس رو؟!!!
علی فیگو
۱۰ دی ۱۳۹۱سعید جان عاااااااااالی گفتی
یعنی دقیقا حرف دل من و خیلیای دیگه بود.
m.alizadeh
۶ دی ۱۳۹۱ننگ بر هر چه خودرو ساز ایرانی
[…] به همشون انشالله ورشکسته بشن ما هم کلی بهشون بخندیم 30 سال اونا خندیدن حالا ما بخندیم
Ali Reza
۶ دی ۱۳۹۱چرا با یه خودرو ساز با کیفیت دیگه قرار داد نمیبندن؟تو دنیا فقط پژو هست؟؟یادمه چندین سال پیش مجله ماشین گفت جای ماشین سازی برین قطعه ساز بشین!حالا دیدی از چین قطعه میخرین؟به امید ایرانی سربلند..
صداقتی
۶ دی ۱۳۹۱تنها راه حلی که برای ادب کردن این جماعت هست این است که مردم نخرند تا ورشکست بشن. ماشین های رده خارج کشور های دیگر را به قیمت ماشین های روز به مردم می فروشند(به اجبار) همیشه هم طلبکار مردم هستند . اگر قیمت خودرو قراره آزاد باشه ،باید سایر شرایط واردات خودرو هم مانند سایر کشورها آزاد باشه تا مشخص بشه در یک فضای رقابتی آیا کسی آهن پاره های داخلی را می خره
نیما
۶ دی ۱۳۹۱اما من به یک چیز اعتقاد دارم…
مردم مارو میشناسن اینا….
راستم میگه میخرن…
مردم ما میخرن خوبم میخرن…
اخه الان با 30 تومن چی میدن غیر از 206 ؟
پارسو 405 سمندم که دورانش جمع شد…
الان بورس ماشینه سبکو اسپرته وقتی خواهان باشه میسازن به هر قیمتیم میخوان میفروشن…
ساسان
۶ دی ۱۳۹۱ایا واقعا 206 ارزش 30 میلیون را دارد؟….بعضی از ادم های […] که میرن این ماشین گرازه رابا 30 میلیون پول می خرند باعث افزایش قیمت ها می شوند
محمود
۶ دی ۱۳۹۱این اقازادگان و مدیران به اصتلاح خودرو ساز هر گاه که در رسانه ی ملی حاضر می شوند فریاد ما پیشرفت کرده ایم می زنند خود را مجهز به اخرین فناوریهای جهان میدانند در مقابل خودروسازان خارجی سینه سپر می کنند ادعای خدایی می کنند ولی هر گاه صحبت از کاهش تعرفه می اید همچون موشی که گربه دیده در سوراخی مخفی می شوند و عاجزانه می گویند کاهش تعرفه ها هم به تولید کننده ضرر می رساند هم به مصرف کننده!!!!
خدا […] کند که با این دروغ ها و کثافت کاری ها باعث شدند تا صنعت خودرو سازی ما بعد از سی سال حمایت و ایجاد دیوار بلند تعرفه ها هنوز از رقابت با خودرو های چینی واهمه دارد چه برسد به خودرو های کره ای ویا اروپایی.
یه متضرر
۷ دی ۱۳۹۱هه….هه….ایرانخودرو 30 میلیون بده تو بازار قیمت شیرین به 40 الی 45 میرسه
انشاله خدا داغ دل این مردم ستم دیده رو ازشون بگیره
چوب خدا صدا نداره……
تامكت
۷ دی ۱۳۹۱موشهای ازمایشگاهی از ما خوشبخترن…………
نیما
۷ دی ۱۳۹۱حالم بد شد
کاش نمی خوندم مطلب رو
آرش
۷ دی ۱۳۹۱206 ایرانی 10 تومن هم نمی ارزه،ولی این مردم میخرن حالا ببین
کماندار
۷ دی ۱۳۹۱خود یارو هم گفته که میخرن!!!مردم ما حلا حالا ها جا دارن برا چاپیده شدن!
aria
۷ دی ۱۳۹۱آقا 206 ایرانی نخرید نمونه اش را می خواهید تیبا
poorahmadi
۷ دی ۱۳۹۱این آقای ساسان قربانی که دبیر انجمن قطعه سازانه خودش مدیر عامل شرکت البرز قطعه هست که تولید کننده یک سری قطعات بدنه و شاسی داشبرد 206 هست ضمنا ایشان اخیرا یه شرکت در زمینه مونتاژ ترمز ای بی اس تاسیس کرده که انحصار ترمز ای بی اس نیز در دست خودشه قطعه وارد میکنه تو کارخونش توسط چند تا دختر خانم فقط مونتاژ میکنه.
این آقا که خودش چند سال پیش هم مجری برنامه قرن اتومبیل بوده و دوبلور هم بوده باید همین حرف رو بزنه
206 ارزش 30 میلیون تومانی نداره والسلام
SUNMARTIN
۷ دی ۱۳۹۱متاسفانه کامنت ها درج نمیشن؟؟!!!مدیریت سایت رسیدگی کنه
احمدتکخال
۷ دی ۱۳۹۱نخرید.نخرید..نخرید…
مجید
۷ دی ۱۳۹۱همه افرادی که به ایران خودرو توهین کردید
بزودی در کهریزک میبینمتون!
محمد رضا
۷ دی ۱۳۹۱وای وای شرم بر ما…. این مطلب رو که خوندم حس شرم بهم دست داد…مردم برید یه کم فکر کنید…دارن ازمون سواری می گیرن چهارنعل… این حرفایی که این مسولان زدند یعنی مردم شما بلانسبت خر هستید ما هم می خوایم از شما بار بکشیم…این جوابایی که به مصاحبه کننده داد،توهین به مردم بود…از سایت پدال هم به خاطر گزارشات خوب و عالیش از وضعیت بازار ایران تشکر می کنم…
یه خواهشی داشتم…
اون هم اینکه به جای نشان دادن مدل فیس لیفت بنز و بی ام و بیشتر از قبل به خودرو های داخل و وضع بازار داخل بپردازند….تشکر … سایتتون عالیییییییه
sami
۸ دی ۱۳۹۱برادر من آخه ماشین سازی داخلی چی داره که ازش خبر بزارن ؟ 4 تا ماشین قدیمی …هست چقدر میشه ازش نوشت ؟
SUNMARTIN
۸ دی ۱۳۹۱این ویران خودرو و سخنگو هاش که عده ای سیر وغافل از حال مردم و اقشار عادی جامعه هستن، اتفاقی که افتاده اینه که ارزش پول ما نسبت به 24 ماه گذشتع 85 درصد افت داشته یعنی ارزش واحد ریالی ایران نسبت به مدت مشابه در 24 ماه گذشته اونقدر کاهش داشته که در حال زدن رکورد و افتخاری دیگر در اقتصاد معکوس هستیم این قیمت ها در تمام دنیا ثابت و در برخی کالا ها و خدمات روند نزولی داره اما در این مملکت از سال 63 تا الان نه تنها قیمت ها کاهش نداشتن بلکه هر ماه افزایش داشته و به حد غیر قابل انکاری تورم رو هرکسی حس میکنه جز آقازادگان و ..دوستان زبل و دلالان گرامی که این یک نعمت براشون محسوب میشه در برخی از کامنت ها دیدم که طرف میگه من 56 ملیون برای فلان خودرو پوا دادم اما هنوز تحویل ندادن و در حال حاضر از خودرویی که دارم راضیم انصراف بدم یا نه ..خوب تو خود شرح مفصل بخوان ازین مجمل…یکم فکر کنید راجع بهش …………………….
کیوان
۸ دی ۱۳۹۱سلام 206 ایرانی اسمی بگیین چینی ایران خودرو چه به این کار تمای قطعاتش چینی 206 ایرانی بابا عجب روی دارن مگر شما عرضه دارین ماشین طراحی کنین میگن ایرانی خر
ali
۸ دی ۱۳۹۱وای برما … وای برما
تورو خدا نخرید
محسن آبادان
۸ دی ۱۳۹۱خدارو شکر الان دو ماهه بی ماشینم اولش فکر میکردم سخته ولی سرمو ببرن واسه پژو پارس 25 تومن نمیدم عقل که دارم
علی فیگو
۱۰ دی ۱۳۹۱آفرین به تو آقا محسن ;)
یعنی اگه یه ذره این فرهنگ “زیر بار قیمت زور نرفتن” بین مردم جا بیفته به 2 ماه نمیکشه اینا ورشکست میشن گورشونو گم می کنن.
4444
۹ دی ۱۳۹۱خدایا ما را بکش تا این حرف چرت را نشنویم پزو 206 ان هم 30 میلیونوآن هم ایرانی