از زمانی که اعلام شد پژو ۲۰۶ ایرانی جانشین ۲۰۶ فرانسوی می شود، بیشترین نگرانی در بین طرفداران این خودرو، بحث کیفیت نمونه ایرانی آن بوده است. سوالی که در همان ابتدای امر به ذهن خطور می کند، این است که ۲۰۶ در نهایت ایرانی یا چینی خواهد شد؟ از سوی دیگر، واکنش پژو به از سر گیری تولید ۲۰۶ ایرانی بدون مجوز این شرکت هم هست و این نگرانی وجود دارد که طرف فرانسوی در مقابل تولید بدون مجوز ۲۰۶ توسط ایران خودرو حتی دست به شکایت بزند. با این حال، اما ایران خودروییها میگویند نه کیفیت ۲۰۶ افت خواهد کرد و نه پژو مشکل حادی برایشان به وجود خواهد آورد. اگر خبر تولید دوباره ۲۰۶ در ایران را خبری نسبتا خوش بدانیم، شنیدن قیمت پایه ۳۰ میلیونی آن را باید قسمت بد ماجرا بنامیم. ظاهرا ایران خودرو قیمتهای فعلی بازار آزاد ۲۰۶ را معقول می داند و قرار است این خودرو غیر فرانسوی را اینک با همین قیمتها عرضه کند!
روزنامه دنیای اقتصاد با یکی از دست اندرکاران این پروژه مصاحبه کرده اما جالب اینجاست که نامی هم از این مسئول برده نمی شود! همچنین درباره این پروژه با سایر دست اندرکاران خودرویی نیز بحث شده است.
واقعاً میخواهید پژو ۲۰۶ را دوباره تولید کنید؟ فکر پژو را نکردهاید؟ به هر حال این شرکت با ما قطع رابطه کرده و قطعات ۲۰۶ را ماهها است که تأمین نمیکند، بنابراین ممکن است در مقابل از سرگیری تولید ۲۰۶ موضعی منفی بگیرد.
خب بگیرد! وقتی پژو اینگونه با ما رفتار کرده و وسط کار ول میکند و میرود، ما هم چارهای نداریم جز اینکه به توان داخلی خودمان تکیه کنیم.
توان داخل درست، اما ممکن است پژو بابت تولید بدون اجازه ۲۰۶ از شما شکایت کند.
نگران نباش، یک طوری با هم کنار میآییم.
حالا تولید ۲۰۶ از کی شروع میشود؟
قرار بود از دیروز شروع کنیم، اما به یک مشکل کوچک برخورد کردیم که اگر حل شود، مشکلی بابت تولید نخواهیم داشت.
چه مشکلی؟
مربوط به تأمین قطعات است.
پس تأمین قطعات انجام نشده هنوز؟
حل میشود، نگران نباش. پژو ۲۰۶ ایرانی بدون تردید امسال به بازار میآید.
داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان:
خبر دارید که ایران خودرو میخواهد مدل ایرانی پژو ۲۰۶ را تولید کند؟ فکر نمیکنید با توجه به قطع روابط پژو و ایران خودرو، این کار غیر قانونی است؟
باشد، بالاخره وقتی ایران خودرو تصمیم گرفته ۲۰۶ را خودش تولید کند، حتماً فکر حواشی آن و واکنش پژو را هم کرده است. شاید اصلاً توافقاتی با هم داشته اند. از طرفی، ۲۰۶ از رده تولید پژو خارج شده و این شرکت هم آنقدر اوضاع و احوالش به هم ریخته که به این مسائل فکر نمیکند.
حالا از اینها گذشته، به نظرتان با تولید مدل ایرانی ۲۰۶، کیفیت آن افت نخواهد کرد؟
قطعه سازان داخلی از همان اول هم قطعات پژو را با مهندسی معکوس تولید کرده و میکنند. پژو اصلاً نقشه طراحی قطعاتش را به ما نداده و هرچه ساختهایم کپی کاری یا همان مهندسی معکوس بوده. یکی از ایرادهای بزرگ مهندسی معکوس، افزایش ضایعات است که هزینه تولید را بالا میبرد. کلاً در خودروسازی ایران وقتی تیراژ بالا میرود، کیفیت با اما و اگرهایی مواجه میشود و دلیلش هم کپی کاری است. الان خودرویی مثل تندر-۹۰ به این دلیل با کیفیت مانده که تیراژش بالا نیست و اگر بالا برود، خودروسازان نمیتوانند کیفیت آن را کنترل کنند.
البته ژاپنیها هم قطعات آمریکایی را مهندسی معکوس کردند منتها با کیفیتی بهتر به تولید رساندند، اما ما با کیفیت پایینتری تولید میکنیم. حالا اینها خیلی مهم نیست، بگذار ایران خودرو پژو ۲۰۶ را تولید کند و به بازار بدهد و قیمتها را پایین بیاورد، تا بعد.
محمدرضا نجفی منش، عضو هیاتمدیره انجمن قطعه سازان:
مردم نگران کیفیت ۲۰۶ ایرانی هستند و اینکه نکند سطح کیفی آن افت کند.
اینکه میگویی، شائبه دشمنان است. مردم نگران نباشند، چون تجربه رانا نشان داده ما میتوانیم خودرو را با کیفیت بالا تولید کنیم. رانا و ۲۰۶ حدود ۷۰ درصد قطعات مشترک دارند، پس وقتی رانا با کیفیت خوبی از آب درآمده، ۲۰۶ هم سطح کیفی خوبی خواهد داشت.
اما رانا هنوز حضور پررنگی در بازار پیدا نکرده است.
مطمئن باشید رانا در بازار بسیار موفق خواهد بود و کیفیت پژو ۲۰۶ ایرانی هم بالا خواهد ماند.
ایران خودرو قرار بوده دیروز تولید ۲۰۶ ایرانی را شروع کند، اما نکرده، شما نمیدانید چرا؟
نه باور کن.
به هر حال شما به عنوان قطعه ساز باید در جریان برنامه ریزی تولید ۲۰۶ باشید.
بله، اما خبر ندارم چرا تولید ۲۰۶ دیروز شروع نشده.
خودشان میگویند یک مشکل کوچک در تأمین قطعات دارند.
اتفاقاً ما قرار بود دیروز به آنها قطعه بدهیم که نشد.
پس مشکل از ناحیه تأمین قطعات داخلی بوده؟
مشکل را پیدا کردی بالاخره!
با این اوضاع در مورد تولید ۲۰۶ ایرانی چه فکر میکنید؟
ما قبلاً هم بخشی از قطعات ۲۰۶ را تولید میکردیم و الان هم محدودیتی نداریم.
ساسان قربانی دبیر انجمن قطعهسازان:
با توجه به شرایط مالی و توان تکنولوژیکی صنعت قطعه کشور، آیا توان تامین تمام قطعات پژو ۲۰۶ را داریم؟
توانش که هست، اما مشکل ما به افزایش قیمت مواد اولیه برمیگردد. ما الان توانایی کامل در تولید بدنه و قطعات داخل اتاق و… پژو ۲۰۶ را داریم، اما چون قیمت مواد اولیه رشد کرده، باید یک اصلاح قیمت در این مورد انجام شود. اگر ایران خودرو این موضوع را حل کند، مشکلی بابت تامین قطعات وجود نخواهد داشت.
انتظار دارید چقدر به قیمت قطعات ۲۰۶ اضافه شود؟
همان قدری که هست. الان هزینههای تولید ما با توجه به افزایش قیمت شدید ورق و آلومینیوم و پلیمر و … و ارز، سه برابر شده و ۷۰ درصد قیمت یک خودرو هم به قطعات آن وابسته است. به نظر من با توجه به رشد هزینهها، قیمت پژو ۲۰۶ ایرانی باید به ۳۰ میلیون تومان برسد.
۳۰ میلیون؟
عجیب است؟
شاید چندان قابل هضم نباشد.
ما اگر همین ۲۰۶ یا خودرو مشابه آن را بخواهیم وارد کنیم، باید دو برابر پول بدهیم. الان هزینه واردات یک خودرو با قیمت پایه ۱۰ هزار دلار، چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد، خب با این شرایط تولید ۲۰۶ سی میلیونی داخلی عاقلانهتر است تا واردات مثلا یاریس ۶۰ میلیونی.
حمیدرضا تقوینژاد، معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو:
خبر تولید پژو ۲۰۶ ایرانی برای مردم هم خوشایند بود و هم نگرانکننده.
نگرانکننده چرا؟
آنها نگرانند که نکند کیفیت ۲۰۶ پایین بیاید.
از قول من بنویس کیفیت ۲۰۶ خودکفا شده ایرانی در مقایسه با مدل قبلی (فرانسوی) آن افت نخواهد کرد.
چه تضمینی برای این اظهارنظرتان به مردم میدهید؟
تا سال گذشته ۸۰ درصد قطعات پژو ۲۰۶ را داخلیسازی کرده بودیم و پس از اینکه پژو با ما قطع ارتباط کرد، مجبور شدیم شتاب بیشتری به این کار بدهیم. مشکل اصلی ما قطعات الکتریکی پژو ۲۰۶ بود که پژو اجازه نمیداد آنها را داخلی کنیم و طی دو سه سال گذشته همواره بر سر این موضوع با هم درگیر بودیم. پس از قطع ارتباط پژو، تیمهایی ویژه را برای خودکفا شدن در ۲۰ درصد قطعات باقیمانده تشکیل دادیم و توانستیم کل سیستم الکتریکی ۲۰۶ را که ایربگ و ترمز ضدقفل نیز به آن مربوط میشود، داخلیسازی کنیم.
خودتان به تنهایی؟
نه با یک کشور شرق آسیایی.
کدام کشور؟
بماند.
اگر نگویید همه فکر میکنند منظورتان چین است.
حق با شماست، اما چین نیست، ما با کمک یک شرکت کرهای و همچنین یک شرکت اروپایی توانستیم تجهیزات الکتریکی ۲۰۶ را داخلیسازی کنیم. البته این کار در فاز اول که به حوزه نرمافزاری مربوط میشود انجام شد و همزمان کار را با شرکتهای داخلی نیز پیش بردهایم و ظرف چند ماه آینده از توان کاملا داخلی خود در ساخت تجهیزات الکتریکی استفاده خواهیم کرد.
حالا نتیجه کارتان به کجا رسیده؟ ۲۰۶ ایرانی از کی تولید خواهد شد؟
تولید که شروع شده، ما همین الان روزی ۵۰ دستگاه ۲۰۶ تولید میکنیم.
اما یکی از همکارانتان میگوید به مشکل کوچکی در تامین برخوردهاید.
منظور وی حتما آن مسائل و مشکلات کلی تولید بوده است. ما از ابتدای امسال همواره با کمبود قطعه روبهرو بودهایم و حالا ۲۰۶ هم از این قائده مستثنی نیست. در این چند ماه گذشته زیاد پیش آمده که مونتاژ و تولید خودرویی به دلیل نرسیدن برخی قطعات ناقص مانده، اما در نهایت تولید انجام شده است. ایران خودرو در حال حاضر تولید آزمایشی ۲۰۶ را آغاز کرده و تا پایان سال تیراژ روزانهاش را به ۳۰۰ دستگاه میرساند.
پارسال همین موقع تیراژ روزانه ۲۰۶ چقدر بود؟
بالای ۱۰۰۰ دستگاه.
پس خیلی فاصله دارید تا به آن رکورد برسید.
سعی میکنیم طی سال آینده تیراژ روزانه را به ۵۰۰ و حتی ۸۰۰ دستگاه برسانیم. هدف اولمان این است که چهار پنج هزار دستگاه پژو ۲۰۶ پیش فروش شده را تحویل مردم بدهیم و…
مگر تعهد ۲۰۶ دارید هنوز؟
بله، واقعا شرمنده مردم هستیم و من همین جا بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی میکنم. تعهدات باقیمانده را که انجام بدهیم، احتمالا پیش فروشی دوباره را برای ۲۰۶ در نظر خواهیم گرفت.
کی؟
سعی میکنیم همین امسال هر دو کار را انجام بدهیم.
پژو ۲۰۶ ایرانی را با چه قیمتی عرضه خواهید کرد؟
قیمتها که دو برابر شدهاند و یک حساب و کتاب ساده نشان میدهد هزینههای تولید ما چقدر افزایش پیدا کرده است. قیمت مواد اولیه و ارز سه برابر شده و اینها بر قیمت همه خودروهای داخلی از جمله پژو ۲۰۶ اثر گذاشته است.
حالا آخرش چند؟
۳۰ میلیون تومان.
زیاد نیست؟
اگر ایران خودرو پژو ۴۰۵ را با قیمت ۳۰ میلیون تومان عرضه کند، کسی نمیخرد، اما مطمئن باشید ۲۰۶ سی میلیونی خریدار دارد. البته افت تقاضا خواهیم داشت، اما به هر حال ۲۰۶ را با این قیمت هم میخرند.
می گویند در ۲۰۶ ایرانی از قطعات چینی استفاده شده، درست است؟
ممکن است چهار تا قطعه از چین آورده باشیم، اما مطمئن باشید قطعات چینی خریداری شده، مورد تایید پژو هستند. در واقع ما از همان قطعهسازان چینی که با پژو در ارتباط هستند، قطعه خریدهایم.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
پیام
۳۰ دی ۱۳۹۱اینا خیلی زرنگتر از این حرف ها هستند.
تولیدو بشدت کم میکنن یا متوقف میکنن ماشینو به نمایندگی های خودشون و دلال های خودشون میدن که قیمت بکشه بالا مثلا رانا 21500 الان رسیده به 30-31 حالا میان میگن ما میخوایم جلوی دلال بازی و اختلاف قیمت کارخانه و بازار رو از بین ببریم یا کاهش بدیم .بعد میان چندتا جلسه با سازمان حمایت از مصرف کننده (اسمش خالی بندی بیش نیست) و دولت میزارن میگن ما وضع مالیمون خرابه و جنس نداریم میخوایم جلوی این اختلاف قیمت ایجاد شدرو بگیریم خوب اوناهم که همه دستشون تو یک کاسه هست .چراغ سبز نشون میدن حالا ایران خودرو میاد قیمتو میاره 28-9 میکنه یا بتونه 30 هم میکنه میگه خودرو ها آماده شد مشکلات حل شد مردم بشتابید بیاید ثبت نام کنید و بخرید…………………اینا تا حالا چندینو چند بار اینکارو انجام دادن و دیدن راه خوبی هست وخوب جواب داده و کسیم بهشون کاری نداره ………………………….
خوش به حال مردم ما واقعا مردم بقیه دنیا حسرت میخورن کاشکی جای ما بودن …………این سعادتیه که نصیبه هرکسی نمیشه……
ali
۴ بهمن ۱۳۹۱گل گفتی پیام جون
یاسر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲جانا سخن از زبان ما میگویی
ahmad
۳۰ دی ۱۳۹۱وقتی از ایران خودرو و سایپا حمایت سیاسی میشه بایدم قیمت دست خودشون بیوفته. منم بودم انقد قیمتو بالا میبردم تا جاییکه مشتریه خاص پول بده. چه دلیلی داره قیمت با کیفیت متناسب باشه وقتی رقیبی نیست
یاسر
۱۷ اسفند ۱۳۹۲تنها وجدان میتونه مانع بشه که ظاهرا اونم برای این لگن سازها تعریف نشده است.
نانا
۴ بهمن ۱۳۹۱خوش به حال کسی که زمین های (املاک)چند هزار متری از اجدادشون به ارث میبرن چونکه حد اقل یه 200متر میفروشن هیوندای وفورد و… سوار میشن خاک تو سر ما که موندیم کف 206 آخه لعنتی این آشغال رده خارج هم شد ماشین
یاسر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲نداشتن زمین هکتاری که گناه نیست, دیگه چرا به خودت بدوبیراه میگی؟
sunmartin
۵ بهمن ۱۳۹۱جالب اینجاست که حتی اگه قدرت خرید داشته باشن مشتریان باز هم با دردسرهایی همچون روغن ریزی ، صدای عجیب پمپ بنزین ، سوختن مکرر سنسور اکسیزن و لقی دسته موتور و خشکی بیش از حد کمک ها و صدای گیر بکس مواجه میشن اما در مدل های کارکرده مثل 82 تا85 این مشکلات وجود ندارند حتی با اینکه اصطحلاک دارند خودروهای فرانسوی و به اصطحلاک بالا معروف هستند ، در حال حاضر تمامی خودرو ها وجود دارند و تولید پژو متوقف نشده بلکه با سیاست قطره چکانی توسط “ویران خودرو” به برادران دلال امنت داده میشه تا جیب مشتریان رو هر چه قدر دوست دارند خالی کنند در واقع دلالان عامل اصلی قیمت گذاری بروی اجناس هستند
احمد.ف
۵ بهمن ۱۳۹۱sunmartin جان گیر دادی به «اصطحلاک» ! درستش «استهلاک» است. اونی که شما میگید «اصطکاک» است.
ببخشید تذکر دادم ولی بهتره درست بنویسیم.
Afshin
۷ بهمن ۱۳۹۱بابا اینا روی ابلیس رو سفید کردند به خدا.
خیلی گرگ هستند!
میثم
۸ بهمن ۱۳۹۱چرا ما ایرانی ها همیشه باید حسرت دیروزمان را بخوریم؟!
یاسر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲خود کرده را تدبیر نیست
پیام
۸ بهمن ۱۳۹۱یک سوال از آقای نعمت بخش: آیا کسی که میاد 10 تا ماشین میخره مصرف کننده ی واقعیه یا دلاله؟فدات بشم، حقیقت بعضی وقتا تلخه. وقتی خودروساز میاد 10 تا 20 تا ماشین میفروشه به یه نفر یعنی چی؟ اگه شما تو فروش خودرو بیشتر دقت کنی، دلال از کجا میتونه ماشین گیر بیاره؟! پس این ماشینایی که دلالها میفروشن هم همه توسط خود شما به اونا فروخته شده و ……..یه کم هم به فکر ما مردم بدبخت باشین برادرا.وقتی میگید “در حالی که هیچ سودی از این افزایش قیمت نصیب خودروسازان نمیشود” یعنی چی؟ شما از سود دلال ناراحتی یا از ضرر مردم؟ از کدوم زاویه به مساله نگاه میکنید؟ طمع و حرص شما خودروسازا الان اگه مساله نباشه، قبلا بوده.حتی میشه گفت در فروش امانی، خود نمایندگی ها نقش دلال رو ایفا میکنند!!! وای به حال پشت صحنه!
در کل سال دیگه همه مردم از الانمون بعنوان روزهای خوب زندگی به خوشی یاد خواهند کرد.
Afshin
۸ بهمن ۱۳۹۱یاد 10 ماه پیش بخیر
چقدر ارزون بودند ماشینها، هرکی حقوق بگیر بود میتونست سریع السیر یه ماشین واسه خودش ردیف کنه!
هر روز بد تر از دیروز. دینگ دینگ صاایران(بی صاحب ایران)
mohammad
۱۰ بهمن ۱۳۹۱پیام منو به ایرا خودرو برسانید! چرا قیمت ماشین را اینقدر گرون میکنید؟ چرا با ارز مبادله ای مردم و گمراه میکنید؟ تا کی میخواید مردم و دور بزنید؟؟ چرا با این گرونی اینقدر مردم و اذیت میکنید!! اون دنیا باید جواب پس بدید؟؟
شا غلام
۱۲ بهمن ۱۳۹۱بعضی ها به جای مدیریت جهان بهتره برند چوپانی و یک گله گوسفند را مدیریت کنند نه یک جهان را
یاسر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲ایول
shomakher
۱۳ بهمن ۱۳۹۱به مردم این زمان ایران زمین این تصمیمات مدیریتی و آشفتگی بی انصافی نیست که نیست!!حق دارید سردمدارن
امید
۱۵ بهمن ۱۳۹۱وقتی سهامدار شرکت کله گنده ها و …. باشند معلومه که وضعیت خودرو باید این باشه. چندین ساله دارند به اسم حمایت از صنعت خودرو تعرفه سنگین به واردات می بندند ولی دهها شرکت تولیدی به خاطر برخی واردات بی رویه ورشکست میشه اما کسی به فکر حمایت نیست جالبه!!
به هرحال تنها چیزی که تو ایران اهمیت نداره رضایت مشتریه و وضعیت اقتصادی مردم بیچاره.
Navid
۱۵ بهمن ۱۳۹۱مشخصات ۲۰۶ ایرانی چیست؟
پرشین خودرو: شنیده ها حاکی از آن است که تولید ۲۰۶ ایرانی در ایران خودرو کلید خورده است خودرویی که به نوعی کپی از کپی محسوب می شود.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، شاهدانی که تولید اولین ۲۰۶ ایرانی را از نزدیک دیده اند می گویند که تفاوت ظاهری خاصی بین ۲۰۶ پیشین با ۲۰۶ جدید دیده نمی شود اما در داخل اتاق تقاوت های چشم گیری رخ داده است.
از روکش های صندلی نیمه پلاستیکی (که در سری اول استفاده می شد و رنگ آبی تیره داشت) گرفته تا جنس بدنه داخلی؛ همه روند نزولی را طی کرده است.
موتور و سایر اجزای فنی ماشین نیز از رانا قرض گرفته شده است، رانایی که خود کپی ۲۰۶sd خوانده می شد اکنون الگویی برای کپی برداری جدید شده است و نام خودرو جدید شده ۲۰۶ ایرانی.
در قدیم زمانی که سخن از بومی سازی یک سیستم به میان می آمد به معنای ارتقاع سطح کیفی و کمی یک محصول برای هم خوانی با محیط بود اما گویا در ایران خودرو مفهوم بومی سازی به معنای افزایش سود است، حالا به هر قیمتی، خواه افزایش هزینه مشتری و یا کاهش هزینه تمام شده از طریق کاهش کیفیت قطعات.
به هر حال خبرهای خوبی از ۲۰۶ ایرانی به گوش نمی رسد به ویژه اینکه از همین الان نوای به گوش می رسد که حکایت از رشد دوباره قیمت این خودرو بومی شده دارد.
http://www.persiankhodro.com/show_news/19570/مشخصات-۲۰۶-ایرانی-چیست؟
پيمان
۱۶ بهمن ۱۳۹۱به خدا قسم فقط یک هفته مردم ایران بشوند المانی. یک ماه هیچکس ماشین نخره ببینید چه بلایی سرشون میاد. تا وقتی ما تا میفهمیم میخواد گرون بشه هجوم میبریم برای خرید پول تو جیب دلال راحت میره
یاسر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲از ماست که بر ماست
مهسا
۱۶ بهمن ۱۳۹۱سلام
چرا آخه این همه تفاوت؟
نه قیمتها درسته و نه کیفیت محصول با قیمتها میخونه؟
ماشینهای بالای 20 سال هم دیگه اجازه تردد ندارن …
واقعا که …
رضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۱هه!!هه!!! تا وقتی دلال و دولت و شرکتهای خودرو دارن ازاین اشفته بازار سود میبرن اوضاع همینه!!!! نه حمایت از مصرف کننده ای هست و نه استانداردی!!!! اینا همه قصه هست و فریب اذهان مغشوش مردم!!! همین!!!!
محسن
۱۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
به خدا موندم بابت حرفای این “دست اندرکاران” و دلسوزان واقعی ملت بخندم یا بزنم تو سر خودم؟؟
واقعا متأسفم برای خوندم و امثال خودم که شدیم بازیچه. دیگه حاضر نیستم ماشین ایرانی بخرم. ماشینای ایرانی باشه برای هرکی که …
خدا گواهه که کیفیت ماشینای چینی در هر رنج در مقایسه با ماشینای ایرانی تفاوتی از زمین تا آسمان داره.
دو چیز جالب دیگه که ازش غافل موندیم…
دو روز دیگه که پژو ایرانی بشه 30 دوباره تا چند سال دلالان عزیز پژو اصلی رو با چند میلیون افزایش قیمت میده دست ما مردم عزیزشون
مورد دوم قطعات ماشین هست. یکی که پژو اصلی داره و قطعه ای حساس ازش خراب بشه باید ایرانی بندازه و اونوقته که برای 206 سواران واویلا است…
محسن
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ظلم بزرگیست به خدا.
فروغ
۱۸ بهمن ۱۳۹۱امروز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید انواع خودرو تولیدی شرکتهای ایران خودرو و سایپا را اعلام کردند..بلافاصیه یاد این گفتگوها افتادم که 206 حتا به 30 میلیون هم برسد مردم می خرند..حالا جوری به سر مردم اومده که با شنیدن قیمت 206 حداقل 32 میلیونی و حداکثر 42 میلیونی خوشحال هم میشوند و در نمایندگی های ایران خودرو صف می کشند. لینک خبر: http://isna.ir/fa/news/91111811583/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D8%A7-%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86
سهیل
۴ اسفند ۱۳۹۱اشکال از خود ما هست که هرچیزی که گران میشه شروع میکنیم به صف کشیدن برای خرید ان .وحاضریم هر قیمتی را برای خرید ان بپردازیم. شاید 1/3 بالا رفتن قیمت ماشین همین صف کشیدن ها است
ماهان
۲۲ خرداد ۱۳۹۲وقتی صنعتی انحصار این دو فرقون ساز باشه ورقابتی وجود نداشته باشه بهتر از این نمیشه
مجید
۱۰ مرداد ۱۳۹۲چرا باید یه معلم اموزش و پرورش با 28 سال سابقه خدمت پشت یه لگن به اسم روا بشینه.در حالی که این همه زحمت میکشه
یاسر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲یک کلام نابود کردن 206 رو بس
هادی
۱۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام
چیزایی که من راجع به 206 تیپ 5 مدل 92 تحقیق کردم ایناس حالا راس و دروغش پای تحقیق من بازاگه کسی دقیق اطلاع داره به منم بگه
1- مصرف سوخت بالا درون شهری که میگن بعد 5-6 هزارتا بهتر میشه حالا چقدر کم بشه خدا میدونه و بس !!!
2- مشکل گیربکس دارن با سروصدای زیاد(البته گارانتی تعویض میکنه) آخه نه این که ایرانی شده تو صداش غرش داره دیگه!!!!
3- روغن ریزی و کم کردن روغن که البته اگه توتال 7000 امارات بریزی می فهمی داره کم میشه آخه هی باید دست به جیب شی البته میگن بعد 5-6 هزار تا خودش درست میشه
4- از مولتی پلکس شرمنده ولی خبری نیست پس قید برخی آپشن ها رو باید زد مثل کامپیوتر سفری تایپ b
5- داشبورد پرسروصدا و بی کیفیت و دسته راهنما و کامپیوتر سفری طرح پیکان که فقط ساعت و تاریخ و دما داره و اطلاعات پخش رو نشون نمیده و قابل تعویض هم نیست باید به معایبش اضافه کرد.
6- صندلی های بی کیفیت که البته گارانتی تعویض میکنه با یکی دیگه!!!!!
7- دوستان زنون باز قید لامپ های قوی و زنون رو بزنن به خاطر تغییراتی که توی فک کنم BSI دادن (دقیق نمیدونم باز دست به کجا زدن) اگرم قیدشو نزدن و با آفتامات و این حرفا گول خوردن قید برق ماشین رو بزنن حتما”
8- آها تا یادم نرفته دوستانی که تو تلفظ برخی برند ها مثل بوش و ساژم مشکل داشتن خیالشون راحت کروز و …. اینا جاشو گرفتن که راحت شدیم از شر این اسم های اجق وجق خداروشکر!!!!
9- دیگه شرکت پژو نظارتی روی 206 نداره یعنی کاملا” شانسی شده ماشین گرفتن … به اینم بستگی داره که آقای کارگر و مهندس حالش سرجاش باشه یا نباشه (کنترل کیفیت = 0)
این همه عیب گفتم بی لطفی خوبیاشم نگیم:
1- شتابش خوبه و متوجه میشی سوار تیپ 2 نیستی
2- پدال گازش سیمی شده و نیازی به تغییر نیست دیگه
3- برادریمونو به کشور دوست و برادر چین ثابت کردیم که اگه ماشیناشونو وارد میکنیم قطعات بی کیفیتشونم میتونیم وارد کنیم.
kia
۲۲ شهریور ۱۳۹۳تمامی وارداتیا به جز ابن آشغال چینی ها شرف دارن به داخلی ها…
توحید
۱ آبان ۱۳۹۳من به عدالت خدا شک دارم اگه این عدالته که این ایران فرقون هرجوری که دلش بخواد مردمو م ی ک ن ه خدا هم ساکت مونده
اون قدیما خدا هم واسه خودش برو و بیایی داشت هر کی از خودش درمی اومد خدا یجوری میزد پس گلش که دیگه نمیتونست بلند بشه اما حالا چی… خدا رحمتت کنه شاه هرچقدر هم تث بد بودی بازم تو شاه بودی ولی اینا اخوندن
ایرونی
۲۳ مهر ۱۳۹۴شما بیخود کردی به عدالت خدا شک داشته باشی تو مسلمان هستی؟؟؟!!!!
عدالت خدا چه ربط داره به تولیدات ایران خودرو مسخرس حرفت اگه یکی زد سرت و شکست خدا عادل نیست؟؟؟؟؟؟!!
شاه دزد وطن فروش نوکر ابرقدرتها و ترسو و بی غیرت فاسد تجمل پرست مال مردم خور و خدا لعنتش کنه واقعا حرفت خجالت اوره!!
رفاه طلبی و بی قیدی و قضاوت پوچ شما باعث تاسفه برید مطالعه کنید ببین چه کردی که همچین قضاوتی کردی!! اگه میخاییم مستقل بشیم برای خودمون کسی بشی باید از جایی شروع کنیم اگه خودمون تولید نکنیم همیشه مثه قطر و عربستان بدبخت عقب افتاده وابسته می مانیم چاره ای نداریم تا کی وابسته و محتاج این غربی های بی دین منفعت پرست دروغگوی ظالم باشیم اینا دستشون برسه ما رو مستعمره میکنن میدوشن ما رو مثه زمان برده داری تاریخ و بخون ببین چه کارایی با ما کردن
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۳اره دیگه مشکل قطعات از چین حل میشه
رضا
۴ تیر ۱۳۹۴والا ما از 206 هیچ بدی ندیدیم یه مدل 90 داریم تیپ 2 14 میلیون تومن هم بیشتر نخریدم صفر کیلومتر هنوز هیچ خرج سنگینی برنداشته درسته که میگید قطعاتش زیاد خوب نیس ولی از لحاظ موتوری خوبه .
AMIR
۲۵ تیر ۱۳۹۴206 فرانسه واسه سال 2000 ببنید.
http://www.euroncap.com/en/results/peugeot/206/15524
عالیه
الان همه منفی می دن.
کارشناس ایمنی
۱۷ شهریور ۱۳۹۴تو سال 2015 کامنت گذاشتی که مدل سه در فرانسوی پژو 206، 15 سال پیش از یوروانکپ 4 ستاره ایمنی گرفته، بعد انتظار داری همه هم بگن درست میگی
فکر کردی اروپا ایرانه که استاندارد 2000 اش با 2015 قابل مقایسه باشه؟
اصلا ماشینی که ایران خودرو زده زیر نظر پژو تولید میشه؟؟
برفرض هم که بشه، این ماشین اصلا چهار دره و اون دو در!!
بهتره اینجا رو یه نگاهی بندازی؛ پژو 207 رو انتخاب کن
http://www.latinncap.com
و ببین که با دو ایربگ، دوستاره بیشتر نگرفته
توصیه دوستانه هم اینکه با این لگن های ایران خودرو 80-90 تا بیشتر نرو
مهندس ایران خودرو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴کلمهsaint-gobian-sukuritرا روی شیشه ماشین های خارجی دیدم.و همین طور هم رو پزو ها هر پزویی این کلمه رو داشته باشه یعنی اصله میگین نه برین رو 206 ها نگاه کنید همین طور اگه جای پزو پارس بنویسن پرشیا- پرشیا اصله.پزو 205 که مث 405 هاچ بک بوده اصلش توسط ایران خودرو عرضه میشده.در ضمن ورود پزو اماده به ایران از سال 85 متوقف و از سال 91 تمام قطعاتش ایرانی شده . ***