رپورتاژ: پژو از قدیم یکی از برندهای محبوب خودرو در کشور ما بوده است. کیفیت تولیدات فرانسوی باعث شده که علاوه بر پژو، رنو و سیتروئن هم در ایران خوب بفروشند. پژو بعد از تجربه بازار خوب تیپهای مختلف ۴۰۵، موفقیتی تکرار نشدنی را در تولید و فروش پژو ۲۰۶ به دست آورد. پژو ۲۰۶ به خاطر طراحی و کیفیت ساختش در تیپهای اولیه خوب فروخت. اما با تولید تیپ ۶، چالشهای جدید این هاچبک خوش چهره شروع شد. فروش تیپ ۶ با شکست روبهرو شد و توقف تولید خورد. بعد از آن نسخه فیسلیفت پژو ۲۰۶، با نام جدید پژو ۲۰۷ وارد کارزار رقابت خودرو شد. به نظر میرسید که خودروی جدید مورد استقبال قرار بگیرد. پژو ۲۰۷ در واقع روی نوار موفقیت پژو ۲۰۶ مانور میداد. نتیجه ولی آن چیزی نبود که انتظار میرفت.
پژو ۲۰۷ چه مزایایی دارد؟
طراحان پژو در ۲۰۷، با حفظ چارچوب کلی طراحی پژو ۲۰۶ محبوب، هم در امکانات کمی دست و دل بازی کردند و هم دستی به سر و روی این خودرو کشیدند تا اندکی به روز شود. تغییر طراحی چراغهای جلو و برجسته کردن آن، ظاهری کمی مدرنتر به این خودروی قدیمی داده است. در داخل کابین هم تغییر صفحه آمپرها اولین نکتهای است که به چشم میآید و تصویری جذاب ارائه میکند. تغییر شکل فرمان و قرار گرفتن کلیدهای کنترل بر روی آن هم از جمله تغییرات مثبت ۲۰۷ بوده است. کروز کنترل، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب از جمله امکانات خوبی است که پژو برای ۲۰۷ در نظر گرفته است. سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع هم پیشرفتهتراز ۲۰۶ طراحی شدهاند. صندلیها هم قابلیت تنظیم در ۴ جهت را دارند و البته این تنظیمات به صورت دستی هستند! موتور TU5 همان موتور نام آشنای پژو ۲۰۶ است که از جمله نقاط مثبت آن خودرو بوده است. در ۲۰۷ هم همین موتور با ظرفیت ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۰۵ اسب بخار یکی از نقاط قوت پژو ۲۰۷ به شمار میرود. پژو ۲۰۷ با مصرف ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خودرویی است که کمتر گذرش به پمپ بنزین میافتد. استهلاک پایین و سیستم ترمز و پایداری قوی پژو ۲۰۷ هم که باعث بالا بردن ایمنی پژو ۲۰۷ شده و توانسته ۴ ستاره ایمنی از موسسه EURO NCAP دریافت کند، هم از جمله موارد قابل توجه این خودرو است. ایران خودرو با قرار دادن تجهیزات مختلف تصمیم داشت که ۲۰۷ را رقیبی قدرتمند برای خودروهای چینی معرفی کند. اما آنچه که باعث شد در این تلاش موفق نشود، مشکلات متفاوت و بزرگ پژو ۲۰۷ بود که در ادامه در مورد آنها صحبت میکنیم.
چرا نباید پژو ۲۰۷ خرید؟
طراحی پژو ۲۰۷ علیرغم تبلیغاتی که خبر از تغییرات خیلی خاص داشت، در حقیقت خیلی متفاوت نبود. داخل کابین با وجود تغییرات اندک، در کیفیت متریال استفاده شده، هیچ پیشرفتی دیده نمیشد. پلاستیک خشک استفاده شده در داشبورد به مرور زمان دچار صداهای عجیب و غریبی میشود. بسیاری از آپشنهای موجود در پژو ۲۰۷ خیلی زود خراب میشوند یا از اساس هنگام تحویل گرفتن از کمپانی کار نمیکنند! این ضعف مونتاژ پژو ۲۰۷ را نشان میدهد که نوک پیکان انتقادات را به سمت شرکت ایرانخودرو میبرد. ضعفی که ایرانخودرو در طول سالها هیچ تلاشی برای رفع آن در خودروهای مختلفش نکرده و به مرور زمان بدتر هم شده است. نمونه بارز این کمکاری را میتوان در گیربکس اتومات پژو ۲۰۷ دید. در واقع مشکلی که پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در مورد گیربکس اتومات خود داشت و باعث زمین گیر شدنش شد، در پژو ۲۰۷ هم خودش را نشان میدهد. این مشکل در گیربکس دندهای پژو ۲۰۷ خیلی مشهود نیست اما در مدل اتومات به هنگام تعویض دنده هم تاخیر وجود دارد و هم انواع و اقسام صداها در کابین شنیده میشود! یک نکته مهم دیگر این است که قطعات استفاده شده در پژو ۲۰۷ فرانسوی نیست. مشکلات قطعات چینی را هم به تمام موارد بالا اضافه کنید. در مجموع به نظر میرسد که تلاش ایران خودرو برای ارائه یک فیس لیفت جذاب و متفاوت از پژو ۲۰۶، خیلی موفقیتآمیز نبود. با بررسی آگهیهای خرید و فروش خودروها در divar.ir و دیگر سایتهای خرید و فروش خودرو به نظر میرسد که به دلیل علاقه به خصوص نسل جوان به تیپ این خودروها، پژو ۲۰۷ هم مانند پژو ۲۰۶ بازار بدی را تجربه نکرده است. هر چند که ایرادات این خودرو به مرور زمان و با کارکرد بالا خودش را بیشتر نشان میدهد.
Mohammad
۳ تیر ۱۳۹۹لطفا هیچ ماشین ایرانی نخرید. چه قبل و چه بعد از خواندن این مطلب
AMIR-REZA
۱۳ تیر ۱۳۹۹بعد از اینکه این مطلب را خواندهاید هم پژو ۲۰۷ نخرید!
ایلیا
۱۷ شهریور ۱۴۰۲لطفا با ۵۲۰ تومن چی بخریم؟
شلبى
۳ تیر ۱۳۹۹دو سال پیش وقتى میخاستم ماشین عوض کنم خانواده میگفتن از همین ماشیناى ایرانخودرو تو این رنج قیمت مثل این و ال نود بخر از اونجا که این افتخارو دارم که تا حالا ماشین ایرانى نخریدم نمیتونستم خودمو راضى کنم خلاصه همون موقع یه اپل امگاى خیلى تمیز هم چشممو گرفته بود و دوست داشتم بخرمش اخر هم رفتم همون امگا رو خریدم و تا حالا خیلى راضى ام تازه امگا ذاتا ماشین پر هزینه ایه خلاصه خواستم این توصیه رو کنم ماشین خارجى دست دوم اگر سالم و تمیزش باشه خیلى بى دردسرتر از ماشین هاى تولید داخل کیفیت سوارى و لذت رانندگى هم که دیگه جاى خود داره
Irani
۳ تیر ۱۳۹۹خوش به حالت
ما که جون هم بکنیم از عهده قیمتای ماشین خارجی برنمیاییم، حتی چینی هاش
سامان اذری
۴ تیر ۱۳۹۹من اون موقع که ایران بودم
تو سایت دیوار ۲ تا ماشین چشممو گرفته بود
یکیش اکورد ۹۳ فول اتومات اون یکی هم گالانت عینکی سوپر سالن بود
ولی رفتم از نزدیک دیدم به دلم ننشست اونجورکه توعکسها بود نبودن منم بیخیال شدم ولی هر وقت عکسشونو میبینم خیلی خوشم میاد
علیرضا نوروزی
۱۸ آبان ۱۴۰۲باشه شما خارجی
اری
۱۲ دی ۱۴۰۲واااای خارجی
MOHAMAD.n.r
۳ تیر ۱۳۹۹خالم اتوماتشو داره وقتی گازو پر میکنی تقه میزنه.
دنده یک به دو اگر دورموتور بالای ۵ هزار باشه جوری تقه میزنه که نگو تازه صدا هم میده موقع تقه زدن
خلاصی بین دنده ها هم بیش از حد زیاده.
ساندرو و ال ممد هم اتوماتیک اند ولی دنده عوض کردنشون خیلی معقول تره و کیفیت گیربکسشون بالاتره.
خیلی دوست دارم سوار کوییک اتومات بشم ببینم اون چه شاهکاریه????
Malt hill
۳ تیر ۱۳۹۹کوییک cvt هست.فکر کنم cvt ها مشکل تقه نداشته باشن
البته فک کنم مشکل اصلی کوییک پر نکردن صفر تا صد زیر بیست و پنج ثانیه باشه :)
MOHAMAD.n.r
۳ تیر ۱۳۹۹اره cvt هست.
فیلمی از کوییک دیدم که حداکثر دور موتورش وقتی تخت گاز میکرد ۴۵۰۰ بود.
اخه این موتور با این حجم کم روی دور ۴۵۰۰ چقدر قدرت تولید میکنه؟؟؟
گیربکس cvt روی دور بیوفته خیلی خوب جواب میده. به نظرم میبایست جوری گیربکس رو تنظیم کنند که حداقل تا ۵۵۰۰ دور بگیره موتور ماشین.
نیسان تیانا با اون گیربکس قدیمیش در حالت عادی دور موتور را بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ نگه میداره و اگر اون کلید بقل دسته دنده(خودم اولش فکر میکردم مثل کره ای ها باید این رو فشار بدی تا بتونی دنده رو جابه جا کنی و اصطلاحا کلاچ هست) رو بزنی اسپورتش فعال میشه که دور موتور میره روی ۶۰۰۰.
MOHAMAD.n.r
۳ تیر ۱۳۹۹۶۵۰۰
a
۲۰ شهریور ۱۴۰۱با همون دنده یک و دور موتور 5 هزار تا ادامه بده تا تقه نزنه
amg 63
۳ تیر ۱۳۹۹گاری سوار بشه ادم اما سوار پژو نه
♤ANGUS_812♤
۳ تیر ۱۳۹۹الان من خریدم ولی مطلبو نخوندم
چیکار کنم یعنی کلاه سرم رفته
رامین
۳ تیر ۱۳۹۹نه دیگه سوختی :)). ولی بی شوخی سعی کن فشار زیاد نیاری. همیشه زودتر از موعد سرویس کن همیشه. مشکل گیربکس تو هر دو مدل دستی و اتوماتیک زیاده. اینا تجربه منه از این شاهکار مهندسی.
ایلیا
۱۷ شهریور ۱۴۰۲نه داداش نرفته خیلیم ماشینه خوبیه
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۹باشه
تا نخونیدیم نمیخریم
عزیز من خبر از قیمتا داری که میگی بخریم یا نخریم
مدل ۹۶ کارکرده اتوماتش رفته بالای ۲۲۰ میلیون ، چی چی میگین شما ، دیگه زندگی نمیشه کرد ، توف تو این زندگیای که تو ایران داریم .
هزینهها داره میکشه همه را که ماشین دیگه تو اولویت هم نیست چون اولویت شده مسکن و خوراک که اون هم بدتر از خودرو .
به جرئت میگم دلار تو این وضع بمونه ، منتظر شورش و هرجومرج باشید که چیزی برای از دست دادن ندارند مردم و از جون میگذرند .
ISF
۳ تیر ۱۳۹۹پژو ماشین بدی نیست همین 207 زمان خودش خوب بود الان دورش نمونده بعدشم مردم اروپا بیشتر آلمانی و انگلیسی سوار میشن تا فرانسوی
Mad.z.Max
۳ تیر ۱۳۹۹ما فروردین سال ۹۰ یه تیپ ۶ صفر واسه مادرم گرفتیم، بعد مدت کوتاهی مادرم میگفت این صدا میده همش، چک کردیم دیدیم لامصب موقع تعویض دنده شلیک میکنه ? یک سال هرچی تعمیر میکردیم فایده نداشت، تعویض شیر برقی تعویض ساعت تعویض هر مسیبتی. آخر به سفارش یکی از آشناها گیربکس رو عوض کردیم با یه نمونه ای که میگفتن مجارستانیه. و حالا تا الان میشه گفت بی دردسر کار کرده.
این ۲۰۷ هم همونه، اتوماتش شلیک میکنه فک میکنی الانه بترکه ?? نخرین بخدا اسمش اتوماته و راحت، دستمزد یه بار باز کردن گیربکسش فقط حدود ۲ میلیونه الان، تعمیراتش و لوازمش بماند..
(Saeed(peugeot
۳ تیر ۱۳۹۹دوستان اگه پژو تو ایران دوست دارید سوارشید ….. که واقعا پژو باشه ۲۰۰۸ یا ۵۰۸ بخرید …..
بقیه به لطف تولید داخل فقط لگوی پژو هست ….
همین ۲۰۷ هم مدل ۹۰ شو بخرید…..
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۹با سعید موافقم اما نه برای انتخاب۵۰۸
اما ۲۰۰۸ واقعاً خودروی خوبیه البته اگر موتور توربوش را تو این شرایط فاکتور بگیریم .
۵۰۸ یه جوریه ، نچسبه ، اما خیلی تعریف سواریشو شنیدم و اینکه کابینش در حد بنز و bmw های نسل جدید ساکته .
ISF
۳ تیر ۱۳۹۹مملکت با این خط جلو بره ………..اوضاع خیلی بد میشه
Enzo
۳ تیر ۱۳۹۹حق با شماست دوست عزیز .یکی از آشنایان رفته یه 207گرفته ازش پرسیدم چه فرقی با 206 قبلیت داره .میگفت اصلا این یه چیز دیگست اونم چنان با آبوتاب که من فقط سکوت کردمو آخرش گفتم مبارکت باشه.بعضی اوقات آدم از بیفکری بعضی از افراد شاخ در میاره
امیر
۳ تیر ۱۳۹۹داشبورد 206های قدیمی پلاستیک نرم بود اما 207 پلاستیک خشک تنها فرقش تو چراغ های جدیدش حالا چرا مردم برای چراغ جدید پول میدن نمیدونم
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۹امیر داداش ، اشتباه میکنی
۲۰۶ از اولش همه مدلهاش حتی تو فرانسه هم داشبورد خشک بود
فرزاد
۳ تیر ۱۳۹۹تازه قیافه 206 بهترم هست نسبت به 207 با اون قیافه قناسش من نمیدونم مردم به نسبت 206 این همه پول میدن تا یه 206 با قیافه خیلی بدتر شوار بشن
سورنا
۳ تیر ۱۳۹۹ای خدا …
OMID
۳ تیر ۱۳۹۹من ۲۰۷ نداشتم ولی ۲۰۶ داشتم تیپ سه دنده دستی مدل نود
یه سال درست حسابی کار کرد
بعدش گیریکسش دهنمو آسفالت کرد
دنده جا نمیرفت سفت شده بود میپرید بیرون بعضی وقتا?
هزار دفعه روغن گیربکسو عوض کردم
بردم تعمیرگاه آخر گفتم بازش کن
گفت گیریکسش یا تعویض یا تعمیر اساسی
فروختمش …
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۹Omid
منظورت واسکازینه دیگه
گیربکس دستی چیزه خاصی نیست که درست نشه و نهایتش با تعویص قطعات معیوب برطرف میشه ، ولی اتومات خیلی مکافات داره .
OMID
۴ تیر ۱۳۹۹دوتاش یکیه
حالا تو ایران تعمیرکارا میگن واسکازین که اسمه روسیشه ولی اهل فن میگن روغن گیربکس منم گفتم چون سایته خودروییه از این اسم استفاده کنم
تعمیرات هم بستگی داره
وقتی خوده چرخدنده خورده و شکسته بشه اونم همش به خاطر روغن بیکیفیت اولیه هزینش زیاد میشه
در حد همون تعویض
ارزششو نداره
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۳۹۹درسته
الان ویکی پدیا دیدم و متوجه شدم .
ممنون .
مهرآیین
۴ تیر ۱۳۹۹@OMID
@NAVID0098
روغن گیر بوکس خیلی روان تر است ولی واسکازین سفت تر از روغن گیربوکس است و باهم فرق دارند . به طور کلی به روغن مورد استفاده در جعبه دنده های اتوماتیک روغن گیربکس می گویند و همچنین به روغن مورد استفاده در گیربکس های دستی روغن دنده یا واسکازین گفته می شود و تفاوت اصلی آنها در روان تر بودن یکی و سفت تر بودن آن یکیست که ناشی از تفاوت عملکرد در جعبه دنده دستی و اتوماتیک است ولی البته در بعضی مواقع می توان از روغن گیربکس اتوماتیک در گیربکس دستی نیز استفاده کرد ولی عکس آن غیر ممکن است .
Genius
۴ تیر ۱۳۹۹تو همین مدتی که داشتیم این مطلب رو میخوندیم 206 پلاس یا 207 آی و نه 207 اصلی موجود از 220 تومان شد 250 تومان :)))
اینجا ایرانه مهد شیرانه و غفلت موجب پشیمانی
سجادی
۴ تیر ۱۳۹۹چقدر با وجدان تبلیغ گذاشتین واقعا احسنت
ناشناس
۱۶ بهمن ۱۴۰۰چشم نمیخریم
قسط آباد
۲۸ آبان ۱۴۰۱خرید اقساطی جزء گزینه هایی است که قدرت خرید اقشار مختلف جامعه را افزایش می دهد. وقتی از خرید اقساطی یک کالا صحبت می شود، قطعا اصطلاح خرید قسطی کالا یا تسهیلات خرید اقساطی سوالاتی را در ذهن شما به وجود می آورد.https://qestabad.com/
علی
۱۹ دی ۱۴۰۱207ماشین خوبیه من چندساله دارم استفاده میکنم کم مصرف و شتاب خوب اگه شماهیونداهم بگیری یه سری ایراداتی داره …
علی
۲۱ مرداد ۱۴۰۲۲۰۷ یه ماشین خوبه کم استهلاک بی درد سر برای خانواده سه نفره بهترین ماشین
علی
۵ آذر ۱۴۰۲۲۰۷ بهترین ماشین برای خوانواده سه نفر شتاب عالی بهتر از پارس دنا سمند
ناصر
۱۸ دی ۱۴۰۲ایران خودرو چند آبشن مزخرف روی ۲۰۷ گذاشته واون را نامیده ۲۰۷ ارتقا یافته و بخاطر همون ۱۵۰ میلیون رو ماشین کشیده و مجبورت میکنه اونو ثبت نام کنی .
سازمان حمایت کجایی؟؟؟؟؟؟؟
خدا لعنت کنه همه کسانی رو که با روح وروان مردم اینجور بازی می کنن.