کرمان موتور که اخیراً توانسته با واردات عمده محصولات هیوندای، بازار بزرگ کشور را از آن خود کند اکنون به دنبال مونتاژ محصولات بیشتری از این شرکت کرهای همانند النترا است.
معاون بازاریابی کرمان موتور، با اعلام اینکه این شرکت به علت ماهیت تولیدی خود مایل به مونتاژ بیشتر محصولات هیوندای است اعلام کرد که مونتاژ النترا از سال آینده با این رویکرد با همین آپشن های موجود بهجز ایربگ زانو شروع خواهد شد.
این شرکت قصد دارد تا ۲۰ هزار دستگاه النترا و اکسنت را در ایران مونتاژ نماید. قیمت النترای مونتاژ نیز کمتر از ۱۷۰ میلیون تومان اعلام شده است که تقریباً هیچ نشانی از مزیت تولید داخل در آن به چشم نخواهد آمد و به نظر تنها برای بهره حداکثری از سود این خودرو به خط تولید میرود.
کرمان موتور اخیراً و در هیاهوی افزایش تعرفههای واردات خودرو و در غیاب نهادهای نظارتی مؤثر، سردمدار گرانی در بازار خودرو شده و با هیچ حساب و کتابی نمیتوان قیمتهای خودروهای این شرکت را توجیه نمود. النترا پیش از کسب نمایندگی توسط کرمان موتور با قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون به فروش میرسید. قیمت جهانی النترا بین ۱۳ هزار دلار برای نسخه SE تا ۱۹ هزار دلار برای تریم های اسپرت و لیمیتد متغیر است که بسیار با قیمت آن در داخل ایران فاصله دارد.
به روز رسانی: شرکت کرمان موتور رسماً قیمت قطعی هیوندای النترا تولید داخل با مدل ۹۷ و تحویل ۵ ماهه (تیر تا شهریور سال آینده) را ۱۴۷/۹۰۰/۰۰۰ تومان اعلام کرد!
رضا
۲۱ دی ۱۳۹۶چقدربرای خودم تاسف میخورم که چراتوی این کشوربدنیااومدم ( البته من تقصیریودخاتی دراین مورد نداشتم )کشوریکه هرجاش رونگاه میکنی پراست ازاشکال وایراد.ازرانت وفسادورشوه وکلاهبرداری بگیرتاتقلب ورکودوتورم وآلودگی و پارازیت وهزارویک دردبی درمون دیگه که روزبروزوسال به سال هم بدتروبدترمیشه وبقول معروف هرسال دریغ ازپارسال .یادمه یک بنده خدایی حرف جالبی میزدو میگفت توتوی این سیاهی مطلق (وضعیت حاکم برکشور) یک نقطه سفیدبمن نشون بده تامن دلم روبهمون خوش کنم .هرجای این مملکت رونگاه میکنی نقصی وجودداره ویکجاش لنگ میزنه وهیچ سیستم نظارتی وجودنداره تااین مواردروکنترل کنه ویااگرهم هست بشدت ضعیف وانفعالی عمل میکنه که اصلابه چشم نمیاد.حالااین گرونی بیحدوحصرکه حتی خوددولت هم درش دخیله وبی کیفیت ساختن خودروسازان وطنی هم ازاین قانون مستثنی نیست. واقعافقط بایدافسوس خوردوبحال خودمون گریست
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۶دیگه نبینم از این حرفا بزنی اغتشاشگر انگلیسی آمریکایی صعودی?
سامان اذری
۲۱ دی ۱۳۹۶اگه تا تهش بریم میبینیم که صاحب این کرمانخودرو هم یا یکی از برادران لاریجانیه یه از مصبح یزدی و ها و حداد عادل هاو …… ها هست
پس تعجب نکنید که ملت رو سلاخی نکنن چون اینا کارشون همینه
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۶یعنی کرمان موتور قشنگ داره جوری بخور بخور میکنه که ایرانخودرو روش نمیشه ..سایپا هم چپ چپ نگاش میکنه !!!
هیچی تو این کشور درست نمیشه مگر با اعتراض مدنی..اگه گرونه نمیخرم. توام نخر..وقتی فروشش صفر شد واسه اینکه خرج هزینه هاشو بده یا تخفیف میده و قیمت هارو اصلاح میکنه یا جمع میکنه میره.
Saeed Boroomand
۲۱ دی ۱۳۹۶به جز اعتراض مدنی آدم میتونه خوب باشه مثل بقیه دنیا. من زیاد توی ایران میشنیدم جملاتی مثل:
باید سعی کنم بارمو مثل فلانی توی دو سه سال ببندم …
اگه من نخورم فلانی میخوره، چه فرقی داره…
اگه شما رای ندید، شما مسوول برگزیده شدن گزینه بدتر خواهید بود…
مردم گوسفندن، داری وقت میذاری فکر میکنی کسی قدر بدونه…
مگه احمق بودی واسه دانشجوت کلاس خصوصی نذاشتی…
حقمه اگه گرونه نخرن مردم، مگه من از فلانی که ماهی اینقدر در میاره چی کم دارم، چقدر زحمت کشیدم، مگه شما جای منی…
آدم ها میتونن خوب باشن، ولی اخلاق رو معامله نکنن، نه برای بهشت، نه برای خانواده نه جیز دیگه…
الانترا جدید خیلی بهتر شده، مقدار زیادی عایق صوتی داخلش به کار بردن، فنر بندی اس و طاهرشم بهتر شده، و برای دوازده سیزده هزار دلار ماشین خوبیه، بخصوص که هاندای معمولا خدمات پس از فروشی مثل چند سال پوشش رایگان همه هزینه ها هم میده خیلی وقت ها…
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۶به نظرتون اگه یه زمان سیویک یا مزدا۳ جدید ژاپنی وارد بشن همین ۲۰۰ میلیون میشن؟ آرزوهام کامل نابود شد یعنی !
وحید
۲۱ دی ۱۳۹۶سیستم نظارتی زیاد داره این کیان بر باد رفته
فقط سیستم هاش واسه نموندن ملتی هستند که خودشون اونهارو به قدرت رسوندن
خود کرده را تدبیر نیست.
Khosrow
۲۱ دی ۱۳۹۶داش رضا رفتار 80 میلیون غالب هست به چند صد نفر / همه همینیم جای گله نیست / اتفاقا این سیستم خوب کار میکنه رو ماها / باید 51% سفتی کمربند شون رو بیشتر کنن ..
amir2020
۲۱ دی ۱۳۹۶یه کشور رو مردمش میسازن
سورنا
۲۱ دی ۱۳۹۶داداش مگه نمیدونی اینا همش زیر سر اومریکا و اوسراییله :)
رضا
۲۱ دی ۱۳۹۶باید خون گریست ?
morteza
۲۱ دی ۱۳۹۶یعنی یه النترا مونتاژ کنی 100 تومنم سود کنی.بچه ها جم شیم بزنیم تو کار مونتاژ.
MAHDI
۲۱ دی ۱۳۹۶هر خودرویی که توسط ی ایرانی یا *** مونتاژ بشه بدرد مفت هم نمیخوره
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۶این به کنار اما مگه فلسفله افزایش تعرفه واردات، ترغیب خودروسازان به مونتاژ محصولاتشون تو ایران نیست؟؟؟
خب الان قیمت این چه فرقی با نمونه وارداتی کرد؟؟؟
سیامک
۲۱ دی ۱۳۹۶الان سود بیشتری میره توی جیب این آدمخوارا
گنجی
۲۱ دی ۱۳۹۶چه ربطی به مسلمون هاداره
رضا
۲۱ دی ۱۳۹۶ربطش از تعداد منفی هایی که گرفتی معلومه
morteza
۲۱ دی ۱۳۹۶بچه ها داره جنگ میشه.علی نوا کجاست فقط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میثم
۲۱ دی ۱۳۹۶چکار مسلمونا داری عزیز
Raha
۲۱ دی ۱۳۹۶این قدر خون خودتون رو کثیف نکنید
مهم مردمن که با چه شوقی میرن میخرند و خیلی هم خوشحال
13$ = 170000000
هادی
۲۱ دی ۱۳۹۶آقا اگه اینا بی انصافن چه ربطی به اسلام و مسلمونا داره؟ اسلام که خودش اولین مخالف ایناست.
Saeed Boroomand
۲۲ دی ۱۳۹۶ورژن جدید، بازی جدید ?
Madjid
۲۱ دی ۱۳۹۶۱۷۰ میلیون !!!
این قیمت رو باید بنز کلاس C فول داشته باشه
بدون توجه به قیمتگذاری داخلی این ماشین نهایتش ۶۵ میلیون میرزه
PooRiyA.BMW.GERMANY
۲۱ دی ۱۳۹۶ساخت و مونتاژ خودرو در ایران هیچگونه توجیه اقتصادی نداره
خودروی کامل با پرداخت اونهمه تعرفه گمرکی هزینه حمل کشتی بیمه مسیر و کلی هزینه های جورواجور از اون سر دنیا میاد اینجا میشه ۱۵۵تومن
بعد مونتاژ با ۲۰ درصد قطعات داخلی تو کرمون منتاژ میشه بعد ایربگ زانو نداره پرداخت تعرفه گمرکی قطعات کامل خودرو cbu ۱۵درصد با دستمزد کارگر ایرانی منتاژ میشه
۱۷۰ تومن!!!!!!!!!!
این خودرو باید نهایتا هم قیمت مزدا ۳ بهمن موتور عرضه بشه یعنی نهایتاً ۱۳۰ تومن
قبلاً از سایپا متنفر بودم الان از کرمان موتور تنفر دارم
خدا بیامرزه پدر آسان موتور حداقل مثل این به اصطلاح خودروساز خون مردم نمی مکید
morteza
۲۱ دی ۱۳۹۶با پول این میشه یه لنسر ای ایکس گرفت و حالشو برد.البته اگه از 130 تومن بیشتر نشه مابقیشم بزار بانک.والا
M.us
۲۱ دی ۱۳۹۶وقتی سکوت کنی هر بلایی سرت میارن تو ایران کمتر کسی پیدا میشه که وجدان کاری داشته باشه تو یه سایت خارجی نوشته بودن بزرگترین انسان ها اول به پیشامد کارشون فکر میکنن بعد با برنامه ریزی دقیق عمل میکنن تا به کسی نه تنها ضرری وارد نشه بلکه حتی براش خوشایند هم باشه
m.m
۲۱ دی ۱۳۹۶جالبه که میگن در غیاب نهاد های نظارتی
یا اینکه اون مسئول میگفت فکر نکنم ممنوعیت واردات بالای ۴۰۰۰۰ دلار باعث گرونی بشه
اگه شما فکر میکردین که اوضاع ما این نبود
Kasra
۲۱ دی ۱۳۹۶همین چند ماه پیش نبود میگفتن این ماشینو ۱۲۵ مونتاژ خواهیم کرد!
lawyer hamid
۲۱ دی ۱۳۹۶من که دیگه به اینجور قیمت زدناشون عادت کردم و اصلا تعجب نکردم، دور دور اوناس و دارن همینجوری میتازونن و هیچکسم جلودارشون نیست، دیگه کار از تأسف گذشته و تأسف خوردن شده خوراک هر روز و هر شبمون، خوشم میاد اسم *** رو هم یدک میکشن…
محمدامین
۲۱ دی ۱۳۹۶دوستان عزیز، ربطی به کرمان موتور نداره این قیمت.
اولا نسخه وارداتیش الان ۱۹۹ میلیونه و با مونتاژ قیمتش حدود ۳۰ میلیون کاهش یافته(کاملا قابل قبول و منطقی هست)
اینکه قیمت بالاست ربطی به کرمان موتور نداره و به خاطر مالیات و گمرکی هست که برای ورود قطعات گرفته میشه
کرمان موتور همیشه کیفیت ماشین هاش خوب و مونتاژشون عالی بوده و نباید با سایپا و ایران خودرو مقایسه بشه.
راه حل هم اینه که توی شهرک صنعتی یکی از مناطق آزاد مونتاژ بکنه(معافیت مالی برای گمرک و همچنین خیلی از مزایای مالی دیگه!)
مثل کیش،اروند،قشم،ارس
اون موقع میتونیم روی قیمت ۷۵ میلیونی النترا(با پلاک و مالیات های شماره گذاری و … حدودا ۸۳-۸۴ میلیون)حساب کنیم!
لطفا اگه حرفی رو میزنین با سند و مدرک بزنین
یه نفر گفته بود نهایتا قیمتش باید ۶۵ باشه!اخه ۶۵ میلیون توی اماراتم نیست!قیمت فولش توی امارات حدودا ۶۸ تومن هست…تا بخاد هزینه حمل و کشتی و مالیات و …. بخوره حداقل قیمت مونتاژیش باید بشه ۸۴ تومن!
البته خود کرمان موتور زرنگی کرده توی منطقه محروم کارخونه زده!۱۰ سال معافیت مالیاتی دارن:))
Khan
۲۱ دی ۱۳۹۶عامو ماشینه بعد از ساخت با سود و جابجایی و همه چیش شده 70 تومن بغل گوشمون تو امارات، بعد این ***ها با تعرفه 15-20 درصد قطعه وارد میکنن مونتاژ میکنن تازه دستمزد کارگر ما پایینتر هم هست اونوقت *** با همه مالیات و اینا باید بشه 100 تومن نهاااایتا، شما اومدی از قیمت 170 تومنی دفاع میکنی؟
الان این چیایی تو گفتی مستند و دقیق بود مال بقیه بدرد نخور؟ همونا که بچه ها گفتن به حق نزدیکتره
محمدامین
۲۱ دی ۱۳۹۶شما کجا دیدی من از قیمت دفاع کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
من گفتم کار کرمان موتور مشکلی نداره و منصفانست،مشکل از دولته که این همه تعرفه و مالیات و هزارجور حق خوری گذاشته.
بعدشم این ماشین نباید بشه ۱۰۰ تومن!نهایتا باید بشه ۸۴ میلیون!
در رد کلامتون هم بگم تعرفه خیلی بیشتر از ۲۰ درصده واسه ی CKD!
محمدامین
۲۱ دی ۱۳۹۶دوستانی که منفی دادن،توجه کنید که منفی دادن شما مستندی برای ما نیست و هیچ اهمیتی نداره
اگه اعتراضی دارین ریپلای کنین و حرفتونو محترمانه بزنین.لطفا منطقی باشین و پاسخ منو بادقت بخونین:))
Amir
۲۱ دی ۱۳۹۶شما از مسئولین کرمان موتور هستین که میگید منصفانس؟عاخه مرد مومن داره پول ۳تا ماشینو از مردم میگیره،منطقه آزاد الانترا تیپ پایه حدود۵۵هست کف گمرک که باز هم با تعرفه های گمرکی و خرج پلاک و داستانا میشه ۶۵تا۷۰…۱۷۰ تا یعنی چی؟؟؟…منطقه آزاد با ۱۷۰میلیون تومن پول میشه یه تویوتا راو۴ مدل۲۰۱۵یا۲۰۱۶نیمه فول و یه الانترا ۲۰۱۸خرید بقیش هم گذاشت تو جیب…من نمیدونم مقصر اصلی دولته یا کرمان موتور یا مردم که میخرن ولی هر چی که باشه چیزی جز دزدی و چپاول محض از جیب مردم نیست…
ونوم اف ۵
۲۲ دی ۱۳۹۶امین جون ماشالله پولداریااا
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۶اصلا همین ۸۴ تومن که شما میگی ما قبول داریم..کو پس؟
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۶شما نمی دونی خروج جنس وارد شده به منطقه ازاد شامل تمام قوانین گمرک های ورودی کشوره و باید هزینه هاش تمام و کمال پرداخت شه بعد اومدید از کرمان موتور حمایت می کنید !!!
***
morteza
۲۱ دی ۱۳۹۶مدیر عامل کرمان موتوری یا مدیر فروش یا تبلیغاتش داداچ.خخخ
محمدامین
۲۱ دی ۱۳۹۶ممنون ازینکه اعتراضتونو بیان کردین:)
من از مسئولین کرمان موتور نیستم.همچنین موافق قیمت ۱۷۰ میلیونی النترا نیستم.حتی موافق قیمت ۱۰۰ میلیونیش هم نیستم.
دوست عزیز امیر جان خودرویی که به منطقه آزاد وارد میشه گمرک نداره(فقط مالیات شماره گذاری و نصب پلاک و غیره رو پرداخت میکنه) ولی اگر کسی بخاد قطعات کامل یا بعضی قطعات(مثلا موتور و بدنه و چیزهای کلی)یا خودروی ساخته شده رو وارد کنه شامل گمرکی میشه،مقدارش هم خیلی زیاده!
Amir جان من اصلا موافق قیمت ۱۷۰ تومنی ماشین نیستم ولی همینو میدونم که مقصر کرمان موتور نیست.مقصر دولته،آقازاده هان یا مردم،اینو به عهده خودتون میزارم چون هیچ نظری راجبش ندارم.
من هم از همین مردم هستم.من هم دوست دارم مردم ماشین به روز سوار شن و لذت ببرن.
اگه مایل باشین من داستانی که فهمیدمو تا حدودی در کامنت بعدی میگم،فقط اینو بدونین من نه موافق دولتم نه موافق قیمت،نه موافق مردمی که اینو میخرن،نه موافق آمریکا،نه موافق غزه…
محمدامین
۲۱ دی ۱۳۹۶بنده قبل از همه قضیه تحریم های ظالمانه ای که پیش اومد میخاستم با شرکت فیات همکاری کنم و محصولاتش رو در ایران تولید کنم(فیات صاحب شرکت های مازراتی و آلفارومئو و … هم هست که با یک تیر چند نشون میشد!)
با ۵۱ درصد سهم من و ۴۹ درصد شرکت فیات(مبلغش ذکر نشه بهتره)
برای گرفتن زمین و تاسیسات که واقعا عاجز شدم!بعد از اون با مخالفت های تمام کارکنان دولت روبرو شدم(نمیگفتن مخالفن ولی کاملا معلوم بود،ارجاع دادن از این دفتر به اون دفتر،از این مسئول به اون مسئول که شونه خالی کنند)،فکر میکنید بخاطر چی بود؟من مجاز شدم که خودروهای بالای ۳۰۰ میلیون تومن رو مونتاژ کنم!(اون هم با هزاران مالیات که واقعا زور بودن و اصلا نمیشد باهاشون کنار اومد،فقط بخاطر اینکه نباید به سایپا و ایران خودرو آسیبی می رسید)
جدا از اون،قانون های یک روزه و توصیه های باتجربه های اطرافم من رو بیشتر به انجام ندادنش مجاب می کرد،همه میگفتن اگه انقدر سرمایه داری که میخای اینکارو بکنی،بزن توی یه کار دیگه….انقدر کاغذبازی هست که یکدفه می بینی بدبخت شدی
هر قانونی بزارن که شامل مالیات بشه فقط به ضرر خصوصی هاست
اگر ایران خودرو مستلزم به پرداخت مالیات به دولت بشه،هیچ چیزی رو از دست نداده چون ایران خودرو خود دولته!مثل اینکه از جیب چپتون پول بردارید بزارید توی جیب راستتون!!
حتی همین کرمان موتور که نصفش مال خیریه مولی الموحدین هست…
چه شرکت خودروسازی دیگه ای داریم؟(اعم از موفق و ناموفق)
به هرحال هرکس میخاد خودروسازی بزنه،(علیرغم اینکه پولشو بسوزونه و لگد بزنه به سودش و تمام سختی های غیرقابل پیش بینی رو به جون بخره) باید قید مونتاژ و ساخت ماشین هایی که ممکنه رقیب ایران خودرو و سایپا بشن رو بزنه!والسلام
Saeed Boroomand
۲۲ دی ۱۳۹۶شغلتون رو میشه بفرمایید چی هست که قصد مونتاژ داشتین؟ امیدوارم مرتبط باشه تخصصتون یا حداقلیه تیم متخصص داشته باشید، متوجه هستید که الان بخشی از مشکلات مربوط به اینه که مثلا شخصی که کباب فروش بوده مووسه توریستی میزنه، کسی که قاضی بوده توی حوزه صنایغ غذایی فعالیت میکنه، صنعت پتروشیمی به بدهی های بازیکن های فوتبال ربط پیدا میکنه و …
Saeed Boroomand
۲۲ دی ۱۳۹۶اگه قرار بود توی کیش سر هم شه و بعد بدون گمرک وارد شه که دلیلی نداشت …
ماشینی که قیمتش باید کمتر از ۶۰ تومن باشه، سه برابر قیمت عرضه میشه، دقت کنید که تعرفه ها واسه خودروهای داخل سر هم بندی خیلی کمتره تا واردات. و برای واردات هم قیمت نهایی نباید بیش از صد و پنجاه بسه، روی کاغذ… اما چرا میشه به خاطر امتیازات و انحصار ها و … به هر حال توی مملکت *** بی دلیلی جنسی توی گمرک ماه ها خاک نمیخوره و بی دلیل بنگاه های فروش ماشین میلیاردر نمیشن…
محمدامین
۲۲ دی ۱۳۹۶سپاس
” الان بخشی از مشکلات مربوط به اینه که مثلا شخصی که کباب فروش بوده مووسه توریستی میزنه، کسی که قاضی بوده توی حوزه صنایغ غذایی فعالیت میکنه، صنعت پتروشیمی به بدهی های بازیکن های فوتبال ربط پیدا میکنه و …”
معذرت میخام ولی نظرتون کمی کودکانه بنظر میاد،میشه با جستجو خیلی از افرادی رو پیدا کرد که تخصصی در زمینه شغلی ندارن ولی سرمایه میزارن و از کسی که تبحر داره استفاده میکنن
مثال بارزش هم پسر حاکم امارات هست که سوارکاری شغلش هست!ولی برج های زیادی رو به نام خودش ثبت کرده.مدیرعامل های شرکت های انتشاراتی که حتی ممکنه دیپلم هم نداشته باشند.این افراد غالبا سرمایه گذار نامیده میشن
من هم راستش تخصصم شاید به این زمینه مربوط نشه ولی بیشتر به عنوان سرمایه گذار جایگاه اقتصادی توی این زمینه دارم.اینکه شغلم چیز دیگه ای هست دلیلی نمیشه که نتونم اینکارو انجام بدم.البته با کمک چندین متخصص(مکانیک،طراح صنعتی ،برق و …)،خودم با دست خودم نمیسازمش که:))
راجب کامنت دومتون میگم که “اشتباه نکنید!”
واردات قطعات به طور کامل بسیار هزینه بر تر خواهد بود تا واردات خودروی ساخته شده
تنها بخشی از دلایل:
۱.تعرفه گمرک فرق چندان زیادی ندارد
۲.هزینه حمل قطعات جدا هزینه برتر از خودروی کامل است.
۳.وقتی شما ماشین ساخته شده رو میخاید بیارید مثلا هیوندای ازامارات میارید ولی اگر بخواید مونتاژ کنید باید از کشور مبدا(کره جنوبی)یا جاهایی که تولید میشه بیارید
۴.هنگامی که شما ماشین رو مونتاژ کنید باید زیرنظر شرکت مادر باشید تا دست از پا خطا نکنید!(خصوصا اینکه کشور هایی که حاضرن به ایران اعتماد کنن به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد!)ولی هنگام واردات خودروی ساخته شده مشکل خاصی نیست.
۵.خدمات پس از فروش و خدمات باید کامل و متخصصانه انجام بشه،همچنین فراخوان ها باید انجام بشه در صورتی که برای واردات خودروی ساخته شده نیازی نیست.
۶.شما نیاز به هزینه برای تعلیم کارگر و افراد متخصص دارید که بتونن با کیفیت افراد کره ای کار کنند.
۷.شما متحمل فشار روحی شده اید!(شاید عجیب باشد ولی کسی که به طور مثال ۴۰ میلیارد گذاشته باشد،از قوانین یک روزه ای که دولتمردان تعیین می کند می ترسد،ممکن است خیلی راحت سرمایه اش به باد برود)ولی واردات اصلا اینگونه نیست.
دلایل زیاد دیگری هستند که اینجا نمی گنجد ولی مهم ترین هایشان همین ها بودند،گرچه بقیه بی اهمیت نیستند:)
“اگه قرار بود توی کیش سر هم شه و بعد بدون گمرک وارد شه که دلیلی نداشت ”
این رو متوجه نشدم،ببخشید:)))
” اما چرا میشه به خاطر امتیازات و انحصار ها و … به هر حال توی مملکت *** بی دلیلی جنسی توی گمرک ماه ها خاک نمیخوره و بی دلیل بنگاه های فروش ماشین میلیاردر نمیشن…”
این همون قوانین یک روزه ای هستند که هر سرمایه گذاری از آن ها وحشت دارد!!
یک روز گمرک را می بندد،یک روز ممکن است بگویند حق ندارید با کشور آلمان در ساخت خودرو همکاری کنید
مسائل سیاسی زیادی هم هستند؛تویوتا چندوقت پیش به دلیل فروش یک خودرو به ایران از آمریکا عذرخواهی کرد.الان هیچ کشوری به غیر از چین و هند،حاضر به از دست دادن بازار آمریکا،به جای بازار ایران نیست!
این را هم بگویم ایرتویا و آرین موتور قصد ساخت خودرو را چندسال پیش در سر خود می پروراندند ولی زهی خیال باطل:)))
Saeed Boroomand
۲۲ دی ۱۳۹۶بله، در مورد بخش اول صحبتتون توی بخش قبل گفتم که شخص لازمه توی حوزه ای که میخواد پول بگذاره متخصص باشه یا یه تیم متخصص داشته باشه دور و برش، مشکل تیم متخصص توی ایران این هست که هی چ جای دنیا یه شرکت سرمایه گذاری پانمیشه بره کارخونه مونتاژ یا تولید بزنه، بلکه توی شرکت های کوچک تر و موفق توی اون حوزه سرمایه کذاری میکنه و میشه صاحابش یا سهامدار. مثل همین اماراتی ها که گفتید. سوال من این بود که کدوم یکی واسه شما پاسخ گو هست، چون سرمایه گذاری و بازار بورس توی ایران یه جور جوک هست و رانت و ثبات و … و خب اگه خودتون متخصص حوزه خودرو باشید بازم میدونید که هر شرکت فعالی زنجیره های قوی رو بهش وصله و نهایتش بشه قطعه ساخت.
قیمت تمام شده ماشینی که توی رومانی سر هم میشه کمتر از ایرانه، اما مسیله تعرفه هستش که وقت واردات یه تعرفه دولت میگیره وقت مونتاژ و ایجاد اشتغال یه تعرفه کم تر و خیلی کمتر حدود دو سوم مقدار قبلی و اگه خودرور ۶۰ درصد داخلی باشه حدود یک چهارم واردات، البته خب بخشودگی تعرفه میشه سود برای اون شرکت های خاص… به جز این با تولید برخی قطعه ها توی داخل میشه مقداری شغل و ارزش افزوده ایجاد کرد، مثلا کمربند ایمنی ساختن یا لنت ساختن یا لاستیک و یا بخش هایی از بدنه که فولاد خاصی نیاز نداره و … که خب تصور این که کرمان خودرو همینا رو هم برنامه ریزی کنه یا بقیشون یه مقدار مزاحه…
اون جا که گفتین توی مناطق آزاد سر هم شه، و بعد وارد کشور شه تا ارزون تر تموم شه، جملتون رو متوجه نشدم راستش، شما هر جا ماشین رو تولید کنید وقتی داخل شد باید پول بدین و گرنه خب ایران خودرو چه معنی داره نره کیش، قشم، به جای اون که بره قم، مشهد ، ای کاش دکتر معین هم بودن …. ؛)
در کل حرف هاتون رو درک میکنم اما همون بحثی هست که گفتم آدم ها توی ایران توی جایگاه واقعیشون نیستن… میخواید سرمایه گذاری کنید، تشریف ببرید از بندر عباس تا جاسک ساحل باتلاقی و مناسبی هست برای پرورش میگو و ماهی، واسه چند تا جوونم کار ایجاد میکنید دعاتون هم میکنن اگه حقوق به موقع بدید…
محمدامین
۲۲ دی ۱۳۹۶سعید جان شما اصلا روی اینکه قطعه بتونه توی ایران تولید بشه فکر نکن!!
کیفیت قطعات ایرانی به هیچ وجه نمیتونه با نمونه خارجی رقابت کنه،مگر حدودا ۱۵ سال (یا حتی بیشتر)تلاش بدون وقفه!
شما باز گفتید تعرفه گمرک واردات قطعات کمتر از تعرفه ی گمرک خودروی ساخته شدس،من هم تاکید میکنم این اختلاف(هرچند ممکنه برای خودروی ۲۰۰ میلیونی ۲۰ میلیون اختلاف دربیاد)با هزینه ی حمل و خدمات و غیره که در کامنت بالایی ذکر کردم نه تنها جبران میشه،بلکه بیشتر هم میشه!!
پس بخشودگی تعرفه نمیشه سود اون شرکت خاص!!
راه حلش هم گفتم که اگر توی مناطق آزاد تولید بشه شاید به صرفه باشه.
راجب سرمایه گذاری هم بنده فقط سرمایه گذاری میکنم و بخش اقتصادی شرکت رو رهبری میکنم(محاسبه اینکه چقدر باید تولید بشه،چقدر توان لازمه،چقدر برای صادرات باشه،چقدر باشه می ارزه و …)
جالبه بدونید بخشی از سهام فولکس واگن متعلق به شرکت سرمایه گذاری پورشه اس ای هست!
و قطعا پاسخگو خواهد بود.
راجب منطقه آزاد که فرمودین،الان کافیه که بگم دو قطب موبایل سازی کشور در منطقه آزاد اروند هستن.
اصلا چرا باید ایران خودرو که خود دولته بیاد توی منطقه آزاد کارخانه بزنه؟تعرفه گمرکو داره میده به دولت و خودش دولته!مثل همون مثالی که گفتم از توی جیب چپش میداره میزاره توی جیب راستش!
شرکت خصوصی خودروسازی آذربایجان در منطقه آزاد هست!که اخیرا ام جی رو مونتاژ میکنه.
سعید جان بنده تا حالا از هیچ تلاشی برای کشور سرباز نکرده بودم.
اگر میخاستم خیلی راحت می توانستم به خارج کشور بروم و یک زندگی خیلی عالی داشته باشم که حتی قابل مقایسه با ایران نیست.
بسیاری از همکلاسی های من مهاجرت کردند …
ولی من موندم و هنوز نمیدانم راه درستی را رفته ام یا …
سپاس
بهراد
۲۲ دی ۱۳۹۶سلام قربان ،شما فکر کنم از آدمهای اصیل و ریشه دار قدیمی هستید،
راجب همکلاسی هاتون هم موردی رو به عینه دیدم همکلاسی های دایی بنده که دهه ۶۰ درس خوندن کلاسی داشتن که هر کودوم الان یه فرد موفق و ثروتمندی هست، کوچیکترینش کارخونه ی بزرگ چرم داره دیگه بالایی ها رو حساب کنید، شما هیچگاه نمی تونین تو ایران ماشین بسازید مهندس جمشید آرین ها قبل از شما و حتی پولدار تر از شما هم خواستند نزاشتن. چون همگی بند پ نداشتن، شما هم تا باج ندید نمیشه بسازید،یه صنعتی رو شروع کنید باید سالها براش زحمت بکشید تا به سود دهی مناسب برسید، و برای اینکه به اونجا برسید باید هدفتون رو از خدمت به مردم به خدمت به یقه سفیدا عوض کنید،انصاف هم نداشته باشید تا مثل مدیر عامل ایرانخررو و سایپا بتونید ادامه بدین. درسته قیمت دلار زیاده و با صادرات بیشتر سود بیشتری پیدا می کنید ولی هدف شما واردات یا مونتاژ هست، به نظر بنده به توجه به اعتبار و رتبه ایران تو صنعت عدم اعتماد دیگر کشور ها ، در ترکیه میتونید این هدفتونو واقعیت ببخشید که خیلی موفق هم میشید، اگر در ایران خواستید فعالیت اقتصادی بکنید با توجه به وضع بازار، به صرفه نیست، کار های علمی و پروژه های عمرانی یا حتی کشاورزی بسیار بهتر از ماشین سازی هست، یه همشهری داشتیم می خواستند از کشور های خارجی لایسنس ماشین داشته باشند بسازن یا مونتاژ کنن، در خارج و مراحل اداری و حتی کارخونه ی ماشین سازی خیلی براشون احترام قائل بودن و شرایطش مناسب بود ولی اومدن ادامه ی کار رو در ایران پیگیری کنن که هیچ کس تحویلشون نگرفت و غیر مستقیم بهشون گفتن شما تولید کنید ایرانخودرو و سایپا میخوابه و ماشینشون قیمتش بین پراید و پژو بود و کیفیت و ایمنی بهتر از پژو که نگذاشتند ، ماشین با کیفیت تر و قیمت بالاتر ینی ۷۰ میلیون تومن با مالیات براشون مثلا میشد ۱۶۰ که کلا بیخیال ماجرا شدند، صادرات محصولات کشاورزی هم کاری بسیار سود ده هست اگر کشاورزی صنعتی رو بتونید پیاده کنید یا حتی پرورش مرغ گوشتی یا تخم گذار هم باتوجه به وضع بازار مناسب هست، اگر می خواهید سود چن برابر با سرمایه اندک داشته باشید نزدیک عید برید میوه وارد کنید انبار کنید خودشون مرز رو نزدیک عید میبندن مخصوصا مرز مهران رو. مثلا سیب ۲ تومنی میش ۶ تومن البته شهر های دیگه مثلا تهران و مشهد و غیره رو خبر ندارم .و اگر در بالا ها یه نفر داشته باشید که اینهارو مرتب بهتون اطلاع بده ده برابر الانتون رو بدست میارید ، اما کار درست اونم تو ایران هیچ پیشرفتی نداره.صنعت لجن خودروی ما هیچوقت درست نمیشه فقط باید یکی همت کنه همشونو یکدفعه بفرسته هوا تا بقیه یه نفس راحتی بکشن.خود من ۱۴ سال هست ماشین صفر نخریدم پولشم دارم ولی ارزششو نداره ۳۰ تومن بدیم به یه رانت خور به اسم حمایت برای انحصار، سالها بعد میگن ایرانیان مردمی بودند که برای ماشین های چهل سال پیش و رده خارج سه چهار برابر ارزش واقعی پول میدادند . آه مردم این هارو هم میگیره ، چه شما بخری نخری اونها کارشون رو بلدن جوری وام میدن تو اداره ها اسم نویسی و شرایط های مزخرف و تکراری میزارن که بیشتر مردم وسوسه میشن، ینی بخاطر یه پراید …
محمدامین
۲۲ دی ۱۳۹۶سلام بهراد جان ممنون از لطف بسیاری که به بنده دارید.
راستش چندسالی هست که قید تولید خودرو رو زدم و کاملا درک میکنم چرا فارغ التحصیل های شریف میرن آلمان و سوئیس (با اینکه ایران براشون مهمه)حتی حاضری براشون مجانی کار کنی ولی اصلا براشون مهم نیست،اصلا بلد نیستند رهبری افراد رو انجام بدهند.
راجب بازار،من جرعت نمیکنم نامردی کنم،مثلا وقتی مرز بسته شه جنسامو بیارم…جدا از بحث دینی و انسانی،بارها برام پیش اومده که حواسم نبوده یک اشتباهی کردم حق کسی خورده شده،خدا شاهده حداقل ۱۰ برابرش از روزگارم کشیده شده بیرون.
راجب پرورش،برخلاف انتظار همه پرورش آنچنان پررونق نیست ولی کشتارگاه ها و شرکت های بسته بندی و همچنین پخش خیلی سودآور هستن این روزا!
ولی دارم روی پروژه های عمرانی توی کشور عمان کار میکنم(عرب ها خیلی قدردان تر از ایرانی ها هستند ظاهرا!!)و همچنین بازرگانی در قطر
در ایران نمیشه کار کرد،کسی سود کسی رو نمیخاد،همه میخان زیرآب همدیگه رو بزنن و مهربانی هیچ جایی نداره
و این مردمن که دارن می سوزن…
نمیدونم سرنوشت چیه،فقط میدونم جوونای ایرانی استعداد و پتانسلیش دارن و همچنین کشور
ایران اگر درست و به جا مدیریت بشه میتونه جزو ۵ کشور اول اقتصاد جهان باشه و درکنار بزرگانی مثل آلمان و کانادا بایسته.
سپاس
بهراد
۲۲ دی ۱۳۹۶بله یه زمانی جزو سه کشور صنعتی دنیا میخواست بشه ولی با انفجار نور این قضیه منتفی شد، راجب پول و خریدو فروش هم شما خیلی درستکار هستید منظور بنده یه عده ی خاص بودن، امروزه همه به دنبال دردسر کمتر و سود بیشتر میگردن که وضعمون شده این، خود این خودرو سازا راست حسینی بیان بگن ۲۰ تومن قیمت ماشینه ۲۰ تومنم پول زور خیلی شرافتمندانه تر از اینه که… بگذریم عربها هم به آدم متخصص هم پول میدن هم ارزش بالایی قائل اند،همه ی ما متوسط ۶۰ سال عمر می کنیم، نصفش گذشته اون نصفه ی دیگر رو هم سپری خواهیم کرد .بهتره بقیه عمرمونو مثل یک انسان واقعی زندگی کنیم، منم مثل دیگر بچه های پولدار می خوام خارج ادامه تحصیل بدم و به یه کشور پناهنده بشم یا اقامت یه جایی رو بگیرم هر جایی بجز ایران باشه بهتره حداقل اونجا یه ماشین ۱۳هزار دلاری دانشجویی یه ماشین فوق لوکس حساب نمیشه، چن سالیم هست که دارم براش تلاش می کنم امیدوارم موفق بشم، هر کی هم خواست دلیلشو بدونه یه پرس و جویی از محله و بازار بکنه همه چی رو میفهمه ، این همه نخبه از کشور رفتن بقیه دانشجو ها هم برن ببینیم چی میشه آخرمون. یه جا میگفت ۱۵۰ تا فارغ التحصیل دانشگاه شریف بعد گرفتن مدرک یکیش تو ایران نموند شما هم حق داری برنگردی ایران .سوئیس ایرانیا رو کمتر قبول داره اکثرا اول میرن اوکراین اونجا مدرک میگیرن بعد با پاسپورت جدید و مدرک میرن سوئیس و آلمان، امید وارم شما همیشه موفق و پیروز باشید
محمدامین
۲۲ دی ۱۳۹۶ممنونم بهراد جان واقعا خیلی لطف داری❤
البته بنده ۲ ماه از سال رو ساکن ایران هستم(۳ ماهه که مدتیش رو توی عمان و قطر فعالیت میکنم)
و ساکن کانادا هستم،ساکن آلمان نیستم.
امیدوارم موفق بشین و توی اوج ببینیمتون!
هرکس وقتی میره از یک ماه قبلش ناراحته،شروع میکنه به خاطره نوشتن،یه هفته قبلش شروع میکنه به گریه کردن،و روز آخر فقط سکوت میکنه و چمدونش رو می بنده
ولی من اینطوری نبودم،فقط لحظه ای که هواپیما از زمین بلند شد قلبم لرزید،با خودم گفتم “ای کاش ایران جایِ موندن بود”
اینجا هم بهشت نیست،از لحاظ امکانات خیلی بهتره،خیابوناش تمیز ترن،مردمش خوش برخورد ترن،واسه هم احترام قائلن،همه چیز روی برنامس
واقعا میشه آرامش رو حس کرد،ولی چیزی که نمیشه اینجا پیدا کرد خانوادست،من خودم خیلی روی دوستانی که اینجا بودن حساب کرده بودم ولی نباید میکردم،نه اینکه بد باشن،بیشتر به خاطر کارشون و مشغله هاشونع.و اینکه از لحاظ دینی اصلا مثل ایران نیست و مردم خیلی معتقد نیستن،البته توی کانادا کمتره،ولی توی کشوری مثل آلمان مشروب حکم کلید شکننده ی قفل ذهنیه و برای ارتباط هاشون باید مشروب بنوشن!
تنها پیشنهادم اینه که قبل از رفتن خوب سنگاتونو با خودتون وا بکنین و بسنجین چیکار میخواین بکنین…
هرکس یه اولویت هایی داره،واسه من بهتر بود که میرفتم،شاید واسه ی خیلی اینطور نباشه.
البته مهاجرت مثل قدیم سخت نیست،همین الان میشه ویزای شینگن گرفت و ۳ ماه توی هر کدوم از کشور های اروپایی موند و دید که دوست داره ادامه بده یا نه!
ولی خب من نماز میخونم،خانوادم هم حجاب دارن ولی اینطور نیست که دید بدی به ما داشته باشن یا بخاطر مسلمون بودنمون طرد شده باشیم یا فرقی بین حقوق ما وجود داشته باشه…
در آخر میخام به سخنی از علی شریعتی و محمود دولت آبادی اشاره کنم:
“در شرق مسلمان دیدم اسلام ندیدم
در غرب مسلمان ندیدم اسلام دیدم”
من واقعا اسلام واقعی رو اینجا درک کردم،حق کسی رو نخوردن،صف گرفتن،کمک کردن،کار های نیک کردن…
با آرزوی موفقیت بهراد عزیز اگه سوالی هم داری پاسخگو هستم با کمال میل
بهراد
۲۳ دی ۱۳۹۶ممنون که پاسخ حرف های منو به خوبی میدین من هم در حرف های اول فهمیدم شما چه شخصیتی دارید. بیشر ایرانی ها در خارج انسان های موفقی هستند و شما هم جز یکی از اونها هستید ، کسانی که خارج زندگی می کنن خیلی با اصول ودرست و بجا حرف میزنن که بسیاری موارد دیگر ایرانی ها متعجب میشن و در مقابلشون جبهه میگیرن ولی این چیزی هست که واقعیت داره. یکی از نمونه ایرانی های موفق تیمسار خلبان حسن برازجانی هستند که بعد از جنگ با دست خالی و چشمانی اشکبار میرن آمریکا و با تلاش بسیار الان صاحب شرکت هواپیمایی در لوس آنجلس هستند ایشون تنهایی ایرانی هستن که موفق شدن در آمریکا شرکت هواپیمایی تاسیس کنن آدرس پیج اینستا ایشون jhb.falcon63@ هست که مثل شما از نیکان روزگارند حکایت زندگی ایشون بسیار جالب و پر فراز و نشیب هست که توصیه می کنم حتما در کامنت هاشون بخونید . بنده هم برای قبولی رشته پزشکی تلاش می کنم که با جذب سرمایه اندک و تجربه و مدرک پزشکی ایران ، پذیرش یکی از کالج های بریتانیا رو بگیرم بعد اتمام دوره به کانادا مهاجرت کنم و بعد از مدتی ساکن آمریکا بشم و کار پزشکی ام رو در اونجا ادامه بدم . فکر کنم شما هم شرکت مهندسی در کانادا داشته باشید و امیدوارم همیشه و همه جا موفق باشین ، در مورد آلمانی ها هم یک آبجو میتونه گره گشای خیلی از کار هاباشه شما جز کسایی هستید که در خارج هم ایرانی موندین و تغییر زیادی نکردین هویت ایرانی شما بسیار ستودنیه و شما راحتتر تفاوت فرهنگ کشور هارو درک می کنید. در خارج درد دوری و غربت و مهم تر از همه نبود خانواده آدم رو خیلی اذیت میکنه ولی چون میگذرد غمی نیست من هم مثل شما دوست دارم در خارج وضع ام که اوکی شد خانواده ام رو بیارم و اونجا ساکن بشم و هر از گاهی به کشورم سر بزنم . راستی هر ایرانی که از خارج خواسته به کشورش کمک کنه اکثر در خواست هاش جواب رد داده شده و این هم طبیعیه ما 20 سال از دنیا عقبیم
محمدامین
۲ بهمن ۱۳۹۶ممنونم بهراد جان من هم خوشحالم که دارم جوانی بااستعداد و شکوفا می بینم امیدوارم در همه مراحل زندگیت موفق باشی!
این چند روز کامنت میزاشتم تایید نمیشد متاسفانه:(
شما خیلی لطف و ارادت دارید به بنده.
امیدوارم چندسال دیگه شما رو توی اوج ببینم و شاهد موفقیت تک تک اریایی ها باشم.اصلا هم استرس و عذاب وجدان نداشته باش.
کاری که می کنی کمک به بشریته…
حمید
۲۱ دی ۱۳۹۶هر کی امکانش رو داره باید مهاجرت کنه
شاهین
۲۱ دی ۱۳۹۶20 تومن تو حسابم جمع کردم که حداقل یه پژو بخرم و به عنوان ی ماشین باز اصیل برم واس خودم حال کنم …
ولی این وضعیت ملت رو دیدم و خدا شاهده دیگه هیچ قصدی واس خرید ماشین ندارم کاملا شک دارم از خرید ماشین تو این خراب شده!
الان منم و پاهام که هیچ دقدقه ای ندارم فقط تاسف میخورم که چرا ایرانی هستم و نمیتونم مثل اون جوان کانادایی تبار یه تویوتا کمری فول سوار بشم
مَرد باشید و هیچ ماشین صفر کلیومتری نخرید تا توی باتلاقی که خودشون درست کردن غرق بشن
خدا آخر و عاقبتمونو بخیر کنه.نسل سوخته ما هستیم بقیه ادامونو درمیارن
ونوم اف ۵
۲۲ دی ۱۳۹۶شاهین جان پدر من هم مقداری پول دستش بود که میتونست با فروش پراید یه لگن صفر داخلی بخره و یا با توجه به نظامی بودنش از دم قسط از این چینی های شاسی بلند نما برداره ولی من منصرفش کردم ولی نمیدونم چرا مردم همراهی نمیکنن
Love Cars
۲۱ دی ۱۳۹۶باز هم انحصار سازی با رانت و لابی.
سورنا
۲۱ دی ۱۳۹۶النترا هم یه ماشین خوب تو ایران بود که دیگه نابود شد :)
خدا بیامرز ماشین خوبی بود :)
وطنم …
ارمان
۲۱ دی ۱۳۹۶اکثر فحش های ناجور نثارشون باد
این مودبانه ترین حالت بود پدال جان
morteza
۲۱ دی ۱۳۹۶حالا قیمت وانتش چند در میاد؟؟؟جای سایپا فرغون خالی.متخصص وانت ه.خدا بیامرز
به امید نابودی.....
۲۱ دی ۱۳۹۶به امید نابودیه…….
به امید نابودیه…….
به امید نابودیه……
fara2001
۲۱ دی ۱۳۹۶به نظرم هیشکی حق نداره از ایران ایراد بگیره،مگه ما مردم کشور ایران نیستیم کی با این رفتارا کشورو به نابودی کشونده؟(البته بدون شک این خائنان میخوان که ما اینجوری باشیمو کشور رو این شکلی کنیم) ولی این تخفیف کوچکی شامل حال ما میکنه. مگه همین ما دروغ نمیگیم، خیانت نمیکنیم دزدی نمیکنیم توهین نمیکنیم ،نژاد پرستی نمیکنیم فک میکنید موش کجا میتونه زندگی کنه تو زباله دونی .
هر وقت این کارا رو نکردیم ،هر وقت میهنمون برامون ارزش داشت هر وقت از آجر خونمون برای ساخت دیوار کشورمون استفاده کردیم نه برعکس اونوقت ایران جای موشا نمیشه.
از خودمون شروع کنیم به امید ساختن کشوری با شکوه
سجاد
۲۱ دی ۱۳۹۶بیاین ماشین صفر نخریم. یه کمپین درست کنیم مثل پارسال. لااقل 7-8 ماه ادامه داشته باشه.( ولی ناموسا اگه وام هم دادن نگیرید) شاید افاقه کرد.توو همه شبکه های مجازی بزارید #خرید خودرو صفر ممنوع
بهراد
۲۱ دی ۱۳۹۶زشت برای بعضیا مفیده…
بهراد
۲۱ دی ۱۳۹۶*زرشک
احمد
۲۱ دی ۱۳۹۶لاکن یه کاری نکنین دلار کنند 10 هزار تومن التماس همین زندگی ایده آل الان داشته باشید
هیوندای
۲۲ دی ۱۳۹۶کرمان موتور گران فروش
volvo fh
۲۳ دی ۱۳۹۶احتمالا قیمتش از 200میلیون هم رد میکنه
رضا بندانی
۲۳ دی ۱۳۹۶همین خودرو توی منطقه ی آزاد اروند حدود شصت میلیون تومانه!!!! یعنی حدود یک سوم!!!! و تمام این شرکت های داخلی دنبال اینن که عرضه ی خودرو توی مناطق آزاد با قیمت منطقی و عادلانه رو سخت و حتا ناممکن کنن
جعفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۷سلام اخرش چطور میشه کرمان موتور بهمن ۹۶پول مارو گرفته
بابت ثبت نام النترا تحویل مهرماه الان میگه بیایید پولتون پس بگیرید ماشین نداریم تحریم شدیم