پارس خودرو به کدام راه می رود؟
سیستم کروز کنترل یک سیستم کنترل سرعتی خودروست که در صورت فعال شدن، کنترل سرعتی خودرو را عهده دار شده و موجب تثبیت سرعت بر روی میزان از پیش تعیین شده می شود. این سیستم جزو مهمترین سیستمهای ایمنی خودروست و می بایست تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ ایمنی در این سیستم در خصوص فعال سازی یا لغو کردن عملکرد آن صورت پذیرد.
اخیراً شرکت پارس خودرو بر روی خودروهای مگان خود مبادرت به ارائه یک دستاورد شگفت انگیز با عنوان کروز کنترل مگان نموده است که نشان دهنده عمق شناخت شرکت یاد شده از فرآیند تکوین محصول می باشد. شرکت یاد شده در یک اقدام ابتکاری عجیب مبادرت به نصب یک برد بسیار ساده در سوییچ ضبط خودرو مگان و تعبیه یک میکروسوییچ نموده است به قسمی که از سوییچ کنترل ضبط بتوان هم بعنوان کنترل ضبط و هم کنترل سرعت خودرو حین رانندگی استفاده نمود. در این خصوص موارد زیر مطرح است:
- امکان استفاده همزمان از سوییچ ضبط خودرو بعنوان کنترل ضبط و کنترل سرعت خودرو کاملاً خارج از موارد ایمنی بوده و با استاندارهای صنعت خودرو مغایرت دارد.
- در سیستم ابداعی فعلی پارس خودرو در صورتیکه اندکی کلید ضبط بیشتر فشار داده شود سیستم کروز کنترل فعال شده و کنترل سرعتی خودرو مگان از راننده گرفته می شود. در این حالت تصور نمایید که راننده از نحوه عملکرد سیستم ابداعی پارس خودرو بی خبر بوده و چه اتفاقاتی می تواند بروز یابد.
- تغییر عملکردی سوییچ ضبط خودرو مگان از حالت کنترل ضبط به حالت کروز توسط یک کلید که در سمت چپ راننده و در نزدیکی شستی باز کردن درب موتور قرار دارد صورت می پذیرد. تصور نمایید که در هر بار تغییر عملکردی راننده می بایست خم شده و ضمن نگاه به کلید یاد شده وضعیت آن را تغییر دهد. تصور نمایید در صورت فراموشی وضعیت سوییچ توسط راننده فشار دادن شستی ضبط ممکن است سبب فعال سازی کروز کنترل شده و خودرو بخواهد به سرعت تنظیم شده در حافظه خود برود؟
- مجموعه هزینه های سیستم ابداعی یاد شده کمتر از ۳۰ هزار تومان می باشد. در این خصوص شرکت پارس خودرو مبلغ یک میلیون تومان از مشتریان خود اخذ می نماید. علت این تفاوت قیمت فاحش چیست و چرا سازمان تعزیرات با این اقدام خودروساز مقابله نمی کند.
- چرا حقوق مشتریان خودرو مگان در خصوص ایمنی خودرو یاد شده نادیده گرفته شده و پارس خودرو به سادگی مبادرت پایمال نمودن حقوق مشتریان خود و ایجاد تصویری نامناسب از خودرو مگان مینماید.
- بر چه اساس چه تست پلن و تست ریپورتی و چه تاییدیه مهندسی، شرکت پارس خودرو مبادرت به نصب سیستم یاد شده نموده است که امیدواریم مدیریت محترم عامل این شرکت در این خصوص پاسخگو باشند.
بر این اساس، مناسب ترین راهکار آن است که شرکت پارس خودرو در راستای حفظ حقوق مشتریان، نسبت به فراخوان فوری خودروهای یاد شده با سیستم ابداعی مبادرت نموده و نسبت به حذف این برد و عودت وجه اخذ شده مبادرت نماید.
نوشته: مهرشاد حبیب زادگان
reza
۱۶ دی ۱۳۹۱با تشکر از مطالب بسیار جالب سایت پدال
مگر ایران خودرو بابت چند صد نفری که در خودروهای 405 با آتش سوزی جان خود را از دست دادند چه حقی را به مصرف کنند گان اختصاص داد که انتظار داشته باشیم پارس خودرو یا سایپا برای مشتریان خود چنین حقی را قائل باشند.
اساسا” در ایران بر اساس یک قانون نانوشته مصرف کننده خودرو حقی ندارد و تمامی حقوق به تولیدکنندگان خودرو تعلق یافته است.
نوید
۲۰ دی ۱۳۹۱چرا دروغ میگی چند صد نفر مردن!؟
مجید
۱۶ دی ۱۳۹۱فکنر نکنم فراخوان کنند ، معنی فراخوان رو نمیدوند
هرکی مگان داره خودش بره این کیت دربیاره تا زنده بمونه
فرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۱خلاصه برای افزایش قیمت. الکی باید یه کاری بکنند. فقط دلم میخوار کلکیر جلو دقیقا بالای لاستیک رو فشار بدید ببینید عین حلبی میمونه اونوقت 67 میلیون. …..
امید
۱۶ دی ۱۳۹۱واقعا متسفم برای خودمان که اونا مارو جیز فرض کردن-فقط میخوان یه کاری کنن که مردم ما جونشونو از دست بدن-بعد اسمشو گذاشتن ابداع اونم عجب ابداع و اختراعی-ابداع نو اورانه ای که با جون ما مردم با قیمتهای چندین برابر بیشتر بازی میکنه-اخه این چه وضعیه!!!!!!!!!!!!!!!!!کسی نمیتونه جلوشونو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما مردمم که حرفی بزنیم….
a-x1
۱۶ دی ۱۳۹۱خاک تو …
سایپا هر شرکتی رو که خرید اون شرکت … رفت
زاگرس پروتون مونتاژ میکرد الان اتاق 132 111 113 115 110 125 124 151 140 رنگ میکنه…!!
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۱با 5 دیدگاه یک دفعه این مقاله در صدر می اید ،به نظر من این سایت بو میده!
و هدفش تخریب افکار عمومی هست وگرنه یک مصاحبه با مسئول مربوطه در پارس خودرو و یا تعزیرات می کرد و می گذاشت.
sahand
۱۶ دی ۱۳۹۱اولا فکر شما یه کم بو میدی
دوما بالا یا پائین شدن بستگی به قدیمی یا جدید بودن مقاله داره هر چی جدید تر باشه بالا تره
سوما واقعا فکر میکنی تو این مملکت یه مدیر پاسخگو پیدا میشه که به فکر افکار عمومی باشه,تویوتا با اون عظمت یه اشتباه تو آمریکا کرد اونم واسه یه زیر پایی !رفت معذرت خواهی کرد,حالا تو فکر میکنی مدیران پارس خودرو بابت این افتضاح چیکار میکنن؟
محمود
۱۷ دی ۱۳۹۱جناب حسین خان چه قدر شما ساده ای!
این همه ادم زنده زنده در 405هاشون سوختند و خاکستر شدند. اقایون خودرو ساز کجا از مردم عذر خواهی کردند؟ کجا به داد جان باختگان و مال باختگان رسیدند؟ کجا زیر بار مسئولیت رفتند ؟ حالا شما توقع داری به خاطر یک دکمه ی تثبیت سرعت(دکمه ی مرگ ) به مردم پاسخگو باشند!! خوش خیالیست….
نفس
۱۷ دی ۱۳۹۱ثابت شد که پول از جونه آدما هم واسشون مهمتره.
حسام
۱۷ دی ۱۳۹۱در واقع کروز کنترل واقعی روی مگان 2000 اتوماتیک مثل بقیه ماشین های دیگه روی فرمان مخصوص مگان برای اینکار هست که عکس هاش زیاده
یا رنو این فرمان رو در اختیار شرکت نمیزاره یا آقایون ترجیح میدن بقول نویسنده با 30 تومن 1000000 تومن سود کنن
نکته ای که هست اینه که هر گونه تغییری در ماشین نیازمند کسب مجوز و مکاتبه با شرکت سازنده هست این عجیبه که رنو چطور اجازه داده این مثلا مهندسان دیوانه اینطور ابتکارات خودشون رو اجرایی کنن و علاوه بر تمسخر شخصیت مخاطب با جون مردم بازی کنن؟!!!
پس یا هنوز خبر نداره یا اینکه اینا گوششون بدهکار رنو نیست…
نفس
۱۷ دی ۱۳۹۱پول پول پول،جونه آدما کیلو چند…
سالار
۱۷ دی ۱۳۹۱مالیاقتون از مردم پاکستان وافغانستان وسوریه کمه اونوپرایدوبخرن 2میلیون مابخریم اوووووووقیمت تاکی بخور بخور هست
مسعود
۱۷ دی ۱۳۹۱با سلام
بالاخره پارس خودرو هستش دیگه
مگان نگون بخت 6 ایربگ داشت
الان شده 2تا
همینطوری پیش بره احتمالا سال دیگه پشت سری های صندلیش هم حذف میکنن
اما در مورد فعال شدن کروز و خطراتی که فرمودین عرض کنم که احتمالا فراموش کردین که با کوچکترین فشار بر روی پدال ترمز، کروز از مدار خارج میشه؟
این طوری نیستش که وقتی فعال شد تا نخورده به دیوار غیر فعال نشه!
برای مگان در حال حاضر 3نوع کروز وجود داره:
1)فابریکش هست که روی غربیلک فرمان نصب میشه(مثل کنترل ضبط روی فرمان )
2)همینی که شما فرمودین که تقلب ناشیانه ایی بوده از شماره 3
3)دسته ضبط کلا عوض میشه و دسته جدیدی جایگزین میشه و مثلا زیاد کردن سرعت با زیادکردن ولوم دکمه هاشون یکی هست ولی با این تفاوت که 90درجه جهت چرخش فرق داره و دیگه این مشکلی که گفتن پیش نمیاد تازه قیمتش هم یک سوم این هست.
موفق باشین
adel enzo
۱۷ دی ۱۳۹۱کدوم یک از خودرو سازان مطرح جهان همچین سیستمی روی خودرو های خودشون نصب کردن؟ اکه سیستم کارایی بود
سعید
۱۷ دی ۱۳۹۱فکرشو کنید راننده تو یه وضعیت خاصیه حال سبقتی ..چیزی میاد صدا رو کم کنه زیاد نگهش می داره میره رو کروز. اونم تو ان موقعیت تا بیاد دوباره.. ولش! خدا بیامرزه
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱کی وسط سبقت صدای رادیو رو زیاد می کنه؟
علی
۲۱ دی ۱۳۹۱سرنشین جلو که کنار راننده نشسته!
saber
۱۱ بهمن ۱۳۹۱یکی مثل خودت……….حسین جان تو جو نیستیا ای خوشخیال
amin
۱۷ دی ۱۳۹۱با دجود این چرا مجله ماشین انقدر از پارس خودرو تعریف میکنه؟؟!!!
adel enzo
۱۷ دی ۱۳۹۱وای خدای من اینا دیگه کین؟
به خاطرسود چی کار میکنن؟
خدایا این صنهت خودرو سازی از ما و جهانیان نگیر
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mohammad
۱۷ دی ۱۳۹۱در مورد کیفیت ماشین های پارس خودرو یکی از دوستان نوشته بود که گلیر ماشین رو فشار بدین مثل حلبی می مونه
من خرداد ال 90 پارس خودرو ثبت نام کرده بودم که آبان تحویلش دادن از قطر ورقهای بدنه ماشین اینقدر کم کردن که هر جای بدنه رو کمی فشار بدین مثل حلبی میره تو و برمیگرده.یکی دیگه از همکارامون هم به همین مورد برخورده بود. پس سازمان استاندارد و حمایت از مصرف کننده کجاست. اصلا این مسائل براشون مهمه.
این است افتخار ملی.
پدرام
۱۷ دی ۱۳۹۱خیلی کنجکاوم بدونم مدیرای رنو وقتی این خبرو میشنون چه حالی میشن!
saber
۱۸ دی ۱۳۹۱از خودروسازای داخلی بعید نیس یکی از راههای کاهش جمعیته..ظالما ابروی مگانم بردن
میثم
۱۸ دی ۱۳۹۱یک کلام ختم کلام نخرید!!!
مهرشاد حبیب زادگان
۱۸ دی ۱۳۹۱با سلام
ضمن تشکر از اظهار نظر کلیه دوستان – در خصوص اختراع شگفت انگیز یاد شده می توانید با باز کردن سوییچ کنترل ضبط یک میلیون تومانی خودرو مگان صفر تحویلی پارس خودرو، انباشتگی چسب و برد مسخره قرار گرفته شده در آن را ملاحظه نمایید.
مجتبی
۱۹ دی ۱۳۹۱اخه شما که اینقدر در طراحی از بقیه کشورها عقبترید مگه مجبورید طرح اونارو عوض میکنید یعنی می خواهید بگید شما واردترید یا بیشتر حالیتونه!!!!!!!
پیام
۱۹ دی ۱۳۹۱خب خدارو شکر مگان هم امروز 70 ملیون شد.
نتیجه فروش در حاشیه بازار طبق نظر جناب نعمت بخش دبیر انجمن اشغال سازان…!
احمد.ف
۱۹ دی ۱۳۹۱هر وقت اسم آقای نعمت بخش رو میشنوم یاد افزایش قیمت خودرو، به تعویق افتادن اجرای استانداردها، مشکلات صنعت خودروسازی!!! و دست آوردهای شگرف خودروسازان ایرانی در جهان میافتم!!!
ياسمن
۱۹ دی ۱۳۹۱اگه ما بعد از کشته شدن عده ای از هموطنان به دلیل نقص فنی در خودرو این همه استقبال نمی کردیم و هنوز که هنوزه این محصول را نمی خریدیم و به عنوان اعتراض خرید از آن شرکت را تحریم می کردیم شاید آن خودرو ساز یک عذر خواهی خشک و خالی را از مردم می کرد حداقل به خاطر سود خودشم که بود
احسان
۱۹ دی ۱۳۹۱بابا پدال دلت خوشه تنها چیزی که خودرو سازان به ان اهمیت نمیدهند حقوق مشتری است والسلام
فاضل
۱۹ دی ۱۳۹۱خودرو سازان دنبال جمع آوری درآمد شدند نه مشتری مداری خودرویی که خود بر چسب استاندارد دارد واز صف خارج میشود تا تحویل مشتری داده میشود ترمز موتور روغن ریزی و … دارد در تعمیر گاه هم جهت گارانتی میروید همان جنس را مینویسد تعویض شد من خود علامت زدم میبینم تعویض نشده فقط در انتها امضا میگیرند این تعویض شده در ابتدا بلد شدند موقع تحویل خودرو امضا میگیرندصحیح سالم تحویل شد لیکن با تحویل پِژو پارس امدم منزل الف رکاب سمت راننده شل بود واز پین شکسته مدعی اند باید رکاب راعوض کنیم خوب این ماشین را خریدم چقدر افت خواهد کرد روغن میچکد نمیتوانند درست کنند فرمان لنگی وبه یک طرف می پیچد و از این قبیل احسن به خودرو سازان ادامه دهند …..
ناشناس
۱۹ دی ۱۳۹۱سلام !!
گلگیر های جلو مگان فایبر گلاس هستند ! اما زیر این پوشش فایبرگلاس پوشش سختی از اهن وجود داره !
من تصادف مگان پلیس راه رو دیدم خورد به سپر و لاستیک یک تریلی , به سرنشنان اسیبی وارد نشد , اما نکته جالب اینجاست که ایربگ های خودرو عمل نکردند !!!
من مگان اتومات دارم ولی تا حالا این دکمه های کروز کنترل روی دسته ضبط رو ندیدم ! خدا بخیر کنه
محسن
۲۰ دی ۱۳۹۱میدونی چرا پرایدو تو اون چند کشور بدبختر از ما میدن دو میلیون تومن به خاطر اینکه بگن ما صادرات داریم گندتون بزنن با صادراتتون
فردین
۲۰ دی ۱۳۹۱دست مهندسان پارس خودرو رو باید بوسید چون دست به دست هم دادن تا ملت ایرانو با راهکارهای گوناگون به کشتن بدن دولت باید کارخونه های خودرو سازی در ایرانو ببنده و خودرو وارد بکنه گران بخریم اما ایرانی نخریم.
سجاد
۲۱ دی ۱۳۹۱من احساس می کنم تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشود این وضعیت رقت بار خودرو ادامه خواهد داشت……………….
سجاد
۲۱ دی ۱۳۹۱آقا تنها راهش اینه که ملت این آت و آشغالارو نخرن…