تنها یک نفر زنده ماند. آرمین، تنها بازمانده بامو فقط از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد تا تنهاترین شاهد تصادف هولناک خودروی دوستش باشد.
هشت روز سخت و جنجالی از تصادف خودروهای لوکس در بامداد پایتخت گذشت. ۲ تصادف جداگانه در بزرگراه همت و خیابان شریعتی ۵ کشته بر جا گذاشت و تنها یک سرنشین از خودروی بیامدبلیو به طرز معجزهآسایی نجات پیدا کرد.
وقتی تصاویر و فیلم تصادف هولناک بیامدبلیو کانورتیبل روی سایتها و فضای مجازی قرار گرفت، به شایعهها بیش از پیش دامن زد و قصه تلخ قضاوتها یکییکی از راه رسیدند. آنچه که در لابهلای تلکسهای خبری، بررسیهای جستهوگریخته کارشناسان راهنمایی و رانندگی و گزارشهای میدانی به گوش میرسید، ملغمهای از شایعات بود که تصویری مبهم از سکانسهای قبل از تصادف را به تصویر میکشید. تصاویری که در فضای مجازی و روی صفحههای اینستاگرام و فیسبوک کاربران منتشر شد، حکایت از ۴ جوان مرفهی داشت که در بامداد پایتخت با خودروی لوکس بیامدبلیو در اتوبانها میتاختند. با این حال شایعات برای کاربران مجازی دیر یا زود مختومه خواهد شد و درنهایت از همه این ماجرا آنچه باقی خواهد ماند، خاطرهای است تلخ در ذهن بازماندگان.
گفتوگو با بازمانده نجاتیافته
نامش آرمین بخشی است، ۲۴ساله و تنها بازمانده تصادف بیامدبلیو در اتوبان همت. آن بامداد دوشنبه که آمد، راحت آمد و سخت رفت، دوستیهایشان تمام شد و تنها سیاهی بر جا ماند. حالا پسر جوان همراه با شوک بعد از حادثه، در یک بیمارستان تخصصی بستری است، با این حال اما وضع جسمانیاش خوب است و تنها از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد. غم غریبی در صدایش احساس میشود و درحالیکه عزادار دوستانش است بهعنوان تنها شاهد تصادف در گفتوگو با «شهروند» جزییات حادثه را شرح داد.
حمیدرضا کمالی، شاهین حسینآبادی و حمید چشمه مثل من ساکن کرج بودند. ساعت ۱۰ شب یکشنبه بود که برای معامله خودروی حمیدرضا راهی تهران شدیم. به میدان کاج سعادتآباد رفتیم و بعد از تنظیم قرارداد قصد داشتیم دوباره به کرج برگردیم. من در صندلی عقب سمت شاگرد نشسته بودم. سرعت خودرو در قسمتهای کمتردد بزرگراه زیاد بود اما همه ما به رانندگی حمیدرضا اطمینان داشتیم و میدانستیم او بیشتر از اینکه نگران جان خودش باشد همیشه مراعات سرنشینهای خودرواش و مخصوصاً موتورسواران را میکرد. در لحظه تصادف هم مطمئن هستم سرعت ما زیاد نبود، دوربینهای بزرگراه ۹ کیلومتر قبل از محل تصادف سرعت خودرو را ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت، ثبت کرده بودند.
از لحظه تصادف تصویری یادت هست؟
در لاین وسط بزرگراه همت درحال حرکت بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت جلوی خودرومان پیچید، حمیدرضا به خاطر برخورد نکردن با او فرمان را به سمت چپ هدایت کرد اما لاین سبقت بسته بود. بعد از آن لحظه که همه چشممان را به جلو دوخته بودیم چیز دیگری یادم نیست. این لحظات در تصویر دوربینهای پلیس بزرگراه هم ثبت شده است.
بهعنوان تنها شاهد تصادف، علت حادثه چه بود؟
آخرین تصویری که همراه دوستانم در جلوی خودرومان دیدم موتورسیکلتی بود که ناگهان مقابل خودروی ما پیچید. اگر واکنش سریع حمیدرضا نبود این امکان وجود داشت که حداقل خودش زنده میماند. اما او با از خودگذشتگی قصد داشت تا آسیبی به سرنشین موتورسیکلت وارد نشود به همین خاطر مجبور شد خودرو را به سمت چپ هدایت کند که این حادثه هولناک رخ داد.
فکر میکردی نجات پیدا کنی؟
چیزی از بعد از تصادف یادم نیست. اولین تصویری که بعد از به هوش آمدن دیدیم حمید چشمه بود. او در کنار من روی تخت بیمارستان بستری بود. هنوز نمیدانستم چه بلایی سر ۲ دوست دیگرم آمده است و به خاطر داروهای بیهوشی و دردی که داشتم دوباره به خواب رفتم. تا اینکه بعد از به هوش آمدن متوجه شدم حمید هم به کام مرگ فرو رفته و حمیدرضا و شاهین در دم جان سپردهاند.
الآن حالت چطور است؟
تنها آرنج دست راستم دچار شکستگی شده و لگن سمت راستم ترک برداشته است. خدا را شکر حالم خوب است و تنها به خاطر پلاتینهایی که در دستم گذاشتند یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم.
خط بطلان به شایعات مجازی
درحالیکه شایعات بر سرعت خودروی بیامدبلیو دامن میزدند و هر کاربر شبکههای مجازی کارشناس تصادفات شده بود اما علی کمالی برادر مرد قهرمانی که در این حادثه پشت فرمان خودرو نشسته بود عکسی را در اختیار دارد تا صحتی باشد بر حرف و حدیثهای بیاساس که در فضای مجازی دهان به دهان چرخید.
علی کمالی در رابطه با سرعت خودروی بیامدبلیو گفت:
در خودروهای جدید کیلومتر شمار به کامپیوتر خودرو متصل است و وقتی برق خودرو قطع میشود کیلومتر در همان عقربهای که قرار داشته است متوقف خواهد شد. وقتی خودروی تصادفی برادرم را تحویل گرفتیم عقربه کیلومتر خودرو روی ۱۰۹ قرار داشت، درحالیکه شایعات از سرعت خودرو روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ خبر میداد. این موضوع نشان میدهد که با توجه به تسلط حمیدرضا در رانندگی خودروی او قطعاً در شب حادثه دچار نقص فنی بوده است و به احتمال زیاد قبل از برخورد با گاردریل یا رینگ شکسته شده یا فرمان قفل کرده است.
به دلیل پیچیدگی این موضوع هنوز کارشناسان درحال بررسی جعبه فرمان خودرو هستند تا علت حادثه در این تصادف مشخص شود. با این حال امیدوارم مردم قبل از اعلام نظر کارشناس تصادفات قضاوتهای ناعادلانهشان را کنار بگذارند تا مرهم این داغ بزرگ که خانواده حمیدرضا تحمل میکنند، باشند.
گزارش و نوشته: بهناز مقدسی – روزنامه شهروند
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴پر واضحه که کیلومتری که سرعت 109 را نشان میده با کیلومتر ماشین متفاوته .عکس کیلومتر ماشین مرحوم کمالی به رنگ سفیده و اون کیلومتر که سرعت 109 کیلومترو نشون میده به رنگ تیره .
ایرانی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بنده کارشناس تصادف نیستم ولی سوالی که در ذهنمه اینه آیا با 109 تا صندلی ماشینی مثل bmw این شکلی پیچ های نگهدارنده صندلیش میبرن ؟
قصد قضاوت ندارم ولی باز م واسم سواله چون اون موقع نظرم کلاً نسبت به هر ماشینی میخواد مال هر کمپانی باشه عوض میشه !
Mehrbod
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سفید نیست ، بازتاب نور فلاش است که صفحه را به رنگ خاکستری روشن در آورده ..
Hooman
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴خب خدا رو شکر که قهرمان این ماه هم مشخص شد : راننده خودرویی که جون دو تا جوون دیگر رو هم به هدر داده و در بزرگراهای تهران که اکثراً سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و در سرازیری ۸۰ کیلومتر در ساعت مجاز هست و تقریباً با توجه به ترافیک بیشتر از این هم نمیشه رفت مگه اینکه جون بقیه رو نادیده بگیری ، با سرعت بالای ۱۷۰ کیلومتر حرکت میکرده و فقط خدا به بقیه مردم رحم کرده که کسی کشته نشده بگذریم از صدمات مالی ناشی از ترمز های پشت تصادف که حتماً بوده ؟!
خیلی جالبه انگار مردم همه کورن و نمیبینن شبا تو بزرگراها چه خبر میشه لایی کشیدن و کورس گذاشتن که کمترین حماقت شبانه جوونای مرفه هستش حالا اگه یه پراید از پشت ناغافل میزد بهش چاره ای نداشت جز اینکه همه زندگیشو تقدیم این قهرما ن بکنه و بعدشم بیوفته گوشه زندون!
خواهشن سایتتو پدال عزیز که خیلی هم دوستت داریم با اینجور مطلبای سطحی پر نکن.
حاجی تهرونی، بچه شمرون
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان لطفا به این موضوع هم توجه کنید
تست های تصادف روی سرعت 64 کیلومتر بر ساعت انجام میشن. اما چرا؟ مگه آدم با سرعت 64 تصادف هم میکنه؟!!!
علت اینه که ممکنه قبل از تصادف شما سرعتت حول و حوش 120 تا 150 باشه، اما با اندک اشاره ای به پدال ترمز که در هنگام حادثه ناخودآگاه و بی اختیار انجام میشه، سرعت شما به مرز 50 تا 60 میرسه.
حالا در رابطه با این ب ام و، برق ماشین زمانی قطع میشه که ماشین با گارد ریلها برخورد کرده. مطمئنا در لحظات اندک قبل از برخورد، راننده که از قضا فرد حرفه ای و با تجربه ای هم بوده، متوجه میشه که قراره به زودی برخورد کنه و حتما به طور ناخواسته تا حدودی ترمز کرده و در نتیجه سرعت 110 ثبت شده روی کیلومتر، مربوط به لحظه برخورد و بعد از ترمز کردنه.
پس با توجه به سیستم قدرتمند ترمز M3، به نظر میرسه که سرعت ماشین قبل از برخورد بیش از 170 کیلومتر بر ساعت بوده است. البته که موضوع مطرح شده در رابطه با نقص فنی جای پیگیری دارد و از تصاویر هم به نظر میرسید که انگار فرمون ماشین برای چند لحظه عمل نکرده.
به هر صورت روح رفتگان شاد باشه و بیاید از این به بعد کمی با احتاط تر رانندگی کنیم. حتی اگه ایمن ترین ماشین دنیا رو سوار هستیم.
arman
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴توی عکس دوربین پلیس سرنشین عقب سمت شاگرد ( یعنی همین جناب ) با دست عللامت زشتی رو ب دوربین نشون داده….الانم دریغ از 1 ذره پشیمونی ….میگن موتوری جلو ما پیچید ….فیلم رو ببینید ….به نظرم اینم میرفت پیش همونا بهتر بود!
Hitler
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من با هیچ چی کار ندارم.این تست تصادف بی ام وی با سرعتی تقریبا برابر با اونچه که در مطلب ذکر شده(109کیلومتر بر ساعت)
خودتون قضاوت کنین ببینین میشه با این سرعت مرد یا نه (نمیدونم بخندم یا گریه کنم)
http://www.youtube.com/watch?v=MnupjN_WJ9g
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من موندم تو اون اتوبانه شلوغ لاین سمت راست موتور سیکلت پیچیدن سمت چپ بعدش کوبیدن سمت راست سرعت 109واقعا میشه؟؟؟موتور تواوتوبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داریم اصلا؟خخخخخخخخخخ…
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من موندم تو اون اتوبانه شلوغ لاین سمت راست موتور سیکلت پیچیدن سمت چپ بعدش کوبیدن سمت راست سرعت 109واقعا میشه؟؟؟موتور تواوتوبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داریم اصلا؟خخخخخخخخخخ…میذاشتین لاقل ایشون از بی هوشی کامل به با هوشی مطلق گذری مینداختن بعدش مصاحبه میکردین فک کنم حالش خوب نیست…داداش ساندیس بازا کنم برات؟
essi
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اگر هم کیلومتر روی 109 باشه…. نشانه اینه که در هنگام برخورد و له شدن خودرو سرعت ثبت میشود که در آن هنگام از سرعت واقعی (قبل بر خورد) خیلی پایین تره. […]یک نفر و به کشتن دادن چند نفر.. بازم خوبه به عابرین یا کسای دیگه آسیب نرسوندن
مصطفی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴برفرض که ماشین ایراد داشته ، وقتی آدم آروم بره می تونه اتفاقات غیر مترقبه رو بهتر کنترل کنه نه با پیچیدن یه موتور این بلا سر آدم بیاد . از این موتورا در شهری مثل تهران هزاران بار در روز جلوی آدم می پیچن اگه اینجوری باشه روزی هزار بار باید تصادف کرد.
فرامرز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴نبستن کمربند ایمنی (که باعث پرت شدن سرنشینان شد) رو چطور توجیه میکنید چون خیلی ها از پرایدها و پژوهایی که از این داغونتر شدن بدون داشتن کیسه هوا سالم بیرون اومدن. به نظرم دلسوزی و توجیه بیجا لازم نیست و یاد بگیریم درست رانندگی کنیم و به دیگران احترام بگذاریم. من دلم بیشتر برای اون پژو پارس سوخت که بی گناه کلی متضرر شد و احتمالاْ هم کسی زیر بار تقصیر نره. این دوستمون هم دستش رو داغ کنه که دیگه به قانون احترام بگذاره که باعث اندوه خانواده ای نشه.
Mehrbod
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴در مورد در گذشتگان منصف باشیم و قضاوت نکنیم . بدون این حرف های تلخ هم میتوان پند داد .
فرامرز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴این که دلم برای خانواده این درگذشتگان و البته کسی میسوزه که بدون هیچ تقصیری آسیب دیده تلخ نیست. تلخ اینه که قهرمان اتومبیل رانی یاد نگرفته اتوبان جای این کارا نیست و این که باید در ابتدای ورود به خودرو کمربند ببنده. از چنین فردی که زندگیش با این ماشین با کیفیت آلمانی بوده انتظار نمیره ندونه خودروش نقص فنی داره. پس بیایم به جای توجیه اشتباهات دیگران و اجازه دادن به خود برای تکرار اونها به قانون و هم نوعان احترام بگذاریم.
شاهین باصری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴کاملأ موافقم. چون بیش از حد به کیسه هوا اطمینان کردند. بله پزشک قانونی می تونست تشخیص بده آیا فشار کمربند ایمنی روی بدن جانباختگان اثری از کبودی گذاشته یا نه؟
حسين
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. کاش مردم ما از ترس پلیس کمربند نمیبستن، از ترس جونشون این کارو میکردن
صندلی عقب و جلو هم فرقی نداره.
AlirezaF12
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴در لحظه تصادف هم مطمئن هستم سرعت ما زیاد نبود، دوربینهای بزرگراه ۹ کیلومتر قبل از محل تصادف سرعت خودرو را ۱۷۶ کیلومتر بر ثانیه، ثبت کرده بودند؟؟؟؟
مگه داریم بوگاتی / هم انقدر نمیره تو1 ثانیه
مجتبی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خدا رحمت کنه. ولی دوستان هم اشاره کردن ماشین بلخره یه چند متری ترمز کرده و بعد برخورد کرده مسلما سرعت بالای 150 بوده. واقعا جای سوال داره که چرا ادم هایی پیدا میشن که به راحتی با جون خودشون و چند تای دیگه بازی میکنن. حالا گیرم شما دست فرمونت خوبه. اون بنده خدایی که داره کنارت میره ناشی هست! شاید ویراژی که شما میدی اونه بفرسته تو باقالی! این مسئله هم که میگن مشکل فنی داشته به نظرم جکی بیش نیست. اگه فیلم تصادف رو ببینید میبینید که ماشین در یک لحظه منحرف میشه و بعدم با گارد برخورد میکنه. کدو م انسانی این قدر سرعت عمل داره که بتونه ماشین رو توی اون شلوغی جمع کنه؟
خدایا عقل سالم به همه بده
هرمز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آخی طفلکی ها دلم سوخت! لابد 80 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و خیلی هم نگران موتورسیکلت بوده الان هم وابستگانش میرن باز از شخص موتور سیکلت دلجوئی میکنن! با سرعت خداکیلومتر در ساعت در یک بزرگراه بین شهری رانندگی کردن لائی بازی هم کردن خوبه تو فیلم مشخصه! از منتها علیه سمت راست بزرگراه به لاین سبقت! حالا میخواین راننده موتور سیکلت رو بگیریم تنبیه کنیم! آره خوب هرکس با ماشین لوکس 200-300 میلیون تومانی این حرکات مفتضحانه رو انجام بدم درضمن به دوربین پشت بزرگراه هم علامت زشت….. نشون بدم بعدش که تصادف کردم مظلوم میشم همه مسائل رو از دم کتمان میکنم! به قول معروف پ نه پ ! میام بگم با 180 کیلومتر با دوستان میرفتیم لائی هم میکشیدیم به دوربین هم … نشون دادیم! یادمون نره در مملکتی زندگی میکنیم که مردم برای دریافت 45 هزار تومان یارانه در بانک رو از جا در می آورن! یکی به عرش یکی به فرش! انسانهائی که با شرافت کار میکنن و نان حلال در میارن شب پرایدشون رو با 20 تا قفل ، قفل میکنن ! هرکس اینطور رانندگی میکنه مشخصه که پول زیاد بی زحمت زیر زبونش مزه کرده …….درد و دل زیاده ولی جاش اینجا نیست….
ahmad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و احترام به خانواده های داغ دیده از این حادثه
من به هیچ وجهه این توجیهات رو منطقی نمیبینم
وقی سرعت روی 109 ثبت شده به این معناست که راننده در سرعت بسیار بالاتری (شاید 200 کلیومتر)قرار داشته که با ترمز گرفتن در لحظه تصادف به این میزان کاهش پیدا کرده.
از طرفی طبق استناد به تصاویر پلیس راهور، وقتی سرنشینان این اتومبیل در سرعت بالا از مقابل دوربین پلیس رد میشن و به سمت دوربین دست تکون میدن (یعنی تو رو دیدیم . سلام برسون!) پس در نتیجه در سرعت بالای قرار داشتن و امنیت خود ودیگران رو به خطر انداختن.
از طرف دیگه سرنشینان این اتومبیل اصلا کمربند نبسته بودن..
masoud
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان سلام
اگر انصاف داشته باشید میتوانید در عکس دوم همین صفحه اعداد ثبت شده را ببینید هنوز اتومبیل در همان محل تصادف میباشد در ضمن به هنگام برخورد جایی برای ترمز کردن وجود نداشت که کیلومتر شمار بخواهد 60 کیلومتر پائین بیاید بعد هم همه طوری حرف میزنند که انگار تا به حال خودشان آخر قانون مداری بوده اند و در کارشناسی نظیر ندارند.
فقط فکر کنید سر برادر یا پدر خودمان این اتفاق می افتاد چقدر از این قضاوتها ناراحت میشدیم.
آیا اگر آن موتور سیکلتی که جلوی اینها پیچید اگر میآمد و حقایق را میگفت ما از خودمان شرمنده نمی شدیم.
بیایید و خانواده آنها را آزار ندهیم و ما هم از این اتفاقات درس بگیریم.
آنها رفتند و خدا رحمتشان کند و به خانواده شان صبر دهد.
بیائید ما قوانین را به درستی رعایت کنیم و در ضمن به حقوق دیگران احترام بگذاریم و زود قضاوت نکنیم.
خدا نگهدار هموطنان و خصوصاً همه جوانان عزیز این مرز و بوم باشد
شروین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴مگه تو تصادفای دیگه فاصله مثلا 100 متره که ترمز سرعتو کم میکنه!! کلا برای یه هم چین ماشینی 40 متر مسافت لازمه تا سرعتو از 100 به 0 برسونه که خیلی سخت تر از رسوندن سرعت از 150 به 50 هست (دانشجویان مکانیک درک میکنن کاملا این موضوع رو). پس همون فاصله کم هم کافی بوده برای رسوندن سرعت از 180 به 110.
شما خودت لطفا نظر کارشناسی نده!!
در ضمن اگه من یا بابام یا داداشم هم قرار بود از این کارا بکنیم، هر بلایی سرمون میومد حقمون بود.
ای حرصم میگیره …
ساسان.م
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴حرص نخور بابا طرف نظر اولشه تو سایت مثلاً ;)
fluid
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این به عنوان یه کارشناس میگم .موردی که سرعت بالای این ماشین تایید میکنه اگه صحنه تصادف نیگاه کنین اختلاف سرعت زیادی که این خودرو با بقیه خودروهای دور و بر خود داره که با مشاهده معمولی هم کتملا مشهود چون با توجه به اینکه محل حادثه
500 متر با خونمون فاصله داره روی پل معمولا تو اون ساعت سرعت اکثر ماشین ها بین 90 تا 110 تا هست حالا این اختلاف سرعت تو فیلم نشون میده دوربین بیراه نگفته ولی به نطر میرسه فرمون لحظه ای عمل نمیکنه
رهگذر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴نویسنده انگار هفت نسلش تو انگلیس بودند اینقدر بی ام دبیلو نوشت حالم به هم خورد
رهگذر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴مدل چه سالی بوده؟
احمدرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴بالاخره حالا لحظه تصادف نه ولی چند دقیقه قبلش ماشین 176 کیلومتر سرعت داشته. یعنی اینکه قهرمان ما برای قوانین راهنمایی رانندگی ارزشی قائل نبوده. قوانین به کنار کدام عقل سلیم چنین سرعتی رو توی بزرگراههای ایران توجیه میکنه ؟ ممکنه که ماجرا یک کمی شور شده باشه ولی در هر صورت نمیشه بی توجهی راننده به قوانین رو کتمان کرد. هم چند دقیقه قبلش سرعت خیلی بالایی داشته هم اینکه کمربند نبسته بوده.
احسان(احسان سابق)
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴اگر 110 تا بوده واقعا انقدر زیاد نبوده که کنترل ماشین رو از دست بده و ماشین تا صندلی عقب جمع بشه. اما فکر می کنم خیلی بیشتر از 109 بوده.اما چیزی که مشخصه این پسر یه ذره پشیمونی تو حرفاش وجود نداره و این موضوع زیاد خوب نیست
محسن
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام!
دوستان به نظر شما لفظ «تنهاترین» در جمله «تنها بازمانده بامو فقط از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد تا تنهاترین شاهد تصادف هولناک خودروی دوستش باشد» اشتباه نیست؟
مک میسل
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ای[…] تو شب 180تا میره عیب و ایراد میزارن رو بی ام و
این یارو هم من میخوام بکشمش علامت به این زشتی نشون میده ذره ای هم پشیمون نیست دو قورت و نیمشم باقیه.
به قول راننده سرویس مدرسمون راننده ای که با بی ام دبلیو تصادف کنه راننده نیست،…
مک میسل
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴من بیشتر دلم برای بی ام و ای سوخت که افتاده دست این شعبون بی مخ ها.
و اون پرشیایی که اونطوری شد بدون هیچ دلیلی
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من فکر میکنم این آقا با این حرفاش مردم رو…فرض کرده،توجیهش اصلا منطقی نیست،طوری حرف میزنه که انگار اصلا اشتباهی مرتکب نشدند؛
نمیدونم چرا همیشه همچین وقتایی میگن یه حیوون یا یه عابر یا یه موتوری یهو اومد وسط خیابون و باعث تصادف شد!!!
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مایکل شوماخر ایران درگذشت…
تو بهشت زهرا هیچ کس یه آدم عادی نیست. هر کی میمیره ازش بت میسازن میگن اسطوره بوده.
من نمیگم تاحالا خلاف نکردم ولی کسی که با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت تو بزرگراهی که سرعت مجازش 90 هست رانندگی میکنه و به این کارش با دست تکان دادن به دوربین افتخار میکنه شور و اشتیاق زیادی برای رفتن به اون دنیا داشته. با نبستن کمربند، سرعت زیاد، ودست تکان دادن به دوربین به کی دهن کجی کردید؟به قانونی که برای نجات جان خودتان بود.
حالا هم شده اسطوره رانندگی. جالب اینجاست این دوستمون که زنده مونده میگه سرعتمون زیاد نبوده فقط 176 تا میرفتن!!! بدون کوچکترین پشیمانی.
نویسنده که نه نگارش بلده نه کوچکترین نگاهی به حقیقت داره برادر مرحوم هم طوری حرف میزنه انگار داره دنبال قاتل میگرده.
بیایم هممون خوب رانندگی کنیم(با خودمم بودم).
مهمترین قسمت داستان:
سرعت زیاد، حرکات مارپیچ و رعایت نکردن قوانین = علت حوادث رانندگی
بهنام
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴چرا هی گفته میشود:
خودروی لوکس؟!
یک بی ام و کروک سری3 مدل 2005
مگه چقدر ارزش داره؟
خیلی بیارزه 120-130 میلیون تومن
هم قیمت یک هیوندای الانترا
و ارزانتر از سوناتا و اپتیما
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یه نکته دیگه که بهش توجه نشد اینه که اقای قهرمان ماشین رو اون شب قول نامه کرده و فروخته . و باید با ماشینی که به نوعی امانته بیشتر مراعات میکرده.
اریایی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مثلا ایر بگ هم داره سر عمر بله زمانی که داشته با گارد ریل برخورد میکرده از سرعت خودش کم کرده و به 108 رسونده پس معلوم میشه سرعتش کمتر از 150 نبوده بعد توی دوربین خبری از موتور سیکلت نیست که این قهرمان اکسی در خیالش امده بیچاره راننده پژو پارس
بهنام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فیلم حادثه رو اگه با دقت نگاه کنید موتوری خودش تو لاین 3 بود و نپیچید جلوشون ولی ب ام و بدلیل سرعت زیاد (100 % سرعتش بالای 160 بود ) نمیتونست تو همون لاین ترمز کنه و زیاد فرمون داد و رفت تو ……
ماشالله قهرمان
آقا بهنام برای رسانه جماعت ماشین بالاتر از پارس لوکسه مثل دنا دیگه چه برسه به برند ب ام و
سارا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ببین چجوری چند تا آدم […] رو قهرمان ! کردن
اصلآ جون مردم براشون مهم نیست چون بابا جونشون برا ی آقآاااا زاده هاش حساب بانکی پر و پیمون درست کرده غمشون نیست فوقش کسی مرد دیشو میدیم … فکر اینجاشو نکرده بودن
داشته با او یکی ماشین کلکل میکرده وگرنه توی اون سرعت موتور سوار رو چجوری دیده …
ما ال90 داشتیم قبل از عید با 110 کیلومتر تصادف کرد جلوش یه مقدار آسیب دید تازه پرواز کرد خورد به دیواره اتوبان ! اونوقت بی ام و با 109 کیلومتر اینجوری میشه ؟ مردم همه چیزن ؟
یعنی ال90 در پیت از بی ام و بهتره ؟
برید بابا برید جمعش کنید
سارا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ببینید چقدر سرعت داشته که بعد از برخورد که کیلومتر قفل شده تازه شده 110 تا !!!
رويا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من برای تمام کسانی که نگران ماشین هستن و مثل آدمهای […] آرزوی مرگ آخرین نفر رو هم دارن متاسفم … یک لحظه فکر کنید این پسر از اقوام و خویشان شماست و از روی جوونی اشتباهی کرده .. از خودتون سوال کنید تا حالا در آشکار و خفا چه […] اما فقط انگشت اتهام بسوی دیگران می برید و قضاوت می کنید . مسیح گفت : کسی به خدا می تواند به این زن سنگ بزند که گناهی تا کنون مرتکب نشده است … وای به حال شمااااا
سارا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴از روی جوانی بره پدر مادر خودشو زیر بگیره نه اینکه مردم رو به کشتن بده … کسی بی جا میکنه به یه زن سنگ بزنه حالا با گناه یا بی گناه … برو یه جای دیگه موعظه کن … انسان عاقل اول فکر میکنه بعد دهنش رو باز میکنه
حامد
۱۲ خرداد ۱۳۹۴من اگر برادرم هم انقدر از انسانیت به دور باشه که قرار باشه جون بقیه رو به خطر بندازه، باز هم ارزوی مرگ واسش میکنم
Alireza
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر کارشناس و مهندس و دکتر و پلیس و … اینجا جمع شدن!
همه ی شما عصبانی هستین و فقط خشم از نظراتتون میباره.من هم عصبانیم،اما از شما!
علی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴در پاسخ به آقای شروین باید عرض کنم که رساندن سرعت از 100 به صفر بسیار سخت تر از رساندن آن از 150 به 50 نیست بلکه بسیار راحت تر است (خلاف فرموده ی شما)
کاهش سرعت به معنای غلبه بر تکانه یا انرژی جنبشی خودرو است که با توان دوم سرعت ماشین متناسب است.(یعنی هر چه سرعت بیشتر باشد، کار مورد نیاز برای متوقف کردن ماشین بطور تصاعدی بیشتر خواهد بود.) بنده به فرموده ی شما دانشجوی ارشد مکانیک (تبدیل انرژی) هستم ولی مسأله ای که به آن اشاره شد مربوط به فیزیک دوم دبیرستان است.
نوید
۴ تیر ۱۳۹۴درسته دوست عزیز. این قوانین در فیزیک دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی هست. من موندم ایشون مدرک مکانیکشون رو از کدوم دانشگاه گرفتن!!!!
طبیعیس که 100 کیلومتر کاهش سرعت در سرعت های بالا سخت تر هست چون نیروی ترمز که ثابت است ولی انرژی جنبشی یا تکانه یا اینرسی حرکتی بسیار بیشتر از زمانیست که شما سرعت کمتری دارید.
مرتضی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من هم نظر کسانی که میگن “سرعت ماشین بیشتر ازلحظه برخورد بوده” رو تایید میکنم.
یک نکته دیگر که باید یادآوری کنم اینه که در سرعت بالا فرمان خودرو های برند خشک میشود( جهت جلوگیری از انحراف خودرو) . و بنظر میرسد زمان حادثه راننده اولین انحراف را توانسته به فرمان بدهد اما برگشت به حالت عادی برایش میسر نشده . لذا اگر از طرف سازندگان چنین تمهیداتی در خودرو ها دیده شده بایستی تجدید نظر شود.