روز سهشنبه ۲ اسفند، ۱۰۰۰۰ خودروی ۲۰۷ دنده ای در بورس کالا عرضه خواهد شد.
یکی از مهمترین مزایای خرید خودروی صفر، اطمینان از سلامت بدنه و قطعات فنی آن است. با توجه به این که مجموعه کارنامه روزانه تعداد قابلتوجهی از خودروهای صفر را بهدقت کارشناسی میکند، اطلاعات جامعی از گزارش کارشناسی خودروهای صفر گردآوری کرده است. براساس آنچه از تحلیل گزارش کارشناسی خودروهای صفر در مجموعه کارنامه بهدست آمده به نظر میرسد درصدی از ماشینهای ۲۰۷ صفر در قسمت بدنه دچار ایراد هستند.
در ادامه به بررسی این گزارش خواهیم پرداخت.
۱۳٪ خودروهای ۲۰۷ صفر ایراد بدنه دارند
مجموعه کارنامه به عنوان مرجع کارشناسی تخصصی خودرو، با تحلیل اطلاعات مربوط به گزارش کارشناسی چندهزار ماشین آمار جامعی در مورد وضعیت بدنه خودروهای صفر به دست آورده است.
براساس این گزارش، در سه ماه اخیر، ۱۳٪ ماشینهای ۲۰۷ صفر در قسمت بدنه دچار مشکل بودهاند. ایراد بدنه در این گزارش شامل خط و خش، فرورفتگی، لیسهگیری، صافکاری بدون رنگ، رنگشدگی یا تعویض قطعاتی از جمله درب، سقف، ستون، گلگلیر، شاسی یا سپر است.
کاهش ایرادات بدنه خودروهای ۲۰۷ صفر در یکسال گذشته
یکی از مهمترین دلایل ایراد بدنه در خودروهای صفر، مربوط به مرحله خروج خودرو از کارخانه تا نمایندگی و یا تحویل آن از نمایندگی به مشتری است. در اکثر موارد خودروی آسیبدیده تعمیر و به مشتری تحویل میشود.
کارنامه با تحلیل گزارش کارشناسی خودروهای ۲۰۷ صفر در یکسال گذشته، روند بهبود سلامت بدنه آنها را بررسی کرده است. همانطور که در نمودار زیر پیداست بهار ۱۴۰۱، ۲۰۷های صفرکیلومتر معیوب در بیشترین تعداد قرار داشته و در گذر زمان در زمستان ۱۴۰۱ به کمترین حالت خود رسیده است.
سود خریداران ۲۰۷ دندهای از خرید خودرو در بورس کالا
در جدول زیر روند رشد قیمت بازار آزاد و قیمت نهایی این خودرو در بورس را طی ۷ عرضه قبلی مشاهده میکنید. با درنظر گرفتن اختلاف قیمت ۲۰۷ دندهای در بورس و قیمت بازار آزاد، سود خریداران بورس کالا حدود ۲ هزار میلیارد ارزیابی شد.
با توجه به این که ایراد بدنه هر قطعه از خودرو بین ۳ تا ۱۰ درصد در افت قیمت آن تاثیر دارد، کارشناسی خودروی صفر را قبل از تحویل آن جدی بگیرید.
زیزیگولو
۱ اسفند ۱۴۰۱این اصلاً چیز عجیبی نیستش چون وقتی ماشین نو ایرانی از نمایندگی تحویل میگیری تا شش ماه اول باید چندینو چند بار واسه گارانتی و تعویض قطعات بری نمایندگی تا ماشین روبراه بشه
یحیا
۱ اسفند ۱۴۰۱به نظرم هیچکس چیزی نگه بهتره
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
RENAULT5
۱ اسفند ۱۴۰۱وقتی بازار انحصاری باشه
ودولت به زور بخواد تعداد تولید خودرو افزایش پیدا بکنه
ووقتی خودروساز سود براش مهم تر از کیفیت باشه همین میشه
وگرنه همین ایرانخودرو پلفترم ۲۰۸و۲۰۰۸ رو داره
اما چه لازم که استفاده نمیتونه بکنه
RENAULT5
۱ اسفند ۱۴۰۱وقتی بازار انحصاری باشه
ودولت به زور بخواد تعداد تولید خودرو افزایش پیدا بکنه
ووقتی خودروساز سود براش مهم تر از کیفیت باشه همین میشه
وگرنه همین ایرانخودرو پلفترم ۲۰۸و۲۰۰۸ و۳۰۱رو داره
اما چه لازم که استفاده خوب نمیتونه بکنه
علی جردن
۱ اسفند ۱۴۰۱راناپلاس و پژو ۲۰۷ جفتش یه شاسی و موتور و غربیلک فرمان دارن اما کیفیت مونتاژ راناپلاس خیلی خیلی بالاتر از پژو ۲۰۷ هست اگر مقایسه از نزدیک کنید تفاوت کیفیت بیشتر راناپلاس قابل لمسه
TESLA
۱ اسفند ۱۴۰۱چه بلایی به سرمون آوردن که به آشغال هایی مثل رنا پلاس میگیم با کیفیت 🤦♂️🤦♂️
نویدی
۱ اسفند ۱۴۰۱خلاصه مطلب:
207 آشغاله و رانا پلاس از یه آشغال خیلی خیلی با کیفیت تره.
علی جردن
۱ اسفند ۱۴۰۱همون که نویدی گفت درسته رانا پلاس با کیفیت تره همزمان در اصل هردو ماشین یکین اما هرکی یک میلیارد بده به ۲۰۷ درحالی که می تونه با ۶۰۰ ۷۰۰ میلیون همون ماشین سقف شیشه ایی و همون موتور و فرمون رو سوار شه. ۲۰۷ واقعا ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون الکی گرون تره درحالی که مونتاژش آشغال تره مخصوصا ۲۰۷ با اون دی لایت خَز تر از رنگ خودش سفیدا
کرگدن باواریا
۱ اسفند ۱۴۰۱بله امنیت که فقط جانی نیست ! نفس بخوای بکشی کلاه سرت رفته.
لیاقت مردم همینه