ایران خودروایستگاه خبر

انتشار اولین تصاویر رسمی دنا جوانان، عرضه از مردادماه امسال

مدیر پروژه دنا جوانان در ایران خودرو مشخصات و ویژگی‌های محصول جدید این شرکت را اعلام کرد. پیشرانه EF7 پلاس توربو، گیربکس ارتقایافته اتوماتیک، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و تزئینات قرمز رنگ سپر جلو از ویژگی‌های متمایز این خودرو نسبت به تیپ اتوماتیک آپشنال هستند.

به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، مدیر پروژه دنا جوانان با بیان این‌که محصول جدید دارای موتور EF7PTC 1/7 لیتری با ۱۶۱ اسب بخار توان است، گفت:

حداکثر گشتاور این محصول، رقم قابل توجه ۲۴۰ نیوتن‌متر است که شتاب بسیار بالایی فراهم می‌سازد. حداکثر گشتاور این موتور از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که خودرو به‌ویژه در شتاب‌گیری ثانویه، عملکرد چشم‌گیری را به ثبت برساند. ضمنا با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش می‌یابد.
این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم (گیربکس ری‌را) است که در آن، نسبت دنده‌ها بهبود یافته و هم‌چنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا می‌کند و به محض رها کردن ترمز، جعبه‌دنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل می‌شود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و هم‌چنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش‌بینی شده است.

ارتقای سیستم برق و ویژگی‌های ایمنی در دنا جوانان

مدیر پروژه دنا جوانان، با اشاره به این‌که یکی دیگر از عمده تغییراتی که در این محصول پیش‌بینی و اجرا شده، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است، اظهار کرد: این پلتفرم با دانش فنی روز دنیا طراحی و تکوین یافته و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالت‌های جدید الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه نه تنها کاهش تعداد نودها را به همراه دارد، بلکه با پروتکل‌های روز خودروسازان مطرح دنیا رقابت می‌کند.
به گفته وی، از مشخصات ایمنی دنا جوانان می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمام‌دیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و سامانه کنترل هرزگردی چرخ‌ها یا کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.
دهقان‌زاده با بیان این‌که دنا جوانان از چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمک‌پارک عقب، سامانه پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS) برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایموبیلایزر یک‌پارچه با سیستم PEPS از سایر امکانات ایمنی این محصول به شمار می‌رود.
وی با اشاره به سایر تجهیزات به‌کاررفته در دنا جوانان، عنوان کرد:

آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت زیاد بودن نور تابیده‌ شده از پشت خودرو، به طور خودکار تیره شده و از ایجاد خیرگی چشم راننده جلوگیری می‌کند. این حالت در وضعیت دنده عقب به طور خودکار غیرفعال می‌شود تا راننده پشت خودرو را به طور شفاف مشاهده کند. مدیر پروژه دنا جوانان گفت: در کنار تمام مشخصات و امکانات مذکور، دنا جوانان با استاندارد حفاظت از عابر پیاده مطابقت دارد.

امکانات دنا جوانان؛ چراغ‌های جدید LED در سدان ایران خودرو

وی با اشاره به این‌که محصول جدید ایران‌خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی نظیر کروزکنترل، ورود و استارت دکمه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و سان‌روف برقی برخوردار است، یادآور شد: سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی در این محصول به‌طور استاندارد نصب می‌شود.


وی افزود: چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو LED و نئون)، چراغ خوشامدگویی، چراغ نقشه‌خوانی و چراغ بدرقه در کنار تزییناتی مانند تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، قطعات تزیینی داشبورد و رودری‌ها، دستگیره‌های کرومی درها، نوار کرومی دور شیشه درها، کف‌پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و نشان توربو، دسته‌دنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز و همچنین صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم، از امکانات به‌کاررفته در این محصول جدید است.

مدیر پروژه دنا جوانان با اشاره به این که فرمان طرح D برای تسهیل سوار و پیاده شدن راننده و نیز ایجاد زیبایی بصری برای این محصول نصب می‌شود، گفت: تغییر چراغ های جلو با طرح جدید و جوان‌پسند که موجب تمایز با سایر محصولات هم‌خانواده خود می‌شود و هم چنین تغییر سپر جلو با زه قرمزرنگ خاص، از تغییرات صورت‌گرفته در این خودرو است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    هنوز یادمون نرفته اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خودروی تست دنا تو نمایشگاه خودرو خراب شد و اعضای غرفه ایرانخودرو با هل دادن این ماشینو به بازدید کننده ها معرفی کردن🤦🤦🤦

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      نکته‌ی جالب دنا ، قیمت بسیار وحشتناک قطعات بدنه هستش که اصلاً به سیسِ لگنیش نمیاد!!!

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        بدنه ش که همون سمند سورن با چندتا تغیر هستش و موتورشم که همون موتور EF7 هستش که با سمند سورن مشترکه ………. در کُل به نظر من سمند سورن هم از دنا ارزونتره و هم خیلی بهتره

        موافقم 11
        مخالفم 6
    2. ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      تارا نبود ؟

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        نه دنا بود ….. خبراش هستش ، اینم ویدیوش

        👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

        https://www.aparat.com/v/l68mp3l

        موافقم 9
        مخالفم 0
    3. ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      بچه ها ببخشید
      قرار بود لادا دنا پلاس و تارا رو تو سال ۲۰۲۳ به عنوان نسل جدید دو تا از ماشیناش که فکر کنم یکیشون لادا گرانتا ۲۰۲۳ بود معرفی کنه
      بنظرتون ساختنش یا چی؟

    4. aaaaaaaa

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اون دنا توی بخش تست درایو بود و حرکتای مثلا نمایشی میزد. خب معلوم بود خراب میشه.

    5. شهروند ایرانی

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (833 ديدگاه)

      دنا ماتیک زده اومده

  2. r8gt

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ای بابا
    دوباره پالان این خره رو عوض کردن !

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. amir-mr

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (402 ديدگاه)

    امیدوارم حداقل کیفیت قطعات فنی ماشین رو افزایش بدن
    و اینکه قیمت نجومی براش نزنن

    موافقم 7
    مخالفم 6
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    نمیدونم واقعاً چرا اینقدر از دنا بدم میاد !!!
    لامصب یه جوریه ، نچسبِ!!!
    بخدا که قیافه‌ی پژو پارس و ۴۰۵ قابل تحمل‌تر هست و البته نکته‌ی جالب سیسِ مالکانی هست که دنا سوار میشن / بندگان خدا گیر کردن بین خودرویی که اسمش روی ۱ میلیارد میچربه و حقیقتی که در عمل نشون میده ارزشش به اندازه یک تیبا ۳۰۰ میلیونی هستش!

    دنیا به این فرمون دی‌کات بیشتر شبیه خری شده که آرایشش کردن و بخصوص روی لباش رژه لب قرمز مالیدن!!!

    خداوکیلی فازِ اینایی که به جای تارا پول میدن دنا میخرند چی‌چیه؟؟؟🤮

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. آنتی کارکرده

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      کاربر نوید ۰۰۹۸ منم متاسفانه فاز شما که ژاپنی ۲۰ سال کار رنگدار خطو خشی ۲۵۰ هزار کیلومتریی رو به چینی صفر ترجیح میدی نمیدونم و هرچی باهاتون بحس میکنم فایده نداره.

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. شمال

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (129 ديدگاه)

        بحس یا بحث ؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4961 ديدگاه)

          بحس درسته دوست عزیز

          موافقم 5
          مخالفم 12
        2. شمال

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (129 ديدگاه)

          آقای بی نام و نشان یک سر به کتاب فرهنگ لغت دهخدا یا فرهنگ لغت معین یا فرهنگ لعت عمید یا بقیه فرهنگ لغتهای فارسب بزن :

          ((بحث کردن یعنی : جدل کردن، گفت وگو کردن، مباحثه کردن، محاوره کردن، مذاکره کردن، مناظره کردن))

          کلمه ((بحس)) در زبان فارسی اصلا وجود خارجی نداره

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4961 ديدگاه)

          @شمال
          آقای ب.غ
          من این کلمه رو برای شوخی گفتم وگرنه خودم می‌دونم بحث درسته

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. Taha Ayoobi

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4401 ديدگاه)

        آخه چینی ها یه مشکل اساسی دارن.
        مشکلشون اینه که خودرو توی سرعت بالا اگر احساس کنه پایداری داره بهم میخوره اکسل رو ایجکت میکنه.

        موافقم 18
        1. امیر

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. Cehx

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        متاسفانه نمیدونی که ماشین ژاپنی 20 ساله بهتر از چینی صفر هست که اگه خراب بشه باید بره سطل زباله الان هوندا اکورد 1992 حدود 140 اسب نیرو با موتور تنفس طبیعی با گیربکس دستی میده با امکانات نسبتا خوبی ولی x22 pro و x33 cross با قیمت بالاتر 100 اسب میدن سه سیلندر توربو با گیربکس cvt که اگه خراب بشه نه مدیران خودرو برات قطعه میاره و نه پیدا میشه مثل همونایی هستی که چند سال پیش به جایی که پولاشونو جمع یه ژاپنی بخرن یا یه ماشین ایرانی بخرن رفتن mvm 110 سه سیلندر خریدن که صاحب اول و اخرشم خودشونن

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Ali

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (71 ديدگاه)

          خدا بیامرزه هوندا اکورد ۳۰ سال قبلو!!!
          الان قطعات هوندای ۳۰ سال قبل میدن بهت؟پیدا میشه؟
          میدونی صاحب قبلیش کی بوده؟توی ۳۰ سال چقدر چزوونده ماشینو؟بعد میخوای بری هوندا ۳۰ سال قبلو بخری؟
          چینی لگنه ژاپنی و کره ای کارکرده لگن تر…
          همین الان تیگو ۸ پرو توی عربستان فروش داره!ولی خودروی ژاپنی ۵ سال قبلو توی صحرا رها میکنن یا اسقاط میکنن پس آها حتما میگی اونا عقل ندارن(😂)
          مصرف کننده واقعی میره سمت چینی که گارانتی یا خدماتی داره و از صفر دستش بوده نه لگن ژاپنی ۲۰ سال کار!
          این موج منفیی هم که برای چینیا درست کردن و یه عده تعمیرکار و دلال خودرو های ژاپنی افتادن روش دارن موج سواری میکنن فقط بخواطر منافع خودشونه.چرا تعمیرکارای توی اینستا بد خودروی چینو میگن در صورتی که ما یه فامیل داریم جک مدل ۹۴ داره جز مصرفی چیزی عوض نکرده به نظرت چرا؟چون خودروی چینی گارانتی داره نمیخوان از گارانتی استفاده کنن برن ژاپنی کره ایه کارکرده بخرن و مستقیمبرن سمت تعمیرکار🙌🤣

          موافقم 3
          مخالفم 10
        2. Cehx

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          کاربر علی نظر شما محترمه و بنده منظورم هوندا اکورد کم کارکرد هسته و خیر لوازمش براحتی گیر نمیاد ولی سایت هایی هست که می تونی سفارش بدی و برات بیارن اما من نمیدونم منطورت از چینی سال 94 چه مدلی هست اما بنده یکی از اقوامم x55 pro داره و چند ماه پیش سپرش خورده و نسبتا خراب شده رفته نمایندگی سفارش داده سه ماهه نیومده و نمایندگی صرفا سرویس دوره ای دارن و اگه ماشینی که موتورش مشکل داشته باشه خودشونم نمیدونن چیکار کنن بعدشم این اسقاط کردن صرفا دروغی بیش نیست شاید افرادی برن و ماشین های قدیمیشون بفروشن و ماشین جدید بگیرن اما کسی که ماشین باز باشه قدر ماشینشو میدونه بعدشم الان شما با 1.2 میلیارد ماکسیما تمیز بر میداری (قیمتشو نمیدونم) یا x33 cross اون کجا این کجا ماکسیما 6 سیلندر داره حدود 250 اسب در حالی که x33 cross ولش مهم نیست به نظر من نظر همه محتزمه حتی اونی که میگه زمین صافه!

          موافقم 5
          مخالفم 4
      4. AMIR

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        شما اول مواظب باش اکسل عقبت از کابین جدا نشه!داری ماشین های چینی رو با ماشین هایی مثل سوپرا مقایسه میکنی؟
        ماشین ژاپنی:لایک
        ماشین چینی:دیسلایک

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. Cehx

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          ژاپنی های جدید هم ابهت گذشتشونو از دست دادن ژاپنی فقط از 1990 تا 2000 اسطوره هایی مثل میتسوبیشی لن اوو و اسکای لاین ار32 و سوبارو 22b و مزدا rx7 وگرنه در حال حاضر ژاپن خصوصا تویوتا فقط ماشیناشو برا فروش میزنه و برا قشر ماشین باز نمیزنه از سوپرا جدیدی معلوم بود فقط اسمش سوپرا بود کلش bmw بود

          مخالفم 11
        2. Ali

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (39 ديدگاه)

          امیر چی میگی!!!!من کی چینیو با سوپرا مقایسه کردم!چینی لگن ولی کره ای ژاپنی کارکرده لگن تر! قطعا چین در حد کره ژاپن نیست ولی بهتره کره ژاپن ۲۰ سال کاره.در رابطه با کامنت کاربر gehx x33cros زیاد ماشین جالبی نیست و خودنم قبول دارم ولی ماکسیما تمیز الان زیر ۱۴۰۰ نیست.جاش با ۱۴۰۰ میشه کلی چینی خوب با ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. مانی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب این نظر شخصی شماست و هر چند مودبانه بیان نکردی ولی بهتره بدونی که توی این رنج قیمت دنا امکانات قابل قبولی داره، شما هم برو تیباتو سوار شو

      موافقم 2
      مخالفم 7
  5. amir-mr

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (402 ديدگاه)

    کاش ایران خودرو دست از سر پلتفرم 405 بر داره
    دنا واقعا طراحی خوبی داره کاش رو یک پلتفرم جدید ماشین رو می‌ساختن، وقتی پلتفرم ماشین قدیمی باشه شما هر کاری هم که بکنی بازم شاهد پیشرفت نخواهی بود

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4401 ديدگاه)

      دقیقا.
      دنا کابینش خیلیی کم جاعه.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. reza342

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    هنوزم به 1645 سی سی میگن 1.7 لیتر :)) عجب حروم… هستن اینا:)

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. حمیدرضا

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (296 ديدگاه)

      همونطور که به ۱۹۰۵ سی سی گفتن دوهزار به اینم میگن ۱.۷

    2. Cehx

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      حجم بالا مخصوصا تو ماشین شهری فکر نکنم سود حساب بشه چون مهندسی رو نشون که با حجم کم قدرت بیشتری گرفتن البته نمیدونم از صحت چیزی که گفتم😂

      موافقم 1
      مخالفم 5
  7. رضا

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دو نکته باید توی این ماشین پیگیری شود: یک کیفیت قطعات و دو اینکه قیمت باید زیر ۸۰۰ باشد وگرنه موفق نمیشه

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      زیر ۸۰۰ کارخانه منظورته؟
      زیر ۸۰۰ کارخانه که هست
      تو بازار ۱ و ۱۰۰ حداقل میشه !

  8. BMW

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پیکان جوانان دوم، سلام!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. .

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      پیکان شرف داره به ماشین پلاستیکی مثل این.

  9. محمدرضا

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خب حالا میان میگن این ماشین حدید هست و قیمت گذاری جدید میخواد درضمن در مورد گریبکس اینا نسبت دنده هارو تغییر نمیدن فقط نسبت نهایی رو کمی تغیر میدن ،مثل گریبکس ی که رو ۲۰۷ گذاشتن ضریب نهایی گریبکس رو سنگین‌تر کردن نسبت به دنای اتومات

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. Alireza

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    دنا جوانان ! این چه اسمیه اسم کم آوردن از پیکان جوانان الهام گرفتن

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      کار مرسومی هست ، حفظ نام محصولات قدیمی.

  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    فرمونش فقط🤣🤣🤣🤣

    موافقم 9
    مخالفم 4
  12. ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    فقط برای اینکه بهش نگن ماشین پیرمردی اسم جوانان رو گذاشتن و ۹۰ درصد خریداراش بالای ۴۰ سال سنشونه

    موافقم 6
    مخالفم 5
  13. علی جردن

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    لاقل یک موتور ۶ سیلندر مینداختین زیر کاپوت بعد اسم جوانان میزاشتین از بچگیمون تا میان سالگیمون فقط داریم سوار انواع سمند با چراغ جدید میشیم

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      من سوار وانت پیکان و ۴۰۵ و آردی هم شدم !

      موافقم 4
      مخالفم 3
  14. قدرت طهماسبی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کیفیت رنگ و ضخامت ورق پایین است

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. aaaaaaaa

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      گودرتمند، امنیت ماشین به ستون ها و شاستی ها وابسته س. عملا ورق بدنه بدن صرفا نقش پوشاندن قطعات داخلی رو داره و ربطی به امنیت نداره.

  15. امیر علی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    حکایت دنا مثل حکایت این می مونه یک خونه کلنگی ۵۰ سال پیش رو بیای سنگ نمای رومی بزنی.این پلتفرم ۴۰۵ خیلی قدیمیه از لحاظ ایمنی مشکل داره.هر چی بزکشی کنی بی فایده س

    موافقم 11
    مخالفم 4
  16. Reza

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    تنفس طبیعی بهتر جواب میده تا توربو شارژ

    موافقم 4
    مخالفم 4
  17. محمد حسینی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چیزی که به مردم ثابت شده فقط تغییرات جزی روی یک پلتفرم هست و هر ساله کیفیت قطعات ضعیف و ضعیف تر شده. یه چراغ و دوتا رنگ آمیزی مسخره میشه یه ماشین با نام جدید و قیمت فضای

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. aaaaaaaa

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      برای جبران زیان های انباشته و بدهی ها، مجبورن واسه افزایش قیمت و در رفتن از دست قیمت گذاری دستوری همچین کاری کنن تا بتونن بدهی هارو جبران کنن.

  18. Mazda

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من واقعا نمی‌فهمم
    آخه برای شما ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور قابل توجعه؟؟؟
    بعدشم
    این موتور اگه اشتباه نکنم ۱۷۰۰ سیسی نیست و ۱۶۵۰ سیسیه
    ناگفته نماند این ماشین از پلتفرم ۴۰۵ استفاده میکنه!🤦‍♂️
    مثل اینه که خونه کلنگی رو بخوای خوشگل کنی
    من واقعا منطق صنعت خودروسازی داخلی رو درک نمیکنم

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. امیر

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      متأسفانه منطقی نداره که بشه درکشون کرد ، از سال ۱۳۹۰ به بعد ایرانخودرو و سایپا احترام و شخصیت مشتری رو با پهن گاو یکی کرده ، باز دهه هشتاد چند مدل زانتیا ، elx ، ماکسیما ، رونیز ، کیا ریو ، پاترول و وارداتی های ژاپنی و آلمانی با قیمت مناسب دیدیم الان فقط حلبی داخلی و چینی با قیمت فضایی میبینیم.

      1. ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4961 ديدگاه)

        مگان رو فروماش نکن

    2. گاس فرینگ

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (356 ديدگاه)

      ظاهرا موتور رو به ۳۲۰ نیوتن متر هم میتونستن برسونن ولی پلت‌فرم ۴۰۵ کشش بیشتر از ۲۴۰ نیوتن متر رو نداشته

    3. Taha Ayoobi

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4401 ديدگاه)

      نسبت به ماشین های داخلی قابل توجهه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  19. گاس فرینگ

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    فرمونش انگار فلج اطفاله

  20. گاس فرینگ

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    اگه ماشین برای جوانانه اون طرح چوبش که شبیه هر چیزی هست به جز چوب چیه
    والا پیکان ۵۰ سال پبش تو مدل دولوکس تزئینات کرومی و چوبی داشت ولی تو مدل جوانان نداشت
    ناگفته نماند همین الان توی بازار طرح تریم کربن فایبر و مشکی پیانویی برای دنا قابل نصبه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. داریوش خیام

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنگ قرمز ایران خودرو‌تموم شده خداروشکر والاسقفشو قرمز میکردن مبارک جوانان باشد انشاالله🙆

  22. امیر بی گزند

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اسمش جوانانه، قیمتش ناجوانمردانه

  23. amirboss

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    یه کم فشار رو بیشتر کردن

  24. Genius

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    بعد هف هش ده سال از معرفیش واقعا وقت یه فیس لیفت ماژور رسیده

    1. ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      ماژور نه و بزرگ!
      #فارسی را پاس بداریم

      موافقم 3
      مخالفم 2
  25. Mohsen

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بهتر نیست یه نگاهی به خودروهای برندهایی اروپایی و امریکایی و حتی ژاپنی اونم تو حجم ۱۳۰۰ ccو۱۵۰۰cc بندازین و از اسب بخار مثلا قابل توجه و گشتاور این محصول صحبت و تبلیغ کنین؟!؟
    الان موتور یک لیتری هم با فناوری های جدید و به روز خیلی از ارابه های داخلی از هر نوع بهترن از قدرت و شتاب تا مصرف و همه چی.
    (دنا پلاس توربو جوان)😯😶

  26. مهدی

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    آیدل ۶۵۰ واسه همچین حجم موتور و استروکی خیلی پایینه ! 🤔

  27. علی جردن

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اوج پیشرفت خودروسازی ایران همینه سپر و بدنه ماشینارو رنگ قرمز میزنن به اسم خودروی آخرین سیستم میدن بازار مردم هم که راضی و خوشحال

  28. Amiiir

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بیست و چند سال رو پژو پارس انگولک کردن به اسم سال و سفارشی و دوگانه و ال ایکس و … قالب ملت کردن، الان هم میخان بیست و چند سال رو دنا نقش بازی کنن و یه نفع جیبشون و به ضرر ملت قالبشون کنن

  29. محمد

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایران خودرویه موتورef7 ویهtu5داره روهزارتاماشین گذاشته.سایپاهم یه موتورپرایدداره فقط روخره مش قربونعلی نزاشته.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  30. زکی دیزجی

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دنا پلاس توربو اتومات بهترین خودرو داخلی است ایران خودرو ساخته است بخر حالش ببر حرف ندارد

    1. امیر

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آری در داشبوردش برای شما ساندیس گذاشته اند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا