مدیر پروژه دنا جوانان در ایران خودرو مشخصات و ویژگیهای محصول جدید این شرکت را اعلام کرد. پیشرانه EF7 پلاس توربو، گیربکس ارتقایافته اتوماتیک، گرافیک جدید چراغهای جلو و تزئینات قرمز رنگ سپر جلو از ویژگیهای متمایز این خودرو نسبت به تیپ اتوماتیک آپشنال هستند.
به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، مدیر پروژه دنا جوانان با بیان اینکه محصول جدید دارای موتور EF7PTC 1/7 لیتری با ۱۶۱ اسب بخار توان است، گفت:
حداکثر گشتاور این محصول، رقم قابل توجه ۲۴۰ نیوتنمتر است که شتاب بسیار بالایی فراهم میسازد. حداکثر گشتاور این موتور از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار میگیرد و باعث میشود که خودرو بهویژه در شتابگیری ثانویه، عملکرد چشمگیری را به ثبت برساند. ضمنا با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش مییابد.
این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم (گیربکس ریرا) است که در آن، نسبت دندهها بهبود یافته و همچنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا میکند و به محض رها کردن ترمز، جعبهدنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل میشود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیشبینی شده است.
ارتقای سیستم برق و ویژگیهای ایمنی در دنا جوانان
مدیر پروژه دنا جوانان، با اشاره به اینکه یکی دیگر از عمده تغییراتی که در این محصول پیشبینی و اجرا شده، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است، اظهار کرد: این پلتفرم با دانش فنی روز دنیا طراحی و تکوین یافته و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالتهای جدید الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه نه تنها کاهش تعداد نودها را به همراه دارد، بلکه با پروتکلهای روز خودروسازان مطرح دنیا رقابت میکند.
به گفته وی، از مشخصات ایمنی دنا جوانان میتوان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمامدیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و سامانه کنترل هرزگردی چرخها یا کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.
دهقانزاده با بیان اینکه دنا جوانان از چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمکپارک عقب، سامانه پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS) برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایموبیلایزر یکپارچه با سیستم PEPS از سایر امکانات ایمنی این محصول به شمار میرود.
وی با اشاره به سایر تجهیزات بهکاررفته در دنا جوانان، عنوان کرد:
آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت زیاد بودن نور تابیده شده از پشت خودرو، به طور خودکار تیره شده و از ایجاد خیرگی چشم راننده جلوگیری میکند. این حالت در وضعیت دنده عقب به طور خودکار غیرفعال میشود تا راننده پشت خودرو را به طور شفاف مشاهده کند. مدیر پروژه دنا جوانان گفت: در کنار تمام مشخصات و امکانات مذکور، دنا جوانان با استاندارد حفاظت از عابر پیاده مطابقت دارد.
امکانات دنا جوانان؛ چراغهای جدید LED در سدان ایران خودرو
وی با اشاره به اینکه محصول جدید ایرانخودرو از رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی نظیر کروزکنترل، ورود و استارت دکمهای، چراغها و برفپاککن اتوماتیک و سانروف برقی برخوردار است، یادآور شد: سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم چندرسانهای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی در این محصول بهطور استاندارد نصب میشود.
وی افزود: چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو LED و نئون)، چراغ خوشامدگویی، چراغ نقشهخوانی و چراغ بدرقه در کنار تزییناتی مانند تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، قطعات تزیینی داشبورد و رودریها، دستگیرههای کرومی درها، نوار کرومی دور شیشه درها، کفپوش موکتی با نوار قرمز رنگ و نشان توربو، دستهدنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز و همچنین صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم، از امکانات بهکاررفته در این محصول جدید است.
مدیر پروژه دنا جوانان با اشاره به این که فرمان طرح D برای تسهیل سوار و پیاده شدن راننده و نیز ایجاد زیبایی بصری برای این محصول نصب میشود، گفت: تغییر چراغ های جلو با طرح جدید و جوانپسند که موجب تمایز با سایر محصولات همخانواده خود میشود و هم چنین تغییر سپر جلو با زه قرمزرنگ خاص، از تغییرات صورتگرفته در این خودرو است.
ایرانی
۶ خرداد ۱۴۰۳حالا ثبت نام جدید ایران خودرو کی هست؟
علیرضا
۶ خرداد ۱۴۰۳خیلی خیلی زحمت کشیدید.همین فقط اومدید داخل چراغو قرمز کردید بعد با قیمت نجومی میفروشید.بری چینی ثبت نام کنی بهتره.هم آپشن داره هم ایمنی بیشتری داره
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ خرداد ۱۴۰۳ایران خودروی قزوین از نسخه دنا کودکان پرده برداری کرده اون خیلی خفنه
نشوان عارفی
۶ خرداد ۱۴۰۳امیدوارم قیمت رو نجومی نکنید و قشر ضعیف و متوسط جامعه بتونن برای خرید این خودرو شرکت کنن
امیر
۶ خرداد ۱۴۰۳منتظر قیمت میلیاردی باش
مهرداد
۶ خرداد ۱۴۰۳دو تا خط قرمز انداختن تو سپر جلو ،چقدر طراحیش عوض شده خخخخخخخخخخ
رحیم
۶ خرداد ۱۴۰۳واقعا خجالت داره، شما عیب و ایراد خودرو ها قبلی خودتون که در کمال بی انصافی به مردم فروختند رو میگیرید یک زه و زیر سپر متفاوت میزارید روش بعد اسمش عوض میکنید با قیمت بالاتر می فروشی، شما باید چراغ خاموش بدون بارکردن هزینه اضافی به مردم با همان قیمتهای قبلی این چیزهایی گفتید به خودروها اضافه کنید و اصلا خجالت بکشید اسمش بیارید تازه تبلیغ هم میکنید. عجب ها
راستی راستی شما برای گذاشتن خط قرمز رو سپر و چراغ ماشین مدیر منصوب می کنید
جون بابا میشه منم مدیر بشم اونجا
Nima
۶ خرداد ۱۴۰۳این کجا پیکان جوانان ایران ناسیونال کجا بعد 50 سال هنوز شتاب صفر تا صدش 1 ثانیه کند تر از پیکان جوانان هست ابهت اون کجا این کجا 😂
امیرمسعود
۶ خرداد ۱۴۰۳این حالتهای گیربکس که بعد مدت توقف پشت چراغ بعد۳ دقیقه خلاص میشه و به محض رهایی ترمز دوباره به حالت درایو درمیاد چیز جدیدی نیست که!!!
کریم
۶ خرداد ۱۴۰۳خدارو شکر ایران خودرو از دهه هشتاد فرانسه داره به دهه نود لهستان میرسه
خدارو شکر
گاس فرینگ
۷ خرداد ۱۴۰۳اگه قدمت خود ایران خودرو قابل مقایسه با هیونداست، قدمت جوانان به عنوان یه زیربرند پرفورمنس محور قابل قیاس با amg و m power!
جا داشت به سبک اون دو تا شرکت مطرحی که گفتم طراحی سپرها رو لااقل عوض کنن که موتور یکم هوای بیشتری بیاد توش یکی از معضلات دنا کوچک بودن ورودی هواست برخلاف سورن
Abrash
۸ خرداد ۱۴۰۳با توجه به نام گذاری خودرو و تغییرات فنی و ظاهری فوق العادش (چشماش کاسهی خون شده) ظاهرا ایران خودرو این تیپ رو به عنوان یک سدان اسپرت معرفی کرده و هدفشم احتمالا قشر جوان باید باشه. پس اگر این ماشین اسپرته چرا این گیربکس روشه؟
اون برچسبی هم که روی رکاب زدن انگار یه کارگاه جوشکاری توی کنیا طراحیش کرده.