برندهای مجاز خودروهای وارداتی دارای پلاک مناطق آزاد که امکان واردات به داخل کشور را دارند اعلام شد.
به گزارش پدال، وزارت صمت در نامهای به سازمان توسعه تجارت ایران فهرست برندهای مجاز وارداتی خودرو جهت ایجاد ساز و کار ثبت آماری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی را اعلام کرد.
در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۴۱۲۳۱۵۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۱۲ آن دفتر موضوع اجرای ماده (۹) مصوبه شماره ۶۶۵۳۸ ت ۶۱۶۸۷ ه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیئت دولت در خصوص ثبت آماری خودروهای وارداتی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی، فهرست برندهای دارای خدمات پس از فروش و شناسنامه گارانتی در قالب خودروهای سواری بنزینی و برقی به پیوست جهت هرگونه بهره برداری ارسال میگردد.
برندهای خودروهای سواری بنزینی دارای خدمات پس از فروش
ردیف | برندها | مدل ها |
---|---|---|
۱ | بنز | A-B-C-E-S Class/CLS-Class/CLA-Class-A180/SEDAN-C200-GLA200-GLB200 |
۲ | بی وای دی | Song plus DM-i(HYBRID) |
۳ | تویوتا | C-HR/C-HR HYBRID/HIACE/COASTER/FJCRUISER/PRIUS/COROLLA/LANDCRUISER/RAV4 |
۴ | نیسان | SENTRA/JUKE/PATROL/SUNNY/KICKS/TIIDA/X-Trail/NV/ALTIMA/SYLPHY/QASHQAI |
۵ | جیلی | EC7/EC7-RV/EMGRAND 7/EMGRAND 7-RV/EMGRAND X7 |
۶ | رنو | DUSTER/KOLEOS/SAFRANE/LATITUDE/SCALA/TALISMAN/ TRAFIC/FLUENCE/SYMBOL |
۷ | هیوندای | ELANTRA/TUCSON/ACCENT |
۸ | هوندا | CIVIC(CITY)-CR-V/HR-V |
۹ | جیایسی GAC | M8/AION/EMPOW/GA4/GA6/GN8/GS3(Emzoom)/Emkoo/GS8 |
۱۰ | دانگ فنگ | SHINE MAX |
۱۱ | هاوال | H6/JOLION/H6-HEV |
۱۲ | ام جی | MG4 |
۱۳ | ERES | HM5-HM7 |
۱۴ | مارس | HM5-HM7 |
۱۵ | مینی | C200/C300 PRO/COOPER 5 DOOR |
۱۶ | بی ام دبلیو | COUNTRYMAN/BMW 318i/BMW X1 s DRIVE 20i |
۱۷ | مزدا | MAZDA 3/MAZDA 6 |
۱۸ | فولکس واگن | T-ROC |
۱۹ | کیا | PEGAS AB/PICANTO XA/CERATO LD/OPTIMA TF/SPORTAGE KM/MOHAVE HM/SORENTO |
۲۰ | تانک | TANK 300 |
۲۱ | بستیون FAW | T77 |
۲۲ | سوزوکی | SWIFT/EECO/FRONX/BALENO/S-CROSS/GRAND VITARA/APV/JIMNY/DZIRE/CARRY |
۲۳ | رووی | ERX5 |
۲۴ | سانگ یانگ | KORANDO |
۲۵ | هونگچی | H5 |
۲۶ | لکسوس | GS430/NX300H/RX350/GS460/GS250/RX200T/IS300/IS300C/ES350/IS200T/SC430 |
۲۷ | فیات | FIAT500/FIAT500 HYBRID/DUCATO |
۲۸ | چانگان | S7 HYBRID |
۲۹ | هونگچی FAW | H5(HYBRID) |
۳۰ | ونوسیا | BIG V(SUV)/STAR(SUV)/D60PLUS(SEDAN) |
۳۱ | اوپل | CORSA F(DESIGN)/CROSSLAND X ENJOY/MOKKA GS(B) |
۳۲ | بایک | SUV BJ40 |
۳۳ | لاماری | HEV |
۳۴ | زوتی | DL5 |
۳۵ | جتا | DL5/JETTA VS7/JETTA VS5/JETTA VS3 |
۳۶ | میتسوبیشی | OUTLANDER/ASX/MIRAGE/LANCER |
۳۷ | داچیا | SPRING/LOGAN/DUSTER/JOGGER |
۳۸ | اشکودا | KODIAQ/FABIA/SUPERB/SCALA/ENYAQ/KAROQ/KAMIQ/OCTAVIA |
۳۹ | سئات | ARONA/IBIZA/LEON |
برای اطلاع از آخرین قیمت انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
امیرحسین
۸ بهمن ۱۴۰۳سلام بنده خواستم بگم لطف کنید اجازه بدین واقعا ماشین آمریکایی وارد شه و اینکه اعتراض دارم چرا محدودیت بالای ۲.۵cc و ۴۰ هزار دلار هست ؟ چرا تعیین میکنید کی باید چی سوار شه کی چی سوار نشه ؟ پس برای چی تولید میکنن ماشین هارو کشور ها ؟
Navid AJ
۸ بهمن ۱۴۰۳آخه اصلن منطق و کارشناسی درستی صورت نمیگیره. فقط میخوان اعمال قدرت خودشونو نشون بدن و منافع حزبی و گروهیشون تأمین شه.
MHMUD
۸ بهمن ۱۴۰۳تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود …
با نهایت احترام
A
۸ بهمن ۱۴۰۳انحصار و تحمیل آشغالای از رده خارج به قیمت ده برابر کار نظام دیکتاتوری همینه
mickeyy
۸ بهمن ۱۴۰۳الان همین محدودیت ۲۵۰۰ سی سی رو کی به این بی سواد ها یاد داده واقعا چه منطقی پشتشه !!!
شهروند ایرانی
۸ بهمن ۱۴۰۳ببینید این سیستم هیچ چیز مجانی نمیده همین نمیچه واردات هم به طمع بنزین ۲۵ هزار تومن میخاد بده به مردم اخرشم شما حساب کن که اقتصادی نداریم تولیدی نداریم چیزی که اتفاق می افته رکود شما ببینید توان خرید مردم حتی خودرو داخلی هم نیست اونم به قیمت کارخانه حقوق یک نفر چیزی حدود ۱۲ میلیون منهای خرج زندگی کنیم عملا خیلی کم بمونه نهایت ۲ میلیون که سر سال میشه ۱۵ میلیون حالا ارزونترین خودرو چقدر سواری ۴۵۰ میلیون ارزونترین خودرو مونتاژی چقدر ۹۰۰ میلیون ارزونترین وارداتی چقدر یک میلیارد ۲۰۰ حالا به فرض کارکرده هم اومد بازم هیچ کارکرده زیر قیمت مافیای خودرو که نمیاد پس بالای یک میلیارد تا یک میلیارد ۵۰۰ پس عملا ۸۰ درصد ماشین روز سوار نمیشن نهایت لطفی که بهشون بش جنازه ۲۰۶ و ال نود بهشون بفروشن یا چینی بد فروش زمانی واردات معنی داره که بدون محدودویت عجیب باش کاملا رقابتی واردات نمایشی فقط جهت پر کردن خزانه سیستم نه پیشرفت مردم
سامان اذری
۸ بهمن ۱۴۰۳شنیدم میگن اگه کسی خارج از کشور باشه و اقامت رسمی داشته باشه
و پولش رو خودش پرداخت کنه یعنی از ایران پولی خارج نشه برا خودرو
فکنم اونم میتونه یه ماشین وارد کنه
جواد عقیلی
۸ بهمن ۱۴۰۳این قانون برای سال آینده تصویب شده
حسن
۸ بهمن ۱۴۰۳تقریبا همه مجاز شدن واقعا عالیه
اصلا اینجوری نگاه نکنید من نمیتونم بخرم پس چه فایده
وقتی خارجی باشه و قیمش معقول باشه اونی که پولداره میره از اینا میخره پس فشار پولدارها از داخلیها و ارزونهای چینی برداشته میشه اونا هم نفس میکشن
یه مثال میزنم طرف میخواد شاسی خارجی بخره بهش میگفتن 6 تا خب خر هم این پولا نمیده میرفت سراغ چینی یا ایرانی چون میدونستن داره قیمتا بالا میزدن اینم میخرید همون قیمت میشد قیمت رسمی
مثلا سانتافه خریدار که نداشت اصلا تو بازار هم کم بود از زمان اعلام ورود سانتافه انقد صفر اومد بازار که تعجب اوره قیمت حداقل تو 4 روز 700 تا اومد پایین 700 ملیون تو تجارت رقیمیه که فقط تو ایران اتفاق می افته
پس سلسله وار به هم متصلند خارجی درجه یک افت میکنه خریدار پیدا میکنه پس خریدار چینیها کم میشه بعد خریدار ایرانی و بازار یه کم اروم میشه چرا چون خریدار هر رنج قیمتی میره تو جایگاه اصلی خودش
شهروند ایرانی
۸ بهمن ۱۴۰۳کسی از واردات بدش نمیاد ولی چیزی که هست باید نگاه کنی ایا سیستمی که محل درامدش خودرو و دقیقا مردم میچاپه و ارزونترین خودرو به قیمت کارخانه گذاشته بالای ۴۰۰ اونم با سه ماه خواب پول میاد اجازه میده وارداتی کارکرده شما بیاری هم قیمت همون ماشین شما حاضری مثلا یه دنا پلاس توربو اتومات سوار بشی یا مثلا یک هیوندای الانترا یا کیا سراتو کدومش میخای قطعا کره ای حتی کارکرده درامد یه ایرانی خیلی پایین و عملا با بالا رفتن قیمت دلار توان خریدی واس مردم نمونده پس عملا فرقی به حالا کسی که درامدش ریالی نداره
حسن
۸ بهمن ۱۴۰۳اصلا حرفا میزنید که ادم شاخ در میاره
صحبت در مورد خودروی 2018 و زیر 2018 است چون خودروهای صفر وارداتی دست اشخاصه تو بورس معامله نمیشه
مگه قراره النترا به قیمت دنا بشه
النترا را به قیمت خودش میدن پولداره میخره
تا دوماه قبل النترا2018 صفر 3700 بود یا سراتو 2018 کسی که النترا میخرید اومده بود وارد بازار چینیها شده بود خریدار چینی وارد بازار ایرانیها شده بود بازار متلاطم بود هر کسی هم هر قیمتی میخواست میداد
الان قیمتها افتادن هر کسی که النترا سوار بود و خارجی دوس داشت دیگه فشار روانی بهش نمیاد میره النترا یا سراتو میخره دست از سر بازار چینی و ایرانی برداشته قیمتها ثبات میگیره
کسی که قبلا النترا نمیتونست بخره چه صفرش بیاد چه دست دوم هیچ وقت نمیتونه بخره هیچ کسی هم انتظار نداره قیمتش بشه مث دنا
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ بهمن ۱۴۰۳خیلی ساده لوحانه ست این تحلیل.
حسن
۸ بهمن ۱۴۰۳اگهیها دو ماه قبل تا الان را ببین تا قیمت بیاد دستت از اتلندر و سانتافه ایکس تریل همه بالا 700 تا ریزش دارن
بعد باید اهل بازار باشی و نظر بدی الان نشستی تو خونه میگی نه پولت را بیار تا زیر قیمت دو ماه قبل هر چی خواستی بدم دستت بردار ببر
امروز سانتافه 2017 با 60 تا کارکرد را زدن 3800 همینا 4 روز قبل 4700 کمتر نمیداد
فعلا که شده حالا تحلیلت هر چی هست قطعا ساده لوحانه تره فعلا که قیمتها اب رفت