شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در جدیدترین گزارش خود، با کیفیتترین شرکتهای عرضه کننده خودرو در زمینه خدمات پس از فروش را معرفی کرد. این رده بندی بر اساس نظرسنجی از مشتریان شرکتها و اعلام میزان رضایت آنها از خدمات بدست آمده است.
به گزارش پدال و به نقل از “ایسنا”، بر اساس ارزیابیهای سنجش الزامات حوزه خدمات فروش خودروسازان، در سال گذشته، ۱۶ شرکت عرضهکننده خودرو مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد نصف شرکتها موفق به کسب رتبه قابل قبولی نشدند.
شاخصهای اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگیهای مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکتهای عرضه کننده خودرو را در سه حوزهی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگیها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار میدهد.
طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش خودروها به ترتیب شرکتهای ایرانخودرو (ایساکو) و پارسخودرو (سایپایدک) موفق به کسب رتبه یک شده و در راس ارائه خدمات پس از فروش قرار گرفتهاند.
پس از آن، شرکتهای مدیرانخودرو، بهمنموتور، سایپا (سایپایدک)، کرمانموتور (بم خودرو)، پرشیاخودرو و پشتیبانی کرمانخودرو (KTL)، رتبه دوم ارائه خدمات پس از فروش را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس ارزیابی صورت گرفته، هشت شرکت شامل جهاننوین آریا، ایرتویا، رامکخودرو (رامیدک)، آرینموتور پویا، اطلس خودرو، آسان موتور، رنوپارت و سایپا سیتروئن تنها یک ستاره از سه ستاره رتبهبندی را اخذ کرده و در جایگاه سوم قرار گرفتهاند.
مردیم از خوشی
۹ مرداد ۱۴۰۲خیلی باحاله
دقت کنید اینا نسبت به هم ستاره گرفتند مثلا نظر سنجی کردند
دیدن مشتری های ایران خودرو فحش کم تری دادن نسبت به بقیه پس ایران خودرو شده رتبه یک
پارس خودرو یکم فحش هاش بیش تر بوده پس رتبه دوم
RIO
۹ مرداد ۱۴۰۲دقیقا مثل اینکه با فحش رده بندی شون کردن
تف تو خودرو سازی ایران
MC20
۹ مرداد ۱۴۰۲سال 1388 سرباز بودم … اتاق کناری فرمانده انتظامی استانه بماند ، که یه سرتیپ 2 بود ، خدمت میکردم … سردار ما هر 6 ماه می رفت تهران ، برای گزارش شرح ماوقع آنچه در حوضه استحفاظیش گذشته بود … هر بار یکی دوشب قبل رفتن به تهران با مسئول اتاق کامپیوتر ، دو یا سه ساعت ، میرفتن به آمار ساختن … این رو به چشم خودم دیدم … مثلا میگفت آمار چاقو کشیمون در استان توی 6 ماهه اول سال چند بوده ؟ یارو میگفت مثلا 24.6 درصد بوده سردار ، بعد سردار میگفت برای 6 ماه دوم بزن 23.1 … آمار قتلمون چقدر بوده ؟ میگفت مثلا 4.3 درصد بوده سردار ، سردار میگفت اینو بزن 4.9 درصد … همین جوری تا ته لیست میرفتن و حدود 30 تا آیتم رو همین جوری دستکاری و بالا پایین میکردن و نتیجه میگرفتن میزان بزه و جرم و جنایت نسبت به 6 ماه قبل ، در حد دهم درصد پایین اومده ، ( بعضی وقت ها هم رفته بالا ) تا نه سیخ بسوزه ، نه کباب … 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
علی
۹ مرداد ۱۴۰۲این آمار به صورت کلی اعتبار نداره. تجربه شخصی خودم به این صورت بود که سه بار به نمایندگی های مختلف ایرانخودرو مراجعه کردم و خدمت دریافت کردم. اولین بار چند روز بعد از مراجعه از ایرانخودرو تماس گرفتن گفتن که رضایتتون چطور بوده گفتم پایین و قطع کردند تماس رو ، دفعه دوم و سوم گفتم بالا که ببینم چه اتفاقی میفته تشکر کردن و گفتن شماره شمارو در اختیار وزارت صمت میگذاریم تا از شما نظرسنجی بشه و چند روز بعد پیامک لینک نظرسنجی برام اومد . خلاصه که فقط لیست مشتری های راضی رو در نظرسنجی ها اعمال میکنن! الیته که من حسابی از خجالتشون با دادن امتیاز واقعی در اومدم :)
HSNZHI
۹ مرداد ۱۴۰۲جالبه پرشیا خودرو با اون همه عطمت از ایران خودرو پایین تر شده
واقعا جالبه
یعنی واقعا معیارشون چی بوده؟؟؟؟
Alli
۱۰ مرداد ۱۴۰۲نمایندگی سایپا رفتم واسه تعویض روغن ماشینم ، میگه قیمت. روغن و اجرت تعویض روغن چیزی که تو سیستم هست ، نیست ( قیمتش حدودن ۴۵۰ با ارزون ترین روغن ) باید اضافه پراخت کنی ( حدود ۷۰۰ تومن) اگر نمیخای انجام نمیدیم ، گارانتی ماشینت هم باطل میشه،،،،
Alireza
۱۰ مرداد ۱۴۰۲حس میکنم میرسلیم مسئول آمار بوده
ALI.S
۱۰ مرداد ۱۴۰۲یعنی ما میرویم نمایندگی بهمن برای سرویس ماشین، ماشین باید چند روزی اونجا بمونه.
بعد بجای اون ماشین خودمون یک ماشین بهمون میدن که پشتش خورده SERVICE LOANER برای اینکه بی ماشین نباشه آدم و همیشه نهایتاً تا دو روز دیرتر تحویل دادن.
میری سایپا برای تعویض روغن، طرف یک چیزی میکشه روی قیمت سیستم!
اون وقت بهمن و کرمان موتور ۲، ایرانخودرو و سایپا ۱ ؟