با اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مجوز تولید خودروی سواری برای هلدینگ غذایی “شیرین عسل” صادر شد.
به گزارش پدال و به نقل از ایرنا، صابر پرنیان افزود: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است که مجوز آن برای بخش خصوصی گروه صنعتی «شیرین عسل» صادر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: در ۱۸ ماهه اول تولید خودرو بهصورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید شود و تقریبا در ۱۸ ماهه آتی داخلیسازی خودرو انجام شود.
پرنیان با بیان این که با بهره برداری از این مجموعه صنعتی برای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود، تاکید کرد: این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون های کشنده را تولید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت های بسیار در بخش صنعت به ویژه در حوزه قطعه سازی توانمندی زیادی در تولید انواع خودرو و تکمیل زنجیره تولید در این بخش دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به دشواری اخذ مجوز تولید خودرو اشاره کرد و افزود: این طرح علاوه بر این که یک مگاپروژه اقتصادی در استان است، آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل استان به یک قطب اثرگذار در صنعت خودرو کشور نیز است.
پرنیان با بیان این که در آذربایجان شرقی بیش از ۴۰۰ واحد قطعه سازی خودرو فعالیت می کند، گفت: مجموعه سازهای مهمی مانند شرکت های ریخته گری، موتوژن، چرخشگر و ایدم در استان فعالیت می کنند که هر کدام نقش چشمگیری در توسعه این صنعت در استان دارند.
وی در خصوص ویژگی های محصول مورد نظر گفت: این خودرو یک خودروی روز اروپایی است که مجوز آن برای بخش خصوصی گروه صنعتی ” شیرین عسل” صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به این که تولید این خودرو، تحرک بزرگی در اقتصاد و صنعت قطعه سازی استان ایجاد خواهد کرد بنا بر این با پیگیری های متعدد در ماه های گذشته امروز این خبر خوش به جامعه صنعت استان و مردم آذربایجان شرقی تقدیم شد.
MohammaD
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به بخش خصوصی هم امیدی ندارم. هنوزم که هنوزه آبی ازشون گرم نشده …..
Python
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲یعنی واقعا خودرو میسازن؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش ، داداشا ، بِشنو ، ولی باور نکن !
خودروسازیاشم توش موندن !
مسئلهی خودرو در کشور ما به ثروتمند بودن شرکتها نیست ، به جاذبهی مافیاست ، نه چیزی دیگر !
Python
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲احتمالا از اشکودا یه ماشین میارن مونتاژ میکنن
اما بازم بد نیست حتما از جکj4بهتر میشه
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه اِشکودا اومد من نصف سیبیلامو به مدت یکسال میزنم میرم دم غروب میدان شهر اوزاکا شیپور میزنم !
MehdiTurbo
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مافیای خودرو در حال گسترشه و پایه هاش محکم تر میکنه تو این شرایطم باید اینکار بکنه
چقدر خودروهای چینی و کره ای اشغالن واقعا
فريد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ایشالا که فرانسوی نیست این خودروی روز اروپایی
Genius
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا مال اروپای غربی نیست چون همه چشمها به شرق چرخیده و لوچ شدن!!
امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲حتما سیئات هست
Genius
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اشکودا احتمالا بیاد چکسلواکی سابق و شرقی بودن کشور!!
محسن
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲معلوم نیست چه کلکی برای سرکیسه کردن ملت سوار کردن مسئولین شرکت.
به هر حال سوژه خنده سال هم فراهم شد.
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲عزیزم اسم ماشینت چیه؟
شیرین عسل پرو مکس
mahan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲😂😂😂😂واییی
مصطفی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲اسمش شیرین خودرو است
Huracan Performante
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲یعنی شیرین عسل کارخونه مونتاژ مثلا فولکس واگن بزنه؟؟
علی جردن
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲قطعا خودروی تولیدی شیرین عسل با محصولات ایران خودرو و سایپا برابر نخواهد بود و چون شیرین عسل بخش خصوصی است شاهد پیشرفت روز افزون صنعت خودروسازی خواهیم شد.. مثل کره جنوبی می شیم رشد می کنیم تو خودروسازی البته با خودروسازان بخش خصوصی نه دولتی
این خودرو در کلانشهر صنعتی تبریز تولید خواهد شد و قطعا یک قدم بزرگ روبه جلو برای صنعت خودروسازی ایران خواهد بود
datsun
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲گردنش رو میزنن
Avan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲الان مدیران خودرو و کرمان خودرو آیا پیشرفت داشته اند؟ اونها صرفا مونتاژ کار مونده اند و هر چی شرکت مادر تولید کنه ، مونتاژ می کنند. وقتی سیستمی مشکل داشته باشد یک عضو نمی تواند اصلاح ایجاد کند.
Python
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خب ببین همون مدیران خودرو هم نعمته ما کمبود داریم باید مونتاژ زیاد باشه.
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ظاهرا باید همینطور باشه اما به نظرت آیا مافیای دولتی چنین اجازه ای میده؟ که در رقابت احتمالی ایجاد شده شکست بخوره؟
MIKE ATS
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲این شیرین عسل هم مونتاژ کاری بیش نخواهد بود .
جای پاش هم که محکم شد ، واردات چینیا رو اغاز میکنه و اونم همون مسیر رو میره .
ساختن خودرو از اول و از صفر ، خیلی پیچیده و حرفه ایه و حمایت دولت رو میخاد . اکثر خودروساز های جهان یه تسهیلات با حمایتایی میشن یا یه امتیازاتی میگیرن .
اما تو مملکت ما خودروسازی اساسا بی معناست . مگه اینکه به چارچرخای بی کیفیت داخلی بگی خودرو .
این شرکت هم نیمتونه ره صدساله رو طی کنه . همون مونتاژ و واردات رو دنبال میکنه بعد یه مدتی .
بیشتر این فاز خودروسازی و اینا ، تبلیغات و نمایش رسانه ایه .
مردیم از خوشی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر ساده
چقدر شما ملت ساده اید
کی گفته خصوصی یعنی شرکت خوب ؟ این همه شرکت مونتاژی داریم که خودرو چینی ۱۵ هزار تایی را به ملت ۴۰ هزار قالب میکنند!
برند خودرو اروپایی بیارند ۲۵ هزار دلار بعد ۶۰ هزار بفروشند از در کارخانه
و ملت هم ۱۲۰ هزار دلار بفروشند تو بازار
متاسفانه دیگه بخش خصوصی و دولتی نداره ، ایران شده یه جنگل که همه در پی دریدن و تیغ زدن ملت هستند
باید دید آیا فقط همین یه شرکت مجوز گرقته یا بقیه هم گرفتند اگه فقط همین یکی باشه که باز قضیه انحصار هست
در آخر چشمم آب نمی خوره
این اینجا از پایه مشکل داره
Muty
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چی میگی عمویی ؟!!
کجا زندگی میگنی ؟ سانفرانسیسکو ؟
تو ابرها سیر میکنی ؟؟
یعنی نمیدونی بخش خصوصی ما متشکل شده از همون رئیس روسای بخش دولتی ، مجلس و حکومت ؛ عمدتا
Mostafa
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شما توانایی تحلیل مسئله نداری
برای همین نمیدونی ما از دنیا جداییم تک و شاخیم .
LAMBORGHINI
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد
تنها راهش فقط …
خودتون میدونید که درباره چی صحبت میکنم
علی جردن
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بقول یکی از دوستان امیدوارم خودروی بروز اروپاییشون واقعا دیه فرانسوی نباشه
امیدوارم مثل گذشته بنز C کلاس E کلاس مونتاژ شه که از هلدینگ بزرگ شیرین عسل هیچی بعید نیست
morty59
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چی داره میگه این بخش خصوصیم فقط دنبال یه شبه میلیاردر شدنه
sina7
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خودتو کاری نداریم
اون ۳۹ نفری که تا الان تاییدت کردن
مشکل اونان دقیقا :))
چه متاعی استفاده میکنید بگید خب ما هم یکم طعم ایران قوی و قدرت اول منطقه رو بچشیم :)))
KEYKHO
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا که نه . هر کسی به جز مردم ازین سفره رنگارنگ سهم داره .
Avan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ولی اسم این خودرو ها جالب خواهد بود. شیرین عسل پرومکس، شیرین عسل توربو پلاس، شیرین عسل پیکاپ، شیرین عسل شاسی بلند!
حمید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲قشنگترین تیتر پدال : ماشین اروپایی توسط شیرین عسل
فرامرز
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲کامنتم ربطی به متن نداره اما دیروز هرکاری کردم نتونستم کامنت بذارم
دوستان عزیزی که در پدال زحمت میکشید ازتون یک خواهش دارم
دیروز در دو مطلب مربوط به معرفی فونیکس آریزو ۸ و سدان پرچم دار ام جی ۷ در هر دو برسی اشاره شده بود که خودروی لوکس
اول اینکه میخوام بپرسم این دوتا ماشین که اسم بردم از نظر نویسنده لوکس بوده یا از نظر مترجم؟
و اما مسئله ی بعدی که واقعا هم غم انگیزه و هم توهین به ملت شریف کشورم ایران اینه که پارسال دولت خودروهای بالای یک میلیارد رو لوکس اعلام کرده که بخاطر درآمد زایی بوده ولی حداقل شما نویسنده های محترم پدال که بجایی وابسته نیستید و مستقل عمل میکنید لطفا اینقدر کلمه ی لوکس و لاکچری رو بی ارزش نکنید چون بهتر از من میدونید که این ماشین ها کمتر از ۲۰ هزار دلار قیمت داره
اونایی که کشورهای حوزه خلیج فارس رفتن میدونن که این ماشین های چینی رو فقط کارگرهایی که از کشورهای دیگه واسه کار میرن کشورهای حوزه خلیج فارس سوار میشن و به ندرت پیش میاد خود عربا از این ماشین های بی هویت چینی استفاده کنن و باز اونایی که رفتن دیدن که کشورهای حوزه هر طرف که سر بچرخونید بهترین ماشین های اروپایی و آمریکایی و آسیایی از بهترین برندها هست که کسی به این چینی ها نگاه هم نمیکنه
حالا عربا چی دارن؟ نفت
البته ما هم نفت داریم اما بیشتر از نفت مسئول دزد داریم
خواهشم از شما دست اندرکاران پدال اینه که اینقدر سطح لوکس و لاکچری رو پایین نیارید و حداقل شما به مرگ نگیرید تا به تب راضی بشیم
دیجی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر ماشین های تولید شرکت پشمک حاج عبدالله هستیم
Reza-a
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا جدای از شوخی اینکه مجموعههایی که توانایی مالی دارن وارد زمینهی خودروسازی بشن بد نیست و میتونه رقابت رو زیاد کنه (مثلاً فولکس واگن هم غیر از خودروسازی کارخانه تولید سوسیس هم داره! که اتفاقاً فروش خوبی تو اروپا داره) اما مشکل اینجاست با وضعیت فعلی کشور ما رقابتی خاصی ایجاد نمیشه و معمولا خوش و خرم به صرفا مونتاژ مشغول میشن و از بازار بسته سود راحتی رو میبرن!
دیجی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ببین مشکل ما شرکت های تولید کننده نیست مشکل ما رانت که جلوی نواوری برای تولید یه پلت فلرم ملی میگره برای شکوفای
Reza-a
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته، منظور من هم همین بود
البته آخر کامنتتون کاش عنوان پلتفرم داخلی رو به جای پلتفرم ملی استفاده میکردید عنوانهایی مثل «ملی» در صنعت خودرو به نظرم درست نیست چون این عنوان رو معمولا سیاستمدارهایی که در صنعت خودرو دخالت میکنن کنار خودروسازی اضافه میکنن و جنبه پوپولیستی داره
Amard
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲کسی که تو این سیستم موجود دارع کار میکنه و مجوز میگیره جدا از سیستم حاکم نیست این مطمئن باش کاری به نفع مردم انجام نمیشه فقط سعی میکنه از مجوز انحصاری که داره کمال استفاده انجام بده
صمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲یونس ژائله کارشو بلده یه کارآفرین مادر زاد تو صنعت خودرو هم موفق خواهد شد
علیرضا ۷۷۱۴
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بنام خدا.توزیع رانتی دیگر برای خودیها .متاسفم که درکشور ما که ازاساس دارای اقتصادی رانتی بود و به برکت.. …اجتماع و فرهنگ هم رانتی شده است ..والبته دلخوش به این مقدار نباشید
Amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایا مرسی
Muty
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲فرض کن تو کارت ماشین ات نوشته باشه :
– برند : شیرین عسل
– مدل : شاهین کرمدار با روکش کاکائویی
بی تفاوت
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲یادمه یه بار. میگفتن میخوایم قطب سوم خودرو سازی تو اصفهان بزنیم بعد گفتن چابهار چند وقت پیش زر خودرو الانم این چیزی ازینا برای مردم این کشور درنمیاد
همه اینا شانتاژ رسانه ای بیهوده
mercedesbenz
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به امید خدا تا سال آینده خودروی های بای رو در خیابان های سراسر کشور خواهیم دید
❤ ب ت bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایا شیرین عسل از خنده غش کردم
نه مینویسه
برند:شیرین عسل
مدل:ژابورگینی با طعم کاکائو و خامه با روکش نسکافه ای
خیلی مسخره شد
آخه کدوم اسم برند خودرو سازی به شکلات و شیرینی ربط داره
امیدوارم حداقل شیرین عسل مثل ایرانخودرو و سایپا ماشین های گند نسازه
احتمال گند بودن ماشین های شیرین عسل ۸۰ درصده ولی هنوز امکانش هست که گند نباشه
محمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲باز قیمه رو ریختن تو ماست
این کشور درست بشو نیست
همچنان هیچکی سر جای خودش نیست
shahrukh
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی این ساپینتو مربی استقلال حق داشت بگه اینجا جنگله😂
برگات هرروز با یه خبر جدید،رشد میکنه و میریزه
امیر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲زر ماکارونم میخواست ماشین تولید کنه چی شد؟
پارسا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شیرین عسل با سرمایه ۱۵ هزار میلیاردی میخواد به یه مونتاژ کننده تبدیل بشه
چرا اینقدر مهندس توی کشور هست این هزینه ها رو روی بخش تحقیق و توسعه نمیکنن تا یه خودرو ایرانی خوب داشته باشیم . مخصوصا الان که خودرو برقی رو میشه خیلی راحت ساخت . اگر خودرو برقی به صورت کلان بیاد توی بازار یه بخش از سرمایه دار ها هم میزنن توی کار شارژر نصب کردن توی جایگاه ها درکنارش هم واردات شارژر متصل به دیوار پارکینگ هم راه میفته
Reza-a
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اول باید روشن بشه که چه نوعی از خودروسازی منظورشون هست؛ مثلاً صرفا سایت مونتاژ همراه با داخلی سازی شبیه بعضی خودروسازهای ترکیه؟
یا اینکه قراره با مونتاژ شروع کنن و به طراحی محصول اختصاصی برسه؟
البته اینطور خبرها جدید این اواخر زر ماکارون هم سروصدا کرده بود ولی الان ازش خبری نیست پس تا به مرحلهی عملی نرسیده باشه تکرار خبرهای قبل هست
محمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲دوستان مگه قراره اسم شرکت شیرین عسل باشه… LG کارخانه تولیدات بهداشتی هم داره که خبر ندارید… الان شرکت بستنی میهن.. فولاد تولید میکنه اسم کارخانه اش میهن نیست و هیچ کس هم نمیداند…
UNAS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲خب ؟!!
یعنی همه خنگ و خولن فقط شمایی که این همه دانایی و اطلاعات دست اول و سِکرت داری !!
یعنی واقعا متوجه نمیشی دارن مزاح میکنن
دیگه کاره ما ها از درد گذشته ، با هر ضربه و شلاقی که بهمون وارد میشه قهقه میزنیم
دیگه سِر شدیم
معلق در فضا
و این بده
البته برای اونا
و برای ما ها و برای مردم خوبه
Genius
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲منظور از اروپایی تو دیکشنری جا بلاشک روسیه است.نهایتا لادا یا گاز یا ماز تولید میکنه!!
یوسف
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲لابد اسم ماشینشم میزاره های بای، ما که بدمون نمیاد پیشرفتی حاصل بشه ولی اینم در حد همون ورود گلرنگ و زرماکارون به خودروسازیه
محمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اسم ماشین : شیرینیکس عسلدی پرومکس 2 سیمکارت
کمیته مجازات
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲کلهم اجمعین به این اراجیف،شانتاژ رسانه ای میگن!پنج سال وهر سال یه شهری رو برای تولید خودروی اروپایی معرفی میکنند.اروپا فرفون هم دست ایران نمیده چه برسه به خودرو!