رییس سازمان استاندارد از اتمام مجوز تولید پژو پارس تا نیمه اسفندماه سال جاری خبر داد. مهدی اسلام پناه با اشاره به نا ایمن بودن محصول قدیمی پژو مجوز تولید پارس را به دلیل عدم پشتیبانی از استانداردهای اجباری ۸۵ گانه غیرقابل تمدید اعلام کرد.
به گزارش پدال به نقل از تسنیم، مهدی اسلام پناه گفت: آنچه که درباره استانداردهای اجباری در صنعت خودرو به عنوان قانون وضع شده، اجرا میشود و تولید کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده، ظلمی از جانب تولید کننده به مصرف کننده وارد نشود.
وی ادامه داد: وظیفه ما اطمینان بخشی ایمنی و عملکرد در تولید است و تولید کنندگان در حوزه صنعت خودرو باید بن سازههای تولیدات خود رو منطبق بر استاندارد های ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوزات لازم از جمله رعایت استاندارد های ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودرو های خود کنند.
اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره خودرو های پیش فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری از جمله پژو پارس گفت: سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروشها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.
وی افزود: یکی از مواردی که به تولید ارزش میدهد رضایت مصرف کننده از کیفیت کالاست بنابراین تولید کنندگان خودرو نیز با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به جای منتقل کردن نقص و ایرادها به دیگران موظف و مکلف به رعایت مقررات فنی و قوانین مصوب کشور هستند تا اعتماد عمومی را در این حوزه مضاعف کند و مردم بتوانند آنچه را که برای خرید روی آن برنامهریزی کرده اند به دست آورند و سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان وکیل مردم در جهت حق الناس مردم برابر قانون عمل میکند.
nissan skyline
۲۵ دی ۱۴۰۲بنظرم هنوز زوده براش یه ده سال دیگه هم جا داشت😑
نویدی
۲۵ دی ۱۴۰۲جایگزینش سورنه،دقیقا با همون پلتفرم و همون وضعیت فاجعه بار ایمنی…ایران خودرو رُس این پلتفرم 50 ساله رو کشیده.به این راحتیا هم ازش دست نمیکشه…هنوزم سورن و دنا روی همین پلتفرم 405 هستن.
علیرضا
۲۵ دی ۱۴۰۲واقعیت اینه که ده سال سهله
با این وضعیت کشور تنها خودرو که اتاق جاداری داشت و ارزونتر از بقیه بود همین پژوپارس بود و باید تا وقتی نوادگان ۴۰۵ مثل دنا و سمند تولید میشه پژو پارس هم در کنار بقیه تولید میشد تا از افراد کم درآمد حمایت بشه ولی حیف که توی این کشور فقط و فقط حرام خوردن مهم هست و لاغیر
آنتی لَگن
۲۵ دی ۱۴۰۲شیر پیر ؟! شاید از نوع پاستوریزه منظورتونه
۲۵ دی ۱۴۰۲شیر پاستوریزه چیه داداش؟
بابا این همون آب 😐 هم نیست🤣🤣🤣
parhamiof
۲۶ دی ۱۴۰۲سم ترین کاربر پدال.
دیجی
۲۵ دی ۱۴۰۲با دوتا تغییر الکی دوباره میره برای بیست سال تولید
AMANTE
۲۵ دی ۱۴۰۲همین متن رو کلا نقض می کنید و هیچکدوم از اینهایی که گفتن برای خود شما و اون تولید کننده اهمیت نداره.
Rerace777
۲۵ دی ۱۴۰۲مگه میشه از سود بزرگش دست بکشه
شایدم دیگه کسی بخاطر بی کیفیتی پرشیا نمیخره
🤡
۲۵ دی ۱۴۰۲خداروشکر
F22RAPTOR
۲۵ دی ۱۴۰۲سورن و دنا مونده هنوز
Scuderia Ferrari
۲۵ دی ۱۴۰۲اگه شما حق الناس سرتون میشد که باید لگن سازان داخلی رو تعطیل می کردین تا این همه به مردم ظلم نشه و جان هزاران نفر به خطر نیفته
به اسم دین خوب کار و کاسبی به راه انداختید و جیب مردمو خالی می کنید
P
۲۵ دی ۱۴۰۲فقط بند اخر مارو کشته : ارزش تولید – رضایت مصرف کننده – کیفیت – حق الناس . یعنی باید خیلی خارکشته که وقتی اینارو به زبون میاری خودت خندت نگیره
درنهایت سلطان حلبی جای خودشو به یه حلبی دیگه با چندین درثد افزایش قیمت میده و این چرخه تا بینهایت ادامه خواهد داشت
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲شک نکنید این که تازه موتور جدید براش طراحی کرده بودن از موتور xu7p تعریفم میکردند مردمو گول میزنند میدونم الان میان تغییرات جزئی تو همین یه ماشین دیگه بیرون میدن و با اسمی دیگه به تولیدش ادامه میدن😂
مزدا
۲۵ دی ۱۴۰۲همون طور که نیسان گاوی تولیدش متوقف شد اینم متوقف میشه!!
۲۵ دی ۱۴۰۲کیفیت داره عزیزم انقد کیفیت داره اندازه دیت اون اسلام پناه کیفیت داره پژو پارس ولی به دالگ اسلام پناه نمیرسه♥️♥️♥️🤣🤣🤣
فرشاد
۲۵ دی ۱۴۰۲این زباله خیلی وقت پیش باید دکمشو میزد
مطمئنا جایگزینش خیلی فرقی باهمین نخواهد داشت و
البته ک خریدوفروشش توسط جهان سوم تا پنج سال دیگ با قدرت وجود داره
محمد
۲۵ دی ۱۴۰۲اینجا من مردم رو کاملا مقصر میدونم ، دزد و ظالم که ذاتشون معلومه ، مردم چرا از این گاری ساز ها خرید میکنن که این ظلم تداوم داشته باشه؟ ماشین دارو نیست که مجبور باشی هرطور شده بخری ، شش ماه یکسال نخر جمع کنن برن ، تارا و دنا از یک میلیارد تومان قیمتش گذشته و در کمال تعجب مشتری دارن و خرید و فروش میشه ، درک نمیکنم طبقه متوسطی که مشتری اصلی این دو گاری ساز هستن با حقوق های وزارت کار چطوری هزینه خرید این حلبی هارو پس انداز کردن
آنتی لَگن
۲۵ دی ۱۴۰۲درسته ، مردم خودشون به خودشون رحم نمیکنن !
هنوز هیچی نشده همه از گرونی های قبل از عید میگن انگار خوششون میاد !!
𝐀𝐥𝐢
۲۵ دی ۱۴۰۲به نظرم اینکارو باید ۱۰ سال پیش انجام میداد
mb675
۲۵ دی ۱۴۰۲من نمیدونم توی ذهن اونایی که تعصب این زباله ی حلبیو میکشن چی میگذره واقعا
H2
۲۵ دی ۱۴۰۲اصلا مخ ندارن که ببینی توش چی میگذره
فرشاد
۲۵ دی ۱۴۰۲جهان سوم ینی همین
جالبیش اینه معنی جهان سوم روهم نمیدونن
رهگذر
۲۵ دی ۱۴۰۲(یه ماشین که قیمتش از رقباش پایینتر باشه و همون کارایی رو بده تعصب داره دوست عزیز)
۴۰۵ و پارس به خاطر کم سود بودن برای ایرانخودرو توقف تولید شدن مگرنه دنا و سمند هیچ چیزی اضافه تر از این دو تا ندارن ولی به قیمت خون ناحق دارن فروخته میشن
نویدی
۲۶ دی ۱۴۰۲پارس tu5 دریچه سیمی صفر کیلومتر بدون هیچ امکاناتی الان حدود ۸۰۰ میلیونه،از کدوم رقیب قیمتش پایینتره؟!
سورن پلاس ef7 از پارس صد میلیون تومن ارزونتره.
این سودی که پارس برای ایران خودرو داره هیچ ماشینی نداره ولی چون گندش در اومده که ایمنیش در حد پرایده مجبورن تولیدشو متوقف کنن.
ARIAN
۲۵ دی ۱۴۰۲بدرک. آشغال حلبی چند ده هزار آدمو کشته حداقل. به امید تعطیلی ویران خودرو و گاریپا دزدان جنایتکار🤬👎
فرامرز
۲۵ دی ۱۴۰۲تولید کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده ظلمی از جانب تولید کننده به مصرف کننده وارد نشود
فقط موندم که وقتی همچین جوک هایی میگن خودشون خندشون نمیگیره
البته که برای مردم این حرفا از صدتا فوحش بدتره
لعنت به شما
parhamiof
۲۵ دی ۱۴۰۲این ماشینو نشون پژو بدی بگی هنوز تولیدش میکنیم فرانسه بهت پناهندگی میده.
Dark Knight
۲۵ دی ۱۴۰۲برای مرحله بعدی فقط میان چراغ ها رو عوض میکنن و فوقش قدرت موتورش رو از ۱۰۰ به ۱۲۰ الاغ بی بخار میرسونن و دوباره تا ۲۰ سال دیگه تولیدش میکنن 😂
Hadi
۲۵ دی ۱۴۰۲یکم مرور کنیم تاریخچه ی 405 و 406 در فرانسه و ایران
مونتاژ 405 در فرانسه (1987_1996)
مونتاژ 405 در ایران (1994_ 2022)
مونتاژ 406 در فرانسه (1995_ 2004)
مونتاژ پرشیا ( پارس یا فیس لیفت 405 توسط ایران خودرو) _ ( 2000 _ 2024)
همانطور که مشاهده میکنین 405 تا 26 سال و پارس تا 20 سال بعد از اتمام ساخت توسط کشور صاحب برند (فرانسه) ادامه پیدا میکنه
پژو 406 در فرانسه با 12 موتور بنزینی و 5 موتور دیزلی در دسترس بوده که در ایران طی این دو دهه با سه موتور 2، 1.8 و 1.6 مونتاژ میشد
406 پلتفرم مشترک با زانتیا دارد و در طول ساخت دو بار تست ایمنی میشه بار اول 1997 که موفق میشه دو ستاره دریافت کنه و بار دوم در سال 2001 بعد از مقداری مقاوم سازی بدنه که موفق میشه این بار سه ستاره دریافت کنه و جالبه که زانتیا با همین پلتفرم در سال 1997 موفق به دریافت 1.5 ستاره ایمنی میشه
در ضمن پژو 406 به تعداد محدود در مدل های 1998 و 2001 با موتورهای 1.8 و 3 لیتری وارد کشور شده که مدل های 3 لیتری بسیار زیبا و چشم نواز هستن و یک سر و گردن از پارس بالاتر هستن
همچنین مدل 3 لیتری 406 با یک فیس لیفت نسبتا سنگین برای فیلم فرانسوی تاکسی ساخته میشه که هم اکنون این خودرو در موزه نگهداری میشود
و به احتمال زیاد علت مونتاژ نکردن خود پژو 406 توسط ایران خودرو کم کردن هزینه تولید بوده چون پارس فیس لیفت سبک 405 بوده و قطعات مشترک زیادی داشتن و به قالب های جدید در خیلی از لوازم خودرو نیاز نبوده
همینطور 406 در فرانسه در سه قالب بدنه سدان، استیشن و کوپه در طی 9 سال تولید میشده و با این که از لحاظ ایمنی و زیبایی داخلی و خارجی از پژو 405 بالاتر بوده ولی موفق نمیشه عنوان خودروی سال اروپارو کسب کنه در صورتی که 405 در سال 1988 خودروی سال اروپا شده بود
parhamiof
۲۶ دی ۱۴۰۲امتیازی که 405 تو خودروی سال اروپا گرفت هنوز هیچ ماشینی نتونسته بگیره.
Arshia m3csl
۲۵ دی ۱۴۰۲تو کرج با اعلام این خبر گفته میشه اعضا عمومی قراره اعلام بشه
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲والا خبری که نیست
ضمنا اعضا یا عزا؟
Arshia m3csl
۲۵ دی ۱۴۰۲عزا اشتباه نوشتم
Mani
۲۶ دی ۱۴۰۲کرج همه ۲۰۶ سوار میشن
Arshia m3csl
۲۶ دی ۱۴۰۲کرج به پرشیا معروفه ها
Alireza
۲۵ دی ۱۴۰۲خوشحال شدم پارس رفت اما ناراحت شدم که جاش رو به سورن پلاس آشغال با اختلاف قیمت ۱۵۰ میلیونی داد.
Taha Ayoobi
۲۵ دی ۱۴۰۲تو دنیا چلنجر و کرایسلر 300 توقف تولید میشه اینجا هم پرشیا 😂
رامتین
۲۵ دی ۱۴۰۲با تغییری کوچیک و با قیمت بیشتر دوباره عرضه میکنند!
همایون
۲۵ دی ۱۴۰۲کسی میدونه چرا سورن ایمنه ولی سمند نیست؟یا چرا دنا ایمنه ولی پارس نیست؟الان جانشین پارس قراره سورن بشه و فرق سورن با سمند فقط چراغهاش با جلو پنجره هستش
parhamiof
۲۶ دی ۱۴۰۲شاید بخاطر عیثطاندارد های 85 گانس دقیق نمیدونم،
در کل فرقشون بیشتر اسمیه
ابوالفضل
۲۷ دی ۱۴۰۲بالاخره یه خبر خوب
حرف هاشو که زده ببینیم عملی میشه یا نه
اگر بخواد واقعا عمل کنه تولید خیلیا باید متوقف بشه
بعد از این همه سال که با افت کیفیت همراه بودن
Navid A J
۳۰ دی ۱۴۰۲شوتی سوارا چیکار میکنن؟ ماشین بعدی که شوتی میشه چیه؟
دنا سوار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو پارس یه ماشینیه که اسپرتش نکنی بدرد نمیخوره،کلا طراحی خیلی ساده ای داره
ولی ماشین هایی مثل تارا و دنا پلاس اصن نیازی به اسپرت کردن ندارن کلا قشنگن
من هنوز نفهمیدم چرا انقدر تعصب دارین سر یه ماشینی که ۱۰۰ الاغ بی بخار قدرت و آپشن هم در حد کروز کنترل داره