براساس اطلاعات تازه منتشر شده از سوی واردکنندگان موتورسیکلت، سال آینده مدلهای خاص با پیشرانه ۵۵۰ سیسی، مجوز فروش و پلاکگذاری خواهند داشت.
در ایران، عوارض و مالیات و محدودیت برای واردات خودروهای خارجی وجود دارد. عجیبتر اینکه، شرایط برای موتورسیکلتها نیز مشابه و تا حدی، سختتر است. طی ۴۰ سال اخیر، نهتنها محدودیت واردات یا مونتاژ موتورسیکلت با حجم پیشرانهی بالاتر از ۲۵۰ سیسی وجود داشته؛ بلکه عوارض و مالیات سنگین برای این نوع از وسایل نقلیه، تفاوت خاصی با خودروهای خارجی نداشته است.
اواخر بهمن ۱۴۰۲، مصاحبهی انجام شده با مدیر یکی از بزرگترین شرکتهای عرضهکنندهی موتورسیکلت، بازار ایران را تحت تاثیر قرار داد. ابتدا تصور شد، واردات هر نوع موتورسیکلت با پیشرانه ۵۵۰ سیسی آزاد خواهد شد اما خیلی زود، رویاپردازی موتورسواران به بنبست رسید. این مصوبه ظاهرا دو تبصره دارد:
۱- حجم پیشرانه موتورهای وارداتی باید حداکثر ۵۵۰ سی سی باشد.
۲- نسبت توان به جرم (وزن برحسب کیلوگرم) موتور باید کمتر از ۰.۲ باشد.
۳- پیشرانه موتورهای وارداتی باید کمتر از ۳۵ کیلووات (۴۷ اسببخار) قدرت تولید کنند.
۴- موتورسیکلتهای وارداتی باید تنها در دسته اسکوتر باشند.
چرا محدودیت برای موتورسیکلت و موتورسوار
شکی نیست که وسایل نقلیهی دوچرخ، مزیتهای فراوان برای شهرهای سراسر جهان فراهم میکنند. اولین نکته، کاهش ترافیک شهری، نسبت به شرایطی است که افراد با خودروی شخصی و تکسرنشین تردد دارند. مورد دوم، مصرف سوخت و آلایندگی کمتر برای موتورسیکلتهای مدرن ساخت برندهای مطرح جهان است.
دیگر نکتهی عجیب برای موتورسواران ایرانی، محدودیت جنسیت را شامل میشود. کشور ما از معدود مناطق دنیا است که گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان صادر نمیکند. حتی موتورهای برقی که به دلیل سرعت پایین، در ایران بدون گواهینامه اجازهی تردد دارند، مجاز به استفاده توسط خانمها نیستند و باید فقط توسط مردان، رانده شوند. این شرایط، به دلیل عدم ممنوعیت تردد بانوان روی صندلی عقب (ترک موتورسیکلت) سوالبرانگیز و غیرمنطقی به نظر میرسد.
شکی نیست که استفادهی عمومی از موتورسیکلتهای مدرن با استاندارد کیفی بالا، فواید پرشمار، بسیار بیشتر از مضرات آن دارد. هماکنون در کشورهای مسلماننشین مثل مالزی و اندونزی، انبوهی از مردان و زنان، با موتورسیکلتهای کممصرف و سبکوزن تردد میکنند؛ ضمن اینکه ممنوعیت حجم موتور نیز برای افراد علاقهمند به مدلهای سنگین و پرقدرت، وجود ندارد.
امیدواریم با آزادسازی واردات مدلهای ۵۵۰ سیسی در کلاس اسکوتر، امکان عرضهی قانونی برای دیگر انواع موتورسیکلت، خصوصا از نوع کروزر و کراس (تریل آفرود) فراهم شود. ظاهرا نگرانی مقامات نهادهای مختلف از بابت مدلهای اسپرت و پرسرعت است که میتواند مسائل امنیتی را تحت تاثیر قرار دهد و خطرات جانی برای شهروندان داشته باشد. به همین دلیل، میتواند برای کلاس کروزر و کراس و ادونچر (طبیعتگردی) امیدوار به کاهش محدودیتها باقی ماند.
در ادامه مطلب، چند مدل اسکوتر با حجم موتور بالا (maxi scooter)، مناسب واردات به ایران معرفی شدهاند. طبیعتا، فروش این محصولات برای مصرفکنندگان عادر در جامعه، هنوز قطعی نیست و احتمال عرضهی مدلهای چینی از برندهای ناشناخته وجود دارد.
یاماها ۵۵۰ T-MAX و ۳۰۰ X-MAX
اسکوتورهای یاماها برای موتورسواران تمام جهان مشهور هستند. حتی در اروپا با وجود برندهای مطرح سازندهی انواع اسکوتور، تقاضای بسیار بالا برای انواع یاماها T-MAX و X-MAX دیده میشود. این موتورسیکلتها گربکس اتوماتیک CVT و ترمز ضد قفل (ABS ) دارند.
مدل ۲۰۲۴ از ۳۰۰ X-MAX با موتور تک سیلندر ۲۹۲ سیسی، ۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۹ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این موتورسیکلت، ۱۰ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۳ تا ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. قیمت یاماها ۳۰۰ X-MAX در کشورهای مختلف، ۵ تا ۶ هزار دلار است. با این شرایط، هزینه خرید ۵۰۰ میلیون تومان برای خریدار ایرانی، محتمل خواهد بود.
باتوجه به قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار دلاری برای یاماها ۵۵۰ T-MAX در بازار جهانی، هزینهی خرید میلیارد تومانی برای مصرفکنندهی ایرانی، قابل پیشبینی است. این مدل، پیشرانه دو سیلندر ۵۶۲ سیسی با قدرت ۴۷ اسب بخار و گشتاور ۵۶ نیوتنمتر دارد. یاماها T max در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند.
سوزوکی بورگمن ۴۰۰
در بازار جهانی با بودجهی ۸ هزار دلار، میتوان سوزوکی Burgman مجهز به پیشرانه ۴۰۰ سیسی خرید. قدرت ۳۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶ نیوتنمتر، مشخصات فنی این موتورسیکلت را تشکیل میدهند.
سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر، برای سوزوکی بورگمن ۴۰۰ وجود دارد. حدود قیمت این مدل در صورت ورود به ایران، حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
هوندا فورزا ۳۵۰
علاوهبر دو مدل اسکوتر هوندا با حجم موتور ۱۶۰ و ۷۴۵ سیسی با نامهای PCX و X-ADV، نمونهی ۳۳۰ سیسی هم توسط برند ژاپنی تولید میشود. این محصول، با گیربکس CVT و ترمز ABS، حدود ۶ هزار دلار قیمت دارد. پس برای مصرفکنندهی ایرانی، تقریبا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت.
قدرت ۲۹ اسب بخار و گشتاور ۳۲ نیوتنمتر، فورزا ۳۵۰ را در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. میانگین مصرف سوخت این موتورسیکلت، ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
کیمکو ۳۵۰ و ۵۵۰
شرکت تایوانی کیمکو (KYMCO) با اسکوترهای ۳۲۰ سیسی و ۵۵۰ سیسی در بازار اروپا و آسیا و امریکا حضور دارد. این موتورسیکلتها با قیمت ۶ تا ۹ هزار دلار فروخته میشوند و برای بازار ایران، ۵۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهند داشت.
کیمکو ۳۵۰ با ۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میشود. مدل ۵۵۰، قدرت ۵۳ اسب بخار و ۵۵ نیوتنمتر فراهم میکند. قویترین اسکوتر کیمکو در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد.
پژو متروپولیس ۴۰۰
اسکوترهای سه چرخ بهتازگی در بازار جهانی محبوب شدهاند. این کلاس موتورسیکلت، فرمانپذیری و تعادل بسیار خوب برای راکب فراهم میکند؛ اما نسبت به دیگر انواع اسکوتر، قیمت بیشتری دارد. مثلا پژو متروپولیس ۴۰۰ با وجود پیشرانهی سطح متوسط، با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار فروخته میشود. این محصول برای بسیاری از خریداران اروپایی، یک موتورسیکلت لوکس است و قطعا هنگام ورود به ایران، قیمتی در حدود یک میلیارد تومان خواهد داشت.
قدرت ۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸ نیوتنمتر، پژو متروپولیس ۴۰۰ را مشابه سوزوکی بورگمن ۴۰۰ نشان میدهد؛ اما سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر، دلیل تفاوت موتورسیکلت فرانسوی با رقیب آسیایی است.
بی ام و C400
تنوع موتورسیکلتهای بیامو در ایران، بسیار محدود است اما تغییر قوانین و محدودیتها، میتواند مدلهای مختلف از این برند آلمانی را وارد کشورمان کند؛ هرچند که تولیدات بیامو ارزان نیستند. مثلا C400 با آستانه قیمت ۸ هزار دلار در اروپا فروخته میشود و برای خریدار ایرانی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
پیشرانهی C400، تک سیلندر ۳۵۰ سیسی با قدرت ۳۴ اسب بخار و گشتاور ۳۵ نیوتنمتر است. این مدل در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و با وزن خالص ۲۱۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت اسکوتر بیامو، ۳/۵ در صد کیلومتر است.
Q
۴ اسفند ۱۴۰۲امنیتی که به حجمِ موتور بستگی داشته باشه ، شوخی بیش نیست . اونم موتورسیکلت !
Kato
۴ اسفند ۱۴۰۲همین الانم کم کیف قاپی نداریم …. حالا ۲ برابر هم میشه با همین موتور ها …. حرکت در جهت منافع کیف قاپ ها…
فرشاد
۴ اسفند ۱۴۰۲اینم شد دلیل؟
طرف اگه بزن باشه با دوچرخه هم میزنه با دویدن هم نمیشه به پای دوچرخه رسید چه برسه به 550سی سی
کیف قاپ مشکلش واردات سیکلت نیس کارو پوله
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۲پولدارها پولدارتر میشن
فقیرها فقیرتر شدن
اوضاع امنیتی کشور عملاً فلج شده !!!
پلیسامون هم شدن بادیگارد جان و اَموالِ ثروتمندان و از طرفی هم بیخیال امنیت جامعهی متوسط و ضعیف!!!
دوستان ، حوصله ندارم موضوع را باز و طولانیش کنم ، یک کلام ، موتور و خودروی گران نخرید مگر پولدار باشید که یادتون به سرقت اموال نباشه و اگر نه اگر یه جایی خلوت دیدید چندتا نَرهخر اومدن سمتتان با تفنگ یا قمه و تبر تا وسیله گرونتون را بدزدند هم تعجب نکنید چون هم دیدم هم دیدید ، البته همین امشب اگر فرار نمیکردم سر خودم اومده بود ولی متاسفانه نتونستم پلاک ماشین اون دزد…. را بردارم ، بر میداشتم هم فرقی نداشت!
فکرِ اینکه شکایت بکنید یا درگیر بشید را هم از سر بیرون کنید ، چون عملاً هردو بیهودست!
ایران دیگه امنیت نداره ، با این تورم ، با این ارزش بیارزشیه پول ، فقر فلاکت بدبختی اکثر جامعه را گرفته و عملاً دولت از کنترل شرایط عاجزِ مگر اونی که بالا گفتم و از جامعه پولدار و ثروتمند باشید تا کارتون پیش بره و اگر نه هرچیزی براتون اتفاق افتاد کاری جایی پیش نمیبرید مگر اینکه شانسی دزد گیر بیوفته و اعتراف کنه که اونم شانسی هستش!!!
تازه ترس من از اینه بنزین گرون بشه یا فنر دلار در بره یا مالیاتها بیشتر نفس بِبُره و فقر بیشتر و امنیت وحشتناکتر!!!
به نظر من تنها راه اینه که برای دزدها قانون سختتر بگذارند چه تخممرغ چه شتر بدزده ، باید اعضای بدن دزد را قطع و روی پیشونیش با مهر داغ علامت بگذارند بلکه این مسخرهبازی جمع بشه !!!
این وضع تا کجا ادامه پیدا میکنه را خدا میدونه ، چون مسئولانمون نه دلسوزند نه دانا و عاقل و اگر نه این وضعش نبود که یکی میلیاردی اختلاس کنه دِ فرار و یکی هم از نداری گُشنه سر بر بالین بگذارد!!!
اما دزد یعنی بیذات ، پس باید بدترین مجازات را اعمال کنند و اگر نه فاجعه بدتری در آینده نزدیک شاهدش هستیم!!!
Q
۴ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیز ، اگه این طوره فردا همه موتورا و ماشینا و هر گونه وسیله نقلیه رو جمع کنن و منع تردد بزنن که امنیت تامین شه . این چطور امنیتیه که با چند سیسی و چند لیتر حجم انجین ، زیر سوال میره ؟
پس بقیه کشورا از همین منطقه خودمون بگیر تا اروپا و امریکا با انواع و اقسام ماشین پرقدرت و موتور سنگین چطوری امنیت تامین میکنن ؟
یادمه اون زمانی هم که موبایل داشت فراگیر میشد و تازه اومده بود عده ای میگفتن نه آقا … این وسایل بی سیم خطرناکن امنیت جامعه زیر سوال میره و تروریستا با هم ارتباط میگیرن و ازین حرفا . اما الان شما ببین درسته این حرفا یا نه . دست بچه ۵ ساله هم موبایل و تبلت میبینی .
اگه قراره سرقت کم بشه که راهش این نیست . راه اصلیش اول اقتصاد سالم ، وفور شغل و فرصت کار ، آموزش و فرهنگ سازی و در آخر قوانین سخت و بازدارنده ست .
امیدوارم روزی در این کشور بیاد که این قوانین عجیب و محدودیت های خودساخته ، جمع بشه بره .
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیز
یه زمانی دزدها شبها فعال میشدن ، الان امروز دیگه ۲۴ ساعته شده خدماتشون!!!
حرف من اینه که ایران کشوری نیست که در چشم مردمی باشید که ۹۰٪ فقیر به حساب میان از نظر درآمدی و مردمی که عقلشان در چشمشان هست نه در منطقشان!!!
از نزدیک بارها دزدی را در کف کوچه خیابون دیدم تا اینکه مدتی قبل و حتی دیشب سر خودم هم اومد و سر شماها هم میاد !
اما چیزی که دارم میبینم اینه که دزدیها بیشتر و روشها عوض شده ، قمهکِشها با ماکسیما اوریون و ۶سیلندرها خفتگیری میکنن و پراید پیکان …سوارها با کلت و کلاش خفت میکنن!
از من گفتن بود ، خود دانید ، پولِ بیخود برای کالایی گران نپردازید مگر زیادی پول داشته باشید و اگر نه خفت میشوید و زندگیتون به باد میره ، کشور رَها شده به حال خود ، پلیس و امنیتیها هم تمرکز خودشون رو گذاشتن روی حفاظت از جان و اموال ثروتمندان به هر دلیلی …..!
زیاد دیدم و میبینم کسانی که کل سرمایهشون رو میدن خودرو ، موتور ، موبایل یا حتی کفش برند !
از من گفتن بود ، نکنید ، اینجا جاش نیست !
برو دوبی قطر اروپا آمریکا و… هرکاری خواستی بکن ولی اینجا جاش نیست چون دادرَسی نیست و قانون برای پولدارهاست ، تمام😡!
من قانونگذار بودم ، قطع عضو و اعدام را برای هر دزدی از کوچیک تا بزرگ اعمال میکردم تا ببینیم کسی جرئت میکنه دزدی کنه یا نه !!!
مهردادکمال
۵ اسفند ۱۴۰۲کاربر کاتو منظوراز دلایل امنیتی ترور و فرار کردن هست نه کیف قاپی (امنیت خودشون نه مردم) چون موتورهای قدرتمند به راحتی از دل ترافیک فرار میکنن
امیر علی
۵ اسفند ۱۴۰۲من تو یکی از شرکتهای مونتاژ موتور سیکلت کار میکنم بلوک سیلندر هوندا فورزا۳۵۰رو ۲۵۰کردن چند ده تا دونه داریم مونتاژ میکنیم احتمالا اول سال جدید بفرستیم بازار
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اسفند ۱۴۰۲چه جالب
هومن
۷ اسفند ۱۴۰۲مگه فقط مونتاژ نمیکنید چطور فورزا ۳۵۰ رو برداشتن ۲۵۰ومیزارن، یعنی کل قزعات ۳۵۰ رو سفارش میزارن وارد میکنن بعد میگن آقا ولی بلوک سیلندرشو ۲۵۰ بفرست اونام قبول می کنن؟؟ ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنید، همچنین نظرتون در مورد پی سی ایکس چهارصدو دو چیه؟؟ من نزدیک آخرش بتونم ۴۰۰ تا جور کنم، همه اسکوترای که تو ایران البته گیر میادم نشستم از پیاجیو بورلی بیشتر از همه خوشم اومد! ولی خب گرون بود..
زضا لکیان مارنانی
۹ اسفند ۱۴۰۲اون کیف قاپی که بخواد با این موتور های 500 میلیونی به بالا گوشی یا کیف بقاپه واقعا حلالش والا کی با این موتورا کیف میقاپه
mehdi taghavi
۹ اسفند ۱۴۰۲با موتور یکی دو میلیاردی اونم با این عظمت کیف قاپی؟!
علی
۱۱ اسفند ۱۴۰۲کیف قاپ ها موتور های سبک و سریع مثل sym لاکی ۱۸۵ دارن . کی آخه مثلا با یه موتور ۱۰۰۰ سیسی که وزنش بیشتر از ۲۰۰ کیلو هست دردی میکنه ؟!
علی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲همین ها را میگین که آزاد نمیکنن.اخه چه ربطی داره.یعنی همه کیف قاپ ها ازموتورسنگین استفاده میکنن؟؟اتفاقا تمامی سرقت ها وکیف قاپی ها باموتور معمولی انجام میشه که شک برانگیز نباشه.من خودم سی بی ۱۳۰۰دارم سالهاست سوارمیشم جمعه پیست میرم و عشقم هست.خوب اتفاقی افتاد….
Kh
۲۴ فروردین ۱۴۰۳این موتور ها قیمت بالای ۷۰۰ میلیون تو ایران خواهند داشت چه کیف قاپی این بوجه رو داره
علی
۴ اسفند ۱۴۰۲۱۷ هزار ترور بنظرت رقمه کمیه یکم وجدان😏
ممد ژانگولر
۴ اسفند ۱۴۰۲هر وقت هوندا cb1300 آزاد شد خبرم کنید . این موتور اسکوترها همون اکونومی کم مصرف باشه بهتره.
Ahmad
۵ اسفند ۱۴۰۲مرد حسابی
از بازار خودرو کشور ناراضی هستید حق دارید من هم عین شما ناراضیم
ولی من خدمت سربازیم گشت موتوری بودم پشت خیلی از موتورهای ناجا هم نشستم
موتور سنگین نداشتن همه در حد ۱۲۵ یا خود ۱۲۵ های تو بازار بود
یه مدل موتور هست به اسم کاوازاکی جی تی اُ Gto ، این کابوس ما شده بود(۱۲۵ سی سی هم هست ولی یادمه میگفتن ۱۵۰ ست)
اصلا نمیشد بگیریش تا ته دسته فرمون گاز رو می پیچوندم که برسم بهش
یهو میدیم ، گازش رو گرفت ۱۰ متر از من جلو افتاد
جوری که اکثر مواقع بیخیال میشدیم
واقعا نمیشد بگیریمش
الان این موتورها بیاد ، ناجا ۵۰۰ یا ۷۰۰میلیون پول میده برا یه دونه ش ؟ می دونی چندتا ۷۰۰ میلیون پول میخواد؟
کدوم پرسنل احمقی جرات میکنه بره تحویلش میگیره؟(همونطور که از تحویل گرفتن بنزها در میرفتن)
حالا تحویل هم گرفت، میاد کورس بگذاره با مشابه موتور خودش که زیر پا یه خلافکاره؟
پرسنل ناجا به این فکر میکنه اگه بخورم زمین،چون موتور تحویل منه باید کل خسارت سنگین ش رو از حقوقم بدم (چون نو هست و قطعات ش گرونه) پس ولش کن بگذار در بره
این وسط کی ضرر میکنه؟
مرد بدبختی که ناجا وظیفه ش بود امنیت مالی جانی شون رو تامین کنه ولی در مواجه با دزدها کیف قاپ ها زورگیرهای سوار این موتورهای قدرتمند و پرشتاب توان ش کم شده
دست مامور رو هم قوانین بسته
یادمه دوره من ، یه مامور گذاشته بود دنبال یه موتوری موتوری خورده بود زمین و ضربه مغزی شده بود
هیچی، تعلیق از خدمت شد و یه خط در میون دادسرا نظام بود و باید میرفت دادگاه جواب پس میداد
اینو بقیه مامورها می بینن و باعث میشه بگذارن خلافکار فرار کنه ! تا شرش گردن خودشون رو نگیره
R
۴ اسفند ۱۴۰۲قیمت موتور به جز مدلای هزار به بالا که سوپرموتورن و تکنولوژی پیشرفته دارن باید کمتر از حداقل ماشین یعنی پراید باشه چون هر چی باشه ماشین سرتر از موتوره که فقط تو هوای آفتابی میتونی استفاده کنی ۸۰۰ میلیون داشته باشم میدم دنا توربو میخرم هرچی باشه باز نه خیس میشم نه سردم میشه و…
yaghoub
۴ اسفند ۱۴۰۲موتور فقط وسیله نقلیه نیست.
فلسفه هست .
متاسفانه خیلی ها درک نمیکنند.
بهرام
۶ اسفند ۱۴۰۲اینا موتور بچه سولاس. 250 ان اس بنلی به اینا ترجیح می دم . منت آوردن اینارو هم میزارن
علی
۴ اسفند ۱۴۰۲یعنی اون موتور پژو که تا 12000 دلار خریداری میشه از پراید کم ارزش تره چون ماشین از موتور تو بارون کاربردی تره؟! اگه تو بدت از موتور میاد دلیل بر این نیست که ارزش خریدن برا بقیه رو نداره کسی این موتور هارو میخره یا ماشین خوب هم داره یا ترجیح داده از موتور سواری لذت ببره وگرنه اون دنا توربو رو اگه صادر بکنند کسی ۴۰۰۰ دلار هم نمی خره خودم به شخصه عشق و حالی که با duke 250 میکنم رو با آزرا نمیکنم
777
۴ اسفند ۱۴۰۲فقط پژو و بی ام و کارایی دارن و بدرد بخورن
نویدی
۴ اسفند ۱۴۰۲قبل از واردات اول باید یه فکری به حال بی ارزش بودن ریال بکنن،با این قیمتا همون وارد نشن خیلی بهتره.
ehsan.fa
۴ اسفند ۱۴۰۲نویسنده قیمتها رو ضربدر ۱۰۰ کرده ، به احتمال قوی قطعا کمتر از ۲۲۰ درصد گرونتر نخواهد بود برا مصرف کننده ، یعنی ۵ هزار دلار رو میدن ۱۱ تا ۱۲ هزار دلار
۵ اسفند ۱۴۰۲۱۲ هزار دلار با نرخ ۵۵ تومن میشه ۶۶۰ . حالا همون نمایندگی و واردکننده یکم بازی در بیارن میشه ۷۰۰ – ۸۰۰ دیگه . فرقی نکرد که
ehsan.fa
۵ اسفند ۱۴۰۲اون فرقی نکرد حداقل ۱۰۰ میلیونه ، برا من پول خیلی زیادی هست اگه نخورم و فقط کار کنم ۴ ۵ ماه طول میکشه درش بیارم
۶ اسفند ۱۴۰۲خیلی وضع شما از من بهتره من باید ۱۰ ماه کار کنم هیچی نخورم تا اون پولو درارم
امیر
۵ اسفند ۱۴۰۲بله همین الآنم به همین صورته..!
۴ اسفند ۱۴۰۲طرح تعویض همتاز و کویر با اینا کی راه میوفته ؟ 😔😔😭😭
arash2004
۴ اسفند ۱۴۰۲موتور های royal enfield هم خیلی گزینه های خوب و زیبایی هستن
M power
۵ اسفند ۱۴۰۲تو تهران اگه اعصاب اهنی داری ماشین سوارشو وگرنه عشق است موتور
همایون
۵ اسفند ۱۴۰۲البته به قیمت های این لیست اصلا توجه نکنید چون به هزینه دلاری خرید این موتورها سی چهل درصد هزینه گمرکی و نزدیک پنج درصد هزینه شماره گذاری اگر درصد هارو اشتباه نکنم و همچنین هزینه قطعه قطعه شدن تو خارج از کشور و هزینه مونتاژ شدن دوباره تو خط تولید داخل ایران و سود فروشنده رو هم اضافه کنید و اینمه موتورهایی مثل ایمس مکس سیصد سی سی همین الان هم تو بازار به اسم دویست و پنجاه سی سی وجود دارند وسپا و پیاجیو هم موتورهای 250 سی سی شون در اصل سیصد سی سی هستند تو ایران به این اسم مونتاژ میشند تو سبک نیمد هم بنلی جفت سیلندر های فقط سال نود و پنج و یاماها آر سه های که فقط یه سری اومدند و کاوازامی نینجا های اتاق جدید سری اول سیصد سی سی بودند از بعد از برجام که دیگه هیچ برندی نمایندگی از هیچ شرکتی نداره و با خرید موتور تو خارج و تیمه تیمه مردنش و مونتاژ دوبارش تو ایران مجوز شماره گذاری میگیرند هر موتوری مه دیدید تو ایران دویست و پنجاه سی سی هست ولی تو خارج فقط سیصد سی سی داره بدونید تو ایران هم سیصد سی سی هستش امیدوارم اسموتر های پونصد و جهارصد سی سی با اومدنشون یخورده اسموتر های دویست و پنحاه سی سی رو ارزون کنند و بازارشون رو خراب کنند تا قیمتشون معقول تر بشه چون قیمت ایکس مکس و وسپا های دویست و پنجاه المی های تو ایران واقعا سر به فلک کشیده فقط چون لوکس حساب شدن تو ایران و راحتی و نرمی اسموتر رو با سرعت و شتاب نیمد با هم دارند دلیل نمیشه یک میلیارد و خورده ای فروخته بشند اون هم تو سرمای زمستون تنها اسکوتر خوش قیمتی که انسال به بازار اومد همین هوندا اکتیوا صد و چهل میلیونی بود و بس بقیه همه قیمت ها غیر منطقی لامصب اکتیوا هم صد و بیست و پنج سی سی هست راه نمیره بدبختی
رهگذر
۵ اسفند ۱۴۰۲مسائل امنیتی را تحت تاثیر قرار دهد و خطرات جانی برای شهروندان داشته باشد.
اخه نیس تو این سالها ک موتور حجم بالا وارد نمیشه امنیت بیداد میکنه و از ترور تا زورگیری نداریم برا همین نگرانن مسولین امنیت
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۲ببخشید ما ۱۲۵ سی سی هم توان خریدش نداریم .
علی فرهانی
۶ اسفند ۱۴۰۲افرادی که برای خرید موتورسیکلت ۸۰۰ میلیون تومن هزینه می کنند کیف قاپ نیستن ، همون هوندا ۱۲۵ کارشونو راه میندازه ، بسه این قوانین دست و پاشکسته مسئولین تنها به فکر جیبشان هستند نه به پیشرفت و رفاه مردم
مرتضی
۶ اسفند ۱۴۰۲خوبه حالا . بازم یه قدم رو به جلو بد نیست.
Man
۷ اسفند ۱۴۰۲هر چی دزد هست با همین سی جی ۱۲۵ داره انجام میشه آخه کی با نینجا و کی تی ام میره دزدی
حسن GTO
۸ اسفند ۱۴۰۲نیاوردن نیاوردن نیاوردن حالا هم که تازه قرارشده که بیارن توروخدا ببین چی دارن میارن.
خدایی اینایی که مسئول گرفتن همچین تصمیماتی برای قشر عظیمی از مردم یک کشور بزرگ بنام ایران هستند هیچ به غرور و شرف مردمی که قراره بعد از چند دهه بالأخره به یکی از آرزوهاشون برسند، فکر و تعقل کرده اند؟ زهی خیال باطل.
اگه تا ۵۵۰سی سی رو آزاد کردین لااقل موتورسیکلت هایی بیارین در شأن ایران و ایرانی.
و آخر سخن؛ لطفاًکمتر تو همین یک مورد دزدی گرگی راه بندازین تا خلق الله توان خریدشو داشته باشند.
زت زیاد.
yousefi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲امیدواریم موتورهای بهتر هر چه سریعتر وارد ایران شوند ولی با قیمت جهانی به فروش برسند. و در ضمن خدمات و قطعات پس از فروش خوب و قابل قبول داشته باشند. و در ضمن موتور های ادونچر جاده ای خوب هم وارد شود و تردد موتور سیکلت ها در جاده قانونی و آزاد شود. و همینطور رانندگی با موتور برای خانم ها قانونی و آزاد شود. اگر این موارد انجام شود قدم خوبی در راستای حل مشکل ترافیک شهری و همچنین موجب خوشحالی علاقمندان به موتور و موتور سواری خواهد بود.
کیکاووس زروانی نادری
۱۰ اسفند ۱۴۰۲جای این مدل ها هم خالیه:
BMW C400X
KYMCO:
DTX360
AK550
CV3 550
SYM:
MAXYM TL550
MAXYM400
CRUISYM A300
HD300
ADX300
ADX TG400
JOYRIDE300
JOYMAX300
PEUGEOT:
XP400GT
HONDA:
ADV350
SUZUKI BURGMAN400
KAWASAKI
J300
شیرازی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲هیچ ربطی به این صحبتا ندارن شماها فقط میخاید چهره موتور سیکلت رو تو چشم مردم خراب کنید آخه یکم با جهان و دنیای بیرون از ایران جلو برید تو کشورای دیگه که خیلیم دور نیستن از ایران طرف برا خرید مایحتاج رستوران یا بیرون برش با موتور چهار سیلندر اومده بود خرید میگفت این برا دم دستیمون هست چرا تعجب میکنید بنده خدا این همه پشتیبان یه مشت چهارچرخ پرترافیک دودزا و پرمصرف نباشین ولله که موتورسیکلت اگر درست و قانونمند و فرهنگ سازی شده مصرف بشه بهترین وسیله هست با این همه تنوع طرح و رنگ و آپشنال شدن موتورهای امروزی
hayatdavoudi
۲۰ مرداد ۱۴۰۳من اهل بندر گناوه هستم همه این مدل ها که گذاشتید تو شهر فراوان یافت میشه بدون مدارک و پلاک من خودم یه ct400 مدل gt دارم موتور خیلی خوبیه فقط واقعا مشکل قطعات داره الان فیلتر روغن موتور مثل مال موتورسنگین و ماشین فلزی که گیر نمیاد نزدیک ۱.۸ لیتر روغن با فیلتر میگیره تسمه موتور گیر نمیاد الان من می خوام سرویس کنم مشکل دارم هواکش نیست البته تو شهر ما دارن لوازم یدکی هم وارد میکنن و بخاطر اینکه همه چیز خودکار سرویس داره که اکر کوچک ترین ارور موتور بده اذیت میکنه تو صفحه کیلومتر میگه مشکل چیه ولی خدایی یکی از پرشتاب ترین و بهترین موتورهاست ترمزا حرف ندارن
سعید
۲۲ مهر ۱۴۰۳یعنی آدم حیرت میکنه از این همه استدلال منطق
به قول نوک خراب تو برنامه مهمونی پرام ریخته
۳۲سال از خدا عمر گرفتم از قدیم یادمه میگن موتور حجم زیاد به علت کیف قاپی وارد نمیشه . باز خدا رو شکر این اسکوتر ها وارد شد مگر نه تا آخر عمر باید ۱۲۵ سی سی آشغال رو سوار می شدیم . یعنی تو ایران یه چیزهایی قانون میشه مسخره است به ولله مسخره است .