ایستگاه خبربی ام وچشم اندازسوزوکیموتورسیکلتهوندا

واردات موتورسیکلت 550 سی سی؛ بررسی مدل‌های مناسب بازار ایران

براساس اطلاعات تازه منتشر شده از سوی واردکنندگان موتورسیکلت، سال آینده مدل‌های خاص با پیشرانه ۵۵۰ سی‌سی، مجوز فروش و پلاک‌گذاری خواهند داشت.

در ایران، عوارض و مالیات و محدودیت برای واردات خودروهای خارجی وجود دارد. عجیب‌تر اینکه، شرایط برای موتورسیکلت‌ها نیز مشابه و تا حدی، سخت‌تر است. طی ۴۰ سال اخیر، نه‌تنها محدودیت واردات یا مونتاژ موتورسیکلت با حجم پیشرانه‌ی بالاتر از ۲۵۰ سی‌سی وجود داشته؛ بلکه عوارض و مالیات سنگین برای این نوع از وسایل نقلیه، تفاوت خاصی با خودروهای خارجی نداشته است.

اواخر بهمن ۱۴۰۲، مصاحبه‌ی انجام شده با مدیر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی موتورسیکلت، بازار ایران را تحت تاثیر قرار داد. ابتدا تصور شد، واردات هر نوع موتورسیکلت با پیشرانه ۵۵۰ سی‌سی آزاد خواهد شد اما خیلی زود، رویاپردازی موتورسواران به بن‌بست رسید. این مصوبه ظاهرا دو تبصره دارد:

۱- حجم پیشرانه موتورهای وارداتی باید حداکثر ۵۵۰ سی سی باشد.

۲- نسبت توان به جرم (وزن برحسب کیلوگرم) موتور  باید کمتر از ۰.۲ باشد.

۳- پیشرانه موتورهای وارداتی باید کمتر از ۳۵ کیلووات (۴۷ اسب‌بخار) قدرت تولید کنند.

۴- موتورسیکلت‌های وارداتی باید تنها در دسته اسکوتر باشند.

چرا محدودیت برای موتورسیکلت و موتورسوار

شکی نیست که وسایل نقلیه‌ی دوچرخ، مزیت‌های فراوان برای شهرهای سراسر جهان فراهم می‌کنند. اولین نکته، کاهش ترافیک شهری، نسبت به شرایطی است که افراد با خودروی شخصی و تک‌سرنشین تردد دارند. مورد دوم، مصرف سوخت و آلایندگی کمتر برای موتورسیکلت‌های مدرن ساخت برندهای مطرح جهان است.

موتورسیکلت سواری بانوان

دیگر نکته‌ی عجیب برای موتورسواران ایرانی، محدودیت جنسیت را شامل می‌شود. کشور ما از معدود مناطق دنیا است که گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان صادر نمی‌کند. حتی موتورهای برقی که به دلیل سرعت پایین، در ایران بدون گواهینامه اجازه‌ی تردد دارند، مجاز به استفاده توسط خانم‌ها نیستند و باید فقط توسط مردان، رانده شوند. این شرایط، به دلیل عدم ممنوعیت تردد بانوان روی صندلی عقب (ترک موتورسیکلت) سوال‌برانگیز و غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

شکی نیست که استفاده‌ی عمومی از موتورسیکلت‌های مدرن با استاندارد کیفی بالا، فواید پرشمار، بسیار بیشتر از مضرات آن دارد. هم‌اکنون در کشورهای مسلمان‌نشین مثل مالزی و اندونزی، انبوهی از مردان و زنان، با موتورسیکلت‌های کم‌مصرف و سبک‌وزن تردد می‌کنند؛ ضمن اینکه ممنوعیت حجم موتور نیز برای افراد علاقه‌مند به مدل‌های سنگین و پرقدرت، وجود ندارد.

هوندا ربل 500
هوندا ربل ۵۰۰

امیدواریم با آزادسازی واردات مدل‌های ۵۵۰ سی‌سی در کلاس اسکوتر، امکان عرضه‌ی قانونی برای دیگر انواع موتورسیکلت، خصوصا از نوع کروزر و کراس (تریل آفرود) فراهم شود. ظاهرا نگرانی مقامات نهادهای مختلف از بابت مدل‌های اسپرت و پرسرعت است که می‌تواند مسائل امنیتی را تحت تاثیر قرار دهد و خطرات جانی برای شهروندان داشته باشد. به همین دلیل، می‌تواند برای کلاس کروزر و کراس و ادونچر (طبیعت‌گردی) امیدوار به کاهش محدودیت‌ها باقی ماند.

در ادامه مطلب، چند مدل اسکوتر با حجم موتور بالا (maxi scooter)، مناسب واردات به ایران معرفی شده‌اند. طبیعتا، فروش این محصولات برای مصرف‌کنندگان عادر در جامعه، هنوز قطعی نیست و احتمال عرضه‌ی مدل‌های چینی از برندهای ناشناخته وجود دارد.

یاماها ۵۵۰ T-MAX و ۳۰۰ X-MAX

اسکوتورهای یاماها برای موتورسواران تمام جهان مشهور هستند. حتی در اروپا با وجود برندهای مطرح سازنده‌ی انواع اسکوتور، تقاضای بسیار بالا برای انواع  یاماها T-MAX و  X-MAX دیده می‌شود. این موتورسیکلت‌ها گربکس اتوماتیک CVT و ترمز ضد قفل (ABS ) دارند.

یاماها 300 X-MAX

مدل ۲۰۲۴ از ۳۰۰ X-MAX با موتور تک سیلندر ۲۹۲ سی‌سی، ۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این موتورسیکلت، ۱۰ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۳ تا ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. قیمت یاماها ۳۰۰ X-MAX در کشورهای مختلف، ۵ تا ۶  هزار دلار است. با این شرایط، هزینه خرید ۵۰۰ میلیون تومان برای خریدار ایرانی، محتمل خواهد بود.

یاماها 550 T-MAX

باتوجه به قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار دلاری برای یاماها ۵۵۰  T-MAX در بازار جهانی، هزینه‌ی خرید میلیارد تومانی برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، قابل پیش‌بینی است. این مدل، پیشرانه دو سیلندر ۵۶۲ سی‌سی با قدرت ۴۷ اسب بخار و گشتاور ۵۶ نیوتن‌متر دارد. یاماها T max در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

سوزوکی بورگمن ۴۰۰

در بازار جهانی با بودجه‌ی ۸ هزار دلار، می‌توان سوزوکی Burgman مجهز به پیشرانه ۴۰۰ سی‌سی خرید. قدرت ۳۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶ نیوتن‌متر، مشخصات فنی این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند.

سوزوکی بورگمن 400

سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر، برای سوزوکی بورگمن ۴۰۰ وجود دارد. حدود قیمت این مدل در صورت ورود به ایران، حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

هوندا فورزا ۳۵۰

علاوه‌بر دو مدل اسکوتر هوندا با حجم موتور ۱۶۰ و ۷۴۵ سی‌سی با نام‌های PCX و X-ADV، نمونه‌ی ۳۳۰ سی‌سی هم توسط برند ژاپنی تولید می‌شود. این محصول، با گیربکس CVT و ترمز ABS، حدود ۶ هزار دلار قیمت دارد. پس برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، تقریبا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت.

هوندا فورزا 350

قدرت ۲۹ اسب بخار و گشتاور ۳۲ نیوتن‌متر، فورزا ۳۵۰ را در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. میانگین مصرف سوخت این موتورسیکلت، ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

کیمکو ۳۵۰ و ۵۵۰

شرکت تایوانی کیمکو (KYMCO) با اسکوترهای  ۳۲۰‌ سی‌سی و ۵۵۰ سی‌سی در بازار اروپا و آسیا و امریکا حضور دارد. این موتورسیکلت‌ها با قیمت ۶ تا ۹ هزار دلار فروخته می‌شوند و برای بازار ایران، ۵۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهند داشت.

کیمکو 350 و 550

کیمکو ۳۵۰ با ۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. مدل ۵۵۰، قدرت ۵۳ اسب بخار و ۵۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. قوی‌ترین اسکوتر کیمکو در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد.

پژو متروپولیس ۴۰۰

اسکوترهای سه چرخ به‌تازگی در بازار جهانی محبوب شده‌اند. این کلاس موتورسیکلت، فرمان‌پذیری و تعادل بسیار خوب برای راکب فراهم می‌کند؛ اما نسبت به دیگر انواع اسکوتر، قیمت بیشتری دارد. مثلا پژو متروپولیس ۴۰۰ با وجود پیشرانه‌ی سطح متوسط، با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار فروخته می‌شود. این محصول برای بسیاری از خریداران اروپایی، یک موتورسیکلت لوکس است و قطعا هنگام ورود به ایران، قیمتی در حدود یک میلیارد تومان خواهد داشت.

پژو متروپولیس 400

قدرت ۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸ نیوتن‌متر، پژو متروپولیس ۴۰۰ را مشابه سوزوکی بورگمن ۴۰۰ نشان می‌دهد؛ اما سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر، دلیل تفاوت‌ موتورسیکلت فرانسوی با رقیب آسیایی است.

بی‌ ام‌ و C400

تنوع موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و در ایران، بسیار محدود است اما تغییر قوانین و محدودیت‌ها، می‌تواند مدل‌های مختلف از این برند آلمانی را وارد کشورمان کند؛ هرچند که تولیدات بی‌ام‌و ارزان نیستند. مثلا C400 با آستانه قیمت ۸ هزار دلار در اروپا فروخته می‌شود و برای خریدار ایرانی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

بی‌ ام‌ و C400

پیشرانه‌ی C400، تک سیلندر ۳۵۰ سی‌سی با قدرت ۳۴ اسب بخار و گشتاور ۳۵ نیوتن‌متر است. این مدل در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با وزن خالص ۲۱۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت اسکوتر بی‌ام‌و، ۳/۵ در صد کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۶ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Q

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امنیتی که به حجمِ موتور بستگی داشته باشه ، شوخی بیش نیست . اونم موتورسیکلت !

    موافقم 149
    مخالفم 12
    1. Kato

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (449 ديدگاه)

      همین الانم کم کیف قاپی نداریم …. حالا ۲ برابر هم میشه با همین موتور ها …. حرکت در جهت منافع کیف قاپ ها…

      موافقم 16
      مخالفم 203
      1. فرشاد

        ۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اینم شد دلیل؟
        طرف اگه بزن باشه با دوچرخه هم میزنه با دویدن هم نمیشه به پای دوچرخه رسید چه برسه به 550سی سی
        کیف قاپ مشکلش واردات سیکلت نیس کارو پوله

        موافقم 156
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          پولدارها پولدارتر میشن
          فقیرها فقیرتر شدن
          اوضاع امنیتی کشور عملاً فلج شده !!!
          پلیسامون هم شدن بادیگارد جان و اَموالِ ثروتمندان و از طرفی هم بیخیال امنیت جامعه‌ی متوسط و ضعیف!!!

          دوستان ، حوصله ندارم موضوع را باز و طولانیش کنم ، یک کلام ، موتور و خودروی گران نخرید مگر پولدار باشید که یادتون به سرقت اموال نباشه و اگر نه اگر یه جایی خلوت دیدید چندتا نَره‌خر اومدن سمت‌تان با تفنگ یا قمه و تبر تا وسیله گرون‌تون را بدزدند هم تعجب نکنید چون هم دیدم هم دیدید ، البته همین امشب اگر فرار نمیکردم سر خودم اومده بود ولی متاسفانه نتونستم پلاک ماشین اون دزد…. را بردارم ، بر میداشتم هم فرقی نداشت!
          فکرِ اینکه شکایت بکنید یا درگیر بشید را هم از سر بیرون کنید ، چون عملاً هردو بیهودست!
          ایران دیگه امنیت نداره ، با این تورم ، با این ارزش بی‌ارزشیه پول ، فقر فلاکت بدبختی اکثر جامعه را گرفته و عملاً دولت از کنترل شرایط عاجزِ مگر اونی که بالا گفتم و از جامعه پولدار و ثروتمند باشید تا کارتون پیش بره و اگر نه هرچیزی براتون اتفاق افتاد کاری جایی پیش نمیبرید مگر اینکه شانسی دزد گیر بیوفته و اعتراف کنه که اونم شانسی هستش!!!

          تازه ترس من از اینه بنزین گرون بشه یا فنر دلار در بره یا مالیات‌ها بیشتر نفس بِبُره و فقر بیشتر و امنیت وحشتناکتر!!!

          به نظر من تنها راه اینه که برای دزدها قانون سخت‌تر بگذارند چه تخم‌مرغ چه شتر بدزده ، باید اعضای بدن دزد را قطع و روی پیشونیش با مهر داغ علامت بگذارند بلکه این مسخره‌بازی جمع بشه !!!

          این وضع تا کجا ادامه پیدا میکنه را خدا میدونه ، چون مسئولانمون نه دلسوزند نه دانا و عاقل و اگر نه این وضعش نبود که یکی میلیاردی اختلاس کنه دِ فرار و یکی هم از نداری گُشنه سر بر بالین بگذارد!!!
          اما دزد یعنی بی‌ذات ، پس باید بدترین مجازات را اعمال کنند و اگر نه فاجعه بدتری در آینده نزدیک شاهدش هستیم!!!

          موافقم 106
          مخالفم 25
      2. Q

        ۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        دوست عزیز ، اگه این طوره فردا همه موتورا و ماشینا و هر گونه وسیله نقلیه رو جمع کنن و منع تردد بزنن که امنیت تامین شه . این چطور امنیتیه که با چند سی‌سی و چند لیتر حجم انجین ، زیر سوال میره ؟
        پس بقیه کشورا از همین منطقه خودمون بگیر تا اروپا و امریکا با انواع و اقسام ماشین پرقدرت و موتور سنگین چطوری امنیت تامین میکنن ؟
        یادمه اون زمانی هم که موبایل داشت فراگیر میشد و تازه اومده بود عده ای میگفتن نه آقا … این وسایل بی سیم خطرناکن امنیت جامعه زیر سوال میره و تروریستا با هم ارتباط میگیرن و ازین حرفا . اما الان شما ببین درسته این حرفا یا نه . دست بچه ۵ ساله هم موبایل و تبلت میبینی .
        اگه قراره سرقت کم بشه که راهش این نیست . راه اصلیش اول اقتصاد سالم ، وفور شغل و فرصت کار ، آموزش و فرهنگ سازی و در آخر قوانین سخت و بازدارنده ست .
        امیدوارم روزی در این کشور بیاد که این قوانین عجیب و محدودیت های خودساخته ، جمع بشه بره .

        موافقم 73
        مخالفم 7
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          دوست عزیز
          یه زمانی دزدها شب‌ها فعال میشدن ، الان امروز دیگه ۲۴ ساعته شده خدماتشون!!!
          حرف من اینه که ایران کشوری نیست که در چشم مردمی باشید که ۹۰٪ فقیر به حساب میان از نظر درآمدی و مردمی که عقلشان در چشمشان هست نه در منطقشان!!!
          از نزدیک بارها دزدی را در کف کوچه خیابون دیدم تا اینکه مدتی قبل و حتی دیشب سر خودم هم اومد و سر شماها هم میاد !
          اما چیزی که دارم میبینم اینه که دزدی‌ها بیشتر و روش‌ها عوض شده ، قمه‌کِش‌ها با ماکسیما اوریون و ۶سیلندرها خفت‌گیری میکنن و پراید پیکان …سوارها با کلت و کلاش خفت میکنن!

          از من گفتن بود ، خود دانید ، پولِ بی‌خود برای کالایی گران نپردازید مگر زیادی پول داشته باشید و اگر نه خفت میشوید و زندگیتون به باد میره ، کشور رَها شده به حال خود ، پلیس و امنیتی‌ها هم تمرکز خودشون رو گذاشتن روی حفاظت از جان و اموال ثروتمندان به هر دلیلی …..!

          زیاد دیدم و میبینم کسانی که کل سرمایه‌شون رو میدن خودرو ، موتور ، موبایل یا حتی کفش برند !
          از من گفتن بود ، نکنید ، اینجا جاش نیست !
          برو دوبی قطر اروپا آمریکا و… هرکاری خواستی بکن ولی اینجا جاش نیست چون دادرَسی نیست و قانون برای پولدارهاست ، تمام😡!

          من قانون‌گذار بودم ، قطع عضو و اعدام را برای هر دزدی از کوچیک تا بزرگ اعمال میکردم تا ببینیم کسی جرئت میکنه دزدی کنه یا نه !!!

          موافقم 49
          مخالفم 9
      3. مهردادکمال

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1826 ديدگاه)

        کاربر کاتو منظوراز دلایل امنیتی ترور و فرار کردن هست نه کیف قاپی (امنیت خودشون نه مردم) چون موتورهای قدرتمند به راحتی از دل ترافیک فرار میکنن

        موافقم 48
        مخالفم 3
      4. امیر علی

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        من تو یکی از شرکتهای مونتاژ موتور سیکلت کار میکنم بلوک سیلندر هوندا فورزا۳۵۰رو ۲۵۰کردن چند ده تا دونه داریم مونتاژ میکنیم احتمالا اول سال جدید بفرستیم بازار

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. هومن

          ۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (37 ديدگاه)

          مگه فقط مونتاژ نمیکنید چطور فورزا ۳۵۰ رو برداشتن ۲۵۰ومیزارن، یعنی کل قزعات ۳۵۰ رو سفارش میزارن وارد میکنن بعد میگن آقا ولی بلوک سیلندرشو ۲۵۰ بفرست اونام قبول می کنن؟؟ ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنید، همچنین نظرتون در مورد پی سی ایکس چهارصدو دو چیه؟؟ من نزدیک آخرش بتونم ۴۰۰ تا جور کنم، همه اسکوترای که تو ایران البته گیر میادم نشستم از پیاجیو بورلی بیشتر از همه خوشم اومد! ولی خب گرون بود..

          موافقم 6
          مخالفم 0
      5. زضا لکیان مارنانی

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اون کیف قاپی که بخواد با این موتور های 500 میلیونی به بالا گوشی یا کیف بقاپه واقعا حلالش والا کی با این موتورا کیف میقاپه

        موافقم 3
        مخالفم 0
      6. mehdi taghavi

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        با موتور یکی دو میلیاردی اونم با این عظمت کیف قاپی؟!

        موافقم 4
        مخالفم 0
      7. علی

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        کیف قاپ ها موتور ه‍ای سبک و سریع مثل sym لاکی ۱۸۵ دارن . کی آخه مثلا با یه موتور ۱۰۰۰ سیسی که وزنش بیشتر از ۲۰۰ کیلو هست دردی میکنه ؟!

        موافقم 2
        مخالفم 0
      8. علی

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        همین ها را میگین که آزاد نمیکنن.اخه چه ربطی داره.یعنی همه کیف قاپ ها ازموتورسنگین استفاده میکنن؟؟اتفاقا تمامی سرقت ها وکیف قاپی ها باموتور معمولی انجام میشه که شک برانگیز نباشه.من خودم سی بی ۱۳۰۰دارم سالهاست سوارمیشم جمعه پیست میرم و عشقم هست.خوب اتفاقی افتاد….

        موافقم 1
        مخالفم 1
      9. Kh

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این موتور ها قیمت بالای ۷۰۰ میلیون تو ایران خواهند داشت چه کیف قاپی این بوجه رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (241 ديدگاه)

      ۱۷ هزار ترور بنظرت رقمه کمیه یکم وجدان😏

      موافقم 14
      مخالفم 62
    3. ممد ژانگولر

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3552 ديدگاه)

      هر وقت هوندا cb1300 آزاد شد خبرم کنید . این موتور اسکوترها همون اکونومی کم مصرف باشه بهتره.

      موافقم 50
      مخالفم 15
    4. Ahmad

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (34 ديدگاه)

      مرد حسابی
      از بازار خودرو کشور ناراضی هستید حق دارید من هم عین شما ناراضیم
      ولی من خدمت سربازیم گشت موتوری بودم پشت خیلی از موتورهای ناجا هم نشستم
      موتور سنگین نداشتن همه در حد ۱۲۵ یا خود ۱۲۵ های تو بازار بود
      یه مدل موتور هست به اسم کاوازاکی جی تی اُ Gto ، این کابوس ما شده بود(۱۲۵ سی سی هم هست ولی یادمه میگفتن ۱۵۰ ست)

      اصلا نمیشد بگیریش تا ته دسته فرمون گاز رو می پیچوندم که برسم بهش
      یهو میدیم ، گازش رو گرفت ۱۰ متر از من جلو افتاد
      جوری که اکثر مواقع بیخیال میشدیم
      واقعا نمیشد بگیریمش

      الان این موتورها بیاد ، ناجا ۵۰۰ یا ۷۰۰میلیون پول میده برا یه دونه ش ؟ می دونی چندتا ۷۰۰ میلیون پول میخواد؟
      کدوم پرسنل احمقی جرات میکنه بره تحویلش میگیره؟(همونطور که از تحویل گرفتن بنزها در میرفتن)
      حالا تحویل هم گرفت، میاد کورس بگذاره با مشابه موتور خودش که زیر پا یه خلافکاره؟
      پرسنل ناجا به این فکر میکنه اگه بخورم زمین،چون موتور تحویل منه باید کل خسارت سنگین ش رو از حقوقم بدم (چون نو هست و قطعات ش گرونه) پس ولش کن بگذار در بره
      این وسط کی ضرر میکنه؟
      مرد بدبختی که ناجا وظیفه ش بود امنیت مالی جانی شون رو تامین کنه ولی در مواجه با دزدها کیف قاپ ها زورگیرهای سوار این موتورهای قدرتمند و پرشتاب توان ش کم شده

      دست مامور رو هم قوانین بسته
      یادمه دوره من ، یه مامور گذاشته بود دنبال یه موتوری موتوری خورده بود زمین و ضربه مغزی شده بود
      هیچی، تعلیق از خدمت شد و یه خط در میون دادسرا نظام بود و باید میرفت دادگاه جواب پس میداد
      اینو بقیه مامورها می بینن و باعث میشه بگذارن خلافکار فرار کنه ! تا شرش گردن خودشون رو نگیره

      موافقم 34
      مخالفم 21
  2. R

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    قیمت موتور به جز مدلای هزار به بالا که سوپرموتورن و تکنولوژی پیشرفته دارن باید کمتر از حداقل ماشین یعنی پراید باشه چون هر چی باشه ماشین سرتر از موتوره که فقط تو هوای آفتابی میتونی استفاده کنی ۸۰۰ میلیون داشته باشم میدم دنا توربو میخرم هرچی باشه باز نه خیس میشم نه سردم میشه و…

    موافقم 49
    مخالفم 48
    1. yaghoub

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (297 ديدگاه)

      موتور فقط وسیله نقلیه نیست.
      فلسفه هست .
      متاسفانه خیلی ها درک نمی‌کنند.

      موافقم 50
      مخالفم 36
      1. بهرام

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اینا موتور بچه سولاس. 250 ان اس بنلی به اینا ترجیح می دم . منت آوردن اینارو هم میزارن

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      یعنی اون موتور پژو که تا 12000 دلار خریداری میشه از پراید کم ارزش تره چون ماشین از موتور تو بارون کاربردی تره؟! اگه تو بدت از موتور میاد دلیل بر این نیست که ارزش خریدن برا بقیه رو نداره کسی این موتور هارو می‌خره یا ماشین خوب هم داره یا ترجیح داده از موتور سواری لذت ببره وگرنه اون دنا توربو رو اگه صادر بکنند کسی ۴۰۰۰ دلار هم نمی خره خودم به شخصه عشق و حالی که با duke 250 میکنم رو با آزرا نمیکنم

      موافقم 39
      مخالفم 11
  3. 777

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط پژو و بی ام و کارایی دارن و بدرد بخورن

    موافقم 7
    مخالفم 32
  4. نویدی

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    قبل از واردات اول باید یه فکری به حال بی ارزش بودن ریال بکنن،با این قیمتا همون وارد نشن خیلی بهتره.

    موافقم 36
    مخالفم 6
  5. ehsan.fa

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    نویسنده قیمتها رو ضربدر ۱۰۰ کرده ، به احتمال قوی قطعا کمتر از ۲۲۰ درصد گرونتر نخواهد بود برا مصرف کننده ، یعنی ۵ هزار دلار رو میدن ۱۱ تا ۱۲ هزار دلار

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۱۲ هزار دلار با نرخ ۵۵ تومن میشه ۶۶۰ . حالا همون نمایندگی و واردکننده یکم بازی در بیارن میشه ۷۰۰ – ۸۰۰ دیگه . فرقی نکرد که

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ehsan.fa

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1899 ديدگاه)

        اون فرقی نکرد حداقل ۱۰۰ میلیونه ، برا من پول خیلی زیادی هست اگه نخورم و فقط کار کنم ۴ ۵ ماه طول میکشه درش بیارم

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. ۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3271 ديدگاه)

          خیلی وضع شما از من بهتره من باید ۱۰ ماه کار کنم هیچی نخورم تا اون پولو درارم

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. ارسلان

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (457 ديدگاه)

      zx250 قیمتش 7000 دلار هست توی ایران میدادن 20000 دلار
      بعد 5000 هزار رو بدن 12000 ؟؟
      البته نگا میکنن اون موتور چقد خاص هست و چقد خواهان داره بر همون اساس قیمت میزارن و اصلا کاری به قیمت جهانیش ندارن مثلا Suzuki GW250 قیمتش 1000 دلار پایینتر از zx250 هست 6000 دلار ولی اونو میدن توی ایران 7000 دلار تقریبا هم قیمت جهانیش فقط 1000 تا بالاتر
      اما 7000 دلار zx کجا و 20000 هزار دلار داخل ایرانش کجا؟؟
      یا سی بی 190 اس اس هم قیمت جهانیش 1000 دلاره ولی توی ایران بین 2400 دلار تا 3000 دلار متغیره

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. امیر

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله همین الآنم به همین صورته..!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  6. ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    طرح تعویض همتاز و کویر با اینا کی راه میوفته ؟ 😔😔😭😭

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. arash2004

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور های royal enfield هم خیلی گزینه های خوب و زیبایی هستن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. M power

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    تو تهران اگه اعصاب اهنی داری ماشین سوارشو وگرنه عشق است موتور

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. همایون

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    البته به قیمت های این لیست اصلا توجه نکنید چون به هزینه دلاری خرید این موتورها سی چهل درصد هزینه گمرکی و نزدیک پنج درصد هزینه شماره گذاری اگر درصد هارو اشتباه نکنم و همچنین هزینه قطعه قطعه شدن تو خارج از کشور و هزینه مونتاژ شدن دوباره تو خط تولید داخل ایران و سود فروشنده رو هم اضافه کنید و اینمه موتورهایی مثل ایمس مکس سیصد سی سی همین الان هم تو بازار به اسم دویست و پنجاه سی سی وجود دارند وسپا و پیاجیو هم موتورهای 250 سی سی شون در اصل سیصد سی سی هستند تو ایران به این اسم مونتاژ میشند تو سبک نیمد هم بنلی جفت سیلندر های فقط سال نود و پنج و یاماها آر سه های که فقط یه سری اومدند و کاوازامی نینجا های اتاق جدید سری اول سیصد سی سی بودند از بعد از برجام که دیگه هیچ برندی نمایندگی از هیچ شرکتی نداره و با خرید موتور تو خارج و تیمه تیمه مردنش و مونتاژ دوبارش تو ایران مجوز شماره گذاری میگیرند هر موتوری مه دیدید تو ایران دویست و پنجاه سی سی هست ولی تو خارج فقط سیصد سی سی داره بدونید تو ایران هم سیصد سی سی هستش امیدوارم اسموتر های پونصد و جهارصد سی سی با اومدنشون یخورده اسموتر های دویست و پنحاه سی سی رو ارزون کنند و بازارشون رو خراب کنند تا قیمتشون معقول تر بشه چون قیمت ایکس مکس و وسپا های دویست و پنجاه المی های تو ایران واقعا سر به فلک کشیده فقط چون لوکس حساب شدن تو ایران و راحتی و نرمی اسموتر رو با سرعت و شتاب نیمد با هم دارند دلیل نمیشه یک میلیارد و خورده ای فروخته بشند اون هم تو سرمای زمستون تنها اسکوتر خوش قیمتی که انسال به بازار اومد همین هوندا اکتیوا صد و چهل میلیونی بود و بس بقیه همه قیمت ها غیر منطقی لامصب اکتیوا هم صد و بیست و پنج سی سی هست راه نمیره بدبختی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. رهگذر

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مسائل امنیتی را تحت تاثیر قرار دهد و خطرات جانی برای شهروندان داشته باشد.

    اخه نیس تو این سالها ک موتور حجم بالا وارد نمیشه امنیت بیداد میکنه و از ترور تا زورگیری نداریم برا همین نگرانن مسولین امنیت

    موافقم 12
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید ما ۱۲۵ سی سی هم توان خریدش نداریم .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. علی فرهانی

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افرادی که برای خرید موتورسیکلت ۸۰۰ میلیون تومن هزینه می کنند کیف قاپ نیستن ، همون هوندا ۱۲۵ کارشونو راه میندازه ، بسه این قوانین دست و پاشکسته مسئولین تنها به فکر جیبشان هستند نه به پیشرفت و رفاه مردم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  13. مرتضی

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوبه حالا . بازم یه قدم رو به جلو بد نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Man

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هر چی دزد هست با همین سی جی ۱۲۵ داره انجام میشه آخه کی با نینجا و کی تی ام میره دزدی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. حسن GTO

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیاوردن نیاوردن نیاوردن حالا هم که تازه قرارشده که بیارن توروخدا ببین چی دارن میارن.
    خدایی اینایی که مسئول گرفتن همچین تصمیماتی برای قشر عظیمی از مردم یک کشور بزرگ بنام ایران هستند هیچ به غرور و شرف مردمی که قراره بعد از چند دهه بالأخره به یکی از آرزوهاشون برسند، فکر و تعقل کرده اند؟ زهی خیال باطل.
    اگه تا ۵۵۰سی سی رو آزاد کردین لااقل موتورسیکلت هایی بیارین در شأن ایران و ایرانی.
    و آخر سخن؛ لطفاًکمتر تو همین یک مورد دزدی گرگی راه بندازین تا خلق الله توان خریدشو داشته باشند.
    زت زیاد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. yousefi

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدواریم موتورهای بهتر هر چه سریعتر وارد ایران شوند ولی با قیمت جهانی به فروش برسند. و در ضمن خدمات و قطعات پس از فروش خوب و قابل قبول داشته باشند. و در ضمن موتور های ادونچر جاده ای خوب هم وارد شود و تردد موتور سیکلت ها در جاده قانونی و آزاد شود. و همینطور رانندگی با موتور برای خانم ها قانونی و آزاد شود. اگر این موارد انجام شود قدم خوبی در راستای حل مشکل ترافیک شهری و همچنین موجب خوشحالی علاقمندان به موتور و موتور سواری خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کیکاووس زروانی نادری

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جای این مدل ها هم خالیه:

    BMW C400X
    KYMCO:
    DTX360
    AK550
    CV3 550

    SYM:
    MAXYM TL550
    MAXYM400
    CRUISYM A300
    HD300
    ADX300
    ADX TG400
    JOYRIDE300
    JOYMAX300

    PEUGEOT:
    XP400GT

    HONDA:
    ADV350

    SUZUKI BURGMAN400

    KAWASAKI
    J300

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. شیرازی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچ ربطی به این صحبتا ندارن شماها فقط میخاید چهره موتور سیکلت رو تو چشم مردم خراب کنید آخه یکم با جهان و دنیای بیرون از ایران جلو برید تو کشورای دیگه که خیلیم دور نیستن از ایران طرف برا خرید مایحتاج رستوران یا بیرون برش با موتور چهار سیلندر اومده بود خرید می‌گفت این برا دم دستیمون هست چرا تعجب میکنید بنده خدا این همه پشتیبان یه مشت چهارچرخ پرترافیک دودزا و پرمصرف نباشین ولله که موتورسیکلت اگر درست و قانونمند و فرهنگ سازی شده مصرف بشه بهترین وسیله هست با این همه تنوع طرح و رنگ و آپشنال شدن موتورهای امروزی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا