ایستگاه خبر

عاقبت خودروهای لوکس قاچاق به کجا رسید؟

قاچاق از جمله مشکلاتی است که اقتصاد یک کشور را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در دوران تحریم و بی‌سامان بودن اوضاع اقتصادی ایران این پدیده در کشور رو به افزایش گذاشت و دولت به جهت بهبود بازارها به طور جدی به مبارزه با قاچاق پرداخت. بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت توجه به تولید و تقویت ساخت داخل و مبارزه و برخورد قاطع با قاچاق کالا و همچنین ابلاغ دستورالعمل مبارزه با این پدیده شوم از سوی ریاست جمهور، موضوع انهدام و امحاء کالاهای کشف و ضبط شده پس از صدور احکام قطعی از سوی مراجع قضایی و با هماهنگی دستگاه‌های ذیصلاح، در دستور کار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت. این سازمان در راستای مبارزه با قاچاق خودرو اقدام به امحای فنی خودروهای لوکس قاچاق کرد.

طبق گفته‌ی روابط‌ عمومی سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل این سازمان اعلام کرد:

این اقدام به‌ صورت امحای فنی انجام گرفت به این معنی که قطعات این خودروها از جمله موتورهای آن در اختیار دانشکده‌های فنی قرار می‌گیرد تا دانشجویان این دانشکده‌ها به‌ منظور استفاده از فناوری‌های آن از این قطعات استفاده کنند.


مدیرعامل سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود:

طبق مصوبه‌ای که برای این‌ گونه انهدام‌ها وجود دارد، انهدام باید به‌ صورت فنی انجام گیرد و موتورهای این خودروها نیز جهت استفاده از فناوری‌های موجود در اختیار دانشکده‌های مهندسی و فنی کشور قرار خواهد گرفت تا دانشجویان در حوزه‌هایی همچون مهندسی معکوس از آنها استفاده کنند.

وی در خصوص دلایل قانونی انهدام این خودروها نیز توضیح داد:

در برخی کالاها از جمله کالاهای بهداشتی به دلایلی از جمله مسائل بهداشتی و سلامت و شرایط خاص آن کالاها، امحای آن کالاها باید با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی خاصی صورت گیرد و در خصوص برخی کالاها از جمله کالاهای قاچاق لوکس نیز چون بر اساس قانون امکان فروش آنها در داخل کشور وجود ندارد، باید این قبیل کالاها به بازارهای خارجی صادر شوند و اگر صادرات این قبیل کالاها نیز امکان‌پذیر نباشد و به دلایلی موفق به صادرات آنها نشدیم طبیعتاً راهکاری که قانون‌گذار پیش روی ما گذاشته است، انهدام این قبیل کالاهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2712 ديدگاه)

    موتور پژو 2008 بعد از 5 سال نتونستن مهندسی معکوس کنن
    موتور L90 هم برای مردم خاطره شد،
    قطعا سال آینده موتور دوج می سازن روی تیبا می زارن، موتور کادیلاک هم خیلی خوبه برای شاسی بلند ایران خودرو
    انگار نه انگار که این مملکت اصلا مهندسی متالورژی نداره که بدنه‌ی اون موتور بسازه
    ابتدایی ترین شکل فناوری الکترونیک نداریم که سیستم های کنترلی بسازیم
    چرا هیچ وقت به پایه و اساس یک فناوری توجه نمی‌کنیم؟

    موافقم 148
    مخالفم 16
    1. holbay با کاربرات ۴ دهنه

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (696 ديدگاه)

      آقای اشتری همانطور که مطلع هستین توی محافل خودروی ایران همیشه حرف بی تجربه بودن مدیران صنعت خودرو ایران بوده اما …. این مدیران چطور به دانش دستکاری پلتفرم خودرو دست پیدا کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این دانش رو خریدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 9
      مخالفم 76
      1. دکتر استاپ

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        تو داهات ما به جابجا کردن یک موتور و گیربکس روی ماشین های مختلف نمیگن دستکاری پلتفرم

        موافقم 73
        مخالفم 7
        1. ناخدا

          ۱۳ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (364 ديدگاه)

          داهاتتون کجاست ؟ اسم داهاتتون چیه ؟ 😂

          موافقم 7
          مخالفم 22
      2. holbay با کاربرات ۴ دهنه

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (696 ديدگاه)

        منظور من بومی سازی پلتفرم ۴۰۵ هست یاسایر پلتفرم ها مثل پراید

        موافقم 6
        مخالفم 53
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        فکر کنم تصاویر را با دقت نگاه نکردید و اگر نه پی میبردید این هم نمایشی مسخره‌ای دیگر است ، چرا ؟!

        چون تا جایی که میدانم و میدانید و تصاویرش هم بارها پخش شده از خودروهای مصادره شده ، معمولی‌ترین‌هایش همین‌هایی بوده که داغونشون کردند و اصلاً هم ارزشی ندارند و مثل پِشکِل در عراق و باقی کشورها ریخته که فرقی هم برای مالکانش نداره بگیرند و داغونش کنند چون ارزش مادی بالایی هم ندارند !

        اما میماند روی دیگر سکه که میشود رولزرویس‌ها ( توجه کنید ، جمع بستم ، ها ، یعنی چندین دستگاه ) ، بنز SLS بلک‌سریز نوکمدادی رنگ که با پارتی پلاک شد توسط گردن‌کُلُفتان و قیمتش حدود ۱۵۰ میلیارد تومن تخمین زده شد که در زمستان فیلم‌ها آمد بیرون و تازه برایش گُل‌ریزون هم کردن و … ، مدل‌های مختلف بنز BMW پورشه ، بنتلی ، کروت (ها ) ، لکسوس و اینفینیتی‌( ها ) و … !

        اگر راست میگویند چرا همه را با هم جلوی دوربین زنده داغون نمیکنند ، چرا ؟!
        چون انگل‌زاده‌ی گرامی از فِرت ناراحتی بلیط میگیره قهر میکنه میره کانادا و برای اینکه ددی محترم ناراحت نشوند مجبورند یواش بدونِ سر و صدا رولزرویس را پلاک ملی کنه بیاره گوشه پارکینگ تا انگل‌زاده‌ی محترم پُزِش رو به دوست‌دختراش بده و مُخ بزنه حتی اگر چرخش به خیابون‌ها نرسه و تو پارکینگ فقط خاک بخوره جهت عکاسی با مینی‌جوب‌پوش‌ها !

        در کامنت‌های گذشته اعلام کردم که در تهران و کلان‌شهرها خودروهایی در پارکینگ‌ها خوابیده که در خوابتون هم نمیبینید و تنها یکیش گندش در اومد که اون هم فراری قرمز اسپایدر هست که الان هم معلوم نیست تو کدوم پارکینگ پنهان شده و حتی چندین دستگاه بنز مکلارن SLR که آمدند اما نرفتند ولی پیدا هم نشدند ، حالا پیدا کن پرتقال فروش را 😂🤦‍♂️!

        حالا اصلاً کاری به این‌ها ندارم ، چون به خودشون ربط داره نه ما 💬 !

        موضوع اینه که چرا با این مدل خبرها مردم را نادون فرض میکنند ، چرا ؟!
        چون مردم سواد خودرویی ندارند اما عادت کردن همیشه خودشان را همه‌چیز‌دان فرض کنند و با دیدن چنین خبرهایی هم سریع موضع روشنفکری میگیرند و بعد از مدتی هم همه چیز تمام میشود ، انبارها هم خالی میشوند جهت ورود خودروهای جدید برای انگل‌زاده‌های جدید و این داستان مثل همیشه ادامه پیدا میکند تا کهکشان راه شیری و اگر نه چرا من و شما نمیتونیم بیاریم با اینکه عشق خودرو هم هستیم !!!

        موضوع پلاک ملی برخی خودروهای خاص فرق میکند و قانون اجازه میده به سفارت‌ها که هر خودرویی دوست دارند بیاورند و استفاده کنند و بعد از چند سالی هم سفارت برای عوض کردن خودرو اون قبلی را میفروشِ به کسانی که در سفارت کار میکنند و آن‌ها هم پلاک ملی میکنند بدون منع قانونی و تعجب نکنید اگر میبینید مثلاً موستانگ نقره‌ای یا کرایسلر 300 نقره‌ای یا نیسان آرمادا یا شورولت کاپریس و … چرا پلاک ملی شده !

        موضوع اصلی اون بنتلی ، لندکروزر‌های اتاق ۲۰۰ در تعداد بالا مدل بالا ، هایلوکس‌های مدل ۲۰۲۰ و … هستن که پلاک ملی شدن که حتی برای سفارت‌ها هم نبوده و کسی هم خبر نداره از کجا اومدن به کجا میروند توسط چه اشخاصی و تازه برای فروش هم آگهی میشوند !

        اما هنوز هیچ لندکروزر جدیدی پلاک ملی نشده ولی گذرموقت و پلاک سفارتی زیاد آمده که در چند سال آینده مطمئناً پلاک ملی هم میشوند ( اشتباه نکنم سفارت قطر ۳ دستگاه آورده ) و آن‌هایی که پلاک ملی میبینید فقط فیس‌لیفت هستند که روی اتاق ۲۰۰ انجام شده‌اند و جالب هم از کار در اومده‌اند !

        موافقم 23
        مخالفم 3
        1. عاشق پدال

          ۱۳ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (259 ديدگاه)

          امسال خیلی رفتم و میرم اصفهان. ماهی یه بار دوبار.
          ارگانها به راحتی ماشین وارد میکنن. مثلا همین ۲ ماه پیش ارگانی حدود ۱۰۰ تا هایلوکس وارد کرد. حالا به کسی نگین. ولی خب کم کم میبینین تو کوچه خیابون.
          سفارتی که بله. محدودیت ندارن. تویوتا راو۴ جدید سفارتی وارد شده.
          بنتلی برا اقا زاده وارد شده.
          اینا هیچی.
          خود من میشناسم طرف پسر یکیه. از خارج برا دوستاش کادو اورد. میدونی کادوش چی بود؟ برا هرکدوم از دوستاش یه کارتن اندازه کارتن ماشین لباس شویی اورد. لباسایی که حتی اسم برندشون رو نشنیدی. اون موقع تو امازون زدم. یه تیشرتش ۲۰۰ دلار. حالا یه کارتن پر این نوع لباسا. برندهایی که میگم حتی اسمشو نشنیدی. زارا و گوچی و شنل و اینا رو کلا فراموش کن که برندای معمولی هستن پیشش
          من ناراحت بودم چرا برا من نداده.
          سیسمونی گیت که انگشت کوچیکه نمیشه.
          حالا بیشتر بگم میان میبرن منو.

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. زیزیگولو

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      اگر عقل داشتن این ماشینارو به مزایده میزاشتن و به بالاترین قیمت پیشنهادی میفروختن ….. چون کسایی هستن که حتی حاضرن کوروت یا موستانگ رو باقیمتای بالای پنجاه میلیارد تومنم بخرن

      موافقم 16
      مخالفم 12
      1. امین

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (623 ديدگاه)

        کالا قاچاق نباید به مزایده بگذارند.
        امها راه حل هست.
        سیستم اداری فاسد هست، به بهانه مزایده طرف آقا زاده ماشین میاره از مزایده رد میکنه براحتی سوار میشه.

        میشه مثل شهرداری که میگن برو خلاف بساز .بعد کمیسیون ۱۰۰ جریمه میشی.
        حالا چطور ساخته چه کیفیتی ، خودش میدونه خدایی خودش.
        نتیجه میشه متروپل.
        اگر واقعا بر اساس قانون ساخت ساز یا هرچیزی درست عمل میشد
        الان وضع این نبود

        موافقم 9
        مخالفم 1
    3. ARMAN

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (325 ديدگاه)

      شما خودتوننو ناراحت نکنین آقای اشتری عزیز.

      موافقم 14
      مخالفم 8
    4. مانی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      مواضع مسئولان و مترجمین پدال برای من همیشه سئوال برانگیز بوده….از یک طرف پدال میاد قانون واردات تو مجلس رو زیر سئوال می بره و به مسئولان مملکت تیکه و کنایه میندازه و میگه واردات سرکاریه ….از طرف دیگه پدال با همکاری شرکت های مطرح و مونتاژ ماشین های خارجی تو خاک ایران مخالفه…با تولید و مونتاژ ماشین های چینی هم به شدت مخالفه و با تولید خودرو در داخل کشور و بومی سازی برندها هم که مخالفه….با برقی سازی خودروها هم که ظاهرا مخالفه و اونو زیر سئوال می بره و مسخره می کنه….میشه بدونم که مسئولان پدال با چی موافق هستن و موضع شون چیه؟بهر حال سایتی که صبح تا غروب ظاهرا از وضعیت تولید و بازار خودرو تو ایران انتقاد می کنه باید یه راهکار عملی و واقع بینانه با توجه به امکانات موجود کشور و شرایط تحریمی ارائه بده تا خواننده و کاربرش بدونه با چه سایتی طرفه.نمیشه که مثل دلال هایی که چهار تا ماشین انبار کردن با هر راهکاری برای عرضه بیشتر ماشین به بازار مخالف بود و بعد ادعای طرفداری از حقوق مصرف کننده رو هم داشت.

      موافقم 9
      مخالفم 14
      1. امین

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (623 ديدگاه)

        قربون آدم چیز فهم

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2712 ديدگاه)

        راهکار عملی واگذاری کامل ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی مستقل از دولت هست
        به علاوه آزادسازی واردات خودرو

        این خواسته تمام مردم هست
        کافیه به حرف عوام گوش بدید و بشنوید

        موافقم 13
        مخالفم 3
    5. Amard

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (818 ديدگاه)

      از دشمنان مردم انتظار خوبی داشتن کار غلطی این بی ریشه های قدرت طلب حاضرن مردم یا در حال رانندگی با قوطی حلبی ها بمیرن یا از آلودگی حاصل از این ماشین ها اما چندتا ماشین ایمن که حق همه مردم وارد نشه عرضه تولید هم ندارن هیچ کشور پیشرفته صاحب صنعتی جلوی واردات خودرو به کشورش نگرفته فقط خاعنین چینین کاری با مردمشون میکنن

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. امین

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (623 ديدگاه)

        اینها قاچاق بود . کامنت درسته ولی ربطی به موضوع نداره.
        اگر همین‌ها با جریمه میدادن دست صاحبش باز یه عده حرف دیگه ای میزدن

        ایرانی شده قوم بنی اسرائیل
        بلاخره هر کسی یه سازی میزنه
        ملت فالش اجرا میکنن
        هیچ کس به هموطنانش رحم نداره همه بفر خودشون

        موافقم 1
        مخالفم 6
    6. هادی 8 سیلندر

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      ابتدایی ترین شکل فناوری الکترونیک نداریم که سیستم های کنترلی بسازیم حرفت اصلا مسخرس یا واضح نیست شما برور دستت بکن تو جیبت هر نوع بردی تو عالم بشریت هست برات میسازن با هر ای سی که تحت تحریم یا باید ساخته بشه عزیزم نویسنده هستی باش ولی دلیل نمیشه رو هوا حرف بزنی !
      این نویسنده پدال هستی ولی یه بچه رو بیاری میفهمه که ایران خودرو اصلا براش مهم نیست که چیز جدید بسازه دلیلی نداره که نشه ساخت

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. امین

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دقیقا بچه های مهندسی خوبی داریم که خیلی موارد خودشون طراحی میکنن و میسازن و برای کاربرد خاص میفروشن.
        نویسنده یکم کم اطلاع از وضعیت داخل بنظر میرسه

        موافقم 3
        مخالفم 6
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2712 ديدگاه)

        کدام شرکت در ایران پردازنده های ابتدایی قابل استفاده داخل ماشین های از رده خارج مثل پژو 206 رو تولید می کنه؟
        شرکت های فعال در صنعت الکترونیک ایران، قطعات از چین وارد می کنن و اینجا خط مونتاژ دارن. البته در همین حد هم، چیز بدی نیست و اشتغال زایی داره؛ اما خودتون رو گول نزین، اینها صاحب فناوری به حساب نمیان
        با اجازه تون 17 سال هست در صنعت برق و الکترونیک این کشور کار می کنم و مدرک بی ارشی هم گرفتم
        شما زحمت بکشید، یک سیستم ECU ماشین های ایران خودرو را به با یک مهندس الکترونیک نشان بدید تا براتون بازش کنه و تک تک قطعات ساخت زیمنس و بوش رو نشون تون بده
        اگر تولید کننده داخلی برای پردازنده داشتیم، ایران خودرو یا شرکت قطعه سازی که با ایران خودرو کار می کنه، زحمت دور زدن تحریم و خرید قطعه خارجی رو نمی کشید
        ——————————
        از سال 1369 تا الان، همین حرف های تکرای حمایت از دانش بومی و مهندسی معکوس رو شنیدیم
        خیلی هم خوبه و باید ادامه داشته باشه، اما نتیجه اش کجاست؟ همون موتور پراید با کمی تغییر مسخره، روی ساینا و تیبا نصب می شه

        موافقم 9
        مخالفم 2
    7. عاشق پدال

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (259 ديدگاه)

      باورت میشه با gmc مسافر میارن میبرن از مشهد قم تهران به شهرای عراق؟
      عراق نه بدبخته نه فلان نه هیچی. اصولا هیچ کشور عربی اینطور نیست. عاقلن. خیلی عاقل.
      وگرنه با جمس نمیومدن و نمیرفتن زیارت. کادیلاک خودم دیدم پلاک عراق. اکثرا مسافر میارن میبرن.

      اینجا هنوز تو لوگان موندن. رنو نه. لوگان رومانیایی

    8. Shelby csx3015

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      تنها دلیل این مشکلات
      در انحصار بودن هست

    9. نوید AJ

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3789 ديدگاه)

      از بس که فشار و هجمه روی این بخش زیاد شده، مجورن برای ظاهرسازی هم که شده، یه حرکتی بزنن. شخصا که منتظر میمونم ببینم تهش چی میشه. اونا خودشونم میدونن که چیزی ک گفتین درسته.

  2. Nima

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    چند روز پیش سالار ریویوز یه فیلم از یه LX570 2021 صفر! و پلاک ملى گذاشت!!
    تو یکى از پارکینگ هاى مجتمع مسکونى!
    بدون تغییرات توى سند و …
    یعنى عملا 5.7 لیتر موتور رو از گمرک ترخیص کرده!
    عجب!
    اینها همونان که قاچاق بوده!
    ظاهرا به داخل ایران براى آقایون صادرش میکنن!!
    یدونه هم خودم LC300 پلاک ملى (شخصى بود و نه دیپلمات و …) دیدم.

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. TML BN

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      منم چند وقت پیش کرولا ۲۰۲۱ دیپلمات دیدم

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. TML BN

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        البته من دقیق نمیدونم ولی فکر کنم سفارت خونه ها میتونن خودرو وارد کنن واسه خودشون

        موافقم 17
        1. Nima

          ۱۳ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          بله اونا میتونن

          موافقم 14
        2. viper2

          ۱۳ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بله درسته . خودروی سفارت دبی دوج چارجر قرمز رنگ ۲۰۱۵ هست که پلاک هم شد .

          موافقم 9
          مخالفم 1
  3. Ali

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ما رکورد (هم) زدیم

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. حمید

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (371 ديدگاه)

    کاش ماشین ها رو اهدا میکردن به نیرو‌های امدادی مخصوصا اس یو وی هارو.

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. محسن

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (174 ديدگاه)

      وقتی خراب میشد چیکار میکردن؟ یکبار مصرف؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Amard

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (818 ديدگاه)

        نکنه قطعات لندکروز ایران خودرو سایپا میزن جوک میگی

  5. JDM lover

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    دوستان دیروز یه موستانگ ۲۰۰۳ پلاک ملی تو تهران دیدم رنگش هم طوسی بود
    برام خیلی عجیب بود چجوری تونستن پلاک ملیش بکنن

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. TML BN

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      ۲۰۰۳ که چیزی نیست من گرند چروکی ۲۰۲۰ دیدم اونم دوبار

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. دکتر استاپ

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اصفهان کامارو مشکی ملی دیدم

      موافقم 8
      مخالفم 2
  6. imperial

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    موستانگ مدل 2014 قیمت 30هزار دلار… چارجر و چلنجر مدل 2013 قیمت 35هزار دلار. لکسس nx مدل2017نسبتا پایه قیمت 40هزار دلار.(قیمت زمان تولیدشون)بعد لوکس؟😂اینا کشک هم تو آمریکا محسوب نمیشن(البته منظورم نیست بد هستن منظورم قیمتشونه) والا اون اسکالید تو عکس برای 8سال پیشه چون کلی خاک خورده نهایت تو کشورهای دیگه35هزارتا خریدار داشته باشه.

    ماشین بالای 60هزار دلار لوکس حساب میشه. واقعا کجای عالم ماشین های8سال پیش زیر 50هزار دلار (تازه کلی سال ازتولیدشون گذشته نصف قیمت ارزش دارن) میگن لوکس؟واقعا ماشینی که داخلش پلاستیک خشک باشه میشه لوکس!؟(دوستان برخی خودروهای برندهای مطرح موجود در کمرگ ها واقعا توشون پلاستیک خشک هست اصلا باورم نمیشد. خودمم با چشم دیدم و با دست لمس کردم به لطف یکی از آشنایان در مناطق آزاد)به غیر از لندکروزر و لکسس LX و سری7 و اس کلاس ها و bmwها بقیه خودروهای موجود در گمرک ماشین های کاملا معمولی و برخی اقتصادی هستن.

    نمیدونم اگه عین همه مردم دنیا (و کیش و قشم!)ماشین های تاکسیمون کمری باشه و ارزونترین خودروهامون النترا سراتو کرولا باشه چه اتفاقی رخ میده. واقعا چی میشد ماشین میخریدیم عین کل کره زمین بعد 5 یا 6 سال قیمت ماشین نصف میشد. چی میشد ماشین های کلاسیک خفن قیمت واقعی میخوردن عین آمریکا و دیگر کشورها.

    واقعا چه مدل خاکی بریزیم تو سرمون… بهمون میگن تارا شاهین سمند پارس سوار شید. واردات خودرو ممنوعه. آمریکایی حرامه.باید چینی درجه 3 سوارشید درجه1ها حرامن(کمی قبل تحریما برندهای درجه1چینی رفتن از ایران) بعدخودشون بنز بیمر لکسس پورشه سوار میشن…میگن آیفون لوکس هست…جنس لوکس نباید بیاد ایران. بعد خودشون انواع توئیت هاشونو با آیفون میزنن!

    واقعا چه مدل خاکی باید بریزیم به سرمون…

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. al-ml-kh

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      حرام است .ماشین لوکس سوار شدن برای یک ایرانی حرام است.
      باور کنید دقیقا یه همچین چیزی تو کلشونه .

      چه جان هایی که به واسطه این ماشین هاشون گرفته شد
      چه بدن های سالمی که به واسطه کیفیت بیخودی ماشین هاشون از بین رفت .
      چه ایربگ هایی که وا نشدند و چه abs هایی که دقیق عمل نکردند حیف واقعا حیف
      که جون آدما دیگه اسباب بازی شده
      بابا همین ماشین هایی که پلاستیک خشک دارن از لحاظ ایمنی صد برابر بهتر از لوکش تریم ماشین تولید داخله .

      موافقم 19
      مخالفم 1
    2. امین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (623 ديدگاه)

      حرکت بزن. نشین سرجات. توی توئیتر اینستا چرخیدن.
      هم میشه کار فنی یاد گرفت هم‌میشه زبان خارجی بستگی‌به سلیقه و بعد و حتی قبل ش به جایی که فکر‌میکنی دلخواه هست مهاجرت کن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. صفا

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    همه جا رانت و فساد و دزدی .. همه جا… بقول دوستمون رکورد زدیم

    موافقم 9
    مخالفم 3
  8. Carlover

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    آدم نمیدونه چی بگه از این همه بی عقلی!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا