ایران خودروایستگاه خبر

ایران‌خودرو به خبر نصف شدن دنا در تصادف پیرانشهر واکنش نشان داد

دنای تصادفی، متشکل از قطعات بدنه متصل شده با جوش‌کاری بوده است

ایران‌خودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجربه فوت دو هم‌وطن شده، تاکید کرده، خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف به طور غیر اصولی در خارج از شبکه ایران‌خودرو به هم جوش‌کاری و متصل شده است.

در پی انتشار تصاویر حادثه تصادفی در پیرانشهر، بسیاری از رسانه‌ها، بدون توجه به علل و شرایط این حادثه، به صورت شتاب‌زده و بدون توجه به نظرات کارشناسی، انگشت اتهام را به سمت خودروساز برده و دو نیم شدن خودروی دنا را ناشی از غیراستاندارد بودن تولیدات داخلی دانسته‌اند.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، خودروی مذکور تولید سال ۱۳۹۶بوده و دارای دو تصادف سنگین، یک‌بار در سال ۱۳۹۷ و یک‌بار در سال ۱۳۹۹ بوده است.

تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمت‌های بدنه‌ای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسی‌های عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گل‌گیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعه‌های اصلی خودرو نظیر ایربگ‌ها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوس‌ها و… تعویض شده است.

خودرو مجدداً در سال ۱۳۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شده و در بازسازی غیراستاندارد خودروی اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی، با وجود این‌که به منظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمامی قسمت‌های بدنه خودرو شامل سقف، ستون‌ها، سینی کف، گل‌گیرها و … به صورت جداگانه به یک‌دیگر جوش‌کاری و متصل شده که در این تصادف دچار جدایی شده است. لذا بدیهی است، جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.

تمامی خودروهای تولیدی ایران‌خودرو مطابق دستورالعمل‌های استاندارد، تست‌های تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت گذرانده و تاییدیه لازم را برای شماره گذاری دریافت کرده‌اند.

ضمن آن‌که، تمدید مجوز شماره گذاری خودروها به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد که آخرین آزمون انجام شده بر روی خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز آزمون معتبر خارجی صورت گرفته است.

مناسب است، نهادهای مرتبط نظارتی در خصوص احیا و به‌کارگیری مجدد خودروهای تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق، موضوع را مدنظر قرار داده و در جهت صیانت از کاربران خودروها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نسبت به نظارت‌های لازم در خصوص تداوم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در خودروهای تعمیر شده در خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان اهتمام لازم را به عمل آورند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    💩 تو ایران‌خودرو

    موافقم 17
    مخالفم 2
  2. آرمان

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چیزی که مهمه و نیاز به فرهنگ سازی و توجه زیاد داره، رانندگی پر خطر و ریسک با سرعت بالای اکثر ایرانی هاست
    اینکه ما میدونیم ماشین ایمن و استاندار نیست چرا با سرعت زیاد و سبقت های وحشتناک رانندگی میکنیم؟ روزانه ۱۷تا ۲۰ نفر بخاطر تصادف کشته میشن،زخمی و ناقص ها جای خود
    هرچی فحش به ماشین ایرانی میدیم درست،ولی ما باید بخاطر حفظ جان خودمون هم شده اول به ماشین زیر پامون نگاه کنیم،بعد سرعتمون باهاش تنظیم کنیم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. گاس فرینگ

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    قدیم آریسان نصف میشد الان دنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا