ایستگاه خبر

ماجرای خودروهای دپو شده به کجا رسید؟

پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۲ هزار خودرو در گمرکات کشور، با مشکل ترخیص و دپو شدن رو به رو شدند. تا شهریور ۱۳۹۹ تکلیف تعدادی از این خودروها مشخص شد و همچنان ۲۲۴۹ خودرو در گمرکات باقی مانده‌اند و در انتظار تعیین و تکلیف به سر می‌برند. تعدادی از این خودروها پرونده‌ی قضایی دارند که بر اساس اعلام دولت برای مشخص شدن تکلیف این خودروها محدودیت زمانی وجود ندارد و با توجه به رای مرجع امکان بازگشت به صاحب خودرو خواهد بود.

از بین این خودروها هزار دستگاه ثبت سفارش نشده‌اند در نتیجه برای این خودروها نیز تا زمان باز نشدن سامانه ثبت سفارش، امکان ترخیص وجود ندارد. گروه دیگر از این خودروها نیز، خودروهای آمریکایی هستند که ممنوعیت ورود به کشور را دارند و دو گزینه‌ی مرجوع و امحاء برای آنها وجود دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین‌ تکلیف فوری خودروهای دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آنها مشخص خواهد شد؛ این خودروها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.
عبدالمجید اجتهادی -مدیرعامل سازمان اموال تملیکی-درباره خودروهای وارداتی که از سال‌ها پیش در گمرک مانده و تعیین ‌تکلیف نشده‌اند توضیح داد:

یکی از مسایلی که مورد انتقاد رئیس قوه قضائیه قرار گرفت این بود که حدود پنج سال از توقیف و نگهداری این خودروها گذشته ولی همچنان در شرایط آب و هوایی نامناسبی قرار دارد و بخشی از ارزش خود را از دست داده و تعیین تکلیف نشده است، از این رو دستور بررسی فوری وضعیت خودروها صادر شد.

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی در مورد وضعیت خودروهای دپو شده نیز اعلام کرد:

بخشی از این خودروها دارای پرونده قضایی است که امیدواریم که به زودی به سرانجام برسد و با صدور رای، تعیین‌تکلیف شود. ممکن است با رای صادره، خودرو به ضبط دولت درآید و یا اینکه رای برائت صادر و به صاحب خودرو استرادد شود.


معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود:

بخشی از این خودروها فاقد ثبت‌ سفارش هستند که امکان ترخیص نداشته‌اند، با این حال با دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، احتمالا به زودی نیز تعیین تکلیف شوند.

در گذشته نیز بارها مقامات مسئول به وضعیت خودروهای دپو شده اعتراض کرده‌اند و دستور تعیین تکلیف کردن هرچه زودتر این خودروها را صادر کرده‌اند. در پایان باید اشاره کنیم که هنوز تصمیم قطعی برای این تعداد خودرو گرفته نشده است و این خودروها همچنان در گمرک در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. افشار

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    این ماشینها سه الی چهار سال هست که زیر آفتاب و گرما و شرجی وحشتناک بندرعباس و بوشهر هستند و دیگه به درد نمیخورن

    موافقم 63
    مخالفم 2
    1. REZA

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      اخه عزیزای من چرا فکر میکنین نمیخرن و مشتری ندارن والا ترخیص بشن یک هفته بعد همش دست مصرف کننده هست الان به کدوم از ما به فرض محال 50 میلیون زیر فی بدن نمیخرییم اره اگر کسی پولشو نداشنه باشه میگه نمیخرم ولی اونی که داره توی خریدش شک نمیکنه

      موافقم 30
      مخالفم 10
      1. افشار

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (772 ديدگاه)

        حرف من سر پول نیست بلکه حرفم این هست که اینها چهار ساله که زیر آفتاب موندن و هزار جور مشکل پیدا کردند

        موافقم 29
        مخالفم 1
  2. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    آره دقیقا پر خاک شدن

    موافقم 24
    مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    اگه ۲۲۴۹ خودرو تریخیص شن ۲۲۴۹ تا کمتر خودروی چینی خریداری می شه پس هیچ وقت ترخیص نخواهن شد

    موافقم 47
    مخالفم 6
    1. Shayan

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سیاست خوبی دارن.

      موافقم 24
      مخالفم 1
    2. ADAK

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      اونی که واقعا مصرف کننده بنز و بی ام و و لکسوس باشه مطمئن باش هیچوقت چینی سوار نمیشه !

      موافقم 10
      1. Hello 1

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        ههه حرفتون واقعا این بود مصرف کننده بنز!!!!
        بنز آخه کجا بود سوار بشیم اگر هم باشه کهههه نیست با چند دلار ؟؟
        ۲۰۱۳ ۱۴ خوبه ؟؟ نه خرجی میزاره رو دستت که نگو
        این ماشین ها هم دیگه نمی توان ماشین گفت
        ولی خیلی بهتر از داخلی ها

  4. meysam

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    اینا سرمایه‌های مملکته که داره نابود میشه
    هرچند که این در برابر سایر نابود شده‌ها قطره‌ای از دریاست

    موافقم 42
    مخالفم 1
  5. Shayan

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    چرا زیر نور آفتاب بدون برچسب سقف و کاپوت هستن؟

    موافقم 26
  6. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (171 ديدگاه)

    این چه وضعشه اخه نمیگن این هیونداها زیر آفتاب یا|تاقان میزنن

    موافقم 22
    مخالفم 17
    1. ابوالفضل

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      واقعا خجالت بکشید ازین رفتارهای کودکانه چرا بحثو منحرف میکنی

      موافقم 23
      مخالفم 1
  7. Shahrukh

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به محض ترخیص ، یه راست میرن دیتیلینگ سرکوچه ، یک صفرشویی تخصصصصی کابین و موتور و زیر میشن ، بعدم یه پولیش رو بدنه و یه سرامیک برا براقیت بیشتر و گرفتن چشم مشتری! بعدم یکراست نمایشگاه جناب دلالی و رفقا به جز اون یکیشون
    درنهایت 115هزار دلار ناقابل برای یه سانتافه و راوفور 2017-18 :((((((((((((((((((

    موافقم 39
  8. مراد قاسمی بابااحمدی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واردات خودرو چی شد گوشت گذاشتند پیش گربه گفتند مواظبش باش

  9. مهدی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکثر وسایلشون میدزدن از تو همون پارکینگ ضمانتی نداره پارکینگ دار

  10. Afg

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چرا اینقدر کند عمل میکنن ۴یا۵ سال جنس بخوابه تو گمرک اونم خودرو که مدل سال بودنش تاثیر داره رو قیمتش هرچند که شرایط بازار ایران فرق میکنه بعد ترخیص شدن و دسنی به سرو روش کشیدن همینارو چند برابر قیمت میفروشن اما چرا باید اینطوری باشه؟با امدن این ۲۲۴۹ تا خودرو که ژاپنی و کره یی هستن ۲۲۴۹ مالک و خانوادهاشون احساس امنیت و ارامش بیشتری خواهند داشت در هنگام رانندگی و این باید مهم باشه برای دولت و مسولان اما چرا؟؟؟چرا؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا