رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد که فرآیند اولویتبندی ثبتنامکنندگان انتخاب شده انجام شده است.
مدتی است که وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت درحال پیشبرد فرایند ورود خودروهای برقی در قالب دور دوم واردات خودروهای خارجی است. مشتریان متقاضی این خودروها که ظاهرا بیش از ۱۴۰ هزار نفر هستند، مجبور بودند برای شرکت در ثبتنام این ۱۰ هزار خودروی جدید حساب خود را وکالتی کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را نزد بانکهای واجد شرایط بلوکه کنند. به علت تقاضای غیر قابل پیش بینی و بیشازاندازه بالا برای این خودروها، یکشنبه مورخ ۶ خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد که تحویل خودرو به مشتریان با قرعهکشی انجام خواهد شد.
در ادامه این روند، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که بانکها موظف هستند از روز دوشنبه مورخ ۷ خرداد ۱۴۰۳ مبالغ بلوکهشده ۱۰۰ میلیونی مردم را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کنند. او افزود که شرکتکنندگان تا هفته آینده ازطریق سایت سامانه از نتیجه قرعهکشی مطلع خواهند شد.
در این دور از واردات، هفت محصول برقی رونمایی شدند که قیمت دو مدل از آنها قطعی و باقی بهصورت علیالحساب اعلام شده است. «مهدی ضیغمی» از طرف سازمان توسعه تجارت خبر داد که پس از مشخص شدن اولویتبندیها، نتایج این دور از فروش خودروهای برقی، هقته آینده اعلام شده و روی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی قرار خواهد گرفت. پس از آن، متقاضیان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود در سایت سامانه، از نتیجه تخصیص خودروی انتخابیشان با خبر شوند. با انجام فرایند نوبتدهیها، بخش زیادی از وجوه بلوکه شده آزاد شده است و مشتریان اجازه برداشت پیدا کردهاند.
با مشخصشدن پذیرفتهشدگان این دور، پیامکی مبنیبر واریز باقی مبلغ خرید خودرو ارسال خواهد شد و درخواستکنندگان موظفاند طی پنج روز وجوه خود را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند. سخنگوی صمت پیشتر اعلام کرد که این وزارت قصد تمدید ضربالعجلها را ندارد؛ از همین رو، عدم واریز وجوه در مهلت تعیینشده به منزله انصراف از این دور تلقی میشود. همین مسئله باعث شده که برای عرضههای بعدی هم صف تشکیل نشود و متقاضیان مجبور باشند در دور بعد هم تمام مراحل ثبتنام را از ابتدا طی کنند.
در اینباره بیشتر بخوانید:
- تقاضا فراتر از عرضه: ۱۴۰ هزار ثبت نام برای ۱۰ هزار خودرو
- آغاز مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
- بررسی خودروهای برقی سامانه یکپارچه؛ هونگچی و هوندا و لونا و EJ7 کرمان موتور
دیجی
۹ خرداد ۱۴۰۳باور کنید خیلی از این ثبت نام کننده ها نمی دونن که بخاطر نبود دستگاه شارژ مسافرت با این خودرو خیلی سخته فعلا هیچ نمایندگی برای تعمیر این ماشین نیست خرید فروش دسته دوم این ماشین ها تو کل دنیا با مشکل برخورده فقط بخاطر عقب نیافتن از دیگران والبته یه گروه سود جو این تعداد رفتن ثبت نام کردن حالا دوسه ماه دیگه صدا های خریدارها شنیدنی
مجید
۹ خرداد ۱۴۰۳معمولاً این افراد برای شهر و ترافیک های شهری تهران میخرن که چندین جایگاه شارژ در تهران تاسیس شده
🚙🥬
شن و ماسه
۹ خرداد ۱۴۰۳اکثر ثبت نام کنندگان برای فروش حواله ثبت نام کردند …
هاشم آ
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خیر . شما می تونید در منزل هم شارژ نموده و مشکلی از این بابت نیست، نیاز ب تعمیرات و قطعات خاص نیست، خیلی هم خوبه ،
نانو
۹ خرداد ۱۴۰۳برای کشور ما که مردمانمون عاشق صف وایسادن وهرسری نیم ساعت پشت صف پمپ بنزین بودن وروزی 3ساعت تو ترافیک باشن این ماشنیا با 40دقیقه برای شارژشدن باطری عالی برای گذشتن وقت تبادل نظرات علمیو مخ زدن خاطرات دعواهاو……
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ خرداد ۱۴۰۳تو کشوری که هیچ جایگاه برقی وجود نداره و قیمت ماشین دوزاری رو چند میلیارد اعلام میکنن یعنی شکست فاجعه بار این خودرو ها هست
Kurosh33
۹ خرداد ۱۴۰۳و امریکایی
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۳فقط چند ایستگاه شارژ تو تهران و یکی تو مشهد افتتاح شده و قراره یکی هم تو اصفهان افتتاح بشه و بقیه کشور هیچ ……..
محمدلطیفی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تاسال۲۰۲۷ ماشین های بنزینی منسوخ میشن وهزینه داشتنش خیلی بالاست ومالیات سنگین میخوره به اسم حق کربن کل دنیا سند۲۰۳۰رو امضا کردن برای برده داری مدرن مردم مفاد سند۲۰۳۰رو بخونید تا متوجه بشید قضیه چیه
Dark Knight
۹ خرداد ۱۴۰۳کاری ندارم برقی یا بنزینی اینا تا حالا کلا ۱۰۰۰ تا ماشین جدید هم وارد نکردن که همین تعداد کم باعث دو چیز شده : ۱- قیمت گذاری مسخره که ( هیچکس هم نمیتونه بگه مثلا چرا تویوتا لوین که باید زیر ۲ میلیارد باشه میدن نزدیک ۴ میلیارد ، چون هیچ قیمت گذاری رسمی برای اینها نشده و هر کسی هر چی بخواد قیمت میذاره ) ۲- کمبود قطعات و خدمات پس از فروش برای ماشین های جدید ، بر فرض مثال یک نفر که فولکس id4 جدید خریده با ماشین به یک جایی بزنه یا تصادف کنه اون موقع کی میاد ماشین رو تعمیر کنه ! این ماشین های جدید تو هر قسمت بدنه یه رادار ، دوربین یا سنسوری دارن که مطمئنا تو ایران با این واردات قطره چکانی خیلی ها اصلا به فکر قطعات و خدمات پس از فروش اینا نیستن
۹ خرداد ۱۴۰۳ماشین برقی تو ایران اگه پولشو داشته باشی میرزه چون کمتر مالیات میخوره بعدا که ماشینا برقی میشن ماشین شما گرون میشه
برقی تویوتا اگه اومد همون برقی های تویوتا رو بگیرید
آلمانی ها افت قیمت میکنن
مثلا s کلاس سال 89 از لکسوس LX570 گرون تر بود!
ولی الان s کلاس از لندکروز یه کوچولو ارزون تره!
تجربه نشون داده تو بازار ایران تویوتا افت قیمت کمتری میکنه
حتی شده ضرر هم کنی باز یه پرادو چهار در ۲۰۰۸ با ۵۰۰ هزار کار تمام رنگ یا دور رنگ حدود ۴ میلیارده تو بازار ایران
یه تمیزش و کم کار ترش حدود ۶ تا ۸ میلیارده
از ما گفتن بود اگه برای سرمایه گذاری میخواید ماشین بخرید اگه برقی تویوتا اومد اونو بخرید
یه سورن پلاس هم برای مصرف خودتون بزارید تو پارکینگتون
سعی کنید بعد ۱۰ سال کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر با ماشین برقیتون برید که زیاد افت نکنه قیمتش
بعدش حدود ۱۵ سال که گذشت بفروشیدش چون بشه ۲۰ سال بد میشه مثلا باتری براش موشکلی پیش میاد کَسگم از ترس باتریته
Dark Knight
۹ خرداد ۱۴۰۳این درسته که تویوتا نه فقط تو ایران بلکه تو همه جا دنیا افت قیمت خیلی کمی داره ولی تو بازار ایران شرایط فرق میکنه ، طبیعتا هیچی ارزون نمیشه بلکه گرون تر هم میشه اما همه ماشین های تویوتا هم یه رشد یکسان تو قیمت ندارن ، لندکروز و پرادو استثنا هستن ( نه فقط تو ایران تو بازار امارات هم دیدم بعضی موقع ها قیمت لندکروز ۲۰۱۳ با مثلا ۲۰۱۸ یا ۲۰۲۰ تقریبا یکی هست با اینکه خیلی بیشتر کارکرده ) اما یه مدل هایی مثل پریوس یا chr به خاطر همون قضیه ترس از خرابی باتری ها و کمبود خدمات پس از فروش یه چند سالی هست که حتی رشد قیمتی کمتری نسبت به آلمانی ها یا حتی کره ای ها داشتن حالا فکر کن اینا هیبریدی بودن و بالاخره براشون تعمیرکار یا قطعه یه جوری پیدا میشه اما تمام برقی چطور ! تو ایران اگه واقعا ماشین برقی با این روند وارد بازار کنن بعد از ۱۰ سال که باتری هاش خراب بشه یا به یه مشکل اساسی بخوره ، خریدار یا تعمیرکار کاربلد نداره که هیچ باید همینطوری یه گوشه پارکینگ بذاری تا بقیه عمرش خاک بخوره 😂
۹ خرداد ۱۴۰۳بنظرم صاحبش باید ببرتش خارج تعمیر کنه
تو ایران ماشین برقیشو بخواد درست کنه به بن بست برمیخوره