ساعاتی قبل با انتشار جوابیه سازمان استاندارد خطاب به ایران خودرو تکلیف پژو پارس روشن شده و پرونده تولید آن تا چند روز آینده برای همیشه بسته میشود.
به گزارش پدال، به دنبال حواشی ایجاد شده از سوی مدیرعامل ایران خودرو برای ادامه تولید پژو پارس، مقام مسئول در سازمان استاندارد طی جوابیهای ضمن اعتراض شدید به مدیرعامل ایران خودرو بابت کیفیت بسیار پایین تولیدات این شرکت، موضع استاندارد را صریح و قاطع برشمرده و ضمن رد کارشکنی در ماجرای تولید پژو پارس، خود ایران خودرو را مسئول خاتمه تولید پارس معرفی کرد.
بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P
در بخشی از نامه مهدی انگورج مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات خطاب به علیمردان عظیمی آمده است:
علیرغم ادعای جنابعالی به اهتمام آن مجموعه به ارتقاء کیفیت و ایمنی در محصولات تولیدی، متأسفانه نتایج گزارشات کیفی منتشر شده توسط وزارت صمت بیانگر کیفیت بسیار پایین محصولات پرتیراژ آن شرکت بوده و عدم انطباقهای متعدد که منجر به تشکیل بیشترین تعداد کمیسیون ماده ۴۲ در حوزه خودرویی این سازمان گردید، نشانگر عدم اهتمام جدی آن مجموعه به ارتقاء ایمنی و رعایت موازین استانداردها میباشد.
مقصر پایان تولید پژو پارس خود ایران خودرو است، نه سازمان استاندارد
انگورج در بخش دیگری از نامهی خود در خصوص پژو پارس نوشته است:
در مورد خودروی مورد اشاره در نامه جنابعالی، همانطور که بارها در جلسات متعدد اظهار نمودهاید مبنای تصمیم آن شرکت در کاهش و خاتمه عرضه این محصول فارغ از مباحث استاندارد و نتایج آزمونهای ادواری، زیانده بودن آن محصول بوده است که این موضوع نیز ناشی از عدم مدیریت درست هزینه تولید و قیمت تمام شده میباشد و ارتباطی با وضعیت استاندارد خودرو ندارد.
خداحافظی تلخ و شیرین با خودروی محبوب ایرانیها
پژو پارس در حالی از خط تولید خارج میشود که به عنوان بزرگترین مقصر زیان صنعت خودرو معرفی میشود. البته که این خروج شاید از دید ایران خودرو و قطعه سازان خوشحال کننده باشد اما باید توجه داشت که جانشین این خودرو برای مردم سورن پلاسی است که آن نیز عاریهای از اتاق قدیمی پژو محسوب میشود و تنها مردم قرار است پول بیشتری برای جانشین پارس بپردازند و اگر نه سورن پلاس در بیکیفیتی دست کمی از پژو پارس ندارد!
همایون
۲۲ اسفند ۱۴۰۲البته که سورن پلاس در بحث پلتفرم با پژو پارس تا نود درصد مشترک هست ولی در بحث کیفیت داشبورد و ادوات داخلی میفیت کلاف در و دوبل سقف و کیفیت سیستم کمک جلو و عقب از پژو پارس بهتره ضمن اینکه استاندارد تصادف عابر پیاده که جدیدا درونش رعایت شده موجب امنیت مرد پیاده تو کوه خیابون میشه،ولی از نظر کیفیت رنگ متاسفانه سورن پلاس و پژو پارس چون با دست و بدون ربات رنگ میشند کیفیت رنگشون خیلی پایین تر از دنا و تارا هست ه تماما با ربات رنگ میشند هم رنگ شدن و هم موم پاشیدن پارس و سورن با دست هست برای همین بی کیفیت و کر و کثیفه ولی تارا و دنا هنرو ربات انجام میده خیلی دقیق و تمیز اجرا میشه حالا بچه های رنگ میگند با توقف تولید پارس چون تو خط رنگ پا س میخوان ریرا رو رنگ کنند و ریرا قراره رباتیک باشه همه جیش مثل اینکه یه بخش هایی از رنگ زدن و موم زدن سورن هم رباتیک میشه و افزایش کیفیت پیدا میکنه
۲۲ اسفند ۱۴۰۲سمند معمولی هم با دست رنگ میشده؟
زانتیا چطور؟
یا ۲۰۶؟!
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲حذف یه آشغالِ چهارچرخِ در کشور ما یه رِنِسانسِ میهنیست که از جهتی خوشحالی که گورش بلاخره گُم شد تا چشممان کمتر تکراری ببیند / از طرفی هم ناراحت به سبب خانوادههایی که عاشق داشتن پارس یا پرشیا به دلشون میمونه و با داشتن این حسرت به حسرتی دیگر کوچ میکنند!!!
۲۲ اسفند ۱۴۰۲آقا این پژو خیلی اشغاله
خدارو هزار مرتبه شکر توقف تولید شد گورشو گم کرد
Kf
۲۳ اسفند ۱۴۰۲جوری میگین خدارو شکر پژو متوقف شد انگار الان چی میخواد بره رو خط تولید.
…
محمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تو شرکت ایران خودرو حداقل 22 سال هست که هیچ خودرو یی با دست رنگ نمیشه و تمام سالنهای رنگش رباتیک هست و حتی تجهیزات سالن رنگ 2 تماما از شرکت بنز آلمان وارد شده و اینجا سر هم بندی شده .
parhamiof
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پژو پارس بهینه چیشد؟
PURIYA
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اگه ایران خودرو شورشو در نمی اورد و این همه سال تولیدش نمیکرد و این اخریا انقد با کیفیت افتضاح تولیدش نمیکرد با خوش نامی از خط تولید کنار میرفت
نویدی
۲۲ اسفند ۱۴۰۲شیر پیر فرانسوی!!!دقیقا کجاش فرانسویه؟!!!
سورن پلاس و دنا پلاس هم پلتفرم و وضعیت ایمنیشون دقیقا مشابه پارسه….پارس هم از نظر ایمنی مشابه پراید!
سوشیانت
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پلتفرم و موتورش فرانسویه
نویدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲موتورش بخاطر فرانسوی بودنشه که سالی یه بار واشر میزنه؟
علی آقایی
۲۲ اسفند ۱۴۰۲هرچی یه زمانی داره…
amir-mr
۲۲ اسفند ۱۴۰۲شیر؟
این تهش شیر ظرفشویی باشه
amir-mr
۲۲ اسفند ۱۴۰۲نبود عکس رو صفحه ی اصلی واقعا عذاب آور شد
بی زحمت درستش کنین♥️
با تشکر از پدال
۲۲ اسفند ۱۴۰۲خدایا شکرتت
خداحافظ واشر خانوم💪💪💪💪💪💪💪💪💪
بچه های سال پژو پارس پرست بسوزیدکه فردا تو مدرستون باید گریه کنید و اشک بریزید اچک بلیزید😜😛😜😜😛😜😜😛😛😜😜😜😜
مهران
۲۳ اسفند ۱۴۰۲واقعا متاسفم برات هموطن. از ناراحتی مردم خوشحال میشید. واقعا حقمونه ایناهم بلا سرمون بیارن وقتی همه دشمن هم شدیم دعا دعامونه که کار فلانی جور نیار. خودتونو درست کنید
Taha Ayoobi
۲۳ اسفند ۱۴۰۲مهران الان یعنی کسی ناراحته از توقف تولید این؟
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خدایا شکرت
Genius
۲۲ اسفند ۱۴۰۲شیر فرانسوی ؟؟!!!؟؟بیخیال پدال جان لااقل از سال ۹۲ تا حالا ردی از فرانسویها در این محصول نبوده و نیست
۲۳ اسفند ۱۴۰۲من یه بار یه بچه رو دیدم به گفته خودش میگفت پژو پارس مونتاژ فرانسه هست بعد من نتونستم چیزی بهش بگم بقیه اعضای گروه فوشش دادن به قران 😐
Galant.VR4(JDM)
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پژو پارس میکسی از ۴۰۵ و ۴۰۶ هستش و از همون اول ایرانی بوده
سوشیانت
۲۳ اسفند ۱۴۰۲چه فرقی میکنه چه سالی باشه پلتفرمش ۴۰۵ هست که دیگه همه میدونن ۴۰۵ فرانسویه
Aref
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پارس جدید با پلتفرم تارا در راه هستش. بعدش هم با پلتفرم ریرا یه سدان تولید میکنند مثل پژو ۴۰۸
Silent
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ارابه های 4چرخ تولیدی و وارداتی که هیچ کدوم شون “”تست تصادف Crash Test”” جهانی ندارن… نظیر هموم چایی های کپک زده
*ALI*
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پژو پارس هم از خط تولید خارج شد ناراحت شدم از این خبر ولی میشه چی کار کرد این ماشین یه سری خوبی هایی هم داشت ظاهر و طراحیش خیلی خوب و جوون پسند بود اتاق خوبی هم داشت درسته طراحیش مال ۲۰ سال پیش بود که اونم مال فرانسه بود ولی خب بازم خوب بود کاشکی ایران خودرو این قدر با کیفیت این ماشین بازی نمیکرد
مدل ELX این ماشین هم که میدونید بعضی ها از این ماشین برای بار قاچاق این جور چیزا استفاده میکردن
این مدل آخریش یعنی ELX جدید هم خوب بود مخصوصا اتاقش
جایگزین هم شده سورن پلاس که مثل اینکه قرار با موتور پژو پارس تولید شه که نمیدونم در مورد این چی بگم یکی از ماشین های ایرانی که دوستش داشتم همین بود
Taha Ayoobi
۲۲ اسفند ۱۴۰۲دقیقا کجاش جوون پسند بود
چی داشت که جوون پسند باشه
*ALI*
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ولا من همچین حسی میکردم
توی توضیحاتی که ایران خودرو در مورد این ماشین داده بود یه همچین چیزی میگفت
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ایرانخودرو و سایپا زر میزنن فقط همه سایت هم قبول دارن مثل آقا رضا
amirboss
۲۲ اسفند ۱۴۰۲کیفیت ماشینای ایرانخودرو از سال ۱۴۰۰ هرچی میریم عقب تر بهتر میشه.
اینا مردم رو مضحکه خودشون گرفته بودن و هستن. خودرو منسوخی با پیشرانه ای با سیستم بوش تر که بسیار بی کیفیت جمع شده بود.
اینقدر کیفیت آلیاژ بکار رفته تو سرسیلندر بد بود که تو نسخه های دوگانه کف سرسیلندر و محفظه احتراق دچار خوردگی و سوراخ شدگی میشد و با کمترین نوسان دما دچار تاب برداشتن میشد.
تعمیر کارهای ناشی هم که داغی میزاتشن تو دل مالکان پژو که بماند.
خدارو شکر که از خط تولید شوت شد.
*ALI*
۲۳ اسفند ۱۴۰۲توی کشور های دیگه هرچی میریم جلو تر کیفت ماشین ها بهتر میشه توی ایران هرچی میریم عقب تر کیفت ماشین ها بهتر میشه 😄
Amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۲درسته کنار رفته از تولید ولی متاسفانه موتورش رو گذاشتن رو سورن یعنی خر همون خره فقط پالونش عوض شده
Arshia m3csl
۲۲ اسفند ۱۴۰۲به همه کرجی ها این خبر تلخ رو تسلیت میگم امیدوارم دنا پلاس و ۲۰۷ جای پرشیا رو واسه کرجی ها بگیره و ۲۰۷ و دنا پلاس رو شیشه دودی کنن و باهاش چراغ بزنن
۲۳ اسفند ۱۴۰۲کرجی ها تنها نیستن
کوردا هم اضافه کن
EODE
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خدا رحم کرد از خط تولید خارج شد و اون فیس لیفت سمیش رو عرضه نکردن .
Anti Tesla
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بری دیگه بر نگردی!
ایشالا
ایشالا
ایشالا
ایشالا
ایشالا
ایشالا
Arya
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خوب شد این قوطی حلبی رفت و قراره مردم کمتر جونشون به خطر بیوفته.
واقعا فاز یک سری تعصبی رو درک نمیکنم که از همچین آشغالای وطنی بت ساختن و هزارتا القاب و …بهشون دادن.
واینم بگم با توقف فروشش منتظر قیمت میلیاردی پارس و کلاهبرداری سودجویان و دلالان باشید
Galant.VR4(JDM)
۲۳ اسفند ۱۴۰۲شترگاوپلنگ ایرانخودرو که پول مردم رو باهاش حروم میکردن هیچ چیز خاصی هم نداشت انجینش هم که ضعیف حتی ELXموتور زانتیا با شتاب ۱۱ثانیهای سالم و سرحالش! از لحاظ امنیت، ایمنی موتور سیکلت ازش بیشتره
چندسال عذاب بلاخره تموم شد و این زباله دیگه تولید نمیشه خداروشکر😌
هیچ
۲۳ اسفند ۱۴۰۲۱- چه عجب
۲- کجاش فرانسوی موند تا امروزه؟
جرمی کلارکسون
۲۳ اسفند ۱۴۰۲میگیرن فیسشو عوض میکنن با سه اسم دیگه میدن بیرون مثل تیبا و کوییک که الآنم اطلس اومده
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خب الان که رفته نوادگان که هستن این خودش جز نوادگان ۴۰۵ اگه قرار به رفتن باشه بهتره همشون برن
R
۲۳ اسفند ۱۴۰۲جایی که خون مردمو کردن تو شیشه آشغالای از رده خارجو ده برابر قیمت بهشون تحمیل میکنن قرار نیست چیزی از دور خارج بشه مثل پراید که با ده ها اسم مختلف تولید میشه همچنان فقط اسم پراید روش نیست
Taha Ayoobi
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ایکاش با رفتنش، همه پارس های موجود تو کشور هم اسقاط میشد.
پیمان میرزایی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲اشغال ترین ماشین ایران حلبی بود خدارو شکر جون مردم مهمه حالا سورن پلاس رو کی تحویل میدن خدارو شکر من که سورن گرفتم بهتره از بقیه ماشینا هس ولی گرونه ۴۶۰تومن
مهدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خدا نابودتون کنه،انقد مردم رو سرکار میذارین.
کثافتای دروغگو، مگه رئیس استاندارد نگفت تا زمان انجام تعهدات ما مجوز میدیم؟
مگه وزیر صمت نگفت متقاضیان به خواستشون میرسن؟
واقعا چقدر پست هستن اینا
مهدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲الکی ی عده میان نظر میدن که خوب شد پارس تموم شد. جمع کنید بابا ظرف 2ماه به این نتیجه رسیدین که خودرو کیفیت نداره، استاندارد نداره.
پارسال که پول مردم رو مسدود کردین چرا نگفتین شاید پرشیا ندیم. مث خر گیر کردن توش مجبورن دروغ بگن. چند نفر هم تایید کنن که خوب شد….
مهدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲مدل ۱۳۸۸سفارشی مدیران رو دارم ۱۴ساله استفاده کردم بدون مشکل ، جدید ها کیفیتش اومده پایین
علی آزاد
۲۴ اسفند ۱۴۰۲داداش انقدر سطحی فکر نکن مگه همه چی استهلاکه ؟ پس پراید رو باید تولید کنیم چون واقعا خرجی نداره ماشین امنیت نداره کلی مردم رو سالانه میکشه مگه ماشین 14 ساله شما رو پلتفرم 405 نیستش؟ ماشین ظاهر قدیمی داره اتاقش بی کیفیت تر پر سر و صدا و کمی کوچکتر از سمند سورن هستش تنها عیب این کار استفاده از 8 سوپاپ هستش
BMW
۲۴ اسفند ۱۴۰۲این چه خداحافظی هست که باز با همون اتاق قبلی قرار بیاد 🤣
jalopy
۲۴ اسفند ۱۴۰۲Rest in piss