واردات خودروی کارکرده بالاتر از مدل ۲۰۱۹ برای همه مردم آزاد شده است. برای انجام مطمئن این کار لازم است دولت در چند زمینه شفافسازیهای بیشتری انجام دهد.
اخیرا واردات خودروهای دستدوم توسط مردم به یکی از داغترین مباحث بازار خودروی کشور بدل شده است؛ هر چند بسیاری از شنیدن آن خوشحال هستند اما بسیاری دیگر هم معتقدند ورود این محصولات کارکرده به کشور با ابهامات و پیچیدگیهای متنوعی همراه خواهد بود. فعلا دولت به اعلام خبر بسنده کرده و جزئیات تعرفه واردات و نحوه دقیق ترخیص ارز واردات را اعلام نکرده است. با در نظر گرفتن این مهم که نرخ خودروی کارکرده بهطور معمول ۳۰ درصد کمتر از خودروی نو است، تعیین تعرفه واردات انها میتواند مشکلساز باشد.
پیشتر خبری با عنوان «جزئیات واردات خودروی خارجی دست دوم توسط مردم» را منتشر کردیم اما هنوز هم جزئیات مهمی باقی ماندهاند که باید به آنها پاسخ داده شود. بسیار از اشخاص حقیقی بهدنبال یافتن روند صحیح و قانونی ورود خودرو برای خود هستند؛ چراکه وزارت صمت پیشتر عنوان کرده بود که هر شخص دارای کارتملی میتواند یک دستگاه خودروی کارکرده را برای خود وارد کند و با ترخیص آن از گمرک، از آن استفاده کند.
مشکلات واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی
مشکل از آنجا آغاز میشود که کسی واقعا بخواهد این کار را انجام دهد؛ چه روندی باید برای ترخیص طی شود؟ آیا خودروی وارداتی میتواند خدمات پسازفروش درستی را دریافت کند؟ قطعات فنی و جانبی خودروی موردنظر چه میشوند؟
در نظر بگیرید که این اولین بار نیست که واردات خودرو برای مردم آزاد میشود. دهه ۸۰ شمسی هم واردات خودروهای نو با شناسنامه ممکن شد اما برخی سودجویان شناسنامه افراد را با هزینه کم کرایه میکردند و چند خودرو را از میان خودروهای معرفی شده، وارد میکردند. بیشتر واردات آن سالها از کشورهای پیرامون خلیجفارس انجام میشد. هر چند خودروها در مقایسه با نمونههای تولید داخل کیفیت بهتری داشت اما مشکلات قانونی مانند عدم پرداخت مالیات بهخاطر مشخصنبودن واردکننده و مشکلات قانونی دستدردست شدن شناسنامه مردم روند را پیچیده میکرد.
بسیاری از متخصصان بازار باور دارند که آییننامه واردات خودرو برای هر کدملی عجولانه به تصویب رسیده است و بهخاطر گپهای قانونی مانند تامین ارز واردات، خدمات پسازفروش و نحوه ثبت سفارش، نهایتا بهنفع واسطهگرایان تمام خواهد شد. از همین رو، برخی از دستاندرکاران محصولات وارداتی با اشاره به تجربیات چند دهه پیش باور دارند که بهتر است این روند توسط تشکلهای صنفی و ازطریق کارت بازرگانی انجام شود.
هر چند سخنگوی دولت با شوق بسیار از باز شدن واردات خودروهای دستدوم کارکرده ۳ تا ۵ ساله برای مردم خبر داد اما بسیاری بر پایه تجربه نافرجامیهای دولت، به آن بدبین هستند. مشخصا مردم به خودروهای خوب نیاز دارند تا بتوانند از آنها استفاده کنند پس نخست میخواهند از تعرفه واردات و دوم از چگونگی پشتیبانی از محصولات پس از فروش آنها ممطئن شوند.
تخصیص ارز وارداتی برای خرید خودروی دست دوم چگونه انجام میشود؟
بنابراین اگر دولت در حوزه واردات شفافسازی انجام ندهد، صرفا مشکلات واردات افزایش پیدا میکند. هماکنون هم این مشکلات بیشتر از قبل شدهاند؛ روند ثبت سفارش خودروهای نو بهخاطر عدم تخصیص ارز مناسب به واردکنندگان متوقف شده است. مورد بعدی هم ارز وارداتی است که «مهدی ضغیمی»، رئیس سازمان توسعه تجارت، درباره آن گفته:
ترجیح ما این است که همین تعرفههای فعلی مصوب شوند؛ در این زمینه کارگروهی تشکیل خواهد شد و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
بعید است تصمیم دوستان بر این باشد که میزان تعرفه را افزایش دهند؛ مگر اینکه شرکتهای واردکننده خودرو به این موضوع معترض شوند و تقاضای افزایش این تعرفه را برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشند تا به واردکننده خودروهای نو آسیبی وارد نشود. تصور بنده این است که بسیاری از شرکتها بهبدنبال این باشند که این تعرفهها بالاتر باشد. اما درحال حاضر، منطق این است که همین تعرفهها مصوب شوند.
به گفته کارشناسان قیمت خودروهای دستدوم برابر ۷۰ درصد محصول نو است؛ پس اگر تعرفه واردات آنها نسبت به محصولات نو کاهشی نباشد، مصرفکننده به سمت محصولات نو روی خواهد آورد.
قرار است منابع ارزی دستدومها هم از محل ارز حاصل از صادراتی مانند کالا، خدمات، سرمایههای خارجی با اولویت حملونقل و سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی کشور ازجمله منابع ارزی با منشا خارجی تامین شود. منابعی که برای واردات محصولات نو نیز پیشبینی شده بود اما هنوز کاری برای تسریع این روند نکردهاند. به نظر شما آیا واردات خودرو به مردم کمک خواهد کرد یا نمکی بر زخم آنها خواهد پاشید؟
Mr.G
۳۱ تیر ۱۴۰۳بنظر من با توجه به قدرت روزافزون مافیای خودروسازی در ایران و حق آب و گِل داشتن خودروسازان داخلی ، این طرح واردات خودرو بصورت بسیار محدود و البته پیچیده و پرهزینه انجام میشه و چیزی بیشتر از یه تیتر بزرگ و خبردرمانی ، نیست
مطمئنا اولین سوال ، مسئله بزرگی بنام هزینه خواهد بود که شامل تعرفههای مختلف ، گمرک ، مالیات ها و سایر هزینه های جانبی میشه
مثل خیلی موضوعات دیگه ، واردات خودرو هم یه ابزار رفاهی برای قشر ثروتمنده و قشر متوسط خیلی بعیده ( و سادهلوحانه ) که سهمی از واردات ببره
بنظرم سیستم طوری طراحی میشه که یه خودروی کارکرده ۲۵ هزار دلاری که باید حوالی ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد قیمت بخوره ، در نهایت با کف قیمت ۲.۵ در اختیار مردم قرار میگیره تا حاشیه امن شرکتهای خودروسازی به خطر نیفته
ابهامهایی مثل منع واردات کرهای ، حجم موتور زیر ۲.۵ لیتر و سایر مسائل هم باید روشن بشه . ضمنا خدمات پس از فروش و سایر مسائل هم نیاز به بررسی داره
اگه این طرح بخواد نهایی بشه ، از همین الان مطمئنم عزیزانی وجود دارند که شرکت هایی رو ثبت میکنند که کار واسطهگری در واردات رو انجام بده و پول از مردم بگیره و خودرو تحویل بده . مدیریت این شرکتا هم قطعا یا با دولت یا عزیزان خودی خواهد بود و چه دردسرهایی هم که خود اینها به بار میارند …
amir
۳۱ تیر ۱۴۰۳یعنی هنوزم مردم گول این داستانارو میخورن؟
حامد شیخ شرفی
۳ مرداد ۱۴۰۳باسلام . ملت بزرگ ایران. لیاقت بهترینها است. چرا دست دوم؟هرچه، عالیه و دست نخورده،برازنده ایرانی است.
داغون
۳۱ تیر ۱۴۰۳بایدن هم انصراف داد . گرچه تا وقتی هم بود مالی نبود فوقش در حد یه سرعتگیر بود . با اومدن ترامپ همین واردات هم خود به خود کنکل میشه چون دیگه واقعا نمیصرفه میلیاردها تومن پول داد و ماشین وارد کرد . فرض کن با دلار ۸۰ تومنی بخوای ماشین بیاری و کلی هم تعرفه و گمرکی بدی
فقط یه راه مونده که جمع کنیییی و برررری
اشنا
۲ مرداد ۱۴۰۳باید واردات خودرو نو و کارکرده ازاد بشود و تعرفه ان هم کم باشد اگر خودرو سازان داخلی نمیتوانند بلحاظ کیفت و قیمت با خودرو سازان خارجی رقابت کنند نباید توانش را مردم با پوا و جان خود پرداخت کنند بهتر است اگر توان اینکار را ندارند جمع کنند و بروند
اکبر
۱ مرداد ۱۴۰۳لطفا اینقدر بحث خدمات پس غز فروش را پیش نکشید سمند که وارد نمیشه تویوتا میاد که قطعاتش تازه اگر نیاز شد که نمیشه توی ۱۹۰ کشور دنیا پیدا میشه افغانستان مگر خدمات پس از فروش داره ؟ اینهمه تویوتا توش هست
S&P
۳۱ تیر ۱۴۰۳+ چگونه خودروی دست دوم وارد کنیم ؟
– آیا پارتی و حساب پرپول دارید ؟
+ بله
– خودروی شما آمادهست
+ چگونه خودروی دست دوم وارد کنیم ؟
– آیا پارتی و حساب پرپول دارید ؟
+ تا حدی
– به شیوه نامه اجرایی دارای ۵۷۲۸ بند و ۲۷۵۱ تبصره مراجعه کرده و پس از انجام همهی مراحل ۷۳۸ گانه واردات و اخذ تاییدیه از ۸۳ سازمان دولتی و غیردولتی و پرداخت کلیه هزینهها و مالیاتها به ۲۸۴ حساب مشخص و نامشخص ، در صف بی انتها و تمام نشدنی باقی بمانید تا نوبت شما فرا برسد
+ چگونه خودروی دست دوم وارد کنیم ؟
– آیا پارتی و حساب پرپول دارید ؟
+ خیر
– نفر بعدی
اکبر
۱ مرداد ۱۴۰۳همین که صحبتش بشود خودش التهاب بازار و کم می کنه اگر هم که واقعا بیاد داخل که حتما قیمت های مسخره خودرو رو کم خواهد کرد
hamed.004
۱ مرداد ۱۴۰۳+البته به شرطی که قیمت وارداتی ها مضخرف تر از شرایط الان نباشه که بعیده
ممد ژانگولر
۳۱ تیر ۱۴۰۳تو مملکت مدت ۶ سال شد که از ماشین صفر واقعی خبری نبود تا رسیدیم به این طرح سرکاری . یعنی این همه خودروی فرسوده وجود داره که باید با خودروی صفر جایگزین بشه .بعد شماها باور میکنید بازم ی مشت خودروی دسته دوم دربه داغون دیگه بخواد به ناوگان داغون قبلی اضافه بشه ؟
اگر باور دارید پس یکبار شده کارتون پت و متو با دقت ببینید
مرتضی مقدم
۳۱ تیر ۱۴۰۳خبر خوبی بود.ولی تجربه های قبلی باعث میشه امیدی به این داستان نباشه.توی ایران همیشه قانون به نفع عامه مردم تصویب میشه اما همیشه و همیشه پای اجرا مردم فقط اسیر دست مافیا و پولدارا و دلال جماعت میشن.همینکه شرایط شفاف نیست یعنی فاتحه این طرح هم باید بخونیم.یعنی جایی برا مردم دیده نشده.درستش این بود که ی سایت ساده میزدن شما ماشینتو اونجا انتخاب و به سایت معرفی می کردی.ارز مورد نیازت رو از حساب بانکیت براحتی توی همون سایت میخریدی و منتظر پیامک گمرک برا مراجعه جهت ترخیص میموندی.نتیجه این طرح افزایش قیمت خودروهای داخلی میشه اتفاقی که بارها با واردات افتاد و هیچوقت در راستای منفعت مردم پیش نرفت.شما اگه یک و نیم ملیارد نداری که ی ماشین دست دوی سالم خارجی بگیری پس گزینه داخلی تارا و دنا تقدیمتون میشه یک و سیصد.به همین راحتی.مردم مردم یعنی این
Taha shahbeiki
۳۱ تیر ۱۴۰۳این احوالات مریض گونه کشور ما تمامی نداره . به کجا رسیدیم که از خبر واردات خودرو دست دوم خوشحال میشیم . من که چششم آب نمیخوره اگه هم بیاد میشه مثل همین واردات مسخرشون.
محمد
۳۱ تیر ۱۴۰۳یک سوال داشتم خواهشا پاسخ بدید.
اگر فردی سهام یک شرکت در حوضه شیلات داشته باشد که از قضا آن شرکت به کشور های خارجی صادرات داشته باشد می توان با دلار هایی که این شرکت در کشور های خارجی دارد می شود خودرو وارد کرد؟
امیرحسین
۳۱ تیر ۱۴۰۳سلام محمد آقا باید از شرکت های صادرات و واردات بپرسید.
بابک
۳۱ تیر ۱۴۰۳در این شرایط که دولت عملا ۱/۳ پول نفت را می تواند دلار آن هم با واسطه بگیرد و از طرفی صادرات نفتی و غیر نفتی کشور کمتر از ۵ میلیارد دلار در سال است و با توجه به روی کار آمدن ترامپ و فشارهای مضاعف به اقتصاد ایران ، این دستورالعمل واردات خودروی دسته دوم ، بدترین و بموقع ترین زمان اعلام شد...شوک تقاضای دلار برای واریز در صرافی های خارجی و خرید خودرو در خارج از کشور ، می تواند قیمت دلار را تا ۱۰۰ و ۱۲۰ تومن بالا ببرد.…بالا رفتن دلار هم بهترین بهانه برای تولیدکننده های داخلی همه کالا …شامل خودرو و فولاد و…است که قیمتشان را ببرند بالاتر…..خود به خود دوباره به قشر ضعیف فشار می آید ….
بهتر بود دولت ، فقط تعرفه واردات و هزینه های گمرکی خودرو های کارکرده را نصف می کرد و این خودرو ها را هم با قیمت مناسب و از طریق همان سامانه به مردم می فروخت….سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو ۱ میلیارد دلار از پول فروش نفت ، از چین قطعات و خودرو های چینی وارد کرده ، بجای این کار دولت باید مستقیم ۱ میلیارد دلار خودرو نو و دست دوم وارد می کرد و در سامانه به مردم می فروخت….الان فقط مدیران خودرو بابت فروش خودرو هایش با ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سود ، منفعت برده و مردم همچنان توان خرید خودرو های گران چینی را هم ندارند….عملا تکنولوژی هم مدیران خودرو و امثالشان به کشور وارد نکرده اند و در حد مونتاژ اسباب بازی بزرگ تجربه و فن بدست آورده اند….
کرگدن باواریا
۱ مرداد ۱۴۰۳قیمت خودرو میکشه بالا گول نخرین اگه قصد خرید دارین بخرین به هر قیمتی که شده
بماند برای یادگار.
علیرضا اعتمادی
۱ مرداد ۱۴۰۳سلام علی هستم و مطمئنا اینبار هم برای قشر ضعیف هیچ فرقی نمیکنه پس از مردمی که رای دادید میخواهم هیچ وقت منتظر خودرو خوب نمونید
محمد
۱ مرداد ۱۴۰۳چقدر باید مردم تحقیر شن؟! از تحقیر مردم چه چیزی عاید دولتها و سیستمها میشه؟! انقدر با مردم بازی شده که مردم دیگه اخلاق و اعصاب براشون نمونده. مردم با این حقه ها دیگه خودشون مار خور حرفه ای شدن! جامعه التحاب داره. جامعه شناس تو مملکت نداریم؟!
مو
۱ مرداد ۱۴۰۳با سلام یک نفر بگه چرا دولت باید ارز ماشین من و شما را تخصیص بده.هرکس ماشین میخواد بره بخر بیاره و گم رکیشو هم بده .دولت اگه واقعا دلش میسوزه .۱ -شفاف بگه برای ورود باید این چند مورد را انجام داد بدون مانع تراشی و مبهم که باعث مشکلات برای افرادی که ماشین نیاز دارند میکنن به وجود نیاد ۲-حق فروش ماشین را تا س دو سال نداشته باشه .سود جویان پولشون دو سال نمیخابوند.
ابوحلیم
۱ مرداد ۱۴۰۳همش سرگرمی و فریب افکار عمومی است این کار غیر ممکن است در ایران چونکه صاحبان قدرت نمیخواهند ملت ایران راحت زندگی کنند
genius
۱ مرداد ۱۴۰۳یعنی هیچکی به مغزش خطور نکرد بحث تعمیر و نگهداریشون چی؟؟؟بابا جان یه موبایل کمتر معروف تو ایران مثلا وان پلاس بری بخری یه قاب براش پیدا نمیشه مالک اول و آخرش خودتی اونوقت ماشین بدون خدمات عملا گاری میشه که!!
رضا
۲ مرداد ۱۴۰۳چرا بحث رو منحرف میکنید ؟
کسی که خودرو میخره ، حتماً از نوعی تهیه میکنه که مشابه اون در بازار باشه ، مثل هیوندای و کیا و تویوتا و ….
این ماشین ها هم در ایران زیاد هست و قطعات و خدمات دارند .
بدتر از خودروهای چینی نیست که قطعاتش پیدا نمیشه و گران هم هست !
خواهشمندم سنگ اندازی نکنید .
منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح دهید تا کشوری رو به رشد داشته باشیم .
سپاس
علیزاده
۱ مرداد ۱۴۰۳برا من که ماشین ۶ سیلندر میخوام فایده نداره با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بالای ۲۵۰۰ سیسی میتونم یک کمری گرند ۲۰۰۵ بگیرمو حالشو ببرم
قاسم
۱ مرداد ۱۴۰۳سلام
این طرح فقط برای اقشار ثروتمند جامعه است و برای قشر متوسط و پایین هیچ کاربردی ندارد چون مردم هنوز درگیر خرید یک ساختمان ماندن چه برسد که ماشینی با این قیمت بخرند اقشار پایین جامعه اگر ده سال پس انداز کنند و و بعد ان یک وام هم بگیرند تازه با این حقوق پایین می توانند یک کوییک یا یک ساینا بخرند پس طرح را بنام ثروتمندان ثبت نمایید
نه مردم متوسط یا ضعیف جامعه؟
رضا
۲ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز ، وقتی واردات انجام بشه و عرضه از تقاضا بیشتر بشه ، قیمت خودرو پایین میاد .
مثلاً وقتی تویوتا کمری ۲۰۱۹ به قیمت ۱،۲ میلیارد برسه ، مطمئنا کوییک و ساینا زیر ۲۰۰ میلیون میشه .
شاد و پیروز باشید
رضا
۱ مرداد ۱۴۰۳سلام …معلومه به خیلیها فشار اومده واسه واردات خودرو کسانی که سود هنگفتی میکنن این طرح کاملا عادلانه هستش بعد هم خودروی خارجی خدمات پس ازفروش که ایرانخودرو وساسپا فقط یکسال دارن و خودروی خارجی تا چندین سال خدمات نمیخواد قطعه هاشون که فرادونه تو بازار وهیچ مشکلی نیست تنها تصمیم صحیح دولت بوده
رهگذر
۱ مرداد ۱۴۰۳قرار است منابع ارزی دستدومها هم از محل ارز حاصل از صادراتی مانند کالا، خدمات، سرمایههای خارجی
مردم عادی مگه اینکارارو میکنن خارج از کشور پول دارن؟
MjM
۱ مرداد ۱۴۰۳اینجا ایران است (البته ج ا) و تصمیمی که به نفع مردم باشه، گرفته نشده و نخواااهد شد. تمام
پرویز رضایی
۱ مرداد ۱۴۰۳این طرح هم مثل بقیه طرحها ، ناکارآمد و ناقص خواهد بود
پس از شش ماه جنگ و گریز ، هیچ خودرویی وارد نخواهد شد و سپس باعث تورم و نابسامانی بیشتر بازار خودرو خواهد شد
ببین کی گفتم …
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳درود بر دوستان، متاسفانه عزیزان دولت و سازمان صمت و…. یا نمی خواهند کاری کنند برای مردم یا واقعا تخصص لازم رو ندارند و اینقدر یک موضوع ساده رو پیچیده می کنند که طرف سرگیجه می گیرد، اول اینکه می توانند یک لیست مشخص کنند و به مردم بگویند طبق این لیست می توانید خودرو وارد کنید که هم پشتیبانی داشته باشد و هم از نظر زیست محیط و… مشکلی نداشته باشد. دوم، بگویند ارز از همان کشور باید تهیه کنید و نمی توانید از کور خارج کنید حال به هر طریق، اصلا شما چیزی ببرید و در آنجا بفروشید برای خرید خودرو و یا ریال خودمان را ببرید و در صرافی های آنجا تبدیل کنید این که خیلی هم به نفع ما هست، سوم، خودرو را طبق مشخصات لیست وارد می کنید و به سمت مبادی گمرک آن شهر یا بندر می روید و در آن مرکز گمرک همه عوامل و کارمندان مورد نیاز برای ترخیص و نمایندگان سایر سازمانها مثل صنعت و معدن و محیط زیست و… بایستی حضور داشته باشند تا اتومبیل حداکثر ظرف چند ساعت ترخیص شود و بروی به سلامت و تمام، این واقعا کار پیچیده ای هست که در حال حاضر همانطور که دوستان در بالا گفتند از هفت خان رستم بایستی عبور کنی و فرآیند کار روزها و ماه ها طول می کشد، این که بنده گفتم می شود یک راهکار انقلابی و بی دردسر برای رفاه حال مردم و تمام، اگر موضوع را خیلی پیچیده کنند یعنی تمایلی به این کار برای مردم ندارند، وااسلام
علی
۲ مرداد ۱۴۰۳درود دوست عزیز دولت هم همین کار را کرده و قوانینش و توضیحاتش هم همین گفته
فقط یه مشکل داره اون هست که تامین ارز برای عموم و یا بیشتر مردم امکان پذیر نیست که باید دید در آینده دولت جدید چکار می کنه با این موضوع
ایرانی بدبخت
۱ مرداد ۱۴۰۳بخاطر رانت و مافیا و اختلاسگر و دزد ی و منافع عده قلیلی اینگونه طرح ها بجایی نمی رسد
سيدعلي
۱ مرداد ۱۴۰۳اصلا مگه افغانستان یا عراق چه سرمایه ای دارند که ارز میدهند و ماشین آنچنانی وارد میکنند در ضمن همه قطعات و نمایندگی در ایران هستش و اینکه طرف میرود ارز آزاد را میبرد اونجاو میخرد و اصلا به دولت ربطی نداره بعد که وقتی طرف ارزش را به دولت نمیدهد و برای خدش نگه میدارد حالا گیرم ببره و ماشین را وارد کند وقتی این ارز دست دولت نیست چه ضرری برای دولت داره و چه نفعی براش داره وقتی طرف نمیفروشد و نگه داشته پیش خودش
عبدالرضا ابراهیمی
۱ مرداد ۱۴۰۳دلم به حال خودم و ملت ساده لوح میسوزه که باز هم دلخوش به وعده های پوچ ….میدهند اخه مافیای ثروتمند خودرو که همه از دیدنشون تو سوراخ موش قایم میشن کسی جرات واردات خودوی با کیفیت به کشور داره؟
امین
۲ مرداد ۱۴۰۳باسلام
چرا خودرو دست دوم خارجی ؟؟؟
مگر خودروی صفر در خارج از کشور موجود نیست؟
هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای خارجی واقعا زیاده
اگر واقعا به فکر مردم هستن باید در مقابل هر خودروی فرسوده داخلی یک خودروی صفر خارجی وارد بشه
رضا
۲ مرداد ۱۴۰۳خودروی دست دوم از نظر قیمتی میتواند با خودروهای داخلی رقابت کند و در نتیجه انحصار را از بین می برد و خودروساز داخلی مجبور به افزایش کیفیت میشود.
هفته گذشته یه کوییک دیدم که برف پاکن عقبش فعال شده بود و بنده خدا نمیدونست صدا از چیه ،
بعداز کلی جستجو دیدم که مکانیزم دسته برف پاکن ، از نظر ظاهری مشابه خودروهای خارجی هست ( قیمتِ سرِ دسته مربوط به عقب میشه ) ولی حرکت نمی کنه ! و در نهایت دکمه ای در سمت چپ فرمان پیدا کردم که برف پاکن عقب رو قطع کرد .
واقعاً تعجب کردم که چگونه چنین طراحی میکنند .
جالب تر اینکه آب پاشی نداشت .
خواهش میکنم چنین خودروهایی رو نخرید تا سیستم اصلاح شود
سپاس
رضا
۲ مرداد ۱۴۰۳خودروی دست دوم از نظر قیمتی میتواند با خودروهای داخلی رقابت کند و در نتیجه انحصار را از بین می برد و خودروساز داخلی مجبور به افزایش کیفیت میشود.
هفته گذشته یه کوییک دیدم که برف پاکن عقبش فعال شده بود و بنده خدا نمیدونست صدا از چیه ،
بعداز کلی جستجو دیدم که مکانیزم دسته برف پاکن ، از نظر ظاهری مشابه خودروهای خارجی هست ( قسمتِ سرِ دسته مربوط به عقب میشه ) ولی حرکت نمی کنه ! و در نهایت دکمه ای در سمت چپ فرمان پیدا کردم که برف پاکن عقب رو قطع کرد .
واقعاً تعجب کردم که چگونه چنین طراحی میکنند .
جالب تر اینکه آب پاشی نداشت .
خواهش میکنم چنین خودروهایی رو نخرید تا سیستم اصلاح شود
سپاس
علیرضا شاه وردی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳درود،یه ماشین ۱۰ سال کار کرده ژاپنی هنوز دوام وکیفیتش از ماشین نو ایرانی و چینی بهتره،خودشون هم میدونن،به همین خاطر گفتن دست دوم خارجی کم کار که قیمتش نصف نو باشه و ارز کمتری از مملکت خارج بشه،مثلا یه کرولا ۲۰۲۰ را میشه با ده هزار دلار وارد کرد با گمرکی نصف قیمت که با دلار الان برای مصرف کننده حدود ۱ میلیارد میشه و قطعا کسی سمت ماشین ایرانی و چینی نمیره مگه اینکه قیمت اونا بشه یک سوم قیمت الان،،،طرح خوبیه ولی به نظرتون آقایون و ارگان هایی که دارن از ایرانخودرو سایپا و واردات ماشین چینی ها با این حجم از سود آوری،میذارن این اتفاق بیفته؟؟؟ قطعا نه
غلام حسین
۲ مرداد ۱۴۰۳اصل ورود خود رو برای دولت کار مهم و هزینه بری نیست اصل تامین قطعات آن خودرو است حال اگر صدها نوع خودرو با برندهای مختلف وارد کشور شود باید میلیاردها دلار صرف تامین قطعات آن کرد چه بهتر که خودروی وارد کنید که در داخل قطعات آن موجود است مثل برند پژو
Aref
۲ مرداد ۱۴۰۳مردم عادی منشأ ارز خارجی از کجا بیارن؟؟؟
فقط همین آقا زاده ها میتونند وارد کنند.
احمد
۲ مرداد ۱۴۰۳بابا اصلا چرا ما باید بریم پس مونده یه کشور دیگه رو بخوریم مگه نداریم جنگ زده ایم چیه مشگل .چرا باید تریلی مان یا آف هاش تو گرجستان ۸۰۰تومن باشه ولی اینجا ۵تومن یا ۶تومن چرا تو اماراتمدهمینطور وقتی ایران ناسیونال تو ایران افتتاح شد این امیران امارات تو چادر زندگی میکردند حالا بریم موتور ماشینه دست دومشون بیاریم تویوتا و بذارین همون ۱ودویست البته یسری مدلاش برسه به دست مردم یا یسری ماشیناین برند تا یه میلیارد به قیمت درست برسه به مصرف کننده اون موقع مصرف کننده ای که دوست داشت خودروی ملی سوار شده میاد دنا بخره ۸۰۰تومن چرا همه چی اینجا زوریه این طرحم سرش تو حیله سرمایه دار .چرا ایرانخودرو نمیتونه ۲۰۶ ۳۰۰تومن به دست مشتری بده فولاد که داریم می که داریم آلومینیوم که داریم نیروی کار مهندسم داریم چرا قیمتش سراز ۷۰۰ وهشتصد در میاره ژاپن هیچ مواد اولیه ای ندارها تویوتاش کمتر از دمای ایران در میاد .به قرآن دست یه بچه دیپلم معدل ۱۰بدین مشکلتون حل میکنه
احمد
۲ مرداد ۱۴۰۳مردم فقط تو یه مسیرهای میخوان قرار بدن من برگردم بگم بذار با این دوزار پولم یه ماشین بیارم پولم با تورم دلاری ارزشش حفظ سه تمام مردم رو کردین کاسب تو آلمان و فرانسه هم اینجوری ۴۵سال تو قیمت گذاری ماشین موندیم ماشیناین مدل ۷۵ هنوز داره تو ایران کار میکنه چرا ایران خودرو و سایپا رو موظف نمیکنیم خودروهای ۱۰سال گذشتشنو عوض کنن همین واردات دست دوم ببینیم یه ماشینی که تو گرجستان ۶۰۰تومنه تا پلاک بشه چند میاد راحت ۱/۷۰۰در میاد چرا تا مردم صف ببندن برای ۲۰۷ بی کیفیت بدنه کانال کولر ۸۰۰تومن این شد تدبیر این شد راه درست به طرف صنعتی شدن چرا راننده تریلی بدبخت باید ماک جنگی سال ۱۹۷۵میلادیو ۱/۵۰۰میلیارد وپونصد پول بده نه کولر نه هیدرولیک هیچی بعد تو گرجستان ولوو یا مان یه ماک جدید ۸۰۰تومن باشه تو ایران ۱۹۲۱ صفر ساخت ایران دیزل ۳/۵۰۰باشه یعنی با ۳/۵۰۰تو گرجستان فکر کنم جت شخصی بخریم این چه اقتصاد فلجیه حالا هی رییس جمهور عوض کنین.ما میگیم خر نمیخوایم وارونه.خر عوض میشه.
نادم
۳ مرداد ۱۴۰۳دولت محترم
اون پول ملتو نده خودروساز!! مونتاژگر محصولات چین
بجاش خودت خودرو بیار ، با قواعد و قوانین مرتب و منظم با تعرفه منطقی ، به مردم بفروش، عوایدش نوش جانت
همزمان نمایندگیهاشو با قواعد و قوانین جدی بیار داخل کشور و ازشون بشرط بکارگیری و آموزش نیروهای بومی، استفاده ببر
بخدا با جمع شدن خودروسازا و مونتاژگرا هر کسی بیکار بشه ، میشه در نمایندگی های خودروسازان خارجی در کشور و در تعمیرات و خدمات و … جذب کرد و اینهمه پول بی زبان و جان مردمان و عاقبت خانواده ها را با تولیدات افتضاح داخلی به فنا نداد
جلوی یه رقم کوچک مافیای خطرناک را بگیرید و ۷۰، ۸۰ میلیون مردمو از این بلاهای خودناساخته رهااااااا کنید