مدیرعامل نیرومحرکه از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در سال جاری خبر داد. قرار است این گیربکس بر روی خودروهای ریرا و تارا نصب شود.
به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، نیما مصلح با اشاره به اینکه این شرکت با داشتن نیروی متخصص و سابقه خوب، قطب تولید گیربکس در کشور بوده و توانایی تامین نیاز داخل را دارد، گفت:
با توجه به امکانات و تخصص موجود در نیرو محرکه، این مجموعه تنها شرکت موجود در ایران و خاورمیانه است که دارای فناوری تولید مجموعه کامل گیربکس دستی است.
وی افزود: در سال گذشته موفق به تولید ۴۲۰ هزار دستگاه گیربکس شدیم. در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، با تولید روزانه دوهزار دستگاه گیربکس را دنبال میکنیم.
مدیرعامل نیرو محرکه در مورد تولید گیربکس اتوماتیک اظهار داشت:
در سالهای گذشته تمرکز بر تولید گیربکس دستی بوده و به همین دلیل، سرمایه گذاری لازم برای تولید گیربکس اتوماتیک صورت نگرفته است؛ در سال جاری برنامه ریزی هایی به منظور سرمایه گذاری لازم در این بخش نیز صورت خواهد گرفت.
وی افزود: با توجه به مونتاژ گیربکس اتوماتیک، از الزامات و برنامههای ما در سال جاری این است که خطوط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه (DCT) را راه اندازی کنیم؛ بر همین اساس، بر روی تولید گیربکس اتوماتیک تمرکز خواهیم کرد تا پاسخگوی نیاز ایران خودرو باشیم.
گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ایران خودرو از کجا آمده؟
آبان سال قبل بود که علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در سفر به چین از کارخانه یکی از بزرگترین سازندگان گیربکس چین بازدید کرد؛ در آن سفر توافق نامه طراحی، توسعه و ساخت داخل گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه از نوع روغنی (تر) بین این شرکت و ایران خودرو منعقد شد.
طی این توافقنامه، مقرر شده تا در مرحله نخست همکاری، یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه اختصاصی برای پلتفرمهای جدید ایران خودرو طراحی شود و در مرحله دوم، پس از راهاندازی خطوط تولید این گیربکس در شرکت نیرومحرکه ایران خودرو، فرآیند ساخت داخل آن به صورت موازی آغاز شود.
بزودی محصولات جدید تارا و ریرا با موتورهای سه سیلندر IK3-TGDI و چهارسیلندر EFP-TC به همراه گیربکس اتوماتیک هفت سرعته WET-7DCT به بازار عرضه میشوند.
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳علی جردن
عشقت گیربکس دو کلاچه اومد برو ریرا بخر علی جان!
بعد شوتیش کن برو ۴۰ تا تیر بخور آهنگ کالیدور بزار زنده بمون
علی جردن!
زندگی فردا ۵۱۱ ای حق تو نیست به جان نوید!!!😥😥😥
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ایشالا رو هایما هم بذارن😢
رومانی>چین>فرانسه
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شما آفتابه نمیتونین تولید کنین گیربکس 2 کلاچه رو کجای دلم بذارم
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شما سوار نشو با بی ار تی محجور باش
سوشیانت
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چی بهت میرسه از آشغال ساز هایی مثل ایران خودرو و سایپا دفاع میکنی؟!
راستگو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳باو جدیش نگیر اینا حمایتشون تا وقتی هس که لفظی باشه
وقتی وقت عمل شد خودشونم پول خرید ندارن
البته منظورم اینان ک نمیتونن کسایی ک اینا ازشون حمایتت میکنن هم بنز بی ام میخرن نه ریرا
درد و نفرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳من خودم قصدم حرید این ماشینه به هر حال ولی نسل های سوم چهارمش
نسل اولش مث نسل اول شاهین خرابی زیاد داره
پیشرفت خوبیه واسه صنعت فلک زده و گند خودرو ایران ولی مشکل اینه کنده اقا کندهه ، باید 4 نسل خودرو جدید بدن بیرون که خرج زیاد داره نمیدن
اخرش سال 2030 ماشین جدید اطلس پلاس و کوییک پرو پلاس معرفی میکنن
درد و نفرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳من خودم قصدم حرید این ماشینه به هر حال ولی نسل های سوم چهارمش
نسل اولش مث نسل اول شاهین خرابی زیاد داره
پیشرفت خوبیه واسه صنعت فلک زده و گند خودرو ایران ولی مشکل اینه کنده اقا کندهه ، باید 4 نسل خودرو جدید بدن بیرون که خرج زیاد داره نمیدن
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا به تو چی میرسه اینقدر سنگ اروپایی هارو به سینه میزنی هیچ جای دنیا اندازه ایران واسه ماشین های اروپا و امریکا خدمت نمیکنن جالب نیست 😉 بخدا زشته
سوشیانت
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چون ماشینی که امکانات خوب کیفیت خوب پرفورمنس خوب ایمنی خوب و… داره جای دفاع کردن ولی اون وقت دلیلت برای دفاع کردن از این دو آشغال ساز چیه؟!
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جمع کن بابا اروپا یعنی بنز بی ام و جمع نبند کل محصولات تمام محصولات استلانتیس اشغالهای گرونی ان در مقابل محصولات چینی فقط کافی مصاحبه مدیر عاملاشونو بخونی شبها خواب ندارن از ترس خودرو های چینی
froG-driVer
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کجای کاری که صادرشم میکنن😂😂 به چین!!
ALI A
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳مشخصه اطلاع نداری. ایران در تولید آفتابه حرف اول رو در حوضه خلیج فارس و خاور میانه میزنه… صحبت های صادرات افتابه به اروپا و امریکا هم شنیده میشه…
حمید مسلمی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ایران بزرگترین تولید کننده خاویار وزعفران وپسته هست
ودر زمینه فولاد وپتروشیمی هم قدرتمنده وحتی به خود ایتالیا هم صادرات فولاد وچدن داشتیم
دیگه شما ایرانو زدید ترکوندید از بنگلادش بدبخترش نشون میدین!
B
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بزرگترین تولید کننده خاویار که چینه زعفرون و پسته هم تو ایران انقدر شایع هست در اکثر کشور های دیگه مردم اهمیتی به این چیزا نمیدن سالی یبارم پسته و زغفرون نمیخورن فولاد و چدن ایرانی هم که جز کالای های بی کیفیت بازاره
بله از بنگلادش یجورایی بدبخت تره اگه تحریم ها و ارزش پاسپورت رو حساب کنیم
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از فردا تعمیرگاه های گیربکس پر میشه از ریرا
الهام تبسمی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها نقطه قوت ریرا گیربکس ۲ کلاچه اش است که این مدل گیربکس ها در لذت بردن از رانندگی فوق العاده ان
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اره لذتش مثل گیربکس دوکلاچه فیدلیتی که تو ترافیک بعد از چند بار گاز و ترمز گیربکس داغ میکنه و چراغ چک روشن میشه 😂
حالا اونو چین با هزارتا بلدم بلدم ساخته بود وای به حال ریرا
علی جردن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دو نوع گیربکس دوکلاچه داریم
دوکلاچه تر و دوکلاچه خشک
دو کلاچه های خشک داغ میکنن
دوکلاچه های تر میتونی کل سالو بدون خاموش کردن موتور ماشینت برونیش
HR3
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳پس بزن شش دروغ نبود
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جای تقدیر داره.
javad-bmw
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دوباره اوایل سال هستیم و گنده گویی هایی میشنویم که سال بعد همین موقع مشخص میشه ، فقط حرف مفت بوده.
درد و نفرین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اینکه ریرا بیاد اتفاق مثبتیه برا صنعت خودرو ایران
اما چند تا مشکل هست : .5 ساله طول کشید و تبلیغشو کردن تا بیارن و هنوز هم خط تولیدشو به طور کامل افتتاح نکردن
که نشون دهنده رویه کند صنعت خودروسازی ایران حتی اگر تصمیم به تولید خودرو جدید بگیرن هست
درصورتی که چین و کره و… هر سال یه فیس لیفت و خودرو جدید میدن بیرون
پس معلومه که خودروسازی تو ایران یک صنعت عقب مانده خواهد ماند حتی اگه اخر زورشون رو هم بزن و تا اخرش باید وارد کنیم ماشین چینی کره ای و….
كولول خودرو شناس
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بیاین یک بارم بگید دمشون گرم
genius
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بعد 45 سال که اینا مملکت رو شش دانگ بنام خودشون زدند و ریشه مالکین اصلی تموم کارخانجات بنفع بنیادها زده شده حالا شرکت چرخشگر تبریز ما الآن باید شونه به شونه دی.ای.ای چین میزد اونوقت بابت این همه عقب موندگی و انفعال و تباه کردن زمان به کی باید بگیم ایول؟!
رها
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اولش خوشبختانه نگفتند نبوغ و تلاش مهندسین داخلی، راستش را گفتند از چین تکنولوژی را آوردند. متاسفانه نمیخوان یا نمیشه از طرحها و توان جوانان تو دانشگاه های صنعتی خودمون استفاده کنند.
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در هر صورت یک عده در حال ناله کردن هستند.
خودشون طراحی کنند دم از بی کیفیتی می زنید.
از چین فناوری ساخت رو انتقال بدهند باز دم از حمایت داخلیا می زنید.
کلا اظهار نظر نکنید.
محسن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳هرغلطی میخوان بکنن فقط تعرفه واردات رو مثل بقیه کشورا بزارن. اونوقت شما برید از تولید ملی حمایت کنید ما هم دیگه غر نمی زنیم . یه ماشین بی کیفیت ، با طراحی افتضاح و ایمنی پایین رو با قیمت دستوری میفروشن هم خودرو ساز سالی سه میلیارد دلار زیان میده هم خریدار باید تو بازار آزاد اون اشغالو هم قیمت یا حتی گرونتر از یه ماشین به روز و با کیفیت ژاپنی و کره ای بخره تازه آخر سر اون سه میلیارد دلار زیان هم با وام های بدون برگشت و خلق نقدینگی از جیب مردم ور میدارن میزارن تو جیب خودروساز . این وسط فقط مردم له میشن و قطعه ساز ها ، دلال ها و حامیان شون در مجلس و دولت سود میکنند.
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳امیدوارم اراده سیاسی شکل بگیره و صنعت خودرو روی ریل درست بیفته
درد و نفرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳امیدوارم
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نکته خوبش اینجا هست که قراره به صورت اختصاصی برای ایران خودرو طراحی بشه و اینجوری نیست که از فلان خودرو کپی کرده باشن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بدترین اتفاق ممکن هست
Silent
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳میشه دلیلش رو هم بگید.
من بنظرم همین گیربکس at که قراره روش نصب بشه بهتر هست عیبی هم داشته بنظرم دیگه کمتر شده یا نیست.
genius
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشاالله زوماکس و لاندای چین که نه چون خودشون با دزدی صنعتی تونستن اینا رو تولید کنن به قیمت کف بازار خط تولیدشون رو بهتون میفروشن!!!