ایستگاه خبر

لایحه واردات خودروی دست دوم در مجلس تصویب شد؛ تایید جزئیات و تعرفه ها

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، تاییدیه برای وادرات خودروهای دست دوم صادر شد. حالا جدول تعرفه‌های گمرکی و جزئیات قاونی برای مدل‌های کارکرده منتشر شده است.

نمایندگان مجلس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص لایحه افزودن مواد جدید به قانون ساماندهی صنعت خودرو را پذیرفتند. ظاهرا تصمیم امروز، صرفا به دولت اجازه می‌دهد برای واردات خودروهای دست دوم، اقدام کند اما چگونگی اجرای این طرح هنوز مشخص نیست. باتوجه به تاخیرهای دیده شده در فرایند واردات مدل‌های صفرکیلومتر که با گذشت ۱۴ ماه، هنوز عملی نشده است؛ نمی‌توان امیدی به واردات خودروهای دست دوم داشت.

اوایل بهمن ماه ۱۴۰۱، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با واردات خودروهای دست دوم  که عمر کمتر از ۵ سال داشته باشند موافقت کرد تا شاید افزایش قیمت موجود در بازار آزاد کنترل شود اما در نهایت با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ممنوعیت واردات خودروی کارکرده، بدون تغییر باقی ماند. علت این مخالفت، مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»، سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» و همچنین سیاست های کلی «برنامه هفتم» بود.

واردات خودرو

قانون ممنوعیت واردات خودروهای کارکرده، حدود ۴۰ سال سابقه دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل ممنوعیت واردات خودروهای دست دوم طی چند دهه‌ی اخیر، جلوگیری از وابستگی‌های مربوط به لوازم یدکی عنوان شده است. با این اوصاف، قطعا برای ورود خودروی دست دوم، شروط متنوع مثل فعالیت نمایندگی برای خدمات پس از فروش، ممنوعیت برندهای امریکایی، محدودیت کیلومتر و قیمت کارشناسی، لحاظ خواهد شد.

 

براساس بیانیه مجلس شورای اسامی، موارد زیر به عنوان مواد (۱۱) تا (۱۳) به قانون ساماندهی صنعت خودرو – تصویب شده در سال ۱۴۰۰ و تغییرات بعدی آن – اضافه می‌شوند:

ماده ۱۱- به منظور تنظیم بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده مجاز است.

تبصره ۱- برای واردات این خودروها، الزام به انتقال فناوری طبق بند ۲ و همچنین بند ۳ ماده ۴ این قانون وجود ندارد.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرایی این ماده شامل مواردی مانند روش تامین ارز مورد نیاز، حمایت از تولید داخل، استانداردهای فنی خودروها (کمتر از ۵ سال عمر در زمان ورود به گمرک) و چگونگی اثبات آن‌ها، شرایط واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی پیشنهاد شده است و باید ظرف یک ماه پس از اجرای قانون تهیه و توسط هیئت وزیران تصویب شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش عملکرد این ماده را هر شش ماه به کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

ماده ۱۲- تبصره ۶ ماده واحده قانون محاسبه و وصول حقوق ورودی گمرکی، سود بازرگانی و مالیات خودروها و ماشین‌آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آنها (مصوب ۱۳۷۱) به شرح زیر تغییر کرده و تبصره ۸ ماده واحده مذکور حذف می‌شود:

تبصره ۶- ارزش ماشین‌آلات راهسازی و خودروهای مجاز به ورود به کشور (شامل نو و کارکرده) هر سال بعد از بررسی اسناد قابل دسترس، از جمله قیمت‌های تولیدکننده(Manufacturer’s Suggested Retail Price) و قیمت جهانی مشابه (پیش از تخفیفات احتمالی) بر اساس روزنامه‌های معتبر اقتصادی و تجارت جهانی توسط کمیسیون تعیین ارزش دارایی‌های دولتی به تصویب هیئت وزیران در ابتدای سال مالی به ارز دلار یا یورو اعلام می‌شود.

تبصره ۳- برای اعمال تبصره ۶ ماده واحده مذکور، کمیسیون تعیین ارزش دارایی‌های دولتی موظف است تا پایان مرداد ماه هر سال، ارزش خودروهای مجاز به ورود به کشور را بر اساس روزنامه‌های معتبر اقتصادی و تجارت جهانی و با استفاده از اطلاعات موجود در اسناد تولیدکننده و قیمت جهانی (پیش از تخفیفات احتمالی) به تصویب هیئت وزیران برساند.

ماده ۱۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا پایان سال ۱۴۰۴ جهت توسعه صنعت خودروسازی و افزایش کیفیت تولید داخل، طرح‌هایی را در راستای کاهش وابستگی به واردات خودروهای کارکرده تدوین کند و به هیئت وزیران ارائه دهد.

در این زمینه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است به همکاری با نهادهای مرتبط، برنامه‌هایی را طراحی کند که هدف آن‌ها کاهش وابستگی به واردات خودروهای کارکرده باشد. این برنامه‌ها می‌توانند شامل حمایت از تولید داخل، توسعه صادرات و افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل باشند.

این تصمیمات به منظور تأمین نیازهای بازار داخلی، کاهش قیمت خودروها و افزایش رقابت در صنعت خودرو اتخاذ شده است. همچنین در جلسه مجلس، نمایندگان بر لزوم رعایت استانداردهای محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت توسط خودروهای کارکرده تأکید کردند.

 

ساز و کار واردات خودروهای دست دوم

ظاهرا افراد و سازمان‌های مستقل می‌توانند خودروی دست دوم وارد کنند. تامین ارز مورد نیاز، حمایت از تولید داخلی، معیارهای فنی خودروها و روش اجرای آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی، گمرک، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد ملی ایران تهیه و توسط هیئت وزیران تصویب خواهد شد.

به علاوه، شرط نمایندگی برای ورود خودروهای استفاده شده و انتقال فناوری در این قانون حذف شده است. ورود خودروهای دست دوم با عمر کمتر از پنج سال به کشور مجاز است (چه خودروی نو و چه استفاده شده). تعیین قیمت خودروها بر اساس مستندات قابل دسترس شامل منابع رسمی تولیدکنندگان یا قیمت نمایندگی‌های رسمی در کشورهای دیگر محاسبه می‌شود تا حقوق و عوارض گمرکی از واردکننده گرفته شوند. دیگر نکته مهم اینکه، تبصره ۸ قانون خودرو، پیراموت دریافت حقوق گمرکی و سود تجاری و مالیات بر اساس ارزش ساخت خودروی صفر کیلومتر، حذف شده است.

هزینه‌های گمرکی برای واردات خودروهای کارکرده در سال ۱۴۰۲

–  برای واردات هر نوع خودرو، نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گواهی استاندارد و محیط زیست و تأیید منشأ ارز واردات خودرو از بانک مرکزی است.

– مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی ۹ درصد (محاسبه شده بر اساس جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی)

– حقوق ورودی یک درصد به عنوان عوارض هلال احمر

– عوارض پسماند نیم در هزار از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی

– عوارض واردات خودروهای بنزین سوز و هیبریدی ۱۰ درصد از ارزش گمرکی

– عوارض ریالی برای واردات مینی بوس، اتوبوس، کامیون، تریلر و خودروهای سواری

– عوارض واردات خودروهای سواری ۵ درصد از ارزش فوب

– در صورت واردات بدون کارت بازرگانی یا توسط اشخاص حقیقی، ۲ درصد مالیات علی الحساب

– هزینه استاندارد ۸ در هزار از ارزش cif برای گواهی اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروی ترخیص شده

– یک و نیم درصد (۱.۵) از ارزش خودرو و ۱۰ درصد از ارزش گمرکی خودرو برای شماره گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی)

– سه درصد از ارزش گمرکی برای شماره‌گذاری

– هزینه نقل و انتقال دارایی و عوارض شهرداری در هنگام پلاک کردن خودرو، که بسته به نوع خودرو متفاوت است.

 

میزان حقوق ورودی خودروهای وارداتی

در سال ۱۴۰۲، حقوق ورودی خودروهای سواری بر اساس حجم موتور، نوع سوخت و قدرت محرکه خودرو تعیین می‌شود. به عنوان مثال، حقوق ورودی خودروهای بنزینی به شرح زیر است:

حجم موتور (سی سی) حقوق ورودی (%)
کمتر از ۱۰۰۰ ۲۰
۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ ۷۰
۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ ۹۵
۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ ۱۳۵
۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ ۱۶۵
بیشتر از ۳۰۰۰ ۱۷۵

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی علی وحیدی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اخه چرا باید دلمون خوش باشه به دست دوم های خارجی(اونم مال سال ۲۰۱۲ تا فوقش ۲۰۱۶

    موافقم 27
    مخالفم 189
    1. جمشید

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (439 ديدگاه)

      خودروهای نهایتاً با عمر ۵ سال اجازه ورود به کشور رو دارن یعنی مدلهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ و خودروهای با عمر بالاتر از ۵ سال اجازه ورود به کشور رو ندارن

      موافقم 128
      مخالفم 2
    2. اشکان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      آفریقا بری کلا نو نمیخرند ، البته اونجا ده برابر قیمت جهانی نمیندازند به ملت ، ولی همه تو کار دست دوم ژاپنی اند….وقتی خودروسازی نداری ، پولت ام به نو درست و حسابی نمیرسه ، بهترین انتخاب دست دوم درست و حسابیه !! همینم بشنو و باور نکن….
      بلاییه که سر مملکت آوردند دیگه ، شدیم کشور درجه سه و چهار….

      موافقم 99
      مخالفم 8
      1. نجف

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برادر ما افریقاییم ؟لیاقت ما در حد افریقاست؟

        موافقم 13
        مخالفم 58
        1. Bmwgg6

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          تفکرات انارشیستی و ملی گرایی تو صحبتتات موج میزنه 😑🤲😂

          موافقم 28
          مخالفم 4
        2. محمدرضا

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          چی باعث شده فکر کنی فرقی بین تو و اون و یا دیگری هست؟

          موافقم 11
        3. Behi

          ۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (167 ديدگاه)

          ببخشید اینجا ریپ میزنم، جناب اشتری لطفاً یه لیست در مورد قیمت خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال بزنید تا ببینیم منتظر خریدشون باشیم یا بریم تو صف پراید🙏

    3. مزدا

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2082 ديدگاه)

      واقعا فک میکنی دست دوم وارد میشه!!؟
      یک سال هست واردات خودرو صفر آزاد شده تا حالا دیدید خودروی وارد بشه!؟
      اینا همش بازیچه نزدیک انتخابات مجلس هست.
      دلخوش نباشید هیچ خودروی وارد نمیشه

      موافقم 69
      مخالفم 2
    4. حسین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      مطمئنا تجربه داشتن خودروی خارجی نداشتین، دست دومش هم خیلی بهتر از لگن های داخلی هست.

      موافقم 58
      مخالفم 3
    5. شرک

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      من موندم شماها چقدر پرتوقعین
      تا دیروز هزار جور ماله میکردیم که واردات بسته هست
      الان که آزاد شده اونم تا نهایت ۵ سال کارکرد (یعنی امسال مثلاً از ۲۰۱۸ به بعد )
      بازم غر میزنی
      شما کلت رو هرکاری کنم فقط غر میزنین
      تو آمریکا هم ماشین کارکرده هم وارد میکنن بعد ملت ایران که از وسط بهتش فرود اومدن توقع دارن رییس مرسدس بیاد ماشین صفر کارخونه رو از آلمان تا دم در خانه واسشون کول کنه
      خیلی پرتوقعین جدی میگم عوض اینکه خوشحال باشین شرایط بهتر شده فقط ناله میکنین

      موافقم 22
      مخالفم 68
      1. شرک

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        از دست این کیبورد بریدم به خدا
        اصلاح پیام بالا
        ماله-»ناله
        کلت-»ملت
        بهتش-»بهشت
        کنم-»کنند

        موافقم 7
        مخالفم 39
      2. دیا

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (148 ديدگاه)

        نمی دونم داری جدی حرف می زنی یا شوخی می کنی؟؟؟

        موافقم 22
        مخالفم 2
      3. محمد امین

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (62 ديدگاه)

        همون امریکایی که میگی خودرو نو و کارکرده با ورودی گمرکی فوق العاده کم وارد میشه،دست مردم در خرید از بین تمام برند های روز دنیا بازه،قدرت خرید مردم ده ها برابر این جاست، انقد بهمون ظلم شده که مجبور میشی به همین خواری و ذلت تن بدی، مردم بدبخت امریکا با حقوق 6 ماه شون تویوتا کرولا نو سوار میشن اونوقت اینجا شما باید 20-30 ماه ت رو بدی پژو پارس 35 ساله با کیفیت اشغال سوار شی. ببینم همون تویوتا کرولا دست دوم عربا به قول ارزشیا تفاله اونا رو می تونی زیر 2-3 میلیارد بخری یا نه؟
        هیچ کجا دنیا انقد بازار خودرو انحصاری و دولتی نیست. دوما با بساط حروم خوری مسئولین اینو بدون هیچ وقت قرار نیست وضعیت بهتر بشه.

        موافقم 14
        مخالفم 1
      4. M.j

        ۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هر موقع وارد شد..اونم نه ده بیست تا..حداقل باید 200 هزار دستگاه وارد بشه تا بازار همینجوری بمون،وگرنه از دی ماه یه افزایش شارپ داریم

    6. Amard

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (818 ديدگاه)

      خودرو نو ما با تکنولوژی ۴۰ سال پیش کیفیت تولیدش اشغال است ترجیح میدی با یک میلیارد ۲۰۶ پلاس اشغالی بخری یا مثلا با همین پول نیسان روگ هیبرید ۲۰۱۹ با کارکرد پایین یا مثلا هیوندای و کیا اقتصادی مثل i20 یا اکسنت با موتور ۱.۴ ضمن اینکه اگه خودرو سالمی بخری حداقل تا صد هزار کیلومتر تعمیر لازم ندارع بستع به نگهداری

      موافقم 11
      مخالفم 2
    7. DNA

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      پراید و مشتقات مال 1986
      مشتقات پژو 405 مال 1987
      مشتقات 206 مال 1998
      امیدوارم نکته رو گرفته باشی

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Amard

        ۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (818 ديدگاه)

        یه سرچی بزن تا بدونی پلتفرم pf1 چه زمانی استارت خورد بعد بیاد ایراد بگیر تازه 206 pf1 خالص نیس حاصل تلفیق 106 با pf1 ضمنا من کلی گفتم یعنی از مجموع تمام تولیدات اکثرا قدیمی هستند از پراید تا پژو و وانت جونیور وانت مزدا

  2. R@min

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1985 ديدگاه)

    آقای اشتری الان بالای 2500cc میشه اورد ؟؟؟

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      هنوز چیزی معلوم نیست
      اقلا تا سال آینده امیدی نداشته باشین
      برای زمستان ۱۴۰۳ ماشین ثبت نام کردن دوست عزیز

      موافقم 76
      مخالفم 6
      1. مردیم از خوشی

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1418 ديدگاه)

        بالا آورد ( مغز من : 🤮 )

        موافقم 47
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1985 ديدگاه)

        آدم میشناسم داره با سهمیه جانبازی و شهدا ماشین آمریکایی و آلمانی میاره بدون گمرگی اونم بالای ۷۰k حالا ما هم که حاضریم با پول خودمون از راه قانون خراب شدنشون یه دونه یه دونه ماشین بیاریم و همه بدبختیشم ب جون بخریم باید صبر کنیم ببینیم کی منت میزارن سر مردم اجازه حداقل امکانات زندگی رو بدن.

        موافقم 59
        مخالفم 37
        1. کورش

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (94 ديدگاه)

          چرا خالی می بندی؟ کدوم سهیه؟ حالا که می شناسیش اسمش رو بده ما هم بریم ازش بخریم. اگر وارد کرده اون هم بدون گمرک
          پس چرا توی خیابون نمی بیینیم. از این حرفهای مزخرف رو نمی دونم چرا سایت پدال درج می کنه

          موافقم 46
          مخالفم 35
        2. شرک

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          کوروش جان
          الان رنجروور ها و بنتلی ها و لندکروز های صفر و لکسوس lx های صفر و مرسدس AMG GT 63s های صفر رو(این یکی هنوز واسه بازار آمریکا نسخه ۶۳ عرضه نشده حتی! بعد تو ایران پر شده جدیدا)
          اینا رو نمی‌بینی تو خیابونا؟ من خودم تو یه شهر کوچکی زندگی میکنم همین چند روز پیش دوج دیدم تو پمپ بنزین
          جدا اگر نمی‌بینی برو چشم پزشکی

          موافقم 19
          مخالفم 27
        3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (714 ديدگاه)

          داش با سهمیه نمی زارن من پدرم خودش جانباز رفتم بنیاد جانبازان ببینم میشه وارد کرد بازم نمیشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3993 ديدگاه)

    من مخالفم . این طرح میتونه ضمینه ساز فساد سیستمی بشه.
    چجوری میخوان قیمت واقعی ماشینو در بیارن که بخوان مالیات گمرکشو حساب کنن؟!

    فرق بین فول آپشن با بدون آپشنو چجوری میخوان محاسبه کنن . حتما راس گیری نه ؟!

    بهترین کار واردات ماشین صفر از خود شرکت مادره

    موافقم 20
    مخالفم 68
    1. حسن

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      خیلی عجیبه وژدانا نگران فسادی
      چرا یک ایرانی باید نگران فساد مالی باشه یه جور میگی انگار ندیدی
      عزیز من هوای مملکت فاسده یک جا سراغ داری فساد مالی نباشه اینجا مملکت مفسدینه

      موافقم 58
      مخالفم 6
  4. مازیار

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هرچند اصل خبر فضاحت باره
    با اینحال در عمل مایه امیدواریه

    و بدبخت ملتی که امیدش مایه فضاحته

    موافقم 63
    مخالفم 8
  5. Ehsan

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    چه برندایی؟ چه حجم موتوری؟ چه سقف قیمتی؟
    هیچیش مشخص نیست،شورای نگهبان هم باید تایید کنه؟؟
    اگه اونم تعیین کننده باشه که رد میکنه قطعا

    موافقم 33
    مخالفم 4
  6. AMANTE

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    الان این یعنی شخص نمیتونه برای خودش ماشین دست دوم بیاره و حتمی باید یک شرکت اینکار رو انجام بده!؟

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      واردات شرکتی هم فعلا تصویب نشده
      موافقت اولیه مجلس هست بعدا وزارت صمت فکری براش داشته باشه

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. مهدی

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (552 ديدگاه)

        سلام به جناب اقای اشتری عزیز
        ورود خودرو دست دوم یک اشتباه بسیار مهلک است
        چون مافیا خودرو اجازه نمیده خودرو با قیمت جهانی دست دوم وارد بشه مطمئن باشید با قیمت خودرو صفر میاد البته با تغییرات بسیار روی خودرو اعم از لوازم خراب روی ماشین دزدی لوازم اصلی ماشین لوازم فیک و عیوب پنهان کامپیوتری و…

        موافقم 4
        مخالفم 10
  7. OldBoy

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این اتفاق حتی اگه بیافته هم مشکلی رو حل نمیکنه.
    با این تعرفه ها این خودرو های کارکرده به دو برابر قیمت صفر کیلومتر ۲۰۲۳ میرسن.

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. FORD

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (134 ديدگاه)

      بازم می ارزه نسبت به الان که لندکروز 2013 میفروشن 16 میلیارد وقتی ماشین بیاد اشباع شه خود به خود میاد پایین

      موافقم 24
      مخالفم 1
  8. ماشین

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اگه واقعا سنگ اندازی نکنن و گیر به حجم موتور و کشور سازنده ندن خیلی خوبه….
    اون موقع می شه انواع ماشین خوب رو وارد کرد….

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      ماشین چینی می خواستن وارد کنن بعد ۱۴ ماه هنوز تحویل ندادن

      موافقم 67
      مخالفم 5
  9. احسان

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوباره گوشت رو دادند دست گربه!!!!
    ورود خودروهای کارکرده توسط خودروسازها!!!!!

    موافقم 52
    1. جهانی

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا همین طور هست. اول اینکه این طرح در مراحل بعدی توسط یک یا چند نفر فسیل مغز متوقف میشه. در ثانی قراره این طرح جلوی انحصار بگیره ولی بازم گفتن اجازه واردات میدیم به خودروسازها..این دیگه واقعا فاجعه هست.. کسی که خودش خودرو می‌سازه هزاران سنگ جلوی واردات خواهد انداخت وبرای درمان یک مورد هم وارد نمیشه که ما به عینه فرق 206 با سایر خودروها ببینیم

      موافقم 13
      مخالفم 2
  10. حجی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام اصل موضوع اینجاست که واردات خودروبه کشور انجام بشه فعلا تواین مرحله اصلا هیچی مهم نیس ولی دارن مردم را هی میچرخونند که شاید یه فرجی از طرف امریکایی بشه که دلارها ازاد بشه اینا همش سر کاریه چون دقیقا چند ماه پیش همین اتفاق افتاد مجلس.شورای نگهبان وزارت صمت واخردست هم که مصلحت ردش کرد

    موافقم 17
    مخالفم 2
  11. Mad.z.Max

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1860 ديدگاه)

    گویا قراره با ۱۷۸ درصد گمرکی و اینا وارد شه.
    اصلا یه فسادی باهاش بیاد که نگو
    از خود واردات خودرو تااااا اوردن لوازم یدکی و خدمات پس از فروش، همش تبدیل میشه به یه زخم کاری دیگه. این خط و این نشون
    چرا انقدر زندگی و مسائل ابتدایی ای مثل خودرو و مسکن و … باید سخت و دردناک باشه

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. بهرام

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      چون حق ما همینه. ملتی که سیگار ۵۷ بکشند, سرطان ملی میگیرند.

      موافقم 20
      مخالفم 6
  12. 13

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بُزک نمیر بهار میاد

    کُمبُزه با خیار میاد

    موافقم 18
    مخالفم 6
  13. محمد

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    خودروی دست دوم!!!
    مبارکتون باشه تحقیر جدیدتون
    .
    حالا هی دلیل و برهان بیار که از صفر وطنی بهتره
    ….کاش یه روزی به شعور ملت بربخوره!

    موافقم 16
    مخالفم 53
    1. Hamed TSL662

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو با پراید ۳۰۰ میلیونی تحقیر نشدی یعنی ؟
      با ۲۰۶ پلاس به مبلغ ۱ میلیارد تحقیر نشدی ؟
      با باز نشدن ایربگ و کیفیت نازل خودرو تحقیر نشدی ؟
      با لغو واردات خودرو از طرف سوریه ی جنگ زده به علت کیفیت پایین خودروی ایرانی تحقیر نشدی ؟

      اگه تحقیر شدن به اینه که خودرو وارد بشه حتی دست دوم و سوم و چهارم ولی قیمتا کاهش پیدا کنه ، من یکی راضیم تحقیر بشم . امیدوارم این طرح به سرانجام خوبی برسه و بعد مدت ها برای یکبار هم که شده قدرت خرید و تنوع کالا و ایمنی محصولات بالاتر بره و دست و گردن چارتا دلال مثل تو که ناراحت سود های کلان میلیاردی بادآورده خودشون هستن از بیخ قطع بشه .

      موافقم 41
      مخالفم 10
    2. حسین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      بزرگوار حرف دیگه خیلی وقته از تحقیر گذشته ول کن. میگه خانه از پایبند ویران است، خواجه در فکر نقش ایوان است.

      موافقم 13
      مخالفم 10
    3. شاپور

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (317 ديدگاه)

      لااقل بگذار وارد بشه بعد دم از شعور بزن، مصوبه های مجلس درباره خودرو چه نو و چه کارکرده برای دولت پشیزی ارزش نداره و ثابت شده پس الکی غیرتی نشو، نزدیک انتخابات از این شعارهای پوچ همیشه داده میشه ممدآقا.

      موافقم 9
      مخالفم 3
    4. farhot

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      صددرصد بهتره
      اگه شما با صفر ملی بهت توهین نمیشه و تحقیر نمیشی واسه ماشینی که تکنولوژیش ماله پنجاه سال پیشه یه میلیارد بدی پس بذار ما باهمین ماشین زیر پنج سال کارکرد دست دوم تحقیر شیم
      ینی الان یکی با سیصد میلیون پراید دوسال کارکرد میخره تحقیر نمیشه ولی یکی با چهارصد میلیون یه میتسوبیشی لنسر کارکرد بخره تحقیر میشه؟
      پ.ن : گفتم میتسوبیشی لنسر چون زیر2500 سی سی هستش و به قول اینا لاکچری نیستش

      موافقم 7
      مخالفم 4
  14. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    هر چند داستانه تو این کشور خودرو ساز مجلس دولت و بقیه همه یک تیم واحدن که بر ضد ملت تصمیم میگیرن
    اما اگر میشد من میگم باید حتی خودروی ده ساله خودروهای پارکینگی عربها تقریبا مجانی وارد بشن تا اشباع فیزیکیه وجود خودرو بوجود بیاد اونوقت میشه امیدی داشت وگرنه همین دست دوم مگه قیمتش کمه
    هیچ خودروی زیر 2 ملیارد دست دوم وجود نداره
    پس اینم یه گربه بازی و پولیتیک برا دزدیه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. ساده لو

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای بابا من گفتم با پول پرایدم میرم یک سوناتا ۲۰۱۸ دست دوم میارم . حالا به نظر شما صبح برم یا عصر؟

      موافقم 5
      مخالفم 7
    2. farhot

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      همین که حرفش افتاده ینی امیدی هست
      بالاخره باید از یه جایی شروع بشه دیگه
      البته که منم دوست دارم یه دفعه همه چیز عوض بشه ولی برای تایم انتظار بدم نمیاد از این تغییرات

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. مجتبی .

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    زرشک کیلو چنده؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 4
  16. نجفی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس چرا با وجود اینکه همه میدونند این طرح ها الکیه باز بازار خودرو در رکود به سر میبره؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. farhot

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      چون عرضه زیاد شده و کارخونه ها ماشین میدن
      در نتیجه قیمت بازار آزاد داره کاهش پیدا میکنه تا برسه به قیمت کارخونه
      البته کاهش فقط ماله بازار آزاد بوده وگرنه قیمت کارخونه کاهش نداشته که هیچ افزایش هم داشته

      موافقم 4
      مخالفم 2
  17. شاپور

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (317 ديدگاه)

    یکی از شروط : وارد کننده دست دوم های خیالی هم فقط شرکتهای خودروساز خواهند بود، فقط معلوم نیست از خوشی زیاد بخندیم یا بگرییم .

  18. علی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا توهین به مصرف کننده ایرانی هست. داداش نمیتونی رقابت کنی بکش کنار یکی دیگه بیاد.
    این اقایون به ظاهر قانون نویس به جای تقویت رقابت پذیری تو صنعت خودرو افتابه برمیدارن روی اعصاب ملت .

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. farhot

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      رقابت همینه دیگه
      وقتی نمونه های جهانی بیاد
      رقابت پایا پای میشه
      اونوقت شما تویوتا کرولا سوار میشی یا شاهین؟
      فورد موستانگ سوار میشی یا دنا؟
      گلف سوار میشی یا کوییک؟
      هایلوکس سوار میشی یا نیسان آبی؟
      تازه بخوام بهترشو بگم هایلوکس سوار میشی یا kmc k7؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
  19. farhot

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من فقط منتظرم یه ماشین دست دوم و به اصطلاح دولتیا غیر لاکچری و ارزون مثه میتسوبیشی لنسر وارد بشه،اونوقت ببینم کی میره دنا و تارا و شاهین و زهرمار بخره
    این فقط یه نمونه بود گفتم
    هرچقدرم که بکشن روش و گمرکی بگیرن ولی وقتی ملت کیفیت واقعیو ببینن دیگه کار خیلیا تمومه
    درسته صفر بهتره
    درسته قیمت جهانی خوبه
    ولی بالاخره داره استارت میخوره
    گر صبر کنی ز 207، لندکروز سازد

    موافقم 5
    مخالفم 5
  20. John

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هنوزم امیدوارید مملکت با اینا اصلاح بشه ؟
    تا اینا هستن وضع بدتر میشه بهتر نمیشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  21. BMW

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    خاک بر سر ما واقعا یا خاک بر سر مسولین ماشین های جدید هم نیست که دلت خوش باشه مال چند صد سال بوغ

    موافقم 7
    مخالفم 2
  22. Bmwgg6

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    سلام خدمت عزیزان
    دوستان ببخشید تکلیف خودرو های هیبریدی و برقی چی میشه، از اونجایی میگم که قیمت مالیات طبق حجم موتور هست.
    یعنی الان خودروی برقی اگه وارد بشه چون زیر 1000 سی سیه یعنی 20% مالیات میگیره

    موافقم 10
  23. شهرام

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیفهمم چرا اجازه ورود ماشین دست دوم را به ایرانیان مقیم نمیدهند که لوزومی به خروج ارز هم نباشه ، بر عکس، اینطوری ارز هم وارد میشه. سخته درکش برای مسئولان؟ فکر کنید هر مقیم فقط یه ماشین زیر 5 سال بیاره. باور کنید نه تنها قیمت ماشین پایین میاد (البته اگر بجای ایجاد شرایط آسان برای وارد کننده که داره ارز وارد میکنه نیآن مالیات 200% ببندند بگن چون خارجی هستی، یورو داری پس بده چون میتونی😂😅)، هم اینکه منابع ارزی محفوظ میمونن و یا دست دلالان یا وارد کنندگان نمیفته که ازش سوءاستفاده شه. 😉😜

  24. FFK

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فعلا که عزیزان نورچشمی ، ماکان و مازراتی ۲۰۲۳ وارد میکنن

    موافقم 10
  25. M/D

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    من امیدی به این واردات ندارم
    ماشینی که وارد بشه و هم قیمت پراید شه فقط کیفیتش بالاتر میشه و شاید نهایتا یکی دو تا آپشن بیشتر از پراید داشته باشه
    این واردات ماشین فقط برای پول دار هاست
    کسایی که لندکروزر ۲۰۱۳ رو ۱۵ میلیارد تو ایران می فروشن بعد فقط با ۱۰ میلیارد تومن یه صفرشو تو ایران میارن ۵۰ میلیارد تومن می فروشن(دلیلش اینه که لندکروزرشان نایاب است)
    خیلی از مردم فقط برای خرید ماشین بین ۰تا ۵ سال باید پول پرایدشون رو بزارن تازه پول یه پراید دیگه رو هم بزارن تا بتونن هزینه گمرک رو بدن.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  26. Siyavash

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (726 ديدگاه)

    اینم یه دروغ قبل انتخابات دیگه هست….
    هیچ وقت نه واردات خودرو صفر کیلومتر .نه خودرو ۵سال کارکرد آزاد نمیشه.چون اگه عملی بشه دیگه کدوم مسول زحمت کش میتونه اختلاس یا یه فرغون رو صد برابر قیمت واقعی بندازه به مردم….اینم یه حرف و قول نمادین قبل از انتخابات هست که برامون عادی شه این مدل حرفا..
    و ملت همیشه در صحنه……

    موافقم 2
    مخالفم 3
  27. ناصر گلشادی

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامهمه جور خودرو وارد شد قیمت ها شکسته شد ودل دلال ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست