ایستگاه خبر

واردات خودروی دست دوم برای عموم مردم آزاد است!

سخنگوی دولت گفت: آئین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه امروز دولت تصویب شد.

آمار نگران کننده از خسارات مالی و جانی در جاده‌های ایران، بسیار پررنگ هستند. قطعا اگر مردم ما به خودروهای مدرن با ایمنی عالی و کیفیت ساخت قابل قبول دسترسی داشتند، حفاظت از جان شهروندان ایرانی بهبود می‌یافت و تعداد کشته‌های مربوط به حوادث خودرویی، تغییر می‌کرد. از سویی دیگر، واردات خودروهای خارجی، انحصار شرکت‌هایی مثل ایران خودرو، سایپا و کارخانه‌های مقیم کرمان را کاهش می‌دهد. به بیان ساده‌تر، سامان‌دهی بازار خودروی ایران، بدون گسترش واردات، غیرممکن است.

از سویی دیگر، مصرف سوخت خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی، خصوصا محصولات سایپا و ایران خودرو، نسبت به مدل‌های روز دنیا بالا است و فروش مدل‌های هیبریدی دست دوم، کمک مهمی به مصرف بی‌رویه‌ی بنزین و آلودگی هوا خواهد کرد.

واردات خودرو

در روزگاری که بودجه‌های سنگین به نهادهای مختلف کشور اختصاص داده می‌شود و طبق گفته‌های مسئولان رده بالای ایران، شرایط فروش نفت یا دیگر درآمدهای دلاری، بسیار بهتر از سال‌های قبل است؛ موضوع واردات خودروهای خارجی به سمت توقف کامل پیش می‌رود. داود منظور، معاون رئیس جمهور (مرحوم رئیسی) و رئیس سازمان برنامه و بودجه در اولین روز کاری سال ۱۴۰۳ به خبرنگاران گفته بود: تخصیص ارزهای کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت ایران، امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:

جلسه امروز هیات وزیران به ریاست مخبر تشکیل شد. مصوبه مهم جلسات اخیر هیات دولت آخرین گام در مقابله با انحصار خودروسازی بود و آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که از پیش در دولت تدوین شده بود و مرحله به مرحله پیش می رفت.

یک خودروساز به دلیل گران‌فروشی، از سوی دولت ۵ همت جریمه شده بود.

امسال برنامه‌ریزی شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود، افزود: واردات خوردو در دولت سیزدهم به تدریج آزاد شد که از خودروهای هیبریدی شروع شد.

امروز آخرین گام برای واردات خودروی دست دوم برداشته شد و به شرط مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان آزاد شد که آیین نامه آن در دولت تصویب شد.

لزوم رعایت استانداردهای روز اروپا در واردات خودروهای دست دوم حتمی است.

واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی در این آیین نامه مورد تاکید است.

هیات وزیران امروز با عضویت وزرای صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر نفت در مجمع عمومی بانک مرکزی به عنوان وزاری منتخب دولت موافقت کرد.

در راستای حمایت از ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و قطعاتی که برای ساخت این ملزومات و تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، امروز فهرستی به پیشنهاد وزارت بهداشت و با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت به تصویب هیات وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزمات پزشکی با هزینه‌های بسیار پایین‌تر فراهم باشند.

به منظور نحوه محاسبه نهایی و مقطوع حقوق بازنشستگان به صورت متناسب سازی شده در چارچوب قانون برنامه به تصویب هیات وزیران رسید.

در فرآیند بررسی آیین نامه با توجه به این که قانون برنامه ابلاغ شد یک مشکلی در قانون برنامه وجود داشت،حداقل بگیران در حوزه بازنشستگی از این متناسب سازی محروم شده بودند.

دولت به صورت علی‌الحساب مبلغی را برای بازنشستگان واریز کرد و لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد که در صورت موافقت مجلس، حداقل‌بگیران هم مشمول این قانون متناسب‌سازی شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. Amirmohammad

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    انداختنش تو پاچه پزشکیان لحظه اخری
    اگه واردات بشه مدیون اقای رشیدی کوچی هستیم که تک نفره بین اون ۳۰۰ نفر صدای مردم بود برای خودرو و اخر سر همین رد صلاحیت شد بنده خدا( البته یه عده از اساتید میگفتن این کارا رو میکنه واس رای دور بعد!!! )
    حقشه تو دولت جدید وزیر صمت بشه
    امیدوارم این دفعه واقعا واردات باز بشه واقعا اوضاع خودرو تو مملکت خرابه

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. نوید

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دقیقا
      واردات واس ما مردم در ظاهر که نگاه میکنیم کار ساده ای هست و بالاخره هممون انتظارشو داریم ولی واس دولتی که تازه بخواد بیاد سر کار و قبلشم کلی بدهی و تحریم دلاری و کمبود شدید ارز داره کابوسه بخصوص وقتی که خودش تایید کنندش نبوده و دولت قبل لحظه پایانی آمادش کرده و یهو انداخته گردنش چون تمام بودجشون رو تحت تاثیر قرار میده و مافیارو هم میندازه به جونشون
      اینا میتونستن زودتر تایید کنن ولی مشخصه از عمد گذاشتن بیوفته واس پزشکیان

      راجع به اقای کوچی هم موافقم هم سنش خوبه هم شجاعه هم واقعا از خودرو سر در میاره و با بازار روز آشناس و واقعا گزینه خوبیه برای این وزارت

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. SMS

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        خبر خوبیه
        یکی بگه حجم موتور تا چه حده؟
        اگه بازم ۲ لیتر یا ۲و نیم باشه بازم می تونیم بنز amg۱ رو وارد کنیم 😁

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. Parvaz

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (404 ديدگاه)

        واردات خودرو نیازمند ارز است و همین باعث تشدید کسری بودجه خواهد شد. خودرو های کارکرده نیازمند قطعات خواهند بود همان هم ارز از کشور خارج خواهد کرد.
        می دونم ریشه مشکل داره ولی برای از بین بردن مافیا خودرو باید ارز تک نرخی بشه و قیمت خودرو ها در بازار مشخص شود بر حسب عرضه و تقاضا.

        موافقم 8
        مخالفم 7
      3. عقیق

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چیو زودتر تصویب کنن، اول باید زیر ساختش اماده میشد، بعدش این روند تو همین دولت دنبال شده تا به اینجا رسیده، از حالا به بعد نوبت دولت اقای پزشکیان هست که محکم ادامه بده. در مورد مافیا مگه قراره دولت بترسه… دولتها یکی از وظایفشون مقابله کردن با مافیاست، بودجه هم کم ندارن، یه قسمتی میره این سمت، که باید برا رفاه مردم هزینه بشه… در کل به هر گروهی که تصویب کرده و هر گروهی که سالم ادامه میده خداقوت میگیم

    2. Ali23

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      بهترین کار اینکه ۲ تا ۳ میلیون سالانه خودرو وارد کنن بدون هیچگونه تعرفه گمرک و مالیات،بعد شرکت هایی مثل ایران خودرو ،،، سایپا ،،، مدیران خودرو ،،، کرمان موتور ،،، بهمن موتور ،،، رو پلمپ کنن و مسئولینشون رو در دید مردم شلاق بزنن و سپس اعدامشون کنن.اگر من ریس جمهور میشدم همینکلرو میکردم.

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. GMA

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        Ali23
        اینی که شما مد نظرته یکم بیشتر از تغییر رئیس قوه مجریه تغییرات نیاز داره تا اجرا بشه،فقط یکم…:)

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. سجاد

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        همین که فکر میکنی دوتا مدیرعامل باعث وضعیت اسفبار چهل ساله خودروسازیه نشون میده هنوز جا داریم بیشتر سواری بدیم

        موافقم 10
        مخالفم 2
    3. فورد

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (892 ديدگاه)

      من که بعید میدونم اینا آدم های بانفوذ و مافیا و دلال و تولید کننده و قطعه فروش و دلال واردات خودرو چینی و دست های پشت پرده رو رها کنن بیان طرف مردمو بگیرن ببین کی گفتم

      موافقم 11
      مخالفم 2
    4. شهروند ایرانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      بشنو و باور نکن این جماعت از سود خوشون نمی‌گذرند بخاطر ملت نمونش میخای الان بهت توضیح میدم همزمان با معرفی اولین کراس اوور داخلی خیلی خود جوش ام وی ام قیمت x33 و x22 برد بالای نزدیک به یک میلیارد و همزمان گروه بهمن دیگه پیکاپ کاپرا ۲ نمیفروشه همچین وانت کارا کلا هیچ چینی تو بازار ایران نیست که یک خودرو داخلی باهاش هم قیمت باش کاملا مافیای و تقسیم شده رفتار میکنن بعد همین منفعت طلب بیان بهت اجازه بدن خودرو دست دوم بیاری والا الان صد در صد هم تعرفه ببند باز از داخلی ارزونتر

      موافقم 10
    5. مزدا

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      تو این مملکت با این ثروت عظیم یه ۱۰ میلیارد دلار نیست برا واردات خودرو؟؟
      اگه ۱۰ میلیارد دلار برا واردات اختصاص بدن
      میانگین قیمت خودروهای وارداتی هم ۳۰ هزار دلار در نظر بگیریم سالانه میشه ۳۰۰۰۰۰ خودرو وارد کرد .
      اگه ۵ سال واردات درست انجام بشه عطش بازار هم‌می‌خوابه
      بازار خودرو ب یه ثبات نسبی میرسه .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. احمد

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        چیزی به اسم تحریم به گوشت خورده؟ نمی دونی تمام سیستم بانکی ایران و بانک مرکزی تحریم؟نمیدونی ایران هیچ تراکنش ارزی بین بانکی و بین المللی نمی تونه داشته باشه و نمی تونه ارز انتقال بده؟
        نگو که نمی دونی ایران به زور داره نفت می فروشه؟
        نگو که نمی دونی ایران هرسال مشکل کسری بودجه داره! اصلا کسری بودجه می دونی یعنی چی؟
        چند ساله ایران کسری بودجه داره؟

        ثروت؟ کدوم ثروت وقتی نفت رو نمی تونیم بفروشیم و نمی تونیم پولش رو برگردونیم
        تو توهم زندگی می کنی
        همین چهارتا ماشین هم به لطف دورزدن تحریم بوسیله چینی ها و سیستم بانکی چینی هاست که وارد شد(اونم از خود چین وارد شد)
        این واردات خودرو هم پوسته موز بود انداختن زیر پا دولت بعدی
        خودشون می دونن شدنی نیست ارزی نیست که باهاش خودرو وارد بشه

        نظرتون راجع به کم شدن ارز در بازار و جهش ارزی چیه؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
    6. jalal rasooly

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولا واردات خودروی دست دوم کار آقای قالیباف بود، آقای کوچی هم زحمت کشید.
      دوما الان مسئله ارز نیست چون سال پیش هشت میلیارد دلار به خودرو ارز اختصاص داده شد، منتهی مشکلش این بود که به اشخاص ندادند و فقط صرفا به مونتاژ کار ها دادن که رانت ایجاد کرد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. The Grand Tour

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگه اجرایی بشه خیلی خوبه، ولی گنگه به نظرم شرایطش. تعرفه هاش چطوریه مثلا؟ از چه راهی؟ از مقصد های تعیین شده یا نه هر کشوری؟ اصلا رخ میده؟ شخصی یا نه حتما یه شرکتی باید واسطه باشه برای واردات؟ هر برندی ممکنه؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. رهگذر

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      قاعدتا با نرخ ارز ازاده و عموم مردم از این هم بی بهره هستند و بازم قشر محدودی از مردم و شرکت ها و دلالها خرید میکنن

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      سر کاریه . ماشینی دست دوم در شان ما ایرانیها نیست.صندلیاش بوی قبلیو میده .۱۰۰ تا اسپری خوشبوکننده هم بزنید فایده نداره .ببینید کی گفتم .پولتونو برای ماشینهای آفتابخورده اونوریا ندین ضرر میکنید بد.
      ماشین یعنی صفر از کمپانی مثل دقیقا دخترای روس

      موافقم 3
      مخالفم 21
    3. حسین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      گفتن دیگه الزامی ب شرکت نیست ، همه میتونن.
      تعرفه ها هم برای خودرو دست دوم و نو قبلا اعلام شده .
      از هر جایی بجز دو سه جا میشه آورد و قوانین واردات همون قبلی هاست .
      اینجوری از حرف هاشون برداشت میشه.

  3. Arec

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فک کنم همه با این خبر تو ذهنشون دوج چلنجر و شورولت کامارو خطور کرد. ولی متاسفانه…

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Avan

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      این ها بگذارند هیوندای اکسنت و کیا سراتو و تویوتا یاریس هم وارد بشود ما بسیار راضی هستیم

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. car lover

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چطور پس همینایی که میگی تو تبریز و رشت و جنوب هستن؟ مگه اونا هم جزو ایران نیستن؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. amdbenz

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تعرفه و محدودیت ها : سلام🙂

    موافقم 15
  5. دیجی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    دوسال که فقط فقط فقط فقط حرفشو میزنن به عمل که میرسه جوابشون میشه بودجه نیست در شان مردم کشور ما ماشین دست دوم نیست از این کشور واردات قدغنه از اون کشور خوشمون نیاد به تولید کشور ضربه میخوره وهزران بامبول دیگه

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. نوید

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      من هنوز متوجه ضررش برای تولید نشدم،اون کسی قدرت مالیش در حد سمند یا تیبا هست مثلا،اگه یک میلیون اپتیما و کمری و فولکس هم وارد بشه نمیره اونارو بخره در هر صورت سایپا ایران خودرو دارن مشتریای خودشونو،مگه اون موقع که واردات ازاد بود مشکلی داشتن؟

      موافقم 12
    2. DH

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      چطور به نظرت خودرو های داخلی کارکرده به قیمت خودروهای وارداتی کارکرده در شأن مردم هست؟
      یا خرید تارا جان و دنا جان به قیمت خودروهای خارجی چطور

      موافقم 15
      مخالفم 1
  6. Ehsan

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (627 ديدگاه)

    تو دولت پزشکیان شانس به وقوع پیوستن این خبر بیشتره اگه سلطان مقایسه لندکروز و ۲۰۶ بزاره

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      دولت روحانی واردات را ممنوع نکرد؟
      حالا کنار پزشکیان کی نشسته؟
      امیدوارم این قانون بتونه مجبورشون کنه وگرنه اینا … .

      موافقم 6
      مخالفم 9
    2. محمد

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      پزشکیان روحانی دومه.
      روحانی واردات رو ممنوع کرد و رئیسی آزاد کرد.
      ملت همیشه در صحنه بازم فریب عوام فریبان رو خوردند.

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        خدا وکیلی رئیسی آزاد کرد؟
        چهار تا دونه کره ای و ژاپنی که میره تو این نمایشگاه و اون نمایشگاه شد باز کردن؟
        من حتی نو یه کدوم از ماشینای وارداتی دولت رئیسی نَشستم،

        روحانی که میگی بسته بود وارداتو، من حد اقل تو چند تا از ماشینای اون دوره نِشستم.

      2. مجتبی .

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        یک مصوبه کاملا سیاسی برا جور کردن خوراک امثال شماست آقا محمد وگرنه دولتیکه معلقه ودوروز دیگه تعطیل این چیه؟؟راست میگفتن از همون دوسال پیش آزاد میکردن نه که خبردرمانی و بعد روز آخر … بدون تامیین منابع وهمینجور الکی یک چیزی پروندن. مثل افتتاح قبل از ساخت پروژه آبی

  7. OM.01

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    2 ساله دارن میگن واردات من تو تهران جز 10 تا cs35 پلاس و 2 تا cs55 پلاس چیزی ندیدم…یه چندتا کرولا لو آپشن هم چند هفته ای هست میبینم تو تهران. فیات که هیچی اصلا ندیدم و گک ها هم تحویل دادن ولی فقط تو دیوار هست تو شهر چیزی ندیدم
    کیا هم من چیزی تاحالا ندیدم. هیوندای هم نفهمیدم چی شد. النترا پلاک دیپلمات دیدم ولی ملی جدید ندیدم. عجیبه کجا هستن! مالک ها قایم کردن یا هنوز تحویل ندادن؟؟

    واردات دست دوم…!؟عجب. اونوقت مافیای ایران خودرو سایپا و دلال های محترم و مافیای مونتاژ کار چی کار کنن برای نون شب؟

    اما هرچقدر تو این مدت ماشین وارداتی جدید ندیدم تا دلتون بخواد گذر دیدم با مالک ایرانی. بنز بی ام و آئودی کادیلاک شورلت جنسیس و…
    این تازگی ها فقط خودروی گذر زیاد میبینم و تو اینترنت شبکات اجتماعی هم کلی عکس فیلم گذر بنتلی میباخ رنجروور دیفندر جی کلاس رولزرویس و… هست.

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Alireza

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      من دیدم
      البته کرولا نه ولی کره ای ها رو تو شهرمون با پلاک ملی تو سطح شهر و بنگاه ها و نمایشگاه ها دیدم

    2. حسین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      فیات ک تو خیابون زیاده

  8. زیزیگولو

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    امیدوارم فقط گفتار درمانی نباشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    به به مرسدس AMG one بهترین گزینه هیبریدی برای ایران.

    هم موتورش کم حجمه هم هیبریدیه.

    موافقم 13
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2852 ديدگاه)

      برای تاکسی عالیه اگر زاکانی بمونه حتما میارن

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        چون شتاب و عملکرد بالایی هم داره، توی زمان صرفه جویی میشه.

  10. Dark Knight

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا خیلی بهتر شد ، قیمت ماشین های ۲۰۱۷ یا ۱۸ که الان تو بازار هستن با این خبر راحت ۴۰ تا ۶۰ درصد کم میشه که هر چند هنوز هم از توان خرید خیلی ها خارجه ولی وقتی قیمت ماشین خارجی اینطوری کم بشه قیمت داخلی ها هم نه تا این حد ولی تا یه مقدار زیادی پایین میاد ( فقط امیدوارم زود تر اینکار و تا قبل از اومدن ترامپ و دلار بالا ۱۰۰ تومن انجام بدن که حداقل برای چند ماه هم که شده بتونیم یه چیزی بگیریم )

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. .

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    دسته دوم برای عموم مردم
    صفر برای خودشون!
    .
    من مخالف این تحقیرم

    مخالفم 21
    1. Ehsan

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (627 ديدگاه)

      دست دوم اتفاقا خیلی بهتر صفره،افت قیمتشو کرده اونور و قیمت مناسب تری داره واس خریدار،یه کره ای ژاپنی ۱/۲ سال کار کرده یا حتی ۴ سال کار کرده خیلیم عالیه،چیش تحقیره؟ شما که تا الان میباخ صفر زیرپات نبوده

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Aziz

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با عرض سلام
        یه سوالی داشتم . از افغانستان هم میتونیم ماشین دست دوم وارد کنیم؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. علی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شما سوار نشو
      به جاش کوییک صفر بخر از سایپا لذت ببر …

      موافقم 18
    3. datsun

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      تحقیر نیست حتی تو کشورهای اروپای و آمریکا شرکتهای هستن که خودروهای دست دوم رو خریداری و رفع اشکال میکنن و دوباره میفروشن

      موافقم 16
    4. محمد

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      شما برو از کوئیک صفر لذت ببر.

  12. Dark Knight

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    نه فقط کارکرده الان واردات صفر ها هم آزاد شده و فعلا تا اونجایی که من میدونم هیچ محدودیت قیمتی یا حجم موتوری هم نذاشتن فقط گفتن ۲۰۱۹ به بالا باشه با استاندارد های اروپا

  13. datsun

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    تعرفه و گمرک🗿

  14. محمد

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    واقعاً فکر میکنید که این طرح عملی میشه و میتونیم خودرو های روز دنیا رو بخریم ؟ شما فقط یه طرح تو این چهل و چند سال به من نشون بدید که رفاه و امنیت مردم رو افزایش داده باشه اگه ماشین دست دوم بدون تعرفه یا تعرفه کم وارد بشه که باید در گاری ساز های وطنی رو گل بگیرن به فرض محال هم که وارد بشه خودشون انحصار واردات رو به دست میگرن و با تعرفه ۶۰ ۷۰ درصدی و انواع مالیات کاری میکنن که من و شمای مردم عادی نهایت توان مالیمون خرید لگن های وطنی باشه و مثل همیشه فقط افراد متمول جامعه بتونن ماشین درست حسابی سوار بشن

    موافقم 19
    مخالفم 1
  15. رهگذر

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خب باشه ازاد است با نرخ ارز 57 تومنی؟
    بازم جز قشر مرفه و دلال کسی میتونه از عامه مردم خرید کنه؟ فقط نمایش

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Killer

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (596 ديدگاه)

      مثلا میخوای با نرخ ارز ۳ هزار تومنی وارد کنن وقتی دلار تو کشور ۵۷ تومنه ؟؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      با دلار ۸۰ تومنی

  16. فرزاد

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همین مصوبه دوتا غول خودروسازی مثلاً داخلی رو مثل همیشه به فکرِ بالا بردن نرخ ارز و تعرفه‌ی واردات برای جلوگیری از رقابت آزاد میندازه
    بزرگان سایه‌پا ادعای کم‌مصرف بودن پرآید هفتصد کیلویی با مصرف صدی هفت دارند که دربرابر خودروهای بروز یک‌ونیم تنی با مصرف صدی پنج یک شاهکاره

    موافقم 10
  17. نوید

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتم سایت های دست دوم گرجستان و عراق رو دیدم با سیصد چهارصد تومن چیا میشه خرید؟؟ اوووووف
    امیدوارم تعرفه گمرک اونقد نباشه که باز همون اش و همون کاسه بشه

  18. داوودع

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    میگفتن ارز نداریم حمایت از تولید داخلی و هزار بهانه چی شد الان که ساک رفتن رو بستید یادتون افتاده حمایت از مصرف کننده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. رومانی>مالزی>فرانسه

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    حساب کردم یه ماشین 15 هزار دلاری با تعرفه گمرک و دلار 57 درمیاد یک میلیارد و هفتصد

  20. علی Shelby

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بصورت بسیار محدود وبا قیمت نجومی وارد میشه
    نگران نباشید

  21. عاشق پدال

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من چون یکم تخصص دارم بهتون قول میدم که این برا اون ۶ درصد بالای جامعه هست.
    و ماشینها هم گرون میشن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. احمد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    نماینده وزارت صمت ، تو شبکه خبر در این مورد توضیح داد :
    هر نفر سالی یک ماشین بیشتر نمی تونه وارد کنه
    برای واردات شخصی ، نیاز به کارت بازرگانی نیست
    اشخاص حقیقی یا حقوقی(شرکت ها) که کارت بازرگانی دارند ، می تونن بدون محدودیت ماشین وارد کنند(بسته به سهمیه شرکت و محدوده ی ارزی ای که خود اون شخص یا شرکت داره)
    هر وارد کننده دارای کارت بازرگانی یا حتی شخص حقیقی(شهروند عادی) ، برای واردات باید منبع ارزی خارج از ایران داشته باشند و با اون منبع ارزی خارجی که بانک مرکزی تایید کرده می تونن خودرو وارد کنند
    این یعنی ، هرکس دلار توی خونه ش داره یا بره از بازار آزاد دلار بخره نمی تونه ماشین وارد کنه ، باید حساب ارزی خارج از ایران داشته باشه ، پس واردات بصورت شخصی تقریبا منتفی هست(مگر با یه ترفندی بشه حساب ارزی ای جور کرده و با یه صرافی بهش دلار واریز کرد و این درصورتیه که بانک مرکزی این حساب رو تایید کنه)
    شرکت هایی باید تامین قطعات برند وارد شده به ایران رو تامین کنند ، خود شرکت وارد کننده هم می تونه به وزارت صمت تعهد بده و تامین قطعات رو متعهد بشه و اقدام به واردات گسترده بکنه
    وزارت صمت اقدام به قیمت گذاری دستوری در بازار نمی کنه (قیمت رقابتی تعیین میشه یعنی قیمت رو سرمایه دارهای وارد کننده تعیین می کنند)
    خودروها بین ۳ تا ۵ سال حداکثر باید داشته باشند ، تعرفه ش همون تعرفه خودروهای نو هست ، برای برقی ها ۴ درصد و برای هیبریدی ها ۱۵ درصد تعرفه قرار داده شده (صرفه با واردات هیبریدی کارکرده هست خصوصا تویوتا)
    اجرای این مصوبه ، به این دولت نمیرسه (مگر شرکت های نورچشمی که قبل از تصویب ش خبرداشتن و الان چندهزارتا چندهزارتا ثبت سفارش کردن)

    با این شرایطی که تعیین شده ، به نظر میرسه اجراش در دولت بعدی شدنیه
    واگر اجرا بشه بدبخت کسایی که دو سال پول شون رو توی سامانه واردات خودرو خوابوندن وومنتظر موندن ، درصورت اجرا به یکباره قیمت خودروهای وارداتی دوسال اخیر یک دفعه افت شدید پیدا می کنه ، خودروهای چینی هم افت می کنه البته اگر دولت بعد بگذاره)

    صادقانه ، دولت بعدی 》 وزرای روحانی دولت رو دردست می گیرند (عملا خود روحانی نیست ولی وزیرهاش کاملا برمی گردن ، حتی شاید بظاهر وزیر نشن ولی سیاست گذاری وزارت خانه ها ، همون سیاست های دولت روحانی) 》 با این تفاسیر به نظرتون وزرای روحانی چه کاری با واردات خودرو می کنند؟ می گذارند واردات آزاد بشه یا انحصاری ش می کنن یا جلوش رو می گیرند؟

    پی نوشت : تامین ارز واردات خودرو بدون کمک گرفتن از سیستم بانکی چین تقریبا غیرممکن ، تمام واردات خودرو دو سال اخیر از سمت تامین ارزی سیستم بانکی چین اتفاق افتاده و اکثرا مستقیما از خود چین وارد شده (تهاتر یا از طریق پیمان دوجانبه پولی مالی با چین این تامین ارز صورت گرفته)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا